Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: prewozy zagraniczne





Temat: GoBus.pl - Wynajem samochodów, busów i autokarów
GoBus.pl - Wynajem samochodów, busów i autokarów
GoBus.pl (www.gobus.pl) to ogólnopolski portal przewozowy. Tani i
bezpieczny transport i przewóz osób. Wynajem busów, busy, van, minibus,
mikrobus, autokar, autobus do wynajęcia.

Najlepsze krajowe (Warszawa, Łódź, Kraków, Lublin, Wrocław, Poznań, Katowice,
Sosnowiec, Radom, Kielce, Gliwice, Nowy Sącz, Tarnów, Bielsko-Biała, Rzeszów,
Opole, Legnica, Częstochowa, Zielona Góra, Wałbrzych) oraz międzynarodowe
przewozy osobowe autokarowe (Holandia, Hiszpania, Irlandia, Anglia, Niemcy,
Włochy, Czechy, Francja, Ukraina, Wielka Brytania) wynajem autokarów i
autobusów. Przewozy zagraniczne busami. Wypożyczalnie samochodów, limuzyn i
przyczepek.

* Wynajem autokarów i autobusów
* Wynajem busów i minibusów
* Wypożyczalnie samochodów
* Wynajem przyczepek samochodowych i lawet
* Transfery lotniskowe, na dworzec
* Transfery na konferencje, koncerty
* Transport dla grup przyjazdowych do Polski
* Wyjazdy pielgrzymkowe
* Imprezy objazdowe po Europie
* Przejazdy wahadłowe
* Wyjazdy narciarskie i sportowe
* Obsługa delegacji rządowych
* Wyjazdy firmowe
* Spotkania biznesowe
* Obsługa konferencji i kongresów
* Przewozy pracownicze
* Obsługa imprez okolicznościowych
* Wycieczki szkolne
* Regularne autobusowe międzynarodowe przejazdy liniowe
* Transport osób i większych grup






Temat: Poseł Józef Żywiec nie żyje
Zamiast budowac autostrasy,za te pieniadze poprawmy drogi juz
istniejace.Gdzie byly bariery?Zabespieczmy miejsca
niebespieczne na naszych drogach by nie dochodzilo do takich
tragedji.Firmy ubespieczajace samochody powinny byc zobowiazane
do patycypowania w tych dzialaniach.Przewozy realizowac
koleja.Polska nie jest za tak wielkim krajem by byly potrzebne
autostrady.Z miasta do miasta jest kilkanascie kilometrow,nie
tak jak w ameryce kilkaset.Dla tych kilkunastu panow
podruzujacych po kraju nie trzeba autostrad.Autostrady
przyspiesza rabunek Polski przez kapitlistow zagranicznych.Do
przewozow towaru na wieksze odleglosci zmienmy kola gumowe na
zelazne,bedzie mniejszy ruch na drogach i kolej zarobi.Napewno
bedzie bezpieczniej na naszych drogach.





Temat: "GP": Zmaleją pensje i emerytury, wzrosną skład...
Po co wogóle coś produkować skoro ceny mamy europejskie na wszystko. Zamknąć
wszystkie ledwo zipiące firmy tłuczące jakie chałtury - robiące gó...ane soczki,
bluzeczki, uszczelki to wszystko można kupić u chińczyków. Zamknijmy to w
cholerę. Zacznijmy dotować przewozy zagraniczne - to do dentysty taniej będzie
pojechać na NFZ do Niemiec.

I dajmy dodajmy jeszcze ze 2 miliony pomostowych emerytur żeby ten kraj w ogóle
się nie podniósł. Wpływ rolników na gospodarkę jest kolosalny pomimo
niewielkiego% PKB.



Temat: Dofinansowanie dla studenta.
Dofinansowanie dla studenta.
Witam.
Chciałbym się dowiedzieć, czy jeśli student chciałby założyć firmę
(transportową- przewozy zagraniczne) może DOSTAĆ Z TEGO TYTUŁU JAKIEŚ
DOFINANSOWANIE OD PAŃSTWA albo OD UNII EUROPEJSKIEJ ?
Dziekuje z góry za odpowiedź i pozdrawiam!



Temat: Płocka Komunikacja Miejska rozszerza swoją dzia...
Komunikacja prowadziła usługi przewozów zagranicznych i nieźle nna tym
wychodziła, bo realizowała je stary zamortyzowanym autokarem, ciekawe czy przy
wliczaniu do kalkulacji cenowej amortyzacji autokaru ta usługa nie będzie
deficytowa ? Ponadto najtańszy na rynku polskim przyzwoity autokar kosztuje
ponad milion zł.



Temat: Przewozy autokarowe, wynajem autokarów i busów
Przewozy autokarowe, wynajem autokarów i busów
Przewozy Autokarowe
(Wynajem autokarów)
Andrzej Langowski-Travel

www.wynajemautokarow.witryna.info
Oferujemy flote nowoczesnych i luksusowych autokarów oraz busów. Oferujemy
wyjazdy krajowe i zagraniczne do większości krajów europejskich. Działamy na
rynku z powodzeniem od 1994r. W naszej firmie zatrudniamy wykwalifikowanych i
sympatycznych kierowców chętnych do pomocy pasażerom np. w bagażach.
Autokarowa obsługa ruchu turystycznego, przewozy pracownicze Zakopane i
okolice, przewozy szkolne, wynajem autokarów dla firm, szkół oraz klientów
indywidualnych. Mamy na względzie warunki i wymagania stawiane przez
zleceniodawców. O jakości naszych usług świadczą uzyskane certyfikaty na
wykonywanie przewozów w kraju i za granicą. Siedziba naszej firmy znajduje się
nieopodal Zakopanego.



Temat: Zagraniczne pociągi odjadą z Centralnego
Zagraniczne pociągi odjadą z Centralnego
1 stycznia skończył się monopol polskich przewoźników na przewozy po
kraju. W całej Unii Europejskiej obowiązuje wolny rynek usług
kolejowych i PKP może się spodziewać groźnej konkurencji.

Jak nieoficjalnie wiadomo, wniosek o przyznanie licencji na przewóz
osób złożył w Urzędzie Transportu Kolejowego niemiecki Deutsche
Bahn. Przewoźnik znany z punktualności, czystości i niezawodności, a
więc tego, czego przeważnie brakuje polskim pociągom. Niewykluczone,
że w ślady Deutsche Bahn pójdzie francuski RER, włoskie Ferrovie
Italiane.

Złamanie monopolu polskich kolei to ulga dla kieszeni pasażerów.
Konkurencja wymusi bowiem na PKP obniżkę cen biletów, obecnie bardzo
drogich. Być może alternatywą dla InterCity przestanie być
przepełnione, często niedogrzane i potrafiące się spóźniać
InterRegio, a nowoczesny, schludny i estetyczny skład Deutsche Bahn.
A ceny biletów mogłyby spaść nawet do 20 proc.!
www.polskatimes.pl/warszawa/aktualnosci/205638,zagraniczne-pociagi-odjada-z-centralnego,id,t.html




Temat: Przewozy osób komfortowym mikrobusem!!!
Przewozy osób komfortowym mikrobusem!!!
Licencjonowane przewozy krajowe i zagraniczne komfortowym Mercedesem
Sprinterem (2002r; 20 miejsc; TV; DVD; Klimatyzacja; Fotele lotnicze).
Wykonujemy wszelkie przewozy na zlecenie klienta. Proponujemy bardzo
konkurencyjne ceny. Zapraszamy do współpracy.
Kontakt:
Przewozy Autokarowe "Frank = Tour"
62-504 KONIN
tel/fax (0-63) 244-22-84, kom. 0 603 961 953, 0 609 302 873
www: wwww.frank-tour.konin.lm.pl, e-mail: frank-tour@konin.lm.pl



Temat: Ryanair stawia warunek: Zapłacicie, to polecicie
ja nie rozmiem jednego: przez kilkanascie miesiecy placono jetaiorowi
( kto? chyba port bo nie miasto bydgoszcz) po 300 tysiecy zlotych
miesiecznei za przewoz tysica( tak 1 tysiac) pasazerow! oferowano
przy tym 3 kierunki zagraniczne i kilka polskich( bez zadnego
znaczenia bo nikt nie latal do poznania, zielonej gory itp...)
teraz nie ma miliona zlotych za 3 polaczenia zagraniczne( tak jak
jetair) i zysk okolo 100 tysiecy pasazerow!

policzmy: jetair za 3,6 miliona rocznie( 12 X 300 tysiecy) oferowal
3 zagraniczne polaczenia i kilka krajowych( bez znaczenia) i okolo
15 tysiecy paxow

ryanair za 1 milion daje 3 polaczeni zagraniczne i okolo 100 tysiecy
paxow

wybor moze byc tylko jeden!




Temat: Najtańsze Przewozy Krajowe i Zagraniczne !!!
Najtańsze Przewozy Krajowe i Zagraniczne !!!
Wynajme busa/y 17 miejsc komfortowe siedzenia, ładny wygla. Przewozy możliwe
na
każdą możliwą okazje (ślub, koncert, mecz, wyjazd rodzinny, wczasy, dojazd do
LOTNISKA !! itd.) w całej polsce jak i po uzgodnieniu na całym świeci! ,
Bus jest dostępny 24 Godz na dobe ! Kontakt:
888-223-262 Lub 888-223-260 email ksg.gks@interia.pl




Temat: Ciekawa informacja o popularności lotnisk
Ciekawa informacja o popularności lotnisk
gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,6446927,ULC_zatwierdzil_rozklady_zagranicznych_przewoznikow.html

"Najbardziej popularnym portem lotniczym w Polsce jest nadal
Warszawa - przewozy do i ze stolicy oferuje 29 zagranicznych
przewoźników. Drugim jest Kraków (13), dalej Gdańsk, Poznań,
Katowice, Rzeszów, Łódź, Szczecin, Bydgoszcz i Wrocław".

Jak widać Wrocław jest na eksponowanym pierwszym miejscu. Szkoda
tylko, że od końca.



Temat: bank przewozow www.ruszaj.com
bank przewozow www.ruszaj.com
Hej,
od niedawna dziala fajny bank przewozow www.ruszaj.com. Jest to darmowa baza
danych dla podrozujacyh i kierowcow chcacych oszczedzic na paliwie. Ja
zabieram Ciebie, razem skladamy sie na paliwo.

Pomysl na oszczedzenie pieniedzy dla obu stron. Zwlaszcza przy przejazdach
dalekich i zagranicznych.




Temat: Strajk na PKP
Jestem za tym co powiedział Croolik.
1. Zadnych dopłat.
2. Prywatyzacja.
3. Liberalizacja rynku przewozów pasażerskich.
(To od niedawan mogło stac sie faktem, ale dzieki miłosciwie nam panującemu
kretynowi, przepraszam ministrowi Polowi PKP dostało kolejne kilka latek na
rozpiepszanie tego co sie jeszcze da)
4. Co do spółek z przewaga kapitału zagranicznego to bym dyskutował, powiem tak
niech wygra lepszy i tańszy.
5. Infrastruktura powinna chyba zostać w rekach państwa (w GB właśnie z powodu
złego stanu torów dochodzi do katastrof, choc nie wieże ze jest gożej niz u nas
;)), a pozatym dzięki państwowej infrastruktórze każdy z przewożników miałby
dostep do wszystkich torów zagwarantowany prawnie.
Nakwazniejsze jest to żeby państwo nie uprzykszało życia inwestorom. W
przewozach cargo coraz czesciej widać lokomotywy Polmiedżtransu, Rafinerii
Gdańskiej, KP Szczakowa czy RailSercice z tego co wiadomo brakuje tylko
lokomotyw. Mysle że to samo czeka przewozy pasażerskie po liberalizacji przepisów.

PZDR




Temat: daty założenia lotnisk
Międzynarodowy Port Lotniczy Łódź-Lublinek powstał w 1925 roku. Obecnie
przewozy są marginalne ale do 1959 roku (czyli do zawieszenia na 40 lat
regularnej komunikacji lotniczej) był to głowny węzeł przesiadkowy w ruchu
krajowym i obsługiwał ponad 20% łacznych przewozów w kraju (zaraz po Warszawie).
Obecnie trwa forsowna rozbudowa portu i za kilka lat liczymy, ze pokonkurujemy
z innymi lotniskami w Polsce.
Tym bardziej, że wg danych PPL na 2.600.000 pasażerów odlatujących ogółem z
Okęcia ponad 260.000 było z Łodzi, zaś dodając informacje o pasażerach z Łodzi
lecących z Katowic, Krakowa, Berlina (!!!) i nieco mniej z Poznania wychodzi
łącznie ponad 400.000 latających łodzian. Dodajmy do tego ruch odwiedzający (w
2003 Łódź odwiedziło ponad 600.000 turystów zagranicznych co stawia Łódź na 4
miejscu w Polsce pod względem zagranicznych turystów odwiedzających wśród
polskich miast - dane Polskiego Instytutu Turystyki). Zatem lotnisko ma
szansęjuż niedługo ponownie znacząco wpisać się w mapę polskich portów
regionalnych.

Pozdrawiam, MarcinK



Temat: Przewozy Regionalne się zmieniają, ale dług poz...
Dokładnie. Na każdego przewoźnika znajdzie się swoja nisza. Ja też wolę czasami
jeździć nocą. Jak latam tanimi liniami lotniczymi, to też wolę wylot wieczorem
żeby noc spędzić na lotnisku i następnego dnia z rana zaliczyć przesiadkę...
Ważne żeby Przewozy Regionalne przetrwały. Ważne, ponieważ narodziła się
namiastka konkurencji. Widać to zwłaszcza na trasie Kraków-Warszawa. Spora część
znajomych mówi, że olewają IC, czy pośpieszne. Wolą jechać taniej i niewiele
wolniej. Mam nadzieję, że od nowego roku (liberalizacja rynku przewozów
kolejowych i dopuszczenie na nasze podwórko zagranicznych przewoźników)
spowoduje że kolej będzie dla pasażera a nie na odwrót.



Temat: Kolejarze po bilety!
Gość portalu: leśny napisał(a):

> Do wszystkich tak mocno opluwających kolejarzy.

Nikt nie opluwa kolejarzy biedny czlowieku. Chodzi o to aby Ci ktorzy wykonuja
wazna, pozyteczna i OPLACALNA dlaprzedsiebiorstwa prace zostali przyzwoicie
wynagrodzeni. Jesli ich praca nie spelnia tych warunkow to powinno stac sie z
nimi dokladnie to samo co ze stoczniowcami, producentami lamp naftowych albo
woznicami. I postulat zlikwidowania panstwowego skansenu utrzymywanego za
pieniadze polskich obywateli jest bardziej patriotyczny niz nawolywanie do jego
utrzymania.

W połowie lat 1990-tych władze
> woj.zielonogórskiego postanowiły dać nauczę kolejarzom i przejeły na swoje
> utrzymanie przewozy regionalne w tym woj. t.zw. "koleje zielonogórskie" i co
> się okazało po 3 m-cach koleje zbankrutowały.Drugi przykład;szumnie
> reklamowane "koleje mazowieckie" mające dać szkołę kolejarzom.Jak były pod
> zarządem PKP to urząd woj.dotował te przewozy regionalne kwotą około 37
> mil.rocznie jak urząd marszałkowski przejął te przewozy na swoje utrzymanie to
> zaczął je dotować kwotą 135 mil.zł.rocznie i kupować dodatkowo nowy tabor a
> ilość pociągów znacznie zmniejszył.Tak jest we wszystkim-nasi politycy chcą
> zniszczyć polskie koleje i przekazać je gestie kapitału zagranicznego.Tak
> dzieje się nie tylko z PKP ale z naszą całą gospodarką.




Temat: Kolejarze po bilety!
Do wszystkich tak mocno opluwających kolejarzy.W połowie lat 1990-tych władze
woj.zielonogórskiego postanowiły dać nauczę kolejarzom i przejeły na swoje
utrzymanie przewozy regionalne w tym woj. t.zw. "koleje zielonogórskie" i co
się okazało po 3 m-cach koleje zbankrutowały.Drugi przykład;szumnie
reklamowane "koleje mazowieckie" mające dać szkołę kolejarzom.Jak były pod
zarządem PKP to urząd woj.dotował te przewozy regionalne kwotą około 37
mil.rocznie jak urząd marszałkowski przejął te przewozy na swoje utrzymanie to
zaczął je dotować kwotą 135 mil.zł.rocznie i kupować dodatkowo nowy tabor a
ilość pociągów znacznie zmniejszył.Tak jest we wszystkim-nasi politycy chcą
zniszczyć polskie koleje i przekazać je gestie kapitału zagranicznego.Tak
dzieje się nie tylko z PKP ale z naszą całą gospodarką.



Temat: Kiedy zniesienie granic dla przewoźników kolejowyc
Gość portalu: ZM napisał(a):

> Nie o tym mówiłem, głupcze. Pytałem retorycznie, kiedy pociągi przewoźników
> zagranicznych będą mogły jeździć po Polsce, aby PKP zdechło - na co zasługuje i
> czego mu serdecznie życzę.
>
> Oczywiście tak się nigdy nie stanie, bo socjalistyczna Polska i inne
> socjalistyczne państwa europejskie nie zgodzą się nigdy na to. Dlatego
> monopolistą w Polsce będzie PKP (nie licząc KM).

Czy w szpitalu odcinają od mediów?

"1 STYCZNIA 2007 R. UNIJNI PRZEWOŹNICY NA POLSKICH TORACH

Otwarty rynek dla kolejowych przewozów towarowych

Unijni przewoźnicy towarów uzyskują pełny dostęp do polskiej infrastruktury
kolejowej. Oznacza to w praktyce otwarcie naszego rynku przewozów kolejowych

Dla krajowych przewoźników to bardzo duża zmiana. Od 1 stycznia 2007 r. nie będą
już bowiem chronieni, a zaczną funkcjonować na otwartym rynku europejskim.

Firmy unijne działające na podstawie przepisów obowiązujących w ich państwach
mają przy przewozach towarów takie same prawa jak podmioty, które uzyskały
polskie licencje. Unijną dyrektywę wprowadza do polskiego prawa ustawa o
transporcie kolejowym ( DzU z 2006 r. nr 12, poz. 63).

Podstawa prawna:
¦ ustawa z 16 grudnia 2005 r.o zmianie ustawy o transporcie kolejowym oraz o
zmianie innych ustaw (DzU z 2006 r. nr 12, poz. 63)

¦ dyrektywa 2004/51/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 29 kwietnia 2004 r.
zmieniająca dyrektywę Rady 91/440/EWG w sprawie rozwoju kolei wspólnotowych"



Temat: Stan logistyki w woj. Łódzkim
Stan logistyki w woj. Łódzkim
witam, potrzebuję informacji na temat sektora logistycznego w woj. łódzkim z
podziałem na firmy polskie i zagraniczne w następujących kategoriach:
oparatorzy logistyczni, przewóz lądowy, przewóz powietrzny, sektor przewozów
KEP, spedycja, operatorzy transportu kombinowanego, producenci ciężarówek,
producenci systemów magazynowych i sprzętu magazynowego, poducenci
oprogramowania dla łańcuchów dostaw, producenci sprzętu informatycznego i
firmy zajmuące się doradztwem i edukacją logistyczną, każda podpowiedź sie
przyda, dzięki. pozdrawiam.



Temat: Grozi całkowita blokada krakowskich dworców
Obyś się nie przeliczył!
W calym cywilizowanym świecie (również w Czechach) przewozy pasażerskie są
dotowane na poziomie gwarantujacym pewien standard.
Niestety nasz rząd nie ma w zwyczaju spełniać swoich zobowiązań.
Co do operatorów zagranicznych - jak szybko się pojawią tak równie szybko
odpuszczą sobie "biznes" z samorządami. Samorządy nie wyłożą więcej kasy dla
obcego operatora - nie ma obawy. Będą miały pilniejsze wydatki - choćby na
opiekę społeczną dla minn.zwolnionych kolejarzy.
Rozwalić jest łatwo- tylko co w zamian?
Potrzebny jest klarowny i stabilny system finansowania przewozów.
Ani prywatyzacja , ani tym bardziej zagraniczny przewoźnik tego problemu nie
rozwiąże.




Temat: Zagraniczne koleje wjadą do Polski
Zagraniczne koleje wjadą do Polski
w tym wszystkim chodzi o jedno kolej jak jest dobrze zarzadzana jest oplacalna!!!!!!
A jesli DB chce wejsc do Polski z przewozami pasazerskimi oznacza to tylko jedno policzyli ze im sie to
oplaca ze zarobia. Ciekawe dlaczego PKP tego nie robi ...
Ktokolwiek jechal pociagiem na zachodzie obojetnie tak naprawde jaka koleja Holenderska czy niemiecka
wie ze jakosc przewozu w porownaniu z Intersity jest niesamowita



Temat: Czy kolejarze rozbroją tykającą bombę w Przewoz...
niestety, nie wystarczy by ludzie przesiedli sie do autobusow bo w
polsce ciagle brakuje dobrych drog.
rzad w koncu musi sie zdecydowac czy wspiera obywateli tego kraju
czy tez poszczegolne grupy: rolnikow, gornikow czy kolejarzy. i nie
trzeba wcale tak wiele, wystarczy wprowadzic pelna konkurencje na
rynkach przewozow kolejowych. pojawia sie firmy zagraniczne i PKP
samo sie zalatwi.



Temat: ulgi - czy są ograniczenia wiekowe?
UPRAWNIENIA DO ULGOWYCH PRZEJAZDÓW

Do korzystania z biletów ulgowych na wszystkich liniach (normalnych i
pospiesznych) są uprawnieni:

1. studenci szkół wyższych wpisanych do rejestru Ministra Edukacji Narodowej,
a także studenci uczelni zagranicznych oraz uczestnicy dziennych studiów
doktoranckich,
2. uczniowie szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz
średnich i pomaturalnych, a także uczniowie ponadpodstawowych szkół
zagranicznych - nie dłużej niż do ukończenia 24 roku życia,
3. dzieci w wieku powyżej 4 lat do czasu podjęcia nauki w szkole podstawowej,
4. emeryci i renciści otrzymujący świadczenia ze środków społecznych oraz ich
współmałżonkowie, na których emeryci i renciści otrzymują dodatki rodzinne
wypłacane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych (ZUS),
5. kombatanci oraz inne osoby będące ofiarami represji wojennych i okresu
powojennego, korzystające z uprawnień określonych w przepisach powszechnie
obowiązujących,
6. osoby głuche i głuchonieme.
7. Nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadpodstawowych i
ponadgimnazjalnych publicznych i nie publicznych o uprawnieniach szkół
publicznych oraz wyższych tylko korzystający z przewozu aglomeracyjnego.

ze strony www.zdik.wroc.pl



Temat: balice-ocknijcie się!-wszyscy od was wieją!
przeciez to byl "fantastyczny rok krakowskiego lotniska"

"Spełnienie wymogów traktatu z Schengen oraz przekroczenie granicy 3
mln pasażerów obsłużonych w ciągu roku - to najważniejsze
osiągnięcia Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice (MPL) w
2007 roku.

Jak poinformowały władze lotniska w raporcie podsumowującym ubiegły
rok, w całym 2007 roku port obsłużył 3 068 199 pasażerów. To
rekordowy wynik w jego historii oraz drugi w kraju, po stołecznym
Okęciu.

Obecnie na krakowskie lotnisko przypada około 16 proc. udziału w
rynku przewozów pasażerskich w skali całego kraju oraz 31 proc.
pośród portów regionalnych.

Liczba pasażerów rosła dzięki dobrej koniunkturze gospodarczej,
rozwojowi rynku usług turystycznych oraz podróży biznesowych. Wpływ
miały też zagraniczne wyjazdy do pracy oraz zwiększająca się
popularność Krakowa wśród zagranicznych gości."

biznes.onet.pl/0,1671911,wiadomosci.html




Temat: Protest w spawie wwozu żywności
Protest w spawie wwozu żywności
Bardzo proszę o przyłączenie się do "protestu" przesłanie meila do MSZ-u . Czeski MSZ wywalczył uchylenie przepisu dla swoich obywateli.
Pomóżcie i wyślijcie maila na skrzynki polskiego msz-tu

ja wysłałam na następujące adresy
Wysłałam na następujące adresy:
Rzecznik Prasowy:
rzecznik@msz.gov.pl
Departament Strategii i Planowania Polityki Zagranicznej
dsip@msz.gov.pl
Departament Unii Europejskiej
due@msz.gov.pl
Departament Prawno-Traktatowy
dpt@msz.gov.pl
Departament Europy
de@msz.gov.pl
Departament Systemu Informacji
dsi@msz.gov.pl

oto treść listu :
Z informacji uzyskanych na stronie czeskiej :
www.novinky.cz/clanek/141628-chorvatsko-zrusilo-zakaz-dovozu-potravin.html
wynika , że Ministerstwo Spraw Zagranicznych Republiki Czeskiej uzyskało zgodę na przewóz żywności do Chorwacji przez swoich obywateli.
Polska tak jak i Czechy należy do Unii Europejskiej a okazać się może , ze obowiązywać nas będą inne przepisy. Jako turysta odwiedzający Chorwację po raz kolejny chciałabym wiedzieć czy nasze Ministerstwo Spraw Zagranicznych zamierza wystąpić w obronie nas- turystów- Polaków i starać się uchylenie przepisu dotyczącego zakazu wwozu żywności na teren Chorwacji.

Z poważaniem...

zaspamujmy im skrzynki - może coś z tym zrobią...




Temat: Płocka Komunikacja Miejska rozszerza swoją dzia...
Płocka Komunikacja Miejska rozszerza swoją dzia...
Ceny przewozów międzynarodowych świadczonych przez KM Płock mają być "bardzo
konkurencyjne". Oby tylko nie okazało się, że te nowe usługi same się nie
sfinansują i pieniądze, którymi co roku budżet miasta zasila KM Płock posłużą
dofinansowaniu zagranicznych wojaży turystycznych niekoniecznie odbywanych
przez mieszkańców Płocka. Myślę, że czas najwyższy wziąć się za prywatyzację
KM Płock i organizować przetargi na przewozy miejskie. Wtedy będziemy mieli
przynajmniej pewność, że kupując bilety płacimy wyłącznie koszty zapenienia
komunikacji miejskiej, a nie finansujemy kolejnego rewelacyjnego pomysłu
prezesa Magierskiego. Do pomysłu z konduktorami w autobusach trzeba było
dokładać. Ciekawe, jak będzie z tym pomysłem.




Temat: Strajk na PKP
jelmar napisał:

> Jestem za tym co powiedział Croolik.
> 1. Zadnych dopłat.
> 2. Prywatyzacja.
> 3. Liberalizacja rynku przewozów pasażerskich.

Dokładnie mysle tak samo (jakem konserwatywny-liberał) - ale! ;-)
To jest sytuacja pożądana - w perpektywie. Z dnia na dzień nie zlikwidujemy
dopłat, bo "padną" całkowicie połączenia lokalne i regionalne. Ze społecznego
punktu widzenia miałoby to fatalne skutki. To musi byc plan zmniejszania co
roku dopłat do tych przewozów (nie do całego PKP - PKP należy prywatyzować jak
najszybciej). Teraz pytanie do specjalistów, którzy maja jakies wyliczenia i
dane - w ciągu ilu lat mozna to zrobić? Tu trzeba rzetelnych ekspertyz.

> 4. Co do spółek z przewaga kapitału zagranicznego to bym dyskutował, powiem
tak
> niech wygra lepszy i tańszy.

To powinno byc jedyne kryterium

> 5. Infrastruktura powinna chyba zostać w rekach państwa (w GB właśnie z powodu
> złego stanu torów dochodzi do katastrof, choc nie wieże ze jest gożej niz u
nas
> ;)), a pozatym dzięki państwowej infrastruktórze każdy z przewożników miałby
> dostep do wszystkich torów zagwarantowany prawnie.

Taki ruch uczyniony został w energetyce - powstały Polskie Sieci
Elektroenergetyczne zawiadujące liniami przesyłowymi, a energia mozna handlować
i kupować z róznych stron.
Gwarancje prawne w tym zakresie mogą dotyczyc także prywatnych firm - to tylko
kwestia odpowiedniego ustawodawstwa. W USA tory budowały prywatne firmy i nic
złego sie nikomu nie stało ;-)
Państwa w gospodarce jak najmniej!




Temat: Budżet katastrofy wciąż wisi nad drogami
masz racje koles Kogut startuje z PIS-u
trzeba pkp pr zozwalic na spolki takie jak koleje mazowieckie. pkp ic radzi
sobie dobrze. i niech mi nikt nie gada bzdur ze zeby przejechac przez 3
wojewodztwa bedzie trzeba kupic 3 rozne bilety. totalna bzdura. bedzie pkp
intercity i przewozy miedzywojewodzkie. pozatym koleje mazowieckie tez jezdzily
do gdyni, skm z trojmiasta jezdzi do ilawy, wiec nie trzeba bedzie kupowac 3
biletow. tylko zwiazki zawodowe tak trują. rozwalic pkp pr, reszta spolek jakos
sobie radzi. a na inwestycje w infrastrukture musza!!!! byc pieniadze. inaczej
zadne koleje zagraniczne do nas nie wejda, bo wyobrazacie sobie ICE z niemiec
co by jechalo 40-60km/h. 1mld zł to kropla w morzu potrzeb. przez 20lat
zaniedbywana byla infrastruktura, pieniadze musza byc. ZA PiS-u na koleji na
pewno nie bedzie lepiej...



Temat: Felieton: Stacja Krzyż: gorzowianie wysiadać
jestem zwolennikiem"oderwania" się od reszty tego ...który ma te tereny w du..
Powinien Jędrzejczak załatwić gorzowianom takie rozwiązania, aby sprawy
zagraniczne/wizy/, sprawy załatwiane w warszwce, załatwiać, odbierać w Berlinie.
Będzie prościej. Aha, Zabronić tej firmie PKP-IC, przewozy regionalne,
samorządowe, jeździć przez miasto, po wiadukcie, chyba, ze zrobią się firmami
dla pasażerów.

Ps, wiem, że brzmi to dziwnie...



Temat: Zamach na Port Lotniczy w Bydgoszczy? pyta TMMB
Zamach na Port Lotniczy w Bydgoszczy? pyta TMMB
na swojej stronie www.tmmb.pl/glowna_news.php
poniżej tekst:

Zamach na Port Lotniczy w Bydgoszczy?
Już wcześniej TMMB zastanawiało się, dlaczego marszałek Piotr
Całbecki opóźnia wejście potencjalnych udziałowców zagranicznych i
domaga się przejęcia kontroli nad Portem Lotniczym w Bydgoszczy.
Nasuwały się przypuszczenia czy przypadkiem nie chodzi o przejęcie
portu, a potem zamknięcie go, a może przeniesienie do innego
miasta? I oto wszystko okazuje się już jasne.
Wczoraj Marszałek postawił władze Portu Lotniczego pod murem. Albo
będzie plan naprawczy, czytaj środki finansowe, albo „rozważy
możliwość likwidacji bądź upadłości spółki." I to w sytuacji
znikomej pomocy finansowej na rozwój bydgoskiego lotniska. Znikomej
w porównaniu z innymi regionami kraju, gdzie władze widzą ogromne
perspektywy dla lotniczych przewozów pasażerskich i przeznaczają na
rozwój portów lotniczych kwoty rzędu kilkuset milionów złotych.
Czy stać nas na likwidację Portu z tak wielkimi tradycjami
lotniczymi, Portu który jest regionalnym oknem na świat? Czy chodzi
to o udokumentowanie lokalnych ambicji, czy o prawdziwy interes
całego regionu?




Temat: Nowe dworce PKP - wyłoniono dwie firmy
Jakaż to szansa ? Zasadniczo dworzec mogą wybudować każdego dnia, dotacje na inwestycje w transport są w UE do wzięcia od jakiegoś czasu. To jest kwestia podejścia biznesowego. Poprzez zwłokę w budowie nowych dworców, PKP straciła już sporo pieniędzy dla przykładu :
A) koszty budowy wzrosły
B) koszty kredytów wzrosły
C) wymierne straty z braku przychodów z wynajmu powierzchni usługowych, biurowych, parkingowych, a nawet reklamowych.
O PR nie wspominam bo akurat jeszcze dużo wody upłynie zanim koleje bedą postrzegane jako firma przyjazna klientowi.

Tak na koniec, jestem na 90% przekonany iż w projekcie nowych dworców nie uwzględniono przewozu samochodów, czyli rampy, która powal na wjazd samochodem na lawetę. Zagranicą takie usługi cieszą się powodzeniem, pasażerowie wykupują transport samochodu i przejazd w komfortowych warunkach w odległe miejsca europy.
znanej z zagranicznych




Temat: Okęcie odlatuje do Berlina
mylisz się niedouczony i wybitnie niedoinformowany" kapitanie.kirk'u."eksport
towarów z Hiszpanii(która jest słabą gospodarką w ramach współczesnej UNII) w
2005 186,1 miliarda USD, eksport usług materialnych i nie materialnych(w dużej
mierze dzięki gigantycznej rozbudowie wszystkich hiszpańskich lotnisk 2005 -
91,2 miliarda USD)(z tego wpływy z turystyki 57 miliardów dolarów)(Hiszpanię
odwiedziło około 67 milionów turystów zagranicznych)
Dla porównania dane z 2005 roku dla zacofanej , trzecioświatowej
niedorozwiniętej notorycznie - gorzej niż Pakistan, jeśli chodzi o przewozy
lotnicze,,gorszej niż większość krajów Trzeciego Świata POLSCE- eksport
towarowy 88,9 miliarda USD, eksport usług (fatalnie niski dzięki brakowi
jakichkolwiek wielkich nowoczesnych lotnisk i innej nowoczesnej inrastruktury
transportowej) - 9,6 miliarda USD.



Temat: "Kurierzy traktują klientów, jakby nie byli do ...
> AAAAAAAA czyli zaginęły Ci przesyłki nierejestrowane?
> No to sam sobie jesteś winien. A czy czytałeś regulamin usługi,
> który wyraźnie mówi, że przesyłki nierejestrowane nie służa
> do przewozu przedmiotów wartściowych?
Nigdzie nie napisałem, że to były wartościowe przesyłki. Zwykle koszt usługi był
wyższy niż zawartość. Czy to oznacza, że takie przesyłki mają ginąć (w dodatku
wiadomo, że lokalnie, gdyż przychodziły z różnych stron świata). Dlatego też
zapewne były nierejestrowane, wówczas koszt byłby pewnie dwukrotnie wyższy niż
wartość przedmiotu. I przypominam, co już napisałem wcześniej, na formę wielu
przesyłek nie miałem wpływu.

> Skąd pewność, że zostały ukradzione w Polsce skoro
> były zagraniczne?
Mam nie tylko pewność, że zostały skradzione w Polsce, ale też konkretnie na
rozdzielni we Wrocławiu. Jak napisałem rzecz dotyczy wielu zagubionych paczek, z
różnych stron świata, adresowanych do mnie. Lokalna poczta i miejscowa sortownia
są jedynymi punktami wspólnymi.
Nie wiem, czemu tak zajadle bronisz złodzieja. Wprawdzie rzutuje to na całą
firmę, ale zdarza się to w każdym zawodzie. Lepiej byłoby czarną owcę wytropić i
usunąć z pracy.




Temat: Pytanie dnia: w jakim języku mówią Niemcy?
Pytanie dnia: w jakim języku mówią Niemcy?
Strona www portu w Goleniowie to kropla w morzu. Pytanie dlaczego przy tak
dynamicznym rozwoju pasażerskich przewozów lotniczych w Polsce (wg IATA nasz
kraj pod względem dynamiki przyrostu pasażerów w transporcie lotniczych plasuje
się na II miejscu na swiecie zaraz po Chinach!!!) a co za tym idzie
regionalnych portów lotniczych, lotnisko w Goleniowe oferuje zaledwie dwa loty
zagraniczne??? Mam wrażenie jakby ktoś tam zaspał i właśnie koło nosa
przechodzi mu najlepsza koniunktura w polskim lotnictwie.
Generalnie cały marketing portu Goleniów to archaizm, a nie tylko strona www.
Jak skończy się budowa BBI pod Berlinem nowa strona i pomysły na niewiele się
już zdadzą.




Temat: Troche torfu i rozroba na pol Europy
Nie do Kaliningradu ! Via Baltica konczy sie ...
.. w okolicach Kowna. Przypuszczam, ze w zwiazku ze znacznym wzrostem handlu
zagranicznego na tym kierunku rozbudowywana jest do rozmiarow autostrady.
Odcinek polski nigdy nie powinien sie znalezc pod Augustowem. Chyba, ze ktos
chce zadowolic wszystkich wojtow na Podlasiu i poprowadzic autostrade wezykiem.
Zdrowy rozsadek nakazuje poprowadzic autostrade z okolic Lomzy bardziej na
polnoc. Decydentom brakuje wyobrazni - wybuduja mimo protestow estakade nad
Rozpuda, a w dniu otwarcia okaze sie, ze jest zupelnie niewystarczajaca.

Przewoz towarow na tym kierunku wzrasta corocznie o ok.20%.



Temat: Najpierw pociągi się dzieli, by potem je likwid...
Najpierw pociągi się dzieli, by potem je likwid..
Niech PKP odda kolejne pole do działania Kolejom Dolnośląskim. Ta
firma przynajmniej stara się o utrzymanie połączeń na których już
funkcjonuje. Jeszcze parę lat, a po PKP PR nie będzie śladu - i
chwała Bogu. Pracowników (przynajmniej część) zatrudni nowy
operator, który wejdzie na nasz rynek przewozów kolejowych po
otwarciu naszych torów dla podmiotów zagranicznych.



Temat: "Kurierzy traktują klientów, jakby nie byli do ...
> Paczki z eBaya wysyłane są zza granicy. Domagam
> się zwykle ubezpieczenia i przesyłki rejestrowanej.
> Nie zawsze jednak to jest spełnione,

Ty no to jak nie potrafisz robić zakupów to winisz za to PP?

> zwłaszcza przy drobniejszych przedmiotach i nie
> mam na to wpływu.

Oczywiście, że masz - po prostu nie kupuj.

> Rejestrowana też zresztą jedna zginęła.

AAAAAAAA czyli zaginęły Ci przesyłki nierejestrowane? No to sam sobie jesteś
winien. A czy czytałeś regulamin usługi, który wyraźnie mówi, że przesyłki
nierejestrowane nie służa do przewozu przedmiotów wartściowych? Jest tak z tego
powodu, że przesyłki rejestrowane czy oznaczone jako wartościowe są przewożone w
innych konwojach i inaczej traktowane - za to dopłacasz. Dziwi Cię to, że
wysłanie pocztówki kosztuje taniej niż wysłanie przedmiotu wartościowego? No
well... Sierota?

> Otrzymałem zwrot (nawet z nawiązką wyszło).

No widzisz. I niczego się nie nauczyłeś? Powinieneś moim zdaniem odszczekać
swoje - za stratę zostałeś wynagrodzony. Strata tych pozostałych to Twoja wina
jednak. Skąd pewność, że zostały ukradzione w Polsce skoro były zagraniczne?
Może za granicą czy w ogóle sprzedawca zobaczył, że jesteś jeleniem i nawet nie
wysłał?



Temat: tunezja z małym dzieciaczkiem
tak się składa, że tez ostatnio interesuje się tym tematem, bo jedziemy nawczasy
do tunezji z 15miesięczną córeczką i wg opieka medyczna jest tam ok.
Byłam na wielu wycieczkach zagranicznych i zawsze było pełno dzieci w hotelach,
również tych najmniejszych. Jak 2 lata temu byłam z meżem w Egpicie, to było tam
5 miesięczne maleństwo, leżało na leżaczku w cieniu przy basenie i rodzice byli
zadowoleni.

"Pomoc lekarska
Apteki
Nazywają się pharmacie. W razie konieczności radzimy zapytać się w recepcji o
położenie najbliższej apteki. W każdej miejscowości znajduje się apteka
dyżurująca w nocy, która jest czynna nawet w niedzielne i świąteczne noce.
Proponujemy przynieść ze sobą do apteki opakowanie po lekarstwach. Ułatwi to
aptekarzowi znalezienie odpowiedniego leku.

Lekarz
W każdej chwili mogą Państwo wezwać lekarza przy pomocy recepcji. Każdy hotel
zatrudnia lekarza. Wizyta lekarska kosztuje 35-50 TND. Radzimy poprosić o
wystawienie szczegółowego rachunku, który będzie podstawą do uzyskania
ubezpieczenia. Pomoc lekarska jest płatna z kieszeni pacjenta. Dopiero badania
laboratoryjne, pobyt w szpitalu, przewóz karetką itp. płacone będą na zasadach
ubezpieczenia, jakie Państwo wykupili w Polsce. "

www.sug.pl/news.php?readmore=182



Temat: Kacze pióra
"Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia
Zabezpieczenie posiłków podczas przewozu osób uprawnionych
samolotami specjalnymi i czarterowanymi na trasach krajowych i
zagranicznych polegające na:

(...)

- zapewnieniu usług prania wyposażenia. "

Znaczy się, że również małe rzyganko po spożyciu jest brane pod
uwagę.




Temat: Szybkim pociągiem nad morze pojedziemy dopiero ...
Szybkim pociągiem nad morze pojedziemy dopiero ...
Zgadzam sie z przedmówcami - trzeba uwolnić rynek kolejowy, wpuścić prywatnych
i zagranicznych przewoźników. Ale cała infrastruktura, czyli tory, dworce,
obiekty inżynieryjne powinny zostać własnością PLK, ktora to organizacja nie
powinna być jednak spółką tylko agencją rządową, na wzór generalnej dyrekcji
dróg. Taka administracja powinna bezpośrednio opowiadać za stan, utzrymanie i
modernizację torowisk, oraz udostępniać je (nawet za darmo, żeby w ten sposób
'dotować' koleje) wszystkim przewoźnikom (jak wszystkim, to nie może być
zarzutu nieuczciwej konkurencji), koordynować przewozy i sprawdzać spełnianie
wymogów bezpieczeńśtwa. Wszystkie PLK, IC, SKM, PR itp., odpowiednio, sprzedać
lub przekazać samorządom.
Co myślicie o takim pomyśle?
pozdrawiam




Temat: Kiedy wejdzie konkurencja dla PKP?
Konkurencja? A dlaczego miałaby wejść? Firmy zagraniczne jak na razie mają
ochotę na bardziej zyskowne miejsca, jak tereny wokół największych miast. Poza
tym najpierw trzeba byłoby się dogadać z Warmińsko-Mazurskim Urzędem
Marszałkowskim. Na szczęście w niedługim czasie powinna powstać spółka PKP
InterRegio, która przejęłaby przewozy międzywojewódzkie. To powinno poprawić
sytuację transportu między Elblągiem a Malborkiem i Trójmiastem.




Temat: Przetarg MZK: Za co kochamy mercedesa
jeszcze jedno
Z Mercedesem, Volvo, Scanią to się z poskich firm może równać tylko
Jelcz, może nie jest supernowoczesny, ale większość części ma
swoich, w Warszawie jako autobusy ZTM-u w ramach MZA i przewozów
zleconych PKS Grodzisk Mazowiecki sprawują się super.
Solaris i Solbus to rzeczywiście składaki i więkość części jest
zagranicznych, nawet niemieckich ( drzwi Webasto-kiekert).
Chociaż Solbus to chociaż wzmacniacze autobusowe Eltry (nie Elty) u
siebie montuje.
Ciekawe, czy któraś z tych firm montuje w swoich pojazdach głośniki
Tonsil, czy Blaupunkt jednak wyciął konkurencję.



Temat: od-do ktorej pracuja Wasi partnerzy
<Pzrysiegam..nie wiem co jest imponujacego w pracy po 14 h na
dobe.To trzeba byc mocno niedowartosciowanym albo matolkiem jakims
zeby dac soba tak pomiatac.(bo piszesz ze poczatkowo im to
imponowalo).>

re;
mowimy o grupie ludzi po studiach, lub na V roku, o najlepszych z
wysrubowana srednia i z reguly 2 fakultetami, ciagnietymi
jednoczesnie

<Rozumiem,ze tlumaczysz męża ale zalozylas ten watek zeby sie
poskarzyc>
re
nadinterpretujesz, NIGDZIE sie nie skarze, a zalozylam raczej z
ciekawosci, zeby zobaczyc ile procent spoleczenstwa dobila juz do
tej normy i czy to juz jest norma, w naszym srodowisku jest.

<ze czasem warto po prostu zarabiac mniej>
re:nie da sie, nie ma opcji mniej godzin, jest albo tyle albo wcale

<Mężczyzna doprawdy moze sie wykazac w innych dziedzinach-nie tylko
w pracy.>
re: moze, ale czy musi? zycie to nie zawody i wlasnie tak pracujac
szybko sie dochodzi do takich wnioskow i nie czuje potrzeby
udiwadniania niczego ani rywalizowania w zyciu, w codziennosci

< ps.swoją drogą to jakas kiepska zagraniczna firma-czy
> tez "miedzunarodowa" bo moi znajomi ktorzy pracuja w koncernach
> zagranicznych-począwszy od Skanska,przez LG a skonczywszy na
> Mercedes Benz-mają lepszego pracodawce niz ja -Polaka.>

re
firmy ktore wymienilas to srednia półka
Mercedes Benz- wlasnie sie dzieli i wydziela, wiec tez nie kolos
mowimy o najwyzszej polce, a tam woz albo przewoz




Temat: od-do ktorej pracuja Wasi partnerzy
Zgadzam się z babsee.
Rotero, piszesz
"firmy ktore wymienilas to srednia półka
Mercedes Benz- wlasnie sie dzieli i wydziela, wiec tez nie kolos
mowimy o najwyzszej polce, a tam woz albo przewoz".
Czyli Twój mąż pracuje w górnej półce za duże pieniądze. Kosztem
normalnego życia rodzinnego. Jeśli jesteście z tego zadowoleni to
super.
Ja wolałabym, by mój mąż pracował w firmie ze średniej półki, za
mniejszą pensję i żebym go miała, żeby mój syn miał ojca. My
pracujemy razem w firmach ze średniej półki, za raczej dobre pensje,
wracamy do domu na 17.30 a i tak uważam, że to za późno.
Mąż miał propozycje super awansu, wiedział, że to oznacza kupe
wyjazdów zagranicznych i ... zrezygnował. Proponowana pensja była
bardzo kusząca. Za to cenię go bardzo.




Temat: To już oficjalne: stocznie w Gdyni i Szczecinie...
To już oficjalne: stocznie w Gdyni i Szczecinie...
Interes od strony finansowej wygląda tak:
1. Arabowie kupują stocznie za jedyne 300 mln zł.
2. Grad podpisuje umowę o zakup gazu z Kataru.
3. Na drugi dzień ujawania się inwestor, a stocznia ma
zagwarantowane zamówienia na produkcję statków do przewozu gazu.

Na zdrowy rozum budowa gazoportu za 600 mln € jest nieopłacalna
finansowo. Dodatkowo co roku będziemy nadpłacać ponad 100 mln USD za
droższy gaz (20% więcej od zakontraktowanego na 25 lat 1,5 mld m3 -
bez kosztów transportu, rozprężania itd.).

Bardziej opłacalne byłoby kupowanie tańszego gazu z Rosji,
przeszkolenie pracowników i przeznaczenie pieniędzy (min. 600 mln
€!!!) na ściągnięcie innych inwestorów zagranicznych.
Dla zwykłych obywateli ta transakcja wiązana będzie się wiązać z
wyższymi rachunkami za gaz. Źle to wykombinowali.




Temat: PKP Intercity musi zatrzymać pasażerów na ziemi
Niestety, wolnorynkowa ideologia Balcerowicza doprowadzila PKP do
ruiny. Zmykanie na potege linii kolejowych w czsach, gdy na
zachodzie Europy inwestwano wielkie sumy w kolej to byla wrecz
zbrodnia. I zgoda - stara biurokracja PKP byla do niczego. Ale
przeciez w przewozach towarowych Polska przoduje w Europie, jesli
chodzi o powstawanie prywatnych spolek, konkurujacych bardzo
skutecznie z PKP Cargo. Wiec zamiast zamykac linie kolejowe, trzeba
bylo szukac przewoznikow, ktorym by sie ich eksploatacja oplacala i
szybciej dopuscic na linie zarzadzane przez PLK przewoznikow
zagranicznych. Ale Balcerowicz wiedzial tylko jedno - kolej jest
panstwowa, wiec trzeba ja zniszczyc, jako "przezytek minionej
epoki". Tak to jst, jak sie dopuszcza do wladzy radykalow, tym razem
eks-komunsitow "nawroconych" na skrajnie wolnorynkowa idologie... :(



Temat: Czy z wielkopolskich torów znikną parowozy?
Czytam po raz którys i nie mogę uwierzyć
Czy ich tam juz zupełnie poj.... Nie wszystko da się przeliczać na
pieniądze, a 3 mln rocznie to nie jest tak dużo za coś z czego
jesteśmy znani w Japonii, Anglii, Niemczech, USA. Miejsc, gdzie
okazjonalnie jeżdżą parowozy w samej Polsce jest może z 20, a za
granicą to chyba nikt się nie doliczy. Dodam jeszcze, że i tak dużo
wydatków w tym kosztowne remonty parowozów są pokrywane z pieniędzy
prywatnych, bardzo często od zagranicznych sponsorów. Jeśli nie
bedzie regularnych przewozów nikt tam nie dołozy nawet jednego euro.
Radnym proponuję podjąć uchwałę o samorozwiązaniu. Oszczędności będą
na pewno wymierne.



Temat: POZNAŃ BERLIN codzienne busy
POZNAŃ BERLIN codzienne busy
Mamy zaszczyt serdecznie zaprosić Państwa do współpracy w zakresie przewozu
osób autem marki MERCEDES VITO oraz CHRYSLER VOYAGER (klimatyzacja)
Mimo niskiej (promocyjnej) ceny gwarantujemy solidność i rzetelność oraz
przede wszystkim punktualność!!!
Oferujemy przejazdy krajowe i zagraniczne, zwłaszcza na trasie POZNAŃ -
BERLIN.
Mamy doświadczenie w dowożeniu m.in. na lotniska w Berlinie
(Tegel,Schonefeld),
przewozimy pracowników sezonowych na terenie całej Europy,
obsługujemy konferencje, targi, szkolenia, imprezy okolicznościowe, wesela,
koncerty, itp.

UWAGA! Odbieramy klienta prosto spod domu i dowozimy w każde wskazane przez
niego miejsce!!!! (Jest to szczególnie chwalone przez naszych Klientów)

Cena dowozu na odcinku Poznan Berlin -od 1 os. 100 zł!!!!
Bus Travel
Sikorskiego 46/6
62-030 Luboń

+48 509 151 990
+48 609 333 410
+49 160 933 70 522

przewozyosob@wp.pl




Temat: Busy Krakow-Lublin
no pewnie że tak, weźmy np.

MERCEDES 0404 RHD (Euro II)
49+1 miejsc, przewozy krajowe i zagraniczne

* ABS/ASR
* WC
* Klimatyzacja
* Audio/Video
* Cafe-Bar
* Indywidualne oświetlenie do czytania
* Podręczne stoliki i siatka na prasę w oparciach foteli
* Uchylne siedzenia

Proszę bardzo WC (można po drodze nogi rozprostować też), kulturalnie kawy się
napić.

Nie wiem skąd aron hołduje tak niskim standardom podróży, być może nie ma on sam
łazienki ani WC w domu, a wodę raz na parę dni.



Temat: Policjanci dorabiają jako taksówkarze
Jako milycjanty zarabiali na przewozach i podstawianiu panieniek
nielegalnych obyczajow, wymieniali dulary waluty i bony, obserwowali
zagranicznych gosci, swierszczyki i pornoski od marynarzykow
rozprowadzali...czyli byli bardziej obrotni chlopcy radarowcy.To
bylo w calej komunistycznej prl, nie tylko Lodz, ziemia obiecana czy
warsiawka. Nostalgia panie, nostalgia. No i fajnie sie ustawili jako
emigranty, rente maja fajoska, europejska.
serwisy.gazeta.pl/metroon/1,0,1902932.html



Temat: Jan Polaczek: nie zalewam wyrobiska
Jan Polaczek: nie zalewam wyrobiska
wczoraj dowiedzialem sie o istnieniu swiadka,ktory widzial jak pod
oslona nocy na terenPana polaczka wjezdzaly samochody przeznaczone
do przewozu nieczystosci plynnych, niebyloby w tym nic dziwnego
gdyby nie to ,ze byly to samochody na zagranicznych numerach rej.i
to ze ten skor....polaczek nie ma pozwolenia na wywoz nieczystosci
plynnych!!! cos wymyslimy zeby zatruc mu zycie tak jak on to robi!!!



Temat: "Przegrane lato" raz jeszcze
"Przegrane lato" raz jeszcze
1. od 2007 r. rządzi Krakowaem koalicja PO-Majchrowski, brak im
pomysłów na promocję i turystykę, gazeta próbuje im pomóc - coś
wykrzesać - na próżno koalicjanci są za słabi.
2. Odkąd PO "odzyskała" POrt w Balicach przewozy osobowe drastycznie
maleją, a konkurencyjne Pyrzowice drastycznie rośnie.
3. Odkąd PO rządzi w kraju - afery bussines park kraków, POgorszenie
wyników Krakowskiego Parku Technologicznego,
4. Odkad PO rządzi - Bezmyslnie trwonione pieniądze z budżetu miasta
na wyjazdy zagraniczne np. Moskwa i victorię wiedeńską itd.itp.
Czy coś jeszcze dodać?



Temat: Samorządy nie chcą prywatyzacji WKD
Gość portalu: Pruszkowiak : ) napisał(a):

> Prywatyzacja polegajaca na tym, ze gminy utrzymuja stare tory
> (kosztowne to zapewne), a prywatny (zagraniczny) przewoznik
> sobie po nich jezdzi i zbiera kase z biletow, to jednak chyba
> nie jest dobre rozwiazanie. Wyobrazcie sobie, ze musicie sypac
> kasa i nic z tego byscie nie dostawali - tu oczywiscie dostaja
> mieszkancy gmin (przewozy). Juz widze wieczne awantury miedzy
> gminami, a przewoznikiem. Ja bym nie poszedl na taki uklad.
> Panowie i Panie z bylego Artura Andersena (obecnie Ernest &
> Mlody), nie majac bladego pojecia o co chodzi, zaproponowali
> jakis pierwszy lepszy szit. Czy nie lepiej, zeby wlasnie (tak
> jak chca gminy) skomunalizowac WKD? Oni beda mieli tory i beda
> sobie po nich jezdzic - beda placic i zbierac kase. Jak sobie
> posciela tak sie wyspia. A jak cos popsuja, to sie ich wiecej
> nie wybierze
idąc konsekwentnie powyższym tokiem rozumowania należy zauważyć, że
samorządy muszą też utrzymywać drogi po których jeżdżą nierzadko prywatne (a
nawet zagraniczne!) samochody, autobusy, ciężarówki etc. Prawdziwa zgroza!
Należy więc prywatny transport kompletnie SKOMUNALIZOWAĆ (zgodnie z zasadami
sprawiedliwości społecznej).




Temat: Grecka wpadka i jej konsekwencje
EU CZYLI WÓZ ALBO PRZEWÓZ...
Róznica jest tez taka ze przy slabym euro wczesniej taki zabieg jak zastosowala
Grecja byl mniej szkodliwy bo 1. mniejsza byla wartosc bezwzgledna
wyemitowanego dlugu 2. procentowe porównania nie oddaja tej wartosci
bezwzglednej powodujac ze wiekszy moze zyc na wiekszy kredyt niz mniejszy,
tylko za wiekszego zawsze zaplaci slabszy...
Problemem jest rozkrok Europy: waluta i bank EBC= tak, polityka równego
proporcjonalnego na mieszkanca rozlozenia dlugu=nie. Skoro systemowo uznajemy
ze duzi europejczycy maja prawo do zaciagania wiekszego dlugu, poprzez poddanie
tych mechanizmów rzadom krajowym, to koszt obslugi tego dlugu jest dla
wiekszych znaczaco mniejszy. Poglebia to wiec dysproporcje miedzy panstwami
dodatkowo powoduje to niewyobrazalne marnotrawstwo bo mechanizmy funduszy
strukturlnych i doplat CAP dzialaja w odwrotnym kierunku!!! To fatalnie dla
Europy, Niemcy i Francja przez te krótkowzrocznosc beda musialy zaplacic,
zamiast obnizac wartosc euro przez integracje rynków europejskich pakuja
pieniadze w przegrzane Chiny... A kryzys chinski nadciaga... Partykularyzm tych
idiotów Schrodera i Chiraca jest obrzydliwy i glupi... Tylko czy jesli znów
potkna sie o rynki zagraniczne to cokolwiek zrozumieja???? Po Rosji, Korei,
Tajlandii, Argentynie... nie, dosc marzen, nie zrozumieja... O wystapieniu z UE
powinnismy zaczac krzyczec teraz. Trzeba umiec sie domagac takiej UE jaka miec
chcemy a nie na jaka jestesmy skazani... Ocalimy im zreszta ich wlasne
pieniadze wsadzane w najwieksze kryzysy walutowe swiata...



Temat: Pogrzeb eurofobow 28.10.2007
snajper55 napisał:

> krzysztofsf napisał:
>
> > Nie ma takiej mozliwosci dla osoby prywatnej.
>
> Bo aby handlować osoba prywatna musi co najmniej działalność gospodarczą
> założyć. Nie dotyczy to jedynie handlu zagranicznego.
>
> S.

Sam sobie zaprzeczasz.Post wyzej radziles :

"Zgłoś przewóz papierosów, zapłać należną akcyzę, a
żadne ograiczeniailościowe nie będą Cię dotyczyły."




Temat: Dlaczego Szanghaj wygral z Wroclawiem

O rany Rafis, uwierz mi na slowo! W cywilizowanym swiecie NAPRAWDE gazety wozi
sie samolotami, i sprzedaje sie dzisiejsze a nie przedwczorajsze! Ta pani w
Holiday Inn nigdy zadnego zysku nie bedzie miala z gazet zagranicznych, jesli
na sprzedaz wystawia stare smieci! Jaki klient to kupi? - tylko desperat,
spragniony widoku jezyka, a nie wiadomosci. Zorganizowanie tego przewozu to
naprawde niewielki koszt i budzet naszego miasta by na pewno udzwignal taki
ciezar. Chodzi po prostu o sfinansowanie poczatku, zanim sprzedaz zacznie
przynosic zyski. A zyski? Raz, ze wreszcie po ponad 10 latach nasze kioski
gazetowe by rzeczywiscie zaczely przypominac kioski z krajow na zachod od nas,
a nie jak teraz, z krajow na wschod od Polski. Po drugie, Wroclaw to miasto
uczelni wyzszych, ktore sa najwiekszymi pracodawcami w miescie. Ja nie wiem jak
w ogole mozna czy to pracowac naukowo, czy to studentow przygotowywac do pracy
w swiecie wspolczesnym, bez dostepu do informacji.

I potem wydajemy 11 milionow na 2 glosy, w tym jeden nasz wlasny. Jakie kadry,
takie skutki. Nie udawaj, ze tego nie rozumiesz. Szczegolnie jako fan
Dutkiewicza powinienes rozumiec potrzebe profesjonalizacji. Toz to on przeciez
bedzie wprowadzal miasto do Europy, nie? Poki co, to takie sukcesy przed nim
widze, jak te dwa glosy. I nawiasem mowiac, jakimi jezykami operuje Dutkiewicz
i jakie gazety codziennie czyta przy sniadaniu?

Tak sobie teraz przypominam, przy okazji kampanii wyborcej powiedzialam kiedys
ze to balwan. I co? Na moje wyszlo, i to szybko, choc wcale sie z tego nie
ciesze:(



Temat: ..Juszczenko zwycięzcą!...
Tu o przyjacielach, ftorzy po pryjacielsku blokujom nas eksport.

Ukraiński szlaban i zakaz importu mięsa z Polski, czytałeś?

Od niedzieli polscy producenci nie mogą eksportować mięsa ani jego przetworów
na Ukrainę. To drugi kraj po Rosji, który wprowadził embargo na polskie wyroby.
Powodem takiej decyzji Ukraińców jest przemyt z Polski nieprzebadanego
weterynaryjnie mięsa.

Główny Lekarz Weterynarii Krzysztof Jażdżewski już 8-9 marca wysłał pismo do
służb celnych i granicznych z prośbą o wzmożoną kontrolę w pociągach,
autobusach i samochodach pod kątem przewozu mięsa. Jażdżewski wysłał ponadto
wyjaśniający list do ukraińskich władz weterynaryjnych z prośbą o spotkanie 20
marca we Lwowie, na który Ukraińcy nie odpowiedzieli.

Strona polska podjęła działania dyplomatyczne w tej sprawie. Jak informuje
resort rolnictwa, minister Jurgiel już wczoraj przekazał, za pośrednictwem
Ministerstwa Spraw Zagranicznych, radcy handlowemu Ambasady Ukrainy w Polsce
pismo z naszym stanowiskiem w tej sprawie.

W 2005 roku eksport mięsa i wyrobów mięsnych na Ukrainę wyniósł ponad 38 tys.
ton, a jego wartość ponad 24,8 mln euro. (KŻ)

Hehe, sami zjymymy! Ino nie wiym, cy domy rade, hehe. A swojom drógom
co ci nasi urzędnicy y Polskom wyprawiajom.




Temat: ilość miejsc
ilość miejsc
Witam,
ZTCW mając prawo jazdy kat.B można powozić pojazdami, mieszczącymi max.9 osób.
Tylko że...
"Gdzieś, kiedyś" słyszałem, że tak naprawdę legalnie wono wozić tylko 7,
natomiast już do 9-osobowych trzeba mieć jakieś specjalne papiery. Prawda li
to czy wymysł jakiś? (jeśli bzdurę napisałem, to nie bijcie :-)).
Podobno miało to służyć ukróceniu nielegalnej konkurencji dla przewozów
autokarowych, kiedy to 9-osobową nyską albo innymi wynalazkami przewozili
niektórzy niemalże małe wycieczki, również zagraniczne.
O co w tym chodzi? Czy to w ogóle prawda czy mój informator ma informacje z
księżyca?
Pozdrawiam




Temat: Sprowadzanie z Niemiec samochodu
adrian009 napisał:

> 1.Jakich dokumentów potrzeba zeby przywizc samochod z niemiec na lawecie?
Do samego przewozu zadnych dokumentow nie trzeba
Do zarejestrowania w Polsce
- Kaufvertrag (= umowa k-s)
- Fahrzeugnrief
- Abmeldebescheinigung

> 2.Czy moge przyjechac z Niemiec do Polski samochodem zarejstrowanym na
> obywatela Niemiec i odeslac dokumenty samochodu spowrotem aby wlasciciel go
> wyrejstrowal i przyslal mi papiery tego wyrejstrowania?

Zgodnie z obowiazujacym w UE prawem nie mozesz jechc po PL samochodem na
zagranicznych tablicach nie majac zameldowania zagranica.
Inna sprawa ze nikt obcy nie da Ci zarejestrowanego auta.




Temat: Szwederowo - część druga
Jurek .
Nie mysla sobie ,ze pozostales sam nie ma tego .Ja poprostu bylem
troszke zajety przez Bajkowa Pania ale reka na pulsie.Wlasnie
pisalem w nocy o tym, ze nic duzo nie potrzeba do zmodernizowania i
budowy nowych tras przejazdowych tylko pieniedzy.Mam taka cicha
nadzieje ,ze nasza Bydzia bedzie to miala i bedzie wiecej robine ale
na to trzeba inwestorow .Juz raz z kaka mielismy taka mala dyskusje
na ten temat.Jest miejsce sa polaczenia drogowe jak i kolejowe wiec
trzeba by starac sie sciagnac zagranicznych inwestorow.Z tego co
wiadomo na dodatek mamy lotnisko dobry punkt przewozu towarow
dlaczego nikt nie dba o to.Bylby ruch pasazerski zostaja pieniadze
bo wiecej ludzi mialoby okazje poznac Bydgoszcz a tak co nic.Znam
duzo ludzi co przylecieliby do Bydgoszczy ale jak ,Poznan , Gdansk i
tluc sie w pociagu nikt tak nie chce.No starczy bo kaka mi dolozy
rankiem za sianie wrogiej propagandy.
Janusz.



Temat: JAK WY MIERZYCIE UPADEK MIASTA???
PŻM - Kontrakt za 100 milionów
"Roczny kontrakt przewozowy na kwotę 100 mln złotych podpisał we wtorek
katowicki Węglokoks z Polską Żeglugą Morską. W 2003 roku 2-3 duże masowce typu
panamax przewiozą 5 milionów ton węgla do zachodnioeuropejskich portów.
- Skala tej umowy przerasta wszystkie kontrakty przewozowe podpisane w Polsce -
uważa Paweł Brzezicki, dyrektor naczelny PŻM.
Przypomina też, że porozumienie jest kontynuacją wieloletniej współpracy z
Węglokoksem, dawną centralą handlu zagranicznego.
- Nową jakością jest natomiast tak duża ilość ładunków, która oznacza powrót do
przewozów sprzed 1985 roku - dodaje."

Reszta w dzisiejszym "Kurierze":
www.kurier.szczecin.pl/?d=wiadomosci&id=24133



Temat: Dzieje się to samoistnie B i T...
Gość portalu: gosc napisał(a):

> Gdyby PESA była firmą z WŁAŚCIWEGO miasta zamiast - niestety - z
Bydgoszczy, to
>
> jej pojazdy kursowałyby już na wszystkich trasach województwa,
> A tak pozostają jej tylko przetargi "zagraniczne" (np. Warszawa) ...

O cyklistach zapomniałeś.
Pesa dostała jak na warunki kolejów przewozów regionalnych
_ogromny_ kontrakt od województwa. Pięć sztuk, podczas gdy w innych
woj. ogłasza się przetarg na jedną-dwie sztuki i to znacznie mniejsze
(więc tańsze).




Temat: Zabory wciąż nas dzielą
olias napisał:

> Warszawa zawdzięcza swoją prosperitę nie pracy (ministrów? malutkiego Ursusa?),
>
> nie inwestycjom (jakim, słyszałem tylko o Moście układu warszawskiego), tylko
> odpowiednio spreparowanym ustawom podatkowym. W myśl której warszawa dostaje
> podatki firmy mającej produkcję "na prowincji" a dyrekcję w warszawie.
> Przykłady? Proszę bardzo - PKP-Przewozy Regionalne ... z siedzibą w warszawie.

wreszcie ktos to widzi. ja dodalbym do tego przede wszystkim przedstwicielstwa firm zagranicznych /np. motoryzacyjnych czy farmaceutycznych/, czy chciazby firmy telekomunkacyjne. niestety warsiawka dalej twierdzi, ze to ona doplaca do calej polski.




Temat: Czyżby kolej regionalna?
Wg mnie samorzad powinien oglaszac zwykly publiczny przetarg na swiadczenie
uslug przewozowych na odcinkach w obrebie wojewodztwa, dostepny rowniez dla
oferentow zagranicznych. Po zliberalizowaniu ruchu kolejowego w wielu panstwach
Unii skurczyl sie zasieg i zakres przewozow ich dotychczasowych Kolei
panstwowych, ktore szukaja rynkow przewozowych za granica. Np. dunskie koleje
uczestnicza w przetargach w Szwecji i Anglii.
W przypadku przeprowadzania takich przetargow z pewnoscia okazaloby sie jakie
sa realne koszty wykonywania takich uslug, tzn bez przerosnietej struktor
zatrudnienia, niepotrzebnych nieruchomosci i zakladow. Zdaje sie, ze niedawno
rzad dal taka mozliwosc lokalnym samorzadom, ktore jak najszybciej powinny z
tego skorzystac lamiac monopol PKP.



Temat: zyczenia forumowiczek
W końcu przez Atlantyk?
Unia Europejska i Stany Zjednoczone w końcu doszły do porozumienia w sprawie
liberalizacji przewozów lotniczych przez Atlantyk. Jeśli wszystko zostanie
ostatecznie zaakceptowane to przewoźnicy będą mogli swobodnie wozić pasażerów
między Europą i Ameryką.

Teraz jedynym warunkiem stojącym na przeszkodzie do podpisania umowy jest
zmiana przepisów USA ograniczających zakup akcji amerykańskich linii lotniczych
przez inwestorów zagranicznych. Po owej zmianie będziemy mogli już tylko liczyć
na gwałtowny rozwój rynku lotniczego w regionie transatlantyckim.

www.pasazer.com.pl/czytaj2.php?lp=1175



Temat: Wzrasta liczba pasażerów w Porcie Lotniczym w Gdań
Wzrasta liczba pasażerów w Porcie Lotniczym w Gdań
Rośnie liczba pasażerów odprawianych w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha
Wałęsy. W pierwszym półroczu tego roku było ich o 24 proc. więcej niż w
analogicznym okresie roku ubiegłego. O 22 proc. zwiększyły się przewozy
ładunków.Od stycznia do czerwca tego roku z gdańskiego portu lotniczego
skorzystało 199 tys. pasażerów. Dyrekcja portu spodziewa się dalszej poprawy
wyników przewozowych. Będzie to możliwe m.in. dzięki połączeniom, które w
ciągu najbliższych dwóch miesięcy zamierza uruchomić tani przewoźnik Wizz
Air. Od 10 sierpnia samoloty tego operatora będą latały siedem razy w
tygodniu do Londynu-Luton, a od 15 września także trzy razy w tygodniu do
szwedzkiego Malmoe. Większe natężenie ruchu pasażerskiego na gdańskim
lotnisku odnotowano na wszystkich krajowych i zagranicznych połączeniach.
Najwyższy wzrost uzyskało połączenie z Gdańska do Frankfurtu nad Menem. Na
tej linii, funkcjonującej od czerwca 2003 r. w oparciu o rozszerzony rozkład
lotów (lot poranny i popołudniowy), przybyło w pierwszym półroczu 2004 r.
ponad 85 proc. pasażerów. Źródło: Rzeczpospolita



Temat: Na ukrainę przez Rzeszów?
Mieszane są tu dwa problemy, a mianowicie problem mieszania pasażerów i problem
praw handlowych. Zresztą ten pierwszy problem z różnych przyczyn nie był
problemem w latach dziewięćdziesiątych, kiedy LOT na niektórych trasach
zagranicznych z międzylądowaniem w porcie regionalnym woził pasażerów na
odcinku wewnętrznym i SG to sankcjonowała. Trwało to jakiś czas, dlaczego
przestało trwać nie wiem. Kwestia przewozów EAE na odcinku WRO-LCJ to bardziej
drugi problem.



Temat: koszty koszty i jeszcze raz koszty
Koszty , koszty i jeszcze raz koszty...nieuzasadne
Jedni w Centrali "oszczędzają" dla banku grosze
a drudzy marnują miliony - na rozjazdach zagranicznych, niepotrzebnych
odprawach, wydatkach na wyklejanie okien, wynajmowanie firm do przewozu
dokumentów,....
Jak to nazwać?



Temat: Likwidacja polaczen PKP
na polskie tory powinno sie wpuscic zagranicznego inwestora, a najlepiej aby
PKP zostalo przejete przez jedna z zachodnich korporacji transportu szynowego.
przeciez kolej musi przynosic zyski. trzeba tylko sporo zainwestowac, aby ja
uzdrowic (w tym wymienic 80% infrastruktury na standard jakis przyzwoity)
wposcic porzadne pociagi - EuroStar, TGV, Pendolino czy inne takie. jesli
ludzie zobacza ze kolej jest dobra to przy naszym stanie drog gwarantowane ze
sporo ludzi znow zasiadzie w wagonach.
dobra infrastruktura = szybki transport. a wowczas i pociagi towarowe odzyja. z
drog znikinie wiele TIRow. bardzo dobrym pomyslem bylby poprostu przewoz TIRow
np od granicy do granicy albo nawet dalej. to oszczedziloby paliwo, czas,
drogi, srodowisko i same ciezarowki, a takze mialoby niechybny wplyw na poprawe
bezpieczenstwa na drogach.
bez pieniedzy na infrastrukture kolej umrze.



Temat: karta miejska a legitymacja
tak dla wyjaśnienia (co do Karty Miejskiej)
Każdy punkt sprzedaży który ma uprawnienia do wydawania Karty
Miejskiej po raz pierwszy dla danego klienta, ma obowiązek wręczyć
do rączki ulotkę na której są podane zasady używania Karty
Miejskiej...

Tylko tą ulotkę jeszcze trzeba przeczytać ( i zrozumieć ).

Jeżeli dany punkt sprzedaży takowej ulotki nie wręczy, to i tak
wypadałoby zapoznać się przynajmniej z podstawowymi zasadami
Regulaminu Przewozów oferowanych przez ZTM.

Przykład:
Zdarza Mi się dość często prowadzić autobus jadący do II-giej strefy
biletowej.....
Wielu pasażerów wie o tym , że do wspomnianej strefy jest potrzebny
jakiś inny bilet lub bilet dodatkowy jeżeli pasażer posiada Kartę
Miejską ważną w strefie I-szej......
Wiele osób dokupuje bilet czasowy (ważny w dwóch strefach), ale są
też tacy którzy mają do Mnie pretensje(jako Kierowcy) , że mam
zepsute kasowniki, ponieważ "oni" nie mogą skasować świeżo
kupionego biletu za 2,80 !!!
Gdy usiłuje wytłumaczyć, że bilet normalny za 2,80 lub ulgowy za
1,40 jest ważny tylko w strefie I-szej, to.....
(aż nie chce Mi się komentować co uważam o tak wyedukowanych
osobach).

Bez obrazy dla osób nieświadomych, przyjezdnych, turystów lub
zagranicznych Gości którzy po prostu nie potrafią czytać po polsku.



Temat: Łukaszenko kontra Klaus
Łukaszenko kontra Klaus
Nie tylko my mamy problemy z Wodzem Białoruskim. Jak donosi dzisiejszy nr
czeskiej gazety Mlada Fronta Dnes, Agenci Białoruskiego KGB starali się
zatrzymać auto Ambasady Czeskkiej i grozili jego kierowcy Białorusinowi. Dwa
lata więzienia za "wywrotowe działania". Tyle miało grozić kirowcy za przewóz
do Ambasady Niemiec, broszur z raportem ONZ o stanie praw człowieka na
Białorusi. Konsulowi czeskiemu, który przyjechał na miejsce zdrzenia, udało
się odwrócić uwagę funkcjonariuszy i samochód natychmiast odjechał.
Minister Spraw Zagranicznych Cyril Svoboda stwirdził iż doszło do poważnego
skandalu i naruszenia elementarnych zasad immunitetu dyplomatycznego.
Czesi nie wykluczają, iż może to być przyczyną wzajemnych wyrzuceń ambasadorów
obu państw.
Dla hobbystów i znających j. czeski, link do artykułu:
zpravy.idnes.cz/zahranicni.asp?r=zahranicni&c=A060224_075855_zahranicni_miz



Temat: Spedytor w międzynarodowej firmie transportowej
Spedytor w międzynarodowej firmie transportowej
Ile moze zarabiac osoba swiezo po studiach kierunkowych spedycja oraz przewozy, bez doswiadczenia, z bardzo dobra znajomoscia jezyka angielskiego oraz dobra znajomoscia francuskiego, po semestrze studiow zagranicznych, w duzej firmie międzynarodowej na śląsku na stanowisku spedytor miedzynarodowy.



Temat: Der PKP
Der PKP
"Od 2007 r. pociągi z Berlina do Moskwy powiozą towary przez Polskę już bez
udziału naszych kolei. Rok później powiozą pasażerów. Deutsche Bahn rekrutuje
już polskich kolejarzy i szykuje się do ekspansji - informuje "Gazeta Wyborcza".

Na polskich torach szykuje się rewolucja. Choć rząd uspokaja, że "zmiany będą
stopniowe", przedstawiciele branży i eksperci nie kryją wątpliwości: - Będzie,
jak po wejściu tanich linii lotniczych, a na kolei zupełnie nie jesteśmy na to
przygotowani - czytamy w dzienniku.

Dziś po polskich torach mogą jeździć tylko polscy przewoźnicy. Wchodząc do
Unii, zobowiązaliśmy się jednak do otwarcia rynku dla zagranicznych firm: 1
stycznia 2007 r. dla przewozów towarowych, a rok później dla części pasażerskich.

Niemieckie koleje już szukają pracowników w pasażerskich spółkach PKP, kuszą
laptopami i świetnymi zarobkami - zauważa "Gazeta Wyborcza".

- To, że Niemcy szukają u nas ludzi, świadczy o tym, jak poważnie myślą o
naszym rynku. Polskie firmy cargo i pasażerskie są absolutnie nieprzygotowane
na wejście konkurencji z Zachodu - powiedział cytowany przez dziennik były
prezes PKP Intercity Jacek Prześluga."




Temat: Der PKP
karlin napisał:

> Dziś po polskich torach mogą jeździć tylko polscy przewoźnicy. Wchodząc do
> Unii, zobowiązaliśmy się jednak do otwarcia rynku dla zagranicznych firm: 1
> stycznia 2007 r. dla przewozów towarowych, a rok później dla części pasażerskic
> h.

Rozumiem, ze nasze PKP bedzie sie panoszyc w Niemczech.




Temat: Kolej sama płaci za podróże kolejarzy
Z tą dochodowością w innych krajach to jest różnie. Ale biorąc pod uwagę koszty
i zyski (nie tylko te stricto finansowe) z funkcjonowania kolei to zawsze jest
na plus.
W PKP zaś najlepiej mają sie związkowcy. Tylko dzięki nim w tym roku nie mamy
wolnego dostępu zagranicznych przewoźników do torów (2006 miał być pierszym
takim rokiem). Niech związkowcy nie łudzą się, że w ten sposób utrzymają miejsca
pracy. Po prostu Przewozy Regionalne zbankrutują i tyle. I tek kilkanaście
tysięcy kolejarzy będzie wtedy mogło sobie protestowac, skakać, płakać,
krzyczeć, buntować się, itp. To i tak nic nie zmieni. A tak już by część z nich
pracowała w innych może dochodowych spółkach. Dziekujemy wam związkowcy.



Temat: Pasażerowie proponują rozkład jazdy PKP
Co innego przewozy regionalne a co innego połączenia krajowe i zagraniczne.
Jeżeli chodzi o te pierwsze to juz dawno był temat szynobusów w różnych kierunkach.
Odmienna sprawa to połączenia krajowe.. to jest poniżej wszelkiej krytyki.. Jak
Gorzów ma funkcjonowac jako miasto, (potencjalny) ośrodek naukowy czy
przemysłowy, który jest docięty od świata??



Temat: Cudzoziemiec bez ważnego biletu
Gość portalu: Gosc napisał(a):

> i znow *w bogatszym okresie historii* ograniczmy sie moze do czasow
> terazniejszych ?
> 1) przewoznik nie posiada informacji dla turystow zagranicznych nt. przewozu
> srodkami komunikacji miejskiej

Przydaloby sie - tutaj pelna zgoda - powinna wisiec anglojezyczna wersja regulaminu. Przy okazji - czy w komunikacji miejskiej (nie w pociagach) w Pradze czy w Berlinie lub Paryzu wisza takie inforamcje?
> 2) zachowania pracownikow Renomy nie mozna uznac za wzorcowe
> powtarzam, nam zalezy na zmianie wizerunku na pozytywny a nie odwrotnie, moim
> zdaniem wystarczyloby pouczenie a tak mamy cyrk na kolkach ...

Niestety - kasa ludzi brutalizuje. Zwlaszcza, ze nie tak dawno widzialem chyba na regionalne.szczecin pretensje, ze z kolei kanar kogos sobie wg wlasnego uznania puscil - i tez byly pretensje, ze powinien ludzi traktowac rowno i trzeba zlozyc skarge do przlozonych.

Wg mnie najbardziej sa winni organizatorzy, a kare powinna placic opiekunka lub osoba dobierajaca opiekunow - za nieprzeszkolenie z cen komunikacji miejskiej.
Zreszta szczerze mowiac, najbardziej cywilizowane jest to, ze opiekun funduje bilety, kupujac je za pieniadze organizatora, gdy obwozi kogos ( czyli opiekuje sie nim) po miescie - a nie "kupcie sobie bilety". I opiekun jest odpowiedzialny jesli dobierze niewlasdciwa taryfe - od tego jest opiekunem. I tu, a nie przez kanarow, wypadlismy jak wioska bez oglady.

> PS zagadka czy ktos wie ile moze wiezic Cie w autobusie pracownik Renomy ?




Temat: cv- prośba:)
cv- prośba:)
Słuchajcie, mam ogromną prośbę. Mój wujas zgłosił się do mnie, żebym mu
przetłumaczyła CV na angielski. Na nic zdały się moje tłumaczenia, że nigdy
nie pisałam CV, poza tym moja edukacja skończyła się na II roku filologii
angielskiej, a było to już ponad trzy lata temu, więc po prostu wielu rzeczy
nie pamiętam:( On jednak uważa, że dam sobie radę, a naprawdę jest mi ciężko,
może Wy mi pomożecie:)
Chodzi mi o następujące rzeczy:

Jak przetłumaczyć:

- Zasadnicza Szkoła Metalowa nr 1 (tokarz)

- prawo jazdy kat. B,B+E, C,C+E, D,D+E

- ukończony kurs przewozu osób

- praca w Spółdzielni Pracy "Zelowianka" (ślusarz-tokarz)

- służba wojskowa

- praca w Zelowskich Zakładach Przemysłu Bawełnianego (kierowca samochodów
ciężarowych)

- PKS w Łodzi Placówka terenowa w Zelowie (mechanik napraw pojazdów samochodowych)

- Elektrownia Bełchatów z siedzibą w Rogowcu (kierowca samochodów ciężarowych)

- własna działalność w zakresie handlu

- Firma "Bej" w Bełchatowie (kierowca autokaru na trasach krajowych i
zagranicznych)

Błagam, pomóżcie:)))))



Temat: Pierwszy dzień na torach nowych pociągów podmie...
PKP kupuje 11 składów za 140 mln
PESA WYGRAŁA CENĄ. Bydgoskie zakłady Pesa zaoferowały najniższą cenę - 140 mln
zł w przetargu na dostawę dla spółki PKP Przewozy Regionalne (PR) 11 pociągów
elektrycznych. W rywalizacji tej uczestniczyli jeszcze dwaj polscy producenci
taboru kolejowego - nowosądecki Newag i ZNTK Mińsk Mazowiecki oraz dwie firmy
zagraniczne: szwajcarski Stadler oraz kanadyjski Bombardier. Jednak oferta
cenowa tych ostatnich była wyższa od limitu wyznaczonego przez PR, który
wynosił 196 mln zł.

źródło: Polska Gazeta Transportowa




Temat: kurs rezydentów (ecco holiday)
kariera rezydenta.
1 najpierw jest sie pilotem na wahadle czyli przewoz ludzi do grecji i z grecji,
na wczasy. Najlepsi zostaja pilotami objazdowek a z tych z kolei sie wybiera
kogos do pracy w greckim biurze.

2 duzo osob zostaje pracownikami biur przez przypadek, bo po prostu pojechaly na
wczasy przeszly sie po biurach zostawili CV miesiac popracowaly za darmo
sprawdzily sie nauczyly sie czegos i okazaly sie dobre

3 jednym z najlepszych sposobow by byc rezydentem to przejsc sie po biurach
zagranicznych czasie targow, pogadac z wlascicielami. Czesto dostaje sie szanse
na praktyke

4 kursy realizowane w polsce nie daja zadnych uprawnien, bo takowych po prostu
nie ma. Wyglada to troche jak z agencja modelek ktore bije kase na sesjach
zdjeciowych i kursach a tak na prawde nic nie gwarantuja. Bez urazy ale to
troche robienie w balona. Jak ktos szuka rezydenta rozmawia z osobami ktore maja
skonczony kurs pilotow, a ktore zostawily swoje CV w biurze. Nikt nie powierzy
opieki nad turystami komus kompletnie zielonemu tu sie liczy jezyk wiedza i
doswiadczenie a z powazanych kursow tylko kurs pilotow wycieczek zagraniczych bo
to daje jakies panstwowe uprawnienia.

5 ja bym wzial osobe ktora widze ze sie stara jest ambitna godna zaufania i
uczciwa. Sami uczymi swoich pracownikow. Jak nowa osoba zaczyna prace w biurze,
przez pierwszy miesiac jezdzi i sie uczy z innymi poznaje prace calego biura,
zaczyna obslugiwac jeden obiekt, a potem stopniowo przybywa jej obowiazkow i
oczywiscie pieniedzy.

reasumujac:
we wszystkich biurach jakie znam prace lub praktyke sie dostaje po rozmowie z
szefem i subiektywan decyzja jest tu decydujaca



Temat: Tajemnica tłoku w pociągach regionalnych
PKP do zaorania
Jak tak dalej pójdzie, firma ta (szeroko pojęta) rozłoży kolejnictwo w
Polsce całkowicie, do czego jak na razie zmierza gładko i szybko. Obyśmy
doczekali 2007 r., kiedy to zgodnie z przepisami unijnymi PLK będzie musiało
wpuścić na swoje linie operatorów zagranicznych... Być może gdy przewoźnicy z
innych krajów zaczną wygrywać samorządowe przetargi na przewozy regionalne,
ktoś w PKP PR zacznie myśleć - pytanie jednak czy jeszcze jest tam ktoś do tego
zdolny i czy nie będzie już za późno :-(




Temat: Weekend już za
siostra_pelagia napisała:

> O książki się Chiaro nie martw, zaopiekujemy się nimi jak własnymi ( w
> przypadku wyjazdu zagranicznego). Przede mną też przeprowadzka i nawet wizja
> parapetówy nie łagodzi mego stresu przeprowadzkowego. A powinnam mieć wprawę,
> bo to też 6 czy 7 przeprowadzka. A sąsiedzi zapowiadają mi się b.głośni i
> dokuczliwi: . No cóż, zostanę seryjnym sąsiedzkim mordercą, solidne podstawy
> teoretyczne już mam. Jeszcze tylko 8 godzin i będę wolna .

współczuję w takim razie...mamy nad sobą koszmar. Niestety, ludzie źle
wyciszyli podłogi, słyszymy każdy krok i nie tylko, bo nastolatki jakieś
pobudzone lubią się ścigać, grać w piłkę itd.Na szczęście odpuścili sobie
lekcje gry na trąbie (słusznie, bo postępów nie było:0).
Książek bym broniła własną wątłą piersią, i pewnie zabuliła za dodatkowy
kontener do przewozu hihi.
Pozdrawiam , widziałaś, że dopisałam się do wątku , w którym poszukiwałaś
kryminału czeskiego?




Temat: We wtorek ostrzegawczy strajk kolejarzy
PKP - ostoja komuny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Spacerując z psem codziennie obserwuję puste składy pociągów przemierzające
setki kilometrów, często zdarza się, że w kilku wagonach jest kilku pasażerów.
Są to trasy głównie zagraniczne, na które nie można kupić biletu krajowego, to
taka osobliwość Polskich Komunistycznych Przewozów! Najbardziej deficytowe
przedsiębiorstwo w RP to PKP,jest zarazem najbogatsze w nieruchomości i inny
majątek pracujący dla kilku związkowców!!!!!!!!
Tylko czemu pasażerowie za to płacą?



Temat: znowu 737
Mechanik, podasz jakieś konkrety, czy po prostu lubisz sobie czasem coś
chlapnąc bez sensu?

Nie tylko Lot czuwa nad stanem technicznym swoich maszyn. Robią to także
agendy rządowe (nie tylko polskie). Wystarczyłoby, żeby samolot Lot-u
miał "przepaloną zarówke", a juz nie zostanie wypuszczony z zagranicznego
lotniska. Na wysoko konkurencyjnym rynku przewozów lotniczych linie lotnicze
tylko czekają na pretekst (w rodzaju niesprawności technicznej), żeby osłabić
konkurencyjną firmę i juz one zadbają, żeby odpowiednie agendy dopilnowały
wnikliwych przeglądów stanu technicznego samolotów Lot-u. Dotyczy to wszystkich
innych przewoźników.

Pozdrawiam
Spokojny pasazer



Temat: Cudzoziemiec bez ważnego biletu
i znow *w bogatszym okresie historii* ograniczmy sie moze do czasow
terazniejszych ?
1) przewoznik nie posiada informacji dla turystow zagranicznych nt. przewozu
srodkami komunikacji miejskiej
2) zachowania pracownikow Renomy nie mozna uznac za wzorcowe
powtarzam, nam zalezy na zmianie wizerunku na pozytywny a nie odwrotnie, moim
zdaniem wystarczyloby pouczenie a tak mamy cyrk na kolkach ...
PS zagadka czy ktos wie ile moze wiezic Cie w autobusie pracownik Renomy ?



Temat: Przewozy zagraniczne...
Przewozy zagraniczne...
Witam,ma ktoś jakieś namiary na firmę z okolicy specjalizującą się
przewozami osób,min; do Anglii.
Wiem o firmach tj; ORBIS,POLONIA itp...,chodzi mi raczej o pojazd coś
jak bus. Pozdro



Temat: fajne
fajne
Widziałam jak jechał bus z napisem SADŁO - komfortowe przewozy zagraniczne.
Spodobało misię.




Temat: Z Poznania do Warszawy z Deutsche Bahn
Z Poznania do Warszawy z Deutsche Bahn
Najwyższy czas, żeby na rynku przewozów kolejowych zagraniczne spółki pokazały
tym miernotom z PKP PR i PKP IC, co to znaczy profesjonalizm i nowoczesność na
kolei. Oby jak najszybciej.



Temat: Pospieszny odjeżdża
już niedługo zagraniczne koleje :)
wtedy będzie mozna olać całe PKP ciepłym moczem aż podciągną standardy.

Poprawe już widać np. w kujawsko-pomorskim, gdzie zamiast przewozów regionalnych pociągi prowadzi PCC. Zupełnie inny standard :)



Temat: Do Warszawy zawiezie nas superlokomotywa
Polscy inzynierowie sa i pracuja w zagranicznych koncernach. M.in. w
Siemensie. A poza tym, w artykule jest mowa o Przewozach
Regionalnych, a nie PKP.



Temat: czy poprawnie? w którym mijescu błąd? Ważne!
czy poprawnie? w którym mijescu błąd? Ważne!
Nawiążemy współpracę w przewozach zagranicznych.
Wir unternehmen Mitarbeit für die Auslandbeförderung.

Szukamy partnerów na długie trasy po Europie.
Wir suchen Partneren für lange Trasse in ganze Europa.




Temat: "wiarygodność" PiSu
CZĘŚĆ 6...........Budownictwo, rozwoju infrastruktury, transport.

1. Deklaracja rządu o budowie 3 mln nowych mieszkań skończyła się oddaniem
jedynie 97.330 mieszkań w roku 2006. W tym tempie obietnica PiS realizowana
będzie prawie przez 31 lat.
2. Szczytowym osiągnięciem w inwestycjach w infrastrukturze kolejowej było
oddanie nowego peronu dworca we Włoszczowej i zmiana planów przystanków na
linii połączeń pasażerskich w tej miejscowości.
3. W kolejnictwie nie przygotowano nowego programu ani strategii na poprawę
sytuacji, w tym na oddłużenie kolei, co blokuje uzdrowienie sytuacji, m.in. w
przewozach regionalnych. W przewozach towarowych postępuje proces oddawania
rynku przewozów przez PKP CARGO na rzecz przewoźników prywatnych i
zagranicznych, mimo, że jest to drugi, co do wielkości przewoźnik towarowy w
Europie. Wartość spółki spada wraz z brakiem planów prywatyzacyjnych.
4. Brak jest przygotowania do otwarcia polskiego rynku kolei dla europejskich
przewozów towarów od 1 stycznia 2007 roku.
5. Nie uchwalono koniecznych zmian w ustawach blokujących inwestycje drogowe
(np. ustawa o ochronie środowiska, czy o zagospodarowaniu przestrzennym), a z
tego powodu w 2005 roku nie wydano 2,7 mld zł, natomiast w pierwszym półroczu
2006 roku bezczynie leżało na kontach ponad 1,8 mld zł.
6. Jeśli się nic nie zmieni, to na 2007 rok przewidzianych jest otwarcie tylko
6 km nowych autostrad. Planuje się za to powołanie „spółek specjalnego
przeznaczenia”, co może nie przyspieszyć, ale opóźnić i zwiększyć budżetowe
koszty budowy dróg i autostrad.
7. Pogarsza się radykalnie sytuacja narodowego przewoźnika PLL LOT. Praktycznie
tracimy więc szanse na to, by LOT stal się liderem przewozów pasażerskich w
Europie środkowo-wschodniej, a port lotniczy w Warszawie, główny portem
przesiadkowym w tym rejonie Europy. W tym samym czasie infrastruktura lotnicza
regionalnych portów lotniczych rozwijała się dobrze głównie dzięki wejściu
tanich linii lotniczych oraz zwiększonemu ruchowi związanemu z emigracją
zarobkową. Swój niebagatelny udział w tym rozwoju miały samorządy terytorialne.




Temat: Radni chcą wprodzania zakazu tranzytu dla tirów...
Gość portalu: Behemot napisał(a):

> Moze szerzej opowiesz szczegoly jakie posiadasz na temat nie
> istnienia systemu transportu kombinowanego. Przyczyny, skutki,
> nadzieje... nie pisalem ze jestem specem w tej dziedzinie, ale
> chyle czola przed nakresleniem tego problemu.

Przykro mi, ale nie będę tu przedstawiać tego zagadnienia, gdyż:
1. Nie to było przedmiotem tego artykułu w Gazecie Wyborczej.
2. Jest bogata lektura w tym zakresie.
3. W kapitalistycznym świecie przedstawianie (przekazywanie)
określonej wiedzy jest odpłatne.

Jednak jeszcze ustosunkuję się do wcześniejszej twej wypowiedzi:

> A platformy kolejowe do przewozu TIR-ow slyszalem ze jezdza
> puste, pomimo, ze jest taniej niz zuzyta ropa, szybciej niz
> przeciskanie sie przez miasta. Constant bo ... musi byc
> constant???

Chyba zdajesz sobie sprawę, że gdyby były prawdziwe te
argumenty, to już by istniały takie systemy; jeśli nie w takim
paranormalnym kraju jak Polska, to przynajmnniej np. w
Niemczech. Natomiast polecam Ci wybrać się kiedyś na przejażdżkę
po Niemczech (zarówno wzdłuż i wszerz), najlepiej jeszcze w
nocy, może wtedy dopiero sobie uzmysłowisz jaki udział w
przewozach towarowych ma transport samochodowy. Co ciekawsze,
tan udział rośnie. A nie zapominaj, iż drogi są nie tylko dla
samochodów ciężarowych. Domyślam się, że niezbyt wiele masz
okazji wybierać się na zagraniczne wycieczki. Można wyśmienicie
się na nich przekonać ile czasu zajmuje przejazd przez
terytorium Polski, a ile przez resztę trasy, np. przez Niemcy,
Francję i Hiszpanię. Dodatkowo jeszcze jaka jest kolosalna
różnica w stylu jazdy na polskich drogach i zagranicznych, co
jest odczuwane przez pasażerów jako komfort jazdy również.
Większość z ludzi przeciwnych autostradzie zdaje się o tym
zapominać. Może już całkiem zapomnieli, że istnieją również
przewozy pasażerskie na trasach międzynarodowych. A o wielkości
tego zjawiska radzę przekonać się w ten sposób, aby przesiedzieć
jeden dzień na Dworcu Autobusowym Warszawa Zachodnia i zliczyć
wszystkie autobusy odjeżdżające i przyjeżdżające na stanowiska
międzynarodowe.

Pozdrawiam wszystkich zmotoryzowanych.




Temat: Przyziemna nagonka na LOT
Przyziemna nagonka na LOT
"Natomiast regułą są trudności finansowe linii lotniczych, które wzięły swój
początek od deregulacji sektora w USA w 1978 r."

"W międzyczasie europejskie niebo też się powoli liberalizowało"

"Powinien to rozumieć także polski regulator, zanim tak strasznie liberalnie
otworzył niebo nad Polską, co oczywiście obniżyło ceny biletów, ale skierowało
duży strumień pieniędzy do firm zagranicznych i zarazem stworzyło ogromną presję
na LOT."

To ostatnie zdanie jest nawolywaniem do kolejnej pomocy z naszych podatkow.

Te poprzednie sa tylko potwierdzeniem faktu, ze kiedys placilismy haracz
zwiazany z transportem lotniczym, ktory nie mial nic wspolnego z kosztami:
okazalo sie, ze wiekszosc przewoznikow lotniczych nawet tych w Ameryce
sztucznie utrzymywala wysokie ceny bilietow by ukryc za nimi swoja zwykla
rozrzutnosc.
W nowych warunkach storzonych liberalizacja rynku swoja rozrzutnoscia i brakiem
efektywnego zarzadzania zostali skazani na bankructwo w dobie kiedy powstawaly,
bogacily sie i zdobywaly ich i nowe rynki linie low coast.
Nic nie usprawiedliwia katastrofalnych wynikow ekonomicznych LOT-u w okresie
kiedy nasz rynek przewozow lotniczych mial dynamike dwucyfrowa i zadne proby
tlumaczenia sie ogolna sytuacja tego nie zmienia.
Bardziej nie chcieli (z racji miedzy innymi na presje zwiazkow zawodowych i na
dotychczasowe zlodziejskie osiagniecia na naszym rynku) niz nie potrafili
przeorientowac marki LOT-u, tak jak wymagaly tego czasy i tradycja Lot-u jako
naszego krajowego przewoznika, ktora zreszta marketingowo i bardzo drogo
eksploatowali za oceanem, na tani transport rodakow zwiazany z milionowa emigracja.

Bo przeciez do "wyzszych rzeczy" sa stworzeni i dzisiaj domagaja sie pieniedzy z
naszych kieszeni by moc kontynuowac swoja "uwznioslona" dzialanosc.

Bo jakzeby nasza stweardesa mogla byc jednoczesnie sprzataczka.
Dzisiaj ta jej potrzebe statusu pracowniczego oplacac beda podatnicy.

Bo jakzeby nasz pilot mogl miec inne obowiazki niz ster samolotu.
Inni bogatsi moga ale nasz nie.
Podatnicy zaplaca.

Nie mowiac juz o tym, co powinienem byl zrobic, przed zarzutami wobec
pracownikow o jakims nieslychanym obledzie dotychczasowych menadzerow, ktorzy
zamiast szukac strategicznego sojusznika na europejskim rynku pasazerskich
przewozow lotniczych znalezli go w amerykanskiej sieci, zamiast zwiazac sie z
europejskim przemyslem lotniczym szukali swojego szczescia za Atlantykiem,
zamiast rozwijac linie sredniodystanowe koniecznie chcieli latac do Chin i do
krajow arabskich.

Ciekawe po co i z kim i za czyje pieniadze ?

Okazalo sie ze za nasze podatnikow.

Pozostaje pytanie z kim i po co ?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • chadowy.opx.pl



  • Strona 1 z 4 • Wyszukiwarka znalazła 152 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4