Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: prezpisy przeciwpożarowe
Temat: [www] Konkurs na projekt CER Wrocław
[www] Konkurs na projekt CER Wrocław
www.poczta-polska.pl/przetargi/03-381.pdf
OGŁOSZENIE
Konkurs jednoetapowy na OPRACOWANIE UNIFIKACJI ARCHITEKTONICZNO –
BUDOWLANEJ CENTRUM EKSPEDYCYJNO – ROZDZIELCZEGO POCZTY POLSKIEJ
WRAZ Z PEŁNĄ, POWTRAZALNĄ DOKUMENTACJA PROJEKTOWĄ CENTRUM
EKSPEDYCYJNO – ROZDZIELCZEGO POCZTY POLSKIEJ WE WROCŁAWIU
Organizator konkursu
Państwowe Przedsiębiorstwo Użyteczności Publicznej Poczta Polska, Centralny
Zarząd Poczty Polskiej, pl. Małachowskiego 2 00-940 Warszawa
Przedmiot konkursu:
Opracowanie Unifikacji architektoniczno – budowlanej Centrum Ekspedycyjno
- Rozdzielczego Poczty Polskiej wraz z pełną, powtarzalną dokumentacją
projektową Centrum Ekspedycyjno - Rozdzielczego Poczty Polskiej we
Wrocławiu
Miejsce udostępniania Warunków konkursu
PPUP Poczta Polska, Centralny Zarząd Poczty Polskiej, Biuro Inwestycji –
Warszawa,
ul. Koszykowa 54, VI piętro pokój 6135.
Cena 1 egzemplarza materiałów konkursowych
180 PLN
Miejsce i termin składania kart identyfikacyjnych
Ppup Poczta Polska, Centralny Zarząd Poczty Polskiej, Biuro Inwestycji –
Warszawa,
ul. Koszykowa 54, VI piętro pokój 6135.
do dnia 3 września 2003r., godz. 15.00
Miejsce i termin otwarcia kart identyfikacyjnych
PPUP Poczta Polska, Centralny Zarząd Poczty Polskiej, pl. Małachowskiego 2,
sala nr 9, parter
w dniu 4 września 2003 r., godz. 9.00
Miejsce i termin składania prac konkursowych
Ppup Poczta Polska, Centralny Zarząd Poczty Polskiej, Biuro Inwestycji –
Warszawa,
ul. Koszykowa 54, VI piętro pokój 6135.
do dnia 24 września 2003r., godz. 15.00
Wymagania od uczestników konkursu
1. Konkurs adresowany jest do wszystkich podmiotów posiadających uprawnienia w
dziedzinie organizowania przestrzeni z zakresu architektury i inżynierii oraz
umiejętność rozwiązania zadań konkursowych i prezentacji zaproponowanych
rozwiązań na wymaganym poziomie w formie graficznej i elektronicznej.
2. Zespoły projektowe Uczestnika konkursu powinny posiadać uprawnienia do
pełnienia samodzielnych funkcji technicznych przy projektowaniu, w zakresie
branż niezbędnych w CER, a w szczególności w zakresie architektury,
konstrukcji, instalacji elektrycznych w tym instalacji elektrycznych
słaboprądowych, instalacji wod-kan. i c.o. oraz zabezpieczeń
przeciwpożarowych.
3. W konkursie może uczestniczyć podmiot, który:
- posiada doświadczenie w zakresie projektowania obiektów przemysłowych i
handlowych o powierzchniach ponad 20 000m² i kubaturach powyżej 100 000 m³
- projektował co najmniej 3 takie obiekty w ostatnich 5 latach i na terenie
kraju lub
za granicą .
4. Organizator dopuszcza do udziału w konkursie konsorcjum Uczestników
konkursu. Dla potrzeb niniejszych Warunków konkursu przez określenie
„konsorcjum Uczestników konkursu” należy rozumieć podmioty związane umową,
działające w celu realizacji wspólnego przedsięwzięcia. Umowa, w oparciu o
którą
działają członkowie konsorcjum może stanowić o zorganizowaniu zgodnie z
polskimi przepisami odrębnego podmiotu złożonego z członków konsorcjum.
Dopuszczalna jest również umowa o współdziałaniu przy realizacji
przedsięwzięcia, nie kreująca nowego podmiotu. W przypadku złożenia pracy
konkursowej przez konsorcjum powstałe na podstawie umowy nie kreującej nowej
osoby prawnej Organizator przyjmuje, że członkowie konsorcjum ponoszą
solidarną odpowiedzialność wobec Organizatora konkursu. Jednakże wolą
Organizatora konkursu jest, aby czynności prawne w stosunku do Organizatora
konkursu wykonywał upoważniony pisemnie, przez wszystkich pozostałych, jeden
z członków Konsorcjum Uczestników konkursu.
5. Uczestnikiem konkursu może być każdy podmiot, który spełnia wymagania
formalne i jest autorem pracy, którą zgłasza do konkursu.
Uczestnicy Konkursu są zobowiązani przedłożyć:
- koncepcję Unifikacji architektoniczno - budowlanej CER Poczty Polskiej
- dokumentację - koncepcję projektową CER Poczty Polskiej we Wrocławiu
Nagrody
brak
Zwrot kosztów
brak
Osoby udzielające informacji:
1. Roman Chwastek – tel. (22) 630-86-28
2. Ryszard Guzowski – tel. (22) 628-86-28
Temat: Blokada na drodze a układy ponad prawem.
Blokada na drodze a układy ponad prawem.
Otóż pani Dyrektor ZBiLK -reprezentująca Gminę(jednocześnie wykładowca na
Wydziale Prawa US), Kinga Flaga-Gieruszyńska, "weszła" w porozumienie z
prywatną firmą zarządzającą nieruchomościami "FINO", Wspólnotą Mieszkaniową w
celu łamania prawa. Chodzi o założenie blokady na drodze widącej do
przedszkola nr 29 przy ul. Wyszyńskiego 6. Pomimo stanowiska Policji i Straży
Pożarnej, iż istnienie blokady narusza przepisy określone w art. 4 ust. 1 pkt
3 i 4 Ustawy z dn. 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej oraz w
par. 11 ust. 1 Rozporządzenia MSWiA z dn. 16.06.2003 r. w sprawie
przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych, Pani Dyrektor na
siłe stara się być ponad prawem.
To skandal.
Posiadam pismo Straży Pożarnej i Policji w tej sprawie. Stanowisko jasne-
brak zgody, stwarzanie zagrożenia.
A tu co mamy, cyt.: Porozumienie w sprawie korzystania z terenu, gdzie Gmina-
ZBiLK-Flaga, stoją ponad ustawą!!!
Dlaczego Gmina oddaje w bezpłatne użytkowanie teren???
Dlaczego pozwala na "założenie blokady zamykającej wjazd na podwórko"???
Dalej:
Par. 2
1. Wspólnota ma obowiązek udostepnienia klucza do blokady kierownictwu
Przedszkola w celu dowozu zaopatrzenia oraz całodziennego parkowania
prywatnego samochodu Dyrektora Przedszkola.
2. Przedszkole ma prawo udostępnić klucz do blokady tylko tym rodzicom,
którzy zobowiążą się na piśmie do każdorazowego jej zamykania po wjeździe i
wyjeździe z podwórka z zstrzeżeniem, że będą wjeżdżać na podwórko jedynie w
celu dowiezienia i odebrania dziecka z Przedszkola. Kopie zobowiązań wraz z
numerami rejestracyjnymi aut Przedszkole zobowiązane jest dostarczyć
Wspólnocie przed wydaniem klucza rodzicowi.
4. Przedszkole zobowiązuje sie do zdyscyplinowania pracowników Przedszkola i
rodziców w sprawie prawidłowego korzystania z zamontowanej blokady, tzn. do
każdorazowego zamykania jej przy wjeździe i wyjeździe z podwórka.
Par. 3
1.W zamian za użyczenie terenu Wspólnocie przez Gminę, Wspólnota zobowiązuje
się utrzymywać go w należytym stanie...remonty podwórka, chodników, jezdni...
2. .....że wspólnota nie będzie się ubiegać o zwrot kosztów od Gminy.
3. Przedszkole zobowiązuje się do zwrotu części kosztów związanych z
realizacją zadań określonych w pkt 1 w kwocie... zł miesięcznie do kasy
Wspólnoty.
Fajne, co???
Chcą moich danych, przysięgi, kserokopii dokumentów, a co będzie jak coś się
zapali. Jak dziecko sobie w przedszkolu zrobi krzywdę??? Jak dojedzie
karetka...
Ależ mamy ludzi na stanowiskach. Brawo dla Pani Flagi. Niech nam dalej
łopocze.
A tak na marginesie, to ta Pani nie wie nawet, co to jest pełnomocnictwo
ogólne, a co szczególne. Jeszcze raz brawa.
Może by tej kobiecie ktoś przeczytał cytowane, na wstępie, artykuły!!!
Proszę!!! A tak na marginesie, to wiem, że jakieś macki włożył też tam były
prezydent Szczecina: P. Krzystek.
Temat: Ogromne kary za wycinanie drzew bez zezwolenia
USTAWA
z dnia 28 września 1991 r.
o lasach.
Art. 2. Przepisy ustawy stosuje się do lasów, bez względu na formę ich własności.
Art. 3. Lasem w rozumieniu ustawy jest grunt:
1) o zwartej powierzchni co najmniej 0,10 ha, pokryty roślinnością leśną
(uprawami leśnymi) - drzewami i krzewami oraz runem leśnym - lub przejściowo jej
pozbawiony:
a) przeznaczony do produkcji leśnej lub
b) stanowiący rezerwat przyrody lub wchodzący w skład parku narodowego albo
c) wpisany do rejestru zabytków,
2) związany z gospodarką leśną, zajęty pod wykorzystywane dla potrzeb gospodarki
leśnej: budynki i budowle, urządzenia melioracji wodnych, linie podziału
przestrzennego lasu, drogi leśne, tereny pod liniami energetycznymi, szkółki
leśne, miejsca składowania drewna, a także wykorzystywany na parkingi leśne i
urządzenia turystyczne.
Art. 9. 1. W celu zapewnienia powszechnej ochrony lasów właściciele lasów są
obowiązani do kształtowania równowagi w ekosystemach leśnych, podnoszenia
naturalnej odporności drzewostanów, a w szczególności do:
1) wykonywania zabiegów profilaktycznych i ochronnych zapobiegających
powstawaniu i rozprzestrzenianiu się pożarów,
2) zapobiegania, wykrywania i zwalczania nadmiernie pojawiających i
rozprzestrzeniających się organizmów szkodliwych,
3) ochrony gleby i wód leśnych.
2. W przypadku niewykonania obowiązków, o których mowa w ust. 1, w lasach nie
stanowiących własności Skarbu Państwa zadania właścicieli lasów określa, w
drodze decyzji, starosta.
Art. 11. Jednostka organizacyjna, osoba fizyczna lub prawna odpowiedzialna za
powstanie szkody w lasach jest obowiązana do jej naprawienia według zasad
określonych w Kodeksie cywilnym .
Art. 13. 1. Właściciele lasów są obowiązani do trwałego utrzymywania lasów i
zapewnienia
ciągłości ich użytkowania, a w szczególności do:
1) zachowania w lasach roślinności leśnej (upraw leśnych) oraz naturalnych
bagien i torfowisk,
2) ponownego wprowadzania roślinności leśnej (upraw leśnych) w lasach w okresie
do 2 lat od usunięcia drzewostanu, a w razie szkód wywołanych przez pożary i
inne klęski żywiołowe - w okresie do 5 lat,
3) pielęgnowania i ochrony lasu, w tym również ochrony przeciwpożarowej,
4) przebudowy drzewostanu, który nie zapewnia osiągnięcia celów gospodarki
leśnej, zawartych w planie urządzenia lasu, uproszczonym planie urządzenia lasu
lub decyzji, o której mowa w art. 19 ust. 3,
5) racjonalnego użytkowania lasu w sposób trwale zapewniający optymalną
realizację wszystkich jego funkcji przez:
a) pozyskiwanie drewna w granicach nie przekraczających możliwości produkcyjnych
lasu,
b) pozyskiwanie surowców i produktów ubocznego użytkowania lasu w sposób
zapewniający możliwość ich biologicznego odtwarzania, a także ochronę runa leśnego.
2. Zmiana lasu na użytek rolny jest dopuszczalna w przypadkach szczególnie
uzasadnionych potrzeb właścicieli lasów.
3. W sprawach, o których mowa w ust. 2:
1) w stosunku do lasów stanowiących własność Skarbu Państwa decyzję wydaje
dyrektor regionalnej dyrekcji Lasów Państwowych, na wniosek nadleśniczego,
2) w stosunku do lasów nie stanowiących własności Skarbu Państwa:
a) o powierzchni do 10 ha decyzję wydaje starosta, na wniosek właściciela lasu,
b) o powierzchni powyżej 10 ha decyzję wydaje wojewoda, na wniosek właściciela
lasu.
Temat: Oświetlenie stadionu Cracovii zasłania Wawel
Szanowna Pani Katarzyna Olejarczyk
W okresie wakacyjnym – ogórkowym wielu dziennikarzy udało się na wakacje -
dzieki temu do piór doszli drugorzędni dziennikarze szukający sensacji – to
zjawisko nie ominęło wiedze również GWwK - Panii artykuł „Oświetlenie stadionu
Cracovii zasłania Wawel” przeczytałem i właśnie pomyślałem sobie o tym ze
drugo-trzeciąrzedni dziennikarze wzięli się do piór –po artykule tym zaprasza
Pani do dyskusji w Internecie na temat tego artykułu i jeden z forumowiczów
dośc trafnie opisuje Pani casus ”…. Ona pewnie jest z Pcimia, przyjechała na
studia do Krakowa i robi praktykę wakacyjną w gazetce, nie ma o czym pisać w
wakacje to wymyśla pseudoproblemy żeby dostać zaliczenie, takie życie…” Tak
też pewnie jest i to rozumiem życze GWwK powrotu do pracy redaktorów którzy są
na urlopach .Z takim tytułem artykułu i z taka „sensacją” powinna znaleźć Pani
prace w „Faktach” lub „Super Expresie” ale obawiam się że tam do pracy
przyjmują dziennikarzy więc nie ma Pani szans na zatrudnienie.
30 lat temu komunistyczna propaganda nie dopuściła do ustawienia oświetleń na
Cracovii używała retoryki którą dziś używa Pani „..oświetlenie będzie zasłaniać
kopiec Kościuszki..” itp. Pani posunęła się jeszcze dalej i „…Oświetlenie
stadionu Cracovii zasłania Wawel..” po zmianach systemowych roku 1989 myślałem
że taka retoryka zniknie –przynajmniej w Gazecie Wyborczej –przecież dzięki tym
przemianom ta gazeta istnieje .No cóż pomyliłem się powróciła ta sama
propaganda – zastanawia mnie czy pisała Pani z pamięci czy też po prostu sięga
Pani po opinie innych (może Pan Fijałek Pania wypuścił? Jeśli tak to
przepraszam)
W Pani artykule stanęła Pani w słusznej obronie naszej dumy narodowej naszych
zabytków naszych tradycji naszej „krakowskości” ale zapomniała Pani że w
tę „krakowskość” wpisuje się również klub sportowy Cracovia (Wisła także).Na
Wawelu jest oświetlenie ogrzewanie instalacje przeciwpożarowe służą one aby ten
obiekt przetrwał i był naszą duma identycznie jest z oświetleniem dla
Cracovii !!! w naszym mieście dwie drużyny pierwszoligowe powinny mieć stadiony
zgodnie z przepisami UEFA I PZPN i w tym kierunku idziemy (bez Pani ).
Pan Profesor powiedział że „…- To wy mówicie, że zepsuliśmy panoramę Krakowa.
Ja uważam, że ją wzbogaciliśmy - twierdzi prezes Filipiak…” nie do końca
zgadzam się z Panem Profesorem nie wzbogaciliśmy tylko architekturę Krakowa ale
wzbogaciliśmy krakowska piłkę nożna. Ale pewnie tego Pani nie zrozumie.
Pozdrawiam i życzę szukania innego sposobu na życie, bo z takiego pisania Pani
nie wyżyje.
Projo
PS. Starałem się być grzeczny, ale sięgnąłem do forum, do którego Pani zaprasza
i czytam taki komentarz „………..Rozumiem, że pseudoredaktorzy pseudododatku do
pseudogazety cierpią na frustrację, ale tym razem panienka skrobiąca te
wypociny przeszła samą siebie.
1) w psedskolu nie ucyli matematyki, a może się oglądalo po pijanemu. I stąd 33
= 40. W druku pewnie z 40 zrobi sie 80 metrów
Gratuluję rzetelnych i obiektywnych "dziennikarzy" panie Blumsztajn. Ale ich
poziom świadczy także o panu. Bo to Pan ich dobiera
Temat: obowiązki dozorców
obowiązki dozorców
No wlasnie.. Jedna z Sasiadek napisala post, ktory juz dawno powinien sie
pojawic.
Bo okazuje sie, ze nasi dozorcy sa mili, ale...
Mnie kiedys przerazily koszty telefonow (bodajze 1800 zl!!!!)...
Pytanie - czy kiedys w koncu bedziemy mieli zakres ich obowiazkow????
Ponizej taki przykladowy zakres czynnosci:
Wzór 3-19 (Zakres czynności dozorcy)
Wspólnota Mieszkaniowa
Nowowiejska 33
w Warszawie
ZAKRES CZYNNOŚCI GOSPODARZA BUDYNKU - DOZORCY
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
. . . . . . . .
(imię i nazwisko)
I. Podporządkowanie: Zarządowi Wspólnoty Mieszkaniowej.
Czas pracy gospodarza budynku określony jest wymiarem zadań do wykonania, w
tym obowiąz kowy czas pracy na posesji od godziny 8.00 do 13.00.
II. Do obowiązków gospodarza budynku należy:
1. Utrzymanie czystości i porządku w klatkach schodowych, w komorach
zsypowych i w pomieszczeniach wspólnego użytkowania:
- codzienne zamiatanie klatek schodowych, komór zsypowych, usuwanie kurzu z
balustrad, parapetów, skrzynek elektrycznych itp;
- mycie klatek schodowych, lamperii, drzwi do pomieszczeń wspólnego
użytkowania nie rzadziej niż co dwa tygodnie;
- mycie okien na klatkach schodowych i w pomieszczen iach wspólnego
użytkowania nie rzadziej niż raz na dwa miesiące, drzwi wejściowych i
wewnętrznych w miarę potrzeb;
- dezynsekcja komór zsypowych i zsypów oraz pojemników na śmieci;
- udrażnianie zsypów w razie ich zapchania;
- sprzątanie pomieszczeń wspólnego użytkowania.
2. Usuwanie śmieci z terenu Wspólnoty (alejek, dojść do budynków, altanki
śmietnikowej i trawników) .
3. W okresie zimy oczyszczanie ze śniegu i lodu powierzchni utwardzonych,
zaworów wodnych i gazowych, usuwanie śliskości przez posypywanie piaskiem.
4. Pielęgnacja trawników, kwietników i nasadzeń w granicach przydzielonego
terenu w miarę potrzeb:
- wygrabianie trawników,
- koszenie trawników,
- przekopywanie i pielenie mis przy drzewach i krzewach,
- przycinanie i odchwaszczanie żywopłotów ,
- odchwaszczanie i spulchnianie rabat kwiatowych oraz nasadzeń w skrzynkach
betonowych,
- czyszczenie krawężników,
- w przypadku suszy podlewanie trawników i krzewów.
5. Systematyczne sprawdzanie i natychmiastowe zgłaszanie usterek technicznych
budynku oraz awarii administratorowi i odpowiednim służbom miejskim (włazy na
dachy, zalewania w czasie deszczu, skrzynki elektryczne, telefoniczne itp.).
6. Zapalanie i gaszenie światła w przypadku braku automatów oraz wymiana
żarówek w pomieszczeniach wspólnych budynków Wspólnoty.
7. Wydawanie mieszkańcom kluczy do pomieszczeń wspólnego użytku.
8. Wywieszanie i zdejmowanie nieaktualnych ogłoszeń. Przekazywanie
mieszkańcom Wspólnoty indywidualnych zawiadomień Zarządu i administratora .
9. Usuwanie ogłoszeń, plakatów umieszczonych bez zgody Wspólnoty na
budynkach.
10. Wywieszanie flagi państwowej w dniach 3 maja i 11 listopada.
11. Zawiadamianie administratora o rażącym lub uporczywym naruszaniu przez
mieszkańców regulaminu porząd ku domowego.
12. Comiesięczne odczytywanie w przydzielonych budynkach stanu liczników
elektrycznych i wodomierzy oraz przekazywanie stanu tych liczników Zarządowi
Wspólnoty lub administratorowi.
13. Otwieranie i zamykanie drzwi lub furtek prowadzących do W spólnoty w
przypadku ich zamykania po godz. 23.00 na klucz.
14. Wykonywanie drobnych napraw oraz prac podnoszących estetykę i sprawność
urządzeń i wyposażenia nieruchomości Wspólnoty.
15. Przestrzeganie przepisów BHP i ppoż.
Obowiązki wynikające z niniejszego zakresu czynności gospodarz zobowiązuje
się wykonywać sumiennie, okazywać troskę i dbałość o powierzone jego opiece
mienie, dbać o należyty stan nieruchomości i urządzeń oraz odnosić się
uprzejmie i kulturalnie do mieszkańców.
Zarząd Wspólnoty Mieszkaniowej
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Przyjmuję do ścisłego wykonywania
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
(podpis pracownika)
Warszawa, . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
(strona: www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Wspolnota/wzory3a.html)
Strona 4 z 4 • Wyszukiwarka znalazła 214 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4