Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: prjekt instalacji elektrycznej
Temat: vide sanitaire
Dziekuje za odpowiedź.
Tutaj jest wyliczenie wszystkich zalet „vide sanitaire” .
www.kp1.fr/index.htm?pages/pages_pro/maison/vide_sanitaire.htm~frame_contenu
W dużym skrócie :
lepsza izolacja (sposób budowania zalecany przy terenach gliniastych, o
zmiennej wilgotności i wilgotnych), dom jest bardziej suchy i ma mniejsze
koszty ogrzewania,
mniejsze roboty ziemne , czyli mniejsze koszty ( w świetle tego, co napisałeś,
pewnie należałoby porównać koszty „bardziej” zbrojonej płyty z kosztami
głębszego kopania i dodatkowo zakup i transport ok. 100-150 m3 piasku
(kilkanaście wywrotek po kilkaset złotych każda) do wsypania i ubicia pod płytę,
lepszy dostęp do instalacji wodnej, gazowej i elektrycznej (zwłaszcza, że
zazwyczaj, dostęp do „vide sanitaire” jest zapewniony przez takie małe
drzwiczki/właz),
ochrona na wypadek (niewielkiej raczej - KK) powodzi
pozwala uniknąć pękania płyty podłogowej, spowodowanego wypiętrzeniami
nasączonego wodą gliniastego podłoża . W przypadku vide sanitaire „puchnący”
grunt nie naciska na płytę, tylko rośnie sobie spokojnie w wyżej wymienionej
pustce, po czym równie spokojnie wraca do stanu poprzedniego :-) . Na to
najbardziej kładł nacisk mój kolega, który od kilkunastu lat pracuje w biurze
projektów (we Francji, ale studia kończył w Polsce).
No ale ja się nie znam, ja tylko powtarzam po „znających się”
Kłaniam nisko
KK.
PS : wg rysunków , ten strop byłby budowany z prefabrykowanych belek (jakby
ytongopodobne, alboco), zalanych następnie cienką wylewką. Wygląda to na
metodę dosyć szybką. Prawdali to ?
PPS : a tutaj, dla zainteresowanych, dodatkowo zalecenia kanadyjskiego urzędu
ds. „wydajności energetycznej”, dot. budowy, izolacji i ewentualnego
ogrzewania „vide sanitaire”.
oee.nrcan.gc.ca/emprisonnons_chaleur/chapitre_5/chapitre_5_3.cfm?PrintView=N&Text=N
Temat: czy ktoś zna osiedle przy Grzybowej?
> 2. Samowola budowlane jest faktem, takie jest prawo w tym
względzie.
Szanowny Sasiedzie, powiedz czy masz podpisana umowe z Aquariusem na
odbior nieczystosci?
jesli masz to mam wrazenie ze prowadzisz tutaj boj o przyslowiowa
pietruszke ...
.... ja wiem, ze najlepiej byloby mieszkac w Szwajcarii i regulowac
zegarki wg. kursowania pociagow, ale uwierz mi, ze to co Cie tak
bulwersuje to niestety w Polsce jeszcze dlugo bedzie norma
co nie zmienia faktu, ze kanalizacja dziala i nikt nie kaze jej
demontowac.
komitet
> społeczny, który miał wybudować kanalizację przecież pobrał
pieniądze od każdeg
> o
> domu i jego obowiązkiem było działanie zgodnie z prawem.
wybacz ale o jakim komitecie spolecznym mowisz? Ja kupowalem dom od
Wawroszki i w zyciu na oczy zadnego komitetu spolecznego budowy
kanalizacji nie widzialem ... no chyba ze pomylilo Ci sie
oswietlenie z kanalizacja ... ale to inne branze i inny temat
> 3. O jakiej dokumentacji mówimy? Nigdzie nie ma mowy w projekcie
budowlanym o
> szambie.
To rzuc okiem na strone 10 (Opis projektu zagospodarowania dzialki)
"do budynku wykonane beda przylacza gazowe i elektryczne.
Nieczystosci plynne z domu jednorodzinnego beda odprowadzane do
szamba szczelnego"
... no chyba ze Ty masz inny projekt
nadal jestes legalista zgodnym z projektem?
> Poza tym projekt budowlany to kolejna sprawa, która jest wykonana
> niezgodnie z prawem (jest odpowiednie rozporządzenie w tym
względzie). Projekt,
> który posiadam nie zawiera projektów branżowych tzn. instalacji
elektryczne
> c.o., kanalizacji, itp. i na pytanie do Developera jak przebiega
instalacji nikt
> nie uzyskałem odpowiedzi.
a nie zauwazyles ze prawie kazdy dom ma inna aranzacje wnetrz i
inaczej poprowadzona elektryke? Mnie np. nie interesowaloby miec
projekt dla Twojego (moze standardowego) domu bo ja mam calkiem
inaczej. Takie rzeczy zalatwia sie w dokumentacji powykonawczej.
Osobiscie ciesze sie ze tych projektow branzowych nie ma, bo dzieki
temu nie musialem doplacac za kazda zmiane ... i tu sie dziwie
Wawroszkom, bo na ich miejscu wybudowalbym standardy i inkasowal za
kazdy przeniesiony kontakt.
a tak na marginesie to polowka blizniaka to nie jest centrum
handlowe ani szpital i naprawde posiadanie projektu instalacji
sanitarnych jak ma sie trzy lazienki nie ma sensu
Moj budynek zostal bez problemu odebrany pod wzgledem technicznym i
nikt z powodu braku projektu instalacji elektrycznej nie plakal
> Nie chce mi się nawet komentować tych bzdur o cenach i zyskach -
można się tylk
> o
> uśmiać, ha, ha, ha...
Nie rozmawiaj prosze w sposob niegrzeczny.
Proponuje zrob wycene swojego domu i policz jak to wyglada na dzien
dzisiejszy, a potem sam sobie (bo to Twoja prywatna sprawa)
odpowiedz czy dolozyles do interesu?
jesli dolozyles to przyjmij wyrazy wspolczucia.
> Pękające ściany, przeciekające dachy, wilgoć w piwnicach to jest
nasza
> rzeczywistość.
Moze Wasza, ale nie moja i jakos nie slysze zeby np. sasiedzi zza
sciany skarzyli sie na cos takiego. Mysle ze lepiej bedzie jesli
kazdy bedzie mowil za siebie a nie za jakis (NASZ) ogol
> Jednak życzę z całego serca, aby na Grzybowej 30 było inaczej.
Dziekuje a ja zycze Ci odrobine umiaru w formulowaniu swoich sadow.
Obiektywne spojrzenie na to jak to sie odbywa w przypadku innych
inwestycji prowadzonych przez roznych developerow oraz zorientowanie
w jakosci tego co buduje sie na handel tez by nie zaszkodzilo.
Pozdrawiam
R.S.
Temat: [www] Konkurs na projekt CER Wrocław
[www] Konkurs na projekt CER Wrocław
www.poczta-polska.pl/przetargi/03-381.pdf
OGŁOSZENIE
Konkurs jednoetapowy na OPRACOWANIE UNIFIKACJI ARCHITEKTONICZNO –
BUDOWLANEJ CENTRUM EKSPEDYCYJNO – ROZDZIELCZEGO POCZTY POLSKIEJ
WRAZ Z PEŁNĄ, POWTRAZALNĄ DOKUMENTACJA PROJEKTOWĄ CENTRUM
EKSPEDYCYJNO – ROZDZIELCZEGO POCZTY POLSKIEJ WE WROCŁAWIU
Organizator konkursu
Państwowe Przedsiębiorstwo Użyteczności Publicznej Poczta Polska, Centralny
Zarząd Poczty Polskiej, pl. Małachowskiego 2 00-940 Warszawa
Przedmiot konkursu:
Opracowanie Unifikacji architektoniczno – budowlanej Centrum Ekspedycyjno
- Rozdzielczego Poczty Polskiej wraz z pełną, powtarzalną dokumentacją
projektową Centrum Ekspedycyjno - Rozdzielczego Poczty Polskiej we
Wrocławiu
Miejsce udostępniania Warunków konkursu
PPUP Poczta Polska, Centralny Zarząd Poczty Polskiej, Biuro Inwestycji –
Warszawa,
ul. Koszykowa 54, VI piętro pokój 6135.
Cena 1 egzemplarza materiałów konkursowych
180 PLN
Miejsce i termin składania kart identyfikacyjnych
Ppup Poczta Polska, Centralny Zarząd Poczty Polskiej, Biuro Inwestycji –
Warszawa,
ul. Koszykowa 54, VI piętro pokój 6135.
do dnia 3 września 2003r., godz. 15.00
Miejsce i termin otwarcia kart identyfikacyjnych
PPUP Poczta Polska, Centralny Zarząd Poczty Polskiej, pl. Małachowskiego 2,
sala nr 9, parter
w dniu 4 września 2003 r., godz. 9.00
Miejsce i termin składania prac konkursowych
Ppup Poczta Polska, Centralny Zarząd Poczty Polskiej, Biuro Inwestycji –
Warszawa,
ul. Koszykowa 54, VI piętro pokój 6135.
do dnia 24 września 2003r., godz. 15.00
Wymagania od uczestników konkursu
1. Konkurs adresowany jest do wszystkich podmiotów posiadających uprawnienia w
dziedzinie organizowania przestrzeni z zakresu architektury i inżynierii oraz
umiejętność rozwiązania zadań konkursowych i prezentacji zaproponowanych
rozwiązań na wymaganym poziomie w formie graficznej i elektronicznej.
2. Zespoły projektowe Uczestnika konkursu powinny posiadać uprawnienia do
pełnienia samodzielnych funkcji technicznych przy projektowaniu, w zakresie
branż niezbędnych w CER, a w szczególności w zakresie architektury,
konstrukcji, instalacji elektrycznych w tym instalacji elektrycznych
słaboprądowych, instalacji wod-kan. i c.o. oraz zabezpieczeń
przeciwpożarowych.
3. W konkursie może uczestniczyć podmiot, który:
- posiada doświadczenie w zakresie projektowania obiektów przemysłowych i
handlowych o powierzchniach ponad 20 000m² i kubaturach powyżej 100 000 m³
- projektował co najmniej 3 takie obiekty w ostatnich 5 latach i na terenie
kraju lub
za granicą .
4. Organizator dopuszcza do udziału w konkursie konsorcjum Uczestników
konkursu. Dla potrzeb niniejszych Warunków konkursu przez określenie
„konsorcjum Uczestników konkursu” należy rozumieć podmioty związane umową,
działające w celu realizacji wspólnego przedsięwzięcia. Umowa, w oparciu o
którą
działają członkowie konsorcjum może stanowić o zorganizowaniu zgodnie z
polskimi przepisami odrębnego podmiotu złożonego z członków konsorcjum.
Dopuszczalna jest również umowa o współdziałaniu przy realizacji
przedsięwzięcia, nie kreująca nowego podmiotu. W przypadku złożenia pracy
konkursowej przez konsorcjum powstałe na podstawie umowy nie kreującej nowej
osoby prawnej Organizator przyjmuje, że członkowie konsorcjum ponoszą
solidarną odpowiedzialność wobec Organizatora konkursu. Jednakże wolą
Organizatora konkursu jest, aby czynności prawne w stosunku do Organizatora
konkursu wykonywał upoważniony pisemnie, przez wszystkich pozostałych, jeden
z członków Konsorcjum Uczestników konkursu.
5. Uczestnikiem konkursu może być każdy podmiot, który spełnia wymagania
formalne i jest autorem pracy, którą zgłasza do konkursu.
Uczestnicy Konkursu są zobowiązani przedłożyć:
- koncepcję Unifikacji architektoniczno - budowlanej CER Poczty Polskiej
- dokumentację - koncepcję projektową CER Poczty Polskiej we Wrocławiu
Nagrody
brak
Zwrot kosztów
brak
Osoby udzielające informacji:
1. Roman Chwastek – tel. (22) 630-86-28
2. Ryszard Guzowski – tel. (22) 628-86-28
Temat: DEKORATORZY / ARCHITEKCI / PROJEKTANCI = LINKI
wnetrza.janczyart.com/
Studio projektowania architektury wnętrz i mebla - JanczyArt Group to zespół projektowy kierowany przez doświadczoną architekt wnętrz Karolinę Janczy.
Projektantkę, malarkę, dizajnerkę, absolwentkę a obecnie doktorantkę Wydziału Architektury Wnętrz Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych.
Nasza pracownia jest nie tylko miejscem pracy, to przede wszystkim zespół ludzi działających z pasją, mających odpowiednie przygotowanie i doświadczenie.
Architektura wnętrz to przestrzeń, w której tworzymy niepowtarzalny klimat, wykorzystując kształt, materiał, światło, dźwięk i kolor.
Z wielką uwagą wsłuchujemy się w potrzeby i oczekiwania naszych Klientów, poznajemy Ich styl życia, osobowość, zainteresowania i zamiłowania - co w efekcie pozwala nam na tworzenie projektu "uszytego na miarę”. Projektu który łączy funkcjonalność, komfort, piękno i niepowtarzalność.
Tworzymy wnętrza stylowe jak i nowoczesne, minimalistyczne lub kipiące przepychem, przestrzenie komercyjne, mieszkalne, sklepy, gabinety, biura oraz obiekty sakralne.
Integralną częścią projektu jest nadzór autorski, w którym staramy się kompleksowo traktować zlecenie - od projektu do realizacji.
Współpracujemy ze specjalistami z różnych branż: /budowlańcami, malarzami, instalatorami, elektrykami, akustykami, fliziarzami, stolarzami, szklarzami, kamieniarzami, artystami / pozwala nam to wykonywać najbardziej nietypowe pomysły i realizacje /pod klucz/.
W skład naszej działalności wchodzą: modernizacje, termomodernizacje, nadzory, zarządzanie, inwentaryzacje, zbieranie uzgodnień, projekty branżowe, konsultacje, projekty i nadzory konserwatorskie.
Projektujemy również meble i wyposażenie wnętrz, wyposażenie systemowe sklepów oraz biur, stoiska targowe, ekspozytory, i.t.p.
Umiejętności, wiedza i pomysły połączone z otwartością na ciągłe poszukiwanie nowych, lepszych rozwiązań to cechy naszych projektów.
Ceny za projekt wnętrz od 100.00 zł/m² /w zależności od stopnia skomplikowania projektu/
Wyzwalamy wnętrza od nudy codzienności.
- Studio projektowania sakralnego - JanczyArt Group specjalizuje się w projektach i realizacji wnętrz sakralnych, ze szczególnym uwzględnieniem projektów mebli, lamp, elementów dekoracyjnych, malarstwa, malarstwa ściennego, witraży, mozaiki, szat i sprzętów liturgicznych. Wykonujemy również projekty małej architektury, zagospodarowania terenu i zieleni.
Studio odpowiada za cały proces inwestycyjny - od wykonania wielobranżowego projektu we wszystkich fazach po oddanie obiektu do użytku. Wykonujemy i realizujemy projekty w zakresie konstrukcji, instalacji elektrycznej, instalacji sanitarnej, nagłośnienia, ogrzewania, wentylacji, termomodernizacji/między innymi nowoczesne, ekonomiczne i ekologiczne systemy pomp cieplnych/ realizacje mebli, oświetlenia i elementów architektury. Podczas wykonywania projektów w obiektach objętych ochroną konserwatorską, ściśle współpracujemy z konserwatorami zabytków, oraz zapewniamy pełen nadzór.
Zapraszamy na naszą stronę: www.janczyart.com
Temat: Ulica Okrężna to parodia społeczeń.obywatelskiego
Praga lepsza od Sadyby
"Renowacja kamienic praskich o znaczeniu historycznym wraz z adaptacją
pomieszczeń na cele społeczne"
Cel projektu
Celem ogólnym jest ożywienie społeczne i gospodarcze Starej Pragi poprzez
rewitalizację wybranych zdegradowanych obszarów pod względem materialnym,
społecznym i ekonomicznym.
Cele bezpośrednie:
- Poprawa warunków życia mieszkańców poprzez zahamowanie postępującej
degradacji istniejącej zabudowy i poprawę stanu technicznego budynków.
- Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu oraz zapobieganie dalszej
marginalizacji społeczności lokalnej.
- Rozwój turystyki i kultury w oparciu o jedyny niezniszczony fragment
miejskiej zabudowy przełomu XIX i XX wieku.
- Pobudzenie wielokierunkowego rozwoju dzielnicy poprzez zachęcenie mieszkańców
i osób związanych z tym rejonem do aktywnego uczestniczenia w życiu społecznym
i gospodarczym.
Co obejmuje projekt?
Przedmiotem projektu jest wykonanie kompleksowego remontu i renowacji kamienic
przy ulicy Ząbkowskiej 4 i 36, wykonanie stylowej elewacji, wymiana okien i
drzwi, remont balkonów, klatek schodowych i schodów zewnętrznych, remont
dachów; remont nawierzchni i odwodnienie podwórza wraz z budową wiaty
śmietnikowej przy kamienicy Ząbkowska 4, a także wymiana instalacji
elektrycznej i wodno-kanalizacyjnej w budynku przy Ząbkowskiej 36 (instalacje
te w kamienicy przy Ząbkowskiej 4 wymieniono w 2004 r.).
Ponadto projekt przewiduje adaptację, remont i wyposażenie lokali nr 45 i 45 A
w budynku przy Ząbkowskiej 4 i urządzenie w nich świetlicy socjoterapeutycznej
dla dzieci oraz adaptację i remont lokalu nr 2 w kamienicy przy Ząbkowskiej 36,
gdzie powstanie punkt informacji turystycznej.
Obie placówki będą prowadzone przez organizacje pozarządowe wyłonione w drodze
konkursu.
Finansowanie projektu
Całkowita wartość projektu 1 884 218 49 zł.
Władze Warszawy ubiegają się o dofinansowanie projektu ze środków unijnych
w ramach ZPORR:
Priorytet 3 - "Rozwój lokalny"
Działanie 3.3 - "Zdegradowane obszary miejskie, poprzemysłowe i powojskowe"
Poddziałanie 3.3.1. - "Rewitalizacja obszarów miejskich".
16 listopada 2005 roku został złożony wniosek w Urzędzie Marszałkowskim o
dofinansowanie projektu z wyżej wymienionych środków.
Na jakim etapie realizacji jest projekt?
W grudniu 2005 roku zakończył się remont kamienicy przy ul. Ząbkowskiej 4.
Dobiegły również końca prace remontowe w budynku przy Ząbkowskiej 36.
Środki finansowe na realizację projektu pochodzą z budżetu Miasta Stołecznego
Warszawy. Jeśli projekt zostanie pozytywnie oceniony przez ekspertów, możliwa
jest częściowa refundacja poniesionych przez miasto kosztów z funduszy unijnych
wskazanych wyżej.
Udział mieszkańców w programie rewitalizacji
Program rewitalizacji nie jest sztywny. Przeciwnie, podlega nieustannym
zmianom, dostosowując się do potrzeb i oczekiwań mieszkańców. To od ich opinii
i zgłaszanych propozycji zależy, czy w danym miejscu powstanie sklep,
biblioteka, galeria czy przychodnia.
Dlatego zachęcamy Państwa do wyrażania swoich uwag i propozycji do
realizowanego projektu oraz do innych inwestycji planowanych na terenie
dzielnicy.
Kontakt:
Urząd m.st. Warszawy dla Dzielnicy Praga Północ, ul. Ks. I Kłopotowskiego 15;
00-987 Warszawa; tel. 59 00 000, fax 59 00 004; informacja tel. 59 00 500, 59
00 590
e-mail: rewitalizacja@praga-pn.waw.pl
Miasto Stołeczne Warszawa ubiega się o dofinansowanie projektu "Renowacja
kamienic praskich o znaczeniu historycznym wraz z adaptacją pomieszczeń na cele
społeczne" z funduszy unijnych.
Temat: Ile kosztują usługi architekta wnętrz (pow. 60m2)
pytasz o zakres. wszystko zależy od tego czego oczekujesz.
zaczynając rozmowę musisz wiedzieć czy chcesz aby wykonano dla ciebie projekt
wnętrza czy tylko nową (być może poprawioną) aranżację. projekt wnętrza może
obejmować wszystko -od nowego usytuowania ścianek działowych (możliwe są także
ingerencje w ścianach konstrukcyjnych, ale to pociąga za sobą dodatkowe koszty
konsultacji i ewentualnych projektów zmian konstrukcyjnych),poprzez zmianę
usytuowania instalacji elektrycznej (nowe miejsca włącznikiów i gniazd
wtykowych oraz punktów oświetlenia), zmianę położenia punktów poboru wody.
projekt wnetrza obejmuje równierz dobór urządzeń i mebli (wanny, miski
ustępowe, kabiny prysznicowe, bidety, baterie umywalkowe i wannowe itp) oraz
materiałów wykończeniowych (glazura, terakota, farby, tynki).
Architekt/projektant powinien zaprojektować wygląd łazienki i kuchni
(rozwnięcia ścian i rysunek posadzek), w zależności od umowy z architektem w
skaład takiego projektu może wejść nadzór autorski (dopilnowanie zgodności
realizaci z projektem mieszkania). (!) wilokrotnie podczas realizowania takiego
projektu zdarzają się nieprzewidziane sytuacje (różnice wymiarowe między
projektem a stanem zastanym), które wymagają szybkiej korekty na miejscu. wtedy
obecność projektanta jest wręcz wskazana. Dobrze jest jeśli autor projektu poza
zmysłem estetycznym posiada jeszcze zmysł inżynierski.
z racji nakładu pracy projekt wnętrz jest dość kosztowny (od 80 do 300 zł/m2 w
zależności od przyjętych standardów) co przy powierzchni mieszkania ok 60 m2,
może dać niebagatelna sumę.
znacznie tańszy jest projekt aranżacji wnętrza. obejmuje on zazwyczaj nową
lokalizację ścianek działowych (nie zawsze) oraz propozycję aranżacji łazienki
i ustawienia mebli w mieszkaniu. projektant może zasugerować oraz wydać
dyspozycje dotyczące rozwiązań materiałowych, kolorystycznych, rodzajów
sprzętów (meble, oświetlenie i gadżety). ale można powiedzieć, że wszystko
zostanie na twojej głowie (konkretne zakupy).
Musisz wiedzieć czego chcesz, to jest podstawa! Zaprojektowanie dobrego wnętrza
nie polega na tym aby projektant zasypał cię ogromną ilością próbek materiałów
i katalogów firm produkujących urządzenia i meble. Na podstawie rozmowy z tobą
architekt podejmie pewne decyzje i przedstawi je tobie w formie koncepcji,
która najprawdopodobniej jeszcze bedzie ewoluowała, aż osiągnie wygląd
zadowalający obie strony. Pamiętaj tanio nie zawsze znaczy dobrze.
Doświadczenie ma także duże znaczenie. Banalne ale prawdziwe.
W kwestji wizualizacji komputerowych, rzeczywiście jest to standard.
praktycznie wszyscy zajmujący się projektowaniem, posiadają już narzędzia
pozwalające przedstawić klientowi wygląd jego mieszkania przed jego
wykończeniem.
zapewniam cię, że zobaczysz też wiele rysunków wykonanych odręcznie, które
pomogą ci zrozumieć i zobaczyć pewne rozwiązania.
gdybyś chciała otrzymać więcej informacji prosze o E-mail.
Hauer
Temat: Ile kosztują usługi architekta wnętrz (pow. 60m2)
ja proszę o info na adres: aniaiskra@gazeta.pl
dzięki
Gość portalu: hauer napisał(a):
> pytasz o zakres. wszystko zależy od tego czego oczekujesz.
> zaczynając rozmowę musisz wiedzieć czy chcesz aby wykonano dla ciebie projekt
> wnętrza czy tylko nową (być może poprawioną) aranżację. projekt wnętrza może
> obejmować wszystko -od nowego usytuowania ścianek działowych (możliwe są
także
> ingerencje w ścianach konstrukcyjnych, ale to pociąga za sobą dodatkowe
koszty
> konsultacji i ewentualnych projektów zmian konstrukcyjnych),poprzez zmianę
> usytuowania instalacji elektrycznej (nowe miejsca włącznikiów i gniazd
> wtykowych oraz punktów oświetlenia), zmianę położenia punktów poboru wody.
> projekt wnetrza obejmuje równierz dobór urządzeń i mebli (wanny, miski
> ustępowe, kabiny prysznicowe, bidety, baterie umywalkowe i wannowe itp) oraz
> materiałów wykończeniowych (glazura, terakota, farby, tynki).
> Architekt/projektant powinien zaprojektować wygląd łazienki i kuchni
> (rozwnięcia ścian i rysunek posadzek), w zależności od umowy z architektem w
> skaład takiego projektu może wejść nadzór autorski (dopilnowanie zgodności
> realizaci z projektem mieszkania). (!) wilokrotnie podczas realizowania
takiego
>
> projektu zdarzają się nieprzewidziane sytuacje (różnice wymiarowe między
> projektem a stanem zastanym), które wymagają szybkiej korekty na miejscu.
wtedy
>
> obecność projektanta jest wręcz wskazana. Dobrze jest jeśli autor projektu
poza
>
> zmysłem estetycznym posiada jeszcze zmysł inżynierski.
> z racji nakładu pracy projekt wnętrz jest dość kosztowny (od 80 do 300 zł/m2
w
> zależności od przyjętych standardów) co przy powierzchni mieszkania ok 60 m2,
> może dać niebagatelna sumę.
> znacznie tańszy jest projekt aranżacji wnętrza. obejmuje on zazwyczaj nową
> lokalizację ścianek działowych (nie zawsze) oraz propozycję aranżacji
łazienki
> i ustawienia mebli w mieszkaniu. projektant może zasugerować oraz wydać
> dyspozycje dotyczące rozwiązań materiałowych, kolorystycznych, rodzajów
> sprzętów (meble, oświetlenie i gadżety). ale można powiedzieć, że wszystko
> zostanie na twojej głowie (konkretne zakupy).
> Musisz wiedzieć czego chcesz, to jest podstawa! Zaprojektowanie dobrego
wnętrza
>
> nie polega na tym aby projektant zasypał cię ogromną ilością próbek
materiałów
> i katalogów firm produkujących urządzenia i meble. Na podstawie rozmowy z
tobą
> architekt podejmie pewne decyzje i przedstawi je tobie w formie koncepcji,
> która najprawdopodobniej jeszcze bedzie ewoluowała, aż osiągnie wygląd
> zadowalający obie strony. Pamiętaj tanio nie zawsze znaczy dobrze.
> Doświadczenie ma także duże znaczenie. Banalne ale prawdziwe.
> W kwestji wizualizacji komputerowych, rzeczywiście jest to standard.
> praktycznie wszyscy zajmujący się projektowaniem, posiadają już narzędzia
> pozwalające przedstawić klientowi wygląd jego mieszkania przed jego
> wykończeniem.
> zapewniam cię, że zobaczysz też wiele rysunków wykonanych odręcznie, które
> pomogą ci zrozumieć i zobaczyć pewne rozwiązania.
> gdybyś chciała otrzymać więcej informacji prosze o E-mail.
> Hauer
Temat: Libiąż się stara
Libiąż się stara
Pomijam Wasz stosunek do obecnego burmistrza, ale musicie przyznać, że jeśli
choć jeden z projektów dostanie pieniądze, będzie to wielka szansa dla
Libiąża i okolic, a więc całgo powiatu:
"Inwestycje za ponad 29 milionów złotych (Gazeta Krakowska)
Gmina Libiąż złożyła sześć wniosków o środki z Unii Europejskiej. Zostały one
uwzględnione w Programie Operacyjnym Rozwoju Regionalnego Województwa
Małopolskiego na lata 2004-06. Całkowita wartość planowanych inwestycji
wynosi 29,7 mln zł. Z UE można otrzymać maksymalnie 80 proc. tej kwoty.
O tym, czy je dostanie, będzie wiadomo w przyszłym roku. Jeśli tak, coraz
ładniejsze miasto, stanie się jeszcze atrakcyjniejsze dla mieszkańców. Dzięki
nowym inwestycjom będzie im się żyło lepiej.
Pływalnie jak marzenie
Jeden z wniosków dotyczy modernizacji krytej pływalni należącej do kopalni
Janina. Obecnie zarządza nią Agencja Mienia. Projekt modernizacji uwzględnia
m.in. wykonanie sanitariatów, adaptację pomieszczeń socjalnych, zmianę
konstrukcji dachu, elewacji, wymianę okien, instalacji c.o. oraz
elektrycznej, instalację systemu filtrowania i uzdatniania wody oraz systemu
pompowego słonecznego ogrzewania wody. Inwestycja będzie kosztować 2,5 mln
zł. Projekt zostanie opracowany do końca 2003 r.
- Gmina dąży do przejęcia basenu, ale najpierw musi zostać zniesiona hipoteka
ZUS-u. Gdy NSW SA wpłaci potrzebną kwotę, wówczas gmina będzie mogła przejąć
basen jako majątek nieprodukcyjny kopalni - informuje Tadeusz Arkit,
burmistrz Libiąża.
Drugi wniosek dotyczy modernizacji basenu otwartego i obiektów sportowych na
terenie kompleksu rekreacyjnego przy ul. Piłsudskiego w Libiążu.
Zmodernizowana zostanie niecka basenu głównego, brodzik dla dzieci, mała
trybuna przy boisku do piłki ręcznej oraz korty tenisowe. Inwestycja będzie
kosztować ok. 3,2 mln zł. Projekt powstanie do końca października 2003 r.
Rynek, park i targowisko
Gmina Libiąż ma również szansę uzyskać środki z Unii Europejskiej na
kontynuację prac w powstającym centrum miasta. Dwa wnioski uwzględniają
budowę infrastruktury wokół przyszłej płyty rynku (drogi, chodniki,
kanalizacja sanitarna, deszczowa) oraz budowę parku miejskiego. Zadanie to
zostało oszacowane według projektu na 6,515 mln zł. Spore dofinansowanie
można także zyskać na budowę kanalizacji zlewni ,A", czyli kontynuację budowy
kanalizacji sanitarnej w dzielnicy Pniaki - Jaworek. Koszt inwestycji 7,1 mln
zł.
Kolejny wniosek uwzględnia budowę targowiska miejskiego na 66 stoisk. Na
powierzchni 492 m kw. będą stały pawilony. Powstaną też sanitariaty,
pomieszczenia socjalne, bar szybkiej obsługi, chodniki, drogi dojazdowe,
kanalizacja sanitarna. Koszt targowiska - 6,6 mln zł. Gotowy jest już projekt
i pozwolenie na budowę.
Planowana jest także rekultywacja składowiska odpadów komunalnych przy ul.
Jazdówka. Gotowy już projekt uwzględnia budowę obiektów zabezpieczających
wody powierzchniowe i gruntowe przed skażeniami, rekultywacje techniczną i
biologiczną składowiska o powierzchni 2 ha. Koszt tej inwestycji - 3.754 mln
zł.
eba
12 grudnia 2002"
Temat: urząd skarbowy
Rozpo.Min.Gosp.Przes.i Budown.z dnia 21. 12.1996r.Dz.U.Nr.165 poz.778 z
1996r znaleźć możemy m.in. na stronie internetowej:
nettax.interia.pl/demo/Dokumenty/DU1996Nr156poz%20788.htm
Zgodnie z tym rozporządzeniem za wydatki na remont i modernizację budynku
mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego uważa się wydatki poniesione na:
1) zakup materiałów i urządzeń,
2) zakup usług obejmujących:
a) wykonanie ekspertyzy, opinii, projektu,
b) transport materiałów i urządzeń,
c) wykonawstwo robót,
3) najem sprzętu budowlanego,
4) opłaty administracyjne i inne opłaty wynikające z odrębnych przepisów,
w związku z robotami określonymi w załącznikach do rozporządzenia.
Załącznik Nr. 1 do w/wym rozporządzenia zawiera:
WYKAZ ROBÓT ZALICZANYCH DO REMONTU I MODERNIZACJI BUDYNKU MIESZKALNEGO
1. Remont lub modernizacja przyłączy, elementów przyłączy budynku lub
wykonanie nowych przyłączy, obejmujące:
1) przyłącza wodociągowe, hydrofornie,
2) przyłącza kanalizacyjne, bezodpływowe zbiorniki ścieków, urządzenia do
oczyszczania ścieków,
3) przyłącza sieci cieplnej, węzły cieplne, kotłownie,
4) przyłącza do linii elektrycznej.
2. Wykonanie nowego przyłącza do sieci gazowej.
3. Remont i modernizacja fundamentów, łącznie z izolacjami, obejmujące:
1) wzmocnienie fundamentów lub ich zabezpieczenie,
2) izolacje przeciwwodne, przeciwwilgociowe, cieplne,
3) osuszanie fundamentów.
4. Remont lub modernizacja elementów konstrukcyjnych budynku lub ich
części, dotyczące:
1) konstrukcji stropów,
2) konstrukcji ścian nośnych i zewnętrznych,
3) konstrukcji i pokrycia dachu,
4) docieplenia stropów i stropodachów,
5) kanałów spalinowych i wentylacyjnych,
6) pozostałych elementów konstrukcyjnych budynku, jak np. słupów, podciągów,
schodów, zadaszeń, balkonów, loggi, izolacji przeciwwodnych, dźwiękochłonnych.
5. Remont lub modernizacja elewacji budynku, obejmujące:
1) tynki i okładziny zewnętrzne,
2) malowanie elewacji,
3) docieplenie ścian budynku,
4) obróbki blacharskie i elementy odwodnienia budynku.
6. Wbudowanie nowych, wymiana lub remont okien oraz drzwi zewnętrznych.
7. Przebudowa układu funkcjonalnego budynku, obejmująca:
1) sanitariaty i kuchnie,
2) dźwigi osobowe,
3) wjazdy, podjazdy, zabezpieczenia i wykonanie innych elementów związanych z
udostępnieniem i przystosowaniem obiektu oraz pomieszczeń ogólnodostępnych
budynku dla osób niepełnosprawnych.
8. Remont, modernizacja, wymiana lub wykonanie nowych instalacji budynku,
obejmujące rozprowadzanie po budynku instalacji oraz montaż trwale
umiejscowionych: wyposażenia, armatury i urządzeń dotyczących:
1) instalacji sanitarnych,
2) instalacji elektrycznych, odgromowych i uziemienia,
3) instalacji klimatyzacyjnych i wentylacyjnych,
4) instalacji przyzywowych (domofony) i alarmowych,
5) przewodów wentylacyjnych, spalinowych i dymowych.
9. Wykonanie nowych instalacji gazowych.
10. Remont części wspólnej budynku (ciągów komunikacyjnych, piwnic,
strychów, zsypów, magazynów, pralni, suszarni)."
Jak widać, w powyższym wykazie nie umieszczono budowy nowych chodników.
Ponieważ wydanych na ten remont pieniędzy nie można odliczyć od podatku
dochodowego w ramach ulgi budowlanej, zadaniem zarządu wspólnoty przed
rozpoczęciem robót było stworzenie osobnej składki na budowę chodnika, poza
funduszem remontowym, i finansowanie budowy tylko z tej składki.
Jeżeli dobrze rozumiem, to tego nie uczyniono i we wspólnocie istniał jeden,
wspólny dla wszystkich wydatków na remonty - fundusz remontowy.
W takim wypadku jedynym wyjściem jest obliczenie i powiadomienie każdego
właściciela z osobna (po zakończeniu roku podatkowego) o wysokości odliczenia,
którego może on dokonać w upływającym roku - bez uwzględnienia wydatków na
budowę chodnika.
Inne, związane z odliczeniami informacje znajdziecie Państwo na stronie
internetowej:
www.echo.3w.pl/cgi-bin/echo/puls/puls/2003.10/4
Temat: niedrogi domek - poszukiwana ekipa budowlana
dla akceptacji wmowa przedwstepna
Projekt i sposób realizacji bydynku miałem przyjemność omawiać z autorką tematu
we wcześniejszych postach . Powtarzanie oferty i realizacja jest możliwa do
wyczerpania limitu mozliwości realizacji z naszej strony. Jest także w możliwa
inna współpraca w tym w kwestiach organizacyjnych prawnych oraz osłudze
korespondencji dokumentowaniu tworzeniu i uzupełnianiu stony internetowej
w tym przypadku poządana szczególnie biegłość posługiwania się narzędziem
,, komputer ,, jest bardzo ważna
Pozdrawiamy ekipa.wawa@wp.pl
Umowa wstępna
Zawarta w dniu ................ 2005 roku w .................................
pomiędzy, pomiędzy firmą ........... zarejestrowanej w Warszawa
ul ..........zwanym
dalej Wykonawcą reprezentowanym przez ...........................( właściciel )
a
Panią/em .......................................................................
.......................................
zamieszkałą/ym .................................................................
...................................
zwaną/ym dalej Zamawiającym .
Została zawarta umowa następującej treści
§ 1
Wykonawca zobowiązuje się na żądanie „Zamawiającego” zawrzeć z zamawiającym
umowę na wykonanie domu o powierzchni użytkowej ................ m2 na działce
zamawiającego położonej w
miejscowości ........................................................ w wojew.
§ 2
Na podstawie niniejszej umowy Zamawiający otrzymuje projekt architektoniczny
domu o powierzchni użytkowej ............... m2, wraz z projektem instalacji
wod – kan i instalacji elektrycznej, za który zapłaci 1500 zł (kwota ta
zostanie rozliczona przy wpłacie ostatniej raty za wybudowany dom).
§ 3
Cenę domu ustala się na kwotę .......................... zł
(słownie: ......................................................................
...........................................
płatne w trzech ratach, tj.: .........% - I rata, następne raty w miarę postępu
robót.
Budynek zostanie wykonany z materiałów tradycyjnych to znaczy w technologii
szalunku traconego . Materiałem wiążącym będzie cement . Materiałem wykończenia
wewnątrz gips . Materiałem docieplającym budynek z zewnątrz styropian pokryty
tynkiem cienkowarstowym. na siatce z włókien PCV od strony elewacji
budynku
§ 4
Na podstawie niniejszej umowy zamawiający może podjąć czynności związane z
uzyskaniem kredytu , działki pod budowę , pozwolenia na budowę , ew. sprzedaż
wstępna tzn. przedpłata za posiadane mieszkanie , domu etc.
Gdyby umowa na wykonanie domu nie doszła do skutku z przyczyn zależnych od
zamawiającego . Zamawiającemu nie przysługuje zwrot kosztów projektu i
rozpoczętych już robót realizacji budynku.
§ 5
W sprawach nie uregulowanych umową zastosowanie mają przepisy Kodeksu
Cywilnego.
§ 6
Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w
formie aneksu podpisanego przez obie strony.
§ 7
Zamawiająca/y oświadcza , że poinformowaną/nym został , iż dla zbudowania domu
niezbędnym jest działka pod budowę i pozwolenia stosownych urzędów .
Koszty wymienione powyżej nie obejmują kosztów działki budowlanej i przyłącza
do sieci kanalizacji oraz ( odpływu ścieków , szambo lub przyłącze do
kanalizacji ulicznej ) szczegółowe koszty budowy zawiera załącznik do umowy
z wykazem kosztów poszczególnych elementów domu i cen netto .
§ 8
Wykonawca oświadcza iż dla zbudowania domu będzie używał materiałów
dopuszczonych do stosowania w budownictwie . Dom zostanie wykonany zgodnie ze
sztuką budowlaną i pod nadzorem osób uprawnionych do kontroli prac budowlanych
to znaczy inż. z uprawnieniami kierowania budową .
Dla wykonania specjalistycznych robót instalacyjnych wodnych elektrycznych i
grzewczych wykonawca może powierzyć ich przeprowadzenie podwykonawcom , ponosi
jednak odpowiedzialność taką samą jakby wykonał je osobiście .
§ 9
Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla
każdej ze stron
Zamawiający podpis :
Wykonawca podpis
Temat: JWC Ostrobramska
Witam Wszystkich.
Widzę, że trochę osób interesuje się inwestycją JWC przy Ostrobramskiej.
Czy ktoś słyszał może, że tak jakoś niecały miesiąc temu z braku funduszy
JWC zdecydowało wykonać w pierwszej kolejności budynek A, zaś prace budynku
B i C zostały wstrzymane, albo w znacznym stopniu ograniczone do drobnych robót
przy budynku B ?
To by tłumaczyło dlaczego zaobserwowaliście mizerne postępy prac przy
budynku B i C
Z innej beczki...
Z tego co pamiętam z oferty, to miały to być lokale wysokiej klasy.
Czy Wy jako przyszli lokatorzy interesowaliście się co będziecie mieli
w mieszkaniach?
Z tego co wiem, to w ramach oszczędności JWC kazało na przykład projektantowi
instalacji elektrycznych "odchudzić" projekt i zostawić po jednym gniazdku na
pomieszczenie.
Ot luksus!
Ogólnie JWC szuka oszczędności wszędzie gdzie się da i nie ważne jakim kosztem
(w domyśle: wygodą lokatorów).
Ostatnio dyskutowany jest sposób zaoszczędzenia na ścianach osłonowych budynku
(to te zewnętrzne murowane ściany nie nośne, jak by ktoś chciał dociekać).
W pierwszej wersji projektu ściany były zaprojektowane o grubości 250mm
(miejscami 290mm), ale JWC wymyśliło, że jeśli je zrobić grubości 190mm,
to będzie taniej (mniej materiału), a i z lokali będzie większy dochód
(pobieżnie licząc powierzchnia lokali wzrośnie o około 3,50 metrów
kwadratowych). Plan był piękny. Każdy by chciał mieć o te metry większy lokal
(niekoniecznie zyskując to przy ścianie).
Niestety... po obliczeniach okazało się że takie ścianki nie wytrzymają parcia
wiatru. Ale to naprawdę nie przeszkadza JWC. Wymyślili sobie, że wzmocnią
ścianki żelbetowymi filarami i... daję duże szanse że będzie lokatorom pękać
w tych miejscach tynk. Pewnie nie położą siatek, bo można na tym zaoszczędzić,
a i tak koszt tych filarów przewyższy koszt ścian grubych na 250mm.
Zaś w kwestii płynności JWC... faktycznie płyną przez życie. Szkoda, że nie
płacąc faktur za wykonane prace. Wiem, że biuro architektoniczne, jak na razie,
dostało śmieszne pieniądze za część projektu fundamentów, mimo że fundamenty
już dawno zostały wykonane, a dokumentacja dalszych poziomów została przekazana
do JWC. Dla niewtajemniczonych: sposobem projektanta na wyegzekwowanie zapłaty
może być na przykład wstrzymanie dokumentacji do czasu uregulowania należności,
albo... wstrzymanie budowy. Jak przyznają po cichu pracownicy JWC na biurku
leży sterta niezapłaconych faktur.
Ogólnie uważam (jest to moje zdanie i nie poparte żadnymi dowodami, możecie
je zignorować, wyśmiać itd. itp.) że JWC kończy stare inwestycje korzystając
z pieniędzy uzyskanych ze sprzedaży nowych obiektów. Wszystko pięknie dopóki
ktoś kupuje mieszkania.
No rozpisałem się trochę, ale nie chcę Was zniechęcać. Dwóch moich kolegów
kupiło już mieszkania w JWC (jeden już mieszka, a drugi niedługo odbiera)
i na razie nie narzekają. Wprawdzie temu co już mieszka, nad głową w wykuszu
okiennym wyszła belka której nie było w projekcie, ale kto by się przejmował
takimi drobiazgami. Powiesi się inaczej firankę i też się da mieszkać.
Pozdrawiam
Arkady
Temat: ZAINWESTUJEMY W STADION NA RAKOWIE
ZAINWESTUJEMY W STADION NA RAKOWIE
Częstochowa, 9 czerwca 2004 roku
KOMUNIKAT BIURA
PRASOWEGO URZĘDU MIASTA CZĘSTOCHOWY
ZAINWESTUJEMY W STADION NA RAKOWIE
Co najmniej 10 tysięcy miejsc na widowni, hala sportowa, jeszcze jedno boisko
treningowe o sztucznej powierzchni – Miejski Stadion na Rakowie ma być
obiektem, na którym mają się odbywać międzynarodowe spotkania piłkarskie.
Rozbudowa i remont kompleksu sportowego ma kosztować 20 mln złotych, w dużej
części z poza budzetu miasta.
Już rozpisano przetarg na opracowanie projektu. Zgłosiło się 6 firm.
Przypominamy, iż niszczejący stadion na Rakowie został przejęty przez miasto
od huty przed rokiem. Dziś podczas konferencji prasowej przedstawiono
szczegółową informację na temat rocznego administrowania tym obiektem przez
MOSiR. Zaprezentowano także plany przebudowy i rozbudowy kompleksu sportowego
na Rakowie.
Poniżej szczegółowy zakres planowanych robót i inwestycji.
1. Remont budynku w 2004 roku (z puli remontów Urzędu Miasta):
Propozycje:
· Wymiana całej instalacji centralnego ogrzewania, oraz okien w sali
gimnastycznej
· Wymiana instalacji elektrycznej (moc 40 KW )
· Wymiana instalacji wodno-kanalizacyjnej
· Naprawa i docieplenie elewacji zewnętrznej
Pozostały zakres prac w budynku
1. Sala gimnastyczna:
- wymiana nawierzchni sali
- wymiana okien
- naprawa i malowanie ścian
- nagłośnienie sali
- zainstalowanie tablicy wyników
2. Remont szatni:
- usunięcie starych kafelek i położenie nowych
- naprawa i malowanie ścian
3. Remont korytarzy
- usunięcie boazerii
- tynkowanie malowanie ścian
- wymiana drzwi wejściowych
4. Gruntowny remont pralni:
- skucie ścian
- odgrzybienie ścian
- remont odpływów wody
- tynkowanie , ułożenie glazury, malowanie
5. Remont dachu:
- wymiana rynien
- wymiana pozostałej blacharki
- naprawa instalacji odgromowej
- naprawa kominów wentylacyjnych
- naprawa dachu technologią bez spoinową
6. Remont pozostałych pomieszczeń biurowych, świetlicy
- zerwanie tynków
- tynkowanie , malowanie
- układanie kafelek
7. Wymiana pozostałych okien w całym budynku
8. Kasy biletowe
- przebudowa 2 kas biletowych i wykonanie nowego wjazdu na obiekt
- wykonanie nowej bramy wjazdowej na pilota oraz furki dla pieszych
- remont pozostałych kas biletowych
- montaż urządzeń zliczających kibiców
2. Renowacja boiska bocznego i naprawa pozostałych boisk:
- budowa boiska sztucznego o wym. 105 X 69 m z trybunami na 300 – 500
miejsc siedzących z oświetleniem , nagłośnieniem, oraz tablicą wyników i
ogrodzeniem boiska
- kapitalny remont pozostałych dwóch boisk piłkarskich
3. Wykonanie monitoringu całego obiektu:
- wykonanie monitoringu wizualnego z możliwością rejestracji zdarzeń
4. Boisko główne:
- renowacja płyty głównej
- montaż siedzisk na zadaszonych trybunach, przebudowa trybun wokół
boiska( wymiana siedzisk pozostałych )
- modernizacja nagłośnienia
- wykonanie oświetlenia płyty głównej
- wykonanie nowej tablicy wyników – zegar boiskowy
- pod trybunami budowa pomieszczeń socjalnych ( szatnie dla zawodników,
trenerów, sędziów , punktu medycznego, magazynu sportowego, suszarni, toalet
w tym toalety dla osób niepełnosprawnych
5. Budowa Hali z boiskiem o sztucznej nawierzchni, z łącznikiem do
budynku głównego.
- hala ze sztuczną nawierzchnią z wyposażeniem sportowym do gier
zespołowych (piłka nożna halowa, siatkówka, koszykówka, piłka ręczna)
- widownia na 300 – 500 miejsc
- nagłośnienie
- tablica wyników , zegar
- szatnie zawodnicze
- sauna i gabinet hydroterapii
- siłownia
- szatnia i łazienka dla osób niepełnosprawnych
- kawiarenka klubowa
- sala konferencyjna
6. Modernizacja boisk przed budynkiem do mini piłki nożnej i koszykówki
i siatkówki:
- naprawa boisk , poprawa ich wyglądu
7. Parking:
- budowa parkingu przed budynkiem
- budowa parkingu dla kibiców w sąsiedztwie stadionu
8. Budowa 3 zadaszonych kortów:
- wybudowanie trzech zadaszonych kortów z małym zapleczem socjalnym,
nagłośnieniem, oświetleniem, minikawiarenka.
Ireneusz Leśnikowski
rzecznik prasowy Urzędu Miasta Częstochowy
Temat: budowa domu
tak polecam załaczam zrobiłem tam masę błędów literowych ( za sztywne palce do
klepania klawiatury ) Ale zeby nie było ze nić nie unię napisać załącam
od razu umowę przedwstępną
Umowa wstępna
Zawarta w dniu ................ 2005 roku w .................................
pomiędzy, pomiędzy firmą ESTA zarejestrowanej w Warszawa ul ..........zwanym
dalej Wykonawcą reprezentowanym przez .....................( właściciel ) a
Panią/em .......................................................................
.......................................
zamieszkałą/ym .................................................................
...................................
zwaną/ym dalej Zamawiającym .
Została zawarta umowa następującej treści
§ 1
Wykonawca zobowiązuje się na żądanie „Zamawiającego” zawrzeć z zamawiającym
umowę na wykonanie domu o powierzchni użytkowej ................ m2 na działce
zamawiającego położonej w
miejscowości ........................................................ w wojew.
§ 2
Na podstawie niniejszej umowy Zamawiający otrzymuje projekt architektoniczny
domu o powierzchni użytkowej ............... m2, wraz z projektem instalacji
wod – kan i instalacji elektrycznej, za który zapłaci 1500 zł (kwota ta
zostanie rozliczona przy wpłacie ostatniej raty za wybudowany dom).
§ 3
Cenę domu ustala się na kwotę .......................... zł
(słownie: ......................................................................
...........................................
płatne w trzech ratach, tj.: .........% - I rata, następne raty w miarę postępu
robót.
Budynek zostanie wykonany z materiałów tradycyjnych to znaczy w technologii
szalunku traconego . Materiałem wiążącym będzie cement . Materiałem wykończenia
wewnątrz gips . Materiałem docieplającym budynek z zewnątrz styropian pokryty
tynkiem cienkowarstowym. na siatce z włókien PCV od strony elewacji
budynku
§ 4
Na podstawie niniejszej umowy zamawiający może podjąć czynności związane z
uzyskaniem kredytu , działki pod budowę , pozwolenia na budowę , ew. sprzedaż
wstępna tzn. przedpłata za posiadane mieszkanie , domu etc.
Gdyby umowa na wykonanie domu nie doszła do skutku z przyczyn zależnych od
zamawiającego . Zamawiającemu nie przysługuje zwrot kosztów projektu i
rozpoczętych już robót realizacji budynku.
§ 5
W sprawach nie uregulowanych umową zastosowanie mają przepisy Kodeksu
Cywilnego.
§ 6
Wszelkie zmiany i uzupełnienia treści umowy mogą być dokonywane wyłącznie w
formie aneksu podpisanego przez obie strony.
§ 7
Zamawiająca/y oświadcza , że poinformowaną/nym został , iż dla zbudowania domu
niezbędnym jest działka pod budowę i pozwolenia stosownych urzędów .
Koszty wymienione powyżej nie obejmują kosztów działki budowlanej i przyłącza
do sieci kanalizacji oraz ( odpływu ścieków , szambo lub przyłącze do
kanalizacji ulicznej ) szczegółowe koszty budowy zawiera załącznik do umowy
z wykazem kosztów poszczególnych elementów domu i cen netto .
§ 8
Wykonawca oświadcza iż dla zbudowania domu będzie używał materiałów
dopuszczonych do stosowania w budownictwie . Dom zostanie wykonany zgodnie ze
sztuką budowlaną i pod nadzorem osób uprawnionych do kontroli prac budowlanych
to znaczy inż. z uprawnieniami kierowania budową .
Dla wykonania specjalistycznych robót instalacyjnych wodnych elektrycznych i
grzewczych wykonawca może powierzyć ich przeprowadzenie podwykonawcom , ponosi
jednak odpowiedzialność taką samą jakby wykonał je osobiście .
§ 9
Umowa została sporządzona w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla
każdej ze stron
Zamawiający podpis : Wykonawca podpis
Temat: Muzeum
Banalne jest to stwierdzenie ale - pozory mylą ! Pomijając to, że najmłodsze
skrzydło zamku budowano 250 lat temu, ale zamek po pożarze odbudowano prawie
lat temu 80 ! Wtedy to np. założono instalację elektryczną, która nigdy nie
była wymieniona ! I nie chodzi o to, że nie spełnia dzisiejszych standartów
technicznych, ale jest po prostu niebiezpieczna dla zamku i ludzi jacy w nim
przebywają. Kiedy po pożarze zakładano instalację kanalizacyjną korzystało z
niej na co dzień około 40 osób (rodzina Tarnowskich i służba), a od 1944 roku
korzysta codziennie ! około 800 osób. Efekt ? Tuż pod podłogą piwnic jest istne
jezioro fekaliów zbierających się przez lata z nieszczelnych już coraz bardziej
rur instalacji. Kotłownia pamiętająca czasy Tarnowskich też nie spełnia już
wymogów bezpieczeństwa i w każdej chwili może odmówić posłuszeństwa. O tym, że
zagrożone są fundamenty zamku świadczy najlepiej rozsypujący się mur oporowy i
będące przy nim schody od strony północnej. Nasyp tej skarpy jest sztuczny i
został wykonany pod koniec XVIII wieku. Teraz trzeba ją rozebrać, zabezpieczyć
fundamenty, sklamrować je opaską żelbetową i na nowo odtworzyć nasyp i taras
widokowy. Takich spraw, bardziej czy mniej groźnych dla dalszego "życia" zamku
jest więcej, ale przecież każdy dom czy mieszkanie za życia jednego człowieka
przechodzi remont co 20-30 lat. Tymczasem ostatni remont generalny w Dzikowie
miał miejsce 80 lat temu, a na dodatek zamek ma lat 500 i nigdy nie poprawiano
np. fundamentów, które nie spełniają już w sposób właściwy swojej roli
konstrukcyjnej.
Pewnie jest to kolejny banał, ale każda szkoła mieszcząca się w obiekcie
zabytkowym dba o niego jedynie powierzchownie (np.malowanie ścian, cyklinowanie
podłóg, drobne naprawy itp.) zajmując się i - słusznie ! - przede wszystkim
powierzoną jej pieczy młodzieżą. Na dodatek przez cały okres powojenny
szkolnictwo było niedoinwestowane, a obiekty zabytkowe wymagają znacznie więcej
nakładów niż nowe budynki.Takie właśnie praktyki ugruntowały przez lata opinię,
że Dzików jest w stanie iście kwitnącym (chyba w zestawieniu z różami
zasadzonymi na podjeździe). Ale, niestety, to jedna wielka "zmyła", czego
dowiodły wykonane przez nas badania i ekspertyzy.
Czy rok 2012 to daleko ? I tak i nie ! Osobiście mam wrażenie, że jeśli tylko
remont zamku się rozpocznie - to z terminem jego ukończenia nie powinno być tak
źle. Jeszcze w tym roku przygotujemy kolejny wniosek o pieniądze unijne na
drugi etap remontu i jest bardzo możliwe, że jeszcze w trakcie realizacji I
etapu remontu rozpoczniemy etap II. Natomiast datę 2012 traktowałbym jako
moment końcowy całościowego urządzania muzeum w odnowionych komnatach
wyremontowanego już zamku. Może niektórzy jeszcze pamiętają odbudowę zamku
królewskiego w Warszawie, gdy najpierw go odbudowano, a potem sukcesywnie
urządzano komnaty. Ostatnią - Salę Balową oddano dopiero w 1985 roku, a w
ubiegłym ogrody królewskie. Z naszym zamkiem dzikowskim będzie o wiele
szybciej, bo nie jest on zbyt duży, ani specjalnie skomplikowany. Proszę jednak
pamiętać, że każda praca i technologia wymaga odpowiedniego czasu, pieniądze
pozyskuje się z różnych źródeł, mamy ustawę o zamówieniach publicznych,
przetargi, odwołania i inne "przyjemności", które pochłaniają czas. Ale mimo
to - warto !!! Projekty odnowienia zamku są rewelacyjne - będzie on wielką
ozdobą i chlubą Tarnobrzega - co do tego nie mam najmniejszej wątpliwości !
Przede wszystkim dzięki zamkowi Tarnobrzeg stanie się znaczącym ośrodkiem
turystycznym, co razem z zalewem machowskim i bliskim sąsiedztwem Baranowa i
Sandomierza dodatkowo podniesie jego atrakcyjność i rangę. Tak naprawdę mogę
mieć do wszystkich tylko jeden apel: aby nie wątpili w sens tego
przedsięwzięcia, aby je wspierali, choćby tylko moralnie i duchowo. Bo
odnowiony zamek jako muzeum to nie tylko cel marzycieli i zapaleńców, ale
autentyczna, ogromna szansa dla nas wszystkich mieszkających w Tarnobrzegu.
Proszę też pamiętać, że oprócz zamku trzeba będzie jeszcze uporządkować i
odnowić park, odrestaurować zachowane fragmenty dawnych fortyfikacji, wreszcie
odnowić i przystosować do nowych funkcji zespół dawnych kuchni zamkowych,
ujeżdżalnie i powozownie oraz elektrownię zamkową, a także rozszerzyć obszar
parku o sąsiednie pola i łąki. Wtedy dopiero zespół zamkowy będzie absolutnie
niezwykłym i superatrakcyjnym centrum muzealno-kongrsowo-turystycznym, jakiego
właściwie jeszcze w Polsce nie ma !
Temat: Lokatorzy prywatnych kamienic - kończy się okre...
znowu popadasz w sprzeczności!!
Gość portalu: pitt napisał(a):
> 1/ mieszkali 50 lat za friko
> ZA JAKIE FRIKO
> PLACILI I ZA REMONTY TEZ PLACILI, INACZEJ KAMIENICE BY SIE DAWNO ROZPADLY
jakto przeciez sam pisałeś
"przez 50 lat komuny ktos
jednak placil za utrzymanie i remonty tych kamienic. kto? My obywatele"
wynikałao z tego, że wg Ciebie kamienice utrzymywali wszyscy obywatele ale nie
lokatory!! dlatego ja pisalem "
A pozatym przeciez lokatorzy płacili czynsz który zgodnie z rozporządzeniem w
całosci szedł na utrzymanie kamienic, wbrew pozorom do końca lat 1970
wystarczał on na bieżace remonty i utrzymanie - "
ustal wreszcie stanowisko !!!! bo miotasz sie a tak w ogóle nie lepiej chwilke
pomyslec i nie pisac takich bredni -
> 2/jak remontowali a nie wymieniali to ok tak należało nalezy i bedzie
należało
> -
> a niby jka ma byc lokator ma uzyac a właściciel narwawiać?
> A JAK TY WYNAJMUJESZ TO PEWNIE JESZCZE WLASCICIELOWI MEBLE KUPUJESZ W
> PREZENCIE..CO?
masz ogromne luki w wiedzy na ten temat zatem lepiej sie nie wypowiadaj na
temat o którym nie masz pojęcia to o czym pisałem to sa przepisy prawne w tej
materii poczytaj zanim znowu jakąs głupote zasadzisz!!
konkretnie
projekt o zmi9anie ustawy ustawy
www.umirm.gov.pl/nowa2.htm
Art. 6b. 1. Najemca jest obowiązany utrzymywać lokal we właściwym stanie
technicznym i higieniczno-sanitarnym określonym odrębnymi przepisami oraz
przestrzegać porządku domowego. Najemca jest także obowiązany dbać i chronić
przed uszkodzeniem lub dewastacją części budynku przeznaczone do wspólnego
użytku, jak dźwigi osobowe, klatki schodowe, korytarze, pomieszczenia zsypów,
inne pomieszczenia gospodarcze oraz otoczenie budynku.
2. Najemcę obciąża naprawa i konserwacja:
1) podłóg, posadzek, wykładzin podłogowych oraz ściennych okładzin
ceramicznych, szklanych i innych,
2) okien i drzwi,
3)wbudowanych mebli, łącznie z ich wymianą,
4) trzonów kuchennych, kuchni i grzejników wody przepływowej (gazowych,
elektrycznych i węglowych), podgrzewaczy wody, wanien, brodzików, mis
klozetowych, zlewozmywaków i umywalek wraz z syfonami, baterii i zaworów
czerpalnych oraz innych urządzeń sanitarnych, w które lokal jest wyposażony,
łącznie z ich wymianą,
5) osprzętu i zabezpieczeń instalacji elektrycznej, z wyłączeniem wymiany
przewodów oraz osprzętu anteny zbiorczej,
6) pieców węglowych i akumulacyjnych, łącznie z wymianą zużytych elementów,
7) etażowego centralnego ogrzewania, a w wypadku gdy nie zostało ono
zainstalowane na koszt wynajmującego, także jego wymiana,
8) przewodów odpływowych urządzeń sanitarnych aż do pionów zbiorczych, w tym
niezwłoczne usuwanie ich niedrożności,
9) innych elementów wyposażenia lokalu i pomieszczeń przynależnych poprzez:
a) malowanie lub tapetowanie oraz naprawę uszkodzeń tynków ścian i sufitów,
b) malowanie drzwi i okien, wbudowanych mebli, urządzeń kuchennych, sanitarnych
i grzewczych.
Jest to przywrócenie przepisów z 1994 roku art 10
debowy-park.republika.pl/cgi/o_najmie_lokali_mieszkalnych.htm
oraz wczesniejszej oboiązującego od 1974 prawa lokaloego!!
> 3/ nie muszą kredytu szukac wystarczy wynając to na co ich stac!!!
> JASNE
> MATKE Z 3 DZIECI NIE WIEM CZY STAC NA KAWALERKE
> NO ALE TY TWARDZIELU I MADRALU PEWNIE BYS JA POSLAL POD MOST TAK?
Nadal ukazujesz swój problem niemożności rozumienia tekstu pisanego poczytaj
moja odp na post powyżej tam wyłuszczyłem Ci wszystko
forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=410&w=13976705&a=14031284
A tak ogólnie czy napradę musisz nie szanowac słów tylko pisac co ci slina na
język przyniesie!!
Pozdrawiam
Temat: Brzydkie nowe "kamienice" na Nawrot.
Projekt przewiduje budowę wielorodzinnych budynków mieszkalnych w układzie
tradycyjnej zabudowy śródmiejskiej. Jest to zespół budynków
czterokondygnacyjnych gdzie zaprojektowano pomieszczenia usługowe na parterze i
mieszkania na pozostałych kondygnacjach. W parterach zlokalizowano komórki
lokatorskie i suszarnie oraz pomieszczenia instalacyjne. W głębi posesji
zlokalizowano mieszkanie dla osoby niepełnosprawnej. Linia zabudowy została
odsunięta od uzbrojenia zlokalizowanego w chodniku ulicy, w celu zmniejszenia
kosztów zabezpieczenia wykopu. Projektowany budynek uzupełnia linie zabudowy i
łączy się z adaptowaną zabudową istniejącą wzdłuż ulicy, natomiast wyburzane
obiekty zastąpiono nowym budynkiem mieszkalnym. Powierzchnia mieszkalna 1 317,68
m2, powierzchnia usługowa 372,79 m2, ilość mieszkań 28, z tego jednopokojowych
9, dwupokojowych 15 i trzypokojowych 3 + mieszkanie dla niepełnosprawnego, z
wystarczającą ilością stanowisk parkingowych i garaży (28). Obiekty
zaprojektowano w technologii monolitycznej (ściany konstrukcyjne i stropy) z
tradycyjnie wykonanymi ścianami osłonowymi. W parterach przewiduje się
uzupełnienia ustrojów płytowych elementami szkieletu. Garaże będą wbudowane w
partery budynków, a miejsca parkingowe wykonane z ażurowych płyt betonowych
wypełnionych trawą. Zaprojektowano pomieszczenie na odpady.
Budynki zaprojektowano zgodnie z wymaganiami stawianymi dla budynków
finansowanych przy udziale kredytów ze środków Krajowego Funduszu
Mieszkaniowego. Każde mieszkanie jest wyposażone w wannę, umywalkę, miskę
ustępową, zlewozmywak dwukomorowy oraz kuchnię czteropalnikową z piekarnikiem.
Są to budynki czterokondygnacyjne podpiwniczone, a więźba dachowa składa się z
krokwi i murłat oraz deskowania. Całość jest wentylowana z odprowadzeniem wód
opadowych na zewnątrz. Elewację urozmaicono dwoma wykuszami o różnych
rozwiązaniach architektonicznych pokreślającymi pionowe podziały elewacji.
W części podpiwniczonej budynków zaprojektowano komórki lokatorskie,
pomieszczenia gospodarcze (w tym wózkownie), pomieszczenia przyłączy wody.
Budynki są wyposażone w instalację gazową, c.o. c.w. i z.w. elektryczną,
odgromową, kanalizację deszczową i ściekową, instalację telewizji kablowej,
domofony oraz instalację abonencką przystosowaną do podłączenia do sieci
telefonicznej. Mieszkańcy mogą też korzystać z dostępu do sieci internetowej
poprzez stałe łącza bądź za pośrednictwem telefonii kablowej.
Podstawą konstrukcji budynku w zakresie kondygnacji mieszkalnych stanowi
konstrukcja żelbetowa (ściany pełne i słupy oraz ściany żelbetowe) wypełniona
cegłą kratówką układaną na zaprawie cementowo-wapiennej. Ściana szczytowa
wykonana będzie z z cegły kratówki - mur dwuwarstwowy. Pozostały system
budownictwa z elementami indywidualnie doprojektowanymi.
Fundamenty budynku zaprojektowano w postaci ław żelbetowych o przekroju
prostokątnym izolowanych.
Ściany piwnic – murowane z cegły pełnej na zaprawie cementowej, docieplone
styropianem o gr. 5 cm, izolowane.
Ściany kondygnacji mieszkalnych (powtarzalnych) - monolityczne i murowane cegłą
kratówką.
Ściany działowe - murowane cegłą pełną i kratówką, w kondygnacjach mieszkalnych
o grubości 12 cm murowane cegłą dziurawką.
Stropy - żelbetowe -18 cm .
Dach - monolityczny.
Attyka.
Kominy wentylacji grawitacyjnej - wykonane z cegły pełnej, otynkowane, zamknięte
od góry płytką zelbetową.
Komunikacja pionowa - klatki schodowe dwubiegowe zaprojektowane na trakcie 3,00
m i głębokości 6,60 m z zastosowaniem elementów monolitycznych dostosowanych do
wysokości kondygnacji 2,86 m.
Ślusarka, stolarka okienna i drzwiowa wg projektu. stolarka okienna wg projektu,
stolarka drzwiowa wg projektu, ślusarka drzwiowa wg projektu, ślusarka okienna
wg projektu, ślusarka stalowa wg projektu, balustrady loggii wg projektu,
balustrada klatki schodowej wg projektu.
Obróbki blacharskie wg projektu, wykończenie wewnętrzne wg projektu, posadzki i
warstwy wg projektu, parapety wg projektu, malowanie ścian i sufitów wg
projektu, cokoły wg projektu, wykończenie zewnętrzne wg projektu, opaski wokół
budynków – betonowe z płyt chodnikowych 30 x 30 cm układanych ze spadkiem od
budynku. W budynkach znajdują się ,mieszkania dostosowane do potrzeb osób
niepełnosprawnych.
Przewidywany koszt inwestycji.
Powierzchnia użytkowa lokali mieszkalnych
- 1 317,68 m2,
Ilość mieszkań - 28
Wskaźnik przeliczeniowy 1 m2 ustalony Zarządzeniem Wojewody Łódzkiego na I
kwartał 2005 r.
2 405 zł
Łączny koszt budowy lokali mieszkalnych (brutto) -
3 013 078 zł
Struktura finansowania.
Wpłaty z tytułu partycypacji
- 420 000 zł
Wartość gruntu
- 180 000 zł
Dokumentacja techniczna
- 41 998 zł
Środki własne - 734 957 zł
Kredyt KFM
- 1 832 916 zł
Temat: Prezydent Krakowa zezwala na nadbudowę fortu św...
Stan Fortu Św. benedykta w 1999 roku
"Fort nr 31 „Święty Benedykt”
(...)
Do dziś – mimo postępującej dewastacji – przetrwało wiele elementów pierwotnego
wystroju i wyposażenia fortu, w tym stolarka bram i części drzwi wewnętrznych,
unikalny przesuwny most zwodzony czy kamienne portale. Dodatkowo podnosi to
wartość zabytku. W otoczeniu przetrwały umocnienia ziemne przedstoku, część
fortyfikacji bastionowych z półbastionem VIII, fragmentami kurtyn i fosą wykutą
w skale.
Powierzchnia użytkowa fortu wynosi ok. 1500 m2. Obiekt wraz z działką o
powierzchni ok. 4 ha stanowi własność komunalną. W związku z postępującą
dewastacją fortu, już w połowie 1991 r. WOZ podjął decyzję o jego zabezpieczeniu
i rozpoczęciu podstawowych prac konserwatorskich.
Prace rozpoczęły się we wrześniu 1991 r. W pierwszej kolejności usunięto gruz,
śmieci i samosiewy z budynku fortu i jego otoczenia, oczyszczono fosę, w miejscu
zniszczonego wykonano nowy, prowizoryczny dach nad wałem artylerii i tarasem
strzeleckim, zabezpieczono podstawowe elementy zabytkowego wyposażenia. W roku
następnym rozpoczął się remont konserwatorski obiektu. Wykonano badania
architektoniczne i archeologiczne, dokonując wielu cennych odkryć. Dodatkowe,
niezwykle cenne informacje przyniosła kwerenda przeprowadzona w Centralnym
Archiwum Wojskowym w Warszawie, gdzie ujawniono zespół planów fortu z lat
1853-1927. Opierając się na powyższych materiałach, Pracownie Konserwacji
Zabytków wykonały kolejne części projektu. Opracowano m.in. projekt techniczny
przedbramia z koncepcją rekonstrukcji mostu zwodzonego, projekt techniczny
tarasu strzeleckiego wraz z częściową rekonstrukcją krendlaża, projekt wału
artylerii, wałów moździerzowych wraz z kotłownią gazową, projekt techniczny
stałego dachu nad częścią wału artylerii.
Opierając się na zatwierdzonych dokumentacjach, rozpoczęto prace remontowe,
wykonane w latach 1992-1996 przez Pracownie Konserwacji Zabytków, a w 1997 r.
przez Przedsiębiorstwo Rewaloryzacji Zabytków. Skoncentrowano się na pracach na
najwyższej kondygnacji, gdzie m.in. nad częścią fortu wykonano stały dach o
konstrukcji metalowej, powtarzający formę prowizorycznego dachu,
zabezpieczającego obiekt w czasach austriackich w okresie pokoju. W pozostałej
części wału artylerii wykonano nową izolację oraz konstrukcję, pozwalającą na
rekonstrukcję formy ziemnej. Podobnie zaawansowano też prace na tarasie
strzeleckim, gdzie uzupełniono zniszczone fragmenty krendlaża i wyremontowano
dawne schody moździerzowe (planowane tu były kotłownia gazowa i zaplecze
kawiarni). Na tej kondygnacji przywrócono też drewniane wysięgniki dawnych
dźwigów, które mają podtrzymywać namiotowe zadaszenie dziedzińca. W ścianach i
sklepieniach kondygnacji niższych uzupełniono większość ubytków ceglanego wątku.
Do fortu doprowadzono instalację wodociągową i kanalizację.
W 1998 roku prace w forcie zostały przerwane, głównie z powodu braku
użytkownika. Bez określenia docelowej funkcji obiektu nie można wykonywać prac
we wnętrzach, a planowane wprowadzenie odarniowania na wał artylerii na
najwyższej kondygnacji wiąże się z jego stałą pielęgnacja, której obecnie nikt
nie zapewni. Obiekt, choć zamknięty, jednak nie jest strzeżony – w wyniku
powtarzających się włamań doszło już do dewastacji nowo wbudowanych elementów.
Dotychczasowe prace remontowo-konserwatorskie finansowane były z budżetu miasta
(rok 1991 i 1996-1997) i z Narodowego Funduszu Odnowy Zabytków Krakowa (lata
1992-1997). Dotychczas wydatkowano ponad 700 tys. zł. Do wykonania pozostaje
jeszcze wiele prac o charakterze ściśle konserwatorskim i zabezpieczającym, np.
zamknięcie obiektu przez wykonanie kompletu stolarki, odnowienie mostu
zwodzonego oraz kamieniarki wewnątrz fortu i na elewacjach. Prace związane z
nową infrastrukturą wewnętrzną, np. ogrzewanie, instalacje wod.-kan. i
elektryczne, oświetlenie są niemożliwe do realizacji bez określenia użytkownika.
Na wykonanie czekają również prace w otoczeniu fortu: dokończenie formowania
profilu ziemnego przedstoku, remont baterii artyleryjskiej oraz związanej z nią
podziemnej prochowni, uporządkowanie fortyfikacji bastionowych wraz z fosą.”
Autor: Jan Janczykowski
(Przewodnik po Forcie św. Benedykta wydany na Małopolskie Dni Dziedzictwa
Kulturowego w 1999 r.)
Temat: Jak zostałem ME Expatem...
kdonovotny napisał:
> Czytałem o Biurze Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej -jest
> taka instytucja i wydaje mi się powinni coś wiedzieć na temat recertyfikacji
> uprawnień za granicą.
Problem w tym, że w firmach anglosaskich uznaje się członkowstwo organizacji
zawodowych. Tam się płaci składki i za to organizacje te dają ubezpiecznie
odpowiedzialności cywilnej za ewentualne błędy zawodowe. Polskie papiery nie
dają ubezpieczenia OC poza granicami Polski.
> A nawiązując do uprawnień w budownictwie - jaka jest najprostsza droga do ich
> uzyskania? 2 lata budowy, potem 2 lata biura projektowego?
> Przynajmniej tak jest w branży elektrycznej.
Papiery na projektowanie i kierowanie robotami są niekompatybline. Na
uprawnienia kierownika budowy nie potrzeba ani kwadransa pracy w biurze
projektowym, a na uprawnienia projektowe wymagana jest praktyka na budowie. Jak
patrzę na te projekty, co je czasami dostaję, to wydaj mi się, że ten przepis
jest jakoś "obchodzony"...
> Budujesz "Złote Tarasy"? Rewelacyjny kompleks. Startowaliśmy w przetargu na
> okablowanie strukturalne, ale umoczyliśmy.
Eeee... niezupełnie. Ja buduję Rondo 1, znany też jako Rondo ONZ. To jest po
drugiej stronie "Hollidaya". GW na "Tarsach" jest Skanska.
> Wydaje mi się że w Polsce rynek inżynierskich firm konsultingowych jest mały.
Bo u nas konsulting sprowadza się do pisania uczonych uzasadnień, że najdroższa
i najmniej kompetentna oferta jest najlepsza (a jest dlatego, że związana z nią
była łapówka dla Decydenta).
> Rok temu fińska firma uruchamiająca małe elektrownie oferowała mi niecałe 2000
> EUR za miesiąc. Wszedłbym w ten deal z pocałowaniem ręki, ale chyba czegoś
> zabrakło. Szczęścia? Do dziś nie wiem, oficjalna wersja - anulowanie kontraktu
> (podobno Saddam Hussein i wojna w Zatoce, nagły kryzys itd...)
Za drugim arzem Ci się uda, a jak nie za drugim, to za trzecim. Napewno
brakowało 1 maja 2004 - bo zatrudnianie osoby spoza Unii to kłopoty z papierami
i urzędnicy kadrowi w firmie, która rozpisała to ogłoszenie nie mieli widocznie
ochoty w to się bawić.
> A teraz mam pytanko z innej beczki - architekt jest odpowiedzialny za wizję
projektu, budynku itp. A co z obliczeniami konstrukcji? To działka budowlańcca,
prawda? Czy możliwe że małe obiekty od początku do końca projektuje architekt?
To nie jest tak. Architekt robi "wizję" i koordynuje całość. On zatrudnia
Konstruktora i Projektnta Instalacji. Niby Konstruktor jest budowlańcem, ale
nie pracuje na budowie. Na budowie ludzi zatrudnia Generalny Wykonawca. Czasami
GW zatrudnia także architektów, konstruktorów i instalatorów do zrobienia
projektu wykonawczego.
Temat: Samochod(ziki)y elektryczne
Nie ta technologia
Gość portalu: Piort napisał(a):
> W każdym miejscu Ziemi można dowiercić się do gorących miejsc, tylko że w
> jednych płycej, a w drugich głębiej. .... a instalacja o ciśnieniu 50 bar i
temeperaturze ok 500 C, ... jest groźna. Jakoś do tej pory chyba
> nikt nie produkuje energii elektrycznej w ten sposób, .... Profesorowie są
różni i chyba warto posłużyć sie własnym ... rozumem zanim przyjmie się cudze
opinie. .... Już to, że mieszasz polityke i ideologię do techniczno-
ekonomiczych rozwiązań -"szkoleni w instytutach ... moskiewskich"-, świadczy
raczej o Twojej nieobiektywności i o przyjmowaniu za swoje cudzych poglądów,
niż o własnym zdaniu opartym na rzetelnej wiedzy.
==================
Zwieźle. Nie ta technologia. ani płytka geotermia vide Zakopane chopciaż do
celoalnych warto, ani pozyskiwanie pary przegrzanej do napędu turbin. W
Polsce i praktycznie tylko w Polsce już teraz (85% obszaru kraju od Płn-
Zach do Płd-Wsch) można uzyskiwać energię z ekonomicznej głębokości do 3000m
a w perspektywie kilkusetletniej nawet do 10000m. Tylko Polska jest w
posiadaniu takich pokładów na ekonomicznej głębokości. Co do technologii-
projekt nie przewiduje wydobycia na powierzchnię wód geotermalnych wprost i
nie ma tu mowy o "zasolonej wodzie" wydobywanej na zewnątrz i niszczącej
instalacje i środowisko. Co do przyjmowania cudzej wiedzy , oczywiście tak. Na
tym polega rozwój cywilizacji aby przyjmować wiedzę pokoleń i uznanych
autorytetów i dokładać własne drobiny do tej skarbnicy. Nikt nie buduje za
każdym razem od nowa, wiedzy systemem Kartezjusza poczynając od metodeycznego
zwątpienia (cogito ergo sum). Aktywne życie człowieka ma ograniczony czas.
Drugim aspektem jest konieczność natychmiastowej nacjonalizacji geotermalnych
zasobów aby uniemożliwić zakup polskiej ziemi za bezcen z prawem do
nieograniczonej eksploatacji. (drugim bogactwem jest zasób zdatnej do spożycia
wody- niestety ograniczonej ilościowo) o objętości porównywalnej z trójkrpotną
objętością Morza Kaspijskiego, ale to inne zagadnienie chociaż już w Warszawie
jest spoółka niemiecka przygotowująca się do tej eksploatacji.
Co do mieszania polityki. Oczywiście tak. Nie można oddzielić politycznych
decyzji od gospodarki w skali kraju i pośrednio od technologii
wielkoprzemysłowej. Tak czy inaczej nie może taki być aby za 2PL/ha obcy
inwestor mógł otrzymywać promesę do prawa zakupu ziemi bez ograniczeń z prawem
do wszystkiego co jest pod powierzchnią. Stąd potrzeba natychmiastowej
nacjonalizacji wszelkich złóż podziemnych aby były własnością Narodu (nie
państwa. Co do przyjmowania opinii i wyników badań i opracowań, profesorów tych
czy innych. Do mnie przemawiają argumenty zarówno logiczne jak i
uwzględniające interes narodowy i społeczny oraz interes przyszłych pokoleń
Polaków. Również wyliczenia opłacalności ekonomicznej są pierwszoplanowe.
Jedynym argumentem ogólnym przemawiającym przeciw polskiej geotermii jet opcja
nadrzędności panświatowego ustroju nad partykularnym dobrem Polski. Takim
internacjonalistą to ja nie jestem.
Temat: Newsletter 3
Spora inwestycja mieszkaniowa (zupełnie nowa!)
Nowe osiedle firmy Rafin na Partynicach
Maciej Miskiewicz 06-09-2004 , ostatnia aktualizacja 06-09-2004 18:20
Domy wśród zieleni i przyjazne, naturalne technologie zapowiada spółka Rafin
Nowe osiedle powstanie na działce o powierzchni 6,5 ha przy ul. Zwycięskiej,
naprzeciwko hotelu Agro, 200 metrów za przejazdem kolejowym. Inwestorem jest
spółka Rafin. To jej pierwsze przedsięwzięcie, ale w planach są już następne,
m.in. osiedle na Karłowicach.
Dla aktywnych
Zdaniem dewelopera największym atutem nowego osiedla jest lokalizacja. - Myślę,
że to bardzo dobra propozycja dla ludzi, którzy lubią aktywny wypoczynek -
podkreśla Tomasz Tyc, specjalista ds. rozwoju w spółce Rafin. Osiedle powstanie
w otoczeniu terenów zielonych. Nazwa "Złota Podkowa" nawiązuje do sąsiedztwa
toru wyścigów konnych.
W pobliżu osiedla są trzy szkoły podstawowe (SP nr 34, 23 i 90), dwa gimnazja
(nr 25 i 38) , dwa przedszkole (nr 139 i 28) i XXIV LO. Kłopotu mieszkańcom nie
sprawi też wyprawa na zakupy. Dojazd do dwóch dużych centrów handlowych -
Auchan i Bielany - zajmuje kilka minut.
W sąsiedztwie nie brakuje terenów rekreacyjnych: są korty tenisowe, boisko przy
ul. Zwycięskiej. - Łatwo i szybko można dostać się do ośrodka MOSiR-u na ul.
Spiskiej i parku Południowego - dodaje Tomasz Tyc.
Kolejną zaletą jest układ komunikacyjny. Bezpośrednio przy działce, na której
staną nowe domy, jest przystanek autobusów komunikacji miejskiej: linii 113 i
249. Zatrzymują się też tam darmowe autobusy do centrów handlowych na
Bielanach. - Chyba jednak największym udogodnieniem jest szybki dojazd do
centrum dwiema dwupasmowymi arteriami: ul. Karkonoską, Powstańców Śl. i ul.
Ślężną - podkreśla Tomasz Tyc.
Szybko też można się stąd wydostać za rogatki miasta. Z węzła bielańskiego
można wyjechać w kierunku granicy niemieckiej, Katowic, Kudowy i Jeleniej Góry,
a gdy powstanie południowo-wschodnia obwodnica Wrocławia, czyli droga Bielany -
Długołęka, będzie można dotrzeć do wylotu na Warszawę bez konieczności
przebijania się przez miasto.
W pierwszym etapie deweloper wybuduje cztery trzyklatkowe budynki, jeden
dwukondygnacyjny i trzy trzykondygnacyjne. Powstanie 150 mieszkań, najmniejsze
to kawalerki, największe trzypokojowe, o pow. od 35 do 86 mkw., także
dwupoziomowe. Z tych na parterze mieszkańcy wychodzić będą na tarasy o
powierzchni ok. 30 mkw. Z kolei wszystkie lokale na piętrze mają zaprojektowane
balkony. -Architektura budynków zapewnia intymność przebywania na tarasach i
balkonach - podkreśla Marek Skorupski, autor projektu osiedla. Klienci mogą
zamówić aranżacje wnętrz, mieszkania mogą być łączone. - W części mieszkań na
poddaszach będzie można podłączyć kominki - zachwala Marek Skorupski.
Pod budynkami przewidziany jest garaż podziemny i komórki lokatorskie. -
Dodatkowe miejsca parkingowe są na zewnątrz budynków - mówi Tomasz Tyc. Budynki
przystosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Przyjazne technologie
Autorami projektu są architekci z pracowni ARCH-E.
Budynki będą stawiane z cegły SILKI. Zdaniem dewelopera to bardzo dobry
materiał. - Ma takie same właściwości jak piaskowiec - podkreśla Tomasz Tyc. Do
atutów cegły silikatowej należą dobre właściwości akustyczne, niepalność i to,
że materiał oddycha, dzięki czemu nie tworzy się grzyb. Ściany zostaną
docieplone styropianem i pokryte tynkiem strukturalnym, stropy są typu
Filigran, stolarka okienna - drewniana, a dwuspadowy dach pokryty czerwoną
dachówką.
Każdy budynek wyposażony będzie we własną kotłownię. Nie będzie instalacji
gazowej, ale będą oczywiście instalacje wodno-kanalizacyjna, elektryczna,
domofonowa (z możliwością zamontowania wideodomofonu), telefoniczna, TV i
internetowa. W każdym mieszkaniu będą liczniki, tak by lokatorzy rozliczali się
indywidualnie i płacili tylko za to, co sami zużyli.
Elewacje będą utrzymane w ciepłych, pastelowych kolorach z detalami z ceramiki
i drewna. Deweloper zadbał też o zagospodarowanie terenu, na którym 30 procent
to zieleń. Projektanci nie zapomnieli o placach zabaw, małej architekturze,
drogach dojazdowych. Działka będzie ogrodzona. - Mieszkańcy mogą zdecydować się
albo na monitoring, albo na ochroniarzy - mówi Tomasz Tyc.
Cenna metra kwadratowego będzie wahała się od 2800 do 3200 zł (netto).
Bezpieczeństwo wpłacanych pieniędzy ma zapewnić rachunek powierniczy (środki
wpłacane przez klientów wpływają na rachunek bankowy, bank wypłaca deweloperowi
pieniądze po zakończeniu kolejnych etapów budowy).
Budowa właśnie się rozpoczyna. Zakończenie prac już wiosną 2005 r.
Rafis już myślałem, że to ty jesteś inwestorem tego osiedla (Rafin, zmienić
tylko "n" na "s" i byłyby Rafis) :)))
Temat: Jak zostałem ME Expatem...
> Problem w tym, że w firmach anglosaskich uznaje się członkowstwo organizacji
> zawodowych. Tam się płaci składki i za to organizacje te dają ubezpiecznie
> odpowiedzialności cywilnej za ewentualne błędy zawodowe. Polskie papiery nie
> dają ubezpieczenia OC poza granicami Polski.
-no to nie rozumiem. Jakie są kryteria przyjmowania do takich organizacji?
Chyba to nie to samo co nasza Izba Inżynierów Budownictwa???
Bo wynikałoby z tego że się zapisuję, płacę i mogę projektować.
>Jak patrzę na te projekty, co je czasami dostaję, to wydaj mi się, że ten
przepis jest jakoś "obchodzony"...
-wnioskuję że jesteś kierownikiem budowy? Jaki charakter ma ta praca?
Czy trzeba mieć specyficzne cechy (chodzi o zarządzanie ludźmi - robotnikami,
majstrami itp.) Czy większe jest pole do popisu (rozwój kariery) dla kierowników
budów, czy też dla projektantó/konstrukorów?
> Eeee... niezupełnie. Ja buduję Rondo 1, znany też jako Rondo ONZ.
-aaaa... Ten, nieźle. 40 kondygnacji.. fiiu fiu...
Tylko wciąż mnie zastanawia jedna rzecz - wszystkie większe budowle w kraju
robią biura architektoniczne z zachodu. Czy to inwestor "przynosi" architekta ze
sobą?
> Bo u nas konsulting sprowadza się do pisania uczonych uzasadnień, że
najdroższa i najmniej kompetentna oferta jest najlepsza (a jest dlatego, że
związana z nią była łapówka dla Decydenta).
-tiaaa... w aktualnej pracy czasami mam wątpliwą przyjemność startować w
przetargach. Roboty full nad projektem i ofertą, a potem każdy się dziwi jak to
możliwe że no-name firma wygrała...
A wracając do Shanahan Engineering - znasz jeszcze jakieś fajne (lub mniej
fajne) firmy inżynierskie?
>Architekt robi "wizję" i koordynuje całość. On zatrudnia
>Konstruktora i Projektnta Instalacji.
>Czasami GW zatrudnia także architektów, konstruktorów i instalatorów do
>zrobienia projektu wykonawczego.
Okej, czy istnieją w takim razie typowe biura konstrukcyjne, czy jest to
"wplecione" niejako w biuro architektoniczne?
>PS.
>Wysyłanie CV na adresy firm angielskich, które nie dawały ogłoszeń w polskiej
>prasie nie ma sensu. Szkoda pieniędzy na znaczki pocztowe.
-to co mam zrobić jak zamarzy mi się praca w tej lub innej zagranicznej firmie?
Co byś zrobił na moim miejscu?
Powiem Ci o jednym wydarzeniu -nie więcej niż rok temu, jak u mnie w firmie były
czystki - myslalem ze mnie wywala - intensywnie szukalem roboty w Irlandii w
firmach wykonawczych w branzy elektrycznej (doswiadczenie i te sprawy...) Na 40
wyslanych maili 3 kolesi odpowiedzialo. 1 uprzejmie podziękował, drugi że może w
przyszłości (co na jedno wychodzi), jedynie trzeci prosil bym koniecznie
zadzwonil (wiec sposób zadziałał). Niestety okazało się że Unia kończy się na
Odrze, a ja jestem znad Wisły ;-(.
Grunt to próbować.
Pozdrawiam.
KDO
Temat: W Łodzi będzie spalarnia śmieci z regionu
Trochę o spalarni
Jako część Koalicji SERIO występujemy na arenie ogólnopolskiej przeciwko
bezrefleksyjnemu budowaniu spalarni.
Nie chodzi tutaj o sprzeciw przeciw technologii spalania, ile o jej
umiejscowienie w systemie gospodarki odpadami ....oraz o koszta.
To prawda, że w Europie jest wiele spalarni i że one fukcjonują w miarę
dobrze. Przykłady z Malmoe czy Wiednia są dobre.
Proszę jednak zwrócić uwagę, że w UE spalanie jest na najwyższym poziomie w
tych krajach, gdzie funkcjonuje perfekcyjny recykling, np w Danii, Szwecji,
Niemczech, Austrii czy Hollandii. Tam recykling (materiałowy, kaucje,
kompostowanie, biogaz ) obejmuje od 50 do 60% sumy odpadów komunalnych. W
Polsce? Ok, 5-7 %.
Już ta cyfra powinna być małym dzwonkiem alarmowym. Zasada działa przecież w
drugą stronę: słaby recykling - słabe spalanie i słaby odzysk energii ze spalania.
W Niemczech jeden koncern energetyczny potrafi wybudować wspaniałą spalarnię w
Magdeburgu, za 250 mln EUR, do których wysyła się zagraniczne wycieczki (dziś
była tam grupa mieszkańców Białegostoku w ramach konsultacji społecznych) jak
i "tańszą" spalarnię w Grossraeschen za 80 mln EUR, która już taka wspaniała
nie jest (
fotki ).
Dlatego pierwsza zasada dla mieszkańców, którym nieobojętny jest stan
gospodarki w Łodzi: dyskutując o spalarni, wymuście na władzach, by do
spalarni trafiało maksymalnie 50% odpadów przewidzianych na rok 2015, a reszta
obligatoryjnie szła do recyklingu.
Spalarnia jest też inwestycją drogą. Łódź może liczyć na duże dofinansowanie
unijne, warto walczyć o takie pieniądze, jednak należy sobie doliczyć realny
koszt budowy spalarni oraz formę kredytowania "wkładu miejskiego". Koszta
finansowania mogą bardzo podrożyć projekt a nowoczesność kosztuje. Liczy się
średnio ok 750 tys EUR na każde 1000 ton mocy produkcyjnej, co daje dla 250
tys ton w Łodzi koszt rzędu 790 mln PLN (kurs eur = 4,2 PLN) Kto pokryje
różnicę 790 - 385 mln PLN? To koszt miejski....
Dlatego druga zasada: dopytajcie się bardzo dokładnie o realny koszt
inwestycji oraz o planowany koszt dla mieszkańca. Czy Łódź i aglometacja
produkuje łócznie pół miliona ton odpadów, by spalać 250 tys ton (50% odpadów
resztkowych?
Z tą zasadą powiązane jest jeszcze pytanie o alternatywy: czy w Łódzi nie
można postawić
zakładów
mechaniczno-biologicznych typu MBA czy MBS wraz z instalacją do
produkcji paliw alternatywnych dla elektrowni w Bełchatowie lub cementowni?
Bilanse
energetyczne takiego systemu są bardzo obiecujące, takie systemy ma
np Drezno, Barcelona, Berlin, Lipsk , Ateny czy Sevilla.
Takie systemy są tańsze, przez co w przyszłości mieszkaniec mniej zapłaci.
Barcelona w odróżnieniu od Wiednia uznała, że instalacje gospodarki odpadami
to nie atrakcja turystyczna ale konieczność, ma to być skuteczne i nie za
drogie, a zaoszcządzone pieniądze wydać na rewitalizację miasta i turystykę.
Ostatnia sprawa to sprawność energetyczna, w szczególności poszanowanie
energii w myśl dyrektyw 2004/8 i 2006/32. Lódź, jak zresztą każde duże miasto
w Polsce, stoi energeciepłownictwem zawodowym opartym na węglu. W kilku
elektrociepłowniach produkowana jest energia elektryczna na sprzedaż a w
skojarzeniu "odpadowa" energia cieplna, której jest w nadmiarze. Idea
odzyskiwania energii ze śmieci jest ekologicznie nie do podważenia, pod jednym
jednak warunkiem: wyprodukowana energia ze śmieci musi realnie
substytucjonować całkiem konkretną ilość ton węgla, która nie zostanie spalona
w przypadku włączenia spalarni do sieci.
Dlatego trzecia zasada: spytajcie się w której konkretnie
elektrociepłowni i o ile konkretnie zostanie ograniczone spalanie węgla
kamiennego gdy ruszy spalarnia. Milczenie na ten temat może oznaczać jedno: Z
jednej strony wmiawiać się będzie mieszkańcom, że ogrzewają się ekologicznym
ciepłem, z drugiej przez wieże chłodnicze EC będzie uciekać jeszce więcej
"czarnej" energii odpadowej, ogrzewając Panu Bogu stopy.
Takie marnotrawstwo energii nie ma już nic wspólnego z ekologią. Ktoś
za to też musi zapłacić. Pogorszenie wyniku finansowego elektrociepłowni
będzie skutkować (o ile?) podwyśką ceny prądu i ciepła, walka o klienta na
rynku ciepłowniczym podwyższy zaś ( o ile? ) cenę na bramie za odbiór odpadów.
I tak źle, i tak niedobrze. Pytań jest więc wiele....
Strona 3 z 4 • Wyszukiwarka znalazła 170 wypowiedzi • 1, 2, 3, 4