Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: Present smple Gramatyka





Temat: problem z czasami

ejoo pomocy jak mam odroznic present simple od present continouse???????????? znam przetlumacz? jak mam zdania czy dialog a w nim w nawiasie wyraz i jego mam wpisac w prezent simple lub w present continouse to skad mam wiedziec kiedy tak a kiedy simple a kiedy continouse skoro nieenia na polski tego tekstuu:(!!!!!!!!!

Jeśli nie rozumiesz tekstu to skup się na określeniach czasu. Jak widzisz now to wiesz, że bedzie present cont, gdy zobaczysz always to sugeruje Ci to czynność powtarzającą i czas Present Simple.

Present Cont- określenie czasu:
now- teraz
at present- obecnie
At the (present) moment- w tej chwili, w chili obecnej
Inne określenia to:
today- dzisiaj
this morning (week etc.).- tego ranka, (w tym tygodniu)
tomorrow- jutro

Present Simple- określenie czasu:
always - zawsze
never - nigdy
often - często
rarely/ seldom - rzadko
usually - zwykle
occasionally - okazjonalnie
every day - codziennie
every week - co tydzień
every month - co miesiąc
twice a month - dwa razy w miesiącu
seven times a month - siedem razy w miesiącu
three times a day trzy razy dziennie
every hour - co godzinę

Także radzę sobie powtórzyć zastosowanie czasów. W dziale gramatyka masz to napisane.





Temat: Czasy gramatyczne
Czasy gramatyczne

W języku angielskim występuje szesnaście czasów.

Każdy z czterech podstawowych czasów:

present
past
future
future in the past

występuje w czterech aspektach czasowych:

simple
continuous
perfect
perfect continuous

stąd mamy szesnaście kombinacji:

present

present simple, np. I do
present continuous, np. I am doing
present perfect, np. I have done
present perfect continuous, np. I have been doing

past

past simple, np. I did
past continuous, np. I was doing
past perfect, np. I had done
past perfect continuous, np. I had been doing

future

future simple, np. I will do
future continuous, np. I will be doing
future perfect, np. I will have done
future perfect continuous, np. I will have been doing

future in the past

future simple in the past, np. I would do
future continuous in the past, np. I would be doing
future perfect in the past, np. I would have done
future perfect continuous in the past, np. I would have been doing

Wyboru czasu gramatycznego w zdaniu dokonuje się w zależności od sytuacji






Temat: Angielski gramatyka
Opis: Autor owej aplikacji napisał o niej:

Materiały ze stronki www.ang.pl, sam sie z niej uczę, ale nie zawsze jestem przy necie, więc pomyślałem, że fajnie by było mieć coś takiego w telefonie. Może się komuś przyda
Nie chce żadnych pkt itd bo nawet nie wiem do czego służą wystarczy zwykłe dzięki, bo jedną noc na to poświęciłem.

A co znajdziemy w aplikacji:

ANGIELSKIE CZASY
Present Continuous
Present Simple
Present Perfect
Present Perfect Continuous

Past Simple
Past Continuous
Past Perfect
Past Perfect Continuous

Future Simple
Future Continuous
Future Perfect
Future Perfect Continuous

Zestawienie czasów

Formy wyrażania przyszłości

CZĘŚCI MOWY

Czasownik (Verbs)
- czasowniki posiłkowe
- causative have
Rzeczownik (Nouns)
Przymiotnik (Adjectives)
Przysłówek (Adverbs)
Zaimki (Pronouns)
Spójniki (Linking Words)
Przedimek (Articles)
Liczebnik (Numerals)

STRONA BIERNA
MOWA ZALEŻNA
OKRESY WARUNKOWE

Screen: niestety brak

Rozmiar: 106kb




Temat: Gramatyka J.Angielskiego
W aplikacji :

CZASY :
Present Continuous
Present Simple
Present Perfect
Present Perfect Continuous

Past Simple
Past Continuous
Past Perfect
Past Perfect Continuous

Future Simple
Future Continuous
Future Perfect
Future Perfect Continuous

Zestawienie czasów

Formy wyrażania przyszłości

CZĘŚCI MOWY

Czasownik (Verbs)
- czasowniki posiłkowe
- causative have
Rzeczownik (Nouns)
Przymiotnik (Adjectives)
Przysłówek (Adverbs)
Zaimki (Pronouns)
Spójniki (Linking Words)
Przedimek (Articles)
Liczebnik (Numerals)

STRONA BIERNA
MOWA ZALEŻNA
OKRESY WARUNKOWE

Kod:http://uploader.pl/?d=871C07901



Temat: Szybka i efektywna nauka
Kaszko żeby przebrnąć obowiązek szkolny z angielskiego trzeba zobaczyc jakie są kryteria oceniania z angielskiego i przede wszystkim ćwiczyc i utrwalać to, co jest zapisane w wymaganiach programowych z przedmiotu. Ja tak robiłam z moim dzieckiem (ma dysleksję) - najpierw to, co trzeba było zrobić by zdał, z czasem (jak sie udawało robilismy więcej). Wymyślałam, tworzyłam cwiczenia, gry, układanki...... tak sobie teraz myślę, że i książke mogłabym na ten temat napisać ..... Najwiekszą motywacją dla mojego dziecka było to, że zadania te robilismy razem. Więc razem robiliśmy plansze gramatyczne jak trzeba było sie uczyć Present Simple lub Present Continuous, zrobilismy karty do gry "Budujemy zdania"... i tak sie uczylismy bawiąc....



Temat: Szkoła językowa/kursy itp...
Jesli chodzi o metode Callana.

Chodzilem przez rok przed matura. Wyglada to w ten sposob, ze kazdy zaczyna od poczatku. Jezeli jest grupa dobra, to te pierwsze zajecia (It is a pencil) przerobi sie dosc szybko. Gorzej, jezeli w grupie jest slabsza osoba.
Zajecia wygladaja w ten sposob, ze osoby siedza w polkolu a przed nimi stoi lektor z ksiazeczka i czyta z niej pytania razem z odpowiedziami... a pozniej po zadaniu pytania.. my odpowiadamy. Metoda w tym taka, ze pytanie powtarza sie kilak razy i za ktoryms razem juz zna sie cala odpowiedz - zreszta jak ze wszystkim. Czasami sa dyktanda. Zeby przejsc dalej to pisze sie jakis test. Ogolnie metoda Callana przygotowuje pod FC. Jezeli chodzi o jezyk biznesowy to kiepsko.

Ogolnie rzecz biorac. Dosc szybko mozna zlapac pewnosc mowienia, bo jezeli ktos zapyta cie o cos na ulicy to znasz mniejwiecej gotowa odpowiedz, albo przynajmniej poczatek. Duzo slowek mozna zapamietac przez wlasnie takie powtarzanie. Co do gramatyki to wyglada to mniej wiecej w taki sposob.

- What`s the different between Present Simple and Present Continous
- The different between PS and PC is that we use PS bla bla and PC for action blabla ) ) do tej pory pamietam:D

Poza tym.. ma sie niby ksiazki i mozna patrzec na lekcje ktore sie juz przerobilo. Ale z wlasnego doswiadczenia wiem, ze w domu nic sie nie robi:)

sie rozpisalem, pzdr



Temat: Angielski z p. Miernikiem
Słownictwo z 1 a b c d, ze wszystkich ćwiczeń, z tego co jest na stronie 150 i 164
prepositions
phrasal verbs
gramatyka: present simple, present cont., subject and object questions, WHAT clauses, ćwiczenia z zadawania pytań (takie jak kiedyś na tej kartce).



Temat: [18-01-2009] SITA - Język Angielski - CAŁY KURS


Upload zawiera:
- Lekcje w formacie mp3
- Zeskanowaną książkę

Sita - Język angielski - kurs podstawowy CD - część 1 i 2

część 1

Tematy lekcji: Co u Ciebie słychać?, Cześć, Rozmowy telefoniczne, List do Nelly, Zakupy, Nowy dom, Urlopy, Lekcja w szkole wieczorowej, W biurze podróży, Na dworcu.

Gramatyka: to be, tworzenie liczby mnogiej, wyrazy pytające, forma -ing, Simple Present, liczebniki główne, Simple Future, Simple Past, zaimki zwrotne, stopniowanie przymiotników, "anybody", "somebody", czasowniki posiłkowe.

Ilość słów i zwrotów - 828 (bez słów i zwrotów umieszczonych w gramatyce).
Czas nagrania ok 40 minut

część 2

Tematy lekcji: U lekarza, W banku, Zajęcia na wieczór, W restauracji, W teatrze, Zaproszenia, Jak korzystać z środków komunikacji, Na komisariacie policji, Na stacji benzynowej, U fryzjera, W drogerii, Obiad u Bartonów, Czas wolny, Rozmowa o najświeższych wiadomościach, Wycieczka po Londynie.

Gramatyka: Present Perfect, zaimki dzierżawcze, zaimki wskazujące, strona bierna, Past Perfect, would, zaimki twierdzące, zaimki przeczące, Gerund (ing), going to.

Ilość słów i zwrotów - 761 (bez słów i zwrotów w gramatyce).
Czas nagrania ok 40 minut







Temat: Future tenses :)

Rudziu, jestes pewna? Wg mnie, kiedy wyrażamy nadzieję, podobnie w sytuacji przypuszczenia, obawy etc., używamy Future Simple.
co do "hope" to po tym czasowniku uzywa sie present simple albo future simple, nie ma różnicy w znaczeniu, obydwie formy są poprawne Masz rację, ale gramatyki często podają, że generally we use Presten Simple dlatego przypisałam hope do Present Simple



Temat: Present Simple i Continuous o przyszłości
Zawsze uczyłam tej różnicy z przekonaniem, że Present Simple wyraża przyszłośc niezależną od mówiącego, a Present Continuous plany osobiste. Stąd moja wątpliwość, bo flight jest jednak niezależny, tak jak repertuary, harmonogramy, rozkłady odjazdów itp. Ale poszperam jeszcze w gramatykach, dziękuję.

And I'm not afraid of Curious Georges , no, I've been teaching for quite a while and it's not new to me. I just don't feel comfortable when I'm faced the fact that the coursebook (that I've chosen) contains mistakes and they spot it.



Temat: [Gramatyka] Present Simple
w przygotowaniu



Temat: Future tenses :)

Masz rację, ale gramatyki często podają, że generally we use Presten Simple dlatego przypisałam hope do Present Simple
Mogłabyś rudziu podać jakie to gramatyki podają tę regułę? Mnie na wykładzie powiedziano, że używa się Future Simple. Niemniej ufam oleczce, że obie formy są poprawne, ale mnie bardziej odpowiada Future Simple



Temat: Microsoft i bezpieczeństwo

Tristan Alder pozwoliła sobie popełnić co następuje:


Z tą poprawką to moze nigdy :( Mam właśnie koszmarne problemy z układaniem
wypowiedzi. Słownych to zapomnij, a pisemne są tak naszpikowane błędami, że
patrzeć głupio.

Dlatego właśnie najpierw muszę poznać odpowiednie słownictwo oraz wyćwiczyć
gramatykę. Ostatnio zastanawiałem się np. nad tym ,,co to do chlery znaczy,
bełkot jakiś'' w tekście, jaki znalazłem na WWW. A okazało się, że to jest
jakaś tam konstrukcja warunkowa, której nie tłumaczy się wprost, ale
oznacza cośtam. Bez gramatyki i słownictwa mówić się nie da, bo język to
gramatyka i słownictwo. Bez gramatyki to jeszcze można udawać, że się mówi
proste rzeczy, ale bez słów....


Ale straszliwe bzdury piszesz.
Jako przykład mogę Ci podać moją skromną osobę, która uczęszczała na
angielski powżej swego poziomu jedynie przez jeden semstr w życiu. Z
gramatyki "oficjanie" nauczyłem się chyba tylko budowania zdań w simple
present. I następstwa czasów (chociaż tego to nie wiem czy nie na
niemieckim). Całą resztę poznałem "z praktyki". (żeby nie było
niedomówień, dodam, że poza granicami Polski byłem jak dotąd łącznie
ze dwa tygodnie, może trzy).





Temat: poprawność językowa
"Dziwni", czy nie, ale od nich świat przejmuje większą część tej "dziwności" i co najciekawsze ta "dziwność" po pewnym czasie nie jest już "dziwna" .
Upraszczanie gramatyki i mieszanie, czy w ogóle eliminowanie z języka pewnych form czasów gramatycznych nie jest tylko domeną "dziwnych ludzi zza oceanu" .
Poważnie mówiąc język się zmienia i formy gramatyczny, które kiedyś uważane były za błędne, dziś nikogo nie dziwią. Przykładem niech będzie takie zdanie:
"Codziennie do śniadania piję herbatę."
Dzisiaj, w przekonaniu, że jest to poprawna forma, powie tak pewnie 95% Polaków. Pozostałe 5% może się zastanowi i powie poprawnie, że "codziennie do śniadania pija herbatę". W praktyce jest to dokładnie to samo, co zanik present perfect, czy zastępowanie present continuous przez present simple w angielskim.
Nadal uważasz, że tylko amerykanei są "dziwni"

PS. O ile mi wiadomo, umiejętność poprawnego posługiwania się językiem polskim cechuje jedynie 7% Polaków...

PS2. żeby nie było, że się wymądrzam, ja do nich na pewno nie należę, sam się bardzo często łapie na strasznym kaleczeniu naszego języka . Zwłaszcza z ortografią mam problemy, a w pracy nie mam FireFoxa, który zrobi mi autokorekte



Temat: [RS] SITA - Język angielski - kurs podstawowy CD - część 1


Język angielski - kurs podstawowy CD - część 1

Tematy lekcji: Co u Ciebie słychać?, Cześć, Rozmowy telefoniczne, List do Nelly, Zakupy, Nowy dom, Urlopy, Lekcja w szkole wieczorowej, W biurze podróży, Na dworcu.

Gramatyka: to be, tworzenie liczby mnogiej, wyrazy pytające, forma -ing, Simple Present, liczebniki główne, Simple Future, Simple Past, zaimki zwrotne, stopniowanie przymiotników, "anybody", "somebody", czasowniki posiłkowe.

Ilość słów i zwrotów - 828 (bez słów i zwrotów umieszczonych w gramatyce).
Czas nagrania ok 40 minut

Nośnik: CD Audio

Download:



Password:





Temat: egzamin gimnazjalny 2008
Ja nie zaczynałam od podstaw ; DD
/aż sobie w książce zobaczę, co miałam ; )/

Dyktanda też mam.

W I i kilku miesiącach II klasy miałam:
/patrzę na gramatykę/
- Past Simple
- Zaimki osobowe i formy dzierżawcze
- At-In-On
- Present Perfect Simple
- Have gone/have been
- Przyimki miejsca
- Past Continuous
- Tworzenie przysłówków
- Future Simple
- Present Continuous
- Liczba mnoga /?/
- Policzalne/niepoliczalne
- Stopniowanie przymiotników i przysłówków
- Tryby warunkowe 0 i 1
- Zdania względne/rozkazujące
- Modalne
- Stronę bierną
- Przyimki kierunku
- Question Tags

Nawet nie wiedziałam, że aż tyle tego było ; D
A połowy nie pamiętam i tępa z angla jestem ; )




Temat: ANGIELSKI
na egzaminie u mgr Bogusławskiej ma być:
1. czytanka - prawda/fałsz, definicje do słówek z czytanki
2. gramatyka - czasy: present simple, continuouse, past simple, continuous, going to, will, present perfect, przyimki (str.155), stopniowanie, 2 tryby zdań warunkowych
3. słownictwo - wyrazy złożone, zad. 4/46
4. uzupełnienie dialogu
5. wypracowanie - 150 słów: list do przyjaciele z zaproszeniem do KRK na weekend do twojego mieszkania

PS. przepraszam Krzysiek, że dopiero dziś




Temat: Present tenses...
Dostalam cos mailem z prosba o sprawdzenie, ale chcialabym z wami skonsultowac kilka zdan, powiedzcie mi czy dobrze mysle, bo juz sama nie wiem, a im dluzej sie zastanawiam tym mam wiecej problemow:)

1) I ...... people who .... me when I ..... (detest/interrput/speak)

I detest people who interrupts me when I'm speaking.

2) Press shift-F5. The current date ...... (appear)

Press shift-F5. The current date is appearing.

3) When you ......... to someone, .......... them straight in the eye?

When you talk to someone, do you look them straight in the eye?

4) John, really, you ........... yourself (forget)

John, really, you are forgetting yourself.

5. Which film ............ now at the Odeon? (show)

Which film is showing now at tthe Odeon? (tutaj sie zastanawiam, bo repertuat kin, mozna by podciagnac pod rozklad, a to przeciez zawsze jest present simple? )

Tak wiec czekam na opinie:) moze po prostu juz przecwiczylam mozg na gramatyce i mi sie juz myli wszystko, ale wolalabym dobrze komus sprawdzić cwiczenie



Temat: Z życia wzięte
Heh, któregos dnia była ze mnie zbita na angliku ;P
Na jednej z lekcji, mieliśmy gramatykę - ćwiczenia z różnymi czasami....Pech chciał, że facetka uwzięła się na mnie i co chwile pytała:"Ania,a tu jaka forma...?" no więc przygotowałam się, że wszystko o co mnie zapyta, bedzie dotyczyło gramatyki...W pewnym momencie nauczycielka zapytała mnie "Ania, jaki czas?", wiec ja na to bez zastanowienia:"Present Simple.." (bo taki akurat pasował do zdania;P) na co facetka w śmiech i mówi "Ale mi chodzi o godzinę.Ile czasu do końca?"....Klasa w brecht.....(no tak, tego dnia miałam zegarek na ręku i ona go zauważyła;P)



Temat: rekrutacja czyli to co Woland lubi najbardziej ;)
Głos poziomu rozszerzonego - poziom jest rozszerzony.
Rok szkolny rozpoczniecie czasami Present Simple i P. Continous oraz, jeśli będziecie mieli podręcznik Success Intermediate, jakimiś duperelami na temat country clubów (temat przewodni to 'Join the club!').
Generalnie, dobrze by było orientować się w gramatyce, bo małą wagę się do niej przywiązuje (w sensie, że mało jest lekcji gramatycznych, tłumaczenia zasad jak chłopu na miedzy , zakłada się, że to po prostu uczeń miał w gimnazjum).
Ogólnie, akcent jest postawiony na bogacenie słownictwa. No i od początku ćwiczenie tych dupereli na maturę rozszerzoną - wypracowania, opisy obrazków takie tam.
Ale na angielskim fajnie jest. Serio!



Temat: Jakie języki umiesz, a jakich chciałbyś się nauczyć?
Po polsku coś tam powiem. Od 8 lat uczę się angielskiego (ostatnio idzie mi co raz lepiej, bo samo wchodzi jak się ogląda RAW, SD i Impacty ) Ogólnie to jest dla mnie najlepszy język. Świetnie brzmi i wszędzie się dogadasz. W szkole mam 3 rok hiszpański. Na początku byłem podjarany, ale że co roku przychodzą nowi nauczyciele (którzy są studentami), i nie potrafią nic przekazać to się zniechęciłem. Czego chciałbym się nauczyć? Chciałbym się nauczyć angielskiego perfect U mnie problem polega na tym, że znam sporo słówek i wiem jak powinienem coś powiedzieć, ale gramatyka to dla mnie czarna magia. Jak ktoś mi każe w present simple coś napisać to się będę 5 minut zastanawiał.



Temat: wstyd za nieuków ?
No ja w szkole (jak zresztą większość tu obecnych) nie ma wyboru - angielski i niemiecki.
Oasobiście wolę angielski, bo uczę się od przedszkola :D Ale gramatyki nigdy nie chciało mi się uczyć i zazwyczaj mówię i piszę 'tak jak mi ładnie brzmi' i nie zastanawiam się czy powinienem użyć present simple, continous czy perfect XD



Temat: Amaranthine
Wg mnie doskonale umiesz Musisz go umieć bo inaczej dostałabyś się na studia, gdzie ten język już trzeba znać. Ja się będę jutro angielskiego uczyć, bo w poniedziałek poprawiam spr. Na szczęście mam już repetytorium z gramatyki więc może nie będzie aż tak źle. W sumie to nauczycielka nie powiedziała nam, że w Present Simple stosuje się końcówkę do czasownika -ed. Ja tego nie wiedziałam i częściowo dlatego też zawaliłam spr. Chociaż szczerze mówiąc to się do niego nie uczyłam bo nie wiedzialam od czego mam zacząć.. Angielski mi się nie podoba w tym, że ma aż tyle czasów teraźniejszych, przeszłych i przyszłych. No ale postanowiłam sobie, że muszę się nauczyć angielskiego, żeby chociaż móc z ludźmi pogadać w tym języku. Bo przeważnie jak się uczą to angielskiego.

To Twój tata miał fajną pobudkę. Gdybym ja tak zrobiła mojemu, że zobaczyłam pająka to byłaby niezła awantura w domu..

To ja już chyba wolałabym studiować Twój kierunek niż polonistykę. Polskiego nie lubię okropnie jako przedmiotu. Ale moja pani od polskiego jest fajna dlatego jak na razie mi nie przeszkadza. Tylko nie lubię mieć dwóch polskich jednego dnia. Masakra.

A z czego masz te kolokwia?




Temat: Sposoby nauczania dzieci
W jakim wieku będą Twoi uczniowie i na jakim poziomie będziesz nauczać? Jeśli dzieci (co sugeruje ten temat), to zajrzyj do działu "Linkownia", w którym nawet dzisiaj dodałam sporo linków do piosenek, opowiadań i gier edukacyjnych dla dzieci. Większość jest wypróbowana i dzieci bardzo lubiły tego typu zakończenie lekcji Zwykle na początku było trochę gramatyki, ćwiczeń, a potem trochę relaksu. Ćwiczeń też staram się szukać na stronach, najlepiej takich, gdzie będą podliczone punkty bądź procenty za dobre odpowiedzi. Wtedy dzieci się cieszą jak dobrze zrobią takie zadania Przy piosenkach zwykle się śmieją, ale oswajają się ze słuchaniem języka.

Musisz być też bardzo cierpliwa i nawet po 10 razy w kółko przypominać np. o końcówce "-s" przy 3 os. l. poj. w present simple Spytaj dziecko czym się interesuje i jeśli chcesz na danej lekcji zrobić czytanie i tłumaczenie, poszukaj artykułu o tym co lubi. Jeśli na podstawie rysunków uczysz jak opisywać wygląd, kierunki itp., znajdź na necie zdjęcia znanych osób bądź ciekawych miejsc, tak aby dziecko było tym zainteresowane.

Przy okazji zapraszam do dodania zgłoszenia na stronie www.korepetycje.nauczaj.com




Temat: ENGIELSKI - błąd? czy poprawnie

cc:
Temat:    ENGIELSKI - błąd? czy poprawnie

Witam wszystkich

Mam pytanie (z prośbą o ewentualny komentarz gramatyczny - tzn. jakie
zastosowano czasy i formy gramatyczne dla czasowników):

He is said to have done it.


<<< Present Simple ("They say he is...") w stronie biernej:))


Za pomoc dzięki z góry
KUBA





Temat: Pytanie dot. materiałów
Witam

od kilku lat wogole nie ruszalem jezyka angielskiego, bardzo wiele rzeczy juz wylecialo mi z glowy i postanowlem zdac egzamin z języka, nie wiem jeszcze jaki, ale w tym wypadku nie ma to znaczenia. Zwracam sie do was z prosba o pomoc w wyborze podrecznika. Interesuje mnie pdorecznik z ktorego powtorze sobie wszystkie czasy i gramatyke. Cos przystępnego i przyjemnego, gdzie znajde wszystko poczawszy od present simple po condictionale, czy istnieje taki podrecznik? ( do samodzielnje nauki..)

Pozdrawiam
Rafal



Temat: Aquarel
Mam teraz jest na zebraniu. W sumie to wie o moich wszystkich ocenach wiec się za bardzo nie boję. Ale zawsze jest ten mały strach ;p Jestem już zmęczona tą szkołą. Jeszcze dzisiaj moja wychowawczyni zapowiedziała nam sprawdzian w moje urodziny. Super. A urodziny obchodzę tego samego dnia co moja koleżanka z klasy ;p

A ksiązki to repetytoria gramatyczne z niemca i angielskiego. Z angielskiego już wiem jak mam budować czas Present Simple ;p Nauczycielka nie umiała mi wytłumaczyć a z książki zrozumiałam ;p

Teraz codziennie się biologii uczę ;p U nas w klasie jest 20 osób zagrożonych chociaż z jednego przedmiotu na 32 ;p

Dzisiaj na 2 wf nie mieliśmy miejsca gdzie ćwiczyć, bo mała sala była zajęta, przez teatr szkolny a duża, bo stały krzesła na zebranie rodziców ;p A babka coś musiała zrobić więc siedziałyśmy 2 godziny prawie przy szatni i gadałyśmy ;p

A co tam u Was, dziewczęta moje?




Temat: Casual game, czyli ....

Z punktu widzenia od-ludensowego (???) mówimy wtedy o grach właściwych lub o "typowym zachowaniu ludycznym" (wersje "to ja go tnę" oraz "ciąłbym, gdyby nie te lagi*").

---
*neosłownik:
- laga: duża pała;
- lag: opóźnienie wynikające najczęściej z niskich parametrów łącza.
---
Powyższy słowniczek wskazuje, że w epoce informatycznej proste definicje nie są możliwe.
;-)


Ale mimo 'buźki' ja nie do końca żartowałem. O ile wyraz 'habitualny' chyba już jest w użyciu w języku polskim (przynajmniej w odniesieniu do gramatyki, np. czas Present Simple) o tyle 'konsuetudinalny' jest jego synonimem i właśnie w takiej spolszczonej formie natrafiłem na niego kiedyś, bodajże nawet w jednej z biografii Tolkiena (!) [jednej z wielu, a mam kilkanaście], więc być może na zasadzie zapożyczenia 'recyklingu' (które osobiście całkowicie mi nie odpowiada i w pełni zgadzam się z prof. Bralczykiem, że tam, gdzie mamy własne słowa, obce zapożyczenia są zbyteczne, choć czasem brzmią bardziej ‘naukowo’ :) ) również wejdzie (lub wszedł) do polszczyzny. Mogła to być również 'kalka' stworzona przez tłumacza (lecz obok pojawił się mimo to ‘habitualny’).

Wg słownika Webstera:
Consuetudinal
Definition: Con`sue*tu"di*nal, a. [LL. consuetudinalis.]
According to custom; customary; usual. [R.]



Temat: Kwiatek językowy z ogródka...BBC!
Witam,
Wiadomość tego typu wysłałem po raz pierwszy i bynajmniej nie chodziło mi o
wykazanie się niezwykłymi umiejętnościami językowymi (błąd tego typu potrafi
wyłapać średniozaawansowany student) lecz o pokazanie, że nawet tak szacowne
i znane serwisy mogą czasem popełniać proste błędy wynikające jedynie z
nieuwagi. Sugerowanie, że mogę stać się Ekspertem jest co najmniej
przedwczesne. Ale kto wie, może jednak w przyszłości dam Ci powód do
tytułowania mnie w taki sposób:)))
Pozdrownienia. Zen


| Witam,
| A cóż Ty takiego miałeś na myśli z tym ekspertem?
| Zaintrygowany Zen

| Witam,

| Latest news: 21 hostages have were released....!!!
| Pozostawiam bez komentarza
| Pozdrawiam. Zen

| Tylko, błagam, nie zmieniaj się w Eksperta!!!

| MG
| --
| Bezplatny dostep  0 20  9 4 3 4  ISDN/V90/V110 (Warszawa)

tej osobie mówią źródła internetowe (dzisiaj podano dość obszerną
listę).
Z drugiej strony akurat ten błąd może świadczyć o pewnych przemianach w
gramatyce - Present Perfect czy Simple Past, gdy mówimy o świeżych

Mariusz G.





Temat: Kwiatek językowy z ogródka...BBC!


Witam,
A cóż Ty takiego miałeś na myśli z tym ekspertem?
Zaintrygowany Zen

| Witam,

| Latest news: 21 hostages have were released....!!!
| Pozostawiam bez komentarza
| Pozdrawiam. Zen

| Tylko, błagam, nie zmieniaj się w Eksperta!!!

| MG
| --
| Bezplatny dostep  0 20  9 4 3 4  ISDN/V90/V110 (Warszawa)



tej osobie mówią źródła internetowe (dzisiaj podano dość obszerną
listę).
Z drugiej strony akurat ten błąd może świadczyć o pewnych przemianach w
gramatyce - Present Perfect czy Simple Past, gdy mówimy o świeżych

Mariusz G.





Temat: ENGIELSKI - błąd? czy poprawnie



cc:
Temat:    ENGIELSKI - błąd? czy poprawnie

Witam wszystkich

Mam pytanie (z prośbą o ewentualny komentarz gramatyczny - tzn. jakie
zastosowano czasy i formy gramatyczne dla czasowników):

He is said to have done it.

| <<< Present Simple ("They say he is...") w stronie biernej:))

Za pomoc dzięki z góry
KUBA


He is said = mówi się że on ...
Gdyby było: He is said to do it, oznaczałoby to: Mówi się, że on to robi (w
terażniejszości). Forma "to have done it" odnosi się do przeszłości, czyli "He
is said to have done it" oznacza: Mówi się, że on to robił.
Oj, chyba trochę niejasno, więc może pokażę na przykładzie.
Analogicznie:
She is said to be pretty. = Mówi się, że ona jest piękna. (teraz)
She is said to have been pretty. = Mówi się, że ona była piękna. (kiedyś)

Pozdrowienia
KiMiNa





Temat: ENGIELSKI - błąd? czy poprawnie


Mam pytanie (z prośbą o ewentualny komentarz gramatyczny - tzn. jakie
zastosowano czasy i formy gramatyczne dla czasowników):

He is said to have done it.

Za pomoc dzięki z góry
KUBA


Jest poprawne
He is said (czas Present Simple strona bierna)
to have done it (bezokolicznik czasu przeszlego)

Robert P.





Temat: podstawy angielskiego


jestem kompletnie ciemna z samych podstaw chociaz jestem na poziomie
sredniozaawansowanym [!] ;/ wiec prosze o pomoc w wytlumaczeniu tego: np.
jest zdanie ktore trzeba ulozyc, dajmy na to Where [your mother/teach]...w
czasie Present Simple, Trzeba mówić Where does your mother teach czy można
powiedzieć Where your mother teaches? skoro does usuwa litere "-s" , to bez
does bedzie wlasnie taka forma. i ptanie: czy jest ona poprawna? a jesli nie
to dlaczego.....;]


Jesli chodzi o czysto gramatyczne podejscie to podpisuje sie pod tym co

wszystko. czasami jak ktos mowi bardzo szysbo to wychodzi z tego "Where
[does] you mother teach" Tak ze nie slychac prawie 'does'.
A




Temat: Microsoft i bezpieczeństwo

pl.comp.os.advocacy. No i teraz trzeba odpowiedzieć.


Ale straszliwe bzdury piszesz.
Jako przykład mogę Ci podać moją skromną osobę, która uczęszczała na
angielski powżej swego poziomu jedynie przez jeden semstr w życiu. Z
gramatyki "oficjanie" nauczyłem się chyba tylko budowania zdań w simple
present. I następstwa czasów (chociaż tego to nie wiem czy nie na
niemieckim). Całą resztę poznałem "z praktyki". (żeby nie było
niedomówień, dodam, że poza granicami Polski byłem jak dotąd łącznie
ze dwa tygodnie, może trzy).


I na cyzm ta praktyka polegała w Twoim przypadku?





Temat: uzywanie ""does"" w zdaniach

DO Angielskie słowo "DO" jest zarówno czasownikiem leksykalnym (ma swoje znaczenie i jest używane tak jak każdy inny czasownik w zdaniu) oznaczającym w języku polskim "robić, wykonywać". Słowo "DO" jest także słowem gramatycznym, które służy do budowania pewnych konstrukcji gramatycznych. W tej drugiej formie "DO" jest czasownikiem posiłkowym lub pomocniczym. Odmiana czasownika DO: Liczba pojedyńcza I do you do he does she does it does Liczba mnoga we do you do they do DO ma trzy funkcje w języku angielskim:
    lsłuży do budowy pytań.
    W tym charakterze DO nie ma swojego tradycyjnego znaczenia. Oznacza ono jedynie informację, że dane zdanie pełni funkcję pytania w czasie Simple Present, np.:
    Do




Temat: [ang] Pomocy z czasem przeszłym
Jeśli chodzi o stosowanie czasów i ich budowę to polecam w pierwszej kolejności zapoznać się z wyjaśnieniami na stronach http://www.angielski.nauczaj.com/gramatyka.php?id=1&cont=123 i http://www.angielski.nauczaj.com/gramatyka.php?id=2&cont=158

Jeśli w zdaniu masz napisane kiedy dokładnie dana czynność się zdarzyła i jeśli jest to czynność dokonana, stosuje się Past Simple.

Jeśli czynność nie jest dokonana i w zdaniach występują wspomniane już słowa "ever", "never", stosuje się Present Perfect.

Po zapoznaniu się z budową tych czasów będziesz wiedzieć jak te zdania mają wyglądać. Wystarczy rozróżnienie obu tych czasów, no i musisz też pamiętać o tym, że w Present Perfect pisząc o 3 os. l. poj. (on, ona, to), zamiast "have" wpisuje się "has".




Temat: Czemu w Polsce pracodawcy narzekają na brak inżynierów

Co do testowania języka obcego.... mam kilku znajomych którzy mają FC czy TELC ale mówić nie potrafią[zacinają się - boją się mówić]. Ja za to nie znam w ogóle gramatyki[oprócz present continous i simple] a gadam jak najęty i po Hiszpańsku i po Angielsku.
Różnie to bywa z tymi certyfikatami.

Padre, nie ma sie co chwalic nieznajomoscia gramatyki; sa czasy continuous to na marginesie; a co do gadania jak najety to Platon, slusznie z reszta, radzil aby slow nie liczyc ale je wazyc;
Kyniu dzieki serdeczne za "prawie" wyczerpujacy wyklad na temat egzaminow z jezyka angielskiego; nic jednak nie wspominasz o CPE;
pozdrawim wszystkich amigos na tym forum



Temat: problem z czasem


| A: You look exhausted.
| B: Yeah, I've been running.

| Completed.
| Zdaje się, ze szukasz reguły tam, gdzie jej nie ma.

| Pozdrawiam,
| Rajmund

To jest inne użycie czasu Present Perfect Cont. Takie rozróznienie łatwo
znaleźć w podręcznikach gramatyki. Ponieważ w zapytaniu chodziło o
wyjaśnienie róznicy między "have lived" i "have been living", podawanie
takiego przykładu jak wyżej nie było konieczne, acz interesujące.


Chodziło mi tylko o to, że rozróżnienie między Present Perfect Simple a
Continuous nie zależy od tego czy czynność jest zakończona, czy nie. Takie
tłumaczenie (stosowane przez większość nauczycieli, obawiam się) tylko mąci
w głowach uczniów. A różnica (czy też jej brak) pomiędzy "have lived" a
"have been living" już została wyjaśniona, i wątek już nieco od niej odbiegł
.

Pozdrawiam,
Rajmund

---
http://www.whisky.pl





Temat: A Piotr Krasnowolski powiedział...
No właśnie, jak w temacie, w swojej: "Testy gramatyczne z języka angielskiego dla szkół średnich i wyższych", kiedy opisuje on (autor) czas Present Perfect mówi, że służy on do opisywania wydarzeń występujących w przeszłości kilkukrotnie i podaje przykłady: Susan has been to Spain twice, albo My sister has seen Pocachontas hundreds of times

Z kolei przy opisie czasu Simple Past, też twierdzi, że czas służy do opisywania czynności z przeszłości, które wydarzyły się kilkukrotnie - w przeszłości i daje przykład: I fell off my bike hundreds of times.

To wielka niekonsekwencja ze strony autora tego podręcznika, że tak napisał. Bo co stoi na przeszkodzie by powiedzieć: My sister saw Pocachontas hundreds of times.

To jak jest summa summarum - w jakim czasie opisać czynności które wydarzyły się w przeszłości kilkukrotnie ? Who knows ?

Pozdrawiam




Temat: Tłumaczenia
QUOTE (Agus @ 2006 01 16 - 19:25:19) Ludu, jakieś pomysły na ten tekst: "Did she ever marry old what's his face?"?

Proszę potraktować poważnie:)
Wiesz, jak dla mnie to to jest nic innego, jak "Czy ona kiedyś poślubiła starego (:D) i jak on wygląda?", ale to moja wersja, mogę się mylić

Poza tym... Ja wiem, że błędy i nieścisłości są dozwolone w tekstach piosenek, ale bardzo mnie boli ten Past Simple tutaj... Przecież każdy wie, że powinien być Present Perfect, nie? Ja jak piszę (:lol: ), to staram się, o ile to możliwe, nie mieszać czasów i pisać zgodnie z gramatyką angielską... No, ale po "But she don't like the one she's got" nic mnie już nie zaskoczy...



Temat: From Cloud 99 bylo RE: Atak Klonow - SPOILERY


Ile determinacji wymaga, waszym zdaniem, czytanie tego typu
komiksów w oryginale, jeśli nie ma się bladego pojęcia o języku
francuskim (a ma się np. niezłe o angielskim i raczej słabe
o hiszpańskim)?


Moim zdaniem komiksy to idealny powod, zeby sie uczyc francuskiego!
Dzieki nim na studiach zdalem egzamin na 4+, a na ustnym zamiast
pierdol o Unii Europejskiej lub Paryzu, jak robili inni, opowiadalem
o Bilalu :) Gramatyka w wiekszosci komiksow jest prosta i szybko
wnikniesz w ten klimat. Na twoim miejscu zapisalbym sie na
jakis polroczny kurs, zeby poznac podstawowe czasy wystepujace
w wiekszosci komiksow (praktycznie tylko cztery - Present, Futur,
Passe Compose i Passe Simple), no i potem samodzielnie lykac
nowe slowka - a to ci pojdzie latwo, gdy bedziesz je kojarzyl
z obrazkami. Oczywiscie, wszystko to co pisze to gruuuube
przyblizenie sprawy, ale moim zdaniem w nauce jezyka
najwazniejsza jest motywacja. Jesli sie uczysz, bo jest to
ci do czegos potrzebne, idzie sto razy latwiej.

amarot
o             o     o                           o                   o
         o          o                       o            o                o
And always goodbye but heaven knows why I can't erase the memory
That's for us to share, only for us to share





Temat: Czemu w Polsce pracodawcy narzekają na brak inżynierów
Co do testowania języka obcego.... mam kilku znajomych którzy mają FC czy TELC ale mówić nie potrafią[zacinają się - boją się mówić]. Ja za to nie znam w ogóle gramatyki[oprócz present continous i simple] a gadam jak najęty i po Hiszpańsku i po Angielsku.
Różnie to bywa z tymi certyfikatami.



Temat: Wczorajsze zadania..


| IMHO present perfect używasz gdy czynność w przeszłości jakoś wpływa
| na teraźniejszość.
Albo też jeżeli czynność trwa od kiedyś aż do dzisiaj, lub właśnie się skończyła


O tym to wiedziałem...


| So jesli nic nie pamiętasz _teraz_, bo piłeś _wczoraj_, to chyba użyłeś tego
| poprawnie.

dlatego powinien użyć tam past simple


Sprawdziłem w gramatyce. Masz rację.
KAJ
(programowanie,pascal,
  algorytmy, grafika)
==www.kaj.prv.pl <==





Temat: Zaproszenie po angielsku.
Trudno mi w to uwierzyć, patrząc na te bełkotliwe zdania, które nie mają wiele wspólnego z poprawną angielską gramatyką. Od kiedy w pierwszej osobie dodajemy końcówkę "s" do czasownika, hmm? Przcież tu trzeba zastosować Present Continuous, a nie Present Simple...



Temat: Propozycja zabawy - łączenie przyjemnego z pożytecznym :)
Okej - wielkie dzieki za szybką odpowiedź.

ad 1.
Nie wiedziałem, ze powinno byc "on time" - przyznaje, natomiast własnie długo sie zastanawiałem z tym zeby wyrzucic "you" z drugiej czesci zdania bo przeciez faktycznie w zdaniu rozkazującym nie powinno być podmiotu bo jest np. Take this medicine if you feel sick - nie wiem dlaczego napisałem "you" )).

ad 2.
+

ad 3.
No własnie tutaj chyba tez istotny jest kontekst całej sytuacji. Myslałem, ze kilka osób wraca z imprezy i jedna z nich mówi do reszty, ze nie chce jej sie wracac pieszo, stąd zmieniłem czas na przeszły i wyszło "took" - oczywiscie jezeli w zdaniu chodzi tylko o jedną osobe, to po "rather" nie zmienia sie czasu .

ad 4.
Tutaj tez duzo kombinowałem z czasami. Zastanawiałem sie pomiedzy present simple, present continues i własnie present perfect. Wybrałem ten ostatni bo własnie chciałem podkreslic zmiane i wynikające z tego konsekwencje )) - ale mam wrazenie, ze troszke wybiegłem w przyszłosc i dlatego zmieniłem "now" na "lately" (swiadomie, zeby sobie ułatwić tłumaczenie ). Wiedziałem, ze jak "now" to tylko Present Continues, ale nie wiedziałem jak to przetłumaczyc - optowałem za "she is starting like it" - ewentualnie "she starts to like it" w Present Simple.

ad 5.
Tak racja - people a nie persons - tylko nie wiem dlaczego "people" zawsze mi sie kojarzy z jakas większa grupą ludzi - people = crowd, ale chyba didn`t answer

Co zaś do samej idei, to - jeżeli jest to możliwe - można by ją było nieco poszerzyć np. stworzyć nowy poddział do działu: Forum uczniów, studentów i nauczycieli pod nazwą np. tłumaczenia, zabawa albo jakoś jeszcze inaczej i tam tworzyć osobno wątki; przy czym myślę, że przydałoby się małe uporządkowanie tego i np. kazdy topic dotyczyłby zupelnie innej kategorii (przy czym zdania tam zawarte zawierałyby nadal rózne konstrukcje gramatyczne) - i tak mogłyby powstać nowe kategorie jak np.: Film, Literatura, Muzyka, Sport, Zakupy, Na lotnisku, W pociągu, Zainteresowania - itd. kategorie może mało oryginalne, ale zdania byłyby raczej twórcze i jednocześnie przydatne w praktyce .

pozdrufki



Temat: Podstawy angielskiego
Bardzo często pada o to pytanie, ale ciężko jednoznacznie odpowiedzieć. Jeśli czas goni i nie da rady nauczyć się wszystkich czasów, na pewno można sobie odpuścić czasy typu Past Perfect (Simple + Continuous) bo nawet jeśli użyjesz ich poprawnie to dla Anglika może to być aż przesadne dbanie o gramatykę

Jeśli chodzi o minimum, ja bym proponowała:
- Present Simple;
- Present Continuous;
- Future Simple;
- Future Continuous (opcjonalnie);
- Present Perfect - ten czas sprawia dużo problemów, ale jeśli nawet komuś ciężko go użyć to musi wiedzieć, jakie jest jego zastosowanie aby nie doszło do sytuacji, w której ktoś mówi "I have just finished my homework" a Twoja ciocia zastanawia się nad tym, co tam robi "have", którego dosłownym tłumaczeniem jest "mieć";
- Past Simple

Jeśli będzie dobrze operować tymi czasami i zaopatrzy się w słownik tematyczny, z którego nauczy się najważniejszych i najczęściej używanych słów, poradzi sobie. Niech miesiąc poświęci na czasy teraźniejsze, miesiąc na wyrażanie przyszłości i miesiąc na przeszłe. Jeśli będzie się trzymać planu to da sobie radę.

Powiedz jej, żeby kupiła sobie rozmówki angielskie i tam jest wszystko potrzebne w typowych sytuacjach. Przy okazji, ucząc się gramatyki, będzie rozumiała dlaczego w danym zdaniu użyła tego, a nie innego czasu.

Poradź cioci, żeby wzięła korepetycje (radziłabym już dzisiaj kogoś poszukać w stronie, do której mam linka w podpisie), ale nie u licealistki z FCE tylko studentki albo absolwentki filologii angielskiej. Osoba studiująca anglistykę na specjalizacji nauczycielskiej jest najlepiej przygotowana do tego, jak dobrać odpowiednią metodę i intensywność nauczania w przypadku, gdy chodzi o szybką i skuteczną naukę. Niech Twoja ciocia nie oszczędza przy tym i niech się przyłoży, a zobaczy, że w ciągu tak krótkiego czasu sporo się nauczy. W tej chwili pewnie myśli, że nie jest w stanie przygotować się, ale pozna podstawy.

ps. Kolorów i zawodów wcale nie musi znać Wszystko zależy od tego, po co tam jedzie i wśród jakich ludzi będzie - samych obcokrajowców czy również Polaków?




Temat: Losowy sig



| "Bart Ogryczak w artykule

| BTW. Co to za "pisze"? Co to za polszczyzna a'la Microsoft? ;
pisze, bo teraz pisze.
to jest tak samo dobra polszczyzna jak kazda inna.


Nie. Ty masz cytat, że osoba X, której odpowiadasz, "pisze". Czasownik
"pisze" jest formą niedokonaną, sugerującą, że pisanie się jeszcze nie
zakończyło. A skoro się nie zakończyło, to nie może się znaleźć na
serwerze, bo autor jeszcze tego nie skończył. Gdy autor skończy pisanie,
i wyśle to (skutkiem czego artykuł będzie dostępny dla wszystkich),
powinieneś użyć formy dokonanej (sugerującej, że coś trwało w

Analogiczne rzeczy masz w angielskim:
Present Continuous: "writing"

Present Continuous: czynność niedokonana, aktualnie wykonywana.
Past Present: Czynność dokonana, zakończona jakiś czas temu.
(No, jest jeszcze Present Perfect, Present Perfect Continuous, Simple
Present i wiele innych -- oszczędzę Ci tego). W każym razie j.angielski
posiada 16 "czasów", a j.polski "tylko" trzy, które są dokładniej
określane przez inne rzeczy (forma dokonana/niedokonana, by wrócić do
meritum).

Ergo: popełniasz błąd gramatyczny. Zresztą, przejdź się do dowolnej
polonistki (w ogólniaku czy technikum) i popytaj -- dostaniesz odpowiedź
mniej więcej taką samą.


btw. kodujesz w quoted printable. zlosliwie?


Hm. Dobra, masz 8-bit.

P.S.
Co do angielskiego, to mogła mi gramatyka nieco wywietrzeć z głowy.
Jeśli zrobiłem błąd, to proszę o korektę (może być pocztą prywatną).





Temat: ANGIELSKI DO SŁUCHANIA "Czasowniki nieregularne cz 1 i


ANGIELSKI DO SŁUCHANIA "Czasowniki nieregularne cz 1" (AudioBook - Mp3) - POBIERZ

Angielski do słuchania "Czasowniki nieregularne" część 1

Audio kurs do samodzielnej nauki ze słuchu, który uczy i utrwala 50 najczęściej używanych czasowników nieregularnych. Pokazuje, jak stosować je w odpowiednich czasach, a specjalnie opracowane ćwiczenia pomagają trwale zapamiętać formy czasowników, rozwijając umiejętności mówienia i rozumienia w jęz. ang. Audio kurs umożliwia naukę w dowolnym miejscu i czasie – w drodze do pracy, w podróży, w domu. To skuteczna nauka, łatwa i dostępna dla każdego.

Nowość! Dzięki zastosowanemu systemowi „Karaoke” podczas słuchania lekcji tekst nagrania może być wyświetlany na przenośnym odtwarzaczu mp3/mp4 lub ekranie komputera.

Poziom: podstawowy / średnio zaawansowany
W zestawie: Pliki do pobrania spakowane: pliki mp3 (68 MB, 74 min) + pliki lrc (Karaoke - 26KB) + plik PDF z tekstem kursu (23 str.) + Instrukcja korzystania z kursu na mp3 i systemu Karaoke

Materiał kursu:
1. 50 czasowników nieregularnych podzielonych na pięć grup tematycznych: A Typical Day / Holidays / Shopping / Free Time / At Work
2. Zestaw ćwiczeń w każdej części - nauka czasowników nieregularnych; utrwalanie poprawnej wymowy; stosowanie odpowiednich form w czasach: Simple Past, Present Perfect; samodzielne używanie czasowników w różnych formach i czasach gramatycznych.
3. Powtórka "Revision" po każdej partii
4. Dodatkowo "Test yourself" - część sprawdzającą opanowanie materiału.

W każdej lekcji:
■LISTEN – teksty i zdania prezentujące czasowniki w odpowiedniej formie
■REPEAT – powtarzanie i utrwalanie form czasowników nieregularnych
■SPEAK – samodzielne tworzenie zdań z czasownikami według instrukcji podawanych przez lektora
W książeczce PDF – teksty wszystkich nagrań – dialogi i ćwiczenia z odpowiedziami oraz tłumaczenia czasowników, zdań i pytań do powtarzania

Autor: D. Guzik
Data wydania: 05.01.2007
Wydawca: DIM - Nauka i Multimedia
ISSN: 978-83-60599-50-1




Temat: Angielski do słuchania Czasowniki nieregularne cz 2
Angielski do słuchania Czasowniki nieregularne cz 2

Ściągnij Angielski do słuchania "Czasowniki nieregularne cz 2" AudioBook

Autor: D. Guzik

Data wydania: 06.01.2007

Wydawca: DIM - Nauka i Multimedia

ISSN: 978-83-60599-51-8
KSIĄŻKA AUDIO

Nowoczesny, cyfrowy format książki audio zapewnia łatwy, szybki i wygodny dostęp do jej treści. Audiobooka możesz mieć zawsze przy sobie. Ty decydujesz kiedy i gdzie go słuchasz. Wystarczy przenośny odtwarzacz mp3 albo zwykły komputer.
Opis:
Angielski do słuchania "Czasowniki nieregularne" część 2

Audio kurs do samodzielnej nauki ze słuchu, który uczy i utrwala 50 czasowników nieregularnych na poziomie średnio zaawansowanym / zaawansowanym. Pokazuje, jak stosować je w odpowiednich czasach, a specjalnie opracowane ćwiczenia pomagają trwale zapamiętać formy czasowników, rozwijając umiejętności mówienia i rozumienia w jęz. ang. Audio kurs umożliwia naukę w dowolnym miejscu i czasie – w drodze do pracy, w podróży, w domu. To skuteczna nauka, łatwa i dostępna dla każdego.

Nowość! Dzięki zastosowanemu systemowi „Karaoke” podczas słuchania lekcji tekst nagrania może być wyświetlany na przenośnym odtwarzaczu mp3/mp4 lub ekranie komputera.

Poziom: średnio zaawansowany / zaawansowany
W zestawie: Pliki do pobrania spakowane: pliki mp3 (69MB, 76 min) + pliki lrc (Karaoke - 34KB) + plik PDF z tekstem kursu (23 str.) + Instrukcja korzystania z kursu na mp3 i systemu Karaoke

Materiał kursu:
1. 50 czasowników nieregularnych podzielonych na pięć grup tematycznych: Hobbies / A Trip / The Ceremony / A Disaster / A School Test
2. Zestaw ćwiczeń w każdej części - nauka czasowników nieregularnych; utrwalanie poprawnej wymowy; stosowanie odpowiednich form w czasach: Simple Past, Present Perfect oraz w stronie biernej; samodzielne używanie czasowników w różnych formach i czasach gramatycznych.
3. Powtórka "Revision" po każdej partii
4. Dodatkowo "Test yourself" - część sprawdzającą opanowanie materiału.

W każdej lekcji:
■ LISTEN – teksty i zdania prezentujące czasowniki w odpowiedniej formie
■ REPEAT – powtarzanie i utrwalanie form czasowników nieregularnych
■ SPEAK – samodzielne tworzenie zdań z czasownikami według instrukcji podawanych przez lektora
W książeczce PDF – teksty wszystkich nagrań – dialogi i ćwiczenia z odpowiedziami oraz tłumaczenia czasowników, zdań i pytań do powtarzania

superczytelnia dnia Wto 23:03, 22 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz



Temat: Angielski do słuchania Czasowniki nieregularne
Ściągnij Angielski do słuchania "Czasowniki nieregularne cz 1"

Autor: D. Guzik

Angielski do słuchania "Czasowniki nieregularne" część 1

Audio kurs do samodzielnej nauki ze słuchu, który uczy i utrwala 50 najczęściej używanych czasowników nieregularnych. Pokazuje, jak stosować je w odpowiednich czasach, a specjalnie opracowane ćwiczenia pomagają trwale zapamiętać formy czasowników, rozwijając umiejętności mówienia i rozumienia w jęz. ang. Audio kurs umożliwia naukę w dowolnym miejscu i czasie – w drodze do pracy, w podróży, w domu. To skuteczna nauka, łatwa i dostępna dla każdego.

Nowość! Dzięki zastosowanemu systemowi „Karaoke” podczas słuchania lekcji tekst nagrania może być wyświetlany na przenośnym odtwarzaczu mp3/mp4 lub ekranie komputera.

Poziom: podstawowy / średnio zaawansowany
W zestawie: Pliki do pobrania spakowane: pliki mp3 (68 MB, 74 min) + pliki lrc (Karaoke - 26KB) + plik PDF z tekstem kursu (23 str.) + Instrukcja korzystania z kursu na mp3 i systemu Karaoke

Materiał kursu:
1. 50 czasowników nieregularnych podzielonych na pięć grup tematycznych: A Typical Day / Holidays / Shopping / Free Time / At Work
2. Zestaw ćwiczeń w każdej części - nauka czasowników nieregularnych; utrwalanie poprawnej wymowy; stosowanie odpowiednich form w czasach: Simple Past, Present Perfect; samodzielne używanie czasowników w różnych formach i czasach gramatycznych.
3. Powtórka "Revision" po każdej partii
4. Dodatkowo "Test yourself" - część sprawdzającą opanowanie materiału.

W każdej lekcji:
■LISTEN – teksty i zdania prezentujące czasowniki w odpowiedniej formie
■REPEAT – powtarzanie i utrwalanie form czasowników nieregularnych
■SPEAK – samodzielne tworzenie zdań z czasownikami według instrukcji podawanych przez lektora
W książeczce PDF – teksty wszystkich nagrań – dialogi i ćwiczenia z odpowiedziami oraz tłumaczenia czasowników, zdań i pytań do powtarzania

superczytelnia dnia Śro 19:32, 17 Wrz 2008, w całości zmieniany 2 razy



Temat: Rozporządzenie Ministra Dziedzictwa Narodowego i Sportu
Rozporządzenie Ministra Dziedzictwa Narodowego i Sportu
z dnia 28 lutego na podstawie art. 4 pkt. 3 zatwierdzam program nauczania z Języka Angielskiego:

Autor programu: mgr Arkadio18

1. Szkoła podstawowa :

I semestr
1. Przedstawianie się
2. Liczenie do 20 ( słownie )
3. Poznanie czasowników posiłkowych ( to be, have)
4. Słownictwo z działu Dom

II semestr
1. Poznanie kolorów
2. Słownictwo z działu rodzina
3. Poznanie czasu Present Simple
4. Umiejętność budowania prostych zdań w języku angielskim

2. Szkoła Gimnazjalno-licealna:

a) klasa pierwsza

I semestr
1. Pisanie o sobie kilka zdań.
2. Poznanie czasów teraźniejszych ( Present Simple, Present Continuous, Present Perfect)
3. Słownictwo z działu Rodzina
4. Słownictwo z działu Zakupy i Sklepy
5. Nauka pisania krótkiej wiadomości tekstowej w języku angielskim ( pocztówka, e-mail, sms)
6. Konstrukcja: There is /are

II semestr
1. Poznanie czasów przeszłych prostych ( Past Simple, Past Continuous)
2. Nauka czasowników regularnych i nieregularnych
3. Budowanie zdań w czasie przeszłym
4. Poznanie prostych struktur gramatycznych ( 0,1 conditional)
5. Słownictwo z działu Kultura
6. Opisywanie obrazka

b) klasa druga

I semestr
1. Krótka rozmowa na temat zadany przez nauczyciela
2. Wprowadzenie do pisania listów (typowe zwroty, słownictwo)
3. Słownictwo z działu Sport
4. Poznanie zaawansowanych struktur gramatycznych ( 2, 3 conditional)
5. Konstrkcja: used to
6. Poznanie czasowników modalnych: can, could, shall, should, may, might

II semestr
1. Relacjonowanie wydarzeń w czasie przeszłym
2. Ćwiczenia w pisaniu listów
3. Poznanie słownictwa z działu Turystyka i Podróżowanie
4. Poznanie czasów przyszłych ( Future Simple, Future Continuous)
5. Dłuższa rozmowa z nauczycielem w języku angielskim
6. Pisanie podania o pracę

c) klasa trzecia

I semestr
1. Czytanie i tłumaczenie tekstu napisanego w języku angielskim
2. Rozmowa z nauczycielem na dany temat w języku angielskim
3. Poznanie czasów zaprzeszłych ( Past Perfect, Past Perfect Continuous)
4. Pisanie listów formalnych i nieformalnych na ocenę
5. Opisywanie obrazka w języku angielskim
6. Odpowiadanie na pytania w języku angielskim

II semestr
1. Przypomnienie sobie wszystkich czasów i struktur gramatycznych, czyli struktury gramatyczne i czasy w praktyce
2. Rozmowa z nauczycielem na zadany temat w języku angielskim
3. Pisanie listów po angielsku
4. Przypomnienie słownictwa do matury
5. Poznanie paru elementów kultury angielskiej
6. Powtórzenie materiału do matury

Szkoła wyższa:

a) rok pierwszy
- Przypomnienie materiału z liceum
- Rozmowa z nauczycielem na zadany temat
- Wprowadzenie do pisania rozprawki czy też opowiadania w języku angielskim
- Poznanie mowy zależnej

b) rok drugi
- Ćwiczenie pisania prac dłuższych ( rozprawka, opowiadanie)
- Testy gramatyczne
- Rozmowa z nauczycielem na konkretny temat
- Poznawanie strony biernej

c) rok trzeci
- Pisanie rozprawek, opowiadań w języku angielskim
- Wzbogacanie słownictwa
- Poznawanie idiomów
- Rozmowa z nauczycielem na dany temat

d) rok czwarty
- Przygotowywanie się do pisania pracy magisterskiej w języku angielskim w formie rozprawki lub opowiadania
- Przypomnienie struktur gramatycznych
- Rozmowa z nauczycielem w języku angielskim
- Wzbogacanie słownictwa

e) rok piąty
- Pisanie rozprawki lub opowiadania po angielsku
- Test gramatyczny
- Rozmowa z nauczycielem na zadany temat
- Przypomnienie całego materiału do pracy magisterskiej

Student może się ubiegać o doktorat, gdy jego praca magisterska uzyska minimum 50%.

==
Zatwierdzone przez Ministerstwo Dziedzictwa Narodowego i Sportu i dopuszczone do użytku szkolnego:
(sygnatura PNzJA/12)



Temat: [ANGIELSKI] Wyrażenia przyimkowe w jezyku angielskim (ebook)


Wyrażenia przyimkowe w jezyku angielskim (ebook) - POBIERZ

Najczęściej używane wyrażenia przyimkowe w 10 zestawach ćwiczeń wraz z odpowiedziami!

Wyrażenia przyimkowe zawsze wywoływały frustrację wśród ludzi uczących się języka angielskiego. Załamywali ręce, mówiąc: „Ja się chyba nigdy tego nie nauczę!”. Sylwia Bartkowiak, która prowadzi kursy języka angielskiego, wpadła na pomysł, aby notować podczas lekcji zwroty przyimkowe, których najczęściej używali i robili w nich błędy. Trwało to kilka lat, ale w konsekwencji powstały bogate zbiory najbardziej pożądanych wyrażeń przyimkowych.

Dlaczego at home, a nie in home? Przecież w to in!

I called to my sister yesterday. No, you called your sister yesterday!

My brother is interested politics. No, your brother is interested in politics!

Do you ride on a bike? Znowu źle: Do you ride a bike? No, ale przecież na to on.

Tego typu przykładów można znaleźć bardzo wiele. Raz próbujemy tłumaczyć zwroty poprzez analogię do języka polskiego. Niestety, zazwyczaj wtedy okazuje się, że tak jest źle. Próbujemy więc powielać jakąś regułę. I znów rozczarowanie, bo okazuje się, że tak też jest niepoprawnie!

W tym ebooku nie znajdziesz rekordowej liczby zwrotów, ale 10 lekcji z tymi, które są powszechnie stosowane i niestety sprawiają kłopoty. Rozdziały ułożone są tematycznie, np. TIME – CZAS, gdzie znajdziesz najpowszechniejsze zwroty związane z wyrażaniem czasu, np.: rano, w nocy, o piątej, za dwa dni, 5 sierpnia, w zeszłym tygodniu. Po wprowadzeniu danej grupy zwrotów przygotowane zostały przez autorkę ćwiczenia aktywizujące ten materiał, czyli takie, które pozwalają użyć danego zwrotu w kontekście.

Są to różnorodne ćwiczenia: od tłumaczeń, poprzez poprawianie błędów, testy wyboru, wypełnianie luk, zadania typu PRAWDA–FAŁSZ, gry w pojedynkę lub w parze, aż po wypowiedzi pisemne czy ustne. Każda lekcja zakończona jest testem z wyrażeń z danej lekcji oraz tych z poprzednich lekcji. Zdobywana wiedza jest więc systematycznie utrwalana i testowana.
Do kogo adresowany jest ten ebook?

„Ebook ten kieruję do osób samodzielnie uczących się języka angielskiego, ponieważ jest wyposażony w odpowiedzi. Aby korzystać z ebooka, należy znać przede wszystkim trzy czasy gramatyczne: present simple, present continuous i past simple, bo na nich oparta jest większość ćwiczeń.

Adresowany jest też do nauczycieli, ponieważ jest kompendium ćwiczeń na temat powszechnie używanych wyrażeń przyimkowych i może ułatwić i urozmaicić ich pracę.

Przykłady zawarte w ćwiczeniach pisane są w oparciu o błędy często popełniane przez samych uczących się. Pochodzą więc 'z klasy', co daje im przewagę nad ładnymi, lecz teoretycznymi zdaniami pochodzącymi z książek czy Internetu.”

Sylwia Bartkowiak

Gdy przerobisz już wszystkie zawarte w tej publikacji lekcje, to będziesz mógł dumnie stwierdzić, że opanowałeś w stopniu zaawansowanym angielskie wyrażenia przyimkowe. To fantastyczna nagroda za wytrwałość i konsekwencję! Jedyne, co musisz teraz zrobić, to złożyć zamówienie na tę publikację i rozpocząć swoją przygodę z angielskimi przyimkami Do dzieła!

Autor: Sylwia Bartkowiak
Data wydania: 06.09.2007
Liczba stron: 97
Wydawca: Złote Myśli
ISBN: 978-83-7582-444-5




Temat: egzaminy!
Co trzeba umieć, aby zdać egzamin?

JĘZYK ANGIELSKI(DO KLASY DWUJĘZYCZNEJ Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM)

I. CZTERY SPRAWNOŚCI: SŁUCHANIE, MÓWIENIE, CZYTANIE I PISANIE:

1. Rozumienie ogólnego sensu oraz głównych punktów dialogów i wypowiedzi rodzimych użytkowników języka.

2. Rozumienie sensu wypowiedzi w różnych warunkach odbioru.

3. Rozumienie sensu wypowiedzi zawierającej niezrozumiałe elementy, których znaczenia uczeń może domyślić się z kontekstu.

4. Formułowanie płynnych i spójnych wypowiedzi na określone tematy z zastosowaniem odpowiednich form gramatycznych.

5. Umiejętność wymowy w stopniu umożliwiającym zrozumiałość wypowiedzi dla rodzimego użytkownika języka.

6. Inicjowanie, podtrzymywanie i kończenie rozmowy.

7. Wyrażanie własnych opinii i relacjonowanie wypowiedzi innych osób.

8. Właściwe reagowanie na wypowiedź rozmówcy.

9. Rozumienie dłuższych i bardziej złożonych tekstów.

10. Rozumienie tekstu narracyjnego.

11. Rozumienie ogólnego sensu tekstu, który zawiera fragmenty niezrozumiałe.

12. Rozumienie ogólnego sensu tekstu przy pobieżnym czytaniu.

13. Wyszukiwanie żądanej informacji lub szczegółu z częściowo niezrozumiałego tekstu.

14. Klasyfikowanie faktów i informacji, selekcjonowanie informacji.

15. Formułowanie wypowiedzi pisemnej zróżnicowanej morfosyntaktycznie i leksykalnie.

16. Sformułowanie i zapisanie własnego oraz otrzymanego komunikatu.

17. Napisanie krótkiego listu.

18. Sporządzenie prostej i spójnej notatki z czyjejś wypowiedzi.

19. Prawidłowe stosowanie zasad ortografii i podstaw interpunkcji.

II. GRAMATYKA:

1. Rzeczowniki: Liczba mnoga regularna, nieregularna, tworzenie dopełniacza. Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.

2. Przymiotniki: stopniowanie regularne, opisowe i nieregularne.

3. Zaimki: w tym dzierżawcze, zwrotne i złożenia typu something, somebody, nothing, itd.

4. Liczebniki główne i porządkowe. Podawanie liczb, dat, czasu.

5. Czasy: Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous, Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, Future Simple, Future Continuous

6. Zdania warunkowe I, II, III typu

7. Strona bierna

8. Czasowniki modalne: can, could, may, might, should, ought to, mustn't must, need.

9. GERUND oraz INFINITIVE (w tym to be able to, would like to, to have to, used to, to be used to, stop, forget, remember itd.)

10. Mowa zależna: zdania twierdzące, rozkazujące (w tym przeczenia), pytające.

11. Wyrażenia przyimkowe: to be interested in, to be good at, to be keen on, to be fond of, to be afraid of, to be ashamed of, to be fed up with itd.

12. Przedimki: the, a/an; zero article oraz określniki typu some, any, much, many, a lot of, a few, few, a little, little.

13. Sposoby wyrażania przyszłości: to be going to, Present Continuous, may/might.

14. Relative pronouns: who, which, whose, that oraz zasady ich opuszczania.

15. Konstrukcja HAVE SOMETHING DONE.

16. Question Tags.

W części ustnej egzaminu kandydat opisuje wylosowany przez siebie obrazek.

----

Swoją drogą jest już chyba wszystko w dziale Rekrutacja .




Temat: SuperMemo Angielski No Problem Plus Poziom Podstawowy
Zestaw zawiera:

*
multimedialny kurs do nauki SuperMemo UX,
*
nowoczesny podręcznik do nauki,
*
nagrania mp3.

Kurs stanowi doskonałe wprowadzenie w sekrety języka angielskiego. Polecamy go osobom, które dopiero rozpoczynają naukę angielskiego oraz tym, które chciałyby sobie odświeżyć zapomniane podstawy. Zakres tematyczny i gramatyczny kursu odpowiada trzem semestrom nauki na tradycyjnym kursie językowym. Opanowanie przedstawionych zagadnień pozwoli na swobodne porozumiewanie się w podstawowych sytuacjach życiowych.

Kurs składa się z 12 bardzo obszernych lekcji. W każdej z nich nauka polega na pracy z tekstem, jego zrozumieniu oraz powtarzaniu wykorzystanego słownictwa i wyrażeń. Proces powtórek organizuje SuperMemo UX, dzięki czemu pojawiają się one w optymalnych dla uczącego się odstępach. Kurs zawiera także komentarze oraz objaśnienia gramatyczne. Autor przedstawił je w sposób przystępny i zrozumiały oraz uzupełnił o serię zadań utrwalających zdobytą wiedzę i pomagających opanować gramatykę szybko i naturalnie.

Naukę wspomagają i urozmaicają liczne nagrania lektorskie wykonane przez rodowitych Brytyjczyków.

Informacje szczegółowe:

1. na przedstawiony materiał gramatyczny składają się między innymi:
* odmiana i zastosowanie czasowników: to be, to have,
* odmiana i zastosowanie czasowników modalnych: can, should, must, will, have to,
* rodzajnik określony i nieokreślony,
* liczebniki główne i porządkowe,
* zaimki osobowe i dzierżawcze,
* czasy: Simple Present, Present Continuous, Simple Past, Past Continuous,
* tworzenie liczby mnogiej rzeczowników,
* dopełniacz saksoński,
* określniki: some, any
* rzeczowniki policzalne i niepoliczalne,
* stopniowanie przymiotników,
* przyimki,
* wyrażenia: there is, there are, would like to, to be going to, to be to,
* wskazówki dotyczące wymowy,
2. wśród zagadnień leksykalnych znajdują się:
* przedstawianie siebie, swojej rodziny i znajomych,
* jedzenie i gotowanie,
* podawanie godziny i daty,
* czynności dnia codziennego,
* opisywanie własnych zainteresowań,
* opisywanie przeszłości i mówienie o planach na przyszłość,
* opisywanie pogody, wyglądu zewnętrznego i charakteru,
* podstawowe zagadnienia związane z pracą,
* opis miasta i państwa pod kątem turystycznym i gospodarczym,
* podstawowe zagadnienia dotyczące zdrowia i szkolnictwa w Wielkiej Brytanii,
3. ponad 1 000 słów i wyrażeń przeznaczonych do nauki,
4. ponad 3 000 ćwiczeń gramatycznych i leksykalnych w formie przygotowanej specjalnie dla kursów językowych,
5. czytanki i dialogi w języku angielskim z polskim tłumaczeniem,
6. na końcu książki oraz w programie multimedialnym zamieszczony został podręczny słowniczek, złożony z wyrazów i zwrotów użytych w kursie,
7. zintegrowany z programem, zaawansowany analizator wymowy, pozwalający użytkownikom w domowym zaciszu doskonalić wymowę, a przez to ośmielić do mówienia w języku obcym,
8. tematykę kursu oraz zagadnienia gramatyczne przygotowano na podstawie wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego. Materiał tego kursu skutecznie przygotowuje do egzaminu TELC na poziomie A2.

W tej serii ukazały się również: Angielski. No problem!+ poziom średni oraz zaawansowany.

Procesor 400 MHz, 256 MB RAM,
CD-ROM, karta dźwiękowa, mikrofon,
Windows 2000 SP3, XP lub nowszy.

Wymagania sprzętowe dla nagrań mp3:
dowolny odtwarzacz mp3 (w tym CD/mp3 i DVD/mp3), niektóre modele telefonów komórkowych.

:: i n s t a l l a t i o n ::

1) Rozpakuj, wypal na plyte CD.
2) Zainstaluj.
3) Enjoy!




Temat: Tesco
Dzień doberek wszystkim forumowiczom a szczególnie zainteresowanym pracą w Tesco. Ja już po rozmowie. Myślałam, że mam daleko do Krakowa (ok.350km),ale na rozmowie były osoby z Gdyni, Olsztyna, które spędziły w pociągu po 11godzin(!!!)

A więc tak. Wypełnianie formularzy-wszystko przetłumaczone. Następnie rozmowy. Miałam bardzo sympatyczną kobitkę-więc strach lepiej zostawić w domu. Te pytania, które napisał już w tym forum szanowny GOŚĆ są skarbem i całkowicie podpisuję się pod jego wypowiedzią, bo nie spotkałam się z innym zapytakiem. A WIĘC BARDZO BARDZO CI DZIĘKUJĘ.

Oczywiście musicie uważać na to co mówicie. Np. mnie się zapytali(po polsku) ‘która z wykonywanych przeze mnie prac była najlepsza’ gdy odpowiedziałam, że ta ostatnia ‘to dlaczego z niej zrezygnowałam’. Tak w ogóle to te niektóre pytania są trochę dziwne i chwilami czułam się jak u psychologa...

Radzę jak najwięcej mówić, bo pytań po polsku było naprawdę mnóstwo. Pytano mnie też o to:
-dlaczego aplikuję właśnie do Tesco;
-jak długo chciałabym pracować w Tesco;
-co bym chciała robić za 5,6 lat;
-jak moja rodzina zareagowała, gdy się dowiedzieli, że chcę wyjechać;
-jak sobie wyobrażam życie w Anglii;
-dlaczego chcę pracować dla Tesco, a nie jako kelnerka(przez parę lat pracowałam w tym zawodzie);
-czy pracowałam kiedyś w nocy; zagranicą itd.

Zauważyłam, że jak się zaczynasz plątać to jeszcze bardziej zaczynają drążyć ten temat, więc lepiej przygotujcie sobie konkretne i wyczerpujące odpowiedzi.

Po angielsku musiałam odpowiedzieć na 3 pyt-wszystkie są w tych 35 napisanych przez Gościa.

Test to jedna kartka A4-gramatyka prościzna. Wystarczy znać podstawowe czasy: Present Simple, Present Continuous, Future Simple i Past Simple- tzw uzupełnianka. Czasowniki są w formie podstawowej napisane w nawiasach. Po tym ze 4 zdania, w których trzeba uzupełnić brakujące wyrazy. W części opisowej miałam napisać kilka zdań na temat mojej poprzedniej pracy. A na koniec trzeba było przetłumaczyć 3 zdania z j.angielskiego na j.polski.

No i na tym koniec strachu. W ogóle osoby, które były w ten dzień na rozmowach okazały się bardzo sympatyczne i życzliwe. Była nawet dziewczyna, która 6 lat pracowała w Tesco w kraju i doszła nawet do kierowniczego stanowiska... No to sobie pomyślałam ‘z czym ja tu się pcham’...

Cała rekrutacja trwała ok.1,5 godz. i to z tego względu, że nasza grupa liczyła 7 osób. Tego samego dnia ok. 20 osób miało spotkanie organizacyjne-wylatują 02.06...

Po 20 minutach zadzwoniła do mnie pani Native speaker. Była bardzo miła i zadawała pytania z tej samej grupy co na rozmowie. Najpierw musiałam powiedzieć coś o sobie, pytała czy kiedykolwiek pracowałam za granicą, no i jak powiedziałam, że pracowałam w Niemczech, to zapytała jakie są różnice między Polską a Niemcami... Walnęłam karpia(dobrze, że ona tego nie widziała ) i coś tam wydukałam. Zapytała jakie są moje marzenia, jakie mam najprzyjemniejsze doświadczenie z pracy a jakie najgorsze ble ble ble itd.

A więc dobra rada: wałkujcie te 35 pytań po polsku i po angielsku, przygotujcie się z podstawowych czasów, dużo optymizmu, wiary i pewności, a na pewno się uda.

Życzę wszystkim powodzenia. Jak macie wątpliwości i pytanka to chętnie odpowiem

Ps. Na odpowiedź trzeba czekać do 6 tygodni.... Do mnie zadzwonili dziś rano...
Dostałam się!!!!!!!!!!!!!!!!!
HURRRRRRRRAAAAA!!!!
Wylatuję 09.06




Temat: Reported speech - mowa zależna
Jeśli chcemy komuś powtórzyć czyjeś słowa, możemy to zrobić na dwa sposoby.
Możemy dosłownie powtórzyć wypowiedź tej osoby (po polsku używamy wtedy dwukropka), np.:
John said 'I do not want to go to Amsterdam'.
Taki sposób powtarzania czyichś słów, polegający na dosłownym cytowaniu, nazywamy mową niezależną, direct speech.
Możemy też jednak powiedzieć to samo w mowie zależnej, reported speech (po polsku uzywamy wówczas często wyrazu że, np.:
John said he did not want to go to Amsterdam.
W języku angielskim, jeżeli powtarzamy czyjeś słowa wypowiedziane w przeszłości, zachodzi konieczność zmiany nie tylko osób, ale i czasów, by wypowiedź zachowała logikę. W czasie teraźniejszym nie ma takiej potrzeby:
Monika says, 'My mother cooks well'.
Monika says her mother cooks well.

Ale to samo zdanie w czasie przeszłym musi się zmienić na:
Monika said her mother cooked well.
Uczniowie mają zwykle duży problem z zapamiętaniem, które czasy zmieniają się na które, w istocie jest to jednak bardzo proste. Wydrukuj sobie naszą tabelę z odmianami i nanieś na nią strzałkami zmiany czasów, które opisuję poniżej, a zauważysz, jakie to logiczne:
- wszystkie czasy Present zmieniamy na Past (Present Simple na Past Simple, Present Continuous na Past Continuous, Present Perfect na Past Perfect, Present Perfect Continuous na Past Perfect Continuous);
- wszystkie czasy Future zmieniamy na Future In The Past (Future Simple na Future Simple In The Past, Future Continuous na Future Continuous In The Past, Future Perfect na Future Perfect In The Past, Future Perfect Continuous na Future Perfect Continuous In The Past);
- czas Past Simple zmieniamy na Past Perfect, Past Continuous na Past Perfect Continuous;
- czas Future In The Past zmieniamy na Future Perfect In The Past lub pozostawiamy niezmieniony;
- czas Future Continuous In The Past zmieniamy na Future Perfect Continuous In The Past lub pozostawiamy niezmieniony;
- nie zmieniamy form czasów Past Perfect Simple i Continuous.
Z łatwością zauważysz, że na naszej tabeli z tamtego wątku wszystkie czasy zmieniamy albo o jeden w prawo, albo o dwa w dół. Wydrukuj odmiany koniecznie i nanieś zmiany, o których napisałem powyżej.
W mowie zależnej niezmienione pozostają czasowniki modalne w drugiej formie (might, could, would, should, ought to) oraz te, które nie mają drugiej formy (must). Czasowniki modalne w pierwszej formie zmieniamy na odpowiadające im drugie formy (can na could, may na might itd).
Naturalnie w mowie zależnej trzeba intuicyjnie i z zachowaniem logiki zmienić osoby gramatyczne. Wystarczy po prostu mysleć. Jeśli Jasiu mówi: "Kocham mojego dziadka" to w mowie zależnej nie możemy powtórzyć za nim bezmyślnie, że "Jasiu kocha mojego dziadka", bo przecież to jego dziadek, a nie mój. Niestety, sprawia to Polakom kłopot o tyle, że po polsku używa się tutaj wyrazu "swój".
Aby zachować pełną logikę, w mowie zależnej w zdaniach w czasie przeszłym trzeba też zmieniać niektóre inne wyrazy:
- today na that day;
- yesterday na the day before;
- tomorrow na the following day;
- next week, month itp na the following week, month itp;
- last week itp na the week before;
- this na that, these na those;
Na zdrowy rozum nie zawsze jest potrzeba zmieniania czasu teraźniejszego na przeszły. Jeśli ktoś powiedział coś o czymś, co uważamy za nadal prawdziwe, dotyczące np. praw natury czy oczywistych prawd zawsze aktualnych, można w mowie zależnej powtórzyć to w czasie teraźniejszym:
Michael said, 'Water freezes at 0 degrees'.
Michael said water freezes at 0 degrees.

Trochę inaczej tworzymy mowę zależną, gdy mamy do czynienia z prośbami i rozkazami, zwłaszcza wyrażonymi trybem rozkazującym. Tryb rozkazujący zamieniamy w mowie zależnej na bezokolicznik:
Go to school. Don't go shopping.
My mum told me to go to school.
She told me not to go shopping.




Temat: Losowy sig


Nie. Ty masz cytat, że osoba X, której odpowiadasz, "pisze". Czasownik
"pisze" jest formą niedokonaną, sugerującą, że pisanie się jeszcze nie
zakończyło. A skoro się nie zakończyło, to nie może się znaleźć na
serwerze, bo autor jeszcze tego nie skończył. Gdy autor skończy pisanie,
i wyśle to (skutkiem czego artykuł będzie dostępny dla wszystkich),
powinieneś użyć formy dokonanej (sugerującej, że coś trwało w


Z formalnego punktu widzenia masz rację... I chyba nikt nie ma co do tego
wątpliwości że nie jest to poprawna forma a stosuje ją dlatego tylko
aby uniknąć problemów z rozpoznaniem płci. Potocznie mówi się
czasem mniej poprawnie lecz wciąż lepiej niż gdyby miało się mówić

mi, czy nie spotkałeś się nigdy z pytaniem: "Co w dzisiejszej prasie
piszą?" albo "Tak mówią tylko w telewizji..." Zresztą i tak lepsze

kompletnie NIC nie znaczy.


Analogiczne rzeczy masz w angielskim:
Present Continuous: "writing"


Sory, ale chyba za krótko się uczę tego języka bo jeszcze takiego
czasu jak 'Past Present' nie znam :-)


Present Continuous: czynność niedokonana, aktualnie wykonywana.
Past Present: Czynność dokonana, zakończona jakiś czas temu.
(No, jest jeszcze Present Perfect, Present Perfect Continuous, Simple
Present i wiele innych -- oszczędzę Ci tego). W każym razie j.angielski
posiada 16 "czasów", a j.polski "tylko" trzy, które są dokładniej
określane przez inne rzeczy (forma dokonana/niedokonana, by wrócić do
meritum).

Ergo: popełniasz błąd gramatyczny. Zresztą, przejdź się do dowolnej
polonistki (w ogólniaku czy technikum)


Ta z podstawówki nie będzie wiedzieć... ;-)


i popytaj -- dostaniesz odpowiedź mniej więcej taką samą.


Ale lepiej zapytaj anglicystki, dostaniesz odpowiedź zupełnie inna.
Na przykład taką, że nie ma czegoś takiego jak "Past Present" czyli
czas "Przeszło-teraźniejszy"... nawet w języku angielskim :-)


P.S.
Co do angielskiego, to mogła mi gramatyka nieco wywietrzeć z głowy.
Jeśli zrobiłem błąd, to proszę o korektę (może być pocztą prywatną).


Nie tylko gramatyka ale i znaczenie niektórych wyrazów Ci wywietrzało...
A skoro nie jesteś pewny, to nie powołuj się na przykłady skonstruowane
błędnie bo ani pożytku z tego żadnego a jeszcze kogoś w błąd wprowadzisz...

p.s. Zainteresowani czasami w języku angielskim mogą się udać na stronę:
http://www.englishpage.com/verbpage/verbtenseintro.html a tu już
chyba powinniśmy skończyć ten temat... aby sie już nie kompromitować :-)





Temat: opis czasów w ów języku

nadal aktualna :))

We use the present simple:
a) for permanent states, repeated actions and daily routines.
b) for general truths and laws of nature
c) for timetables (planes, trains, etc.) and programmes
d) for sports commentaries, reviews and narration.
e) to give instructions or directions (instead of imperative)
You sprinkle some cheese on the pizza and then you bake it. (instead of: Sprinkle some cheese on the pizza…)

We use the present continuous:
a) for actions taking place now, at the moment of speaking
b) for temporary actions: that is actions that are going on around now, but not at the actual moment of speaking
c) with adverbs such as: always constantly, continually, etc. for actions which happen very often, usually to express annoyance, irritation or anger.
d) for actions that we have already arranged to do in near future, especially when the time and place have been decided
e) for changing or developing situations

We use the present perfect:
a) for action which started in the past and continues up to the present, especially with state verbs such as be, have, like, know, etc. In this case, we often use for and since.
b) for an action which has recently finished and whose result is visible in the moment.
c) for an action which happened at an unstated time in the past. The exact time is not mentioned because it is either unknown and unimportant. The emphasis is placed on the action.
d) for an action which has happened within a specific time period which is not over at the moment of speaking. We often use words and expressions such as today, this morning/ evening/ week/ month etc.

We use the past simple:
a) for an action which happened at a definite time in the past. The time is stated, already known and or implied.
b) for actions which happened immediately one after the other in the past.
c) for past habits or states which are now finished. In such cases we can also use the expression used to.

We use the past continuous:
a) for an action which was in progress at a stated time in the past. We do not mention when the action started or finished.
b) for an action which was in progress when another action interrupted it. We use the past continuous for the action in progress (longer action) and the past simple for the action which interrupted it (shorter action)
c) for two or more simultaneous past actions
d) to describe the atmosphere, setting etc. in the introduction to a story before we describe the main events

We use the future simple:
a) in predictions about the future usually with the verbs think, believe, expect etc., the expressions be sure, be afraid etc. and the adverbs probably, perhaps, certainly etc.
b) for on- the- spot decisions.
c) for promises (usually with the verbs promise, swear, guarantee, etc.), threats, warnings, requests, hopes (usually with the verb hope) and offers.
d) for actions/ events/ situations which will definitely happen in the future and which we cannot control

We use be going to:
a) for plans, intentions or ambitions we have for the future
b) for actions we have already decided to do in the near future
c) in predictions when there is evidence that something will happen in the near future

Przepisałam to z książki Grammarway 4 (Jenny Dooley- Virginia Evans, Express Publishing). Jest ona bardzo dobra, w całości napisana po angielsku więc wszelkie zagadnienia gramatyczne są objaśniane w tym języku. Można ją kupić albo dorwać w internecie.. jak wszystko..

miłego czytania



Temat: "I'm lovin' it" -skąd taka forma?


| Heck, I'm always forgetting my keys !!!!
| I'm loving it - wow! na bajerze, kocham to (wypowiedziane
prawdopodobnie
z
| lekkim uniesieniem).

| Naprawdę tak?

| Taki dialog brzmi według Ciebie naturalnie?

| -Do you like swimming?
| -I'm loving it. (w znaczeniu: baaardzo lubię pływać - ale w ogóle, nie
| teraz)

| MG

narz
edziem zwiekszenia nacisku, emocji radosci czy nienawisci itp. I jest
uzywane w
tedy kiedy zachodzi potrzeba. Ty natomiast podajesz przyklad (suchy) bez
kontek
stu sytuacyjnego, w ktorym rzeczywiscie nie wydaje sie to najszczesliwsze.

Skoro nie ma kontekstu, to należy go wywieść z systemowego znaczenia
formy czasownika użytego w pierwszym zdaniu, bez żadnej pragmatyki.
Pytanie miało znaczyć "czy w ogóle lubisz pływać?"

| Szczesliwie roznorodnosc form w jezyku jest dlatego roznorodna, zeby miec
ich
 bogaty arsenal i dopasowywac  je do roznorodnych sytuacji.
Ty natomiast co? Sugerujesz, ze dana forma ma byc uniwersalna i pracowac
we wszystkich kontekstach sytuacyjnych? A jak czasem nie pracuje to co?
Jest niepoprawna?  

Jakoś nie rozumiem, ale to może wpływ nocy.

A propos twojego suchego przykladu (rozbuduje tu troche kontekst
sytuacyjny) : Twoj kolega arab, z poludniowego Sudanu, ktory w zyciu
| nie widzial wody wiecej niz tyle co mogl wypic, znalazl sie nagle na
basenie
w Warszawie. Wyskakuje po 15 minutach z wody i pytasz sie go: ..and what, do
yo
u like swimming? On w ekstazie moze odpowiedzic : Yeah , I love it !!! Lub
Yeah
,
| man, I'm loving it. Typowe stosowanie czasu present cont. nie znaczy tu,
ze k
ocha w tym momencie, a jutro nie bedzie, a tylko podkresla ten moment. Tks.

Mylisz się. "i'm loving it" ma właśnie znaczenie "Teraz bardzo mi się to
podoba". Za chwile może go złapać skurcz, albo może napić się wody i
następnego dnia nie powie "I like swimming", a mimo to nie będzie można
zarzucić mu "You lied when you said you were loving it there".

Inna sprawa, że faktycznie ma wybór: wyrażając uczucia w konkretnej
sytuacji może powiedzieć "I love it" lub "I'm loving it", ale użyje
tylko formy Simple mówiąc, że coś bardzo lubi w ogóle.

I nie mieszaj do tego zdań z always/constantly, bo one dotyczą
czaoswników wyrażających czynności, a nie stany. To dwa różne
zastosowania formy Continuous/Progressive/Durative czy jak ją tam zwą.

Mariusz Górnicz


Nic sie nie myle. Takie dzielenie wlosa na czworo z tym skurczem i piciem wody
to wlasnie dzielenie wlosa na czworo. Bez obrazy, ale takie analizy cechuja
ludzi, ktorzy moze ucza sie jezyka  jako sztuki samej w sobie, robia dziure w
calym i czesto naginaja zywy jezyk, zeby pasowal do regulek. A always stosuje
sie swietnie do stanow. I'll always love you jest nagminne. Czy loving to
czynnosc czy stan? I am in constant pain - pain to czynnosc czy stan?  i love,
feel, hope itd, wlasnie stany, te wyrazy wg klasycznej gramatyki (lubisz
regulki) powinny byc stosowane w zasadzie w simple present. Uzywanie ich w pr.
cont. nadaje im wiecej uczucia, pasji, energii, zaleznie od sytuacji, a nie
tam zadne kurcze w noge. I'm hoping for you to finally get this.. (nie dawaj
mi tylko regulki na 'split infinitive' bo wiem, ze wg klasycznych reg. jest
bledem. But I like it.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • chadowy.opx.pl



  • Strona 1 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 61 wypowiedzi • 1, 2