Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: Prezydent Miasta Ostrów Wlkp





Temat: Międzynarodowy Turniej w Koszykówce - Ostrów Wlkp.
Zarząd Stowarzyszenia Krzewienia Sportu, Turystyki i Kultury „Kolejarz” w ramach przygotowań do Międzynarodowego Turnieju w Koszykówce w ramach Międzynarodowej Unii Sportowej Kolejarzy USIC, który odbędzie się w bieżącym roku w Ostrowie Wielkopolskim wystąpił o stosowne dofinansowanie do Prezydenta Miasta Ostrów Wlkp. - Pana Radosława Torzyńskiego. W wyniku przeprowadzonego otwartego konkursu ofert na realizację zadań z zakresu kultury fizycznej w 2009 roku, po spełnieniu przez Stowarzyszenie wymogów określonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz wymogów konkursu nasza organizacja otrzymała wsparcie finansowe na realizację w/w Turnieju o czym poinformował nas Urząd Miejski Ostrowa Wielkopolskiego pismem WRS.RKF-3023/28/09 z dnia 9 stycznia 2009 roku. W sprawne przygotowanie i przeprowadzenie Turnieju szczególnie zaangażowany jest Pan Ryszard Masłowski z zespołem.
Pozdrawiam
Andrzej Krawczyk





Temat: Terminarz ogólny na sezon 2004
Bedzie jeszcze Turniej o Puchar prezydenta miasta Ostrowa Wlkp.






Temat: Park Linowy w Ostrowie na Piaskach ! :D
"Na Piaskach Szczygliczce w Ostrowie Wielkopolskim powstaje pierwszy w Południowej Wielkopolsce „Park Przygody”. Pierwszym jego etapem będą trzy trasy linowe usytuowane na drzewach o różnym stopniu trudności o łącznej długości prawie pół kilometra. Bardzo zależy mi na tym, by ostrowskie Piaski wreszcie zaczęły w pełni tętnić życiem i były miejscem chętnie odwiedzanym – mówi Radosław Torzyński, Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego"

http://www.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/cache/18/1652/_2008/05/09_/16871.html






Temat: Inwestycje drogowe w mieście (nie dotyczy obwodnicy)
Zawiadomienie - Obwieszczenie Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego

o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia drogowego polegającego na rozbudowie ul. Kaliskiej (od Al. Słowackiego do węzła odwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego na S 11) w Ostrowie Wielkopolskim

http://www.bip.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/cache/15/1124/1207/1472/_2009/01/12_/18715.html




Temat: Podstrefa SSE w Ostrowie !
Obwieszczenie Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego

o podaniu do publicznej wiadomości informacji o zamieszczeniu w publicznie dostępnym wykazie wniosku o wydanie decyzji wymagającej udziału społeczeństwa na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie hali produkcyjnej przeznaczonej na produkcje zbiorników ciśnieniowych na działce 1/70 i 1/71, obręb 123 przy ul. Wrocławskiej w Ostrowie Wielkopolskim

http://www.bip.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/serwisy/15/upl/bbb7eae90acc48241ac9e22bb28c7ad7.doc




Temat: Inwestycje drogowe w mieście (nie dotyczy obwodnicy)
http://www.bip.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/cache/15/1124/1207/1472/_2009/03/18_/19341.html

Obwieszczenie Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego

o podaniu do publicznej wiadomości informacji o wydaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie ulicy Strzeleckiej w Ostrowie Wielkopolskim na odcinku pomiędzy ulicami Kamienną i Klasztorną wraz z kanałem deszczowym i oświetleniem oraz o możliwości zapoznania się z aktami sprawy




Temat: Afera korupcyjna: Trzej uniewinnieni! Marcin G. skazany
Myślę że tekst dobry może trochę za mało o samym fakcie tzw korupcji trzeba jasno zaznaczyć że w sezonie 2007 jak w każdym poprzednim KM Ostrów w wyniku zakulisowach działań nie uzyskał żadnych profitów tak też było w sezonie 2007 2 miejsce KM Ostrów wywalczył na torze w zdrowej sportowej rywalizcji ulegając również w sportowej walce na torze w finale Stali Gorzów
Co do planu wyjścia z katastrofy lecimu w samolocie w którym kończy się paliwo a nie mamy w perpektywie niczego na czym można by było wylądować .Jedynym wyjściem jest pomoc Pana Prezedenta Radosława Torzyńskiego który już wielokrotnie pokazywał ze dobro sportu w Ostrowie leży mu glęboko na sercu .Tak więc moim zdaniem cały zarząd w poniedziałek w imię wyższych celów powinien poddać się do dymisji a nowym prezesem powinien być przedstawiciel Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkoposkiego może to być prezes tymczasowy (np Stanisław Kryjom człowiek który znany jest w środowisku sportowym Ostrowa Wlkp a jednocześnie obdażony jest sporym mandatem zaufania) tylko takie wyjście nowa osoba która przedstawi wizję sportu żużlowego w Ostrowie działająca z mandatu Prezydenta jest wstanie coś wskurać w GKSŻ.Takie jest moje zdanie i taki list w trosce o los KM Ostrów powinien być najpierw wysłąny do Pana Prezedenta Torzyńskiego to nasza ostatnia deska ratunku , ratunku dla KM Ostrów!!!




Temat: Afera korupcyjna: Trzej uniewinnieni! Marcin G. skazany
Nie rozumiem trochę decyzji zarządu klubu p przełożeniu Walnego .Co to ma na celu ? Jedynym wyjściem z tej dramatycznej sytuacji jest podanie się całego zarządu do dymisji w imię wyższej potrzeby.Jak już wcześniej pisałem jedynym wyjściem z patowej sytuacji jest pomoc Pana Prezedenta Radosława Torzyńskiego który już wielokrotnie pokazywał ze dobro sportu w Ostrowie leży mu glęboko na sercu .Tak więc moim zdaniem cały zarząd w poniedziałek w imię wyższych celów powinien poddać się do dymisji a nowym prezesem powinien być przedstawiciel Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkoposkiego może to być prezes tymczasowy (np Stanisław Kryjom człowiek który znany jest w środowisku sportowym Ostrowa Wlkp a jednocześnie obdażony jest sporym mandatem zaufania) tylko takie wyjście nowa osoba która przedstawi wizję sportu żużlowego w Ostrowie działająca z mandatu Prezydenta jest wstanie coś wskurać w GKSŻ.Takie jest moje zdanie i taki list w trosce o los KM Ostrów powinien być najpierw wysłąny do Pana Prezedenta Torzyńskiego to nasza ostatnia deska ratunku , ratunku dla KM Ostrów!!!




Temat: Działalność klubu - kłopotów cd....

Grudziadz - 400 tys.zl.
Bydogoszcz - 400 tys.zl
Gniezno 250 tys.zl.
Gdansk - 200 tys.zl
Rybnik - 150 tys.zł

dodam, ze w niespelna 80 tysiecznym Ostrowie Wlkp. miasto przekazuje co roku 150-200 tys. na szkolenie mlodziezy... i jak powiedzial Prezydent Ostrowa na sobotnim sympozjum "poprzez inwestowanie w sport miasto promuje nie tylko swoja marke ale rownez uslugi, ktore ma do zaoferowania dlatego wspomaga m.in. sport zuzlowy". dodam rowniez, ze w sobote zapadla decyzja o przebudowie ostrowskiego stadionu. radni wybrali oferte, ktora jest w mozliwosciach finansowych Ostrowa i przekaza odpowiednie srodki z budzetu na ten cel.



Temat: nowe inwestycje w Ostrowie
Nawet kilka tysięcy mieszkań może powstać w Ostrowie Wielkopolskim, po pełnej realizacji projektu budowy nowego osiedla mieszkaniowego w rejonie Alei Słowackiego i ul. Kujawskiej. - To osiedle może być zaczątkiem nowego centrum miasta, ale przede wszystkim daje szansę na rozładowanie głodu mieszkaniowego, w tym powstanie kilkudziesięciu mieszkań komunalnych - mówi Radosław Torzyński Prezydent Ostrowa Wielkopolskiego.

Źródło: UM, http://www.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/cache/18/1652/_2008/04/29_/16789.html




Temat: Galerie i centra handlowe w Ostrowie
Światek chce skontrolować... Świątka
Były prezydent Ostrowa Wielkopolskiego Jerzy Świątek chce, by Urząd Miejski skontrolował kontrowersyjną transakcję zakupu przez jego córkę działki na terenie, gdzie może powstać hipermarket. Podczas Świątek sesji szukał potwierdzenia, czy miasto dysponuje potrzebną do tego dokumentacją.

http://www.gazeta.ostrow-wielkopolski.pl/cache/20/2079/_2007/12/05_/15718.html

Można wyczytać ze na Wrocławskiej nie powstanie hipermarket.




Temat: newsy z Ostrowa

I. Otwarcie.

II. Przyjęcie porządku obrad.

III.Przyjęcie protokołu z XXX Sesji Rady Miejskiej.

IV. Wybór Komisji ds. uchwał i wniosków.

V. Sprawozdanie z działalności Prezydenta Miasta w okresie międzysesyjnym.

VI. Podjęcie uchwał w sprawie:

1) uchwalenia zmiany budżetu Miasta Ostrowa Wielkopolskiego na 2009 rok,

2) ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego w I kategorii zaszeregowania oraz uzgodnienia wartości jednego punktu w jednostce budżetowej – Szkoła Podstawowa nr 11 w Ostrowie Wielkopolskim,

3) wyrażenia zgody na utworzenie Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością powołaną w celu zaprojektowania i budowy osiedla mieszkaniowego w rejonie Al. Słowackiego i ul. Kujawskiej w Ostrowie Wielkopolskim oraz na wniesienie do Spółki aportem na pokrycie udziałów w kapitale zakładowym Spółki składników majątkowych, stanowiących własność Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski,

4) przyjęcia sprawozdania z działalności Komisji Rewizyjnej za 2008 rok oraz zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2009 rok,

5) zatwierdzenia „Wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych WODKAN Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji S.A. w Ostrowie Wielkopolskim na lata 2009-2010”,

6) objęcia przez Gminę Miasto Ostrów Wielkopolski kolejnych udziałów w Spółce Oświetlenie Uliczne i Drogowe Spółka z o.o. z siedzibą w Kaliszu,

7) wniesienia wkładu pieniężnego do Spółki Ostrowskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z o.o. w Ostrowie Wielkopolskim,

zmiany uchwały nr XXIII/318/2008 Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego z dnia 26 czerwca 2008 roku w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomościach gruntowych, będących własnością Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski, celem prawnego zabezpieczenia spłaty kredytu przeznaczonego na budowę budynków mieszkalnych przez Towarzystwo Budownictwa Społecznego Spółka z o.o. w Ostrowie Wielkopolskim,

9) wyrażenia zgody na bezprzetargowe użyczenie Chorągwi Wielkopolskiej Związku Harcerstwa Polskiego w Poznaniu – Hufiec ZHP Ostrów Wielkopolski, nieruchomości gruntowej, położonej w Ostrowie Wielkopolskim przy ul.Plażowej,

10)oceny aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

11)przystąpienia do zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Miasto Ostrów Wielkopolski,

12)przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ostrowa Wielkopolskiego terenu w rejonie ul. Przeskok,

13)przystąpienia do zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ostrowa Wielkopolskiego terenu w rejonie ul. Dworcowej,

14)przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ostrowa Wielkopolskiego terenu w rejonie ul. Żymirskiego,

15)przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ostrowa Wielkopolskiego terenu w rejonie ul. Harcerskiej,

16)uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ostrowa Wielkopolskiego terenu w rejonie ul. Wiśniowej – część A,

17)uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ostrowa Wielkopolskiego terenu pomiędzy ul. Wojska Polskiego a ul. Kolejową,

18)uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Ostrowa Wielkopolskiego terenu przy ul. Kościuszki.

VII. Interpelacje i zapytania radnych.

VIII.Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

IX. Wolne głosy i wnioski.

X. Zakończenie obrad

Info www.bip.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl




Temat: Hiszpańskie osiedle w Kaliszu???
Nowe osiedle, docelowo 2 465 mieszkań wraz z pełną infrastrukturą, chce wybudować w Ostrowie Wielkopolskim inwestor z Hiszpanii
Po kilku miesiącach negocjacji władze samorządowe zawiążą z nim spółkę. Samorząd wniesie do niej grunty, w zamian za które otrzyma równowartość w mieszkaniach komunalnych.
Całość inwestycji podzielona została na kilka etapów. Pierwszy obejmuje budowę 134 lokali mieszkalnych wraz z infrastrukturą, drugi 1700 mieszkań. W zależności od zainteresowania rynkowego zrealizowany zostanie trzeci etap obejmujący także powstanie kolejnych mieszkań.
Dla firmy z Hiszpanii będzie to pierwsza inwestycja w Polsce. Podobne spółka Hercesa Sagarba prowadzi na czterech kontynentach.
- Wybraliśmy Ostrów Wielkopolski, bo to młode miasto, z ciekawymi pomysłami, inicjatywą. Prezydent miasta jest bardzo otwarty na nasze pomysły, współpracuje z nami, a to jest bardzo ważne w interesach. Cieszę się, że udało się nam doprowadzić rozmowy do końca. Szczególne podziękowania kieruję w stronę zespołu prawników z Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim. Dziękujemy też Radzie Miejskiej za pozytywny stosunek do tej uchwały. Chcielibyśmy rozpocząć budowę jak najszybciej, ale konkretne prace rozpoczną się po 1 stycznia 2009 roku -powiedział Alberto Torres Del Valle, prezes hiszpańskiej spółki.

Nie ma co Ostrów bardziej się stara jak Kalisz i będą z tego jakies profity.A władze Kalisza co robią????Nic co mogło by zwiększyć atrakcyjność Kalisza.




Temat: Shit Happens- czyli Czarni w sezonie 07/08 odsłona II
W turnieju o puchar prezydenta miasta wezm? udział gospodarze - Energa Czarni, oraz Stal Ostrów Wielkopolski, Polpharma Starogard Gdański i jeden z zespołów zza granicy.

- Wstępnie rozmawiali?my z Chimki Moskwa, ale na tym etapie skończyli?my. Teraz czwart? drużyn? będzie albo reprezentacja Białorusi, albo mistrz tego kraju Vitalyur Mińsk. Je?li nie uda się zaprosić jednego z tych zespołów, jeste?my dogadani z Turowem Zgorzelec - opowiada Twardowski.



Temat: Tulibacki & kumple - wynocha na Syberię!


Prezes MPK jest zatrudniany przez miasto. Ma proponować swoją wizję rozwoju
po
czym czekać czy miasto to zaakceptuje. Nie ma żadnych możliwości nacisku. Jak
mu się nie spodoba że Pan Prezydent czegoś nie zaakceptował to może w...


O.


Pan Prezydent wstawi jakiegoś swojego człowieka z Ostrowa za niego.


O. Może się sprawdzi. Znam jednego gościa z Ostrowa Wlkp. Jest niezły.


I
niezależenie czy prezesem będzie Tulibacki czy TG czy WS zostanie on ...
z pracy jak nie będzie realizował poleceń miasta.


Polecam.

pzdr
ws





Temat: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi
Kolejne perełka, nie tylko nasz prezydent daje popis inteligencji.
Otóż kaliski starosta Krzysztof Nosal, zapytany, czy wie coś nowego o szybkiej kolei powiedział.- Nie, ale po kuluarowych rozmowach z kolejarzami(pytanie, czy to są kolejarze z Ostrowa), z którymi rozmawialiśmy na konferencji w Ostrowie Wielkopolskim poświęconej szybkiej kolei. Rozpatrywane są dwie lokalizację: albo taka stacja powstanie w okolicach Kalisza, i tu pojawia się nazwa Chrusty, czyli pogranicze miasta Kalisz gminy Żelazków, okolice dawnej giełdy kwiatowej, albo bliżej okolic Ostrowa Wielkopolskiego ( co to znaczy blizej 5 , 10 km). Mnie się wydaje, że to jest bardzo istotna sprawa gdzie zostanie zlokalizowany taki węzeł komunikacyjny, bo w pobliżu lokalizuje się też przedsiebiorczość. Jeżeli dzisiaj nie ma alternatywnego rozwiązania dla lotniska, w pod ostrowskim Michałkowie, to gdyby stacja "Y" powstała na Chrustach w okolicach Kalisza, to cały ten odcinek 25km pomiędzy tymi dwoma punktami to wspaniała przestrzeń na działalność gospodarczą. Stworzy to świetnie możliwości inwestycyjne, bo wszedzie będzie blisko i do Kalisza i do Ostrowa Wlkp.
Nowe Fakty Kaliskie.Dla mnie sprawa jest prosta.




Temat: indywidualista
Witam. Co do produkcji Mamuta w Polsce , niestety już nie aktualne.Był wytwarzany 30km od mojej miejscowości w Ostrowie Wlkp. Polacy ulepszyli sprzęta, ale i tak właściciel przeniósł produkcję spowrotem do Niemiec, gdzieś po Berlin (dostał większe ulgi w podatkach).Pamiętam też , że nasz poprzedni prezydent Alexander, był mocno zaskoczony jak jego gość Gerhard zażyczył sobie wycieczkę do Ostrowa podczas oficjalnej wizyty w Polsce...Zafundował nam zresztą przez to mały paraliż owego miasta, bo panów w czarnych beemkach było więcej niż mieszkańców..Jak póżniej donosiła lokalna prasa, właściciel fabryki Mamuta jest dobrym znajomym Gerharda...
I to tyle co miałby do powiedzenia...



Temat: Z. Frankiewicz - licytacja zasług :P
Przez Wrocław to trochę objazdem do Poznania, jak na mój gust. Oficjalna wersja to wariant drogi 901 do Olesna, a następnie drogą nr 11 przez Kluczbork, Kępno i Ostrów Wlkp. Fakt niezaprzeczalny, że węzeł obwodnicy i DK-88 przy ul. Okulickiego (nie Czołgowej!!) nie ma z tym nic wspólnego. Węzeł ten przyda się za to z pewnością dla skomunikowania DK-88 z autostradą A4 wzdłuż zachodnich granic miasta (żeby nie trzeba było jechać aż do Kleszczowa). Co prawda bezpośredniego węzła autostrady z A4 się nie przewiduje, ale przewiduje się połączenia pośrednie z użyciem ulic Daszyńskiego i Rybnickiej.

Co zaś się tyczy prezydenta Frankiewicza, to zauważyłem ciekawą manierę, że to co złe to jego wina, a to co dobre to zawsze ma swojego indywidualnego autora (najczęściej któregoś z wiceprezydentów lub dyrektorów spółek komunalnych). Osobiście proponowałbym trzymać się jednej metodologii i albo wszystko, co się przez ostatnich kilkanaście lat zdarzyło w Gliwicach (pozytywnego i negatywnego) przypisywać ogółowi urzędniczemu pod kierownictwem prezydenta (wedle zasady, że bez jego wiedzy i zgody nic publicznego w tym mieście zdarzyć się nie może), albo dla każdej decyzji wyszukiwać i z nazwiska podawać osobnego sprawcę (co, jak pokazuje praktyka, rzadko kiedy jest możliwe). Jeśli chodzi o mnie, to ja osobiście przychylałbym się do tej pierwszej metody, jako prostszej w analizie i bardziej bezspornej.



Temat: Wybory prezydenckie 2006 ostrów wlkp
kto ma najwieksze szanse,a moze kto zostanie prezydentem na nastepne 4-lata? moim skromnym zdaniem powiem tak.stawiam na Klósaka i na niego bede głosował.Miasto potrzebuje rozwoju a obecnie weszło w regres czyli cofamy sie i to chyba dzieki wasc mosci swiatasowi.Jemyu jusz podziekujmy.i jeszcze jedno jestem bezpartyjny.zapraszam do dyskusji.




Temat: Rozbudowa Galerii Kalisz

Budowa marketów to głównie badania rynku, wątpię żeby market specjalistyczny typu castorama albo leroy budował się 20 km dalej. W ostrowie może powstać np. jakieś tesco (chyba już się buduje) ewentualnie Carrefour ale prawdopodobnie również o mniejszych powierzchniach niż te, które są w Kaliszu. Z tego co wiadomo sieci wchodzą również do mniejszych miast i budują w nich super markety do 3000m2. Kalisz stał się centrum handlowym południowej wielkopolski, a jak wiadomo przyciąga to kolejnych inwestorów i tego raczej już nic nie jest wstanie zmienić, a już tym bardziej ambitne plany sektora

Tak! Tesco buduje markety 2000-3000m2 w MALYCH miastach typu Gostyn, Pleszew, Jarocin, Rawicz. W miastach wielkosci Ostrowa budowane sa od dawna duze hipermarkety wielkosci tych w Kaliszu. Wystarczy zobaczyc na Konin, Gniezno, Glogow, Lubin, Swidnica itp. Tak - wine za to ze w Ostrowie nic takiego nie powstalo ponosi tylko byly prezydent Swiatek i Zrzeszenie Handlu w Ostrowie. Od 8 lat dobijaly sie do Ostrowa duze sieci i te oferty kisily sie w szufladach! Gdyby przez ostatnie 8 lat nie bylo tej blokady to ilosc marketow w naszych miastach by byla bardziej rownomiernie rozlozona , a nie byly tylko w Kaliszu.



Temat: Galerie i centra handlowe w Ostrowie
Przebudowa skrzyżowania, budowa początkowego odcinka ulicy Księdza Czesława Majorka, przekazanie miastu gruntu wydzielonego pod pas drogowy, większy podatek od nieruchomości oraz renta planistyczna to pakiet korzyści jakie zyska Miasto Ostrów Wielkopolski na budowie marketu osiedlowego Tesco. >>

Spółka Tesco (Polska) wraz z władzami miasta ustaliły zakres współpracy i wzajemnych świadczeń w związku z zamierzoną budową dojazdu do projektowanego przez Tesco obiektu handlowego oraz zmianą rozwiązań komunikacyjnych w obrębie skrzyżowania ulic Strzeleckiej, Paderewskiego i ks. Cz. Majorka.

Prace przy budowie marketu już trwają. Inwestycja ta jednak wymaga modernizacji układu drogowego w ramach którego planowana jest budowa dojazdu do obiektu oraz budowa ronda w miejscu aktualnego skrzyżowania ulic Strzeleckiej, Paderewskiego i ks. Cz. Majorka.

- Zmiany mają służyć najpierw tymczasowemu, a później docelowemu skomunikowaniu budowanego obiektu handlowego. Dlatego konieczne jest wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu w obrębie zjazdu z ulicy Księdza Czesława Majorka na teren budowy. Po wybudowaniu tej ulicy w kierunku wschodnim zostaną ustalone nowe warunki organizacji ruchu. – mówi Czesław Gruchot, Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Ostrowie Wielkopolskim.

Podczas negocjacji, Tesco Polska rozszerzyła zakres realizowanej inwestycji o sfinansowanie projektu oraz budowę i modernizację obiektów infrastruktury drogowej, koniecznej do usprawnienia komunikacji w rejonie ulic Strzeleckiej, Paderewskiego i Księdza Czesława Majorka. Ponadto inwestor w części swoich działek wydzieli grunty pod pas drogowy i przekaże je miastu.

- Tesco Polska wybuduje zachodni odcinek ul. Księdza Majorka tj. od ul Strzeleckiej w kierunku wschodnim, wraz ze zjazdem na teren budowanego marketu. - dodaje Wojciech Czarnecki, Zastępca Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego – Miasto, na pracach drogowych wykonanych przez Tesco, rencie planistycznej i podatku od nieruchomości plus wartość przekazanych gruntów od inwestora, zyska blisko dwa miliony złotych.

Modernizacja układu drogowego w ramach porozumienia zawartego pomiędzy miastem, a inwestorem ma zostać zakończona najpóźniej do czasu otwarcia marketu dla klientów, które jest planowane na 15 grudnia 2007 r.

Artykul + zdjecia: http://www.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/cache/18/1652/_2007/09/20_/14978.html




Temat: Inwestycje drogowe w mieście (nie dotyczy obwodnicy)
Remont Al Słowackiego

http://www.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/cache/18/1652/_2009/04/03_/19537.html

Rozpoczęły się prace związane z przebudową drogi krajowej nr 25 w Al. Słowackiego w Ostrowie Wielkopolskim. Nowa nawierzchnia i krawężniki pojawią się na odcinku od świateł przy skrzyżowaniu z ul. Limanowskiego do tzw. zjazdu kaliskiego. Prace potrwają do końca czerwca 2009 roku.

Prace w Al. Słowackiego to kolejny etap modernizacji tego odcinka drogi krajowej nr 25.
- Na odcinku od skrzyżowania z ul. Limanowskiego do ostatniego zjazdu przed ulica Kaliską nawierzchnia będzie frezowana, na niej pojawi się nowa nawierzchnia ścieralna. Remont będzie cząstkowy. Teraz trwa układanie krawężników od środkowego pasa. – mówi Stanisław Krakowski, zastępca Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.
Wartość inwestycji to około 1 milion 200 tysięcy złotych. Prace prowadzone będą cząstkowo do końca czerwca br.
Z kolei na mocy porozumienia z Generalną Dyrekcją Dróg i Autostrad w Poznaniu Urząd Miejski ma przygotować plan poszerzenia Alei Słowackiego i przebudowę skrzyżowania w rejonie ulicy Brackiej.

- Generalna Dyrekcja Dróg czyni starania, aby pieniądze na tę inwestycję znalazły się w budżecie państwa - mówi Radosław Torzyński, prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego. - Umożliwiłoby to w momencie zakończenia budowy pierwszego odcinka obwodnicy, połączenie istniejącej Alei Słowackiego drogą czteropasmową z węzłem na granicy miasta i Czekanowa. Trzeba sobie uzmysłowić, że ruch tranzytowy, który do tej pory wjeżdżał do Ostrowa od ulicy Poznańskiej zostanie przekierowany w Aleję Słowackiego.

Inwestorem remontu w Al Słowackiego jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział Zachodni w Poznaniu.

Sylwia Nowicka
Biuro Prasowe i Relacji Społecznych




Temat: Galerie i centra handlowe w Ostrowie
ALEJA WNĘTRZ OTWARTA.
Trzy kondygnacje, ponad 2700 metrów kwadratowych powierzchni, wewnątrz ruchome schody i meble kilku producentów. W sobotę 6 grudnia 2008 roku uroczyście otwarto salon meblowy Aleja Wnętrz przy Al. Słowackiego 2 b w Ostrowie Wielkopolskim. – Gratuluję inwestycji, mam nadzieję, że to nie pierwsza i nie ostatnia inwestycja w Ostrowie – podkreślał prezydent Radosław Torzyński. Uroczytego przecięcia wstęgi dokonali: Prezydent Ostrowa Wielkopolskiego Radosław Torzyński, Barbara Wajnert i Wiesław Wajnert, właściciele firmy Meble Wajnert. Salon meblowy powstał w miejscu dawnego basenu przeciwpożarowego. Jak podkreślał kierownik budowy jego budowa trwała zaledwie 15 miesięcy. Prace budowlane rozpoczęto w lipcu 2007 roku, zakończono w październiku 2008 roku. Chciałbym z tego miejsca podziękować wszystkim, którzy do tej budowy dołożyli swą cegiełkę trudu i pracy. Osobne podziękowania składam Prezydentowi Ostrowa Wielkopolskiego Radosławowi Torzyńskiemu, który swoim zaangażowaniem bardzo nam przy tej inwestycji pomógł. Dzięki tym kontaktom wiele decyzji udało się przeprowadzić sprawniej, dlatego z pełną odpowiedzialnością mogę powiedzieć, że życzę innym miastom, żeby miały takiego prezydenta jak ma Ostrów Wielkopolski. Sobie i mojej małżonce Barbarze życzę, by mieszkańcy Ostrowa Wielkopolskiego naszą inwestycję docenili i często tu bywali – mówił podczas otwarcia Wiesław Wajnert, właściciel firmy. - Cieszę się, że na realizację tej inwestycji zdecydowaliście się Państwo właśnie w Ostrowie Wielkopolskim, bo to bardzo dobre miejsce do inwestowania. Mam nadzieję, że to nie ostatnie Państwa słowo w tym mieście. A cieszę się tym bardziej, że z Panem Wiesławem Wajnertem spotkałem się krótko po wyborze na stanowisko prezydenta miasta, a dziś dokładnie mijają dwa lata od mojego zaprzysiężenia. Jest to więc także doskonały prezent nie tylko dla ostrowian ale także dla mnie. A jako architekt z zawodu gratuluję Państwu projektu tego budynku, bo jest naprawdę Obiekt przy Al. Słowackiego ma 30 na 30 metrów, trzy kondygnacje – mimo, że początkowo planowano tylko dwie. Powierzchnia obiektu to 2700 metrów kwadratowych. Wewnątrz są ruchome schody. Oprócz mebli firmy Wajnert są jeszcze produkty trzech innych firm meblarskich.
wspaniały – podkreślił Prezydent Ostrowa Radosław Torzyński.
ŹRÓDŁO http://www.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/cache/18/1652/_2008/12/06_/18448.html




Temat: Obchody w Ostrowie Wielkopolskim
W 89. rocznicę Powstania Wielkopolskiego w miejscach upamiętniających w Ostrowie Wielkopolskim to historyczne wydarzenie spoczęły wieńce i wiązanki kwiatów. >>
Okrągła rocznica wybuchu Powstania Wielkopolskiego przypadła wyjątkowo w dniu posiedzenia Rady Miejskiej Ostrowa Wielkopolskiego. Przewodniczący Rady Miejskiej Ryszard Taciak ogłosił jednak godzinną przerwę, aby umożliwić wszystkim oddanie czci powstańcom wielkopolskim.
- W naszej narodowej historii Powstanie Wielkopolskie to nieliczny ze zrywów niepodległościowych, który zakończył się wielkim sukcesem. Tym ważniejsza jest to dla nas data, ze także Ostrów Wielkopolski był ważnym ośrodkiem walk z wrogiem i wielu naszych mieszkańców przyczyniło się do powstania niepodległej Polski – powiedział Ryszard Taciak.
W rocznicę wybuchu Powstania w 1919 r. Marszałek Józef Piłsudski tak wspominał to wydarzenie. – Nad wami ciążyła, jeśli nie najokropniejsza, najsilniejsza łapa ze wszystkich zdobywców Polski, najbardziej pewna siebie i najbardziej zdawało się niezmienna. Dzięki temu wasza wiosna należy do najcudniejszych przemian jakie Polska przeżyła. (…) Toteż gdy myślę o dniu powstania poznańskiego, zawsze w sercu moim wzbiera serdeczna wdzięczność dla tych, którzy ten dzień wiośniany Polsce dali, i dlatego z najszczerszego serca chcę zawołać: Powstańcy poznańscy niech żyją!’’
Wiązanki od władz samorządowych Ostrowa Wielkopolskiego i organizacji kombatanckich spoczęły w dwóch miejscach. Pod symbolicznym ponikiem Powstańców przy ul. Wrocławskiej. Tam również hołd oddali uczniowie Gimnazjum nr 4, które nosi imię Powstańców Wielkopolskich. Kwiaty w biało-czerwonych barwach spoczęły także na cmentarzu przy ul. Limanowskiego pod obeliskiem ku czci powstańców. W miejscu tym znajduje się także tablica upamiętniająca Jana Mertkę pierwszego poległego Powstańca Wielkopolskiego.
Władze samorządowe w uroczystościach reprezentowali: Ryszard Taciak, Przewodniczący Rady Miejskiej, Stanisław Krakowski i Wojciech Czarnecki Zastępcy Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego, Jarosław Lisiecki i Michał Szmaj Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej oraz wyjątków licznie radni miejscy.

Janusz Grzesiak
Biuro Prasowe i Relacji Społecznych
28.12.2007 r.
źródło : http://www.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/cache/18/1652/_2007/12/28_/15859.html




Temat: Gokarty - ponoć świetna zabawa
http://www.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/cache/18/1652/_2009/03/05_/19218.html

Trwa układanie toru kartingowego

3 tysiące opon będzie wykorzystanych pod budowę toru gokartowego. Trwa wytyczanie trasy pod tor na obiektach przy ulicy Paderewskiego, które należą do spółki Miejski Zakład Zieleni. Tor będzie miał długość blisko 400 metrów. Otwarcie ma nastąpić pod koniec kwietnia 2009 roku.

Plac pod tor gokartowy ma 2,5 tysiąca metrów kwadratowych. Teraz z opon układana jest trasa, która będzie liczyła prawie 400 metrów. To powstaje na terenie kompleksu basenów przy ul. Paderewskiego w Ostrowie Wielkopolskim.

- Jest to kolejna ciekawa atrakcja, którą dla mieszkańców miasta Ostrowa Wielkopolskiego i okolic przygotowuje Miejski Zakład Zieleni. Tor dla gokartów pozwoli wydłużyć ofertę rekreacyjną MZZ nie tylko do miesięcy letnich. Inwestycję z własnych środków realizuje spółka miejska – podkreśla Prezydent Ostrowa Radosław Torzyński.

Budowa toru kartingowego to jednocześnie realizacja strategii miasta Ostrowa Wielkopolskiego, która zakłada rozbudowę infrastruktury rekreacyjno sportowej przeznaczonej do czynnego wypoczynku mieszkańców miasta Ostrowa Wielkopolskiego. Pięć gokardów spółka MZZ zakupiła jesienią 2008 roku.

- Pojazdy wyposażone są w 9 KM silnik firmy HONDA, który pozwala rozpędzić maszynę do prędkości 100 km/h. - mówi Wojciech Białas Prezes Miejskiego Zakładu Zieleni Sp. z o.o. - Przed nami jeszcze ogrodzenie całego placu, wymiana oświetlenia, a na nowej trybunie pojawia się plastikowe siedziska.

Miejski Zakład Zieleni planuje otwarcie toru pod koniec kwietnia 2009 roku.

Sylwia Nowicka
Biuro Prasowe i Relacji Społecznych






Temat: nowe inwestycje w Ostrowie
Ze strony Urzedu Miasta:

Rada Miejska Ostrowa Wielkopolskiego uchwaliła plan zagospodarowania przestrzennego dla terenów rejonie ul. Kaliskiej. Ta uchwała to formalne dokończenie procedur rozpoczętych 8 lat temu dające szansę na aktywizację gospodarczą miasta w tym kierunku. >>

W połowie ubiegłego roku ostrowski samorząd zatwierdził plany zagospodarowania po drugiej stronie ul. Kaliskiej w kierunku Nowa Krępa. Teraz określono przeznaczenie gruntów po drugiej stronie, tej gdzie znajduje się ciepłownia Ostrowskiego Zakładu Ciepłowniczego. Prace planistyczne związane z tym terenem rozpoczęły się już w 2000 roku. Decyzja Rady oznacza, że po uprawomocnieniu się przepisów kolejne obszary miasta planistycznie będą przygotowane do gospodarczej aktywizacji. Te w rejonie ul. Kaliskiej i Nowa Krępa są atrakcyjniejsze miasto będzie dysponować kolejnymi obszarami pozwalającymi rozwijać się w kierunku planowanej obwodnicy. Specyfika miejsca ogranicza jednak charakter inwestycji. Na części terenów występuje bowiem pośrednia strefa ochrony ujęć wodnych nie pozwalająca na wybudowanie obiektów wymagających ingerencji w podłoże np. dodatkowego utwardzania itp. Zachętą nie jest także rozdrobniona struktura własności.

- Z pewnością na poziomie 99 procent mogę powiedzieć, że w tym miejscu nie powstaną obiekty wielkopowierzchniowe. Z wielu rozmów, które przeprowadziłem z inwestorami z tej dziedziny nikt nie wyraził zainteresowania gruntami po północnej stronie ul. Kaliskiej – mówi Radosław Torzyński Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego. – Są już natomiast chętni zainteresowani budową mniejszych obiektów komercyjnych, takich jak salony samochodowe, stacje benzynowe itp. Jeden z tych inwestorów od kilku miesięcy czekał na zakończenie procedury planistycznej umożliwiającej przystąpienie do prac.

Planem zagospodarowania objętych zostało ok. 30 ha. Najatrakcyjniejsza będzie jednak działka o powierzchni niespełna 8 ha.

Uchwalony plan przejdzie teraz zwyczajową procedurę nadzorczą i dopiero po opublikowaniu stanie się aktem prawa miejscowego. Całość może potrwać ok. 3 miesiące. Po tym czasie inwestorzy będą mogli przystąpić do skonkretyzowania swoich projektów.

Janusz Grzesiak
Biuro Prasowe i Relacji Społecznych






Temat: Remont Alei Slowackiego
źródło: UM Ostrów Wielkopolski

Od wymiany krawężników oraz wymiany nawierzchni asfaltowej rozpoczęła się długo wyczekiwana modernizacja Al. Słowackiego. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Poznaniu prace rozpoczęła na początku września br. Na początek wyremontowane zostanie ok. 1,5 km drogi. >>

W pierwszym etapie przebudowa prowadzona jest na odcinku od skrzyżowania Al. Słowackiego z ul. Limanowskiego do krawędzi pasa drogowego ul. Krotoszyńskiej. Projekt techniczny przebudowy zakłada utrzymanie dotychczasowej ilości pasów oraz szerokości obu jezdni. W ramach remontu zostanie całkowicie wymieniona nawierzchnia asfaltowa jezdni, zostaną wymienione krawężniki, a chodniki zostaną wyłożone nową kostką betonową. W ostatnim etapie prac zostanie wykonane poziome oznakowanie jezdni. Wartość tego etapu przebudowy jest oszacowany na cztery miliony siedemset tysięcy złotych.

- Prace będą prowadzone przy zachowanym ruchu samochodowym co, niestety, wiązać się będzie z okresowym wyłączaniem z ruchu jednego z pasów jezdni w danym kierunku. Wykonawca chce jednak, by były one jak najmniej uciążliwe dla uczestników ruchu – mówi Wojciech Czarnecki, Zastępca Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego – GDDKiA w Poznaniu zapewnia nas, że jeśli terminowo spłyną środki z budżetu Dyrekcji z Warszawy cały remont ukończony zostanie do końca tego roku.

Remont Al. Słowackiego to pierwszy etap przebudowy tej arterii komunikacyjnej. Docelowo ulica ta połączy miasto z węzłem obwodnicy w Czekanowie i przejmie część ruchu samochodowego. Z tego względu droga na całym odcinku od miasta do węzła wzbogaci się o cztery pasy ruchu. Jeszcze w tym roku GDDKiA we współpracy z Urzędem Miejskim ma przystąpić do opracowania projektu tego fragmentu inwestycji.




Temat: Wybrzeże zdegradowane - RKM w ekstralidze !
www.sportowefakty.pl

W dniu 27.01.2006 r. odbyło się posiedzenie Zespołu ds. Licencji dla Klubów Ekstraligi Żużlowej, na które zaproszone zostały kluby żużlowe: ZKŻ Zielona Góra, KM Ostrów Wlkp., RKM Rybnik, KS Stal Gorzów Wlkp. w celu złożenia wniosków na licencje dla Klubów Ekstraligi żużlowej na 2006 rok – zgodnie z Uchwałą ZG PZM z dnia 24.09.2005 i decyzją GKSŻ z dnia 21.01.2006 r.

Dwa kluby tj.: KM Ostrów Wlkp. i KS Stal Gorzów Wlkp. zrezygnowały z ubiegania się o wakujące miejsce w Ekstralidze Żużlowej, nie składając wniosku o przyznanie licencji dla klubu.

Zespół rozpatrzył wnioski klubów: ZKŻ Zielona Góra i RKM Rybnik z udziałem przedstawicieli tych klubów.

Stwierdzono, że z wniosku ZKŻ Zielona Góra wynika, że:
- stadion miejski w Zielonej Górze, na którym ZKŻ Zielona Góra rozgrywa zawody ligowe nie spełni do dnia 31.03.2006 r. warunków w zakresie infrastruktury stadionu (oświetlenie elektryczne).
- Prezydent Miasta Zielona Góra złożył wniosek do ZG PZM dot. przesunięcia terminu zainstalowania sztucznego oświetlenia na stadionie w Zielonej Górze z dnia 31.03.2006 na dzień 30.06.2006 r.

Stwierdzono, że z wniosku RKM Rybnik wynika, że :
- stadion miejski w Rybniku, na którym RKM Rybnik rozgrywa zawody ligowe spełni wymogi w sprawie otrzymania licencji dla Klubów Ekstraligi Żużlowej w terminie do 15.03.2006 r. (banda pneumatyczna).

Wniosek Prezydenta Miasta Zielona Góra, dotyczący przesunięcia terminu zainstalowania sztucznego oświetlenia na stadionie w Zielonej Górze z dnia 31.03.2006 na dzień 30.06.2006 r., skierowano do rozpatrzenia na posiedzenie Zarządu Głównego Polskiego Związku Motorowego, które odbędzie się w dniu 28.01.2006 r.

W przypadku:
- pozytywnej decyzji ZG PZM odnośnie wniosku Prezydenta Miasta Zielona Góra, licencję warunkową na sezon 2006 otrzyma ZKŻ Zielona Góra,
- negatywnej decyzji ZG PZM odnośnie wniosku Prezydenta Miasta Zielona Góra, licencję warunkową na sezon 2006 otrzyma RKM Rybnik.

to juz wiadomo jak z ekstraliga...a ciekawe tylko co z 1 liga jesli Gdańsk nie zdecyduje sie w niej startowac?! zostanie 7 zespolow a moze zacznie sie takie samo kombinowanie i proba sciagnieca kogos z 2 ligi na ewentualne wolne miejsce?



Temat: Relacje z II Marszu na Warszawę
Komunikat nr 2 z Marszu na Warszawę

Kolumna śląska
Rybnik 29 czerwca 2004 r.

W poniedziałek 28 czerwca śląska grupa „Marszu na Warszawę” prowadziła akcję promocyjną JOW w Zagłębiu Dąbrowskim i na Śląsku. O godz. 10.00 uczestnicy Marszu spotkali się z prezydentem Czeladzi Zbigniewem Szaleńcem (wiceprezydent) oraz z grupą pracowników urzędu. Po spotkaniu zwolennicy JOW prowadzili akcję ulotową na ulicach Czeladzi, pod centrum handlowym. Ok. godz. 13.00 śląska grupa Marszu przeniosła się do Rybnika, gdzie od 15.00 do 17.00 prowadzona była ciesząca się dużym zainteresowaniem mieszkańców akcja ulotkowa i informacyjna. O 17.00 w Miejskiej Bibliotece Rybniku odbyło się, zorganizowane przez prezydenta miasta p. Adama Fudali spotkanie samorządowców i mieszkańców z uczestnikami Marszu. W debacie uczestniczyło 3 posłów, 2 z Platformy Obywatelskiej popierających JOW, oraz poseł Zbyszko Zaborowski z SLD, który wystąpił w roli przeciwnika JOW.
Po dwugodzinnej bardzo interesującej dyskusji prowadzonej przez prezydenta miasta p. Adama Fudali, w której Ruch Obywatelski na rzecz JOW reprezentowali: Janusz Sanoki –krajowy koordynator akcji referendalnej oraz prezydent Żor p. Waldemar Socha – członek Krajowego Komitetu Referendalnego, zebrani uchwalili apel „O jednomadatowe okręgi wyborcze”. Apel podpisał prezydent Rybnika p. Adam Fudali, obecni na spotkaniu samorządowy, studenci i uczestniczący w spotkaniu mieszkańcy.
Pełną listę sygnatariuszy oraz tekst apelu prześlemy w następnym komunikacie.
Grupa wielkopolska Marszu w poniedziałek prowadziła spotkania z samorządowcami i mieszkańcami: Ostrzeszowa, Ostrowa Wlkp. i Krotoszyna. Mieszkańcy bardzo żywo reagowali na wręczane materiały, zaś prezydenci tych miast zadeklarowali się jako zwolennicy JOW – honorowi patroni samorządowi Ruchu JOW.
Grupa świętokrzyska prowadziła akcję w Nagłowicach i Busku.
Janusz Sanocki




Temat: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi
Już nigdy nie oddam głosu na Pęcherza! Nigdy! Wszystko potrafi schrzanić. "Brawo" Panie prezydencie, jak dalej Pan będzie wszystkich utwierdzał w tym swoim cudownych przekonaniach, to Kalisz na tym wszystkim wyjdzie jak Zabłocki na mydle. Mieliśmy mieć KDP, zostaniemy jak zwykle z niczym. Ciesz się sectorku. Kutwa gdzie ja mieszkam. Dorwali się do koryta jacyś partacze, co nic nie potrafią zrobić i kto na tym straci? Oczywiście mieszkańcy Kalisza. Zaczynam rozumieć WW z gazety.pl Pomału sam zaczynam mieć takie poglądy jak on. Chyba zaraz napisze do Pana prezydenta, bo mnie już nosi.

Zamieszczam tutaj treść mojego meila do Pana prezydenta. Może wy też zrobicie to samo i wyrazicie swoja opinie? Jesteśmy mieszkańcami i mamy prawo wyrazić swoje niezadowolenie!

Szanowny Panie Prezydencie.
Jako mieszkaniec Kalisza i Pana wyborca, chciałbym wyrazić ogromne ubolewanie nad tym co zobaczyłem ostatnimi dniami w lokalnej telewizji i wyczytałem na portalach internetowych. Nie podoba mi się Pana stanowisko i uległość w sprawie lokalizacji przystanku szybkiej kolei. Czy Kalisz jako miasto przez które nie przebiega żadna droga ekspresowa nie ma prawa do tego, aby to właśnie w jego granicach administracyjnych, lub chociażby w powiecie kaliskim został zlokalizowany przystanek ? Rozumiem, że powstała aglomeracja kalisko-ostrowska, ale niech Pan nie zapomina o rozwoju naszego miasta i szansach jakie niesie lokalizacja dworca właśnie w Kaliszu. Śledzę uważnie to co dzieje się ostatnimi czasy w regionie i śmiem stwierdzić, że wszystkie założenia aglomeracji kalisko-ostrowskiej przyczynią się znacząco tylko do rozwoju Ostrowa WLKP. Jako mieszkaniec Kalisza i zarazem podatnik nie godzę się na to aby moje pieniądze były inwestowane w powiecie ostrowskim. Misją aglomeracji ma być rozwój regionu! I bardzo dobrze. Ale niech mi Pan odpowie na pytanie. Gdzie są inwestycje w Kaliszu i powiecie kaliskim ? Bo jak na razie widzę tylko plany rozbudowy lotniska w Michałkowie (powiat Ostrów), rozbudowy drogi między Kaliszem i ostrowem do 4 pasów (powiat Ostrów), i widzę, że nawet jest Pan skłonny zgodzić się na przystanek KDP w Skalmierzycach (powiat Ostrów), a kto wie czy po dogłębnych analizach ministrowie nie dojdą do wniosku, że najlepszym miejscem na przystanek jest Ostrów WLKP. A co z Kaliszem i naszym powiatem? Czy zapomniał Pan czyim jest Prezydentem. Proszę o lobbowanie przystanku w Kaliszu! Wyrażam ogromne niezadowolenie z Pana postawy ostatnimi dniami. Śmiem nawet twierdzić, że działa Pan na niekorzyść naszego miasta.

Ps. Proszę nie pozostawiać tego listu bez odpowiedzi i polecam śledzić kaliskie fora, bo na są zawarte opinie mieszkańców.




Temat: Darmowy, bezprzewodowy internet w Kaliszu
A teraz news;Co na to Multimedia?
Władze Kalisza nie podjęły jeszcze decyzji, czy przystąpią do przetargu na częstotliwości radiowe umożliwiające bezpłatne korzystanie z Internetu. Prezydenta namawiają działacze Platformy Obywatelskiej

Dariusz Grodziński, kaliski radny wysłał nawet do prezydenta Janusza Pęcherza pismo. – Wygranie takiego przetargu rozpocznie proces realizacji naszych postulatów, których zrozumienie i akceptację wyrażał Pan Prezydent w wypowiedziach publicznych oraz podczas wspólnego wyjazdu studyjnego do Rzeszowa – napisał radny. – Przetarg adresowany jest także do jednostek samorządu terytorialnego. Posiadanie przez miasto częstotliwości pozwoli – wzorem wspomnianego wyżej Rzeszowa – na przystąpienie do realizacji projektu pokrycia sygnałem internetowym jak największej powierzchni miasta i liczby mieszkańców. Niezależnie od tego, polecamy podjęcie rozmów z członkami Aglomeracji Kalisko- -Ostrowskiej o przystąpieniu innych samorządów do tego przetargu, w tym głównych miast, takich jak Ostrów Wlkp. i Pleszew, znajdujących się w sąsiednim obszarze przetargowym nr 30.6. Być może uda się rozszerzyć projekt na większość aglomeracji z głównymi ośrodkami w trójkącie Kalisz – Ostrów Wlkp. – Pleszew.
Radni PO przywołując przykład Rzeszowa wskazują, że wygranie przetargu umożliwi nie tylko udostępnienie tzw. socjalnego internetu tym, których na to nie stać, ale również będzie pomocne w wielu innych sytuacjach, powołując się na przykład Rzeszowa (patrz ramka).
Prezydent jeszcze nie podjął decyzji w tej sprawie – informuje Karina Zachara z biura prasowego UM w Kaliszu. – Ale przykład Rzeszowa jest mu doskonale znany, ponieważ z grupą radnych i urzędników był na miejscu i sprawdzał, jak działa bezprzewodowy Internet i jakie korzyści może przynieść to rozwiązanie w Kaliszu.
W najbliższym czasie nie należy się jednak spodziewać odpowiedzi na pismo radnych PO. 5 września w Poznaniu jest organizowana konferencja pt. „Szerokopasmowy Internet rozwiązaniem na przyszłość Wielkopolski”. Na pewno będą na niej przedstawiciele Kalisza. Nie można wykluczyć, że zostaną tam zaproponowane rozwiązania, które pozwolą zaoszczędzić pieniądze z budżetu na ten cel, a sieć internetowa powstanie np. ze środków unijnych. (q)

Więcej w Życiu Kalisza

Wytłumaczcie Mi o co chodzi z tym INTERNETEM SOCJALNYM czyżby jakiś wabik na klienta




Temat: uzywane autobusy kla
Temat brzmi;uzywane autobusy kla.

A może pokusić się tak i wziąść przykład z Ostrowa??

Test autobusu na LNG w Ostrowie Wlkp.
PAP - 06-06-2009 14:54
Nowoczesny autobus miejski firmy Solbus zasilany skroplonym gazem ziemnym LNG rozpoczął jazdy testowe na ulicach Ostrowa Wielkopolskiego. Według prezydenta miasta Radosława Torzyńskiego, takie próby są pierwszymi w kraju.
- Pojazdy zasilane takim gazem jeżdżą w Europie w kilku krajach - Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Norwegii. Najwięcej takich autobusów jeździ w USA, na przykład w Dallas jest ich 300. LNG jest najczystszym paliwem, składa się w 97 proc. z metanu i w 3 proc. z azotu - poinformowała w sobotę PAP rzeczniczka miejscowego magistratu, Sylwia Nowicka.

Według dyrektora handlowego Solbusu Jakuba Śliżaka, autobusy napędzane gazem ziemnym spełniają najostrzejsze rygory ochrony
środowiska. Silniki napędzane takim paliwem mają dłuższą żywotność i emitują mniej hałasu od autobusów dieslowskich.

Własna stacja tankowania takich autobusów kosztuje 1,5 mln zł. Pojazdy są droższe o 15 proc. od powszechnie używanych w komunikacji miejskiej, ale paliwo jest czterokrotnie tańsze od oleju napędowego.

- Tańsze paliwo to mniejsze koszty eksploatacji. Dzięki temu ceny biletów nie muszą szybować w górę - podkreśla Torzyński.

Dodatkowym atutem jest bliskość Odolanowa, gdzie produkowany jest gaz skroplony, nadal dużo tańszy od oleju napędowego. - W przypadku zakupu 10 autobusów, producent gazu zapewnia, że zbuduje na swój koszt stację tego paliwa w Ostrowie - mówi Nowicka.

Podkreśliła też, że system LNG zapewnia większe bezpieczeństwo. - W przypadku wycieku paliwa, gaz rozcieńczy się w powietrzu, a w razie podpalenia nie wybuchnie, lecz wolno się spali - tłumaczy Nowicka. Skroplony gaz pozbawiony jest dwutlenku węgla, propan-butanu, helu i wilgoci. Ma 130 oktanów.

Autobus kosztuje około 800 tys. zł. Ma 37 miejsc siedzących i do 86 stojących. Jego testowanie potrwa miesiąc.




Temat: uzywane autobusy kla

Ta SCANIA dziś była na "6" jako autobus w warszawskich albo w łódzkich, ale raczej w warszawskich barwach? Lepiej kupiliby kilka nowych Solarisów Urbino 18...
Temat brzmi;uzywane autobusy kla.

A może pokusić się tak i wziąść przykład z Ostrowa??

Test autobusu na LNG w Ostrowie Wlkp.
PAP - 06-06-2009 14:54
Nowoczesny autobus miejski firmy Solbus zasilany skroplonym gazem ziemnym LNG rozpoczął jazdy testowe na ulicach Ostrowa Wielkopolskiego. Według prezydenta miasta Radosława Torzyńskiego, takie próby są pierwszymi w kraju.
- Pojazdy zasilane takim gazem jeżdżą w Europie w kilku krajach - Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Norwegii. Najwięcej takich autobusów jeździ w USA, na przykład w Dallas jest ich 300. LNG jest najczystszym paliwem, składa się w 97 proc. z metanu i w 3 proc. z azotu - poinformowała w sobotę PAP rzeczniczka miejscowego magistratu, Sylwia Nowicka.

Według dyrektora handlowego Solbusu Jakuba Śliżaka, autobusy napędzane gazem ziemnym spełniają najostrzejsze rygory ochrony
środowiska. Silniki napędzane takim paliwem mają dłuższą żywotność i emitują mniej hałasu od autobusów dieslowskich.

Własna stacja tankowania takich autobusów kosztuje 1,5 mln zł. Pojazdy są droższe o 15 proc. od powszechnie używanych w komunikacji miejskiej, ale paliwo jest czterokrotnie tańsze od oleju napędowego.

- Tańsze paliwo to mniejsze koszty eksploatacji. Dzięki temu ceny biletów nie muszą szybować w górę - podkreśla Torzyński.

Dodatkowym atutem jest bliskość Odolanowa, gdzie produkowany jest gaz skroplony, nadal dużo tańszy od oleju napędowego. - W przypadku zakupu 10 autobusów, producent gazu zapewnia, że zbuduje na swój koszt stację tego paliwa w Ostrowie - mówi Nowicka.

Podkreśliła też, że system LNG zapewnia większe bezpieczeństwo. - W przypadku wycieku paliwa, gaz rozcieńczy się w powietrzu, a w razie podpalenia nie wybuchnie, lecz wolno się spali - tłumaczy Nowicka. Skroplony gaz pozbawiony jest dwutlenku węgla, propan-butanu, helu i wilgoci. Ma 130 oktanów.

Autobus kosztuje około 800 tys. zł. Ma 37 miejsc siedzących i do 86 stojących. Jego testowanie potrwa miesiąc.
hehe,bardzo tani-to SOLARIS urbino 18 hybrid,kosztuje 2 mln zł.




Temat: Solbus SM12
Test autobusu na LNG w Ostrowie Wlkp.

Nowoczesny autobus miejski firmy Solbus zasilany skroplonym gazem ziemnym LNG rozpoczął jazdy testowe na ulicach Ostrowa Wielkopolskiego. Według prezydenta miasta Radosława Torzyńskiego, takie próby są pierwszymi w kraju.

- Pojazdy zasilane takim gazem jeżdżą w Europie w kilku krajach - Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Norwegii. Najwięcej takich autobusów jeździ w USA, na przykład w Dallas jest ich 300. LNG jest najczystszym paliwem, składa się w 97 proc. z metanu i w 3 proc. z azotu - poinformowała w sobotę PAP rzeczniczka miejscowego magistratu, Sylwia Nowicka.

Według dyrektora handlowego Solbusu Jakuba Śliżaka, autobusy napędzane gazem ziemnym spełniają najostrzejsze rygory ochrony
środowiska. Silniki napędzane takim paliwem mają dłuższą żywotność i emitują mniej hałasu od autobusów dieslowskich.

Własna stacja tankowania takich autobusów kosztuje 1,5 mln zł. Pojazdy są droższe o 15 proc. od powszechnie używanych w komunikacji miejskiej, ale paliwo jest czterokrotnie tańsze od oleju napędowego.
- Tańsze paliwo to mniejsze koszty eksploatacji. Dzięki temu ceny biletów nie muszą szybować w górę - podkreśla Torzyński.
Dodatkowym atutem jest bliskość Odolanowa, gdzie produkowany jest gaz skroplony, nadal dużo tańszy od oleju napędowego. - W przypadku zakupu 10 autobusów, producent gazu zapewnia, że zbuduje na swój koszt stację tego paliwa w Ostrowie - mówi Nowicka.

Podkreśliła też, że system LNG zapewnia większe bezpieczeństwo. - W przypadku wycieku paliwa, gaz rozcieńczy się w powietrzu, a w razie podpalenia nie wybuchnie, lecz wolno się spali - tłumaczy Nowicka. Skroplony gaz pozbawiony jest dwutlenku węgla, propan-butanu, helu i wilgoci. Ma 130 oktanów.

Autobus kosztuje około 800 tys. zł. Ma 37 miejsc siedzących i do 86 stojących. Jego testowanie potrwa miesiąc.



Temat: Reaktywacja Woj. Kaliskiego
Utworzenie województwa tylko z siedzibą w Kaliszu i takimi miastami jak Konin czy Sieradz nie ma tak dużych szans. Myślę jednak ze nasi Kaliscy samorządowy i samorządowy Częstochowy powinni zastanowić się nad wspólnymi rozmowami dotyczącymi reaktywacji województwa. Tak jak już wspomniałem byłby to naprawdę całkiem możliwy projekt do zrealizowania. Wydaje mi się że to obecnie najlepsze rozwiązanie dla obu miast. Kalisz oraz Częstochowa nawet bez dwóch zdań zasługują na rangę województwa, oba miasta mają wielkie tradycje, wiekową historię, rozwinięty przemysł oraz są jednymi z większych miast w Polsce. Jeśli Zielona Góra i Gorzów Wlkp oraz Opole są miastami wojewódzkimi to dlaczego nie mały by być nimi Kalisz z Częstochową?. Uważam ze oba miasta są bardziej atrakcyjne niż np. Gorzów (nie ujmując temu miastu). Koszalin, który również walczy o przywrócenie województwa też niczym szczególnym się nie wyróżnia
Według mnie nowe Województwo Kalisko-Częstochowskie mogło by opierać się częściowo (choć nie całkiem) na podwalinach Departamentu Kaliskiego i obejmowało by takie miasta jak:
- Częstochowa siedziba wojewody - jako największe miasto (status miasta wojewódzkiego),
- Kalisz siedziba sejmiku wojewódzkiego - jako drugie co do wielkości miasto (status miasta wojewódzkiego),
- dwa powiaty grodzkie Konin oraz Sieradz.
Ostrowa Wlkp. nie biorę pod uwagę gdyż z tymi ludźmi w żadnej kwestii nie można dojść do porozumienia (nawet przy takiej błahostce jak budowa oczyszczalni ścieków – żenada i głupota jakich mało w Polsce!!!, ponadto Ostrowiaki kochają poznaniaków, niestety jest to miłość bez wzajemności, dlatego już widać jak dogorywa to miasto, ale cóż to już ich problem). Ale wracając do tematu - Kalisz w nowych granicach województwa wrócił by do współpracy z miastami, z którymi łączyła kilkuset-letnia więź. Nowe województwo opracowało by zrównoważoną strategię rozwoju dla w/w miast, oraz sprawiedliwy podział pieniędzy. W tej chwili takie miasta jak Kalisz i Konin cierpią i spływają tam jedynie ochłapy, niestety ponad 90% środków dla Wielkopolski idzie na despotyczny Poznań, Częstochowa też nie ma lepiej gdyż z kolei w województwie Śląskim największe środki idą do Katowic i miast ościennych, a Częstochowa jest tam też tak jak Kalisz w Wielkopolsce kulą u nogi. To już ostatni dzwonek więc warto by było jak gdyby najszybciej taką koncepcją zainteresował się Pan Zalejski założyciel stowarzyszenia reaktywacji Województwa Środkowopolskiego, oraz nasz Prezydent Janusz Pęcherz, który już tak wiele uczynił dla naszego miasta. Oczywiście trzeba by było odejść od nazwy Środkowopolskie, ale to już chyba najmniejszy problem
Poniżej chciałem przedstawić moją przybliżoną wizję województwa Kalisko-Częstochowskiego, niestety nie mogę dodać rysunku. : - (



Temat: "Igrek" i istniejący szlak Warszawa - Wrocław
PKP - Kalisz i Ostrów walczą o stację „Igreka”

2008-09-27

Kalisz i Ostrów walczą o to, żeby polskie TGV zatrzymywało się na terenie ich aglomeracji. Tymczasem projekty zakładają, że szybka kolej pojedzie nie tylko z Warszawy do Wrocławia i Poznania, ale w przyszłości do Berlina i Pragi.

Rząd chce budować w Polsce kolej dużych prędkości, czyli pociągi jadące z prędkością nawet 300 kilometrów na godzinę. Na razie nie jest jeszcze znany dokładny przebieg trasy. Poznamy go w pierwszej połowie 2011 roku, kiedy PKP PLK opracuje studium wykonalności. Przetarg na jego przygotowanie zostanie ogłoszony jeszcze w tym roku. Jego zwycięzca będzie miał 27 miesięcy na przygotowanie projektu. Lokalizacja „Igreka" musi uwzględniać chronione obszary sieci Natura 2000. Dlatego dziś nie wiadomo, czy linia z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia będzie się rozgałęziać w okolicach Sieradza, czy aglomeracji kaliskoostrowskiej.

Lobbing samorządów z południowej Wielkopolski już się rozpoczął. Prezydenci obu miast robią wszystko, aby jeden z przystanków szybkiej kolei znalazł się w naszym województwie. – Szybkie połączenie naszych miast z innymi dużymi aglomeracjami to dla nas ogromna korzyść. Ale zabiegamy także o wykorzystanie potencjału ostrowskiego węzła kolejowego – mówi Radosław Torzyński, prezydent Ostrowa. Na zlecenie obu miast przygotowane zostało opracowanie w Centrum Naukowo Technicznym Kolejnictwa, które zawiera kilka wariantów przebiegu trasy kolei. Nie ma większych technicznych przeszkód, żeby Kalisz i Ostrów mogły skorzystać z polskiego TGV. – Zlecając przygotowanie tego dokumentu chcieliśmy się przekonać, czy pod względem technicznym jest możliwe poprowadzenia linii między Ostrowem i Kaliszem – mówi Janusz Pęcherz, prezydent Kalisza. – Szybka kolej będzie szansą rozwoju całej aglomeracji. Jeżeli nie mamy autostrady, powinniśmy mieć kolej dużych prędkości.

Głos Wielkopolski



Temat: KKS LECH POZNAŃ S. A .
13 04 2007 Jubileusz RADIa MERKURY
24 kwietnia RADIO MERKURY skończy 80-lat.

Tak jak LECH poznańskie radio obchodzi swój okragły jubileusz w związku z którym przygotowało konkursy dla kibiców KOLEJORZa. RADIO ufundowało nagrody w ramach konkursu LECH GOL do udziału w który serdecznie zapraszamy.

Jest to Jubileusz 80-lecia radiofonii publicznej w Wielkopolsce, której RADIO MERKURY jest spadkobiercą i kontynuatorem. Pragniemy, aby obchody Jubileuszu przypomniały Wielkopolanom, że Rozgłośnia Polskiego Radia w Poznaniu, jako jedyna w Polsce, powstała dzięki społecznej inicjatywie samorządowych powiatów i miast ówczesnego województwa poznańskiego. Głównym inicjatorem był starosta miejski Stanisław Ziołecki, którego pomysł poparł prezydent Poznania Cyryl Ratajski, który został kuratorem specjalnie powołanej do życia spółki z o.o. związków samorządowych powiatów i miast województwa poznańskiego pod nazwą "Radjo Poznańskie". Do spółki przystąpiły wszystkie powiaty województwa poznańskiego i 73 miasta z terenu Wielkopolski.
Pierwsza emisja programu miała miejsce 24 kwietnia 1927 roku.
W ramach obchodów planujemy:
- "Jesteśmy w centrum" - festyn na Placu Wolności 26 maja z udziałem zespołu "Raz, Dwa, Trzy",
- uroczystość wręczenia "Srebrnych Mikrofonów" w Teatrze Nowym 16 kwietnia,
- "Wielkopolskie pospolite ruchenie rowerowe" - rajd rowerowy w Poznaniu, Pile, Krzyżu, Ostrowie Wlkp., Szamotułach i Koninie 12 maja,
- konkurs antenowy o RADIu 24 kwietnia,
- wkładkę do Głosu z materiałem o RADIu 24 kwietnia,
- "Dzień otwarty" Radia Merkury 22 kwietnia,
- "Otwarte studio muzyczne" - dwutygodniową akcję na początku w dniach 30 kwietnia - 13 maja.

więcej o historii radia:

http://www.radiomerkury.pl/index.php?gr=223

http://www.lech.poznan.pl/aktualnosci/id,5538/




Temat: Kolej dużych prędkości.
Dobra, to teraz damy czadu.
Pokaze Wam co naprawde mysla o Ostrowie niektorzy mieszkancy Kalisza:

"Wydaje mi się, że tylko Rytwin i ja byliśmy w stanie przejrzeć spryt
Ostrowa, obłudę, bezczelne chciejstwo i ten paskudny popruski fałsz.

Aglomeracja to sposób na odbicie się Ostrowa od dna, jakiego sięgnął
na początku lat 90tych. O Ostrowie w Polsce przecież nikt nic nie
wie, jest notorycznie mylony z Ostrowcem Świętokrzyskim, a czasem
nawet nazywany Ostrowią, bo tak naprawdę nic tam prócz węzła nie ma.

Dla Ostrowa aglomeracja jest "naszą aglomeracją": "naszą" czyli
ostrowską. Tworząc aglomerację (umowa!) dopuszczono się możliwości
realnego wpływu Ostrowa na rozwój Kalisza. Mówiąc wprost prezydent
Pęcherz i spółka wpuścili do miasta KONIA TROJAŃSKIEGO, którego
celem jest działanie na szkodę Kalisza, jego maksymalne osłabienie.

Kalisz i Ostrów nie mają wspólnych celów strategicznych, mają cele
sprzeczne, każde działanie jednego z miast jest wrogie dla drugiego.
Ostrów zadziałał więc bardzo mądrze i sprytnie: wykorzystał efekt
synergiczny (2+4=6 6:2=3 bo taka mniej więcej jest skala wagi miast
2:4, ale w aglomeracji mamy już 3:3, czyli zrównano nas z Ostrowem,
no i taki był cel ostrowian!).

Teraz S11 będzie w Ostrowie, lotnisko będzie w Ostrowie, szybka
kolej w Ostrowie, festiwal Chopinowski w Ostrowie... i co jeszcze?

Kaliszanin2, ty chyba nie masz pojęcia o psychologii tłumu lub
psychologii społecznej pisząc o jakichś wspólnych powiatach. Zasadą
podstawową jest, że drugi musi być sprytniejszy, żeby móc pokonać
pierwszego. Czego jak czego, ale sprytu to Ostrowowi odmówić się nie
da. Jeśli Ostrów nadal będzie miał wpływ na politykę gospodarczą
Kalisza (no a już będzie miał!), sprowadzi nas do poziomu Pleszewa,
przejmując rolę głównego ośrodka w regionie. A taki właśnie jest
strategiczny cel Ostrowa – być stolicą "Południowej Wielkopolski"!

Finis Calisiae! "

http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=110&w=62729893&wv.x=2&a=86563948




Temat: [pr] Samorząd działa po publikacjach "Głosu" / Walczymy
http://www.glos.com/2005/index.php?id=47404

KOLEJ / Samorząd działa po publikacjach "Głosu"
Walczymy

Przypomnijmy: w NPR na lata 2007-2013 zapisano linię Warszawa - Łódź -
Kalisz - Wrocław (koszt budowy około 3,5 mld euro). Po naszych publikacjach
tematem zajęły się samorządy miasta i województwa. Urząd Marszałkowski
wysłał już protest do Ministerstwa Infrastruktury.

W piątek władze województwa pokazały mapkę wyjętą z Planu Zagospodarowania
Przestrzennego Województwa Wielkopolskiego, z której wynika, że kilka lat
temu we wszystkich projektach zapisano szybką kolej z Warszawy przez Łódź do
Poznania (na grafice trasa numer 3). Linia z Łodzi do stolicy Wielkopolski
przebiegałyby mniej więcej równolegle do budowanej autostrady (rejony
Zgierza, Turku, Lądu nad Wartą). O Kaliszu czy Ostrowie w ogóle nie było
mowy.

- Nie wiemy, dlaczego tych zapisów nie uwzględniono. O projekcie wrocławskim
dowiedzieliśmy się kilka tygodni temu. Wszelkie informacje zdobywamy jedynie
drogą nieoficjalną, bo Ministerstwo Infrastruktury o niczym nas nie
informuje - podkreśla Jerzy Kriger, dyrektor Departamentu Rozwoju
Regionalnego.

- Ktoś linię z Warszawy do Wrocławia z ominięciem Poznania musiał załatwić
"pod stołem". Nie mam innego uzasadnienia - mówi obrazowo Przemysław
Smulski, odpowiedzialny w nowym zarządzie województwa za transport kolejowy.

Prezydent Ryszard Grobelny mówił "Głosowi" w podobnym tonie: - Ktoś nas
wyciął.

Po naszych pierwszych publikacjach ostro zareagowały samorządy z południowej
Wielkopolski, które są zadowolone z przebiegu linii wrocławskiej. Prasa
dolnośląska pisze już nawet o konflikcie wewnątrz Wielkopolski.

- Z naszych informacji wynika jednoznacznie, że szybka kolej nie będzie się
zatrzymywać po drodze. Dlatego radość Kalisza czy Ostrowa jest przedwczesna.
Chcemy wykorzystać ten argument w rozmowach z samorządami Kalisza czy
Ostrowa - podkreśla Przemysław Smulski.

- Jeśli taki pociąg ma jechać około 300 kilometrów na godzinę, to nie ma
szans, żeby zatrzymywał się i w Łodzi, i w Kaliszu. Hamowanie i rozpędzanie
takiego składu to kilkanaście kilometrów. Trzeba patrzeć realnie - tłumaczy
Jerzy Kriger, który przed urzędniczą karierą pracował w PKP.

Marcin Libicki, Przemysław Smulski

europoseł PiS, członek zarządu województwa wielkopolskiego

Tomasz Cylka





Temat: [pr] Czekamy na bardzo szybką kolej
http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,5722052,Czekamy_na_bardzo_szyb...

Czekamy na bardzo szybką kolej
bos
2008-09-22, ostatnia aktualizacja 2008-09-22 20:35
Jaka jest ulubiona litera prezydenta Kalisza? Y. Bo taki kształt ma linia
dużych prędkości.
Zarówno prezydent Kalisza, jak i pobliskiego Ostrowa Wielkopolskiego wierzą,
że przebiegające przez ich region "polskie TGV" to szansa na rozwój i
ułatwienie dla mieszkańców, którzy mogliby dojeżdżać do Poznania w pół
godziny (dziś pociągiem jadą trzy godziny, autobusem 2,5). Nic dziwnego, że
projekt kolei dużych prędkości to dziś oczko w głowie rządu, ale i PKP.
Podczas wczorajszej debaty publicznej w Urzędzie Wojewódzkim głosów
krytycznych nie było. - Oczekujemy na ten środek lokomocji z dużym
utęsknieniem - mówił wicemarszałek Wojciech Jankowiak.

Torowisko, którym będą jeździć pociągi z prędkością powyżej 200 km na godz.
ma biec z Warszawy do Łodzi, następnie w kierunku Poznania, ale z
odgałęzieniem na Wrocław, w okolicach Kalisza i Ostrowa.

Kiedy powstanie linia dużych prędkości, podróż ze stolicy Wielkopolski do
Warszawy skróci się do półtorej godziny.

Jednak na pytania - jak dokładnie będzie przebiegać trasa szybkiej kolei,
gdzie pociąg będzie się zatrzymywał, z jaką prędkością pokonywał
poszczególne odcinki - odpowiedź da studium wykonalności, na wykonanie
którego przetarg niedługo zostanie ogłoszony. Plan jest ambitny. Sama budowa
linii miałaby zacząć się po 2013 r., a pierwsi pasażerowie wsiedliby do
szybkiego pociągu na przełomie 2018 i 2019 r. Cała zaś trasa ma być gotowa w
2020 r.

Juliusz Engelhardt, podsekretarz stanu w resorcie infrastruktury
zapewniał: - To nasz priorytet. Kolej dużych prędkości stałaby się
atrakcyjną alternatywą dla podróżujących samochodami i samolotami.

Inwestycja pochłonie 22 mld zł. Ponad 3,5 mld zł trzeba będzie wydać na
zakup 35 pociągów.

Źródło: Gazeta Wyborcza Poznań





Temat: Podstrefa SSE w Ostrowie !
Drugi zakład buduje w Strefie

http://www.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/cache/18/1652/_2009/04/06_/19540.html

Druga firma Prebet - Bud rozpoczęła budowę zakładu w Specjalnej Strefie Ekonomicznej zlokalizowanej na terenach przemysłowych przy ulicy Wrocławskiej w Ostrowie Wielkopolskim. Pierwsza firma budynki i halę będzie miała gotowe do końca sierpnia 2009 roku. Do tej pory pozwolenie na działalność w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Ostrowie Wielkopolskim odebrały trzy firmy.

Decyzja o utworzeniu Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Ostrowie Wielkopolskim zapadła po niespełna półrocznych, intensywnych staraniach ostrowskiego samorządu w październiku 2007 roku.

W drugiej połowie 2008 roku kolejno trzej inwestorzy odebrali zezwolenie na rozpoczęcie działalności w podstrefie, spełniając wcześniej szereg wymagań i formalności. Prebet-Bud, producent elementów betonowych i materiałów budowlanych. To trzeci inwestor, który rozpoczyna działalność w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Ostrowie. Akt notarialny i pozwolenie na prowadzenie działalności w strefie właściciele odebrali 17 października 2008 r.

- Utworzenie podstrefy ekonomicznej to w dalszej perspektywie nowe miejsca pracy. Dziś także zlecenia budowlane dla miejscowych podmiotów. Cieszy fakt, że ostrowskie firmy inwestują mimo kryzysu. Czas kryzysu to dobry termin do prowadzenia inwestycji, można bowiem taniej niż czasie prosperity prowadzić inwestycję. Mam nadzieję, że kryzys nie stanie się przeszkodą rozbudowie zakładów pracy w podstrefie ekonomicznej i jestem przekonany, że jeszcze w 2009 roku w tym miejscu powstaną nowe miejsca pracy – mówi Radosław Torzyński, Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.

Od blisko dwóch miesięcy prace budowlane trwają na terenach zakupionych przez firmę Państwa Stasiaków. Tutaj powstaje budynek socjalny, a od początku maja br. rozpocznie się budowa hali produkcyjnej. Budowa ma być zakończona do końca sierpnia 2009 roku. Produkcja w nowym miejscu ruszy najpóźniej w październiku 2009.

- W specjalnej strefie obowiązują bardzo korzystne ulgi i zwolnienia podatkowe. W podatku dochodowym od osób prawnych (CIT) wielkość zwolnienia podatkowego z tytułu kosztów nowej inwestycji jest zależna procentowo od poniesionych wydatków inwestycyjnych w zależności od wielkości przedsiębiorstwa. To ulgi, z których warto skorzystać – podkreśla Stanisław Krakowski, Zastępca Prezydenta Miasta Ostrowa Wielkopolskiego.

Tereny Strefy przy ul. Wrocławskiej są już prawie zapełnione. Pozostała jedynie działka o powierzchni ok. 1 ha.

Sylwia Nowicka
Biuro Prasowe i Relacji Społecznych






Temat: MajOSTaszki- czyli obchodzy Dni Ostrowa

Trzy dni wyjątkowej muzycznej zabawy z największymi gwiazdami polskiej estrady: Big Cycem, Arką Noego, Krzysztofem Krawczykiem i Dodą to jedne z atrakcji tegorocznych Dni Ostrowa, które od tego roku obywać się będą pod nazwą MajOSTaszki.

Na czas tego festynu Park Miejski w Ostrowie zamieni się w muzyczną estradę i centrum rozrywki w mieście. I nie będzie w tym stwierdzeniu przesady biorąc pod uwagę liczbę i różnorodną ofertę atrakcji przygotowanych dla ostrowian.

- Myślę, że zestaw wykonawców, którzy pojawią się na scenie w Ostrowie jest bardzo zróżnicowany, zarówno pod względem muzycznego gatunku, jak i osobowości - powiedział Radosław Torzyński- Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego. – Usatysfakcjonowani powinni być ci, którzy cenią sobie tradycyjną muzykę czy atrakcyjne piosenki pop i rock, a ci, którzy będą ciekawi pewnych osobowości, artystów postrzeganych w kategoriach bardziej specyficznego wizerunku scenicznego również przyjdą obejrzeć koncert.

To będą już 42 Dni Ostrowa a kulminacja obchodów i imprez przypada na weekend od 9 do 11 maja 2008.

Festyn rozpocznie się w piątkowy wieczór 9 maja koncertem jubileuszowym Big Cyca pod nazwą „Big Cyc i przyjaciele”- razem z zespołem zagra wiele innych grup, które zostały przez nich zaproszone, między innymi: Kobranocka i Kukiz.

W sobotę 10 maja, impreza rozpocznie się paradą świętego Stanisława, patrona festynu. Barwny korowód z dziećmi i młodzieżą wyruszy z rynku i będzie kierował się do Parku Miejskiego, tam przywita ich koncertem zespół Arka Noego. Przewidywany jest także szereg innych atrakcji dla najmłodszych. Wieczorem zaśpiewa Krzysztof Krawczyk.

Na niedzielę 11 maja, również planowane są koncerty lokalnych grup i przeróżne atrakcje dla wszystkich, następnie odbędzie się koncert równie popularnej, co kontrowersyjnej piosenkarki Dody.

Nowa nazwa Dni Miasta ,, MajOSTtaszki’’, została wyłoniona w wyniku konkursu ogłoszonego przez miasto. - Postanowiliśmy zmienić nazwę festynu i w tym celu zwróciliśmy się do mieszkańców Ostrowa. Odzew był duży, dostaliśmy wiele propozycji z których wybraliśmy według nas najciekawszą. Chcemy, by MajOSTaszki stały się pewnego rodzaju znakiem firmowym naszego miasta, będącym gwarancją dobrej zabawy i zachętą do uczestnictwa w imprezie - powiedział Radosław Torzyński- Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego. W trakcie festynu zwycięzcy zostanie wręczona nagroda. Impreza zakończy się festiwalem sztucznych ogni.

Święto zakończy jedyny w Polsce koncert legendarnej grupy SCORPIONS, który odbędzie się 17 maja 2008, na Stadionie Miejskim w Ostrowie Wielkopolskim.

W ramach 42 Dni Ostrowa odbędą się również: wystawy, koncerty i inne ciekawe wydarzenia kulturalne. Poniżej prezentujemy je w układzie chronologicznym



http://www.ostrow-wielkopolski.um.gov.pl/cache/18/1652/_2008/04/18_/16705.html
KUNIEC

Czyli w Maju wielkie świętowanie w naszym mieście długi weekend festyny itp. tydzień później obchodzy dni miasta również festyn z atrakcyjnymi gwiazdami tydzień po Koncert The Scorpions i łańcuch herbowy, weekend 23-25 maja Mistrzostwa Polski Klubów Kibica w koszykówce może być ciekawie




Temat: Połączenie dwóch miast: Kalisza i Ostrowa
Debata kalisko-ostrowska

Tramwaj łączący Kalisz i Ostrów Wielkopolski. To jeszcze nie projekt inwestycyjny, ale jedno z pytań które młodzież zadała prezydentom Kalisza i Ostrowa podczas debaty zorganizowanej 26 stycznia w I Liceum Ogólnokształcącym w Ostrowie. Prezydenci dwóch największych miast w regionie kolejny raz potwierdzili, że chcą współpracować, bo wierzą, że takie partnerstwo może dać wiele korzyści.

Wzajemne prezentacje historii i zabytków, ale także pytania o najnowsze problemy samorządowe oraz kulinarne niespodzianki: "pyry z gzikiem" i kaliskie andruty. To wszystko przygotowali uczniowie ostrowskiego I Liceum Ogólnokształcącego i kaliskiego III Liceum Ogólnokształcącego w ramach projektu edukacyjnego. Na zorganizowaną w ramach programu debatę zaprosili prezydentów obu miast.
- Ucząc historii i wiedzy o społeczeństwie wiele miejsca poświęca się sprawom ogólnym, państwu, Europie. Na podejmowanie tematyki lokalnej albo nie ma czasu, albo jest ona traktowana marginalnie. A tymczasem Ostrów i Kalisza to dwie duże aglomeracje mające ogromnie różnorodny potencjał i pozostające we wzajemnych relacjach już wieleset lat. Planując wspólne samorządowe przedsięwzięcia spoglądamy w przyszłość, ale warto także poznać przeszłość, która bywa nieznana lub jest skażona stereotypowymi naleciałościami, ale jest także wiele mostów, które łączą nasze miasta – mówił Piotr Grabarz nauczyciel historii w I LO.
- Ja mam inne patrzenie na relacje Kalisz-Ostrów, także dlatego, że nie postrzegałem tych relacji w kategoriach stereotypu. Po prostu o wielu z nich nie wiedziałem – mówił Janusz Pęcherz prezydent Miasta Kalisza. - Nie jestem urodzonym kaliszaninem. Pochodzę z Łodzi, a do Kalisza przyprowadziłem się w 1983 roku.
Uczniowie pytali prezydentów o sprawy współczesne, w tym możliwość realizacji wspólnych przedsięwzięć jak np. Koleje Dużych Prędkości, rozwój szkolnictwa wyższego a także, o to czy rozważając możliwość rozszerzenia granic miast.
Prezydent Ostrowa mówił, że na relacjach wzajemnych mocno zaważyła historia i dzieląca miasta przez lata granica.
- Przez lata byliśmy w innych zaborach. Jednak gdy granica zniknęła te dwa miasta zaczęły ze sobą rywalizować. Ambicje poszczególnych miast to nic złego, ale pozostaje pytanie czy rywalizacja musi być wyniszczająca. Czy możemy się wzajemnie umacniać? Moim zdaniem możemy powinniśmy się właśnie wspierać – mówił Radosław Torzyński wskazując, że właśnie temu celowi powinna służyć aglomeracja. - Idea aglomeracji jest starsza niż nasze prezydentury. Tak naprawdę zrodziła się, gdy miało powstać województwo. Wówczas powstał dylemat czy ma to być województwo kaliskie czy ostrowskie. I większość stereotypów pochodzi z tego okresu bo i jedno i drugie miasto miały swoje ambicje, aby być najważniejszym ośrodkiem. Do dziś zdania na ten temat są podzielone.
Prezydent Kalisza ustosunkował się także do projektu budowy KDP argumentując, ze w tej inwestycji najważniejsze jest, by nie pomijała naszego regionu.
– Kiedy ten temat się pojawia się publicznie ludzie nie pytają się o kolej, a o przystanek. Tymczasem najważniejsze jest, żeby kolej w naszym regionie w ogóle powstała możliwie. Nie prezydenci budują KDP, tylko państwo i mamy nadzieję, że państwo tę inwestycję wybuduje. My zrobimy wszystko, co od prezydentów zależy, żeby przystanek był pomiędzy Kaliszem i Ostrowem. Już zrobiliśmy wszystko z Prezydentem Torzyńskim, co w naszej mocy, by pokazać, że jesteśmy zainteresowani koleją. Myślmy o tym, co ona nam da globalnie. Myślę, że w tedy, w 2020 roku, kiedy KDP ma być realizowana Ostrów i Kalisz będą już bardzo silną aglomeracją – powiedział Janusz Pęcherz. Źródło: U.M. w Ostrowie Wlkp., U.M. w Kaliszu

portalkaliski

I tak ten romans będzie krotko trwały




Temat: Połączenie dwóch miast: Kalisza i Ostrowa
Aglomeracja ma sens
Przedstawiciele biznesu, nauki i samorządowcy uczestniczyli w konferencji ,,Partnerstwo dla aglomeracji. Nauka – biznes – III sektor. Zaproszenie do współpracy’’, która odbyła się w ubiegłym tygodniu w Ostrowie

Konferencja nie była posiedzeniem Rady Stałej Współpracy, ale spotkaniem, na które zaproszono przedstawicieli biznesu, nauki i trzeciego sektora z samorządów sygnatariuszy porozumienia aglomeracyjnego. Referaty wygłosili m.in. Beata Podsadna, zastępca prezydenta Ostrowa i Ryszard Bieniecki, dyrektor kancelarii prezydenta Janusza Pęcherza.
– Kalisz i Ostrów Wielkopolski to miasta średniej wielkości, których struktura i potencjał są silniejsze od otoczenia, ale nie na tyle, aby zdominować czy narzucić kierunki rozwoju i ekspansji. Te miasta nie tworzą syndromu cienia. Dają natomiast szanse na równomierny rozwój całego obszaru. Mogą wspólnie ze wszystkimi sygnatariuszami porozumienia inspirować, ale także wzmacniać oddolne inicjatywy i pomysły – powiedziała Beata Podsadna. – Czy aglomeracja kalisko-ostrowska ma sens? Samo położenie geograficzne miast skazuje je na współpracę. Nie stawiałabym więc pytania o sens. Należy zatem rozważać sposób jej funkcjonowania i zdolność do współpracy.
Zastępca prezydenta Ostrowa, mówiąc o możliwościach aglomeracji wskazywała także na podobne projekty powstające w kraju, np. tworzące się aglomeracje toruńsko-bydgoską i górnośląską, które mają jednak odmienne cechy i uwarunkowania, bo są m.in. oparte na dużych organizmach miejskich.
– Nie zadawaliśmy sobie pytania, czy aglomeracja ma sens – wszyscy byliśmy zgodni, że tak. Na zakończenie doszliśmy do wniosku, że w tej aglomeracji ważne jest partnerstwo. Partnerstwo to kwestia wyboru, to pewna filozofia i trzeba pamiętać, że zasadą partnerstwa jest szukanie wspólnych celów, a nie tylko wyszukiwanie różnic – dodała Beata Podsadna.
Uczestnicy spotkania stwierdzili, że konferencję należy traktować jako jedno z narzędzi przybliżających do powstania strategii.

Zycie Kalisza

Aglomeracja bez Pleszewa
Sygnatariusze porozumienia o utworzeniu aglomeracji kalisko-ostrowskiej sceptycznie zapatrują się na kandydaturę powiatu pleszewskiego, który wyraził chęć przystąpienia do tego porozumienia

Po powstaniu aglomeracji pleszewianie poczuli się zmarginalizowani. Dostrzegli też korzyści mogące dla nich płynąć ze ściślejszych związków z Kaliszem i Ostrowem Wlkp. Z kolei z punktu widzenia Kalisza pleszewska inicjatywa wydaje się o tyle interesująca, że tamtejszy powiat bezpośrednio przylega do granic naszego miasta; jeszcze do niedawna toczyliśmy z Pleszewem spory o włączenie Kościelnej Wsi w obręb Kalisza. Objęcie porozumieniem o aglomeracji nie tylko gminy Gołuchów z Kościelną Wsią, ale i całego powiatu pleszewskiego, w jakiś sposób wychodziłoby naprzeciw tym oczekiwaniom. Ale wszystko wskazuje na to, że nic z tego nie wyjdzie.
– Jeśli chodzi o rozszerzenie aglomeracji o powiat pleszewski, to są rozbieżności w opiniach na ten temat. Większość sygnatariuszy nie widzi związków o charakterze funkcjonalnym i strukturalnym między aglomeracją o powiatem pleszewskim, który jest rozległy i nie ma charakteru zurbanizowanego – wyjaśnia prezydent Kalisza Janusz Pęcherz.
Odpowiadając na interpelację radnej Reginy Małeckiej w tej sprawie, prezydent ustosunkował się również do potrzeby powołania biura aglomeracji, twierdząc że jest ona oczywista, ale powołanie takiej komórki wymagałoby zgody wszystkich sygnatariuszy. – Przedsięwzięcie takie wiąże się z kosztami, dlatego wymaga ono pewnych konkretnych i wiążących ustaleń – dodaje J. Pęcherz.
(kord)




Temat: Sensacyjne odkrycie archeologiczne w Ostrowie !
źródło: strona UM w Ostrowie

Ostrów odkryty na nowo!

Sensacyjnego odkrycia dokonali w Ostrowie Wielkopolskim archeolodzy. Tuż przy ruchliwej drodze, pod stosunkowo niewielką warstwą ziemi odkryto średniowieczne grodzisko. – Jeśli potwierdzą się wszystkie informacje oznaczać to będzie, że Ostrów Wielkopolski jako gród, jest o kilkaset lat starszy niż do tej pory sądzono – mówi Radosław Torzyński Prezydent Miasta Ostrowa Wielkopolskiego. >>

Archeologów na trop odkrycia naprowadziły satelitarne mapy Polski. To niepozornie wyglądające kręgi zainteresowały archeologów. - Z naszych obliczeń wynikało, że w tym rejonie powinniśmy znaleźć coś ciekawego, ale nie zawsze nasze przypuszczenia się potwierdzają w terenie. Tymczasem… rewelacja. Trafiliśmy na grodzisko. Jest to, co prawda, obiekt zniszczony, ale bardzo, bardzo interesujący – powiedział Grzegorz Teske, dr archeologii, pracownik Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Poznaniu, Delegatura w Kaliszu.

Jak wynika ze wstępnych analiz odkrytego materiału, grodzisko pochodzi z lat 70. X wieku. W obwodzie ma ok. 40-50 m i jest budowlą obronną charakterystyczną dla okresu Średniowiecza.

- Wielkość tej budowli, zajmującej ok. 0,5 ha jest typowa dla naszego terenu – wyjaśnia G. Teske. – Nieco inna sytuacja pod tym względem występuje w Wielkopolsce centralnej, gdzie Piastowie mieli grodziska znacznie większe zajmujące do 3 ha powierzchni. Z kolei w rejonie między Wartą a Baryczą, średnio co 20 km tworzono mniejsze grody. Rolą takiego grodu było zbieranie danin i wszelkich innych powinności na rzecz władcy. Z kolei specyfiką sprawowania rządów było objeżdżanie grodzisk przez władców. Kto mógł przebywać w tym konkretnym grodzie w Ostrowie? Tego nie wiemy, bo z tego okresu historii nie ma żadnych źródeł pisanych, te pojawiają się dopiero w XIII wieku. Ale podaje się, że w pobliskim Kaliszu wizyty ówczesnych królów odbywały się co dwa lata.

Znalezisko znajduje się na terenie, w pobliżu którego przechodzi ruchliwa droga oraz znajdują się pola uprawne. Gospodarcze wykorzystywanie gruntów nie pozostało bez wpływu na stan grodziska. W dość dobrym stanie znajdują się jednak części murów obronnych, które wykonane zostały w tzw. konstrukcji rusztowej. Wał był w kształcie kółka, a belki układano jedną obok drugiej, przesypywano piachem i układano drugą warstwę.

- Liczymy na to, że być może na dnie grodu zachowało się dobrze zachowane drewno, wtedy będziemy mogli je przekazać do specjalistycznych badań dendrochronologicznych i jeśli zachowała się warstwa przykorowa, to z dokładnością niemal do roku dowiemy się, kiedy ścięto to drzewo – powiedział dr G. Teske.

Nie wiadomo czy gród został zniszczony podczas walk czy opuszczony. Jedna z hipotez zakłada, że mógł zostać opuszczony. Archeolodzy wiążą to z wahnięciem klimatycznym, które miało miejsce w XIII wieku. Częstsze podtopienia i powodzie z tego okresu sprawiły, ze wiele budowli przeniesiono w inne rejony.

- To odkrycie to fantastyczna, nobilitująca wiadomość dla ostrowian, zwłaszcza dla historyków i miłośników zainteresowanych dziejami miasta. Fakt, że odkryto grodzisko, a nie osadę oznacza, że wzrasta ranga naszego miasta. Dzięki ich pracy my odkrywamy Ostrów na nowo. Okazuje się, że mamy znacznie dłuższą i bogatszą historię niż dotąd sądzono – mówi Radosław Torzyński. – Myślę, że wszyscy z niecierpliwością czekać będziemy na dalsze doniesienia naukowców, jeśli potwierdzą się wszystkie tezy naukowców, to niektóre fakty z dziejów Ostrowa Wielkopolskiego będą musiały zostać zweryfikowane. Póki co, to odkrycie jest fantastyczną okazją, by wykorzystali je nauczyciele i dodatkowo zachęcili uczniów do żywej lekcji historii.

- Dla mnie osobiście, jako konserwatora zabytków, odkrycie grodziska jest prezentem dla miasta i jego mieszkańców z okazji obchodzonych obecnie Europejskich Dni Dziedzictwa Narodowego - mówi Elżbieta Wolniewicz Kukuła, Miejski Konserwator Zabytków. – Z jednej strony ogromna radość czy wręcz duma z takiego odkrycia, a z drugiej pytanie co dalej z tym znaleziskiem? Zakończyć prace na tym etapie tak, jak to pierwotnie zakładano, czy kontynuować prace i zagospodarować to znalezisko. Wiadomo, że grodzisko wokół objęte zostanie ochroną konserwatorską, oznaczone specjalną tabliczką. Nie w gestii MKZ leży jednak decyzja o kontynuowaniu badań i myślę, że w tej sprawie należy poczekać do potwierdzenia wszystkich hipotez naukowców.

Czy to wszystkie tajemnice, które kryje ostrowska ziemia? Raczej nie, bo jak twierdzą naukowcy gród obronny nie mógł funkcjonować samodzielnie. Wokół niego znajdowały się mniejsze osady. Ślad jednej z nich potwierdza satelitarne zdjęcie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • chadowy.opx.pl



  • Strona 1 z 3 • Wyszukiwarka znalazła 72 wypowiedzi • 1, 2, 3