Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: Prezydent Radomia
Temat: Opinie do wyników wyborów samorządowych
• Re: Marcinkowski musi odejść IP: 82.139.38.*
Gość: Marcinkowski musi 13.11.06, 18:37 + odpowiedz
Marcinkowski musi odejść!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
• Re: simba_true IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gość: Józek 13.11.06, 18:34 + odpowiedz
Mam wielką nadzieje,że radomianie uratują jeszcze honor naszego miasta.Jestem
przerażony,że osoba znikąt otrzymuje takie poparcie.Liczyłem że w II turze
spotka się Marcinkowski z Gęsiakiem ale to co sie stało świadczy tylko o nas.
• Re: simba_true IP: 82.139.60.*
Gość: nonna 13.11.06, 18:19 + odpowiedz
Szczera prawda ... Kosztownik będzie nas kosztował cztery lata zastoju. Inne
miasta pójdą wtedy do przodu. Kto stoi w miejscu ten się cofa.
• Re: Wybory: To jest całkowita katastrofa IP: *.internetdsl.tpnet.pl
Gość: podatnik 13.11.06, 18:13 + odpowiedz
katastrofa Ci ludzie to naprawde jak Gierek nazwal "warcholy" chyba
bezmozgowia nic nie mysla zeby miasto uzdrowic wybrac nowe wladze. Wybieraja
wapniakow komuchow i nieudacznikow ktorzy juz kolejne kadencje sie pchaja na
stolki
• Re: Wybory: To jest całkowita katastrofa IP: *.internetdsl.tpnet.pl
Gość: Amen 13.11.06, 17:56 + odpowiedz
Tam znow weszli do samorzdu choragiewki ci c zmieniaja obcje jak wiatr
zawieje np Sonta juz po raz trzeci sie zalapal!!!!!! pamietacie jak I raz
startowalz jakiego ugrupowania??? jeszcze mu malo na trzech etatach pracuje a
w internacie dla dzieci niewidomych to bierze same nocki i niedziele bo platne
200% i jeszze mu malo a co zrobil dla miasta, lepij
by wziol sie za wychowanie syna jaki on nauczyciel jak swojego nie umie
wychowac!!!!. Po co chodzic na wybory jak Ci wyborcy sa slepi, trudno gdyby to
byla jedna kadencja mozna sie pomylic nie zna sie osoby moze cos zrobi ale po
raz kolejny. Radom wlasciwie to miasto ludzi beznadziejnychi nic nie myslacych
SZKODA BO KOCHAM TO MOJE MIASTO
• Re: Wybory: To jest całkowita katastrofa IP: *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Gość: klik 13.11.06, 17:35 + odpowiedz
od setki do setki :-)
• Re: Wybory: To jest całkowita katastrofa
maniek611 13.11.06, 17:33 + odpowiedz
Ja sie nie martwię, żyję z odsetek, ale Wy macie prze ...ne
• Re: Wybory: To jest całkowita katastrofa
hrabia_ramon_serano_lopez 13.11.06, 17:26 + odpowiedz
Już czas na Ciebie. Wsiadaj i wyjeżdzaj. Nikt Ciebie tu nie trzyma. A pozatym
nie porównuj Kielc i Wrocławia do Radomia, bo tam prezydent przez wszystkie
lata swojej kadencji działał i zdobywął pieniadze a prezydent Radomia
przypomniał sobie o mieście wiosną tego roku po przebudzeniu z długiego
błogiego 3 letniego snu. Można powiedzieć że obudził bo budzik z dzwiękiem
WYBORY, WYBORY, WYBORY!!!
• Wybory: To jest całkowita katastrofa
simba_true 13.11.06, 16:29 + odpowiedz
14 mandatów dla PiS. Być może prezydent też z PiS. Wśród radnych PiS-u znane
dobrze nazwiska ze Wspólnoty Samorządowej. Czyli Ci, którzy dotychczas
potrafili wszystko burzyć. Za moment zapewne czystka w Urzędzie Miejskim. Nowi
urzędnicy, którzy będą przez rok poznawać, o co chodzi. W tym czasie miasta, w
których jest ciągłość władzy (prezydent wybrany na drugą kadencję - Wrocław,
Kielce) będą wyciągać pieniądze z unijnej kasy, Radom natomiast będzie tracił
czas na wojenki i odnowę moralna, poza tym na szukanie wszelkich afer nawet
tam, gdzie ich nie ma. po pewnym czasie będziemy mieli tutaj drugą Włoszczową
i przyjdzie nam się cieszyć, że dzięki staraniom i poparciu PiS-u zatrzyma się
w naszym miasteczku pociąg ekspresowy. Mam nadzieję, że będzie jechał do
Anglii lub Irlandii. Pora wyjeżdżać. Szkoda tylko, szanowni wyborcy w moherze,
że zapominacie o tym, iż w Radomiu mieszka wielu ludzi, którzy do dziś mieli
nadzieje na lepsze perspektywy. Macie, co chcecie. Tylko kto zarobi na Wasze
emerytury ?
Temat: Kto będzie prezydentem Radomia ????
Adamiec, S. o
Bak, Dariusz 7i 8 2
Balcerowski2
Banasiewicz, AndrzejWiceprezydent Radomia8 0
Banaszkiewicz, S Prof5 1
Bieniasz1 1
Burski Andrzej 0
Byzdra, H.10i7 1
Chojnacki, Ryszard LPR1 0
Derlatka, Tadeusz Henryk PRM3 0
Fałek, RyszardRadny 13i4 0
Fogiel, Mariusz Radny 0
Fundowicz, Stefan Radny 1
Gajewski, Krzysztof Wiceprezydent Radomia9 0
-Gogacz, T.Dyr.6- 1
Golabek, Zbigniew 14i3 0
Gołębiowski Dariusz Radny 0
Grabowski 000000
Grigori_z_Radomia Forum GW 0
Gumiński 1
Gut, Jan Radny 0
Isoxazolidine Forum GW 1
iuslex Forum GW 0
jdk Forum GW 0
Jesiotr, Dariusz 4i32,5 tys 0
Kaczor Prof. 2
Karaś, Bohdan Radny 0
Kawęcki, B. 0
KIBIC Forum GW 2
Kiełbasiński, J. 0
Klodzinski, L. 1
Korpetta-Zych, Jolanta VPRM 8i2757 0
Korycki, W. 3 0
Kot Czesław Radny 0
Kowalik, Jaroslaw PJKM3 0
KR! Forum GW 0
Krawczyk, Zenon VPRM 0
Królikowska Teresa Radny 0
Krysiński, M. 0
Kutkowska, B. 21i6 2
Langowski Andrzej Radny 0 0 0 0 0
Łopuszanski, J.11i5 1
Luft Prof. -nie rektor 1
Marciniak, H. Dyr. 1
Marcinkowski, Zdzisław Prezydent Radomia 0
Maszkiewicz, Zdzislaw 8i5i3 0
Maziarek, Henryk 1i5,5 tys. 0
Neska, Zbigniew Radny 0
Nita Jacek Radny o
Nita, Józef Wiceprezydent Radomia 0
Noga, Marcin Radny 1
Olbrych, Barbara 0
olo1033 Forum GW 0
over Forum GW 0
Pisarek, R. 3 2
Pitagor Forum GW 0
Plesniewicz, A. PO2 0
Podkowiński, Z. 1
Prażmowski, S.3 1
Pyrcioch TadeuszRadny 0
Rabende, JaroslawSDPL2 0
Radomianin Forum GW 0
Radomska, Magdalena Radny 0
Rajca, Waldemar PJKM4 0
Rejczak, Jan Radny 27i24i10 1
Rejczak, Mirosław Radny16i3 1
Ruszczyk 4 0
Skawarczyński, Grzegorz Radny 00
Słomka, A. 0
Słoń Teodora Radny 0
Sobieraj, J. 0
sonoAndrzej Forum GW 0
Sońta Krzysztof Radny13i9i7 00
Surma, D. 1
Szczepańska, Anna Wiceprezydent Radomia 0
Szybkaosa Forum GW 0
Tatarek 2
temida Forum GW 0
Uciński 1
Walasek, Prof. 1
Wędzonka, Wiesław Radny5 0
wesoła Forum GW 0000000
Wieczorek Janusz Radny 0
Witkowski, Radek PO8 1
Wlazlo, K. 5i4 0
Włodarczyk, Adam Radny 0
Wójcik, D 0
Woźniak Kazimierz Radny 0
Wróbel, J. 3 1
Wydra, Tadeusz Dyr. 27i 8 2
Yoda Forum GW 0
Zajac, K. 1
Zielezinski, 1
Zubek, S. 1
Temat: Szybciej pociągiem do Warszawy i Krakowa
Echo Dnia pisze, GWR nie...
Oto artykul z Echa Dnia - a w Radomiu cicho o tej jednej z najwazniejszych dla
miasta inwestycji?
====================================
Kiedy szybciej do Warszawy?
Miliardy za 160 kilometrów na godzinę
Pociągiem z Radomia do Warszawy w niecałą godzinę? To możliwe, ale dopiero za
kilka lat i na dodatek za około 1,5 miliarda złotych. Mazowieccy i
świętokrzyscy samorządowcy chcą, aby modernizacja linii kolejowej łączącej
Radom i Kielce ze stolicą została wpisana do Narodowego Programu Rozwoju na
lata 2007-2013. Jest o co walczyć, bo na inwestycje zawarte w tym programie da
pieniądze Unia Europejska. Innych szans na rozbudowę najważniejszej radomsko-
kieleckiej linii kolejowej za tak gigantyczną kwotę po prostu nie ma.
Teraz pociągi z Kielc przez Radom do Warszawy wloką się ponad trzy godziny, bo
stan linii kolejowej pozwala na rozwijanie prędkości nie przekraczającej
średnio 100 km/h. Modernizacja ma przyczynić się do zwiększenia szybkości
pociągów do 160 km/h. Podjęcie wspólnych starań zmierzających do przebudowy
całej linii kolejowej Warszawa - Radom - Kielce - Kraków zadeklarowali na
wczorajszym spotkaniu w Kielcach marszałek województwa świętokrzyskiego
Franciszek Wołodźko, przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i
mazowieckiego Urzędu Marszałkowskiego oraz prezydent Radomia Józef Nita.
Będziemy robić wszystko, aby modernizacja linii łączącej Kraków z Warszawą
została wpisana do Narodowego Programu Rozwoju - powiedział obecny na spotkaniu
wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego Waldemar Fabirkiewcz z Radomia. - To
pozwoli na sfinansowanie inwestycji w 75 procentach z pieniędzy unijnych.
Innych szans na zdobycie tak dużych funduszy nie ma. W pierwszej kolejności
chcemy zmodernizować stukilometrowy odcinek Radom - Warszawa, a to koszt rzędu
1,5 mld złotych. Nietrudno sobie obliczyć, że remont całej 300-kilometroqwej
linii Kraków - Warszawa przez Radom będzie kosztować około 4,5 mld złotych.
Chcemy zacząć inwestycję od dobudowy drugiego toru na jedynym jednotorowym
odcinku Warka - Radom. Na całej linii trzeba wymienić nawierzchnię, sieć
trakcyjną, wybudować nowe stacje i centra sterowania. Potrzebne będą również
wagony dostosowane do prędkości 160 km/h.
Odcinek Kielce - Radom miałby być modernizowany w drugiej kolejności, a Kielce -
Kraków w trzeciej. - Na tym ostatnim nie jest tak źle, bo pociągi osiągają tam
prędkość 120 km/h - mówi dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Kielcach Jan
Hurkała. - Gorzej jest na odcinku od Kielc do Suchedniowa, gdzie obowiązuje
prędkość do 90 km/h ze względu na ostre zakręty. Aby ją zwiększyć trzeba będzie
wyprostować linię, szykuje się zatem generalna przebudowa.
Modernizacja linii Warszawa - Radom - Kielce - Kraków ma być wpisana również do
strategii rozwoju województw mazowieckiego i świętokrzyskiego - deklarowali
wczoraj przedstawiciele obu samorządów, którzy będą w tej sprawie rozmawiać
również z samorządowcami z Małopolski.
Małgorzata PAWELEC
=========================
Temat: Białorusini - katolicy, a sprawa polska;)
śmierć Białorusinów w Radomiu :(
Katastrofa Su-27; piloci poświęcili życie, by ratować ludzi?
Katastrofa samolotu Su-27 na Air Show, fot. lesor
Dwóch białoruskich pilotów zginęło w katastrofie samolotu Su-27, który spadł w
czasie pokazu akrobacji na Air Show w Radomiu.
Zobacz wstrząsające zdjęcia zrobione tuż po katastrofie (na miejscu była
fotoreporterka Onet.pl)
Specjalna polsko-białoruska komisja ekspertów rozpoczęła po południu badania
przyczyny wypadku. Organizatorzy odwołali pokazy w powietrzu.
Według nieoficjalnych informacji, powodem wypadku była awaria jednego z
silników. Z kolei piloci kontaktowali się z wieżą lotów, z której otrzymali
polecenie, aby się katapultować. Nie uczynili tego jednak. Jak podało tvn24.pl,
prawdopodobnie uznali, że są zbyt blisko ludzi, którzy obserwują pokazy.
Pilot mjr Michał Fiszer ocenił, że niewykluczone jest, iż "pilot maszyny
poświęcił swoje życie, by ratować ludzi, którzy obserwowali pokaz".
Piloci posiadali około 20 lat stażu lotniczego
Jak podała Ambasada Białorusi w Polsce, zginęli doświadczeni lotnicy. - Według
informacji Ministerstwa obrony Białorusi piloci posiadali około 20 lat stażu
lotniczego i powyżej 2000 godzin praktyki lotniczej na wskazanym modelu samolotu
- czytamy w komunikacie ambasady.
Tragedia na Air Show 2009 - zobacz nagranie
Jednym z pilotów, którzy zginęli, jest zastępca operatywno-taktycznego dowództwa
Sił Powietrznych i Wojsk Obrony Przeciwlotniczej Białorusi - podała białoruska
agencja Belta, powołując się na informacje od białoruskiego ministerstwa obrony.
Widziałeś katastrofę samolotu? Prześlij swoje zdjęcia na CYNK
Zgromadzeni na Air Show widzowie w ciszy wysłuchali komunikatu o śmierci
pilotów, który odczytał przez megafon prowadzący imprezę Tadeusz Sznuk.
Informując zgromadzonych na pokazach widzów o dwóch pilotach, którzy zginęli w
katastrofie, Sznuk odczytał ich nazwiska. Jednak rzecznik dowództwa sił
powietrznych mjr Marcin Rogus zastrzegł w rozmowie z dziennikarzami, że strona
białoruska prosi o niepodawanie ich w mediach.
Su-27 zniknął za linią drzew
Do katastrofy doszło kilkanaście minut po godz. 13. Białoruski samolot Su-27 -
po wykonaniu kilku beczek w powietrzu - zniknął za linią drzew. Pojawiła się
ciemna chmura dymu, można było dostrzec płomienie. Piloci nie katapultowali się
- potwierdziła ambasada Białorusi.
Dwusilnikowy, ciężki myśliwiec runął po kilku minutach od startu, 100 m od
zabudowań między Małęczynem a Makowem. Su-27 miał być jedną z głównych atrakcji
tegorocznego Air Show; Białorusini występowali w Radomiu po raz pierwszy.
Po wypadku za sprawą obciążenia sieci utrudnione było korzystanie z telefonów
komórkowych.
Przyczyny wypadku - jak poinformował rzecznik dowództwa sił powietrznych mjr
Marcin Rogus - bada od niedzielnego popołudnia specjalnie powołana komisja,
złożona z polskich i białoruskich ekspertów. "Obecnie nie można dywagować na
temat przyczyn, pierwsze komunikaty w tej sprawie wyda komisja" - powiedział Rogus.
Zaznaczył, że analizowane będą również procedury związane z organizacją pokazów
Air Show. - Wszystko wskazuje, że te procedury zadziałały prawidłowo, ale
analiza będzie - zapowiedział Rogus.
Miejsce katastrofy zabezpiecza Żandarmeria Wojskowa
Według rzecznika Ministerstwa Obrony Narodowej Roberta Rochowicza, pierwszym
działaniem komisji badającej przyczyny katastrofy w okolicy Radomia jest - jak
zawsze w takich przypadkach - zabezpieczenie miejsca zdarzenia. Miejsce
katastrofy zabezpiecza Żandarmeria Wojskowa.
Rochowicz nie chciał ujawnić żadnych informacji na temat szczegółów działań
komisji. Jak zaznaczył, prace nad ustalaniem przyczyn katastrof lotniczych
trwają nawet kilka miesięcy, nie należy więc spodziewać się informacji na ten
temat podawanych z godziny na godzinę.
Organizatorzy poprosili też widzów o przekazywanie filmów nakręconych podczas
lotu Su-27.
Jak poinformowała rzeczniczka radomskiego magistratu Ryszarda Kitowska,
prezydent Radomia wprowadził dwudniową żałobę w mieście. Ma obowiązywać dziś od
północy. W niedzielę wieczorem w radomskiej cerkwi zostanie odprawione
nabożeństwo w intencji ofiar katastrofy.
To już kolejna tragedia
To kolejna tragedia na radomskim Air Show, w 2007 roku w Radomiu zginęli dwaj
piloci grupy Żelazny. Ich samoloty zderzyły się na wysokości 30 metrów, przy
prędkości 300 km/h.
Air Show w Radomiu organizuje Dowództwo Sił Powietrznych Wojska Polskiego, Targi
Kielce, Aeroklub Polski, Wojskowe Stowarzyszenie Społeczno-Kulturalne "Swat" i
radomski Urząd Miasta. Impreza towarzyszy XVII Międzynarodowemu Salonowi
Przemysłu Obronnego, który zostanie otwarty w poniedziałek w Kielcach.
wiadomosci.onet.pl/2033744,11,,1,drukuj.html
RIP
Temat: Szybciej pociągiem do Warszawy i Krakowa
To Cię zdziwię ;-)
www.rynek-kolejowy.pl/news05/0503/0503_057.htm
Radni za modernizacją linii Warszawa - Kielce - Kraków
dodano: 11-03-2005
Pociągiem z Kielc do Warszawy w dwie godziny? To możliwe, ale dopiero za kilka
lat i na dodatek za około 3 miliardy złotych. Świętokrzyscy i mazowieccy
samorządowcy chcą, aby modernizacja linii kolejowej łączącej Kielce i Radom ze
stolicą została wpisana do Narodowego Programu Rozwoju na lata 2007-2013.
Jest o co walczyć, bo na inwestycje zawarte w tym programie da pieniądze Unia
Europejska. Innych szans na rozbudowę najważniejszej radomsko-kieleckiej linii
kolejowej za tak gigantyczną kwotę po prostu nie ma.
Teraz pociągi z Kielc do Warszawy wloką się ponad trzy godziny, bo stan linii
kolejowej pozwala na rozwijanie prędkości nie przekraczającej średnio 100 km/h.
Modernizacja ma przyczynić się do zwiększenia szybkości pociągów do 160 km/h.
Podjęcie wspólnych starań zmierzających do przebudowy całej linii kolejowej
Warszawa - Radom - Kielce - Kraków zadeklarowali na wczorajszym spotkaniu w
Kielcach marszałek województwa świętokrzyskiego Franciszek Wołodźko,
przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i mazowieckiego Urzędu
Marszałkowskiego oraz prezydent Radomia Józef Nita.
-Będziemy robić wszystko, aby modernizacja linii łączącej Kraków z Warszawą
została wpisana do Narodowego Programu Rozwoju - powiedział obecny na spotkaniu
wiceprezes Urzędu Transportu Kolejowego Waldemar Fabirkiewcz z Radomia. - To
pozwoli na sfinansowanie inwestycji w 75 procentach z pieniędzy unijnych. Innych
szans na zdobycie tak dużych funduszy nie ma. W pierwszej kolejności chcemy
zmodernizować stukilometrowy odcinek Radom - Warszawa, a to koszt rzędu 1,5 mld
złotych.
Nietrudno sobie obliczyć, że remont całej 300-kilometrowej linii Kraków -
Warszawa będzie kosztować około 4,5 mld złotych. Chcemy zacząć inwestycję od
dobudowy drugiego toru na jedynym jednotorowym odcinku Warka - Radom. Na całej
linii trzeba wymienić nawierzchnię, sieć trakcyjną, wybudować nowe stacje i
centra sterowania. Potrzebne będą również wagony dostosowane do prędkości 160 km/h.
Odcinek Kielce - Radom miałby być modernizowany w drugiej kolejności, a Kielce -
Kraków w trzeciej. - Na tym ostatnim nie jest tak źle, bo pociągi osiągają tam
prędkość 120 km/h - mówi dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Kielcach Jan
Hurkała. - Gorzej jest na odcinku od Kielc do Suchedniowa, gdzie obowiązuje
prędkość do 90 km/h ze względu na ostre zakręty. Aby ją zwiększyć trzeba będzie
wyprostować linię, szykuje się zatem generalna przebudowa.
Modernizacja linii Warszawa - Radom - Kielce - Kraków ma być wpisana również do
strategii rozwoju województw świętokrzyskiego i mazowieckiego - deklarowali
wczoraj przedstawiciele samorządów, a marszałek Wołodźko ma się w tej sprawie
spotkać również samorządowcami z Małopolski.
Temat: PiS chce lotniska w Radomiu!
Cały artykuł z Echa nie pozostawia złudzeń:
Minister Obrony Narodowej Radosław Sikorski podpisał decyzję o przekazaniu do
2020 roku Agencji Mienia Wojskowego trzech hektarów terenów lotniskowych
położonych na Sadkowie. To pierwszy ważny krok w kierunku budowy cywilnego
portu lotniczego w Radomiu.
Minister w swojej decyzji zaznaczył, że przekazany teren musi zachować
charakter lotniskowy. O przekazanie miastu trzech hektarów gruntów w północnej
części lotniska na Sadkowie władze Radomia zabiegały od wielu lat. Wydzielenie
z terenu lotniska gruntu i przekazanie go cywilnym władzom jest bowiem
warunkiem koniecznym do utworzenia pasażerskiego lub towarowego portu
lotniczego. Agencja Mienia Wojskowego ma otrzymać teren w III kwartale tego
roku, a dopiero później będzie mogła go przekazać miastu.
Władze Radomia ogłosiły też przetarg na opracowanie studiów wykonalności
Cywilnego Portu Lotniczego w Radomiu. Dokument taki jest niezbędny w staraniach
o uzyskanie koncesji, ale też do ewentualnych zabiegów o wsparcie ze strony
funduszów unijnych.
- Wokół lotniska było przez lata zbyt wiele bezproduktywnego szumu, dlatego nie
chcę wypowiadać się w tej sprawie. Lepiej bez dużego rozgłosu doprowadzić
sprawę do końca – tyle do powiedzenia na temat decyzji MON miał prezydent
Radomia Zdzisław Marcinkowski.
Pomysł utworzenia portu lotniczego w Radomiu napotyka na krytykę ze strony
wielu ekspertów, którzy podnoszą głównie kwestię zbyt dużych kosztów takiego
przedsięwzięcia.
– Padają bardzo różne cyfry. Jedni mówią o 80 mln złotych, inni o 300 mln
złotych. Póki dokładnie nie określimy jaki charakter ma mieć port lotniczy na
Sadkowie, takie dyskusje są bezprzedmiotowe. Przecież teoretycznie istnieje
taka możliwość, że obsługą ruchu lotniczego zajmą się na zlecenie specjaliści
wojskowi. Wojsku też można zlecić na podstawie odrębnej umowy np.
zabezpieczenie przeciwpożarowe – mówi chcący zachować anonimowość ekspert od
spraw lotniczych.
Z opinią taką nie zgadza się podpułkownik Krzysztof Baranowski Komendant
lotniska na Sadkowie: - Wojsko nie ma uprawnień do obsługi cywilnego ruchu
lotniczego. Jeśli chcemy zapewnić pełne bezpieczeństwo dla podróżnych to trzeba
się liczyć z dużymi wydatkami na potrzebne urządzenia. Jedno jest jednak pewne –
lotnictwo obok informatyki, to najszybciej rozwijające się na świecie
dziedziny i budowa portu cywilnego w Radomiu na pewno ma sens – powiedział
Krzysztof Baranowski.
W Polsce obok lotnisk wojskowych cywilne porty powstały już m.in. w Poznaniu,
Wrocławiu, Krakowie i ostatnio Łodzi.
W kielcach to owszem lotnisko wybudują od zera, bo Gosiewski jest blisko
Jarosława a ten premierem jest i basta.
Temat: Przypominam!Jak PIS zatrudniał!
Aktualności
Praca po znajomości?
2009-02-13
Kazimierz Woźniak po raz kolejny zarzuca zatrudnianie w miejskich
spółkach radnych i członków ich rodzin. Atak odpiera Jakub Kowalski.
W tym starciu - cios za cios, a rykoszety biją między innymi w
prezesa spółki Administrator i prezydenta miasta.
Po raz kolejny radny Kazimierz Woźniak zwrócił uwagę na temat
zatrudniania w miejskich instytucjach radnych i ich rodzin. Tym
razem radnego Radomian Razem uderzyło obsadzenie radnego Roberta
Fiszera w Miejskim Zarządzie Lokalami i fakt zatrudnienia ojców
dwóch radnych: Jakuba Kowalskiego i Piotra Kotwickiego w spółce RTBS
Administrator. - Zastanawiam się, jakie oni mają kwalifikacje. Tym
bardziej, że podobno w ostatnim czasie zwolniono w Administratorze
doświadczonych pracowników - powiedział Woźniak.
Prezes Administratora Karol Frieman odpiera zarzuty. Dziś nie udało
się nam spotkać z nim osobiście, ale prezes skomentował sprawę
telefonicznie. Karol Frieman stwierdził, że w ostatnim czasie nie
było zwolnień pracowników z długoletnim stażem pracy. Ojciec radnego
Kowalskiego został zatrudniony na stanowisku inspektora do spraw
elektrycznych jeszcze przed powołaniem Karola Friemana na stanowisko
prezesa. Krzysztof Kowalski - jak zapewnił prezes Administratora -
ma odpowiednie kwalifikacje i objął wolne stanowisko. Uprawnienia i
doświadczenie ma także - zdaniem prezesa - ojciec radnego
Kotwickiego, który zajął stanowisko po odchodzącym na emeryturę
inspektorze do spraw budowlanych. Ale radny Kazimierz Woźniak uważa,
że sprawa wcale nie jest jasna. Jednocześnie kilka pytań stawia
prezydentowi: - Jakie są granice wytrzymałości? Czy to się dzieje za
wiedzą, czy bez wiedzy prezydenta?
Prezydent Radomia przyznaje, że wiedział o tych zatrudnieniach: -
Uważam, że tacy ludzie mają prawo normalnie funkcjonować. Tym
bardziej, że posiadają kwalifikacje i doświadczenie - powiedział
Andrzej Kosztowniak. - Nie chcę tego oceniać. Być może poszczególni
radni odniosą się do sytuacji radnego Woźniaka, czy kogokolwiek
innego - dodał prezydent.
I do sytuacji odniósł się - wywołany zresztą do tablicy przez
Woźniaka - radny Jakub Kowalski, który wystosował do radomskich
mediów list otwarty. W liście radny przypomniał między innymi,
że "Kazimierz Woźniak od 31 grudnia 1996 r. do 17 października 2000
r. zasiadał w radzie nadzorczej gminnej spółki Radpec. Od
października 1998 r., kiedy został wybrany radnym do lipca 2000 r.
pobierał jednocześnie dietę z tytułu wykonywania mandatu radnego i
wynagrodzenie z tytułu członkostwa w radzie nadzorczej Radpecu".
Kowalski wymienia także przykłady innych polityków, którzy
znajdowali zatrudnienie w publicznych instytucjach.
***
Po tych wzajemnych zarzutach trudno nie odnieść wrażenia, że
niestety rację mają ci, którzy na różnych forach internetowych
piszą, że w Radomiu pracę można znaleźć tylko mając znajomości. Z
drugiej strony trudno odmówić prawa członkom rodzin polityków do
zatrudnienia. W końcu to nie ich wina. Ale też takie sytuacje za
każdym razem będą dawały szansę przeciwnikowi na zadanie ciosu. A w
tym wypadku prawdopodobnie jeszcze kilka ciosów padnie.
Temat: Przysucha w stowarzyszeniu na rzecz budowy S12!
Przysucha w stowarzyszeniu na rzecz budowy S12!
serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,3276000.html
Samorządy za S12
Paweł Matracki 11-04-2006, ostatnia aktualizacja 12-04-2006 13:55
Stowarzyszenie samorządów, które będzie lobbować na rzecz budowy drogi
ekspresowej z Lublina do Piotrkowa, zawiązało się we wtorek w Radomiu
czytaj dalej »
Stowarzyszenie zawiązało 11 samorządów, m.in. Przysucha, Zwoleń, Radom,
Wolanów, Opoczno. Chcą, by w Narodowym Planie Rozwoju na lata 2007-2013
znalazła się budowa trasy ekspresowej S12 z Lublina przez Radom do Piotrkowa
Trybunalskiego.
Taki plan powstał pod koniec kadencji rządu Marka Belki. Z załącznika, jaki
do NPR przygotowało Ministerstwo Infrastruktury i Generalna Dyrekcji Dróg
Krajowych i Autostrad (dokument znajduje się na stronie internetowej GDDKiA),
w latach 2007-2013 dla "dwunastki" zakłada się jedynie prace koncepcyjne. O
latach realizacji odcinka Radom - Piotrków Trybunalski załącznik mówi: lata
2015-2018.
Szansa dla regionów
Samorządowcy uważają, że S12 wraz z drogą S8 Piotrków Trybunalski - Wrocław
stanowiłyby najważniejszy korytarz transportowy z zachodu Polski na wschód,
pomiędzy autostradami A2 i A4 i dlatego należy zrealizować inwestycję
znacznie wcześniej.
Podczas wtorkowego spotkania założycielskiego, do którego doszło zaraz po
wyjazdowym posiedzeniu senackiej Komisji Gospodarki Narodowej, podkreślano,
że trasa S12 miałaby olbrzymie znaczenie dla rozwoju regionów, przez które by
biegła.
Samorządowy projekt w pełni poparła senacka komisja. W opinii, jaką skieruje
do rządu, czytamy: "Mając na uwadze zaangażowanie lokalnych samorządów oraz
fakt, że realizacja budowy drogi ekspresowej S12 podniesie atrakcyjność
inwestycyjną obszarów, a przede wszystkim będzie stanowiła znaczny impuls dla
rejonów o dużej, przewyższającej średnią krajową stopie bezrobocia, zwracamy
się o podjęcie skutecznych działań umożliwiających realizację inwestycji".
Dobre posunięcie
Skąd teraz lobbing w sprawie "dwunastki"? Bo harmonogram budowy autostrad i
dróg ekspresowych w Polsce na lata 2007-2013 jest przez obecny
rząd "racjonalizowany". - Ostatnie styczniowe wystąpienie premiera
Marcinkiewicza dotyczące dróg i pieniędzy nie wskazuje na inwestowanie w
trasę S12. Mamy na modernizację sieci drogowej około 100 mld zł. Większość
pieniędzy jest już rozdysponowana pod konkretne budowy, ale może dojść do
przesunięcia pewnych kwot pomiędzy poszczególne inwestycje - mówi Andrzej
Maciejewski, rzecznik prasowy GDDKiA. - Dlatego utworzenie stowarzyszenia to
dobre posunięcie. Jednak podejmowane przez nie kroki powinny być bardzo
szybkie - słyszymy od rzecznika.
Tymczasowe władze
Co będzie w tej sytuacji robić stowarzyszenie? Powołało tymczasowe władze,
które jak najszybciej mają zwołać walne zgromadzenie i wybrać zarząd. Ten
wykona pierwsze konkretne posunięcia. W skład grupy, która będzie na razie
kierować organizacją, weszli Krzysztof Górak wicestarosta radomski, Zdzisław
Marcinkowski, prezydent Radomia i Jan Wieruszewski, burmistrz Opoczna.
Senatorów z Komisji Gospodarki Narodowej na wyjazdowe posiedzenie poświęcone
drogownictwu w Polsce zaprosił senator z Radomia Andrzej Łuczycki. Natomiast
sam pomysł lobbowania w sprawie "dwunastki" to inicjatywa obywatelska
radomian: Radomira Jasińskiego, Jakuba Kluzińskiego i Kai Koziarskiej.
Temat: Zwolen w stowarzyszeniu samorzadowym na rzecz S12
Zwolen w stowarzyszeniu samorzadowym na rzecz S12
Eo tego Zwolen ma szanse doczekac sie jako pierwsze z trojki miast na terenie
d. wojewodztwa radomskiego obwodnicy.
============
serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,3276000.html
Samorządy za S12
Paweł Matracki 11-04-2006, ostatnia aktualizacja 12-04-2006 13:55
Stowarzyszenie samorządów, które będzie lobbować na rzecz budowy drogi
ekspresowej z Lublina do Piotrkowa, zawiązało się we wtorek w Radomiu
czytaj dalej »
r e k l a m a
Stowarzyszenie zawiązało 11 samorządów, m.in. Przysucha, Zwoleń, Radom,
Wolanów, Opoczno. Chcą, by w Narodowym Planie Rozwoju na lata 2007-2013
znalazła się budowa trasy ekspresowej S12 z Lublina przez Radom do Piotrkowa
Trybunalskiego.
Taki plan powstał pod koniec kadencji rządu Marka Belki. Z załącznika, jaki
do NPR przygotowało Ministerstwo Infrastruktury i Generalna Dyrekcji Dróg
Krajowych i Autostrad (dokument znajduje się na stronie internetowej GDDKiA),
w latach 2007-2013 dla "dwunastki" zakłada się jedynie prace koncepcyjne. O
latach realizacji odcinka Radom - Piotrków Trybunalski załącznik mówi: lata
2015-2018.
Szansa dla regionów
Samorządowcy uważają, że S12 wraz z drogą S8 Piotrków Trybunalski - Wrocław
stanowiłyby najważniejszy korytarz transportowy z zachodu Polski na wschód,
pomiędzy autostradami A2 i A4 i dlatego należy zrealizować inwestycję
znacznie wcześniej.
Podczas wtorkowego spotkania założycielskiego, do którego doszło zaraz po
wyjazdowym posiedzeniu senackiej Komisji Gospodarki Narodowej, podkreślano,
że trasa S12 miałaby olbrzymie znaczenie dla rozwoju regionów, przez które by
biegła.
Samorządowy projekt w pełni poparła senacka komisja. W opinii, jaką skieruje
do rządu, czytamy: "Mając na uwadze zaangażowanie lokalnych samorządów oraz
fakt, że realizacja budowy drogi ekspresowej S12 podniesie atrakcyjność
inwestycyjną obszarów, a przede wszystkim będzie stanowiła znaczny impuls dla
rejonów o dużej, przewyższającej średnią krajową stopie bezrobocia, zwracamy
się o podjęcie skutecznych działań umożliwiających realizację inwestycji".
Dobre posunięcie
Skąd teraz lobbing w sprawie "dwunastki"? Bo harmonogram budowy autostrad i
dróg ekspresowych w Polsce na lata 2007-2013 jest przez obecny
rząd "racjonalizowany". - Ostatnie styczniowe wystąpienie premiera
Marcinkiewicza dotyczące dróg i pieniędzy nie wskazuje na inwestowanie w
trasę S12. Mamy na modernizację sieci drogowej około 100 mld zł. Większość
pieniędzy jest już rozdysponowana pod konkretne budowy, ale może dojść do
przesunięcia pewnych kwot pomiędzy poszczególne inwestycje - mówi Andrzej
Maciejewski, rzecznik prasowy GDDKiA. - Dlatego utworzenie stowarzyszenia to
dobre posunięcie. Jednak podejmowane przez nie kroki powinny być bardzo
szybkie - słyszymy od rzecznika.
Tymczasowe władze
Co będzie w tej sytuacji robić stowarzyszenie? Powołało tymczasowe władze,
które jak najszybciej mają zwołać walne zgromadzenie i wybrać zarząd. Ten
wykona pierwsze konkretne posunięcia. W skład grupy, która będzie na razie
kierować organizacją, weszli Krzysztof Górak wicestarosta radomski, Zdzisław
Marcinkowski, prezydent Radomia i Jan Wieruszewski, burmistrz Opoczna.
Senatorów z Komisji Gospodarki Narodowej na wyjazdowe posiedzenie poświęcone
drogownictwu w Polsce zaprosił senator z Radomia Andrzej Łuczycki. Natomiast
sam pomysł lobbowania w sprawie "dwunastki" to inicjatywa obywatelska
radomian: Radomira Jasińskiego, Jakuba Kluzińskiego i Kai Koziarskiej.
Temat: GW: Metro zamiast "siódemki"?
GW: Metro zamiast "siódemki"?
Metro zamiast "siódemki"?
serwisy.gazeta.pl/wyborcza/1,68586,3487675.html
Małgorzata Rusek 16-07-2006 , ostatnia aktualizacja 16-07-2006 18:30
Minister transportu chce zabrać pieniądze, które Unia daje na przebudowę "siódemki" na trasie Radom - Warszawa i przerzucić je na
rozbudowę warszawskiego metra.
Jak już pisaliśmy, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad nie udało się wybrać firmy, która przebudowałaby odcinek
"siódemki" między Białobrzegami a Grójcem. Przetarg unieważniono, gdy okazało się, że trzy oferty, które wpłynęły, przekraczały o
60 mln zł kwotę z kosztorysu inwestorskiego. Trzeba będzie ogłosić kolejny przetarg, a to przedłuży całą procedurę.
Jak informuje sobotnia "Rzeczpospolita", minister transportu obawia się, że przez opóźnienia inwestycji nie uda się zakończyć do
czerwca 2008 roku, a przez to mogą przepaść unijne pieniądze. Dlatego podjął decyzję o przesunięciu funduszy z zadań, które nie
mają szans na zamknięcie w tym terminie, na inne cele.
Lista projektów, z których samorządy będą musiały zrezygnować, i nowych, które otrzymają szanse na unijne pieniądze, ma powstać we
wrześniu. Potem propozycje zmian będzie musiała zaakceptować Komisja Europejska.
Według "Rzeczpospolitej" na przesunięciu funduszy w ramach programu SPO Transport pierwsze skorzysta warszawskie metro, które ma
dostać 90 mln euro, w tym właśnie 40 mln z kwoty przewidzianej na przebudowę "siódemki".
Wczoraj rzecznik GDDKiA Andrzej Maciejewski potwierdził nam, że na pewno będzie modernizowany odcinek "siódemki" między
Jedlińskiem i Białobrzegami. Podpisano już umowę z wykonawcą - konsorcjum Acciona-Mostostal. Kontrakt opiewa na 404 mln zł
(brutto), a prace mają się zakończyć w ciągu 19 miesięcy. Najprawdopodobniej będzie także modernizowana obwodnica Grójca.
Największy znak zapytania to fragment "siódemki" na odcinku Białobrzegi - Grójec. Tu sprawa wydaje się przesądzona, bo GDDKiA już
informuje, że inwestycja będzie realizowana później w ramach dotacji przyznanych na lata 2007-13.
Dla Gazety
Andrzej Łuczycki
senator PO
To skandal. Jak można zabierać pieniądze z inwestycji, która jest prawie na ukończeniu. Jestem zaskoczony tą informacją i
zamierzam podjąć w tej sprawie szybkie kroki. Trzeba się jak najszybciej spotkać z panem ministrem, bo stała się niesłychana
rzecz, a GDDKiA miała wystarczająco dużo czasu, aby odpowiednio przygotować przetarg. Cała ta historia to propaganda przedwyborcza
w stronę stolicy. PiS pcha pieniądze na metro z nadzieją na wygraną w wyborach samorządowych. Jak można w ten sposób traktować
nasz region? Tylko ze względów politycznych a to marszałek nam obcina pieniądze, a to minister zabiera.
Marzena Wróbel
posłanka PiS
Tej sprawy nie można tak zostawić. W najbliższym czasie wystosuję do pana ministra zapytanie, dlaczego straciliśmy te pieniądze i
dlaczego GDDKiA nie wyłoniła dotąd wykonawcy przebudowy trasy numer siedem. Rozumiem, że 60 mln zł to nie jest drobiazg. Pojawia
się więc pytanie, jak przygotowywano kosztorys prac, skoro aż o taką kwotę rozminął się on z ofertami złożonymi przez
przystępujących do przetargu.
Zdzisław Marcinkowski
prezydent Radomia
To bardzo zła wiadomość i dla regionu, i dla naszego miasta. Nam jak najbardziej zależy, żeby Radom miał dobry dojazd do stolicy,
bo to służy rozwojowi miasta. Ale skoro już tak się stało, że minister zdecydował się przesunąć pieniądze, to będziemy lobbować,
aby przynajmniej część z nich przypadła naszemu miastu. Zabiegamy o przebudowę m.in. Warszawskiej czy Chrobrego i będziemy się
starać, aby ministerstwo przydzieliło nam pieniądze na te i inne drogowe inwestycje. Bo to jest mój interes i interes mieszkańców.
A jeśli chodzi o "siódemkę", to co mogliśmy zrobić, to zrobiliśmy. Teraz będziemy obserwować rozwój sytuacji z nadzieją, że
wykonawcę uda się wyłonić jak najszybciej, i że inwestycja nie zostanie zahamowana.
Temat: BIELICE CZY RADOM
BIELICE CZY RADOM
Ziemia Sochaczewska - www.esochaczew.pl/ziemia/news.php3?id_news=581
6 maja odbyło się pierwsze spotkanie sejmowej Komisji Infrastruktury, która
ma za zadanie ocenić przydatność i celowość budowy nowego lotniska cywilnego
dla Warszawy. W trakcie posiedzenia dyskutowano m.in. nad alternatywnymi
propozycjami lokalizacji drugiego międzynarodowego portu lotniczego dla
Warszawy. Swoje propozycje przedstawiali i uzasadniali burmistrzowie Nowego
Dworu Mazowieckiego, Mszczonowa, Nowego Miasta nad Pilicą oraz prezydent
Radomia. Ponieważ, jak stwierdził przewodniczący komisji, poseł Janusz
Piechociński, to nie były jeszcze wszystkie propozycje (zgłosiły się jeszcze
Skierniewice i Sochaczew), dyskusja trwała będzie nadal, a pewnie co druga
mazowiecka gmina znajdująca się przy już istniejącej trasie szybkiego ruchu,
będzie walczyła o lokalizację.
Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury Andrzej Piłat z góry
zapowiedział, że do końca bieżącego roku trzeba podjąć decyzję o budowie
drugiego lotniska. Bez względu na to, gdzie zostanie ono zlokalizowane, w
jakiej odległości od Warszawy, to jego budowa musi potrwać nawet do 10 lat.
Uważał jednak, że nowe lotnisko nie powinno być budowane dalej niż w
odległości 50 km od centrum miasta. Jeśli ma to być także lotnisko krajowe o
tym samym charakterze, jak dzisiaj lotnisko im. F. Chopina, z przejęciem
podobnej liczby pasażerów oraz ładunków cargo, to nie może być położone w
odległości większej jak 5- 60 km. Jeśli nawet do końca roku podjęta zostanie
decyzja o jego budowie, to trzeba będzie czekać na uruchomienie co najmniej
8 – 10 lat. A spodziewana wielkość przewozów pasażerskich w roku 2014 powinna
wynieść ponad 25 mln osób.
Podjęte przez starostę Józefa Gołębiowskiego działania przyniosły
błyskawiczny skutek. Po kilku rozmowach minister Piłat zobowiązał się do
znalezienia w komisji miejsca dla przedstawiciela powiatu sochaczewskiego. Na
miejsce to delegowany został Stanisław Wódka, dyrektor Wydziału Komunikacji i
Transportu Starostwa Powiatowego. Zgodnie z zawartym porozumieniem, w komisji
reprezentował będzie interesy trzech samorządów – powiatowego, miejskiego i
gminy Sochaczew. Już w najbliższym czasie zorganizowane zostanie przez
starostę, burmistrza i wójta gminy specjalne spotkanie, którego celem będzie
wspólna dyskusja i analiza korzyści oraz zagrożeń płynących dla regionu z
propozycji umiejscowienia takiego lotniska na miejscu byłego lotniska
wojskowego w Bielicach. Omówione zostaną ewentualne sposoby i środki
skutecznego przedstawienia tej oferty oraz metody lobowania na rzecz tej
inwestycji. Ważne będą wszystkie głosy, wiadomości i materiały, gdyż
najbliższe posiedzenie sejmowej Komisji Infrastruktury, na których
przedstawione zostaną kolejne propozycje mazowieckich miast, odbędzie się
najprawdopodobniej już 16 lipca.
Rzecznik Starostwa Powiatowego w Sochaczewie Andrzej Wach
Strona 3 z 3 • Wyszukiwarka znalazła 194 wypowiedzi • 1, 2, 3