Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: problemy Passat TDI





Temat: gdzie AC i OC


Witam,
kupuje VW Passata'04 TDi Kombi
gdzie tanie i wiarygodne ubezpieczenie AC i OC ?
dotychczas korzystalem z Allianz - wszelkie odszkodowania wyplacali bez
problemu - ale sa bardzo drodzy , pakiet za tego VW prawie 4tys,
moze AXA, Compensa, Link4 ?

Pozdr.
D.


Witam

Tez mam Allianz, zdecydowalem sie na nich bo kogo nie pytalem to opinia
byla zgodna, ze nie robia problemow z ewentualna wyplata odszkodowan.
Link4 nie polecam, kolega sie sadzi z nimi jak mu starszy dziadzius
maluchem rozbil szkode (ewidentna wina staruszka, skoda do kasacji) a L4
znajduja co chwile "problemy natury formalnej" i sprawa sie ciagnie 3
miesiac. Ale moze to odosobniony przypadek.
Jak Allianz za drogi w pelnym pakiecie to moze warto wybrac miniCasco ?
Podobno sie oplaca choc sam przyznam, ze nie korzystam.

Pozdrawiam
Camel







Temat: VW Passat B4 1,9 diesel- gaśnie podczas jazdy!
Witam mam ten sam problem w takim samym aucie. VW PASSAT B4 1,9 TDI przebieg 200 tys. rok produkcji 1994. Ja mam sposób na to zeby tak długo nie czekać na zgaśnięcie świec żarowych. Mianowicie uderzam reką w miejsce połozone miedzy włacznikiem świateł a bezpiecznikami. I wtedy zgasną ale nie wolno przekrecać kluczykiem i najlepiej nie wciskać sprzegła. Ale to i tak nic dobrego. Zamierzam wybrać sie do elektryka i może cos da rade wymyślić. Może ktoś wie czego to moze być wina?





Temat: Olej w intercoolerze


| |

| Problem dotyczy passata b4 tdi(afn) ’96.

| Mam VW B3 z takim silnikiem od 3 lat , przejechalem 75000 km. W chwili
| zakupu widzialem slady wycieku wlasnie z intercoolera, nie robilem nic.
| Teraz stan licznika to ok 240 tys km , wyciek się nie zwiekszyl ,oleju nie
| dolewam od wymiany do wymiany (10tys km) wiec nic nie zamierzam z tym
robic.
| Mysle ze i Ty nie powinienes tym sie martwic.

nie moze miec b3 z silnikiem afn (1.9tdi), co najwyzej z aaz (1.9td), a to
olbrzymia roznica ;). afn byly obecne w passatach dopiero od roku 94.


afn'y byly w b4 tylko w '96 roku i to w samej koncowce produkcji(moj jest z
grudnia) a od '94 byly to tdi 90 km (nie pamietam oznaczenia)

pozdrawiam, Wojtek





Temat: mam takie pytanie do znajacych temat...


 dlaczego firmy europejskie oferuja tyle silnikow w swoich modelach i
czy jest to dla nich korzystne finansowo ? Np VW Golf 1.4, 1.4 16V, 1.6,
1.6 FSI, 1.8 , 1.8 T, 2.0 , 2.0 FSI, 2.0 T FSI itd.
  Dlaczego nie zrezygnowac z tych starych wersji i skoncentrowac sie na
bardziej udanych silnikach, co obnizyloby tez koszty ( moim zdaniem).
Dlaczego tyle 1.9 tdi ? Maja chyba 4 wersje. Wystarczylaby jedna.


Pamietaj ze VW robi auta od lupo do passata - musza miec szeroka game
silnikow w ogole. Widac przystosowanie do jednego modelu kilku
silnikow nie jest dla nich problemem.

Teraz zobacz na klientow - dla jednych golf 1.6 jest za slaby, dla
innych za duzo pali :-) Jestes sobie takim np Holendrem .. po co ci
mocny silnik ? Nawet ten 1.4 swietnie szybko jezdzi i swietnie .. na
autostradzie :-)

FSI to nowa jakosc w silnikach - jesli sie nie myle to wtrysk
bezposrednio do cylindra, co moze jakies tam zalety ma, ale pewnie
swoje kosztuje. A roznice chyba niewielkie i silnik zasadniczy
chyba niemal taki sam.

Reszta polityki VW to i mnie troche dziwi. Silnikow 1.6 dorobili sie
sie dwoch, nieco innych. 1.8T - sprawdzona i flagowa jednostka.
W wersji bez turbiny chyba za droga - 20 zaworow robi koszty.
Ale czy byl sens zastepowac ja 2.0 o parametrach jakby znacznie
gorszych ? Jeszcze jedna kwestia - normy emisji. Byc moze
dopiero 2.0 spelnia te najwyzsze..

A z TDI jest zdaje sie inny problem - wykrecic z tego moc mozna niemal
dowolna. Kwestia tylko zywotnosci silnika. Klient dostaje za co
zaplaci :-)
A przy okazji firma zarabia - zobacz jakie roznice w cenie ..

J.





Temat: [b4 1z ] Turbina
Jest problem z turbina,ale nie moja.Potrzebuje porady dla brata ma passata B5 1.9 tdi 90 kucy.Najprawdopodobnie poszlo lozysko.Nowa turbina w serwisie audi-vw 4500zl,niby ta sama ze sklepu sam. 2300zl(ponoc ten sam typ inumery).Podobno do jego silnika regeneracja 850zl.Czy mozna zrobic operacje turbo samemu?jest nas trzech , chyba ktos sam to robil?I tak trzeba ja odkrecic to mozna sprobowac?ile czesci? Podobno wszystko mozna zrobic.Osmielilem napisac to na forum bo moze ten temat zainteresowac klubowiczow ktorzy tez maja takie problem.



Temat: Z Gdańska do Dublina - ile km?


tego powodu może być warto jeździć tam samochodem zarejestrowanym i


ubezpieczanym u nas.


Pozostaje problem strony kierownicy.
JaC


warto warto brat jeździ i ma kierownicę po normalnej stronie (auto kupione w
Holandii u nas zarejestrowane) czyli tak jak wszyscy normalni ludzie ;-)
Ubezpieczenie w tamtych warunkach to 800 funtów rocznie, ale jak ktoś tam
jest i miał tutaj zniżki na ubezpieczenie tam honorują.
A co do ceny aut to jest tak Audi 80 kombi td 94 kosztuje 1500 funtów, a np
VW Passat 1,9 TD z 91 można kupić powiedzmy nawet za 500 funtów ale co z
tego jak kierownica po krzywej stronie i przerabiać się nie bardzo ponoć
opłaca. Zaś kolega który z bratem na kwaterze mieszka za 4000 funtów kupię
Passata kombi 1,9 TDI z roku 2000





Temat: Diesle :) Jak je rozroznic :)


Bo GTI w dieslu ma 6-biegową skrzynkę i to jest praktycznie już max co można
fabrycznie z tego silnika wyciągnąć. Można jeszcze chipem dołożyć 20 KM i
kuniec możliwości.


Ej ... nie wierzysz w nasze mozliwosci ;-)))
mysle ze 200 KM nie powinno sprawiac wiekszego bolu :-))

jest tylko jeden problem ... jak ta moc przeniesc na asfalt ???

mamy klienta z A8 3.3 TDI ... tak dla informacji mi mowil ze
co 12 - 15.000 km wymienia caly komplet opon ... jemu to nie
przeszkadza..
a smugi ciagnie wszystkimi kolami ... i pyta czy go moznaby jeszcze
podciagnac ...

ja osobiscie czekam na premiere Passata W8 TDI ..
i jezeli mi tylko zdolnosc kedytowa wystarczy :-)))
te 275 KM w serii .. i zmodyfikowane 300 z dzuym plusem ...
oj wreszczie mam o czym marzyc ;-))

Pawel





Temat: [80 B4 1.9TDI, 2.0E czy moze 2.3E] co kupic? prosze o pomoc

Marzy mi się 2.6 V6, lecz wątpię , żeby stać mnie było na utrzymanie ( spalanie 9-15 l , ceny części i serwisu) ...

spalanie jest wbrew pozorom podobne jak w 2,0... poszukasz na forum to znajdziesz. moje 2,8 pali mi tyle co passat 2,0 (moje poprzednie auto). ceny czesci i serwisu? czesci sa takie same jak w 2,0, no poza silnikiem skrzynia i napedem, ale tez skad zalozenie ze cos sie bedzie psulo? ja juz jezdze pol roku i nic... co do gazu to juz inna bajka bo do V6 to raczej pasuje dac sekwencje ale ja osobiscie jezdze bez gazu i wiem ze juz nigdy w zyciu gazu nie zaloze (a mialem juz 4 auta z LPG).
osobiscie odradzam gaz, sa z tym tylko problemy, dlatego jesli zalezy ci na niskich kosztach uzytkowania to polecam 1,9 tdi. te silniki sa bezawaryjne, dopiero w nowszych zaczli cos mieszac z elektronika i to sie psuje (przeplywomierz, zawor reg. cisnienia doladowania...). mam 1,9 tdi z 2000r i przejechalem nim juz 250 tys wiec wiem co mowie. ale poza 4 przeplywomierzami (250zl) i jednym zaworem sprezarki (140zl) nic sie nie psulo.



Temat: [B4 1Z TDI] Tani i bezpieczny tuning mocy
Witam chciałbym sie zapytać was bo już przeszukałem, dział techniczny i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Mam seryjne Audi B4 1Z z klimą z '93 roku. Właśnie zmieniłem skrzynie bo poprzednia sie rozsypała na używkę z Passata B5 TDI ale najprawdopodobniej 110 KM bo są strasznie długie biegi. I teraz chciałbym jak najtaniej ale bezpiecznie podkręcić moc mojej niuni nie za dużo 10-20 KM no i moment troszkę zwiększyć bo gorzej sie teraz jeździ . No ale problem w tym ze na liczniku mam blisko 318 tys. km, a stan rzeczywisty to jak w większości aut jest nieznany, a także nie chce przeciążyć silnika bo mam zamiar jeszcze nią pojeździć kilka lat. A chodzi mi o rozwiązania w miarę tanie bo dopiero szarpnąłem sie na skrzynie i nowiutkie sprzęgło, dlatego proszę o jakieś rady co można zrobić i gdzie w okolicach Biłgoraja woj. Lubelskie.



Temat: vw passat


mam taki problem:
vw passat 94 przejsciowka 1.9 tdi.-jaka moze byc przyczyna palenia sie
kontrolki abs-u ?. pali sie ona caly czas po zalaczeniu zaplonu i w
trakcie
pracy silnika i w czasie jazdy?


bede strzelal... popsuty ABS?

:-)

Pete





Temat: warsztaty w nadarzynie

[...]znalazłem dwa warsztaty od automatów w nadarzynie , jest to blisko mnie
a ja


mam mały proplem ze swoją skrzynką ....... może ktoś z Was robił coś w
którymś z nich, jeżeli tak to dajcie znać .......... te warsztaty :
http://autoprecyzja.pl/index.php[...]


Witam!
Ja naprawialem w autoprecyzji aut. skrzynie biegow w passacie b5 tdi.
Kosztowalo mnie to kupe kasy, ale potem zrobilem bez problemow jeszcze okol
20 tys. km i sprzedalem auto. Po naprawie nie mialem ze skrzynia zadnych
problemow , a warsztat dal gwarancje na rok (z uwagi na to ze praktycznie
caly srodek skrzyni wymienili). Tani moze nie są, ale wydaje mi się ze znają
sie na rzeczy.
-----------------------
Marek, Plock
chwilowo Audi 80 B4 2,0





Temat: passat '03 czy mondeo '03


Powiem tak:
Kolega kupił Mondeo Kombi , 2 litrowy dieselek.Ogólnie Ok , oprócz ,
problemów z silnikiem ( wtryskiwacze i inne pierduty )i ......tu masakra ...
RDZA !!!


Nie tylko w mondeo, ja jezdze passatem z 2002 roku, takze kupiony w
salonie i rdza tez go nie ominela. Praktycznie po tych 4 latach tylna
klapa do wymiany, zgnila od srodka. W dodatku na przednich blotnikach
schodzi warstwa ochronna lakieru. Jest to jednak limuzyna a nie kombi
wiec w kombiakach sprawa moze wygladac lepiej.

Co do eksploatacji to pod wzgledem spalania to rewelacja srednio 5,5 - 6
l/100 przy silniku 1,9 TDI 130 KM. Przejechalem tym samochodem prawie
200 tys km i jak narazie z powazniejszych spraw to wymienione turbo,
wymienione kompletne łożysko, elektrowentylator od klimatyzacji,
przepustnica (zreszta znowu przecieka wiec pewnie znowu trzeba bedzie
wymienic). To by bylo chyba na tyle jak mi sie cos jeszce przypomni to
dopisze :)

pozdrawiam





Temat: pomocy -auto ściąga w prawo!!
witam

od paru dni mam problem ze swoim passatem 95/tdi.
Przy ruszaniu i gwałtownym naciśnięciu pedału gazu (czego zazwyczaj nie
robię) - samochód skręca w sposób gwałtowny w prawo - bardzo gwałtowny. na 2
biegu już mnie i tak zanika na wyższych biegach...
oczywiscie np na autostradzie po dodaniu gazu na 5ce zaczyna powolutku
wędrować w prawo (g... nie jazda)

Na dzien dzisiejszy mam pozmieniane tueleje wahaczy, przeglądnięte
zawieszenie - nic nie jest krzywe :(((
Wydaje mi się, że wyraźnie mocniej ciągnie prawe koło - moze się mylę..
Jutro jadę na zbieżnośc, ale nie sądzę aby to coś dało..
więc co? mechanizm różnicowy? - nic nie brzęczy, zawieszenie? nic nie stuka
co? co?

jasna cholera....

Miał ktoś taki patent?

pozdr
makes - pasek tdi





Temat: LPG do 328ci , co o tym myślicie

nowoczesne D mają problem z ON, z turbinami, z wtryskami, także każdy ma swój krzyż

Generalnie nie mam nic do diesli, co więcej wiem, że np. 530d to tak samo rewelacyjny samochód jak każde inne BMW, ale po prostu drażni mnie jak u nas na wsi podjedzie koleś rzeczonym Passatem lub A4 i z wyższością w głosie wypowie: TDI.
Dla mnie żenada. Z tego samego powodu nigdy nic dobrego nie napiszę i nie powiem o jakimkolwiek aucie wyprodukowanym przez VAG.


to fakt, wlasciciele TDI mysla ze obcuja z kosminczna technologia... i ze dzieki swoim Nm zamiota kazda benzyne kiedy tylko zechca

PRzemek powinien kilku takich przewiesc 530d zeby zrozumieli co Diesel potrafi..



Temat: Passat - szrpanie przy ruszaniu


| Passat 2002 variant 1.9 tdi 130 koni
| przy ruszaniu czuc delikatne szarpniecie nawet 2-3 takie szarpniecia -
| trudno naprawde ruszyc bez tego efektu - najlepiej wychodzi ( bez
| szarpniecia lub jest ono b delikatne ) jak ruszam prawie bez gazu
| Co o tym myslicie ?

koło dwumasowe?


jak sie upewnic czy to z tym problem ?

MAciej





Temat: Vento... tylko jakie ?? :) - znalazłem jedno.. !!
ja powiem tak:
zaelzy ile robisz kkm na rok
jesli duzo a nie zalezy CI az tak bardzo na osiągach kup diesla wolnossącego , ewntualnie TD , TDi odradzam ze względu na drogie częsci , większa wrażliwość na paliwo, itp
odnosnie benzyny
1,8 (75 AAM)
silnik prościutki ,kultura pracy ladna m na benzynce jeszcze pomyka natomiast zagazowany duuzo traci
1,8 (90 ABS , ADZ)
hmmm w porównaniu tego z ABS to on na gazie jezdzi tak jam AAM na bence czyli to juz fajna opcja
2,0
hmm jezdzilem w passacie b4 i w automacie mi co prawda palil kolo 10 litrow ale nowy wlaściciel (znajomy ) narzeka na spalanie w okolicach 15-16 litrow lpg , osiągi juz mozna odczuc w fotelu, natomiast hmm gdzie to w Polsce wykorzystac-jesli nie jestes jakims amatorem szybkości to polecam 1,8 z benzyn
2,8 Vr6
hmm odpusc sobie-kupic to auto to nie problem ale utrzymac je to juz MEGA problem -czesci bardzo drogie , spalanie w okoliach 2,0 ale ten silnik odradzam no chyab ze jestes fanatykiem tak ja Mapet )

koncząc wywody
benzyna: to 1,8 ( wszystko jedno jaki)
diesel to : 1,9 d ( 64 koniki ale wytrzyma więcej niż buda ) - "pojedzie" na wszystkim



Temat: [O1] 1.6, vs. 1.9D porównanie kosztów, co lepiej wybrać
Z tego wszystkiego wychodzi, że jednak się będę decydować na TDi... jest ciekawa oferta od jednego klubowicza...
dzisiaj rozmawiałem z kolegą z pracy który mieszka niedaleko mnie, ma takie same trasy do pokonywania i mówi, że wszystko u niego w samochodzie ok.... teraz ma identyczny silnik 1.9 110KM ale w toledo, wcześniej miał Passata także diesla, i nie narzekał, na większe branie oleju czy inne ogólnie znane problemy spowodowane krótkimi przebiegami.

Jeżeli kolega z forum do czasu jak mi się pieniążki pojawią nie sprzeda, to prawdopodobnie jedna ciekawa octavia zostanie w klubie

Myślałem o tym dużo, wszystkie za, wszystkie przeciw... i faktycznie to wybór silnika jest najważniejszy, i trzeba to przemyśleć...ale w perspektywie pozytywnej, że nic się nie dzieje z samochodem, eksploatacja w tym momencie jest tańsza, ekonomiczniejsza... dlatego prawdopodobnie stawiam na TDi

Co do 1.6 pancernych... słyszę to od wiele osób, ale niestety jest ich na tyle mało na rynku wtórnym, że nie dość że ciężko znaleźć odpowiadający mi model/wersja wyposażenia, to już nie wspomnę o wiarygodności przebiegu oraz co ogólnie z autem się działo



Temat: Turbina Passat 5b a wlansciwie jej dzwiek :/
Witam,

Mam następujący problem posiadam Passata rocznik 97 1.9 tdi 90km,pisałem już na innym forum o tym problemie ale oczywiście nikt nie pomoże;/a ja nie wiem co się dzieje wiec moc jest ciąg jest a klik klik klik!
Jadąc np do pracy po ok 4km klik klik słyszę klikanie w kabinie a także na zewnątrz.. dźwięk jest podobny do dźwięku przekaźnika i najprawdopodobniej dobiega z turbiny bynajmniej z tej części silnika bardzo was proszę o pomoc lub porostu napisanie "nie wiem" co się dzieje..a zapomniałem dodać ze jak słyszę cykanie to obroty na obrotomierzy zaczynają troszeczkę falować zaczynają minimalnie...

Pozdrawiam Serdecznie.
z góry dzięki za odp.



Temat: Chip-Tuning silników TDI, mity i kity z mediów...


Dwa tygodnie temu w AS mozna bylo przeczytac wielki test o tym jak to nie
nalezy tuningowac silnikow diesla, gdyz to marketingowy bełkot wcale nie
daja przyrostu mocy i momentu, pogarszaja jaosc spalin, auta zuzywaja wiecej
paliwa a silniki sa zbyt przeciazane - paradoks. Na dowód przetestowali
kilka chipów.


[...]

Od 3 lat mam TDI z chipem  :-)
Przesiadlem sie do niego z benzyny 3,0.
Jako, zem kapelusznik, brakowalo mi tylko "kopa do
manewrow wyprzedzania".
Zalozylem chipa.

I tak od 3 lat
Slinik pracuje spokojnie, nie ma problemów z
odpalaniem , pali ponizej 5/100 w miescie, ma kopa
jak potrzeba.
Acha i od 3 lat nie byl na stacji benzynowej.  :-)

Mysle, ze rozsadne podniesienie mocy nie
zaszkodzi.Oczywiście mozna go podkrecic do 170km,
ale tego bym jednak nie radzil.

Pozdrawiam
WW
Passat B5+chip+Alan 87





Temat: co z tym dieslem do diabła ?!?!?!


| ja mam diesla, i jakos niczym nie odbiega jego eksploatacja od pory
letniej
| pali od razu, tylko dluzej duma nad swiecami zarowymi:)
| auto to passat 100 tdi, 2001
Stare diesle mialy problemy z odpalaniem, w nowych jest wszystko ok
Dysiek


Zapomniales dodac "zajezdzone" diesle.





Temat: zepsuta tablica rzodzielcza..co robić.
Witam !

Mam passat 95 1,9 TDI I padła mi tablica tzn. wszystkie zegary stanęły sobie i
ani mru mru.

I teraz mam dylemat co robić. W ASO krzykli mi 1200 zeta za takie cudo +
pzrekładka. Znalazłem na allegro podobną tablicę. Ten sam model auta , ten sam
rocznik, jedyna róznioca jest tak, ża obecnie mam pzrebieg dzieny i całkowity
pokazywane na wyświetlaczu cyfrowym a, tan co mam możliwość kupić to jest na te
noramlne cyferki na kręciołkach.
Jak myślicie, da się to pospinać tak żeby hulało ? W serwisie mówili, że zegary
powinny działać ale z tym licznikiem dystansu może być róznie.
Może ktoś miał podobny problem ,co robić, ryzykować i kupować ( 150 zeta
używany) czy może kombinować dalej. Może ktoś produkuje jakieś zamienniny ( ja
nie znalazlem), może ktoś naprawia takie badziwie.
Czekam na radę, tym bardziej, że miałem ochotą go lunąć,a  w tym stanie to
raczej cięźko będzie to zrobic

Piotr F.
Kraków





Temat: Zimowe opony

Miały być Nokiany WRG2, ale jednak zmieniłem zdanie i zakupiłem 16" Good Year Performance. Jutro zakładam. Z letnich Hydragrip byłem w Clio bardzo zadowolony. Mam nadzieję, że te też się sprawdzą...

A mnie wszystkie Goodyear-y wcześniej czy później ząbkują. W Skodzie Octavii Excelance po 20 tysiącach hałas jest nie do zniesienia (opony tak walą, że rechot TDi po 200tys. to nic). W Passacie miałem Hydragip-y i też się wyząbkowały i to do tego stopnia, że biła kierownica. Myślałem, że Ultrgripy będą lepsze (zeszły sezon przejechałem Octavią bez problemów) a tu po założeniu na drugi sezon okazuje się, że powoli zaczyna być słychać łup, łup, łup...



Temat: Opinie o silnikach Diesla VW
chciałem zauważyć, że problem ten występuje również w benzynowych octaviach
Ja mam octavię diesla wyposarzoną dodatkowo w blaszaną osłonę pod miską
olejową i zupełnie nie przejmuję się że o coś zachaczę (fakt, że łatwo
zachaczyć nawet o większą koleinę choć nauczyłem się wypatrywać i omijać
takie niespodzianki )


| Witam!
| Kolega chce kupic autko Skode badz VW [Octavia, Superb, Passat].
| ale glownie chodzi mi o opinie plynace z doswiadczenia o silnikach TDi:
| 1.9 -90, 110, 130ps
| 2.5-155ps

| dzieki serdeczne, pozdrawiam.

| octavia 1.9 90KM 197000 - złego słowa nie da się powiedzieć - mysle ze
| jeszcze 100000 powinien wykrecic i zacząć dawać o sobie znać
| R.W.

Silniki są ok, jeśli chodzi o dynamikę i żywotność. Natomiast w Octavii
miska olejowa diesla jest parszywie nisko zawieszona - prześwit wynosi 12
cm. Na forum klubu Octavii mnóstwo osób się na to skarży, a rekordziści
zaliczają po kilka misek wyrwanych nawet na koleinach. I szukają osłon
oraz
tulei podwyższających zawieszenie.
Tomek






Temat: [80 B3 1.6 TD]

Dodatki są mało ważne bo zawsze można je dorzucić tak? to dorzuc wspomaganie (bo chyba go nie ma)
nie boj sie 1,8, mialem takie w gazie i bylo to najlepsze auto jakie mialem, dopoki nie kupilem 2,8 V6 wolalem go od passata 2,0 w gazie, mniej problemow bylo, zadnych strzalow itp no i nie do zajezdzenia... starego diesla balbym sie troche...dwa ze te stare nie pala tak malo jak tdi, ze o dynamice juz nie wspomne.



Temat: Fabia 1.4 16V 75KM
Fabi Kombi 1.4 75 km mam od  osmi miesiecy. Przejechalem 7300km, z
czego wiekszosc w Warszawie. Kiedy kupowalem wlasnie wchodzily nowe
silniki 1.2 htp i mialem dylemat. Rozwiazala go jazda probna. 1.2 to
straszny wol w miescie, lubi wysokie obroty a w miescie trudno je
wykrecic. No a jak juz to zrobisz to spalanie rosnie i jedyna zaleta
tego niby ekonimicznego silnika przestaje funkcjonowac. Wybralem 1.4 i
sie ciesze. W trasie, 4 osoby dorosle, 2 rowery bagaze poupychane na
maksa gdzie sie da i calkiem przyjemna jazda, wyprzedzanie ciezarowek
na 5 biegu! Poprzednio jezdzilem uno i mam porownanie.
W  Warszawie w zimie palila mi 8.9 na 100 w korku nawet powyzej 9.
Teraz duzo mniej, w cyklu mieszanym 6.8. Nie zgodze sie ze dobrze
ciagnie tylko na wysokich obrotach. Ja rzadko wychodze poza 3000 i nie
narzekam, przy 3000 wrzucam kolejny bieg.
Silnik ten faktycznie jest produkowany dla golfow, takze dla Seatow.
Jest to nowsza wersja starego silnika skodowskiego, ale jest duzo
lepszy i ekonomiczny od 1.4 68 km.
Jesli mialbym znowu decydowac sie na skode to wybralbym tylko ten.
Oczywiscie 1.9 TDI to ideal ale - kasa- ja jezdze malo i by mi sie nie
zwrocil koszt zakupu.
Skrzynia biego w  chodzi precyzyjnie jak w Passacie.
1.2 HTP nie wiadomo co to jest - klimy nie zalozysz, kombi nie
ujedziesz, przyczepy nie pociagniesz.
Zycze udanego zakupu.
Ja (odpukac) zadnych problemow z samochodem nie mam.




Temat: [vw 83r T2]przekladka silnika

Witam widze ze kolega ma podobny problem co ja mi padł 1,6TD w T2 i teraz wstawie 1,6D z zamiarem dołożenia spręzarki od TD, póki co tylko wyjąłem silnik
1,6TD nie da sie chyab spotkać ponizęj 1,5tys to troche za duzy wkład jak do mojego busa chociaż an początku myślałęm o 1,9D od jakiegoś passata ale to koszt ok 2tys i wiecej tragedia silniki z golfów TDI kosztują tyle samo ale niestety tego chyba nikt nie wpasuje do T2

A co do Twojego pytanie jeżeli kupisz kompletny silnik 1,6TD z kolektorem i wydechem nie bedzie problemu z zamontowaniem
Nie polecam wstawiania sprężarki do 1.6D.Te silniki nie są do nich przystosowane.



Temat: [vw 83r T2]przekladka silnika
Witam widze ze kolega ma podobny problem co ja mi padł 1,6TD w T2 i teraz wstawie 1,6D z zamiarem dołożenia spręzarki od TD, póki co tylko wyjąłem silnik
1,6TD nie da sie chyab spotkać ponizęj 1,5tys to troche za duzy wkład jak do mojego busa chociaż an początku myślałęm o 1,9D od jakiegoś passata ale to koszt ok 2tys i wiecej tragedia silniki z golfów TDI kosztują tyle samo ale niestety tego chyba nikt nie wpasuje do T2

A co do Twojego pytanie jeżeli kupisz kompletny silnik 1,6TD z kolektorem i wydechem nie bedzie problemu z zamontowaniem



Temat: LPG do 328ci , co o tym myślicie
nowoczesne D mają problem z ON, z turbinami, z wtryskami, także każdy ma swój krzyż

Generalnie nie mam nic do diesli, co więcej wiem, że np. 530d to tak samo rewelacyjny samochód jak każde inne BMW, ale po prostu drażni mnie jak u nas na wsi podjedzie koleś rzeczonym Passatem lub A4 i z wyższością w głosie wypowie: TDI.
Dla mnie żenada. Z tego samego powodu nigdy nic dobrego nie napiszę i nie powiem o jakimkolwiek aucie wyprodukowanym przez VAG.



Temat: Zamierzam kupić auto do 25 000 zł. Prosze o radę.

A może byłbyś zainteresowany jakąś Skodą Octavią z silnikiem 1.9 TDi.
Spalanie nieduże, silniki są nie do zdarcia. Można znaleźdź kilka ładnych egzemplarzy na Allegro. Sam mam Skodę i jak dla mnie jeździ się super.


No własnie, Skoda Octavia 1.9TDi to niesamowite auto, duze, wygodne i praktycznie nie do zdarcia - mialem Passata z takim samym silnikiem diesla jak Skoda (wersja 110km), mial przetluczone 222 tys. km i chodzil absolutnie jak pszczólka - bral na trasie 5 litrow, nie brał oleju, doskonala dynamika - szczyt momentu wypadal ponizej 2000 obrotow - nic dodac nic ujac, zero problemow, chyba najlepszy silnik diesla wyprodukowany przez VAG. Sama Skoda jezdzilem zas z silnikiem 1.6 benzyna i bardzo mi sie podobala - proste, funkcjonalne i w miare dynamiczne auto.



Temat: co z tym dieslem do diabła ?!?!?!

ja mam diesla, i jakos niczym nie odbiega jego eksploatacja od pory
letniej
pali od razu, tylko dluzej duma nad swiecami zarowymi:)
auto to passat 100 tdi, 2001


Stare diesle mialy problemy z odpalaniem, w nowych jest wszystko ok

Dysiek





Temat: zepsuta tablica rzodzielcza..co robić.


Mam passat 95 1,9 TDI I padła mi tablica tzn. wszystkie zegary
stanęły sobie i ani mru mru.


Ostatnio znajomy miał podobny problem z Mondeo III. Z tablicy rozdzielczej
działał mu AFAIR tylko wskaźnik temperatury. ASO zaproponowało wymianę
całego zestawu zegarów za 2kzł. Jako, że auto było już po gwarancji ów
znajomy wymontował liczniki i dał elektronikowi. Całość operacji trwała
godzinę - 20min. wymontowanie



Temat: Olej w intercoolerze


| Problem dotyczy passata b4 tdi(afn) ’96.



Mam VW B3 z takim silnikiem od 3 lat , przejechalem 75000 km. W chwili
zakupu widzialem slady wycieku wlasnie z intercoolera, nie robilem nic.
Teraz stan licznika to ok 240 tys km , wyciek się nie zwiekszyl ,oleju nie
dolewam od wymiany do wymiany (10tys km) wiec nic nie zamierzam z tym
robic.
Mysle ze i Ty nie powinienes tym sie martwic.


nie moze miec b3 z silnikiem afn (1.9tdi), co najwyzej z aaz (1.9td), a to
olbrzymia roznica ;). afn byly obecne w passatach dopiero od roku 94.
roznica polega m.in. na obecnosci chlodnicy powietrza doladowujacego w afn,
w aaz jej brak.
a moze miales robiona przekladke ?





Temat: Astra H diesel


1.9 cdti to silniki Fiata.


o tym czytalem, troche sie obawiam bo fiat to fiat


Ogólnie są to bardzo udane jednostki.. Jedynie na początki ich produkcji
(przez kilka miechów) miały one problem z rozrządem - zrywał się pasek
(łańcuszek? - co dokładnie porusza wałki rozrządu i wał korbowy ?)


a te poczatki to do kiedy bo sie zamierzam na cos z roku 2005 no moze 2006


Ogólnie jeździłem tym silnikiem w Cromie - bardzo dynamiczny... ale nie
zrobił na mnie wrażenia (w porównaniu do 2.0 TDI 170 PS w Passku Variancie
;))


no coz na passata mnie nie stac (tzn na samochod tak ale nie na OC/AC) -
swoja droga to chora sytuacja bo sie nawet napalilem na A4 Avant 1,9 ale
koszt ubezpieczenia powala (o rok nowsza astra 2x tansza - a suma AC taka
sama)

pozdr





Temat: Patent na fotoradary


no to w czym problem, zalatw sobie obywatelstwo usa, albo zaloz tam
firme, zarejestruj fury, sprowadz do polski :)
tylko po co


Po co aż tyle zachodu.
Wystarczy "zaplątana" na tablicy reklamówka  :-p
"Tyle tych smieci na naszych drogach"

Działa.

Pozdrawiam
WW
Passat B5 1,9 tdi + Box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm





Temat: ile moze kosztowac sprzeglo do B5?


| aaa..to troche.. i to sama tarcza..
| czyli jak mi gosciu policzyl za kompletne sprzeglo do passata 100 TDI,
B5
| te
| 380 eur (okolo 1500zl), to chyba nie duzo...

Szkoda ze nie spytales wczesniej za 50 zl nabili by ci u mnie dobra
okladzina.


caly problem w tym ze okladzina jest ok, tylko reszta sie rozsypala..pisalem
w poscie ponizej...
a drugi taki, ze jestem we francji i do kraju bez sprzegla bym nie
dojechal..bo nawet ruszyc nie moglem:)





Temat: Audi A3 vs Golf IV
innego w tym przedziale


cenowym, koniecznie musi być diesel.
Pozdrawiam i proszę o radę


zoja jezdzi a3 wlasnie 2002 1.9 tdi ( ja czasami nim jezdze ale naprawy i
inne takie do moj problem )
przebieg cos pod 135 tys km
w niemczech (bo tam je kupilem ) poszla uszczelka pod glowica i zlamala sie
tylna sprezyna, wymieniono tam rowniez rozrzad
teraz leje on + olej wymiana plynow filtrow i auto zapycha jak glupie
do plusow nalezy napewno super naglosnienie
co do wykonczenia wnetrz mam porownanie z vw passatem i wypada ono na duzy
plus audi
mamy wykupione ac + autoalarm - nie zauwazylem aby ktos sie interesowal tym
autkiem

ogolnie polecam , auto dosyc drogie ale warte tych pieniedzy

MAciej





Temat: vw t4...


| Witam

| Chcialbym sobie kupic auto jak w temacie, ale zastanawia mnie jedna
| sprawa. Interesuje mnie glownie diesel, mozna znalesc auta w ogloszeniach
| z silnikami:
| 2.4 d,.1,9d,1,9td jaka moc maja te silniki? jaki silnik wybrac aby w
| miare
| normalnie poruszac sie? Genralnie interesuje mnie multi van, ew
| caravelle. A moze poszukac nowszysch z 2,5 tdi?
| ps
| moze ktos jezdzil takim autem z silnikiem benzynowym np: 2,0 115 km ile
| palil w miescie?
| pozdrwiam

Silnik 2.4 D mogę z czystym sumieniem polecić. Mój przez ostatnich 10 lat,
ma przelatane 645tyś km bez żadnego remontu. Samochodem jeździło tylko
trzech kierowców, i żadnego katowania. To z pewnością przyczyniło się do
takiego przebiegu. Jedyne co się domaga ingerencji mechanika, to skrzynia
biegów która trochę głośno chodzi przy większej prędkości. No i oczywiście
na bieżąco części eksploatacyjne trzeba wymieniać, wtedy nie ma problemów
z tym autem. Zawieszenie również pierwsza klasa.

--
Pozdrawiam - Łukasz Jeszke - Gdańsk
Suzuki SJ410 86r. 1.0  4x4  i  P.M.S Edition
Berlingo 2.0HDi + U510+LemmAT71- P.M.S Edition
Był : XM V6, Jeep XJ, UAZ 452, 469, VW Passat i inne
gg  i  telefon : http://www.jeszke.org     e-mail : antyspamowy


Dokładnie, rowniez miałem 2.4D (80KM) demonem predkosci to on nie byl ale za
to nie do zdarcia (mój był katowany:)

Tomek





Temat: [ Diesel ] autko w cenie 30 - 35 tyś. ?
Mam problemik odnośnie kupna autka -"rodzinnego", nie autka na wyścigi z tego wyrosłem, jak najmniej awaryjne.Napewno silnik dieselek,ale którego producenta dużo czytałem sprawdzałem ale opinia użytkowników tych autek jest najlepsza więc prosze o wskazówki! Moje typy:
1) Seat Altea - 1,9 Tdi -( mało o nim na tym forum)
2) Ford Focus c-max 1,6 tdci lub 2,0 tdci - wiem pewne problemy z tym silniczkiem - kosztowne,
3) Citroen Xsara picasso
4) Ford Mondeo
5) Mazda 6
Może jakieś inne typy z waszej strony , odpada WV Passat (pewnie będzie proponowany) ,Audi A4
Nie potrzebuje autka wyścigowego, więc komentarze słaby, mułowaty słabe przyśpieszenie będą zbędne,Ma być bezpieczny,oszczędny,niezbyt awaryjny!



Temat: samochodzik


nikt tu sie nie zna kazdy ma nowe maszyny...ok...


Nie każdy, nie każdy :)
Ja poleciłbym Golfa III/Vento, albo Passata, jeździsz VW więc wiesz że nie
są to auta specjalnie problemowe.
Teraz jest akurat dobry moment na zakup używanego samochodu, można
sprowadzić bez problemu z Niemiec, albo kupić już sprowadzony, bo niestety
ale większość VW na krajowym rynku to kupka wytłuczonego po dziurowiskach
złomu, jak dla ojca Vento szukaliśmy w Polskich komisach to co jedno Vento
to cięższy przypadek.
A z Niemiec udało nam się przyprowadzić w bardzo dobrym stanie, tylko
straszliwie brudne, za 17 tys. zł (ze wszystkimi opłatami), podczas gdy w
Polsce identyczne kosztuje ok. 22-25 tys. zł.
Co do Golfa, to wszystko byle nie 1.4 albo wolnossący diesel 1.9 :)
I nie wiem dlaczego na Passaty narzekasz że albo duże silniki albo Diesle,
dlaczego nie chcesz Diesla, 1.9 TDI nie ma już przypadłości takich jak
mułowatość, czarna chmura i problemy z rozruchem zimą, a zadowala się przy
tym 5/6-oma litrami ON na 100 km.
Jak się zapewne przekonałeś części do VW są łatwodostępne i niedrogie, i w
sumie nie potrzeba ich aż tak dużo.
Jeśli chciałbyś wiedzieć coś więcej na temat Golfa/Vento to daj znać,
napisze więcej :)

PozdraVWiam! ;)





Temat: Silnik i turbo - Passat B5 TDI
Witam
Opowiem krotko swoja historie.
A wiec opisywalem problemy z Paskiem w watku: "specyficzny brak mocy..."
Pojechalem w koncu na diagnoze do ASO, bo bylo najtaniej :)) Serwisanci stwierdzili ze turbina sie
zatarla (powiedzili dokladnie: "turbina stoi..") :(( rzeczywiscie podczas jazdy z VAG'iem nie bylo
za dobrze, caly czas wyskakiwal blad:
"Cisnienie w kolektorze ssacym
Odstepstwo od reguly"
Przy kick-down samochod niemal nie przyspieszal. Stawialem na przeplywke, ale martwilem sie ze to
cos z turbo i ze jakis 1kpln peknie. Zaplacilem za diagnoze (50 zl) i za przewod steryjacy turbina
(15 zl), a jak wsiadlem do fury to mial kopa ze ja pierdo.., zadnego spadku mocy po przekroczeniu
3,5tys obr, testowane wiele razy :)))
Mam nadzieje ze po wymianie tego przewodu wszystko wrocilo do normy, ale z nowym przewodem byl test
na VAG'u.

W zwiazku z tym moje pytanka do szanownych grupowiczow:
Czy objawem zacierajacego sie turbo jest ww. objaw?????????   -   to jakos sie kupy nie 3ma
Czy po prostu czujnik cisnienia w kolektorze ssacym podaje zle dane?
I ostatnie, jak jezdzi dobrze (wrecz b. dobrze) to martwic sie czy nie???

Pozdrawiam
Przembo





Temat: kilka pytan o diesla


| 2. Co sadzicie o wynalazku Shella ? Shell "power ropa olej super kop
| costam...." ?

Bla bla bla :-) Taki sam super wynalazek jak V-Power ;-)
A powaznie: wazne zeby tankowac ON dobrej jakosci a to jak sie to nazywa
nie
ma znaczenia. Ja tankuje zwykly ON na jednej stacji, u prowadzacego
ktorego
znam i nie mam problemow.


Przez pół roku tankowałem na Statoilu i byłem zadowolony. Teraz tankuję na
Shellu (dolewam sobie także "Diesel Additive") i silniczek jakby ciut lepiej
(ciszej, ekonomiczniej) pracuje. Koleś tankuje na jakiejś zadupiastej stacji
i też sobie chwali, że mu silniczek dobrze chodzi. Zatem najważniejsze
wydaje się to, co pisał TOmEk: "tankować ON dobrej jakości" z zaufanego
źródła.

Mir_Gdyr
Passat Kombi TDi '95





Temat: Jak się nie dać. ???


| Kto ma inne pomysły?

jezdze powiedzmy szybko w miejscach niezabudowanych, a w miejscowosci
zwalniam do 70km i zadne tam fotoradary mi nie grozne w czym problem


w obszarze zabudowanym wolno 50 km/h i wg projektu
obszar zabudowany od 10 do 20 = 200 zł. Na
przelocie przez Łódź, trzypasmówka, kilka miejsc
bez znaków i tam fotoradary x 3
zapłaciłeś 600 zł.
Gratuluję.
,


zwolnic skoro cala droge zapierdziela sie np. 150km/h ?


Poza obszarem zabudowanym wg projektu wolno 90,
czyli przekroczenie o 60 = 800 zł za każdy punkt
fooradarowy.

Wg projektu tych punktów będzie mnogo.

Pozdrawiam
WW - zdeklarowany kapelusznik :-P
Passat B5 1,9 TDi + box+ Alan 87/RS39 + At 1700 Lemm





Temat: Audi A3 - porady jak kupić
z pewnym opóźnieniem ale...
kolega przyjechał A3 chyba 98 r 1.9 TDI z Niemiec. kupił je tam od
pierwszego właściciela. pracował tam i trafiła mu się okazja.
W czerwcu wraca do Polski,  zarobił trochę kasy, więc  pomyślał by coś kupić
nawet do sprzedania w PL.

Pierwszy właściciel, książka serwisowa prowadzona bez przerwy, 360000
przebiegu.
Auto w PL z diagnozowane, sprawdzone, 0 błędów na komputerze, zawias ok, no
po prostu w bdb stanie. [zamiast na sprzedaż najprawdopodobniej zostanie u
kolegi] ale do rzeczy:
dzwoni znajomy, i pyta o to audi. więc go informuję co i jak jaki rok, jaki
stan itp. jak usłyszał przebieg.... oo nie, z takim przebiegiem, to nie, bo
tu na pewno coś padnie, ja mam na oku jeszcze passata  i coś tam jeszcze,
przebiegi 150 tysięcy to narazie odpada.

Reakcje obcych ludzi na taki przebieg podobne albo gorsze.

Stwierdził kolega, że jak się zdecyduje na sprzedaż, i będzie miał takie
problemy, to książki serwisowej nie pokaże, a przebieg skręci do 180 czy coś
w okolicy i będzie po problemie.

I co? my tutaj klniemy na tych co przebiegi kręcą, a normalny szary kupujący
sam prowokuje kręcenie.  i słowa "kupujesz stan, auta, a nie rocznik lub
przebieg", nie docierają.





Temat: problem z turbinĄ (chyba)
witam wszystkich na forum od wczoraj stalem sie posiadaczem skody octavi z silnikiem 1.9 tdi pd 105konikow rok 2005:) nie powiem bo autko podobalo mi sie zawsze i wkoncu je mam i oczywiscie jestem zadowolony:)
zastanawia mnie jednak odglos jakby syreny karetki w oddali podczas jazdy nie wiem co sie dzieje przy dodawaniu gazu zaczyna sie to dziac wiec wnisokuje ze to turbina a moze tak ma byc nie mam pojecia posiadam disla 1 raz ale wydaje mi sie ze jest jednak cos nie tak auta ma kopa nie powiem dotychczas jezdzlem passatem 1.8t 150 i oge smialo powiedziec ze nie narzekam na bvrak mocy w skodzie jednak ten dzwiek jakby syreny w oddali mnie zastanawia
mam nadzieje ze mi ktos pomoze:)
pozdrawiam



Temat: ASO, KTÓRYCH UNIKAC

Ja nie polecam ASO "PROFIL" w Dąbrowie Górniczej, oszukali mnie na 1000zł przy kupnie samochodu. Miał być wypasiony alarm z domykaniem szyb + chip, a dostałem fige+ zepsute nerwy na prokuraturze

Ja też mam złe doświadczenia z tym serwisem, miał być dodatkowy rabat przy zakupie auta -1000 zł a było g.. Kupowałem w serwisie 4 felgi (czas oczekiwania na sprzedacę 40 min.-bo gdzieś się zapodział) i mówię sprzedawcy, że to ma być do Octavi I, TDI.
Sprzedał mi 4 felgi, pojechałem do wulkanizatora, chciałem założyć letnie opony i ... problem. Nie pasuje rozstaw śrub (5 otworów), myślałem, że mnie szlag trafi.
U gumiarza okazało się, żo to są felgi min do passata i chyba do Oct. 1,8 T
Udało mi się wymienić u wulkanizatora te felgi na właściwe za dopłatą 40 zł. Tamte zostawiłem w rozliczeniu.

Macie jakieś doświadczenia z Auto Profil Dąbrowa Górnicza ?



Temat: Którego niemca wybrać? Typowy temat!
Dokładnie, wersje 130 konne miały problemy z trwałością. Poza tym nie rozpływajmy się tak nad Passatem, fakt że jest to dobre auto, ale w porównaniu do E46 czy A6 wypada co najmniej blado. Osobiście polecam BMW E46 bardzo ładne auto, świetne prowadzenie, bardzo dobry silnik i dość spory prestiż (mimo, że niektórzy uważają to auto za "dresiarskie"). na drugim miejscu postawiłbym Audi A6. Świetna sylwetka, komfort i dobry silnik 2.5 TDI (czasem kłopotliwy).



Temat: Seat Toledo 1.9 TDI Stella Emocion - co sadzicie ?
Witam

Mysle o zakupie diesla ... accord drogi jak diabli, passat tez ... toyota
podobno ma wadliwe silniki i tak sie zastanawiam nad tym autem.

psuje, ile pali ( interesuje mnie szczegolnie trasa, spokojna jazda okl.
140km/h ), czy glosne, na co zwracac uwage. Czy on ma pompowtryskiwacze,
jaka turbina ...

Na razie jezdze Almerka 1.6 i musze przyznac, ze mnie ten samochod nieco
rozpiescil ... praktycznie zadnych awarii ( no, naped wycieraczek ) ... zero
problemow, super serwis, czesci eksploatacyjne tanie ... prawie 200 kkm
zrobil bez dotykania. No i rozrzad na lancuch ; ) Tyle, ze male to, niezbyt
stabilne na trasie, glosnawe no i pali benzyne ; ( Ale nie chce zamienic na
auto z problemami.

Pozdrawiam
    wkg





Temat: Który silnik wybrać? (Audi/VW/Skoda) 1.8 czy 1.8 T ?


Jakie są argumenty za i przeciw w wyborze silnika 1.8 T - z tego co widze,
to bardzo popularna jednostka napędowa stosowana w VW, Audi i Skodach (nie
wiem jak w Seatach).
Słyszałem, że 1.8 T pali mniej niż 1.8... Ile w ogóle takie silniki palą?


To co napisze to ze slyszenia, moze jakis uzytkownik tego typu silnikow mnie
'naprostuje' ale po pierwsze, turbina to dobry wynalazek, tylko trzeba o
niego dbać, bez wzgledu na to czy to diesel czy benzyna.
Po drugie, 1.8T w passacie - koledze pali 8-12l, zalezy od stylu jazdy.
Zwykly 1.8 prawdopodobnie pali podobnie - te kilogramy trzeba pociagnac.
Subiektywnie, jesli turbina jest ok, bralbym 1.8T.
Coraz wiecej sie slyszy straszacych (np przy okazji TDi), ze "jak kupisz to
bedziesz mial problem z turbina" - sam sie spotkalem z tego typu opiniami, a
prawda taka, jak sie dba tak sie jezdzi ;)

pozdrawiam





Temat: [O1] OI 2002 kombi 1.6 130kkm z LPG sekw stefanelli
Witam
Nie 4000 zł tylko 2600 zł.
Mam założoną sekwencję Stag300 i jestem bardzo zadowolony.
Panowie - "każda sroczka swój ogonek chwali".
Przez 11 lat jeździłem ropniakiem, od czterech miesięcy zasuwam Pb/LPG, i jak to w życiu wszystko ma swoje plusy i minusy.
W poprzednim samochodzie (eskort 1,8 TD) miałem przez trzy lata problemy z silnikiem, kilku fachowców nie potrafiło go doprowadzić do pełnej sprawności. Na ASO mnie po prostu nie stać. Kolega ma w tej chwili 1,9 TDI z przebiegiem 159000 km, i od kilku tygodni jeździ po warsztatach bo ma "dziury" jak dodaje gazu, i na razie tylko każą wymieniać to: N-75, kierownicę powietrza, turbinę, coś wspominają o wtryskach. Acha samochód kumpla to Passat z 2001 roku.
Dobrze założona i dobrana sekwencja potrafi dać dużo radości-też.
Pozdrawiam Jacek



Temat: jak czesto dolewacie olej
No to opelki nie są olejo żerne:D Pisałem na forum że znajomy kupil sobie toyote avensis 2.2 d-4d 170 koni nówke z salonu i okazuje się ze spala.......1 litr oleju na 1000 km:D Przedtem miał mk4 w 1.9 tdi 130 konna i nie wiedział co to olej.Zawsze miedzy wymianami ani kropli nie dolewał.A odkąd ma toyote się załamał.....ciągle jakieś problemy...i jeszcze ten olej.A teraz żałuje że tych 130 tyś nie wydał na passata.Ja w astrze wymieniam olej co 8 tyś i "kropke" oleju między wyminą zawsze wleje.



Temat: Pilnie poszukiwany dobry i _normalny_ warsztat od skrzyń automatycznych DC i okolice.
Jak w temacie.
Dzwonił do mnie brat przed chwilą, ma problem z samochodem mianowicie
pojawił się wyciek ze skrzyni.
Był w jakimś warsztacie to za samo uszczelnienie skrzyni zaśpiewali mu dość
zaporową cenę.
Nie orientuje się ktoś gdzie jeszcze może być jakiś warsztat godny
polecenia.
W grę wchodzą warsztaty położone do 50km od DC.
Samochód to Passat B4 1.9 TDI AFN

Pozdrawiam!





Temat: pomocy -auto ściąga w prawo!!


od paru dni mam problem ze swoim passatem 95/tdi.
Przy ruszaniu i gwałtownym naciśnięciu pedału gazu (czego zazwyczaj nie
robię) - samochód skręca w sposób gwałtowny w prawo
Miał ktoś taki patent?


Miał.
Auto Alfa 33 1,7 IE 4X4.
Powodem było rozjechanie  się (a w zasadzie zbliżenie do siebie) punktów
mocowania góry przedniego zawieszenia. A szczególnie prawego.
Z zawieszeniem zrobiło się coś, co w gwarze sportowej zowie się "negatywem".
W tamtym aucie było to już nienaprawialne.

Pitt

Escort Kombi 1,6 16V '98





Temat: pomocy -auto ściąga w prawo!!


witam

od paru dni mam problem ze swoim passatem 95/tdi.
Przy ruszaniu i gwałtownym naciśnięciu pedału gazu (czego zazwyczaj nie
robię) - samochód skręca w sposób gwałtowny w prawo - bardzo gwałtowny. na
2
biegu już mnie i tak zanika na wyższych biegach...
oczywiscie np na autostradzie po dodaniu gazu na 5ce zaczyna powolutku
wędrować w prawo (g... nie jazda)


[..........]

Może głupie pytanie - ciśnienie w oponach oczywiście sprawdziłeś?
pozdrawiam





Temat: diesel 2.0 dti vectra
ja odpukac nie miałem poważniejszych problemow z tym silnikiem ale jeśli ma to być auto tanie weksploatacji to polecałbym passata 95' 1.9 tdi.moj kolega ma takiego- auto ma srodku tyle miejsca co dzis w limuzynach klasy wyższej części do tego pełno i tanie są. W mieście mu pali niecałe 6l. No i ma przebieg grubo ponad 200tys, paliwo leje od ruskich i tlucze sie polnymi drogami wożąc worki cementu a na tym samochodzie nie robi to wrażenia jedyne awarie (co częste w tych modelach)to awaria przepływomierza (wymienił za jakies 200zł) i cięgienek w mechanizmie przełączania biegów.



Temat: Ford Mondeo/Volkswagen Passat - Jakie auto kupic ???
Zdecydowanie Polecam PASSATA 1.9 TDi. Super auttko niezawodne, dobre silniki.....niezawodne. Odradzam Forda, gdyż poprostu nie jest tak dobry jak passat i wogólnie nie jest zbyt dobry, no i podobno modele z tego rocznika mają problemy z rdzą



Temat: Max moc w 2.0TDI DPF 170KM
Tak nawiasem mówiąc, te problemy z tymi silnikami to po prostu rozpacz.
Widzę też po Passacie 2,0 TDI 140KM ( bez dpf ), który jeździ u mnie firmie, że hasło
"VW robi najlepsze diesle" to już chyba historia.



Temat: Paliwo Opalowe czy mozna?
znajomy przejechal na oleju opalowym cos okolo 200 kkm
passatem 1.6 tdi i nie mial zadnych problemow
i tutaj pytanie:
czy rzeczywiscie nie ma to zadnego negatywnego wplywu na silnik?
bo jeli nie to przy takiej roznicy w cenie mozna by zaryzykowac...
i kupic diesla




Temat: motorstĂśrg , werkstatt
Witam
auto VW passat 1.9 tdi 130 koni rocznik 2002
pojawil sie komunikat :
motorstĂśrg , werkstatt
swieci sie kotrolka od swiec zarowych
swieci sie rowniez kotrotla esp

moze wiecie jaki jest problem ?

MAciej





Temat: Wolna reakcja na pedał gazu - Zafira A
ale on ma chyba problem z ruszeniem, to raczej nie jest wina przesiadki z benzyniaka, ja tam przy ruszaniu bynajmniej nie mam problemu z półsekundowym opóźnieniem, choć oczywiście silnik do zrywnych nie należy (90-konny passat 1,9 tdi 325tkm na zegarze zbiera się znacznie lepiej)



Temat: Paliwo Opalowe czy mozna?


znajomy przejechal na oleju opalowym cos okolo 200 kkm
passatem 1.6 tdi i nie mial zadnych problemow


Jestes pewnien, czy przy wodeczce Ci to mowil ...????





Temat: Problem z wyborem kombi.. PASSAT B4 czy GOLF3
Witam, mam problem z wyborem autka, potrzebuje kombi. Tylko co wybrac ?
Mysle o Passacie b4 lub Golf3.
Ktore lepiej sie sprawuje i mniej pali ? Autko chce kupić w dieslu.
A no i jeszcze co lepiej TDi czy TD ??

Z gory dziekuje za pomoc



Temat: [passat b5 1.9tdi] problem z silnikiem
mam jeszcze passata b5 z 1999 roku i mam problem z odpalaniem raz pali normalnie a raz trzeba go kręcić przez dłuższy czas i to nie zawsze załapie.

czy ktoś wie co mu może dolegać

PS:jest to silnik 1.9 TDI z tym że DI jest czerwone (115KM)



Temat: vw passat
witam

mam taki problem:
vw passat 94 przejsciowka 1.9 tdi.-jaka moze byc przyczyna palenia sie
kontrolki abs-u ?. pali sie ona caly czas po zalaczeniu zaplonu i w trakcie
pracy silnika i w czasie jazdy?

pozdrowki





Temat: Migajaca kontrolka swiec zarowych Vw Passat b5 TDI 66KW
Witam grupowiczów,

Mam problem z moim samochodem, a mianowicie podczas jazdy nagle przestaje
dzialac pedal gazu, i wlacza sie kontrolka swiec zarowych. Czy ktos moze
spotkal sie z takim przypadkiem. Za co odpowiada ta kontrolka.

Pozdrawiam,
Piotr





Temat: Ile wam pali silnik 2.7 T
Ile pali i czy sa z nim jakieś problemy, ponieważ chcę sobie kupić allroada z tym sielnikiem, bo 2.5 TDI nie chcę nawet słyszeć (miałem passata z wytartymi wałkami rozrządu przy 117 tys km) Prosze o odpowiedzi. Szczególnie chodzi mi o spalanie w miescie.



Temat: Wv passat 1.8-2.0 b5 tdi czy peguot 406 2.0 Hdi ??
witam mam problem z wyborem samochodu do 22 tys. takie jak w temacie czy może polecacie coś innego??



Temat: Volkswagen Passat - 2.0 TDI czy 2.0 FSI - który silnik VW ?
Drodzy koledzy,

kupuje nowe autko, mam już dość francuskich "pojazdów" i chce kupić coś
porządnego. Na początku myślałem o mondeo, bo ludzie sobie chwalą, ale
samochód stary, już pokazali nowy model. W końcu wybór padł na VW Passat
(myśle też o Oplu Vectra, Toyocie Aqvensis, Hondzie Accord i Lexusie IS).
Wracając do VW - który silnik VW będzie lepszy 2.0 TDI - 170 KM czy 2.0 FSI -
 150 KM ?? Skłaniałem się ku 2.0 tdi, większa moc i oszczędność, ale też w
Polsce ropa jest paskudnej jakości. Czy ten TDI ma pompowtryskiwacze, czy
już jest common-rail ? Te nowe silniki 2.0 TDI strasznie dymią, często widze
na mieście jak Passaty czy Toledo, leony i A3-ki dymią i to nowe auta (to
oczywiście wina naszego paliwa, a wymiany elementó są drogie).

Zebrałem plusy i minusy obu jednostek, dodajcie swoje, które pozwolą mi
wybrać lepszy silnik do Passata:

VW 2.0 TDI
+ dobre osiągi, 170 KM
+ wysoki moment obrotowy
+ CHYBA - lepsza odsprzedaż

- te silniki strasznie dymią. Zostawiają za sobą chmury dymu!
- podobno często trzeba wymieniać wtryskiwacze (podobo cholernie drogie,
gośc u mnie w firmie już 2 razy wymieniał w A3 2.0 tdi), dość często psują
się turbiny
- trzeba jeździć raczej na lepszym paliwie (shell diesel Vpower, BP diesel
ultimate)

VW 2.0 FSI
+ benzyna bardziej odporna, na kiepskie paliwo
+ lepsze odpalanie zimą (2.0 tdi mają problemy przy dużym mrozie)

- psują się układy elektroniczne (cewki i inne)
- bardzo wysokie zużycie paliwa. Znajomy ma burakowóz z 2.0 FSI i przy
jeździe "jak emeryt" mu pali 14-15 po mieście. A jak depnie to 16-18
(miasto).

Dodajcie swoje +  i -. Jestem ciekaw waszych zdań na temat tych silników. A
co sądzicie o nowym 180-konnym dieslu Toyoty w (avensis i lexus IS) ?

Reasumując - który 2.0 FSI czy 2.0 TDI ?

Pzdr.,
GORGIO





Temat: Peugeot 406 HDI czy Passat 1.9 TDI
Witaj,
Przejechalem dwoma 406(sluzbowe) ok 100.000 km.
Jeden byl 2,0 benz po faceliftingu a drugi kombi Hdi.
Nigdy te pojazdy mi nie lezaly -mam 2 m wzrostu i nie moglem sie jakos
dopasowac do fotela. Po okolo 30 tys pojawilo sie w jednym skrzypienie
plastiku w ok. wyswietlacza klimy co mnie wk...wialo i czego nie byli w
stanie usunac w serwisie.
W tym benzynowym po przegladzie nie zamocowano wlasciwie jakiegos weza
od chlodnicy, na zakrecie dotknal on do wydechu, przepalil sie , stracil
coolant i skrzywila sie glowica co swiadczy o jakosci serwisu peugeota.
Moja firma sie dlugo szarpala z dealerem i w koncu naprawili silnik
bezplatnie.
Byly tez inne drobne problemy z nimi.
Byly to auta sluzbowe i mialem w d...ie ich awaryjnosc, ekonomike itp.
Powiem tyle , nigdy, przenigdy nie kupilbym tego auta prywatnie.
To jest niegospodarnosc wlasnymi pieniedzmi.

Jakies dwa tyg. wstecz kupilem VW passata 1,9 tdi 96 kW (3000km).
Czlowieku, to jest calkiem inny swiat , technologia i oczywiscie
estetyka.
Auto mechanicznie jest po prostu perfekt, nie za miekie , nie za twarde,
nisko zawieszone, nie czujesz predkosci.
Wnetrze super ergonomiczne. wszystko na swoim miejscu.
Silnik po prostu sportowy, 9 sek do setki.
przy 160-170 km/h pali 6,8 litra ropy.
Jedyny minus to czarne wnetrze, importer nie sprowadza do Polski
bezowego, "bo sie nie sprzedaja".
Jest to z tych aut ktorym im wiecej jezdzisz tym bardziej go lubisz.
Peugeot 406 w mym przypadku niestety odwrotnie.
Po prost nie porownywal bym tych dwu pojazdow.
Nie mozna tego robic-obrazamy VW.
Pozdrawiam ,
Piotr


Prosiłbym o pomoc w wyborze






Temat: jak to jest z trwaloscia turbin w nowych dieslach


| z tej listy weglog dla mnie najgorszy

no widze specjaliste mamy na grupie.
no to powiedz czym rozni sie dci od Twego wspanialego TDI i dlaczego jest
gorszy?
no i jeszcze maly quiz czym roznia sie turbiny miedzy silnikami TDI i dci?


odsylam Cie na forum www.streetracing.forum.pl dzial tdi,

glosne i w porownaniu do 2.0 hdi czy tdci ford'a maja mniejsza kulture
pracy.


po prostu najwiecej TDI ulega chipowaniu. generalnie pokaz mi jakies
statystyki w ktorych jest wyrazna przewaga TDI nad reszta silnikow od
strony zywotnosci


Nie wyssalem sobie tego z palca. Znajomy ma 250 kkm w passacie tdi i
nie ma problemow chociaz od 100 kkm jezdzi z chipem. To chyba o czyms
swiadczy, ze silnik bez problemow wytrzymuje 30 PS wiecej niz fabryka
przewidziala. Po za tym jest to sprawdzona konstrukcja montowana
od lat w calej gamie VW, Seatow, Skod.


no i wszystko jasne - masz 70kkm wiec pogadamy jak swoim zrobisz 500kkm...


Nie kupilem go po to, zeby nim zrobic 500 kkm. . Jakbym mial taki zamiar to
kupilbym auto w dislu bez turbiny najlepiej jakies cdi , tylko ze Qubus
pytal
o zywotnosc turbin i osprzetu silnika - a tu VW wedlug mnie wypada
najlepiej.


piszesz ze turbina pochodzi 150kkm - ja mam ok 200kkm i turbina zyje -
dlaczego? bo umiem sie z nia dobrze obchodzic.



"150 kkm turbina na niedlubanym silniku pochodzi
lekko" - LEKKO - czyli bez problemu.


w kazdyn turbo dieslu jak nie bedziesz szanowal turbiny to sie rozleci po
tych 70kkm


Jak najbardziej katowanie zimnej turbiny czy zapiekanie przegrzanej jest
najkrotsza droga do jej zniszczenia bez wzgledu na marke.

POzdr.P.





Temat: Automat w Passacie TDi
Czy w VAG wykryje ew. usterki skrzyni biegów, które nie mogą być usunięte z
poziomu programu?

Pozdrawiam.
Paweł.


| Witam.

| Zwracam się z pytaniem do użytkowników Passata B6 Tdi w automatyczną
| skrzynią biegów.
| Czy są z nią jakieś problemy?

Nie ma problemów. Nie ciekną, nie psuja się, obsługa sprowadza sie do
wymiany oleju i filtra co 60 kkm. Chociaz teoretycznie w B6 występują
"zwykłe" automaty, to w praktyce są to najczęściej skrzynie z funkcją
"tiptronic".

| Na co zwrócić uwagę przy kupnie?

Wykonać nienajkrótszą jazde próbną symulując rozmaite sytuacje drogowe.
Zwrócić uwagę, czy zmiana przełożeń "w dół" odbywa sie tak samo płynnie
jak
"w góre". Przetestuj wszystkie programy, jeśli tiptronic - też dokładnie
sprawdzić czy wszystko funkcjonuje. Ponadto można też zdiagnozować
skrzynie
automatyczna "po linii" elektronicznej - VAGiem/VASSem (czyli odpytać
pamieć
usterek).

| Na jakim poziomie kształtuje się spalanie?

W dieslu "dorzuć litra" ;)) do wartości uzyskiwanych przez manuala i to
będzie najbardziej uśredniona wartość ;)). W benzynie podobnie, chociaż
jeśli lubisz mocniej nadepnąć na gaz - 1,5 l/100km też może sie zdarzyc
...
.  No i niestety - musisz sie liczyc z tym, że automat "odbiera"
odczuwalną
cześć mocy silnikowi. I to we wszystkich pojemnościach skokowych, zawsze
manual z takim samym silnikiem będzie "żywszy". Ponadto programy sterujące
silnikiem też są inne dla aut z automatem, co w praktyce oznacza
(częściową)
utratę dynamiki.





Temat: [ B4 ]Cabrio,Coupe,czy Sedan ? A może coś innego ?
Na wstępie muszę powiedzieć że miałem ten sam problem,
na passata B5 mnie nie stać, starsze są brzydkie, jety i vento także mi się nie podobają,
Toyotki są ładne tylko te nowsze więc odpadają ze względu na cene,
Volvo s40, fajne autko, ale nie mam przekonania do tej marki,
Opel vectra B fajne autko ale próchnieje a niestety nie mam garażu poza tym to opel
Mercedesy, napęd na tył, staroświecka deska rozdzielcza
BMW napęd na tył i źle mi się kojarzy ta marka... z jakimiś dzieciakami.
Pozostaje Audi A6 lub 80, te modele ze względu na mocne zawieszenie i cene, A6 troche drogie i duże, A4 aluminiowe zawieszenie :/ więc pozostała tylko i aż 80-tka

Dalsze zalety audi
-ocynk (nawet pod chmurką ten samochód nie rdzewieje
-mocne podwozie, tanie w naprawach, twarde a zarazem w miarę komfortowe... 400km i trasie różnymi drogami i nie bolał mnie zadek ;)
-renoma... audi to audi
-wygląd
-spasowanie i jakość elementów
-bezawaryjność
-dostępność i w miarę niskie ceny części
-w tym samochodzie można się zakochać

więc 80 ale jaka??

Dla mnie tylko i wyłącznie sedan...
1. Coupe odpada ze względu na małą funkcjonalność... jest ładne ale codziennie wpuszczać kogoś na tylne siedzenia to koszmar, no i głupio wygląda...
2. Kombi jest fajne i funkcjonalne, lecz niestety mi się nie podoba, ale to już kwestia gustu, kojarzy mi się z służbowym autem.
3. Sedan to chyba najlepszy kompromis pomiędzy funkcjonalnością, a wyglądem, poza tym może to być autko rodzinne, jak i dla kawalera, jako służbowe i prywatne.

Co do silnika to także wybieram kompromis tzn. TDI, jest w miarę dynamiczny i bez problemów radzi sobie z tą budą, ekonomiczny (5l w trasie i góra 6.5 po mieście)- nie gaśnie, nie pryka, ładnie zapala, w miarę cichy.
Co do wersji to tylko B4 ze względu na wygląd i bagażnik oraz wiek...

Co do ceny to wahają się od 11 do 15 tyś, niestety bardzo dużo jak na tak leciwe autka, ale za jakość się płaci, niestety bardzo ciężko znaleźć bezwypadkową, a to bardzo ważne bo te autka po stłuczce tracą ocynk i wtedy rdzewieją...

ja za swoją dałem 13 tyś, z bólem tyle uzbierałem ale było warto dołożyć więcej.

Mam swoje wymarzone autko Audi 80 B4 94r. 1.9 TDI

http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C4565088 - całkiem ciekawa oferta... i kolorek niebrudzący... ja mam czarnego i co tydzień muszę go myć...



Temat: usterka nieusunięta i 1000zł już pękło
Pusin, doskonale rozumiem Twoją irytację... Rok temu kupiłem Passata 1.9 TDI 90KM (http://passat.2f.pl/) Auto bardzo wygodne, z wystarczającym przyspieszeniem, doskonałe spalanie ok. 4,5 ON na trasie, świetne w prowadzeniu, wygodne itd. Ale przez rok czasu wydałem na niego 4 tys zł - fakt, że nie wszystko to były awarie bo:

- 1300 zł opony nówki continental 205/50 R15
- 600 zł kompletny rozrzad z pompą wody
- zmorki Kayaba
- cały wydech

Ale sporo ***nie bluźnij!***łów tj. jakiś elektromagnes w rozruszniku, problem z immobiliserem (walczyłem chyba 5miesiecy!!! az w końcu ASO VW pomogło, na szczescie za 100zł, ale wczesniej wydałem jakieś 500zł), sworznie wahaczy, drazki kierownicze, ostatnio się klamka popsuła i nie mozna otworzyc prawych drzwi z zewnątrz. Co jeszcze? Juz nie pamietam...
Jest to rocznik 95r. i stwierdzam, że nie kupię już "starego, ale dobrej marki". Stawiam teraz na młody rocznik ok. 2004 i mam nadzieje, ze się nie przejadę. Mam nadzieję, że nawet jesli cos sie popsuje, to bedzie to NAPRAWDE POJEDYŃCZA rzecz i bede jezdził dalej. Auto, ktore raz na 2 miesiace jest w warsztacie bardziej denerwuje niz cieszy.

Ale po Twoim opinie astry II powoli wymiękam... Co prawda ja zamierzam kupic z przebiegiem do 80.000 i juz tylko od pierwszego właściciela, moze nawet jako auto uzywane oferowane w salonach OPLA (wiem, ze przepłacę, ale zawszelka cene chce uniknac problemów), ale i tak się obawiam - zamierzam wziać 1,7 CDTI lub polecane przez osoby na tym forum 2.0 DTI. Tylko, ze tak jak juz pisałem na innym temacie z kolegą Maniakopel, nigdy nie ma się 100-procentowej pewności jak poprzedni właściciel uzytkował diesla, gdzie tankował itd.
Kiedys śmiałem sie z kupców, którzy idą do salonu i wypada im z kieszeni 7 tys PLN jak tylko wyjadą z bramy salonu, ale teraz juz nie mam takiej opinii. Chyba faktycznie najlepiej brac salonówkę jak kogos stac....

Pozdrowienia,
Adam

[ Dodano: Sro Cze 13, 2007 23:49 ]



Temat: kupno auta - dylemat - prosba o opinie
witam
nosze sie z zamairem zakupu samochodu w najblizszych tygodniach ( jeszcze w
tym roku) wiem ze lepiej poczekac niby do nowego roku bo auta stanieja bo
spadna roczniki itp. ale generalnie mam dylemat jakie auto wybrac .
Najlepiej chyba bedzie jak napisze czego oczekuje i jaka kwota dysponuje.
1. kwota do 40 000 zl
2. klimatyzacja (klimatronik bylby milewidziany)
3. abs
4. min 2  poduszki powietrzne
5. rocznik auta 2000 lub wyzej
6.silnik diesel (1,9 do 2.0) silniki albo na common rail albo na
popmpowtryskiwaczach (generlanie chodzi mi o oszczednosc oraz w miare osiagi
czyli np. w przypadku vw zamiast silnika 90KM wolabym miec 110KM
7. moze byc automat
8. oczekuje od auta niezawodnosci oraz w miare niedrogich czesci zamiennych
(zamiennikow)
9. pelna elektryka
10, auto w miare duze gdyz jestem wysoki 194cm wiec nie chialbym miec
kierownicy miedzy nogami i siedziec za kierownica okrakiem

po wstepnych analizach zwrocilem uwage na vw bore 1,9tdi
                                                        forda mondeo 2,0
tdci
                                                        vw passat 1,9 tdi

czytalem o avensis i wyczytalem ze sa problemy z tarczami hamulcowymi i ze
generalnie auto jest niedopracowane z rocznika 2000

mile widziane sa wasze doswiadczenia z danymi autami na co zwrocic uwage
przy ewentualnym zakupie danego modelu itp... moze drobne raporty na temat
spalania w rzeczywistosci nie wg katalogow..

do tego szukam taniego ubezpieczyciela (auto bedzie na kredyt) dlatego tez
bede potrzebowal pelen pakiet na to auto czyli oc/ac/nw w razie czego wiek
powyzej 26 ale bez znizek i nie mam ciaglosci od innego ubezpieczyciela

z gory dziekuje za odpowiedzi





Temat: Opinie o 2.0 TD 101km w Mazdach 626 rocznik 99-00
Ktory rocznik miales? Silinik dokladnie taki o jaki pytam? 101km?

miałem silnik 101-106KM? nie pamiętam
w każdym razie - koniec 98r
kombi, klimatronic, 4 poduszki, przebieg 200tkm, serwisowany
na forum ktoś opisuje problemy z tym silnikiem (ja zresztą też)   daj szukaj
i wpisz DiTD

zaczerpnięte z netu:
"
Mazda 626 z silnikiem Diesla jest samochodem przeznaczonym dla ludzi
ceniących niskie zużycie paliwa. Pali ona zaledwie 5.5 l/100 km, a dla
porównania 90-konny Passat TDI pali 6.3 l, a 2-litrowa Vectra DI 16V 6.0
l/100 km. Niestety silnik ten jest głośny i niepokorny, a po rozruchu na
zimno głośno klekocze. Przy niskich obrotach jego praca sprawia wrażenie
ociężałej, ale powyżej 2000 obrotów daje znać o sobie 100-konny silnik.

.

DANE TECHNICZNE

silnik

Diesel, R4/16

pojemność

1998 cm3

średnica x skok (mm)

86,0 x 86,0

stopień sprężania

18,8

zasilanie

wtrysk bezpośredni

moc maks. kW(KM)/obr./min

74(100)/4000

maks. mom. obr. (Nm/obr./min)

220/1800

skrzynia biegów

manualna pięciobiegowa

napęd

na koła przednie

0-100 km/h

11,8 s

80-120 km/h na 5 biegu

14,5 s

prędkość maksymalna

185 km/h

zużycie oleju napędowego

5,5 l/100 km"

mam gdzieś również instrukcję (27mb)

generalnie byłem tym samochodem zawiedziony (od strony silnika). jak zimny
to chodzi jak traktor, zaczyna łapać powyżej 2tys obrotów, drogi serwis
(potwornie),  dla mnie za wolny - a mam swoje lata i nie potrzebuję jeździć
200 - ale czasami trzeba wyprzedzić :))

na plus - przy 150km/h na autostradzie paliła ok 6,5l ropy,  wygodny,
całkiem całkiem...

pozdro

mak





Temat: Uwaga. Policyjna fabia :)


| Witam
| W 3city policja dorobiła sie cywilnej fabii z wideoradarem. Na razie
| widziałem ją w akcji w Sopotkowie.
| pzdr
| RadekA

Tak sobie czytam że ostatnio policja ma Skode Fabie jako videoradar, i
stwierdzam że nie można było lepiej wyrzucuc pieniędzyw  błoto, a
dlaczego.
Do tej pory za videoradary robiły Fordy Monde V6 które idealnie nadawały
się
do patrolowania ulic i sciagania przestępców, a teraz czy myślicie że ktoś
się zatrzyma jak zobaczy, że "sciga" go Fabia? to przecież za mały
samochód
do tego celu, nawet z najlepszym silnikiem, lepiej cza było kupić 1-2
dobre
nowe mondeo V6 zamiast te małe citycary. Ja swoim passatem TDI jestem
wstanie im tak szybko odejchać że dopiero jak przejża kasete to zobacza
numery.Większość przestępców jak zacznie uciekać to napewno beda to robili
100 razy lepszym samochodem bo przeciez Matizami nie jezdzą. Śmiać mi się
chce jak zobacze próbujących zatrzymać mnie policjantów w Fabii, najpierw
niech spróbuja mnie dogonić. (co jest niewykonalne)


Widze że mój tekst został opacznie zinterpretowany, wszyscy skupili co ja

cudzysłowiu, rzeczywiście może żle to w słowa ujołem. Mnie chodzilo o
pokazanie (moim zdaniem) fatalnego wyboru naszej gdańskiej drogówki, że
dokupuje się samochody które mają nikłe szanse z nowymy dobrymi samochodami.
Nikt mi nie powie że nawet najlepsza Fabia jest wstanie podjąc pościg (tak
żeby nie zgubić samochodu uciekającego po 15s pościgu) np z dobrym Audi A6,
A8 czy innymi dobrymi furami a takimi jezdza przestępcy. Tak się składa, że
2 razy byłem świadkiem takiego pościgu i nawet Mondeo V6 miało problemy z
złapnaiem uciekiniera, a wyobrażcie sobie w tym miejscu Fabie nawet z
silnikiem 2.0, po prostu parenascie sekund i klapa :-(





Temat: VW Passat 1.9 TDI (115 KM) problem - brak mocy.
Witam wszystkich grupowiczów.
Proszę o ewentualne wskazówki, co może być przyczyną spadku mocy.
Wszystko zaczęło się od tego, że parę miesięcy temu rozerwałem waż
zasilajacy silnik w paliwo - pod samochodem - i zanim się zorientowałem, że
gubię paliwo przejechałem 2 km. Udało mi się dojechać do ASO VW i tam
połączyli rurkę wstawiając gumowy wąż - łącznik pomiędzy dwie przycięte
rurki i ściśnięto to opaskami zaciskowymi - wszystko wydawało się OK.
Następnego dnia wymieniłem filtr paliwa - oryginalny, w nieautoryzowanym
warsztacie i po paru dniach wybrałem się do rodziny. Wrocław - Kraków. Na
autostradzie okazało się, że auto rozpędza się do 170 km i dalej nie
ciągnie. Następnie przez parę miesięcy ignorowałem ten fakt, a samochód
jeździł coraz gorzej 160, aż do 150 km/h obecnie i dodatkowo stracił jakby
impet przy ruszaniu.
Przepływomierz ?
Ostatnio zrobiłem dość nieprzemyślaną rzecz i włożyłem czujnik
przepływomierza do myjki ultradzwiękowej i 96 % spirytusu.
Po ponownym założeniu czujnika i podłączeniu przewodów odpaliłem silnik. W
tym momencie auto zaczęło jeździć jak "wół", ale przez pierwsze 5-6 min
(silnik zimny). Następnie jakby wszystko wracało do normy tzn. normy jak już
zauważalny był spadek mocy - czyli V max = 150 km i dość dobre
przyspieszenia na I, II i III biegu, ale nie rewelacyjne.
Gdy w tym momencie wyłączymy silnik i ponownie odpalimy (przy gorącym
silniku) to również jeździ niemrawo, ale tylko przez okres 3-4 min,
następnie wraca do normy czyli V max = 150 km i dość dobre przyspieszenia na
pierwszych biegach.
Zdesperowany tym faktem postanowiłem zainwestować w nowy przepływomierz
BOSCHA.
Po założeniu (własnoręcznie) nic się nie zmieniło.
Czy istnieje możliwość, że komputer zanotował uszkodzenie czujnika (przed
założeniem nowego) i ciągle pozostaje w trybie awaryjnym, i ten nowy jest
obarczony tym błędem, czy może jest on również uszkodzony, czy w końcu może
to nie przepływomierz.
A może zabrudzony filtr paliwa.
Marek
PS
Czy mogę odłączyć przepływomierz i odpalić silnik - jak się wtedy (tryb
awaryjny) zachowuje samochód - z waszego doświadczenia.
PS2
Proszę o ewentualne wskazówki do tej sprawy.




Temat: Golf v Passat


zastanawiam sie nad tymi dwoma pojazdami w wersji diesel [sedan lub kombi]
Golf III v Passat B3


Zależy czy potrzebujesz trochę mijsca, czy duużo miesca.
Nie wiem do czego Ci samochód potrzebny, więc cieżko powiedzieć.
Ja bym wziął Golfa III, bo Passat B3 to chyba najpaskudniejszy samochód jaki
opuścił fabryki VW.
Tak po prawdzie to Passat od Golfa różni się głównie wielkością, i
troszeczkę twardością zawieszenia, jakichś innych kolosalnych różnic nie ma.


jakie sa wady i zalety obu aut;


Silniki Diesla te same, z tym że w Golfie się TDI trafiają, a w B3 nie.
Główną zaletą Passata, jest bardzo przestronne wnętrze, cztery dorosłe osoby
mogą w nim spokojnie siedzieć i będą miały wygodnie, nawet jak ktoś ma ponad
190cm wzrostu (jak np. ja)  i siedzi z tyłu to na prawdę nie będzie miał za
specjalnych powodów do narzekań, do tego jeszcze duuuży bagażnik - niskie
osoby mają problemy żeby sięgnąć coś małego leżącego na jego końcu.
Golf jest mniejszy, poręczniejszy, mniej wygodny, przyciasny z tyłu, ale za
to moim zadaniem ładniejszy.
Z reszta porównywanie Golfa III do Paszteta B3 jest nie halo, bardziej
trafne będzie prównywanie Golfa III do Paszteta B4 który też urodą nie
grzeszy, ale i tak jest lepszy niż B3.
Przy porównianiu B4 vs. Mk. III zdecydowanie B4.


glownie chodzi mi o silniki i jazda na rzepaku ewentualnie na mieszance


Silniki jak już wspomniałem te same.
Co do tematu rzepaku się nie wypowiadam - ja mimo że mam 1.6D o
prehistorycznej konstrukcji to i tak nigdy rzepaku nie wlałem i nie wleję.


bardziej idzi mi sie wtej sytuacji golf ale kolega namawia mnie na passata


Passat tak, ale B4.
Bo jak B3 vs mk. III to zdecydowanie mk. III.

Pozdrawiam!





Temat: Uwaga. Policyjna fabia :)


| Jak to ciebie interesuje to mam wersje 135KM (zmierzone na hamowni, dane
| katologwe to 130KM)  i może demon szybkości to to nie jest ale scigalem
sie
| kiedys z octavia 100KM i bez problemów jej "uciekłem" Najszybsza Fabia
ma
do
| 100km/h 11,5s a Passat 9,9s im większa prędkość tym róznice większe, a
tak
| wogle to poczytyaj inne posty na ten temat, bo nie chodzilo mnie o
uciekanie
| ale o sam wybór samochodu

wiem ze chodzilo o wybor samochodu mowisz to juz ktorys raz i ja to
rozumiem
i nie mam obiekcji do tego.
nasilniejsza fabia TDI 2.0 86kW ma 10,9 s do 100km/h a do octavi radze ci
nie porownywac fabii bo to nie ta waga samochodu i nie te silniki jesli
chodzi otechnologie.  Fabia jest lzejsza. A octavie to ja swoja fabia tez
oddwalam :) takze to zaden dowod i to mam slabsza wersje fabii TDI 100kM
74kW 1,9 TDI.
Twoje dane sa nieaktualne jesli chodzi najszybsza fabie.
A policja moze ma troszke tuningowana wersje wiem ze sa moduly za 2200zł
ktore dają 25% mocy czyli nie byloby tak zle.
Ale nie wazne co tam ma policja zawsze jest to wybor miedzy cena a
mozliwosciami widocznie.
Ich kasa ich problemy niech sie potem mecza :)



jak myślałem do Fabii największy silnik jaki montują to TDI 1.9 100KM i ma
11,6s 0-100km/h i Vmax=187km/h, wiem, że będą niedługo silniki TDI 2.0 ale
to na początek w Audi i VW ale i tak jeszcze nie ma ich na rynku. Po drugie
ątpie aby policja bawiła się w Tuning tych samochodów (ale może się myle?
;-) ) Wiem że Fabią też się idzie rozbujać, ale to ma byc samochód który
cały czas będzie pracował na trasie i z założenia szybko jeździł, i równie
szybko przyśpieszać. jęzeli policja chce kogoś zatrzymać to najpierw musi go
dogonic, na obwodnicy taka fabia raczej nie ma szans z większoscia
samochodów (bo jak chca mi wlepis mandat skora np. ja jade 200km/h
obwodnica? nie sa wstanie ani szybko przyspieszyc ani tymbardziej dogonic,
Mondeo V6 to co innego, wciagu pare sekund napewno siądzie mi na zderzaku)
Chodzi też o aspekt psychologiczny, jak ktoś zobaczy policje w Fabii to
tylko się usmiechnie i nie poczuje respetku i bedzie tylo jego dobra wola ze
pozwoli sie dogonic





Temat: 1.9TDI wersja 90KM - pytanie


| mam passata rocznik 85 i chcialbym powyzszy silnik sobie zamontowac
| zamiast diesla 1.6.


Nie jestem pewny, czy do passata z tego roku sie zmiesci taki silnik.
W porównaniu do 1.6D ma on wyzszy blok - moze sie
nie domykac maska. Moga byc równiez problemy z dlugoscia
komory silnikowej - filtr oleju nie zmiesci sie miedzy chlodnica a silnikiem


| Co musialbym przerabiac i czy to jest wykonalne (tzn.
| pewnie jest ale interesuje mnie dokladnie co i jak).
poza silnikiem potrzebujesz :
skrzynie z TDI ( najlepiej ...jak nie ma to z benzynowca ...
oryginal jest straaaasznie krotko przelozony...


Szukaj skrzyni o symbolu CHA (od AAZ, ale jest dosc dluga)
albo CTN (oryginalna od 1.9 TDI 90 KM)
Od benzyniaków sa OK, ale na wysokich biegach brak przyspieszenia,
a jak zle trafisz to na dlugiej skrzyni bedzie wolniejszy, bo braknie
mocy...
Poza tym zastanów sie nad sterowaniem biegami: skrzynie passatów
z tymi silnikami sa sterowane linkami, a u Ciebie chyba jeszcze na drazkach?
Moze zastanów sie nad jakas skrzynia od Golfa?
Jesli nie, to musisz wymienic mech. sterowania skrzynia.


z dodatkowych komponentow , przeplywka ..pare czujnikow ..


chlodnica (jest wieksza niz w 1.6D),
wydech (inne mocowanie - nie ma juz pierscienia) oraz wieksza srednica
- na starym bedzie sie dlawil
obowiazkowo twardsze zawieszenie ze stabilizatorem
Musisz sie liczyc z tym, ze szybciej padna przeguby pólosiek,
a nie zalozysz mocniejszych, chyba ze masz przystosowane do tego zwrotnice.


zeby wystartowalo wystarczy 14 kabelkow polaczyc ( z 68 )


Nie bardzo rozumiem..
A co z calym komputerem?
Co bedzie sterowac pompa?


jakby co to moge aktywnie ci pomoc ...wiedza i ew. czesciami ...


Jesli mozesz wskazac miejsce w sieci gdzie moge znalezc szczególowe
schematy instalacji elektrycznej od silników TDI (1Z, AFN i nowszych),
pokazujace polaczenia ukladów sterowania pompa i sprezarka,
bylbym niezmiernie wdzieczny.
A moze masz cos takiego?





Temat: Czy to jakis przekret?


Szukam od jakiegos czasu samochodu, no i znalazlem fajnego Passata z 2000
roku za 34.500 PLN plus akcyza i reszta kosztow. Ale stwierdzilem ze jest
za
drobi dla mnie i nie jechalem nawet ogladac. Jak na ten rocznik to okazja,
dodam tylko ze 1.9 TDI (115KM) z klimatronikiem, trakcja itd. Dzisja gosc
zadzwonil ze mi go piusci za 32.000 PLN. No wiec pojechalem obejrzec no i
powiem ze calkiem niezly tak na oko. Gosc opuscil bo dotal zaliczke od
kogos
kto sie nie zjawil po niego, wiec jakby wzial 33.000 PLN gdybym go kupil.
Umowilem sie z gosciem jutro w serwisie i wszytko spoko, ale wlasnie przed
chwila zadzwonil ze auto juz sprzedane, a wyjechalem od niego kolo 21, nie
bardzo chce mi sie wierzyc ze go sprzedal jeszcze o tej porze. To jeden
problem.

Drugi problem jest taki, ze gosc mieszka we Francji i jest jego
wlascicielem, passek jest na francuskich blachach. Czy wystarczy w takim
przypadku spisac umowe, zabrac dowod rejestracyjny i jakies obecne
ubezpieczenie (z tym ostatnim mial facet jakis problem, nie chcial mi go
dac
bo musi go wyrejestrowac we Francji). nie bardzo wiem o co chodzi? Co gosc
sciemnia? Co myslicie?

http://www.trader.pl/details,131,179816259052320052130421.asp


Zapewne był nieźle puknięty a do tego krzywy....
Sam miałem podobny problem.... Zadzwoniłem do gościa wieczorem ok. 21:30,
i umówiłem się na następny dzień.
Rano dzwonię, że by był po 9:00 bo wtedy jestem umówiony z mechanikiem w
serwisie Opla,
a on mi na to, że przeprasza ale rano przyjechało dwóch i zapłaciło
gotówką.....

Moim zdaniem masz szczęście, że go nie kupiłeś....

ax





Temat: Wybór samochodu na holownik

Na audi troszkie się znam -więc muszę zaprotestować - kwestia zawieszenia - opisałem wcześniej, natomiast problemy z osprzętem silnika dotycza jedynie silnika 2,5 V6 TDi, a o problemach w elektryce pośród egzemplarzy mi znanych (około 100 sztuk) nic nie słyszałem.
A wysokie koszty utrzymania - to raczej dotyczą każdego samochodu z dużym silnikiem - ale to juz inna para kaloszy.


No i ja się tu nie zgodze Zawieszenie pomijamy, problemy z osprzętem często też nękają 1.9TDI w mocniejszych odmianach, a w słabszych częsty problem to np przepływomierz. Podobno często (niezależnie od wersji) są problemy z alternatorem. 1.8 czy z turbo czy bez podobno jest najmniej problematyczny. Z elektryki padają drobnostki typu kontrolki, el. szyby lusterka, szyber...

To są rzeczy wyczytane z różnej prasy motoryzacyjnej, raportów TUV itp. Nie wątpie, że są egzemplarze, w których nic się nie dzieje, ale legendarna trwałość audi/VW minęła po modelach 80, pierwszych A6, VW golf III i passatów B4. Być może za sprawą wprowadzania "nowoczesności". Teraz to jazda na opinii. Bo żadne raporty nie potwierdzają dobrej niezawodności.

Co do wysokich kosztów utrzymania nie chodziło mi o duży motor. Ceny w ASO przerażają, pan Stasiu w zwykłym warsztacie nic nie naprawi bo konstrukcja auta jest dość wyrafinowana i skomplikowana, a dobre serwisy kosztują. To zresztą było potwierdzone przes samych użytkowników, którzy wypowiadali się o swoich samochodach w Narodowym Teście przeprowadzanym przez Auto Świat.

Niemniej inni producenci wcale też nie mają się aż tak dobrze. Nawet toyoty miewają ostatnio sporo wpadek, a avensis produkowana obecnie jest uważana za najgorszy model jaki zrobił koncern. Nissana ciężko już nazwać japońską marką. Zatraciła się w fuzji z renault i bida Merce o ile z mechaniką nie mieli większych wpadek za to korozja atakuje. Ford nie umie zrobić bezproblemowego diesla i też korozja. Opel cicha myszka zrywane paski rozrządu i cyrki z elektryką. Teraz jedynie nie czepiają się do mazdy.

Tak mniej więcej wypowiada się prasa...



Temat: [O2] 1.8TSI (160KM) vs. 2.0 TDI (170KM)

Jeśli to nie problem to please o info jakie to były TFSI i jakie były rezultaty?

Żaden problem:
Dwa razy Audi A4 sedan. Raz ośka i raz Quattro.
Ośka została na starcie i potem do ok. 140 km/h było cały czas równo.

Z Quattro jechałem na trasie kilkanaście/kilkadziesiąt km i cięliśmy się po kilka/kilkanaście razy.
Też było równo, ale ja wtedy miałem zapakowany na maksa samochód.
Odjeżdżał mi tylko wtedy kiedy wcześniej wciskał gaz, co widziałem po wydostającym się dymie z wydechu…
Ale jak przyciskaliśmy razem, to było równo.
Na koniec nawet trochę go przechytrzyłem i wcisnąłem wcześniej i go przeszedłem, ale widziałem też, ze odpuścił jak już zobaczył, ze się lekko zbliżam – więc to się nie do końca liczy.

Już po chiptuningu dwa razy sprawdzałem się z 2.0 TSI. Raz Passat i ponownie A4. Audi z miejsca dostało sporo, a Passat na trasie zostawał na tyle mocno, ze myślałem, ze to wlasnie seryjne 2.0 TDI 170PS. Dopiero pozniej go przepuściłem i na klapie zobaczyłem 2.0 TSI.
Zresztą o tych przypadkach pisalem swojego czasu w O/T (przygody drogowe, czy jakoś tak).

To są oczywiście samochody trochę cięższe od Octavii, ale ich katalogowe czasy do setki są na poziomie 7,4 – 7,7 sek w zaleznosci od skrzyni i napędu.

Z mocniejszych ciekawostek z którymi udalo mi się jeszcze zmierzyć na serii, to np. BMW X3 3.0d (to wcześniejsze, które mialo 7,9 sek do setki). Citroen C4 VTS (8,3 sek). W obu przypadkach Octavia była szybsza – z Citroenem oczywiście różnica była większa niż z BMW.

Było też kilka wyścigów ustawionych z autami trochę podłubanymi, jednak ich oficjalne czasy katalogowe nie są mi znane… Można je tylko szacować.
Np. właśnie Octa 140+, Vectra A 2.0 16V 150+ koni, itd.

Więc z tyłka sobie tego stwierdzenia nie wziąłem. Sorry za ten przydługi O/T, ale kolega uważa, że piszę farmazony, więc staram się być precyzyjny - na ile mogę.



Temat: Primera, Mondeo czy może coś innego?
Ktoś chyba na grupie ostatno chwalił P11 z tym starym silnikiem TD, że nawet
w najwieksze mrozy tej zimy bez problemu odpalał i że taki oszczędny..- więc
jak by się trafił dobry egzemplaż to bierz Nissana na pewno bedziesz miał
mniej problemów niż z fordem (którego ponoć strasznie rdza zjada?) czy innym
niemcem...

pozdro
kj


| Jeśli P11.144 to nie ma nowoczesnego diesla. Jest to stara konstrukcja z
| komorą wirową i moca zaledwie 90KM. A jeżeli chodzi Ci o P12, to już nie
| jest prawdziwy Nissan:(

Chodziło mi o P11, nie zależy mi bardzo na mocy silnika, raczej na
bezawaryjnej jeździe, chcę jeździć do warsztatu co najmniej
dwa razy żadziej niż z 406-tką :)
Ojciec ma P12 (5d, tekna), to prawda, różni się w 100% od poprzedniego
(miał P11 z 97 roku przed liftingiem) ale mi się bardzo podoba...
tylko mnie nie stać :)

| W P11.144 (99-01) Komfort poprawiono. Sa drobne zmiany np elementow
| gumowych, inne koła 195/65/15 zamiast 196/60/15 itp.
Czyli powinno być bardziej miękkie? wersją przed liftingiem jeździło
się bardzo pewnie, trzymała się idealnie drogi, tylko właśnie zawieszenie
trochę za twarde i w środku za głośno...

| O Fordzie nic Ci nie powiem, Zawieszenie w Nissanie daje rade, wymienać
| trzeba tylko gorne wahacze (150zł firmy 555) ale... nie ma dobrego
| diesla:( Wiec albo bierz benzyne 2.0 + montaz IV/V gen LPG albo szukaj
| innego samochodu. Moze Passata B5 (3BG) z silniczkiem TDI 130PS(AWX)?
| Albo jeszcze raz 406 tylko po liftingu.  Z HDI?
Nie chcę pakować się znowu w gaz, choć 406-tka jeździ na gazie bez
najmniejszego problemu, to czytając fora dochodzę do wniosku, że to raczej
loteria - raz założą dobrze, a czasami się nie uda i wtedy nerwy,
kombinowanie itd, itp...
Passata nie chcę, moim zdaniem (wiem, narażę się wielu osobom) za bardzo
przereklamowany i nie wart swojej ceny samochód. A do peugeota nic mnie
już nie jest w stanie przekonać - poczytałem forum użytkowników, z wersją
po liftingu są jeszcze większe problemy...

Pozdrawiam
Pacman






Temat: Skoda SUPERB 2.5 TDI Automat
Witam

Jak mówiłem, za jakiś czas zmienię Fokę na inne autko, bo rodzinka się powiększy... i będzie to min 150 KM, dizel i w automacie.
Początkowo miało to być BMW 320d kombi - ale absolutny brak bagażnika spowodował, że odpada w przedbiegach.
Akurat ostatnio odwiedził nas znajomy z Czech (zresztą Czech), i udało mi się pojeździć jego

Skodą SUPERB 2.5 TDI 160 KM 350 Nm DSG-automat
FULL opcja sprowadzona z Francji.

Wrażenia super... i nie chodzi mi o estetykę czy wygląd auta, bo ogólnie skoda wygląda trochę archaicznie, ale o motor.

W zasadzie żadnej różnicy porównując z manualem... choć przydało by się 6-biegów a nie 5... to są dobrze zestopniowane.
Jak na takiego kolosa o masie prawie 1700 kg, zbiera się zajebioza coś z 10 seków

Sekwencja super - choć trochę mi zajęło zanim się przestawiłem. Bo o ile automat dla mnie to nie problem, bo przyspawałem sobie nogę do drzwi i jechałem, to jak prztyszło mi zmieniać biegi bez sprzęgła, puszczania gazu... eeeh, trochę czasu mi zajęło przestawienie się.

Ogólnie to byłbym skory, gdyby niestety nie bagażnik, który jest teraz wyznacznikiem, przy doborze samochodu. Jest duży... ale sedan powoduje, że przez prześwit, nie zapakowałbym tam mojego plecaka ze szkoły podstawowej.
Zobaczymy... może passat kombi z tym motorem...

Minusy
Ale klekot straszny, normalnie Massey Ferguson... na opolu buraków, o dziwo w środku nic nie słychac. Ale to przeca 2.5 litra TDI
Co do osiągów, to objechałbym go TDCI 2.0 136 KM, ze względu na masę... i TDCI można podkręcić niemiłosiernie, a tu automat skrzynia i kupa... albo ryzyko (a niektórzy tjunerzy się nie podejmują ... np: Masters)
NO I TYLKO 350 Nm - kto to wogóle wymyślił ??

Pozdrawiam

[ Dodano: Wto 01 Sie, 2006 15:33 ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • chadowy.opx.pl



  • Strona 2 z 3 • Wyszukiwarka znalazła 194 wypowiedzi • 1, 2, 3