Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: prewozy Regionalne PKP





Temat: [Wawa[ PKP PR modernizuje pociągi
Przewozy zmienią tabor

PKP Przewozy Regionalne podpisały kontrakt na modernizację pociągów elektrycznych i wagonów o wartości ok. 240 mln zł

Spółka podpisała kontrakt na modernizację 75 pociągów elektrycznych i 81 wagonów. Zmodernizuje je konsorcjum nowosądeckiego Newagu, bydgoskiej Pesy i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Wagonami zajmie się H. Cegielski Fabryka Pojazdów Szynowych. To jeden z największych projektów modernizacyjnych realizowanych w całej historii PKP. PKP Przewozy Regionalne mają ponad tysiąc pociągów elektrycznych i 3,5 tys. wagonów. Prawie cały ten tabor nadaje się do remontu lub modernizacji. Spółka mogła ogłosić tak duże przetargi wyłącznie dzięki temu, że inwestycje zostaną dofinansowane z funduszy unijnych. Sama nie mogłaby ich sfinansować. Przewidywała, że na modernizację wagonów wyda 99 mln zł, podczas gdy ostateczna wartość kontraktu jest o 27 mln zł mniejsza. Dzięki tym oszczędnościom firma będzie mogła zorganizować kolejny przetarg na modernizację wagonów. Jeszcze w tym roku ma być również podpisany kontrakt na dostawę 11 nowych pociągów elektrycznych. Przetarg wygrała bydgoska Pesa. Złożyła ofertę o wartości 171 mln zł.

[wnętrze pociągu po modernizacji]

/rzeczpospolita/






Temat: PKP, a Lodz
> Dowiedzialem sie, ze wiekszosc dalekobieznych (jesli nie wszystkie) z Lodzi
> obsluguje Zaklad Przewozow Regionalnych PKP. Oni "nie maja w zwyczaj"
> skomunikowywac czegokolwiek. Od skomunikowywania jest tylko "Intercity", czy
> jak to sie tam teraz nazywa.
> Po prostu: "tego nie robimy". I juz.

Pociagi: EC, IC, Ex, miedzynarodowe obsluguje spolka PKP-InterCity.
Pociagi: posp,osobowe obsluguje spolka PKP-Przewozy Regionalne, w strukturze
ktorej sa wlasnie ZPR-y [na kazde wojewodztwo]. To dla scislosci, natomiast
kwestia skomunikowan... Poczawszy od celowego rozkomunikowania pociagow przy
ukladaniu rozkladu przez zwykle fuszerki az do polsko-socjalistyczno-
pekapowskiego 'niedasizmu'...
Ten ktos, kto Ci powiedzial, ze jego firma 'nie ma w zwyczaju' komunikowac -
nie powinien juz tam pracowac :-/

Na koniec jeszcze jeden aspekt sprawy skomunikowan. Za nieplanowe kursowanie
pociagow PKP-PR [nie wiem czy PKP-IC takze] placi kare samorzadom. Moze sie
wiec okazac, ze nie oplaca sie trzymac pociagu dla x osob - tyle, ze ja
absolutnie nie wierze w to, iz np. dyzurny liczy te karne zlotowki,ktore mialby
ZPR zaplacic.

Pozdrowienia, Kiefer
kiefer#kolej.pl






Temat: Zdrożeją kolejowe miejscówki
Miejsówki to jedna sprawa, ale przy okazji wprowadono "bardzo ukrytą" podwyżkę
cen biletów kolejowych(!!!)na podstawie n/w porozumienia (???):

obowiązuje od dnia 1 maja 2004r.
(Biuletyn B PKP S.A. Nr poz. )
UCHWAŁA Nr 63/2004 Zarządu „PKP Przewozy Regionalne” sp. z o.o.
z dnia 31 marca 2004r.
w sprawie ustalenia Taryfy na przewóz osób, rzeczy i zwierząt
PKP Przewozy Regionalne
§ 7
Zasady obliczania opłat za przejazdy kombinowane
1. Nie wydaje się biletów kombinowanych na przejazd pociągami:
1) różnych przewoźników;
Ponadto jest to wewnetrzne porozumienie pomiedzy społkami.
Pozdrowienia od "PKP Intercity" sp. z o.o
Katarzyna Kroczyńska.

Osobiście raz w tygodniu odbywam podróż służbową na trasie Warszawa-Kraków
(2Ex); Kraków-Trzebinia (1P); Trzebinia-Kraków (1P); Kraków-Warszawa (2IC).
Do 1 maja płaciłem 152 zł. Od 1 maja muszę zapłacić 190,40 zł.
Czyż nie jest bardzo drastyczna podwyżka (ok. 25%).
Trzeba coś zrobić z tym "mafijnym" traktowaniem podróżnych.
Pozdrawiam,
tomgas.




Temat: Wieliczka ma szansę.
Wieliczka ma szansę.

Dziennik Polski

Wczoraj Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego wystąpił do spółki PKP
Przewozy Regionalne w Warszawie o utrzymanie w rozkładzie jazdy 18 połączeń
kolejowych na trasie Kraków - Wieliczka.

Jak informowaliśmy, 37 pociągom lokalnym grozi likwidacja - 1 kwietnia mają
zniknąć z rozkładu jazdy. Wśród nich są wszystkie połączenia na trasie
Kraków - Wieliczka i Nowy Sącz - Limanowa - Chabówka.

Zdobysław Milewski, rzecznik prasowy marszałka, powiedział nam, że Urząd
Marszałkowski wystąpił do spółki PKP Przewozy Regionalne o utrzymanie w
rozkładzie jazdy 18 połączeń na trasie Kraków - Wieliczka (czyli 9 par
pociągów), których średnia rentowność wzrosła w ostatnim miesiącu do 28 proc.
Zmniejszenie strat to efekt wprowadzenia na tę trasę szynobusu, znacznie
tańszego w eksploatacji od zwykłego pociągu. Rzecznik przyznał, że do
utrzymania ruchu na trasie Nowy Sącz - Limanowa - Chabówka nie ma podstaw, bo
rentowność tych połączeń sięga 5-6 proc.

Szkoda, że bonanza odchodzi do lamusa.




Temat: pociągi - opłaty za bagaż - to są jaja
pociągi - opłaty za bagaż - to są jaja
Od 1 maja 2004 r. spółka PKP Przewozy Regionalne wprowadza nową taryfę
przewozową. Jednym z postanowień nowej taryfy jest wprowadzenie zmian w
opłatach za przewóz bagażu. Dotychczas każdy pasażer mógł bezpłatnie przewozić
bagaż, pod warunkiem, że nie ważył więcej niż 20 kilogramów. Od maja trzeba
będzie płacić nawet za przewóz niewielkiego plecaka!

Spółka PKP Przewozy Regionalne wprowadza bowiem nowy limit bagażu
niepodlegającego opłacie. Teraz bezpłatnie będzie można przewozić jedynie
bagaż, którego suma wymiarów (wysokość, szerokość, głębokość) nie przekracza
130 centymetrów. Tak więc, pasażerowie będą musieli płacić za to, że wiozą
pociągiem średniej wielkości plecak, torbę podróżną czy też wózek zakupowy -
jak widać dużym wydatkiem będzie również powrót koleją ze zwykłych zakupów.

PKP Przewozy Regionalne wprowadzając opłaty za przewóz praktycznie każdego
rodzaju bagażu stało się pionierem wśród ogólnokrajowych przewoźników
kolejowych w całej Europie, a nawet na całym świecie. Pracownicy PKP tłumaczą
się, że takie opłaty obowiązują w większości przedsiębiorstw komunikacji
miejskiej...

Po pierwsze spółka, PKP Przewozy Regionalne nie jest przewoźnikiem miejskim,
ale działającym na terenie całego kraju, oferującym pociągi nie tylko dowożące
do pracy albo szkoły, ale również na wakacje czy kolonie, dokąd bez bagażu
raczej się nie jeździ. Po drugie, kierownictwo PKP Przewozy Regionalne nie
zauważyło, że coraz więcej przedsiębiorstw komunikacji miejskiej (w kraju i
zagranicą) wycofuje opłaty za przewóz bagażu.



Temat: Konkurencja dla PKP?
Konkurencja dla PKP?
Konkurencja dla PKP [Dziennik Polski]
Blisko 7,2 mln zł dotacji do kolejowych przewozów pasażerskich w
Małopolsce w drugim półroczu 2003 r. otrzyma firma wyłoniona w przetargu. 8
mln zł dotacji za pierwsze półrocze trafi do Małopolskiego Zakładu Przewozów
Regionalnych PKP.

Wczoraj Zarząd Województwa Małopolskiego przyjął warunki przetargu na
przewoźnika, który ma otrzymać dotację na drugie półrocze. - Musimy ogłosić
przetarg na kolejowe regionalne przewozy pasażerskie, bo PKP nie jest już
jedynym przewoźnikiem - mówi Zdobysław Milewski, rzecznik marszałka
województwa małopolskiego. Przyznaje jednak, że może być tak - jeżeli nikt
nie stanie do przetargu - iż rezerwowana dotacja trafi, jak w pierwszym
półroczu - do kasy PKP.

W tym roku województwo małopolskie ma 19,17 mln zł na dotacje do
kolejowych przewozów regionalnych. 3,643 mln zł z tej kwoty zarezerwowano na
zakup autobusów szynowych.

Jak będzie konkurencja to moze wreszcie przewozy regionalne zaczną być
opłacalne. A PKP zamiast szantażowania samorządów obciananiem kursów zacznie
szukać obniżania kosztów.



Temat: hajnowska kasa pkp
miuk napisała:

> Moim zdaniem nie świadczy to ani o zapyziałości naszego pięknego miasteczka ani
>
> o lenistwie pracowników. PKP podzielono na kilka ODRĘBNYCH spółek, które nie
> wiedzieć czemu komplikują życie podróżnym. PKP Przewozy Regionalne i PKP
> InterCity to 2 różne spółki i na wszystkich dworcach mają RÓŻNE okienka, w
> których sprzedają TYLKO swoje bilety. IC nie opłaca się zapewne zatrudnianie
> pracownika w Hajnówce, bo popyt na ich usługi jest zbyt mały (tak
> przypuszczam).
> Swoją drogą wracając z Wrocławia IC musieliście zapewne stać w kolejce do
> jednego z aż 2(!) okienek IC na dworcu głównym i byliście obsługiwani przez
> mało kompetentny personel, który ma problemy ze sprawną obsługą podróżnych. To
> jest dopiero lipa!

A skąd takie przypuszczenia, że w oddzielnych kasach kupuje się bilety na IC i
Przewozy regionalne? Odbywa się to w jednej kasie i tylko dostaje się kilka
biletów. Nie jeździłeś pewnie koleją, a próbujesz bronić nieuprzejmych i
nieżyczliwych tutejszych pracowników PKP.
Pojedź do Białegostoku i zobacz jak wygląda tam sprzedaż biletów. Nie znajdziesz
kas tylko Przewozów regionalnych, czy tylko spółki Inter Citi.
A jeszcze jedno pytanie. Stass pisał, że PKP sprzedaje takie bilety w Czeremsze,
to czy tam jest większy popyt? Czy z Czeremchy więcej podróżuje niż z większej
Hajnówki? Zastanów się i napisz jeszcze coś w tej sprawie.

Pozdrawiam M



Temat: PKP likwiduje kolejne linie, eksperci są przeciwni
Głosujcie dalej na czerwonego to będzie jeszcze "lepiej". Według
Ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji
przedsiębiorstwa PKP która jeszcze obowiązuje to budżet powinien
dofinansować w tym roku przewozy regionalne kwotą 800 mln zł.
Tymczasem tegoroczna dotacja do przewozów regionalnych wyniesie
tylko 300 mln zł (mniej o 500 mln zł). Ponadto z tytułu
honorowania przez PKP Przewozy Regionalne spółka z o. o. ulg
ustawowych(m.in. uczniowie, studenci, inwalidzi i "osły-
posły"), spółka otrzyma zwrot zaledwie 68 % utraconych z tego
tytułu przychodów (nie więcej jednak niż 200 mln zł). Jest to
utrata kolejnych 170 mln zł.
Ulegając naciskom Lepera w budżecie znalazła się kwota ponad 250
mln na likwidację "świńskiego dołka". Pewno jak kolejarze zaczną
strajkować to pieniądze się znają.
A w końcu jak nie ma pracy to do diabła gdzie ci ludzie mają
podróżować.
IRIPK lobbuje za CONEXEM to widać gołym okiem.



Temat: Spalinowe PKP
PKP Energetyka nie płaci, więc PKP Intercity i PKP Przewozy regionalne nie mogą być ciągnione przez elektryczne lokomotywy (PKP Lokomotywy?), więc
pociągnięte zostaną przez lokomotywy spalinowe z PKP Cargo.
Ciekawe, czy jest też PKP Szyny Kolejowe, PKP Mosty, PKP Tunele, PKP Trakcja
Elektryczna, PKP Brak Trakcji, PKP Dworce, PKP Stacje, PKP Zwrotnice,
PKP Kasy Biletowe, PKP Toalety, PKP Perony (i spółki córki PKP Peron 1, PKP Peron Pierwszy Sektor A, itd), PKP Konduktorzy, PKP Konduktorki, PKP Starsi
Konduktorzy, PKP Konduktorzy Stażysci... Brakuje tylko PKP Kasa Wypłat.
Podobno PKP składa się z około 100 spółek. Niezły burdel.



Temat: Walka o tory z PKP Cargo
Do "papamobila"!!!
Odpowiadam na Twoje pytania. To chyba normalne, że każdy chce robić to, co
przynosi największy zysk. Przeciez podobnie robi PKP Cargo, a zwłaszcza inne
spółki z grupy PKP, przede wszystkim PKP Przewozy regionalne, które likwiduje
nierentowne pociągi). Po za tym, to przeciez PKP pozamykała wiele ładowni i
bocznic odcinając wiele firm od transportu kolejowego w ogóle. Po za tym sam
dobrze wiesz, że PKP PLK ma takie cenniki, że najbardziej opłacają się właśnie
przewozy masowe składami całopociągowymi. Konkurencja podejmowała też próby
zaistnienia na rynku przewozów pasażerskich również tych regionalnych. % firm
uzyskało koncesje na przewozy osobowe, niestety pod naciskiem związków
zawodowych zostały one cofnięte. Papamobil, a może wytłumaczysz mi dlaczego PKP
Cargo ma najwyższe stawki na wypożyczenie lokomotywy??? Wiesz, zupełnie Cie
nierozumiem. Sam przeciez krytykowałeś swoją formę (czyli PKP Cargo) za liczne
przekręty i niegospodarność, a teraz w zupełnie głupi sposób jej bronisz.
Czytam Twoje posty na forum gazety już od jakiegoś czasu i stwierdzam, że w
swoich wypowiedziach niepodajesz zadnego racjonalnego argumentu przemawiąjącego
za Twoją firmą. Ograniczasz się tylko do krytykowania red. Niklewicza,
roztaczasz wizję nagonki na PKP Cargo i nic po za tym. Jak mam Ci wierzyć.
Czytam



Temat: Urząd Marszałkowski nie płaci - PKP likwiduje połą
Gość portalu: fin napisał(a):

> Jak podaje dzisiejszy Express:
> Urząd Marszałkowski w Toruniu zalega Zakładowi
Przewozów Regionalnych PKP już k
> ilkanascie milionów
> złotych. W związku z tym, od 1 wrzesnia PKP zawiesza
ponad 50 pociągów regional
> nych w naszym
> województwie.
> Urząd Marszałkowski woj. kujawsko-pomorskiego jako
jedyny w Polsce do tej pory
> nie podpisał umowy z PKP na
> 2002 rok.

A PKP ma śmierdzące skarpetki. Ty byś wywalał pieniądze w
błoto tak non-stop? Wcale nie poszło o dotacje jako
takie, tylko o to że PKP chce kasę ale absolutnie nie
życzy sobie stawiania jakichkolwiek warunków.

Prawdopodobnie skończy się to kilkumiesięcznym
zawieszeniem kursów, po czym województwo rozpisze
przetarg na obsługę linii kolejowych który wygra ktoś
inny niż PKP.

> Ciekawe jest także to, ze likwidacja dotknie 19 kursów
stacji Bydgoszcz Główna
> i tylko 2 kursów stacji Toruń
> Główny. To kolejny przykład traktowania Bydgoszczy
przez Urząd Marszałkowski.

Oraz konspiracji Czukczów i Syngalezów. To nie Urząd
Marszałkowski wybiera, które kursy są zawieszane.

> Zarząd województwa chciałby wybudować nową linię
kolejową na trasie Bydgoszcz-T
> oruń (na prawym brzegu
> Wisły) a nie potrafi wywiązać się ze swoich ustawowych
obowiązków.

Ustawowym obowiązkiem samorządu jest dodowanie przewozów
regionalnych, a nie tranzytowych.

>
> Pozdr




Temat: Ciasnota w pociągu PKP Telimena do Warszawy!!!!!
Ciasnota w pociągu PKP Telimena do Warszawy!!!!!
Witam!
Podobnie jak wielu z Was, dojeżdzam do Warszawy zatłoczonym pociągiem Telimena. Ostatnio upakowanie podróżnych w "korytarzowym dwuszeregu" stało się wręcz nie do zaakceptowania! W zasadzie można poczuć się jak bydło.

Skarżyłem się na ten stan do Spółki PKP-PR w Łodzi, która jest za "Telimenę" odpowiedzialna. "Miła Pani" poinformowała, że wszelkie skargi rozpatrywane są po skierowaniu na piśmie.

Swoją już wysłałem ale proszę Was o pomoc: bez naszego działania nic się nie zmieni. Wnioskujmy o zwiększenie liczby wagonów i ludzkie warunki dojazdy do pracy/szkoły. Za biltey każdy wie, ile musi płacić...

Pismo należy kierować na adres:

Biuro Marketingu
PKP Przewozy Regionalne
Łódzki Zakład Przewozów Regionalnych w Łodzi
ul. Tuwima 28
90-002 Łódź

Jeśli ktoś z Was chce zadzwonić i osobiście przekazać głos niezadowolenia to podaję telefon do marketingu PKP PR: (42) 205 54 74

Może razem damy radę, w pojedynkę nie mamy szans...

Pozdrawiam wszystkich!




Temat: [Wawa[ PKP PR modernizuje pociągi
[Wawa[ PKP PR modernizuje pociągi
Rzeczpospolita 07.12.05 Nr 285

"Jeździć wygodniej

Na największej w historii polskich kolei modernizacji taboru skorzystają głównie warszawiacy. Większość przebudowanych wagonów PKP Koleje Regionalne trafi do pociągów kursujących przez stolicę.

- Na wyremontowanie 81 wagonów w pociągach pospiesznych wydamy 72 mln zł - informuje Łukasz Kurpiewski, rzecznik PKP Przewozy Regionalne. - Prace wykonają poznańskie zakłady Cegielskiego.

W wagonach wymienione zostaną okna oraz izolacja cieplna i akustyczna. Pojawią się też nowe, estetyczne toalety. Ponad dwadzieścia wagonów zostanie dodatkowo przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych.

To nie wszystko. Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim przebudują 50 elektrycznych zespołów trakcyjnych spoza Mazowsza za 110 mln zł. Proces modernizacji potrwa do listopada 2007 roku.

Trwa też przetarg na zakup jedenastu nowoczesnych pociągów, które pojadą z Warszawy do Łodzi. Na ten zakup Przewozy Regionalne przeznaczyły dodatkowo 240 mln zł. Umowa ma zostać podpisana jeszcze w tym roku. Pierwsze z nowoczesnych składów ruszą na tory w drugiej połowie 2007 r.
emk "




Temat: Utrudnienia na PKP
Zastanawia mnie tylko co ma do tego spółka PKP Przewozy Regionalne, zwłaszcza że większość obsługiwanych przez tą spółkę linii funkcjonuje w trakcji spalinowej. A skoro spółki PKP są w mniejszym lub większym stopniu oddzielnymi tworami (niestety szczegółów funkcjonowania całości nie znam), to dlaczego Energetyka nie płaci za prąd przez długi Przewozów Regionalnych, a stoją przez to pociągi spółki PKP Intercity?




Temat: Nowoczesne szynobusy już w Kielcach
Bedzie ich wiecej jak bedzie zainteresowanie
"Jeżeli dwa nowe szynobusy okażą się przedsięwzięciem rentownym i
pociągną za sobą obniżenie kosztów w przewozach pasażerskich w naszym reginie ,
wówczas jest sens zakupu kolejnych podobnych jednostek - powiedział Tadeusz
Jóźwik - członek Zarządu województwa świętokrzyskiego. Wczoraj odbyła się jazda
próbna nowych pociągów.
Zdaniem gościa Radia Kielce - w przyszłym roku należy rozpocząć przygotowania
do pozyskania dotacji unijnych na wymianę taboru. Niezbędne w tym celu jest
napisanie projektu i zarezerwowanie środków własnych.
Jak dodał dyrektor świętokrzyskiego Zakładu Przewozow Regionalnych PKP Andrzej
Jagielski - te dwa nowe połączenia nie rozwiążą problemów związanych z kosztami
przewozów mieszkańców naszego regionu.
Jego zdaniem dopiero zakup kolejnych dwóch czy czterech - szynobusów mógłyby
znacznie wpłynąć na rentowność tych lini.
Przewiduje się, że dwa pociągi które obsługiwać będą linie Kielce- Skarżyko,
Kielce- Sędziszow i Skarżysko Ostrowiec- będą przejeżdzać codziennie 800 km.
Zarówno przedstawiciel Zarządu województwa świętokrzyskiego jak i PKP -
wyrazili nadzieję na podpisanie rocznej umowy dotyczącej dofinansowania
przewozów regionalnych."

za Radiem Kielce



Temat: Express zastąpi pociąg pospieszny
Express zastąpi pociąg pospieszny
"...Jazda dwóch pociągów w tak krótkim odstępie czasowym byłaby
nieuzasadniona - wyjaśniał Lech Romanowski, rzecznik pomorskiego zakładu
spółki PKP Przewozy Regionalne"

Ciekawe załozenie zwazywszy, że obydwa pociągi są obsługiwane przez różnych
przewoźników (InterCity i Przewozy Regioanlne), a różnica 30 złotych w cenie
biletów dałaby szanse wygrania tej konkurencji Przewozom Regionalnym.
Zwłaszcza, że standard i stan wagonów jest w obydwu firmach porównywalny, a
niekiedy w PR jest wyższy niż w IC... Albowiem mało prawdopodobne jest, że
Intercity obstawi sezonowy ekspres nowszymi wagonami typu Z, których nawet
poza sezonem ma zbyt mało.

Ale z drugiej strony, chyba nikt nie spodziewa się zdrowego rozsądku i
rynkowego podejścia po "zarządzcach" Przewozów Regionalnych...




Temat: hajnowska kasa pkp
Moim zdaniem nie świadczy to ani o zapyziałości naszego pięknego miasteczka ani
o lenistwie pracowników. PKP podzielono na kilka ODRĘBNYCH spółek, które nie
wiedzieć czemu komplikują życie podróżnym. PKP Przewozy Regionalne i PKP
InterCity to 2 różne spółki i na wszystkich dworcach mają RÓŻNE okienka, w
których sprzedają TYLKO swoje bilety. IC nie opłaca się zapewne zatrudnianie
pracownika w Hajnówce, bo popyt na ich usługi jest zbyt mały (tak
przypuszczam).
Swoją drogą wracając z Wrocławia IC musieliście zapewne stać w kolejce do
jednego z aż 2(!) okienek IC na dworcu głównym i byliście obsługiwani przez
mało kompetentny personel, który ma problemy ze sprawną obsługą podróżnych. To
jest dopiero lipa!



Temat: przewozy regionalne
przewozy regionalne
PKP likwiduje dużo połączeń lokalnych.Jednym z powodów jest brak pieniędzy
na tzw autobusy szynowe.Pamiętam kiedyś jeździły przez Grudziądz takie
zestawy ,mówiono na nie bodajże motorówki.Może wygrzebać je z lamusa.Wie ktoś co się z nimi stało?Chyba nie rozpadły się w proch? ;-)



Temat: PKP zawiesza połączenia regionalne
Rowerem, oczywiście. Albo najpierw przeczytać artykuł, w którym chodzi o
połączenia regionalne (czyli spółki PKP Przewozy Regionalne) a nie ekspresowe
(czyli spółki PKP Intercity). Jeżeli samorząd będzie dotował przewozy kolejowe,
to być może za podróż do Warszawy pociagiem też zapłacisz 22 zł.



Temat: Szybka Kolej Miejska we Wroclawi- mozna dyskutowac
cytując:
"Bilety aglomeracyjne imienne są nową ofertą taryfową wspólną z PKP Przewozy
Regionalne i Zarządu Dróg i Komunikacji we Wrocławiu.
Bilet aglomeracyjny stanowi dopłatę do imiennego biletu kolejowego tzw. biletu
zintegrowanego, który upoważnia do nieograniczonej liczby przejazdów zarówno
liniami PKP (poza granicami miasta Wrocławia), jak i liniami miejskiej
komunikacji zbiorowej odpowiednio na wszystkich liniach normalnych lub
wszystkich liniach normalnych i pośpiesznych (w granicach miasta Wrocławia).
Bilet aglomeracyjny można nabyć tylko w wyznaczonych kasach PKP przy zakupie
imiennego biletu zintegrowanego PKP.
Bilet aglomeracyjny jest ważny łącznie z biletem zintegrowanym PKP."

No tak, ale to zupełnie nie jest to o co mi chodziło, może dobre dla
mieszkańców takiego Jelcza ale dla samych Wrocławian bardzo kłopotliwe, bo
trzeba kupić bilet na przejazdy PKP, a po co to komu? Mając bilet ulgowy za 1
zł nie przejadę się jednak kolejką z głównego na Psie Pole, zresztą jak wynika
z rozkładów, kolej na tej trasie jedzie 20-22 minuty, a autobus N 24 minuty...
Gdzie tu konkurencyjność ja się pytam?



Temat: Urząd Marszałkowski nie płaci - PKP likwiduje połą
Urząd Marszałkowski nie płaci - PKP likwiduje połą
Jak podaje dzisiejszy Express:
Urząd Marszałkowski w Toruniu zalega Zakładowi Przewozów Regionalnych PKP już kilkanascie milionów
złotych. W związku z tym, od 1 wrzesnia PKP zawiesza ponad 50 pociągów regionalnych w naszym
województwie.
Urząd Marszałkowski woj. kujawsko-pomorskiego jako jedyny w Polsce do tej pory nie podpisał umowy z PKP na
2002 rok.

Ciekawe jest także to, ze likwidacja dotknie 19 kursów stacji Bydgoszcz Główna i tylko 2 kursów stacji Toruń
Główny. To kolejny przykład traktowania Bydgoszczy przez Urząd Marszałkowski.

Zarząd województwa chciałby wybudować nową linię kolejową na trasie Bydgoszcz-Toruń (na prawym brzegu
Wisły) a nie potrafi wywiązać się ze swoich ustawowych obowiązków.

Pozdr




Temat: Jak się robi kolej za południową granicą
Przypominamy, że w Polsce działają różni przewoźnicy:
1. SKM
2. Koleje Mazowieckie
3. SKM Warszawa
4. PKP IC
a kolejni mają licencje:
5. PKP Cargo
6. PTKiGK Rybnik
7. SKPL
8. MPK Poznań
9. PKS Zielona Góra
10. WKD

Szykuje się pierwsza z prawdziwego zdarzenia spółka prywatna zajmująca się
przewozami pasażerskimi:
11. Kolej Nadwiślańska.

Nigdzie nie jest napisane, że urząd marszałkowski zlecając wykonanie przewozów
musi to zlecić PKP Przewozy Regionalne. I choć część z przewoźników nie jest
gotowa przejąć przewozów, to może jednak czas rozejrzeć sie za alternatywą dla
PKP PR, które interesuje wyłącznie wożenie kolejarzy do pracy oraz wystawianie
łapy po większe dotacje?



Temat: kobuchy na trasie pkp gliwice-katowice
Tak, z pewnością wielu pracowników PKP to ludzie kulturalni, na poziomie. Wcale
nie chcę generalizować twierdząc, że każdy kontroler to cham czy prostak. Ale
korzystam z usług PKP dosyc często, najczęściej na trasie Gliwice-Katowice, ale
też na dłuższych trasach i niejednokrotnie spotykałem się z nieuprzejmą
obsługą. Tylko primo: nie zawsze chce mi się spierać, secundo: nie będę
spisywał numerów z identyfikatorów i zasypywał PKP skargami. Więc często daję
sobie spokój, nie będę się zniżał do poziomu jakiegoś chama- tu zgadzam się z
Tobą, Luttz, w 100%.
A w kwestii pociągów kwalifikowanych- faktycznie obsługa tam jest nienaganna.
Są uprzejmi, uczynni i aż miło pokazywać bilet tudzież legitymację:) Natomiast
dobrze byłoby, gdyby taka obsługa była też w pociągach komunikacji lokalnej.
Czy dzisiaj w dobie recesji i wszechobecnego bezrobocia nie można znaleźć
kulturalnych ludzi do pracy na stanowiskach wymagających kpntaktu z pasażerami?
Nie wymagam wysokiej kultuy i nienagannych manier od robotnika kolejowego
(niczego nie ujmując tej grupie pracowników PKP), bo też i nie muszę się z nim
kontaktować. A z konduktorem muszę. Na stronie "PKP Przewozy Regionalne"
wyczytałem, że kontrolerzy mają być taktowni itp. (pisałem o tym kilka postów
wcześniej), natomiast w instrukcji H21 paragraf 3, punkty 2 i 6 (drużyna
konduktorska) jest napisane o tym, że powinni posiadać łatwość nawiązywanie
kontaktów itp. Czy orientujesz się jakie jeszcze wymagania muszą spełniać?



Temat: podwyzka mpk
Gość portalu: Marzena napisał(a):
> Witam serdecznie, pewnie wszyscy juz wiemy ze drozeje mpk, przedewszystkim
> bilety miesieczne, czy ktos z was wie co to jest BILET AGLOMERACYJNY????? O
> co w tym chodzi?

Ano chodzi o to:

"Bilety aglomeracyjne imienne są nową ofertą taryfową wspólną z PKP
Przewozy Regionalne i Zarządu Dróg i Komunikacji we Wrocławiu.
Bilet aglomeracyjny stanowi dopatę do imiennego biletu kolejowego tzw. biletu
zintegrowanego,
który upoważnia do nieograniczonej liczby przejazdów zarówno liniami PKP (poza
granicami
miasta Wrocławia), jak i liniami miejskiej komunikacji zbiorowej odpowiednio na
wszystkich
liniach normalnych lub wszystkich liniach normalnych i pospiesznych (w granicach
miasta
Wrocławia).
Bilet aglomeracyjny można nabyć tylko w wyznaczonych kasach PKP przy zakupie
imiennego
biletu zintegrowanego PKP.
Bilet aglomeracyjny jest ważny łącznie z biletem zintegrowanym PKP."

Bilet jest miesięczny. Dodatkową różnicą w stosunku do normalnych jest to, że
ulga 50% przysługuje także nauczycielom wszelakiego autoramentu.



Temat: Urząd Marszałkowski nie płaci - PKP likwiduje połą
Gość portalu: kz napisał(a):

> A PKP ma śmierdzące skarpetki.

Nooo, to rzeczywuiscie jest argument.

> Ty byś wywalał pieniądze w błoto tak non-stop?

Wywalał pieniądze w błoto????
Zaklad Przewozow Regionalnych PKP w kuj-pomie uruchamia dziennie 246 pociągów, to jest "w błoto"?

> Oraz konspiracji Czukczów i Syngalezów.

Ja nie wierzę w takie "przypadki", ale coż, naiwnych nie sieją, chcesz, to sobie wierz.

> Ustawowym obowiązkiem samorządu jest dodowanie przewozów
> regionalnych, a nie tranzytowych.

Czy Ty wiesz o czym mówisz?
Bydgoszcz - Kcynia



Temat: [Kraków] Wspólny bilet PKP i PKS
[Kraków] Wspólny bilet PKP i PKS
Wygodniej, szybciej, a przede wszystkim taniej - zachwalają wspólny bilet
miesięczny prezesi PKS i PKP. Nowa oferta obowiązywać będzie od czerwca.

Zintegrowany bilet miesięczny spółek PKP Przewozy Regionalne i PKS Kraków
przeznaczony jest dla osób dojeżdżających do pracy i szkół w Krakowie z
miejscowości, z których można dostać się do stolicy Małopolski oboma środkami
transportu. Jego wprowadzenie wymagało m.in. zsynchronizowania rozkładów jazdy
obu przewoźników, by przesiadka nie wymagała długiego oczekiwania. Wspólny
bilet ma też inne zalety: - Skróci czas dojazdu, zwłaszcza na dłuższych
odcinkach, poprawi się bezpieczeństwo podróżnych, a dzięki wygodniejszym
połączeniom powinien zmniejszyć się także ruch samochodowy - wylicza Ryszard
Rębilas, prezes PKP PR.

Największą zaletą zintegrowanych biletów będzie jednak ich cena. Dzięki
upustom w strefie podmiejskiej zaoszczędzić będzie można ok. 20 zł
miesięcznie, a w tzw. II strefie aglomeracji krakowskiej nawet do 42 zł.

Wspólna oferta biletowa dotyczy trzech najpopularniejszych węzłów
przesiadkowych: Krzeszowic, Skawiny i Wieliczki.

Zintegrowany bilet miesięczny kolejowo-autobusowy można kupować już od jutra w
kolejowych kasach nr 3 i 13 oraz w kasie dworca PKS.
/gazeta.pl/




Temat: SKM Trójmiasto do Elbląga!!!
SKM Trójmiasto do Elbląga!!!
Jak donosi strona PKP:

Nowe połączenia Trójmiejskiej SKM
PKP SKM w Trójmieście Sp. z o.o. od dnia 17-go stycznia 2005 r. wprowadza
nowe połączenia w relacjach dotychczas obsługiwanych oraz do Elbląga.
Nową relację do Elbląga obsłuży pociąg, który będzie wydłużeniem trasy
dotychczasowego, jadącego z Gd. Cisowej. Powrót z Elbląga do Malborka na
godzinę 7.18, co umożliwi m.in. przesiadkę do Warszawy - Ex „Słupia” lub na
pociąg PKP Przewozy Regionalne (PR) do Gdańska Gł.

więcej www.pkp.pl/aktualnosci_wybor_1.php?id=800



Temat: Nie wykluczony strajk generalny na kolei
Ogólnie rzecz biorąc związki są bardzo kosztowne, ale w tej konkretnej sytuacji
(tworzenie nowych spółek) mają sporo racji.
Wydzielanie odrębnych spółek z PKP Przewozów Regionalnych jest działaniem na
szkodę tej ostatniej. PKP ma ustawowy obowiązek przewożenia osób, więc
wydzielenie okręgów takich jak mazowiecki (przypuszczalnie następne będą śląski
i trójmiejski)powoduje generowanie strat na przewozach pasażerów np. na
wschodzie Polski. Nowa spółka rozpoczęła działalnoćś bez długów, które
pozostały w Pzewozach Regionalnych, ma zapewniony duży strumień podróżnych i
stosunkowo niewielkie doległości, co wpływa na niskie koszty działalności.
Pieniądze z tych przewozów były do niedawna wykorzystywane w regionach o
mniejszej liczbie pasażerów i większych odległościach. Teraz jest to
niemożliwe, więc będą zmniejszane liczby pociągów. Napewno brudniejszych, bo na
konkurencję w tak niekorzystnych rejonach nie ma co liczyć. Każdy chce być
prezesem w spółce, która napewno przyniesie zyski. O nakładach na ekonomiczny
tabor nawet nie ma co marzyć.



Temat: Naukowcy z Politechniki Śląskiej mają pomysł na...
TYLKO IDIOTA ROBI SPÓŁKI Z PKP
Ktokolwiek korzysta z usług PKP Przewozy Regionalne doskonale się orientuje, że
tylko kompletny kretyn może poważnie myśleć o jakimkolwiek poważnym wspólnym
przedsięwzięciu Z PKP
Za pieniądze podatnika tzw "naukowcy" z PolŚl snują dyrdymały, a ja serdecznie
współczuję tym, którzy z tej formy dojazdu mieliby korzystać.
Tylko odebranie PKP torów mogłoby uratować ten chory pomysł, ale na to się nie
zanosi



Temat: PKP - dajcie to do Gazety, co na to rzecznik

> Na podroz kupilem sobie Newsweek. Wg. jednej z informacji dowiedzialem sie,
> ze PKP kupuje/modernizuje wagony Intercity, w ktorych bedzie mozna obejrzec
> DVD, wykapac sie pod prysznicem itd.
>
> I mysle sobie kpina jakas. Firma, ktora nie jest w stanie zadbac o
> bezpieczenstwo podrozujacych, zapewnic NORMALNYCH warunkow podrozy porywa sie
> na cos takiego.
A to się mylisz, bowiem pociągi pospieszne i osobowe obsługuje firma
PKP "Przewozy Regionalne" a tabor modernizuje bogatsza PKP "Intercity". To tak
gwoli ścisłości. Nie zmienia to jednak faktu, że na linii radomskiej od lat
bezpieczeństwo podróżnych jest na poziomie żenującym. Na przyszłość polecam
albo jazdę w dzień (choć na Krakowie Gł. kieszonkowcy grasują w biały dzień)
albo podróż autobusem... :-(((




Temat: PKP z Lublina - coraz wieksze zadupie ...
będzie lepiej
"Przytłaczająca większość pracowników lubelskiego Zakładu Taboru PKP
opowiedziało się w referendum za strajkiem.

Kolejarze zaczną protest, jeżeli rada nadzorcza spółki PKP Cargo zgodzi się na
sprzedaż 70 lokomotyw. Maszyny miałaby przejąć inna kolejowa spółka – PKP
Przewozy Regionalne, która najprawdopodobniej skierowałaby je do innych baz na
terenie Polski, głównie do Torunia i Wrocławia. Według związkowców lubelski
Zakład Taboru ma opuścić 30 maszyn. Ich sprzedaż oznaczałaby zwolnienia
pracowników zatrudnionych przy remontach, przeglądach i konserwacji. W zakładzie
pracuje teraz 1268 osób.
Do referendum przystąpiło prawie 53 proc. zatrudnionych, z czego blisko 98 proc.
poparło strajk. "



Temat: PKP - Reality Show
Oto opowieść

Jechałem pociągiem z Słupska do Warszawy a konkretnie z Ustki Do Warszawy.
Na dworcu PKP w Ustce dowiedziałem się, że muszę dojechać do Słupska PKS-em
bo w Ustce pociąg to rzadki okaz. Z Słupska miałem pociąg pospieszny do
Gdańska, z Gdańska miałem jechać ekspresem do Warszawy. Ponieważ nie miałem
kupionych jeszcze biletów a do Słupska dotarłem chwilę przed odjazdem
pociągu, stwierdziłem, że nie będę kupował biletów na ekspres w Słupsku (bo
to długo trawa) tylko zakupię sobie bilet na pociąg pospieszny na cała trasę
tj. z Słupska do Warszawy (wraz ze zwiększaniem się liczby kilometrów bilet
jest tańszy) natomiast w Gdańsku zrobię jedynie dopłatę do ekspresu z Gdańska
do W-wy i dokupię miejscówki.
Okazało się to niemożliwe ponieważ kobieta w kasie w Gdańsku stwierdziła, że
pociągi pospieszne podlegają spólce PKP Przewozy Regionalne a Ekspresy PKP
Intercity. W związku z tym musiałem oddać bilet (ze stratą dla mnie 10%) oraz
zapłaceniem za przejazd od Słupska do Gdańska według taryfy na tej trasie a
następnie kupić bilet na ekspres. Kosztowało mnie to około 25 zł drożej. Na
pytanie dlaczego zatem można kupić łączny bilet na pociągi pośpieszne,
osobowe, intercity itp. skoro mając bilet na pociąg pospieszny nie mogę
zrobić dopłaty do ekspresu dowiedziałem się, że takie są przepisy.

Wnioski:
Spalić, zniszczyć, zaorać




Temat: PKP - dajcie to do Gazety, co na to rzecznik
> Na podroz kupilem sobie Newsweek. Wg. jednej z informacji dowiedzialem sie,
> ze PKP kupuje/modernizuje wagony Intercity, w ktorych bedzie mozna obejrzec
> DVD, wykapac sie pod prysznicem itd.
>
> I mysle sobie kpina jakas. Firma, ktora nie jest w stanie zadbac o
> bezpieczenstwo podrozujacych, zapewnic NORMALNYCH warunkow podrozy porywa sie
> na cos takiego.
A to się mylisz, bowiem pociągi pospieszne i osobowe obsługuje firma
PKP "Przewozy Regionalne" a tabor modernizuje bogatsza PKP "Intercity". To tak
gwoli ścisłości. Nie zmienia to jednak faktu, że na linii radomskiej od lat
bezpieczeństwo podróżnych jest na poziomie żenującym. Na przyszłość polecam
albo jazdę w dzień (choć na Krakowie Gł. kieszonkowcy grasują w biały dzień)
albo podróż autobusem... :-(((
Pozdr.
Ariel



Temat: Samorządy chcą przejąć linię Łeba - Lębork
Samorządy chcą przejąć linię Łeba - Lębork
Ministerstwo Infrastruktury jak zwykle rzuca klody pod nogi.
Zapewne chodzi by chronic molocha PKP-Przewozy Regionalne-
łaskawie ta firma będzie mogła prowadzic przewozy na linii
Lębork-Łeba, wyciągając rękę po dofinansowanie i w zamian
oferując beznadziejny tabor i źle pomyślany rozkład jazdy. Wot i
strategia -znając nasze realia i postawę psa ogrodnika, prędzej
doczekamy się dewastacji linii, niż prowadzenia na niej
SENSOWNYCH przewozów pasażerskich. Bo urzędasy z W-szawy mają
kaprys...



Temat: PKP, a Lodz
> Rzeczywiście pociągi dalekobieżne

Jeszcze raz... nie ma czegos takiego jak pociagi dalekobiezne :)

> są podzielone w Polsce na dwie spółki. O wyższym standarcie należą do IC a
> gorsza reszta do PR.

Jeszcze raz... EC,IC,Ex,miedzynarodowe,syp,kusz - PKP-InterCity; pospieszne i
osobowe - PKP-Przewozy Regionalne. Oprocz tego SKM [w 3miescie] i WKD [100lica].

Kiefer




Temat: Pociągiem na długi weekend!!!
Pociągiem na długi weekend!!!
Na stronie PKP Przewozy Regionalne pojawiło się zaproszenie na długi weekend:

www.pr.pkp.pl/code/glowna.php?ID=500&wersja=pol&TSID=214&nav=A®ion=7&TID=556

Całkiem ciekawe.

pozdrowionka,
piotrek




Temat: Wraca połączenie kolejowe z Katowicami
Wraca połączenie kolejowe z Katowicami
Wydłużone zostaną relacje dwóch pociągów, dzięki czemu będzie można
dojechać bezpośrednim pociągiem z Torunia do Katowic przez Zduńską Wolę i
magistralę węglową. Wszystkie te pociągi będą kursować codziennie od 1 czerwca br.

Zmiany te są efektem porozumienia Ministerstwa Transportu, samorządów
województw: łódzkiego, śląskiego i wielkopolskiego oraz PKP Przewozy
Regionalne. Niezależnie od nich, tego samego dnia w całej Polsce nastąpi tzw.
korekta rocznego rozkładu jazdy.
www.pr.pkp.pl/img_in//regiony/lodzkie/Herby010607b.pdf




Temat: PKP Elbląg-Warszawa
W piatek napisałem maila do PKP z moimi uwagami i propozycją innego
skomunikowania połączeń i o dziwo w dniu dzisiejszym dostałem informację
zwrotną, ze wiadomośc została przkazana do PKP Przewozy Regionalne pod
ktore podlega Elbląg czyli do zakładu Warmińsko - Mazurskiego.
Szczerze mowiac nawet jesli tam to wyrzuca od razu do kosza jestem pozytywnie
zaskoczony, gdyz nie spodziewalem sie jakiejkolwiek reakcji z ich strony :))
Jeśli ktoś chciałbym im coś skrobnąć to infokraj@intercity.pl ;P




Temat: Nowy rozkład jazdy pociągów dla Elbląga
Nowy rozkład jazdy pociągów dla Elbląga
Pod adresem www.republika.pl/henryk_gwardak/pkp_elb_06.pdf zamieściłem
wykaz pociągów przewidzianych do kursowania do i z Elbląga od 11 grudnia
2005. Źródło: "PKP Przewozy Regionalne" Sp. z o.o.



Temat: Nowy rozkład PKP
Tak, wszedzie w Europie kolej jest dofinansowywana przez panstwo. Pamietaj
jednak, ze strajk kolejarzy ma na celu utrzymanie stanu obecnego ( przywileje
socjalne, wstrzymanie prywatyzacji kolei, niezgoda na podzial PKP Przewozy
Regionalne na 16 spolek zaleznych od wojewodztw). A wlasnie przeprowadzenie
powyzszych reform mogloby byc gwarancja zmian na lepsze na kolejach. Trzeba
jeszcze stworzyc przejrzysty i staly system doplat z budzetu centralnego,
najlepiej w formie dotacji celowej, jako staly procent od przychodow budzetu
centralnego. Mysle, ze zaden, majacy realny wplyw na polityke transportowa
samorzad wojewodzki, nie zlikwidowalby z wlasnej inicjatywy szlakow kolejowych.
Do strajku kolejarzy podchodze z rezerwa, bo ich postawa grozi zablokowaniem
niezbednych reform, a co za tym idzie spisanie kolei na straty wraz z wejciem
na polski rynek przewoznikow z Unii ( lotniczych, autobusowych).

kuba203 napisał:

> Gość portalu: ADAŚ napisał(a):
>
> > Kolejarze strajkują, a sami sobie likwidują swoje miejsca pracy
>
> Przecież to nie maszyniści itp szeregowi pracownicy układają rozkład jazdy!!
> Poza tym w całym cywilizowanym świecie kolej jest dotowana i dzięki temu
> działa, u nas rząd udaje, że o tym nie wie i mamy tego efekty :// Popieram
> strajk, tylko wątpię, żeby on coś konkretnego wniósł do sprawy (oprócz
> kolejnych zapewnień, że "za parę lat" będzie lepiej bo to już od dawna
> słyszymy) :(




Temat: Cięcia pociągów zaskoczyły pasażerów
Cięcia pociągów zaskoczyły pasażerów
Nie rozumiem. Skoro połączenia wogóle są nierentowne, to może wogóle
zlikwidować kolejowy ruch lokalny. Wtedy PKP Przewozy Regionalne nie będą
ponosić strat. Skoro nic się nie opłaca to zgodnie z działaniem marketingowym
należy znaleźć przyczynę takiego stanu rzeczy. TYlko, czy aby przypadkiem
przyczyną strat nie jest istnienie samego PKP w obecnej postaci?




Temat: Widziane 04.03.2003
Gość portalu: ADAŚ napisał(a):

> Tenże skład również i dziś na trasie przez Nową Hutę - akurat on wjeżdża do
> Płaszowa, jak ja jadę do Wieliczki.

A nie był to np opóźniony z Wieliczki?

> Z powrotem w pociągu były... trzy osoby łącznie ze mną - to prawda, więc nie
> dziwię się, że chcą tę linię zawiesić.

Ja tak jechałem w niedzielę o 20:21, razem ze mną 3 osoby :((
Z tym, że o tej porze to i tak niezły wynik - kilka razy byłem o tej godzinie
sam :((

> Tylko u nas władza nie myśli - szkoda gadać, pewnie łapówy idą takie, że hej.

A dobrych przykładów nie trzeba daleko szukać - w sąsiednim wątku opisałem,
jak to było w lastach 20-tych :))

> A ciekawostka.
> Opłata PKP - Przewozy Regionalne dla Zakładu Infrastruktury PKP wynosi:
> 7,38 zł/km za jednostkę elektryczną
> 1,78 zł/km za szynobus !!!

Tak, tylko najpierw trzeba mieć szynobus, a coś województwo się nie kwapi z
zakupami... ://

> I czy to jest uczciwa konkurencja ??!!??

NIE!!!!!!!!




Temat: PKP, a Lodz
Dowiedzialem sie, ze wiekszosc dalekobieznych (jesli nie wszystkie) z Lodzi
obsluguje Zaklad Przewozow Regionalnych PKP. Oni "nie maja w zwyczaj"
skomunikowywac czegokolwiek. Od skomunikowywania jest tylko "Intercity", czy
jak to sie tam teraz nazywa.
Po prostu: "tego nie robimy". I juz.



Temat: Wagony dla niepełnosprawnych w pociągu do Katowic
Wagony dla niepełnosprawnych w pociągu do Katowic
W poniedziałek PKP zaskoczy pasażerów przystosowanymi dla niepełnosprawnych
jednostkami elektrycznymi. Mają przedział, w którym można umocować wózek, oraz
odpowiednio przystosowane toalety.

Wysłane zostaną na trasę Częstochowa - Katowice - Gliwice. - Na okres próbny.
Będziemy obserwować ich przydatność - mówi Elżbieta Pierzchała, dyr. Przewozów
Regionalnych PKP w Katowicach. Z Częstochowy wyremontowany skład będzie
odjeżdżać o godz. 7.38 i 13.25, a z Katowic do Częstochowy o 14.05 i 20.42.
/gazeta.pl/




Temat: LITOŚCI !!!
LITOŚCI !!!
Kolejne mądre posunięcie marketingowe PKP.

PKP Przewozy Regionalne” spółka z o.o uprzejmie informuje, że w związku z
pracami torowymi na szlaku Kraków Główny – Kraków Płaszów w dniach od 15
września godz.19:00 do dnia 19 września godz. 13:00 nastąpią zmiany w
kursowaniu pociągów:

ble ble ble

Ale co po raz kolejny debilnego powtarzają:

Pociągi kursujące w skróconej relacji

1. Pociąg nr 406 relacji Wieliczka Rynek (odj.6.15) – Kraków Główny
(przyj.6.40) będzie kursował w relacji Wieliczka Rynek – Kraków Płaszów
2. Pociąg nr 407 relacji Kraków Główny (odj.6.45) – Wieliczka Rynek
(przyj.7.10) będzie kursował od stacji Kraków Płaszów (odj.6.52)
3. Pociąg nr 5028 relacji Chabówka (odj.4.50) – Kraków Główny (przyj.8.03)
będzie kursował w relacji Chabówka - Kraków Płaszów
4. Pociąg nr 5028 relacji Sucha Beskidzka (odj.15.30) – Kraków Główny
(przyj.17.16) będzie kursował w relacji Sucha Beskidzka - Kraków Płaszów

Pociągi odwołane

1. Pociąg nr 429 relacji Kraków Główny (odj.15.45) – Wieliczka Rynek
(przyj.16.10)
2. Pociąg nr 432 relacji Wieliczka Rynek (odj.16.15) – Kraków Główny
(przyj.16.45)

NO TO ZAPEWNE ZNÓW POWALAJĄCO IM WZROŚNIE FREKWENCJA !!!

Za takie decyzje wyrzuciłbym na zbity pysk !!!




Temat: Do Warszawy pojedziemy w lepszych warunkach
I właśnie dlatego PKP Przewozy Regionalne (przewoźnik) inwestują w tabor.
Inwestycje w infrastrukturę to już działka zarządcy sieci, czyli Polskich Linii
Kolejowych (PLK). Inaczej, żeby było łopatologicznie wyjaśnione: właścicielowi
autobusu nie każesz zapłacić za modernizację jakiejśtam drogi z jego kieszeni,
bo to nie jego działka. PKP PR płaci PLK za używanie torów, kierowca płaci w
paliwie opłatę drogową i nie można od nich wymagać, żeby jeszcze dokładali do
remontów infrastruktury.




Temat: Krynica,Wisła ,Szklarska Poręba?
A moze Szczyrk? Miasto probuje byc zimowa stolica kraju ale i w lecie ma cos do
zaproponowania. Jezeli dojazd pociagiem, to PKS Bielsko-Biała dogadało sie z PKP
Przewozy Regionalne i mozna szybko dojechac z Katowic do Szczyrku, pociag
Katowice-Bielsko-Biała a potem autobus z Bielska do Szczyrku. Zobacz
www.pks.bielsko.pl
Z samochodem moze byc problem, w Bielsku jest remontowana lub raczej budowana
droga do Szczyrku i sa duze korki, w centrum Szczyrku jest malo miejsc
parkingowych.
Ale Szczyrk posiada duzo osrodkow wypoczynkowych i prywatnych kwater. Z miejsc
ktore znam moge jeszcze polecic Miedzybrodzie, ale tam bardziej jest odpoczynek
nad woda, chociaz gory tez w poblizu, m.in gora Żar gdzie mozna wejsc lub
wjechac kolejka linowa-terenowa ( www.pkl.pl, na szczycie znajduje sie elektrownia.
O Wisle wiem mnie, ale poczytaj na www.wisla.pl
Plusem Wisły jest stacja pkp ( Miedzybrodzie i szczyrk nie maja). Takie moje
stwierdzenie jezeli Szczyrk jest jak Zakopane to Wisła jest jak Biały Dunajec.



Temat: Powrót pociągów do Łodzi
Powrót pociągów do Łodzi
Od 1 lutego zmienia się rozkład jazdy pociągów. Po licznych protestach
pasażerów przywrócono połączenia z Łowiczem. Na razie do końca maja

Od dzisiaj działają trzy nowe połączenia z Łodzi Kaliskiej do Łowicza - o
godz. 7.37 (od poniedziałku do piątku oprócz świąt), o 11.52 (w niedzielę i
święta) oraz 15.10 (codziennie). Przez dwa miesiące PKP i Urząd Marszałkowski
będą sprawdzać popularność linii. - Jeśli okaże się, że zapotrzebowanie jest
duże, pociągi będą jeździły także po 31 maja - zapewnia Elżbieta Zielińska,
naczelnik działu marketingu Zakładu Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi.
news.komunikacja.krakow.pl/kraj/index.php?id=200702001




Temat: Kolejowy podział dzielnicowy kraju
no tak, obawialem sie tego podzialu juz od jakiegos czasu - walka PKP z
samorzadami toczy sie przy tworzeniu kolejnych rozkladow i kiedys musialo to
spowodowac - po prostu za duzo stron i podmiotow uczestniczy w organizacji i
finansowaniu polaczen, zeby mozna bylo tak normalnie sie dogadac.
jesli jednak choc w jednym wojewodztwie konflikt rzeczywiscie bedzie mial taki
efekt to bedzie wielki skandal i wstyd przed calym swiatem - bo jakos w innych
krajach samorzady potrafia sie porozumiec. zenada, ktora moze po prostu zabic
kolej.
intryguje mnie troche to zawracanie na krancach wojewodztw - przeciez na malych
stacjach czesto nie ma nawet zwrotnicy, nie wspominajac o obsludze do
przelaczenia lokomotywy na drugi koniec skladu, wiec ciezko mi to sobie
wyobrazic. chyba ze beda jezdzic pociagi typu push and pull ktore notabene
jeden z producentow taboru obwozil z duma w zeszlym roku po calej Polsce pod
patronatem PKP Przewozy Regionalne....



Temat: Szybka Kolej Miejska ruszy pod koniec 2005 roku?
Gość portalu: lajkonik napisał(a):
> W godzinach szczytu
> częstotliwość co 3-4 minuty, jak w metrze, bo 10 to za rzadko.

Za rzadko? Dołóż do tego normalne PKP i będziesz miał częściej. Przecież PKP
Przewozy Regionalne nie znikną ot tak sobie z linii średnicowej.




Temat: Koniec głodówek kolejarzy, pogotowie strajkowe trw
Koniec głodówek kolejarzy, pogotowie strajkowe trw
"Dodatkowo w piątek Sejm przyznał 550 mln zł na przewozy regionalne PKP w
przyszłorocznym budżecie". TO JEST JEDEN WIELKI skandal aby z naszych
pieniędzy dotować PKP, które żyje jeszcze w epoce socjalizmu i myśli, że cały
Świat stoi przed nimi otworem. JA MÓWIĘ STANOWCZE NIE, nie chcę aby z moich
podatków finansować nieudolną i przerosnietą branżę!!!!!!!!!!!!!!1




Temat: ptaki:p
Faktycznie, pociąg "Mazowsze" będzie się w Żychlinie zatrzymywał, oficjalnie
informuje PKP-przewozy regionalne na swojej stronie. Jest dowód na to
że "kropla drąży skałę". Telefony i monity pomogły, chyba zmienię zdanie o
naszym szynowym przewoźniku. A Tobie edmurphy, jak by d..a na dworcu porządnie
zmarzła, albo poganiałbyś po schodach za odjeżdżającym pociągiem, to by Ci było
wszystko jedno Gosiewski czy Pierdesiewki załatwił, a i żarcików by Ci się
odechciało.



Temat: Kolej wprowadza bilety za bagaż
> dyrektor handlowy w spółce PKP Przewozy Regionalne:
> - Konduktorzy nie będą literalnie stosować tego przepisu

To po co go wprowadzac? Albo przepis jest sformulowany sensownie i jest
egzekwowany, albo przez wprowadzanie takich "kwiatkow" jest on po prostu
bezsensowny i poglebia tylko uznaniowosc i dowolnosc interpretacji.

A nie pokusil by sie pan dyrektor o uregulowanie, kiedy przepisy nalezy
stosowac doslownie, a kiedy "jak mi sie podoba"? Lekki to absurd...



Temat: Czeska szybka kolej w Katowicach
To jest 10 autobusów!
Ja tam byłem i wino piłem. W trzech wagonach piętrowych jednostki jest tyle
miejsca, że setka gosci się po prostu gdzies zgubiła i trzeba było ich szukać.
Nie żartuję.

Najlepiej było posłuchać przedstawicieli marketingu PKP Przewozy Regionalne,
którzy osiedli w środkowym wagonie na dole. Z szmeru rozmów polskich
konduktorów wysłyszeć można było oburzone "w tym pociągu nie ma żadnego
przedziału służbowego, wszyscy mi tu chodzą". Bowiem polski konduktor
przyzwyczajony jest do tego, że ma dla siebie wagon, a jak nie, to przynajmniej
pół wagonu, a jak nie, to anektuje przedział bagażowy jednostki i tam się
zamyka, wychodząc raz w czasie kursu pociagu i robiąc w środku Bóg wie co.

Czeski konduktor nie ma takiej laby - chodzi cały czas z jednego końca pociagu
na drugi, sprzedaje bilety z małej ręcznej kasy fiskalnej jesli potrzeba, żaden
gapowicz mu nie ucieknie, po prostu pracuje i za to mu firma płaci. Dlatego też
nic dziwnego, że czeskie koleje wożą w porównaniu z polskimi 6 razy więcej
pasażerów, bilety są 3 razy tańsze, no i cała firma jakoś wychodzi na swoje,
nie odcinają jej prądu za długi.




Temat: Newsletter 6
Bilety aglomeracyjne mają coraz większe powodzenie
Aglomeracyjny hit

Środa, 10 listopada 2004r.

Miesięczne bilety aglomeracyjne, pozwalające podróżować po Wrocławiu pociągiem
i autobusem, z miesiąca na miesiąc cieszą się coraz większym zaufaniem. W
sierpniu, czyli pierwszym miesiącu ich wprowadzenia, jeździła na nich zaledwie
garstka osób. We wrześniu – już osiemset osób. Miesiąc temu, gdy do miasta
przyjechali studenci, liczba sprzedanych biletów wzrosła do 1450.
– Jest naprawdę dobrze. Do tego stopnia, że koledzy z innych województw proszą
nas o pomoc we wprowadzeniu u nich takich biletów – mówi Andrzej Piech z
dolnośląskiego oddziału PKP Przewozy Regionalne.

(Przem) - Słowo Polskie Gazeta Wrocławska




Temat: Tornado nad Śląskiem
Dlaczego nie podajecie udręki, jakie przeżyli podróżni na
odcinku Katowice - Rybnik?.Pociagi jezdziły drogą okreżna i jak
m"marek po piekle",Do Mikolowa i z p[owrotem do Ligoty,
następnie drogą okreżna przez łaziska i wszystko to na żywioł,
brak jajichkolwiek koordynacji. PKP PRzewozy Regionalne spisały
się na minus do poptęgi setnej.W S T Y D !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Temat: zmiany komunikacyjne
mercin.brezan napisał:

> od 8 grudnia DB uruchamia połączenie kolejowe Żagań - Chociebuż
> (Cottbus)

Nie DB a PKP Przewozy Regionalne na wniosek z Urzędu Marszałkowskiego.

> po nowym roku Bóbr skraca kurs do trasy Żagań - Wrocław, Wrocław -
> Żagań

Będzie skomunikowany z szynobusem z/do Żar.
Wyeliminowano codzienny podsył pustego składu z lokomotywą z/do Żagania.




Temat: Przymiarki do nowego Rozkładu Jazdy
a zamiast szynobusow Acatus
> Spółka PKP Przewozy Regionalne uzasadnia plany nierentownością połączeń: ze
> Zgierza do Łowicza jeździ średnio 50 - 70 osób, a w przeciwnym kierunku od 25
> do 60, tymczasem najmniejszy skład ma 212 miejsc siedzących.

Tak to jest jak zamiast kilku np. poniemieckich szynobusow Urzad Marszalkowski
kupuje pieknego Acatusa. Dokupmy drugiego, a wnet wystarczy na cale
wojewodztwo.



Temat: Jaka była przyczyna wykolejenia się pociągu?
Jaka była przyczyna wykolejenia się pociągu?
Jechałem tym pociągiem i było naprawdę strasznie. Po raz pierwszy przeżyłem coś
takiego. Najgorsze jest to,że jechałem do Niemiec i nie zdążyłem na autobus w
Częstochowie. Musiałem wydać 300zł, żeby go dogonić. Gdyby służby odpowiedzialne
za przywrócenie ruchu działały szybciej, to na 100% bym zdążył. Trzy i pół
godziny czekaliśmy na pociąg zastępczy. Decyzja o jego podstawieniu została
podjęta 2h po wydarzeniu. Przeganiali nas z miejsca na miejsce z 70kg bagażem.
Najpierw kazali wyjść z pociągu, potem znów wejść do przodu, potem znów
wygonili. Po półtorej godziny "specjaliści" zauważyli, że skoro jest przerwana
trakcja, to nie da się pociągnąć czterech pierwszych wagonów. Potem podstawili
(początkowo) jeden autobus do wożenia ludzi. Na szczęścię po około 20 minutach
nadjechało ich więcej. Złożę reklamację, bo straciłem przez to 300zł. W drodze
do Niemiec wymyśliłem hasło reklamowe: "Życie to nie bajka - PKP - Przewozy
Regionalne". Nie jest to szczyt dobrego humoru, ale wtedy byłem tak zmęczony i
zdenerwowany, że mnie to bawiło.



Temat: Przesiądziemy się z pociągu do autobusu
Przesiądziemy się z pociągu do autobusu
Od 3 do 6 sierpnia podróżni będą narażeni na utrudnienia w kursowaniu pociągów
relacji Łódź - Warszawa. Odcinek między stacjami Łódź Widzew i Łódź Andrzejów
będzie zamknięty w godzinach od 19.45 do 4.45. Pociągi pośpieszne nie będą w
tym czasie zatrzymywać się na stacji Łódź Widzew, gdyż zostaną skierowane na
stację Łódź Kaliska, trasą przez Łódź Olechów.

Pociągi pośpieszne do Łodzi, wyjeżdżające z Warszawy Wschodniej, odjadą o
godz. 19.32 i 21.13. Przybędą na stację Łódź Kaliska odpowiednio o 22.17 i
00.21. Odjazd do Warszawy z Łodzi Kaliskiej będzie o godz. 20.45.

Zamiast pociągów osobowych kursować będą autobusy zastępcze. Zastąpią one
pociągi relacji Skierniewice - Łódź Fabryczna (18.22), Koluszki - Łódź
Fabryczna (21.58), Łódź Fabryczna - Piotrków (19.45) oraz Łódź Fabryczna -
Skierniewice (20.22, 22.30).

- Na odcinku między Widzewem a Andrzejowem będzie budowana sieć trakcyjna -
mówi Zdzisław Stożek z PKP Przewozy Regionalne. - W ciągu dnia pociągi będą
jechały jednym torem, zaś od wieczora ruch będzie całkowicie zamknięty.

(mbr) - Dziennik Łódzki



Temat: łódzkie marszałki szacunkiem cieszą się
Zespół Roboczy ds Usamorządowienia PKP Przewozy Regionalne liczy 8 członków:
Wojciech Jankowiak
Sebastian Ciemnoczołowski
Bartosz Nowacki
Piotr Spyra
Władysław Husejko - przewoniczący zespołu
Roman Ciepiela
Patryk Wild
Bogdan Rzońca

został powołany podczas posiedzenia Konwentu Marszałków Województw RP (a nie Związku Województw!) w dniu 24 stycznia br. w Szczyrku.
Nie ma przedstawicieli wszystkich województw, bo chodziło o to żeby to było nieduże gremium. Taka była decyzja wszystkich.



Temat: Przymiarki do nowego Rozkładu Jazdy
> Spółka PKP Przewozy Regionalne uzasadnia plany nierentownością połączeń: ze
> Zgierza do Łowicza jeździ średnio 50 - 70 osób, a w przeciwnym kierunku od 25
> do 60

A ile ma jezdzic, jesli czas trwania podrozy to 2 godziny? Jakie to typowo
polskie bledne kolo... ;/



Temat: "Łodzianinem" jednak szybciej?
Spóźnienia to normalka
Niestety nie masz racji. Telimena wyjeżdżająca z Widzewa o 6:34 spóźnia się
CODZIENNIE !!!
Do Warszawy Zachodniej przyjeżdza ze średnio dziesięciominutowym opóźnieniem.
Dzisiaj przyjechała z 15-to minutowym. Wytłumaczeniem jest to, iż pociąg
osobowy relacji Skierniewice - Tłuszcz jedzie pierwszy tymi samymi torami co
dwa pośpieszne - Telimena z Łodzi i Kmicic z Częstochowy. W związku z tym oba
pociagi pośpieszne przyjeżdżają do W-wy z opóźnieniem. Może to świadczyć
jednynie albo o braku kompetencji pana dyspozytora, albo braku dobrej woli. Ani
rzecznik PKP Przewozy regionalne ani nikt z dyrekcji nie kwapi się, aby tę
sprawę wyjaśnić...

Pozdrowienia dla wszystkich podróżujących...



Temat: zmiany komunikacyjne
diesel46 napisał:

> Nie DB a PKP Przewozy Regionalne na wniosek Urzędu
> Marszałkowskiego.

pisałem że powtarzam za Gazetą Regionalną - specjalnie dla dieslel46
przepisze zdanie z artykułu na stronie 19
"Połączenie uruchamia przewoźnik niemiecki"...

www.zary.pl/e-cms/ob.php/pociag.pdf?id=4055&PHPSESSID=eca72800e4d63ee6e279a5140488fb82

tyle na żarskich stronach

> > po nowym roku Bóbr skraca kurs do trasy Żagań - Wrocław,
Wrocław - Żagań
> Będzie skomunikowany z szynobusem z/do Żar.
> Wyeliminowano codzienny podsył pustego składu z lokomotywą z/do
> Żagania.

i to mnie się podoba - zwłaszcza w kontescie wypowiedzi croolicka
nt. połaczenia Zielona Góra - Jelenia Góra omijającego Żagań :)))
szynobus z Żar do Żagania wystarczy, przesiadka na zdrowie wpłynie ;-
)




Temat: [Kraków] Szybką kolejką z centrum na lotnisko
[Kraków] Szybką kolejką z centrum na lotnisko
Właśnie znika jedna z ostatnich przeszkód w przygotowaniu inwestycji, jaką
jest połączenie szybką kolejką centrum Krakowa z lotniskiem Balice – czytamy w
krakowskim dodatku „Gazety Wyborczej”.
„Gazeta” podaje, że radni zgodzili się w tym tygodniu na zakup należącej do
norbertanek działki, która leży na trasie kolejki. Z remontem i budową
brakującego fragmentu torów miasto powinno zdążyć jeszcze w tym roku.

Kolejka to wspólne przedsięwzięcie województwa, miasta, spółki PKP Przewozy
Regionalne i Agencji Mienia Wojskowego (to ona zarządza istniejącymi torami
prowadzącymi do Balic).

W grudniu Balice będą jedynym polskim lotniskiem z połączeniem kolejowym.

Trasę obsługiwać mają zakupione przez województwo szynobusy. Kolejka ma
kursować dwa razy w ciągu godziny, a czas przejazdu ma wynosić około 20 minut.
/onet/




Temat: Rowery w pociągach
Rowery w pociągach (tekst)
Od początku lipca w dwóch pociągach przejeżdżających przez Łódź
można przewozić dwa kółka w specjalnym wagonie. Jeden z
rowerowych składów jedzie do Olsztyna i Pisza, drugi do Żywca. -
Nie zakładaliśmy z góry, do kiedy pociągi będą mogły zabierać
rowery - mówi Aleksandra Maj, naczelnik działu sprzedaży w
Zakładzie Przewozów Regionalnych PKP w Łodzi. - Dziś już wiemy,
że kierunkiem Żywiec jest zainteresowanych niewiele osób. Po
wakacjach wrócimy więc na nim do starych zasad.

Przez miesiąc rowery przewiozło pociągami ponad 100 osób.
Większość jechała na Mazury. - Zazwyczaj w piątek wyjeżdżają na
weekend pojedyncze osoby, a w poniedziałki zorganizowane grupy -
mówi naczelnik Maj. - Grupy nie wracają już jednak z nami. Wolą
wracać rowerami.

Dlaczego tylko dwa łódzkie pociągi mają specjalne wagony? Czyżby
rowerzyści nie podróżowali w innych kierunkach? - Zdecydowaliśmy
się na te dwa kierunki, bo pasażerowie tylko o nie pytali - mówi
Maj. - Z wyjazdami na Mazury mieliśmy kłopot, bo już dużo
wcześniej zgłaszały się do nas grupy rowerowe. Udostępnialiśmy
im przedziały na przodzie pociągu. Rowery stały w przejściu i
utrudniały poruszanie się. Konduktor musiał prosić innych
pasażerów, żeby wsiadali do dalszych wagonów.

Teraz kłopotu nie ma. Pasażer odstawia rower do specjalnego
wagonu i odbiera go po zakończeniu podróży.



Temat: Nie nasza KOLEJ
Ja widziałem dzisiaj propozycję rozkładu PKP Przewozy Regionalne, też szykują
się zmiany- oczywiście nie na lepsze. Nie ma połączeń z największymi miastami,
poza Warszawą i Krakowem, bo te leżą w miarę blisko, ale z pozostałymi to jest
tragedia- nawet do niedaleko leżących Częstochowy, Katowic, Lublina ciężko jest
dojechać nie mówiąc już o Łodzi



Temat: Odchodzi szef Zarządu Transportu Miejskiego
Gość portalu: wuwu napisał(a):

> Z jakich powodów pan Ruta wyleciał z Intercity?
> Czy to prawda, że był dyrektorem Dworca Centralnego? Jeśli to prawda, to za
> same utrzymanie porządku na dworcu należy się banicja.

Nie Wyleciał. Wygrał jedyny kunkurs organizowany przez zewnętrzną firmę na
prezesa spólki PKP Przewozy Regionalne. Więc awansował. Trzeba wiedzieć co się
pisze a ni szerzyć kiepską propagandę.



Temat: Mniej lokalnych pociągów
Mniej lokalnych pociągów
Może by tak władze Warszawy przejęły od PKP Przewozy Regionalne zarządzanie
pociągami łączącymi centrum z miejscowościami podwarszawskimi zamiast
zajmować się "walką z agencjami towarzyskimi"? Wiele osób tam mieszkających
chętnie by z tego korzystało unikająć co dziennych korków. Na pewno byłoby to
tańsze niż budowanie kolejnych linii metra...



Temat: Na Śląsku Cieszyńskim nie chcą cięcia kursów
Na Śląsku Cieszyńskim nie chcą cięcia kursów
Samorządy Śląska Cieszyńskiego ostro protestują przeciwko planowanej
likwidacji połączeń kolejowych na linii Bielsko-Biała - Cieszyn oraz
Katowice - Wisła Głębce. Ślą listy do ministra infrastruktury,
marszałka województwa śląskiego, wojewody śląskiego oraz do zarządu
PKP Przewozy Regionalne.
www.rynek-kolejowy.pl/10466/Na%2B%25A6l%25B1sku%2BCieszy%25F1skim%2Bnie%2Bchc%25B1%2Bci%25EAcia%2Bkurs%25F3w.htm




Temat: polaczenie arimr i awr - gdzie siedziba
Nie Zg, nie cieszę się "że ktoś straci pracę", tylko cieszę się, że NARESZCIE
zatrzymany zostanie przyrost miejsc pracy w administracji. Jakoś tak się głupio
składa, że w Lubuskiem jest chyba jeden z najwyższych współczynników
zatrudnionych w administracji, w stosunku do zatrudnionych w innych działach
gospodarki. Niestety, administracja nie tworzy PKB, tylko go wykorzystuje.
Jedyneym sensem istnienia tego "wojwództwa" jest tworzenie nowych urzędów i nie
sądzę by się to zmieniło w przyszłości. Jestem przeciwnikiem istnienia
tego "województwa" ale skoro jeszcze (niesety) istnieje, to wolę by Gorzów był
w nim mocniejszą stroną, tak jak Ty wolisz by była nim Zielona Góra. To chyba
nic dziwnego.
Niestety, tak się dziwnie złożyło, że najwięcej zbędnych instytucji jest w
Zielonej Górze (WFOŚiGW, PFRON, delegatura LUW, GDDKiA i jeszcze coś by się
znalazło jak choćby NFZ, czy regionalne przewozy PKP). Osobiście uważam, że na
całą zachodnią Polskę wystarcz po JEDNYM oddziale tych instytucji w Poznaniu
czy Wrocławiu. W zamian, wystarczy uprościć procedury i rozszerzyć uprawnienia
powiatów. 16 oddziałów tego, 16 oddziałów owego, przecież to marnotrawstwo!
Ps. a gdzie się podziały Twoje szumne hasła pt. wojewoda jest niczym? Czyżby
szok powyborczy sprawił, że zmieniłeś zdanie, a zapowiedzi PiSu o koncentracji
władzy wzbudziły niepokój:) Przyznaję że mam lekką satysfakcję:)))



Temat: Kolej na Europę - wszystko o europejskich pocią...
Bilet weekendowy kosztuje 99zł, a turystyczny 50zł. To są dwa różne bilety,
dwóch róznych przewoźników. Pierwszy jest na wszystkie EX,IC i EC z wyjątkiem
Berlin -Warszawa EX, a drugi na wszystkie pociagi uruchamine przez PKP Przewozy
Regionalne, czyli osobowe i pośpieszne.
Łącznie z biletem turystycznym można nabyć bilet w cenie 10,00 zł na przewóz
roweru, który jest ważny tylko w czasie ważności biletu turystycznego i cena
nie zależy od odległości



Temat: techniki relaksacyjne na przestrzeni dziejów
denn alles Fleisch es ist wie Gras
zdjęcia rentgenowskie,
przejazd ul. Okulickiego po ciemku
Anton Bruckner
busy do Pabianic
PEKAO SA
Nordea Bank Polska
Ewa i Czesław Petelscy - dzieła wszystkie
5 różnych tłumaczeń jednej strony internetowej na jeden język
Jim Carrey - dzieła wszystkie
Windows Millennium Edition - Scandisk C:
sauna fińska z Kropiwnickim
ESKK
finałowy etap loterii Przeglądu Reader's Digest
Waldemar Sondka
Waldemar Łysiak - dzieła wszystkie
zwiedzanie pieca lokomotywy, gdy jest ona w ruchu
PKP Przewozy Regionalne
jad kiełbasiany
"picie za 3,50 poproszę" (zasłyszane od menela w "Biedronce")




Temat: Obchody rocznicy śmierci Reymonta
żarty żartami...ale tu smrodek wykryłem
"Reymont" - Będzie jeździł nadal, chociaż od nowego rozkładu jazdy droga
wydłuży się o 40 minut. To dlatego, że będzie przejeżdżał przez Częstochowę -
wyjaśnia Zbigniew Ciemny, zastępca dyrektora PKP Przewozy Regionalne w Łodzi.

jedyny "normalnie" jadący pociag...tzn jadący do Kraka tyle ile średnio
samochód...wiedziałem, że ktoś coś tu pozmienia i to w tym samym czasie kiedy
miedzy Wawą i Krakiem krąży mnóstwo interciti o których istnieniu tutaj
przestałem nawet marzyć.
To co Panowie przywilejów branżowych sie domagacie, prawda ? za ten trud i
poniewierkę...

Jak tu do tej Łodzi mają dojechac turysci...jak juz się o niej dowiedza i
zaufają, ze warto...




Temat: Jechałam szynobusem!!!
według Łukasza Kurpiowskiego (rzecznik PKP Przewozy Regionalne) - nowe
szynobusy mieszczą około 200 pasażerów. MAksymalna prędkość 120 km/h. Nie
posiadaja lokomotywy. Więc panie partyzancie79 nie mogłes jechać przed 11
grudnia 2005 szynobusem bo ich jeszcze nie było. W tej chwili na lini Czeremcha-
Białystok jeździ 5 szynobusów z czego tylko jeden jest nowy. W styczniu/lutym
2006 pojawi się jeszcze nowszy i jeszcze jeden kurs - zapewnia marszałek
województwa Podlaskiego - to tyle



Temat: Szybka kolej w Płocku!!!
konrad_wp napisał:
> 2. Uruchomienie szynobusów na trasie Płock-Sierpc. Całkiem realne, podobno w
> Kolejach Mazowieckich sondują temat.

Linię powinien obsługiwać SA103
www.pesa.pl/php/index_pl.php?id_artykul=1159&%20a=1&%20id_sesja=0
> 3. Analogicznie - szynobusy do Gostynina.

Tu idealny byłby EN81
www.pesa.pl/php/index_pl.php?id_artykul=1219&%20a=1&%20id_sesja=0
Na PKP Przewozy Regionalne nie ma co liczyć, jak Koleje Mazowieckie nic nie
zrobią to jeszcze rok-dwa a do Płocka nie będzie pociągów pasażerskich.




Temat: Czy metro we Wro ożywiłoby peryferia miasta????
Tak, PKP Polskie Koleje Państwowe SA. A przewozy ma PKP Intercity i PKP Przewozy
Regionalne. Oni sobie tak spółkują...



Temat: Czy zniknie większość połączeń regionalnych PKP?
Samorzad wojewodztwa dal kase na przewozy regionalne to PKP ja pieknie trwoni. A
szynobusy to w okolicach Bydgoszczy jezdza moze 2 lub 3. Wszystkich tras nimmi
nie obsadzisz.



Temat: Strajk na PKP
pawel.zary napisał:

> Uważam, ze PKP należy podzielić na mniejsze podmioty i prywatyzować możliwie
> jak najwięcej (zreszta taki plan jest powoli wdrażany).

Tia, juz Margaret Hilda Thatcher wpadla na ten pomysl w l.80 skonczalo sie tym,
ze co roku mamy w GB jakas duza katastrofe kolejowa...

> Dofinansowanie może dotyczyć wybranych przewozów regionalnych.

O NIE! To PKP wreszcie powinno zrozumiec, ze likwidacja polaczen regionalnych to
podcinanie galezi polaczen miedzymiastowych (im mniej polaczen regionalnych tym
trudniej korzystac z polacen typu InterCity/EuroCity).

> Ja osobiście uważam obecne PKP za
> relikt przeszłości i worek bez dna jeżeli chodzi o publiczne pieniądze

Ja bym postawil PKP w stan likwidacji a majatek sprzedac kilku spolkom
regionalnym (takze z przewaga kapitalu zagraniczenego) - nie wolno popelniac
bledu polegajacego na oddzielaniu infrastruktury od przewozow i przewozow cargo.




Temat: Łódzkie załatwiło pociągi Łódź - Radom...
i pozbyło się ich na linii Łódź-Łowicz
lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/775751.html
<<<<<<<<<<<<<<
PKP Łódzkie Przewozy Regionalne od 1 października wstrzymały połączenia
pasażerskie między Łowiczem a Łodzią Kaliską. Powód? Urząd Marszałkowski w Łodzi
odmówił finansowego wsparcia nierentownych kursów.

PKP szacuje, że gdyby połączenie utrzymać do 8 grudnia, przyniosłoby ponad 1,1
mln zł strat. Urząd Marszałkowski w Łodzi, który w tym roku przekazał kolei 35
mln zł na przewozy regionalne, jest zaskoczony decyzją PKP o likwidacji połączenia.

- Z naszych wyliczeń wynika, że PKP ma oszczędności w związku z modernizacją
torów między Łodzią a Warszawą - mówi Marcin Nowicki, rzecznik łódzkiego urzędu.
- Tą trasą jeździ mniej pociągów niż wcześniej zakładano. Szacujemy, że te
oszczędności znacznie przekraczają koszty utrzymania połączeń na trasie Łódź -
Łowicz w okresie od października do 8 grudnia. Czekamy na wyjaśnienia PKP w tej
sprawie.

PKP podkreśla, że ograniczenie ruchu za sprawą modernizacji linii kolejowej na
trasie Łódź - Warszawa przynosi kolei straty, bo mniej pociągów to mniej pasażerów.
/>>>>>>>>>>>>>

Taki burdel to tylko w Polsce...



Temat: MZK i PKP - wspólny bilet miesięczny
Z tego co ja wiem, to najprawdopodobniej w spólce "przewozy regionalne" nie ma
z kim na ten temat gadać.
Przewozy regionalne rząd chce podzielić na 16 spółek wojewódzkich (poroniony
pomysł - ludzie !!!!) i w zasadzie póki nie powstanie jakas spółka przewozów
warszawskich, to nawet nie ma się co dogadywać.
Nowa spółka przewozowa warszawska może mieć inne wizje. I słusznie, czemu nowa
spółka ma realizować umowy, które ktos inny podpisał.

Klienci maja prawo do narzekań.
Jednak wyobraźcie sobie, że dzieli się na 16 róznych firm taki Microsoft. I na
sam koniec zawiera jakis dłuższoterminowy kontrakt. Która z nowych firm ma go
realizować?

Durny jest sam pomysł podziału jednej ogólnopolskiej spólki przewozowej na 16
wojewódzkich.
To bedzie gwóżdź do trumny PKP i olbrzymia strata dla całego państwa.
Taki eksperyment przerabiali już Anglicy. I po 2 latach musieli wpakowac
miliardy funtów w ratowanie narodowego przewoźnika. U nas robi sie ten sam błąd.

Wzrosną koszty działalności spółek przewozowych (kazda będzie miec własny
zarząd, rady nadzorcze itp.) skomplikuja sie rozliczenia miedzy spólkowe (od
wzajemnych rozliczeń trzeba bedzie odprowadzac VAT).
Skonczy sie tym, że ludzie będą musieli wysiadać na granicy województwa z
pociagu, iśc do kasy, by kupic bilet na dalszą podróz tym pociagiem.
To Anglicy juz przerabiali.




Temat: perspektywy łódzkiego węzła komunikacyjnego
www.lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/351342.html
"PKP przygotowują się już do układania rozkładu jazdy pociągów na 2005 rok. Na
ogólnopolskiej konferencji spotkali się przedstawiciele Zakładów Przewozy
Regionalne oraz samorządów wojewódzkich, które teraz są organizatorem przewozów
w regionie i je finansują.

Ustalenia nie są korzystne. Na mocy rozporządzenia ministra infrastruktury 360
pociągów pospiesznych przejmie od grudnia tego roku spółka Intercity. W Łodzi
dotyczy to takich pociągów jak „Reymont” jeżdżący do Krakowa, „Wrocławianin”
kursujący do Wrocławia oraz składy do Zakopanego, Kołobrzegu i Szczecina.

Przejęcie przez spółkę „Intercity” łódzkich pociągów może oznaczać likwidację
połączeń. Jeśli bowiem okażą się nierentowne, to znikną z rozkładu jazdy.

– Czarno to widzę. Łódź ma złe doświadczenia z pociągami „Intercity”. Jedyny
taki pociąg, który kiedyś kursował nad morze, utrzymał się w rozkładzie
zaledwie pół roku – powiedział nam Jan Kotynia, zastępca dyrektora Łódzkiego
Zakładu Przewozów Regionalnych."

Póki co jest napisane jedynie, że pociągi zostaną przejęte od ZPR przez IC.
Prawdopodobieństwo, że Reymont albo Wrocławianin wyleci z rozkładu jest chyba
równie duże, co możliwość likwidacji któregokolwiek z 360 pociągów przejętych
przez IC. Chyba, że flipy mają jakieś nieoficjalne informacje.




Temat: Nie będzie strajku na kolei
Hansa, proszę Cię, jak się nie znasz na temacie, to się nie wypowiadaj. W całej
Europie Zachodniej (w Czechach też!)w kolej i przewozy pasażerskie pompuje się
ogromne pieniądze (w porównaniu do tych marnych 300 mln).
Dlaczego włodarze naszego państwa lekką ręką oddają 25 mld zł rocznie na
dofinansowanie zacofanego rolnictwa? To Cię nie oburza? Bo mnie szlag trafia!!!
Dlaczego ustawa o restrukturyzacji, komercjalizacji i prywatyzacji kolei jest
lekceważona i z zapisanych w niej 500 mln zł w roku 2002 i 800 mln zł w roku
2003 Przewozy Regionalne dostały lub dostaną odpowiednio po 300 mln zł?
Dlaczego państwo lekka ręką nakłada na Przewozy Regionalne obowiązek ulg
ustawowych, a nie poczuwa się już do pełnej ich refundacji? - zwracane jest
jedynie 68% całej kwoty przyznanych ulg ustawowych nie więcej niż 200 mln zł.
Bardzo łatwo jest psioczyć na PKP, należy to wręcz do dobrego tonu. Trudniej
już trochę spojrzeć na całą sprawę z szerokiej perspektywy i zastanowić się,
dlaczego jest tak, a nie inaczej.
Proszę was, nie piszcie bzdur!!!



Temat: O ja walę :) a'propos wspólnego biletu ZTM/PKP
Oto Polska właśnie.
Mogli urządzić symboliczny przetarg pomiędzy PKP Przewozy Regionalne, WKD,
InterCity i może jeszcze wąskotorówką w Piasecznie, albo PKP Cargo. Nie ma
rzeczy niemożliwych.



Temat: Kolej wprowadza bilety za bagaż
DRANSTWO TOTALNE!!!
Proponuję napisać "troszeczkę" e-maili na adres PKP PR: p@pkp.com.pl - adres
jest dostępny na stronie PKP Przewozy regionalne. Ja sam już wysłałem!!!



Temat: Cuski, dobra wiadomość =]
Okej, więc proszę bardzo:

90 pociągów regionalnych na Podkarpaciu przestaje kursować od piątku do
odwołania - zdecydował zarząd spółki PKP Przewozy Regionalne. Kolej nie
dogadała się z marszałkiem Podkarpacia w sprawie finansowania tych pociągów.




Temat: Co mamy do powiedzenia o PKP?
Można też się przejść po kiblach i nazbierać trochę tych prostokątnych
maciupcich mydełek. Utarg mniejszy niż w hotelach, ale zawsze częśc miejscówki
się zwróci. Gorzej jest w PKP Przewozy Regionalne - tam czasami nie ma nawet
głupiego papieru.




Temat: Odchodzi szef Zarządu Transportu Miejskiego
A co się stało, że przestał pracować z PKP Przewozy Regionalne?
Czym zajmował się zawodowo przez ostatnie miesiące?



Temat: Olsztyn a reszta regionu
Może bardziej spółka PKP Przewozy regionalne olsztyn:|



Temat: ile zajmuje Wam dojazd do pracy ?
Od wyjścia z domu do wejścia do pracy - godzina 20 minut, z powrote, jak dobrze
pójdzie to godzina 10. Jadę 41 km w jedną stronę + autonogi 2,5 km. Jeżdżę PKP
Przewozy Regionalne. Od 9 lat, a pracy nie chce mi się zmieniać...



Temat: Awantura o trasę przez Ursynów
Wojtek S z Tarchomina nieuk matematyczny
Wojtek S z Tarchomina - naucz sie człowieku elementarnej matematyki. Cztery
miliony złotych to 40 samochodów klasy Toyto Avensis, VW Passat, Opel Vectra.
Dług PKP Przewozy Regionalne to setki miliony złotych.



Temat: Szynobusy widmo
Szynobusy widmo
Na co mają iść zaoszczędzone pieniądze? Oczywiście na pokrycie kosztów
komunikacji zastępczej ,którą PKP Przewozy regionalne muszą płacić na bieżąco
przwoźnikom drogowym. Urząd Marszałkowski zapewne wpadnie na ten prosty
pomysł.



Temat: Polska firma chce kupić niemieckie koleje
Takie informacje czyta sie z przyjemnoscia, bo rzadko sie zdarza zeby polska
firma wykupywala niemiecka. Czekamy teraz az PKP Przewozy Regionalne wykupi
francuskie TGV.



Temat: PKP likwiduje kolejne linie, eksperci są przeciwni
Rząd zamiast dopłacać i utrzymywać kolej jak jest na całym
świecie to oni tylko pchają sobie kasę do kieszeni, a ludziom
utrudniają życie. Większość ludzi to odczuje na własnej skórze,
a władzom Polski i PKP to jak widać nie zależy na tym. Zależy im
tylko aby wszystko zniszczyć. Zlikowidować linie to najprostrze
rozwiązanie, a może by tak sami się zlikwidowali, co byłoby z
pożytkiem dla czałego społeczeństwa.
A może by tak chociaż zrezygował rząd i cały zarząd PKP ze
stołków i ustąpił ludzim uczciwym, szczerym i oddanym, którzy
mają głowę na karku i wiedzą jak uzdrowić PKP. Bo likwidacja tak
samo jak restrukturyzacja i powstanie Zakładów Przewozów
Regionalnych to były rozwiązania bezmózgowców, którzy dbaja nie
o firmę a o własną kieszeń.
Na koniec chcę dodać, że nie wiem jak sobie wyobrażają Polskę
bez pociągów na liniach regionalnych. Przecież te pociągi dowożą
głównie pasażerów do węzłów kolejowych jak nie będzie czym
jeździć to kolej straci całkiem pasażerów i przyjdzie wtedy czas
na likwidację pociągów pospiesznych, ekspresów, IC, aż wreszczie
całego PKP. Ludzie na miłość boską zastanówcie się co wy robicie
i pozwólcie w tym kraju normalnie żyć, a jak macie utrudniać to
może lepiej by Was cała dyrekcjo PKP i bezmózgowcy podejmujący
takie dwcyzje wysłać na tamten świat



Temat: PKP w Bytomiu umiera!
PKP w Bytomiu umiera!
Już wkrótce kolej w Bytomiu będzie nieżywa. Polskie Koleje Państwowe planują
właśnie likwidację szlaku kolejowego Poznań - Katowice. W praktyce oznacza
to, że zlikwidowane zostaną pociągi pospieszne przejeżdżające przez Bytom.
Ponadto likwidacji ulegnie jeszcze więcej pociągów regionalnych w naszym
mieście, niż w zeszłym roku. Zmiany mają nastąpić w grudniu tego roku, kiedy
wyjdzie nowy rozkład jazdy PKP. To początek agonii kolei w Bytomiu! Szlak,
który niedawno był jednym z najbardziej zatłoczonych i ruchliwych w Polsce
umiera i traci na znaczeniu w wyniku działań kierownictwa PKP. Mam nadzieję,
że Urząd Miejski i Starostwo w Bytomiu nareszcie zaczną podejmować kroki,
które zapobiegną takiej sytuacji. Wszak rząd Leszka Millera przeznaczył na
przewozy regionalne 500 milionów złotych! Pytam, gdzie są teraz te pieniądze,
bo ja ich nie widzę, a widzę tylko kolejne cięcia przewozów! Mam nadzieję, że
ktoś zainteresuje się nareszcie tą sprawą, tym bardziej, że nie ma ŻADNYCH
powodów, aby likwidować pociągi. Według badań rentowności, które
przeprowadziła gazeta "Nowe sygnały", pociągi relacji Katowice-Poznań są
rentowne. Również szybkości na trasie sa relatywnie wysokie, bo pociągi
osiągają tutaj prędkość 120 km/h, a poza tym trasa jest krótsza niż ta, którą
od grudnia przebiegać będzie szlak!
Proszę, zróbmy coś z tym, zanim kolej w Bytomiu umrze!



Temat: Wzrasta przewóz towarów pociągami
dzisiaj PKP to spolki Cargo , Przewozy Regionalne , Polskie Linie Kolejowe i
inne mniej znane.... a wiec mowiac PKP powinno sie miec na mysli je wszystkie
To mit ze Cargo sobie dobrze radzi bo wzrastaja przewozy prawda jest taka ze
spolka jest slabo zarzadzana na poziomie pozostalych z gropy spolka traci
klientow i tylko brak realnej konkurencji powoduje wzrost przewozow (posiada
monopol na przewozy miedzynarodowe) na rynku krajowym pojawila sie konkurencja
i dlatego Cargo mniej przewozi jestem ciekaw jak ksztaltowaly sie przewozy
krajowe ogolem i jaki udzial mialo Cargo



Temat: Trwa strajk pomorskich kolejarzy
Zniszczyli a teraz protestują...
Przez kilkanascie lat kolejarskie zwiazki zawodowe blokowały wszelkie próby
reform, czy zmian, które mogłyby poprawić ekonomikę działania PKP, umozliwic
jakieś inwestycje w tabor i infrastrukturę, co pozwoliłoby zmniejszyć koszty
eksploatacji, lub w ogóle ją umozliwić. Do związkowego dzieła zniszczenia
dołożyły sie władze PKP a później Przewozów Regionalnych układając absurdalne
rozkłady jazdy, skutecznie pozbywając sie pasażerów.
W rezultacie lokalne pociagi na PKP to liniowe ciężkie sześcioosiowe
lokomotywy z jednym lub dwoma dalekobieznymi wagonami, albo elektryczne
zespoły trakcyjne o konstrukcji sprzed pół wieku. Wiek tego taboru wynosi
średnio ponad 20 lat, a jakośc jego wykonania była żałosna już wtedy, gdy był
nowy. Ów zrujnowany ciężki tabor wozi powietrze, bo jeździ według
idiotycznych rozkładów jazdy, po torach tak zdewastowanych, że ich średnia
prędkość handlowa nie przekracza 20 - 30 km/h.

Jest oczywiste, że takie przewozy są nierentowne, nawet po uwzględnieniu
dotacji.

I do kogo teraz związki zawodowe na PKP mają pretensje? Do samorządów???




Temat: Strajk kolejarzy nie spowodował większych utrud...
Strajk kolejarzy nie spowodował większych utrud...
Przez kilkanascie lat kolejarskie zwiazki zawodowe blokowały wszelkie próby
reform, czy zmian, które mogłyby poprawić ekonomikę działania PKP, umozliwic
jakieś inwestycje w tabor i infrastrukturę, co pozwoliłoby zmniejszyć koszty
eksploatacji, lub w ogóle ją umozliwić. Do związkowego dzieła zniszczenia
dołożyły sie władze PKP a później Przewozów Regionalnych układając absurdalne
rozkłady jazdy, skutecznie pozbywając sie pasażerów.
W rezultacie lokalne pociagi na PKP to liniowe ciężkie sześcioosiowe
lokomotywy z jednym lub dwoma dalekobieznymi wagonami, albo elektryczne
zespoły trakcyjne o konstrukcji sprzed pół wieku. Wiek tego taboru wynosi
średnio ponad 20 lat, a jakośc jego wykonania była żałosna już wtedy, gdy był
nowy. Ów zrujnowany ciężki tabor wozi powietrze, bo jeździ według
idiotycznych rozkładów jazdy, po torach tak zdewastowanych, że ich średnia
prędkość handlowa nie przekracza 20 - 30 km/h.

Jest oczywiste, że takie przewozy są nierentowne, nawet po uwzględnieniu
dotacji.

I do kogo teraz związki zawodowe na PKP mają pretensje? Do samorządów???




Temat: SKM - kto mówi, że się nie da?
Gość portalu: Rafis napisał(a):

> ale to sa tylko koleje regionalne czyli zwykłe przewozy w województwie, które i
> bez tej spółki sa dotowane przez województwo Dolnośląskie.W tym przypadku PKP
> jak najbardziej zalezy na porozumieniu bo bez dopłat województwa musiałyby
> zamknac wiele linii.
>

Po pierwsze to miał być dowód na to, że jest możliwe porozumienie między
samorządem a PKP, co wielokrotnie na tym forum było poddawane w wątpliwość.

Po drugie czytaj dokładnie co tam jest napisane: "Przedmiotem działalności
spółki będą przede wszystkim regionalne przewozy pasażerskie oraz świadczenie
usług związanych z transportem kolejowym (m.in. pociągi: miejskie, ....)".
Zostawili sobie furtkę żeby uruchamiać pociągi miejskie :-) Droga wolna
zwłaszcza, że w tej spółce rządzi samorząd (PKP ma 49% udziałów)!!! Czyli da się
od strony organizacyjno-prawnej. A znów to było wielokrotnie przedstawiane jako
podstawowy problem z uruchomieniem SKM we Wrocławiu.

Pozdrawiam,
SW



Temat: PKP likwiduje połączenie Brodnica - Działdowo
PKP likwiduje połączenie Brodnica - Działdowo
serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34309,2415582.html
Całkowicie zlikwidowana zostanie linia kolejowa z Działdowa do Brodnicy, którą
w ciągu doby jeździło 13 pociągów. Po tyle samo połączeń ubędzie na trasach
Elbląg - Malbork i Działdowo - Mława. Na tych odcinkach składy będą jednak
kursować, choć rzadziej niż dotychczas. W sumie ze 189 połączeń regionalnych
zostało 148. Nie zmieniła się liczba pociągów pospiesznych, których będzie
nadal 40.

Warmińsko-Mazurski Zakład Przewozów Regionalnych zrzucił winę za ponad
20-proc. spadek liczby połączeń na swoich odpowiedników w sąsiednich
województwach. - Zakłady Pomorski oraz Kujawsko-Pomorski uznały te relacje za
zbędne. To one dostarczały tabor, nie było więc innego wyjścia jak zrezygnować
z prowadzenia przewozów na tych trasach - mówił wczoraj na konferencji
prasowej Stanisław Rychlewski, dyrektor zakładu przewozów pasażerskich.




Temat: Zmiany w PKP od 1lipca.
Zmiany w PKP od 1lipca.
Od 1 lipca ma byc zlikwidowany Świętokrzyski Zakład Przewozów Kolejowych i
prawdopodobnie wchłonięty przez Małopolski Zakład Przewozów Kolejowych.
Nie darzę sentymentem obecnej PKP,ale znów ktos bedzie decydował spoza Kielc
ile pociągów nam dać lub zabrać,kolejna bezsensowna reorganizacja.Może juz
czas po prostu zlikwidować,ale tego molocha który pozera miliardy złotowej
polskiego podatnika?Poza tym likwidacji ulegają tylko Podlaski,Świętokrzyski
i Lubuski.Coś tu nie gra.Jak regionalne to regionalne,a regionów jest 16.



Temat: Od 14 grudnia PKP wprowadzają nowy rozkład jazdy
Przeciez polaczenie Gliwice - Katowice jest jednym z
najbardziej obleganych na Slasku. Codziennie tysiace uczniow, studentow i
dojezdzajacych do pracy kursuje na tej trasie (odcinek laczy 2 najwieksze
uczelnie na Gornym Slasku - Politechnike Slaska i Uniwersytet Slaski). Prawie
codziennie jade ta linia i zawsze jest pelno. Nie wyobrazam sobie likwidacji
jakichkolwiek kursow!!!
Jestem stanowczo przeciw jakichkolwiek likwidacji polaczen na tym odcinku!
Jesli na tym odcinku pociagi przynosza wam straty, to niech zlikwidują
wszystkie przejazdy i bedzie spokoj! Zarobia wlasciciele mini-busow.

Wyslijcie mailem protest do Dyrektora Zakładów Przewozów Regionalnych -
promocja@pkp.com.pl i do rzecznika PKP pr.rzecznik@pkp.com.pl. Moze jak
otrzymaja 1000 maili, to da im cos do myslenia!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • chadowy.opx.pl



  • Strona 1 z 4 • Wyszukiwarka znalazła 206 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4