Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: problemy techniczne samochodów





Temat: ile kosztuja w niemczech celne tablice?
Hallo do Wszystkich,ktorych interesuje sprawa tablic wywozowych
(Ausfuhrkennzeichen z czerwonym paskiem)oraz tablic 5-cio dniowych
(Kurzzeitkennzeichen z zoltym paskiem).Mieszkam w Braunschweigu i zajmuje sie
tym dluzszy czas. U mnie mozecie nabyc tablice 5-dniowe (zolte) za 120 Euro. Za
ta sume otrzymacie: tablice wazne 5 dni od daty zakupu oraz dowod
rejestracyjny, ktory wypelnicie w momencie kiedy bedziecie chcieli jechac
zakupionym autem. Nalezy w tym dowodzie wpisac date pierwszej rejestracji(z
Briefu) marke + rodzaj pojazdu+ numer nadwoziaoraz sie podpisac.
Auto nie musi posiadac aktualnych badan technicznych ale musi byc sprawne.
Bardzo wazne : opony(profil),hamulce oraz oswietlenie.
Numery te sa bardzo praktyczne,bo kupujac je nie musisz znac jeszcze ani
numerow nadwozia ani auta. Np. kupujesz auto wieczorem kiedy wszystkie urzedy
sa zamkniete, zakladasz numery ,wypelniasz dowod i w droge do Polski. Trzeba
jedno pamietac,ze takim autem mozna sie poruszac po Niemczech do goz. 24 daty
wytloczonej na tablicach rejestracyjnych(na zoltym pasku). Potym terminie auto
jest nieubezpieczone. Kara za to 600-700 Euro. Na granicy z Polska ekstra
ubezpieczenie tak zwane graniczne(na 14 dni)kosztowalo do tej pory 35 PLZ na
auto osobowe. Mysle ,ze po 1 Maja to bedzie zbedne, bo dowodem ubezpieczenia
bedzie rejestracja samochodu (dowod wazny przez 5 dni).
Braunschweig lezy przy autostardzie A2 miedzy Helmstedt(dawna granica miedzy
DDR i BDR)a
Hannoverem. Zjazd: Kreuz Braunschweig-Nord. Zajmie to Wam max 40 minut. Moj
tel: 0170-9425499 (z Polski 00491709425499)
Moj email: saxo@epost.de
A teraz o Ausfuhrkennzeichen (z czerwonym paskiem)
Aby wyrobic te tablice auto musi posiadac wazne badanie techniczne (TüV). Jesli
tego zaswiadczenia brak trzeba pojechac do Tüv-u lub Dekry i zrobic przeglad z
zaznaczeniem, ze samochod bedzie wywozony. Koszt okolo 50 Euro.
Nastepny krok to zakup ubezpieczenia. Mozna wykupic je na 15 dni lub na
miesiac. Kosz zakupu zalezy od rodzaju pojazdu, ktory chce sie ubezpieczyc. U
nas: PKW (osobowe) 15 dni- 60 Euro 30 dni- 85 Euro, LKW(ciezarowe) 15dni
65 Euro, 30 dni 90 Euro.
W ADAC oraz innych agentow przy wydzialach komunikacji sa duzo wieksze (Np.
ADAC 15 dni 80 Euro).
Do tego dochodzi oplata za rejestracje 38 Euro, jesli auto bylo wczesniej
zarejestrowane w tym miescie lub 44 Euro jesli w innym. Nalezy dodac jeszcze 30
Euro za tablice rejestracyjne.
Po zalatwieniu tego wszystkiego nalezy jeszcze zajechac autem pod Wydzial
Komunikacji gdzie urzednik sprawdzi numer nadwozia i nalepi znaczek na Tablice.
Wtedy dopiero dostaniemy do reki miedzynarodowy dowod rejestracyjny i Brief..
Te numery sa na tyle wygodne, ze mozna na nich bez zadnych problemow podrozowac
po calej Europie (Unia, Szwajcaria, Norwegia) przez okres waznosci tych
tablic.Po uplywie waznosci istnieje mozliwosc przedluzenia ich waznosci (max do
6 miesiecy). Dowod miedzynarodowy jest wazny przez okres 12 miesiecy od daty
wystawienia. Do tych tablic ( w okresie ich waznosci) nie trzeba za granica
wykupywac ekstra ubezpieczenia bo sie ma typowa zielona karte, na ktorej
wyszczegolnione sa wszyskie panstwa gdzie jast ono wazne.
Jak byscie mieli jakies pytania to dzwoncie lub wysylajcie emaile.
saxo@epost.de tel.:0170-9425499





Temat: Mityczna niezawodność Hondy
Gość portalu: zygmus napisał(a):

> mi chodzi o aktywnosc TUV, niezawodnosc jest w duzej mierze zalezna od
> sprawnosci ergo TUV sprawdza aktywnie niezawodnosc

Absolutnie i zupelnie nie.

Podczas badania TÜV sprawdzany jest bardzo drobny wycinek chwilowej sprawnosci
samochodu. Na ile ta sprawnosc jest permanentna i czy obszary nie badane (jako
nie majace bezposredniego wplywu na bezpieczenstwo, a jedynie na funkcje lub/i
komfort) sa rownie sprawne, technika z Ferajny wogole nie interesuje.

Jak juz pisalem, badacza z TÜV nie interesuje rowniez, ile razy na miesiac
badany samochod nie zapala, albo ile razy w ciagu roku jest holowany, bo padl
gdzies z dowolnych przyczyn w drodze. O duperelach w stylu glupiejacych sieci
CAN, blokujacych czasem zamkach w drzwiach, pustych akumulatorach, psujacych
sie podnosnikach do szyb, cieknacych uszczelek w szybach i dachach, albo zle
dzialajacym lub cieknacym ogrzewaniu nie wspominajac.

> pare kolegow ze studenckich czasow pracuje aktywnie w TUV
> pochwal sie tylko gdzie z popsuta uszczelka pod glowica dostales jeszcze
> plakietke?

Owszem, dostalem plakietke z zepsuta uszczelka pod glowica. Samochod zapalal i
jezdzil normalnie, spaliny byly tez OK. Przerwa byla miedzy kanalami olejowymi
a wodnymi. Tylko co wieczor trzeba bylo dolac 1..2 litry wody do zbiornika
wyrownawczego, a w misce olejowej krazyla emulsja wodno-olejowa.

Jesli dziwisz sie, w jaki sposob dostalem plakietke z zepsuta uszczelka, to
zaczynam podejzewac, ze nigdy nie byles w TÜVie z samochodem, ani nie masz
pojecia, co rzeczywiscie podczas onego badania jest sprawdzane.

Stad pewnie Twoje kojazenia badania technicznego z ogolnie
pojeta "niezawodnoscia". Zapewniam Cie, ze skojazenie to jest bledne i
pozbawione podstaw.

> co do ADAC i statystki:
> dwoch kolegow pracuje u BMW w kontroli jakosci produkcji (Regensburg)
> jeden pracuje w Stuttgarcie u Mercedesa (konstrukcja)
> sporo osob pracuje u posrednich (SUSPA) albo bezposrednich (BEHR) dostawcach
> podzespolow
> i nikt z nas tej statystyki ADAC powaznie nie traktuje
> my wiemy jakie sa faktyczne liczby samochodow tych tak ekskluzywnych marek
> ktore zostaly lezec na drodze (przyklad mercedes aktualnej klasy E)
> ten odsetek ktory wolal ADAC nie jest reprezentujacy

Czyli tak naprawde jest dla tych marek znacznie gorzej, niz statystyka by
wykazywala :-)

Czy Twoj kolega z dzialu kontroli jakosci nie zaczyna myslec o sprawieniu sobie
profesjonalnego noza do sepukku?

> a co do charakterystyki kregu kupcow danych marek
> czy jest to dla ciebie taka sensacja ze osoby kupujace dana a nie inna
> marke roznia sie w eksploatacji danych aut?

Nie na tyle, aby usprawiedliwic roznice niezawodnosci o rzad wielkosci. Poza
tym glownym powodem usterek jest od pewnego czasu elektronika, ktorej sprawa,
czy uzytkownik grzeje ile wlezie, czy turla sie jak rencista (BTW jaka jest
srednia wieku kupcow Mercedesa? :->) akurat zwisa i powiewa (chyba, ze szacowna
firma DaimlerChrysler w swej niezmierzonej madrosci niezadbala o odpowiednie
chlodzenie skladowych systemu).

Sposob eksploatacji wzglednie nowego samochodu ma wplyw na zuzycie hamulcow,
zawieszenia, kierowania, ukladu przeniesienia napedu, sprzegla i skrzyni
biegow. Ew. rowniez czesci mechanicznych silnika. No i na optyke wewnatrz i z
zewnatrz samochodu. Ale ta nie ma wplywu na niezawodnosc.

AFIK nie te uklady sa odpowiedzialne za czeste zdychanie samochodow w drodze,
problemy ze startem, albo o duperele opisane na poczatku tego postu. Czyli o
rzeczy decydujace o codziennej, normalnej niezawodnosci.

Pozdr.

K.






Temat: Wszystko o niemieckich tablicac wywozowych
Wszystko o niemieckich tablicac wywozowych
Hallo do Wszystkich,ktorych interesuje sprawa tablic wywozowych
(Ausfuhrkennzeichen z czerwonym paskiem)oraz tablic 5-cio dniowych
(Kurzzeitkennzeichen z zoltym paskiem).Mieszkam w Braunschweigu i zajmuje sie
tym dluzszy czas. U mnie mozecie nabyc tablice 5-dniowe (zolte) za 120 Euro.
Za
ta sume otrzymacie: tablice wazne 5 dni od daty zakupu oraz dowod
rejestracyjny, ktory wypelnicie w momencie kiedy bedziecie chcieli jechac
zakupionym autem. Nalezy w tym dowodzie wpisac date pierwszej rejestracji(z
Briefu) marke + rodzaj pojazdu+ numer nadwoziaoraz sie podpisac.
Auto nie musi posiadac aktualnych badan technicznych ale musi byc sprawne.
Bardzo wazne : opony(profil),hamulce oraz oswietlenie.
Numery te sa bardzo praktyczne,bo kupujac je nie musisz znac jeszcze ani
numerow nadwozia ani auta. Np. kupujesz auto wieczorem kiedy wszystkie urzedy
sa zamkniete, zakladasz numery ,wypelniasz dowod i w droge do Polski. Trzeba
jedno pamietac,ze takim autem mozna sie poruszac po Niemczech do goz. 24 daty
wytloczonej na tablicach rejestracyjnych(na zoltym pasku). Potym terminie
auto
jest nieubezpieczone. Kara za to 600-700 Euro. Na granicy z Polska ekstra
ubezpieczenie tak zwane graniczne(na 14 dni) kosztowalo do tej pory 35 PLZ na
auto osobowe. Mysle ,ze po 1 Maja to bedzie zbedne, bo dowodem ubezpieczenia
bedzie rejestracja samochodu (dowod wazny przez 5 dni).
Braunschweig lezy przy autostardzie A2 miedzy Helmstedt(dawna granica miedzy
DDR i BDR)a
Hannoverem. Zjazd: Kreuz Braunschweig-Nord. Zajmie to Wam max 40 minut. Moj
tel: 0170-9425499 (z Polski 00491709425499)
Moj email: saxo@epost.de
A teraz o Ausfuhrkennzeichen (z czerwonym paskiem)
Aby wyrobic te tablice auto musi posiadac wazne badanie techniczne (TüV).
Jesli tego zaswiadczenia brak trzeba pojechac do Tüv-u lub Dekry i zrobic
przeglad z zaznaczeniem, ze samochod bedzie wywozony. Koszt okolo 50 Euro.
Nastepny krok to zakup ubezpieczenia. Mozna wykupic je na 15 dni lub na
miesiac. Kosz zakupu zalezy od rodzaju pojazdu, ktory chce sie ubezpieczyc.U
nas: PKW (osobowe) 15 dni- 60 Euro 30 dni- 85 Euro, LKW(ciezarowe) 15dni
65 Euro, 30 dni 90 Euro.
W ADAC oraz innych agentow przy wydzialach komunikacji sa duzo wieksze (Np.
ADAC 15 dni 80 Euro).
Do tego dochodzi oplata za rejestracje 38 Euro, jesli auto bylo wczesniej
zarejestrowane w tym miescie lub 44 Euro jesli w innym. Nalezy dodac jeszcze
30 Euro za tablice rejestracyjne.
Po zalatwieniu tego wszystkiego nalezy jeszcze zajechac autem pod Wydzial
Komunikacji gdzie urzednik sprawdzi numer nadwozia i nalepi znaczek na
Tablice. Wtedy dopiero dostaniemy do reki miedzynarodowy dowod rejestracyjny
i Brief..
Te numery sa na tyle wygodne, ze mozna na nich bez zadnych problemow
podrozowac po calej Europie (Unia, Szwajcaria, Norwegia) przez okres waznosci
tych tablic.Po uplywie waznosci istnieje mozliwosc przedluzenia ich waznosci
(max do 6 miesiecy). Dowod miedzynarodowy jest wazny przez okres 12 miesiecy
od daty wystawienia ( w okresie ich waznosci) nie trzeba za granica wykupywac
ekstra ubezpieczenia bo sie ma typowa zielona karte, na ktorej
wyszczegolnione sa wszyskie panstwa gdzie jast ono wazne.
Jak byscie mieli jakies pytania to prosze wyslac email lub zadzwonic:
Tel.:0170-9425499
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • chadowy.opx.pl



  • Strona 4 z 4 • Wyszukiwarka znalazła 148 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4