Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: prezentacja pracy maturalnej





Temat: Nowa matura Anno Domini 2005
Wydaję mi się, że szkoły/ nauczyciele, a co za tym idzie młodzież nie jest
przygotowana na nową mature. To może być rzeź niewinniątek i to mnie najbardziej
boli. Pomysł z prezentacją jest fajny, może być ciekawy dla młodzieży, ale jak
pomyślę, że dla większości będzie to pierwsze wystąpienie z pracą własną
(zakładając) + stres nowego maturzysty, to to przeraża. Dlaczego wcześniej w
szkołach nie było takich prezentacji? czy wszyscy wiedzą jak szukać informacji?
jak je pogłębiać nie ograniczając się do ogólników, inaczej mówiąc czy czują
(młodzież), że są w stanie żrobić to samemu, bo jeśli nie to nie miejmy
pretensji, że któś im pomoże, zrobi to za nich. Swoją drogą pisanie wypracowania
na 1-2 strony, uważam za małą twórcze, na studiach 1-2 to wstęp. Tak czy inaczej
jest mało czasu, więc nie marnujcie go, tylko do roboty. Pozdro wszystko jest do
zrobienia.





Temat: barbarzyńscy oszuści nowomaturalni.....
> głupi jesteś.
tak nie zaczyna sie kulturalnie rozmowy kasiu
> dla mnie głupotą jest w ogole ta ustna z polaka.
widze że synonimy są ci obce.... ja nie wymyslilem formy zdawania egzaminu
maturalnego, rowniez podzielam twoj poglad ze jest ona malo przystepna dla
ucznia, osobiscie nie spotkalem nigdzie ze strony wymagan stawianych na
uczelniach mowy o maturach ustnych... po prostu nalezy ja zdac
> ze musze sie czegos niepotrzebnego uczyc i czegos co mnie w ogole nie
> interesuje
twoim zdaniem usprawiedliwia to oszukiwnie pozostałych uczciwie tworzących
swoja prezentacje osob ?
>i pieniadze inni jeszcze w ogole maja pretensje.
na co ty chcesz wydawac pieniadze przy samodzielnej pracy? u mnie w miescie
biblioteki sa jeszcze darmowe. to nie sa pretensje tylko apel o zaprzestanie
parszywego sciagania i kupowania prac
> ciekawa jestem czy bys był az tak odwazny gdyby i matematyka byla
obowiazkowa.
> pisemnie i ustnie oczywiscie
gdyby byla obowiazkowa nie mialbym wybory kwiatuszku ( swoja droga jestem
raczej scislowcem)





Temat: Przykładowy konspekt na temat: "Wizerunki młodz...
"konspekt powinien wygladac zupelnie inaczej - wyborcza sie na niczym nie zna"
[akurat wyborcza ma zupelna racje, to wy jestescie niedouczeni]

" w informatorze konspekt wyglada inaczej" [ciekawe gdzie w informatorze mozna
znalesc schemat konspektu ;-] ]

"gdzie w tym konspekcie bibliografia" [jaka bibliografia? w konspekcie?]

"konspekt powinien zmiescic sie na kartce A4" [to jest chyba najlepsze ;-] ]

buahahaha, normalnie leze i kwicze ;-]

Ludzie i wy zdajecie w tym roku mature? Jak mozna na miesiac przed matura nie
widziec roznicy pomiedzy KONSPEKTEM a RAMOWYM PLANEM PREZENTACJI? Ten pierwszy
jest tylko i wylacznie dla was, nie musicie go nigdzie oddawac i wpisywac w nim
bibliografii - jest to szkic/zarys/skrot/streszczenie waszej prezentacji (bo
chyba nikt normalny nie bedzie pisal kilkustronowej pracy i uczyl sie jej na
pamiec - najlepiej sie przygotowac wlasnie przy pomocy konspektu).



Temat: Odwolac mature ustna z polskiego?
Żal ze zmarnego czasu - na pewno nie - to co przeczytałam, przyda mi się na
pisemny polski i historię sztuki. Ustna część natomiast nie ma żadnej wartości
i nie decyduje o (nie)zdaniu matury. Nauczyciele będą musieli siedzieć w szkole
całymi dniamim, a uczniowie produkować się w prezentacji, którą prrzygotowali
na darmo (chyba, że kupili prace..)



Temat: matura ustna z j.polskiego
matura ustna z j. polskiego to egzamin wewnętrzny czyli oceniać będzie komisja
złożona z uczących w twojej szkole. oni także przygotowują listę tematów
maturalnych. egzamin ten odbędzie się przed egzaminami pisemnymi. uczeń wybiera
sobie jeden spośród wielu tematów przygotowanych przez polonistów. plan
wypowiedzi, prezentacji etc. ma być dostarczony komisji egzaminacyjnej na dwa
tygodnie przed egzaminem. czas prezentacji to około 15 minut, potem komisja
przez jakieś pięć minut zadaje pytania dotyczące twojej pracy i telo.

w mojej szkole tematy już zostały rozdane. do 30 września mamy wybrać sobie
jeden spośród 130 i dostarczyć temat do dyrekcji razem z przedmiotamy zdawanymi
pisemnie. makabra...



Temat: matura wewnętrzna
znów się wtrącę. Powiem tak, ja dostalam 20 punktow. Bardzo emocjonalnie podeszlam do mojej pracy, traktowałam o kobietach (temat o literackim i malarskim przedstawianiu kobiet w 3 epokach), ktore faktycznie dzielą moje ideały, moze nawet w pewien sposob wyznaczają mi sciezki kontrastując z wspołczesnością.. wszystko zamykalo sie w 3 epokach od modernizmu do wspolczesnosci i mialo swoistą 'klamrę'. Dobrą stroną tej matury byl fakt, ze bylo to jedyne 25 minut w historii mojej edukacji kiedy nauczyciel(e) wysłuchali mnie i kiedy od początku do końca była to moja własna opinia własna praca. I duzo emocji (balam sie jak moj pomysl zostanie przyjety). U mnie w klasie było 5 x 20 pkt, 3 osobom faktycznie sie nalezalo, 2 przypuszczam rowniez ale nic o ich prezentacji nie wiedzialam. Jednakze bylo mnostwo przyadkow wykucia i deklamowania co odobiscie uwazam za zalosne i niedopuszczalne- bowiem mozna bylo te minuty wykorzystac na to by naprawde 'sie pokazac' .



Temat: matura
Jak stwierdził polonista mojej córki klucz ukladają zramolałe "panie od
polskiego", które kwalifikują się do natychmiastowego odebrania im dyplomów.
Facet jest krytykiem literackim i oswiadczył, że nie zrobi kursu na
egzaminatora, bo nie będzie firmował tej farsy.
Klucz poprawnych odpowiedzi otrzymuje kazdy sprawdzający pracę. I sprawdza
według tego klucza. Układa go czcigodna komisja, ta sama, która układa testy.
W czasie próbnej matury z historii 3 lata temu, mój syn otrzymał 0 punktów za
odpowiedź na pytanie "dlaczego po wojnie w Europie było mniej Żydów?" - "bo ich
Niemcy wymordowali". Nie użył słowa Holocaust, które było w kluczu - nie użył
m.in. dlatego, że znając sie na kwestii żydowskiej zdecydowanie lepiej niż
autorzy pytań wie, ze nie nalezy tego terminu używać pisząc o Zagładzie.
No i masz. Pytanie bezdyskusyjne. Odpowiedź bezdyskusyjna. I co?
A czy wiesz, ze na tzw "prezentacji" komisja ma obowiazek ocenić także
poprawność wymowy kandydata? Moja córka, z powodu wady krtani wymawia
francuskie"r". Od razu o jeden punkt mniej. Wole nie mysleć o osobach
jąkajacych się.
A fakt, że nie uwzględniono praw dzieci obcojezycznych uczęszczajacych do szkół
polskich? Zdają taka samą maturę z języka polskiego. Szans nie mają.
I w ogóle, moze przestanę, póki jeszcze nie dostałam zawału.



Temat: Do Rezydentów
praca kelnera na weselu?!
Sprawa wygląda tak : w drodze do Kościoła koleżanka
zaproponowała mi pracę . Chodziło o kelnerowanie z nią na weselu
u jej mamy koleżanki. Bez chwili zastanowienia się zgodziłem myśląc
zawsze jakiś grosz wpadnie. Jestem w klasie maturalnej i nigdy nie
miałem doświadczenia jako kelner. Czy powinienem spróbować tak
bez żadnego doświadczenia ? Po prostu boję się ,że nap. wyleję
wazę z zupą na kolana jakiegoś gościa i prze zemnie zniszczy
się cała zabawa. Koleżanka z którą miałbym pracować
także nie ma żadnego doświadczenia a „Państwo Młodzi” myślą,że
już kelnerowaliśmy kiedyś na weselu. Pomóżcie mi ! Sam nie wiem co robić
bardzo bym chciał spróbować , ale jak sobie pomyśle ze to wszystko
z naszej strony będzie takie amatorskie .... (prosze o rade z gory dziekuje)




Temat: Nowy biznes. Maturę tanio sprzedam
Jasne, tak samo tak samo, jak nie da się kupić pracy magisterskiej, bo jej
powstawanie jest na bieżąco kontrolowane przez promotora
nie rozśmieszaj mnie
podoba mi się pomysł z prezentacją, ale pomysłu jak zapewnić uczciwość i
rzetelność oceny - nie mam
Dobrze, że od mojej matury minęło 20 lat - już przestałam się budzić z krzykiem
po nocach :-)
Maturzystom WSZYSTKIM - życzę powodzenia



Temat: Ale popłoch....nowa matura ....
A cemu teli popłoch?
Skąd to szaleństwo dokształcania się maturzystów?

Po pierwsze, matura jest nowa, nieznana. Po drugie, wynik z egzaminu to być
albo nie być na studiach. Uczelnie przyjmą tych, którzy najlepiej zdadzą.

Do nowego egzaminu przystępują w tym roku szkolnym wszyscy kończący licea
ogólnokształcące i licea profilowane. Uczniowie z techników dołączą do nich za
rok.

Na nowej maturze trzeba obowiązkowo zdawać trzy przedmioty: język polski, język
obcy i przedmiot wybrany. Oprócz tego maturzysta może wybrać sobie do trzech
przedmiotów dodatkowych, za które dostanie podczas rekrutacji na studia
dodatkowe punkty. Prace pisemne uczniów nie będą podpisane ich nazwiskami, lecz
oznaczone kodem. Sprawdzą je egzaminatorzy spoza szkoły, do której chodzili
uczniowie, co ma zapewnić większy obiektywizm oceniania.

Każdy przedmiot maturzysta może zdawać na poziomie podstawowym (łatwiejszym)
lub rozszerzonym (trudniejszym). Niektóre uczelnie zapowiedziały już, że
najchętniej będą przyjmować tych, którzy dobrze zdadzą maturę na poziomie
rozszerzonym.

Każdy uczeń musi też zdać egzamin ustny z języka polskiego i obcego. Ten drugi
odbywa się w formie 15-minutowej prezentacji tematu. Uczniowie wybrali tematy
już we wrześniu. Teraz je opracowują - czytają lektury, wybierają ilustracje
itp.
Wniosek, ze na studia nie przydom baranki boze, moze sie wreście docekomy
i my, ba jako.



Temat: Wszystko i nic :) III
No to ja coś powiem... dzięciołuję słówka z angielskiego ;)
Nigdy nic nie wiadomo, co może mi się przydać na ustny. Na razie
siedzę w świecie przyrody (dobrze wiedzieć, jak po angielsku jest rosa, mżawka,
łodyga...). A o maturze? Lepiej przemilczeć... tyle błędów i durnot... na na
prezentację z polskiego zrobiłam plakat o wymiarach mniej więcej 100x60 cm,
zwinęłam w wielki rulon, a w dniu egzaminu okazało się, że plakat w tajemniczy
sposób znikł. Nie ma
to jak dodatkowa dawka niezdrowych emocji tuż przed 15-minutowym
wystąpieniem. Na matematyce na szczęście domyśliłam się, że
chodzi o wielomian trzeciego stopnia, ale na wosie się nie uczy
takich pierdół, jak organizacja, która sobie kiedyś tam istniała
i zrzeszała Ukrainę, Mołdawię, Gruzję i Azerbejdżan (trzeba było
podać jaj nazwę składającą się z 6 wyrazów i zmieścić się w kratce
mikroskopijnych wielkości). Tu serdecznie pozdrawiam system 0-1:
można mieć 3 rzeczy dobrze, ale czwartą źle, to za zadanie ma
się 0 punktów. O, i tak egzystuję. Na szczęście umiałam się
też nieco zrelaksować i zabawić się w udawanie fotomodelki :P
Niedługo zaś zajmę się odnawianiem rankingu na swojej stronie,
podsumowaniem sezonu, przepisaniem nowego kalendarza... oj pracy
nie brakuje. Na szczęście jestem już prawie na wakacjach... i tym
szczęśliwym akcentem kończę swój nudny wywód ;) pozdrawiam.




Temat: barbarzyńscy oszuści nowomaturalni.....
> matura z polskiego -> nie jest mi w ogole potrzebna, jak wiekszosci moich
> znajomych, nie tylko ta ustna

no cóż ale trzeba go zdać... może więc, miła panno o prześlicznym imieniu
zastanowisz się po co i znajdziesz w tym jakis cel? Bo to, ze Ty nie widzisz
powodu by takową maturę zdawać, nie oznacza, że takiego powodu nie ma.

> wydawanie kasy owszem. nie znasz mojego tematu. byc moze mam cos o kulturze
> masowej, byc moze potrzebuje czestrzych odwiedzin w muzeum.

Jak chodzi o kase na pewno potrzebujesz słownika ortogrsficznego

> niektorzy wybrali tematy zgodnie ze swoimi zainteresowaniami. dla nich praca
> nad prezentacja to przyjemnosc. inni wybrali bo musieli. wiec co tu sie dziwic.

Ktoś Ci narzucił temat, nie dał żadnego wyboru?
Czy po prostu KOMPLETNIE NIC Cię nie interesuje poza egzaminami na studia?

> PS. wypowiedź a rozmowa to co innego.

Khm..... zaczynam mieć poważne wątpliwości co do twojej inteligencji....
Wypowiedź na forum rządzi się tymi samymi regułami co dyskusja.



Temat: Dolegliwości wieku starszego.
Na uzupełnienie jescze jeden wierszyk:
OCZEKIWANIE
Człowiek czeka na swój los
od pierwszych świadomych chwil.
Czeka na przedszkole, na powrót mamy
na lizaka,
Czeka na szkołę, nowy tornister,
na kredki.
Z palcami powalanymi atramentem
czeka na wynik klasówki.
Czeka na bal maturalny, na dojrzałość
na miłość.
Czeka na dorosłą
samodzielność
na pracę, na uznanie.
Czeka na życie rodzinne, na sukces i na zmęczenie.
Czeka na starość i lęk
przed bezradną samotnością.
Prze[praszam, że się rozgadałam. chochlik




Temat: cyberpunk?! a co to za diabel?!
cyberpunk?! a co to za diabel?!
jako, ze matura zbliza sie wielkimi krokami, trzeba juz zaczac uczyc sie,
powtarzac itp. ministerstwo edukacji i sportu [sportu? aha - kto nie ma w
glowie, ten ma w rekach ;]] wprowadzila nowego diabla w maturze ustnej -
prezentacje.
brzmi groznie...
szczesliwie, proba opanowania tej umiejetnosci podejmowana jest juz w
pierwszej klasie liceum.
temat mojej pracy [cyberpunk - omow zjawisko obecne w kulturze wspolczesnej
odwolujac sie do wybranych zjawisk kulturowyc], wydaje sie prosty i przyjemny.
w tym miejscu chcialbym poprosic Was, o pomoc. nie mam pojecia, za jakie
ksiazki chwycic, jakie filmy obejrzec, z ktorych stron korzystac.
jesli macie jakies pomysly - piszcie.
z gory dziekuje:
kacper



Temat: Mam problem z tematem maturalnym:/ pomocy
Wybrałaś/eś temat w sumie dość trudny, z racji tego, że brak streszczeń i
'bryków' - taki temat raczej dla fascynatów. No ale jak już masz taki to się
trzeba postarać, od razu zabrać do pracy i dasz radę :)

Książki, które wypisali poprzednicy na pewno będą dobre, poszukaj innych, ale
nie radzę pomijać Tokliena i Sapkowskiego. Możesz popytać na forum SF & Fantasy.

Pamiętaj żeby uważnie je przeczytać i znać dobrze treść, bo widziałam już
przypadek gdy na prezentacji maturalnej okazało się, że maturzysta nie do końca
wiedział o czym mówi i skutek nie był najlepszy (temat też nawet był pokrewny -
o herosach w literaturze fantasy).

Poszukaj sobie książek o danych autorach i jego dziełach. Bywają różne mniej lub
bardziej naukowe, a są bardzo ważne i przydatne. Sama miałam w tym roku maturę
(temat związany dziełami Tolkiena) i dość sporo czasu musiałam poświęcić na
czytanie takich książek. Napiszę Ci kilka tytułów, z których między innymi
korzystałam, powinno być tam to co potrzebujesz (odnośnie 'Władcy Pierścieni').

1. Lin Carter "Tolkien: Świat Władcy Pierścieni"
2. T.A. Shippey "Droga do Śródziemia"
3. David Day "Pierścień Tolkiena"

Można w nich znaleźć co to jest Ragnarök - Falka ma rację, że to się przyda :)

Uprzedzam, że było trudno je zdobyć, mnie pozostał zakup, ale może się uda
wypożyczyć.

Powodzenia w pisaniu prezentacji i na maturze.

Ps. Pozdrowienia dla fanów Tolkiena i Sapkowskiego




Temat: Pmysł na prezentację maturalną
Pmysł na prezentację maturalną
Jeżeli nie masz pomysłu jak napisać prezentację maturalną z języka polskiego,
zrobię to za Ciebie.Jestem polonistką i piszę prezentacje.Zapewniam uczciwość
i dobrze opracowaną pracę.Kontakt: praceewa@interia.pl



Temat: Praca maturalna do sprzedania
Praca maturalna do sprzedania
Mam do odsprzedania prezentację maturalną na 8 stron, z planem i bibliografią.
PROBLEMY FILMOWEJ ADAPTACJI LITERATURY. PORÓWNAJ WYBRANE FILMY Z ICH
LITERACKIM PIERWOWZOREM.
Praca nie była wykorzystana!
epublikacje@gmail.com




Temat: SZUKAM KOGOS DO NAPISANIA PRACY MATURALNEJ
SZUKAM KOGOS DO NAPISANIA PRACY MATURALNEJ
temat mojej prezentacji to kochankowie na kartach literatury poszukuje kogos
kto napisze mi konspekt tej pracy z RZeszowa



Temat: HISTORIA W LITERATURZE- prezentacja maturalna
HISTORIA W LITERATURZE- prezentacja maturalna
Czy mógłby ktoś wskazać mi jakieś prace zamieszczone w internecie przy pomocy
których mógłbym napisać swoją prezentację?
"Historia w literaturze. Sposoby przedstawiana wydarzeń dziejowych."



Temat: PISZE PREZENTACJE MATURALNE :)
Ja potrzebuje prezentację maturalną i z miłą chęcią skorzystam z kupienia u
pani pracy . Proszę napisać do mnie e-maila mój adres to carolina90@poczta.fm ,
umówimy się co do stawki i oczywiście wtedy podam temat :)
Pozdrawiam :)



Temat: DARMOWA POMOC W PISANIU PRAC
DARMOWA POMOC W PISANIU PRAC
Chętnie pomogę w napisaniu prezentacji maturalnej, rozprawki,
referatu itp - zapraszam.



Temat: motyw wladzy, buntu, mowomoty, rewolucji,samotnosc
motyw wladzy, buntu, mowomoty, rewolucji,samotnosc
sprzedam doskonala prezentacje maturalna na ten temat zawierajaca cytaty
bibliografie i plan pracy, pisana prez nauczyciela poloniste.polecam cena to
150 zl663039469



Temat: Koszmary senne w literaturze --- szukam...
Leśmian ,,Dusiołek", sen Panny Młodej z ,,Wesela", wędrówka po Warszawie
bohatera ,,Małej apokalisy" utrzymana jest w konwencji onirycznej. Czy
przykłady rzeczywiście są Ci potrzebne do pracy magisterskiej a nie do
prezentacji maturalnej?



Temat: 'co' - bo mi się ocena waży!!!
Tylko się może przyczepić do tego 'w potocznej'... Bo to przecie praca klasowa
w formie maturalnej... Ale... Mój super słownik języka polskiego nie mówi nic o
owej potoczności:D:D




Temat: motyw milosci w literaturze
motyw milosci w literaturze
sprzedam doskonala prezentacje maturalna na ten temat zawierajaca cytaty
bibliografie i plan pracy, pisana prez nauczyciela poloniste.polecam cena to
150 zl663039469



Temat: feminizm osobisty, czy pop-filozofia?
Tak bo wymagają pisania wypracowań a nie ucza tego. Poza tym trzeba przygotowac
prezentację na mature,nauczyć sie czytać ze zrozumieniem. Na szczęście,bo bym
pracy nie miała:)




Temat: j.polski, nauczyciel
j.polski, nauczyciel
Doświadczona polonistka, egzaminator oferuje: korepetycje z j. polskiego,
przygotowanie do egzaminów,pomoc w redagowaniu prac, przygotowaniu
prezentacji maturalnej itp. Zadzowoń: 663 775 760



Temat: żargon młodzieżowy
Madzia Ty juz po maturze wiec mialas prace na ten temat jak co to sie odezwij
jakbys miala jakies materialy z tej prezentacji co sie przygotowywalas na mature
ok ?



Temat: Lektury do prezentacji...
Lektury do prezentacji...
Niedawno dostaliśmy tematy do ustnej matury z języka polskiego. Wybrałam temat : "syndrom kameleona, czyli czy warto być sobą". Jednak zastanawiam się nad lekturami, którymi mogłabym się podeprzeć i dzięki nim napisać pracę. Macie może jakieś pomysły?



Temat: prace maturalne
prace maturalne
Witaj,

Potrzebujesz pomocy w napisaniu prezentacji maturalnej z języka polskiego?
Nie masz na to czasu i chcesz, aby ktoś zrobił to za Ciebie?
Nie wiesz jak napisać konspekt, bibliografię itp.?
To bardzo dobrze trafiłeś!
Grupa studentów filologii polskiej, finalistów olimpiady polonistycznej, oferuje:

- pisanie tekstów prezentacji maturalnych
- sporządzanie bibliografii i konspektów
- poprawianie gotowych tekstów prezentacji pod względem stylistycznym, rzeczowym
i językowym

Nasza pomoc była przyczyną wielu maturalnych sukcesów.

Gwarantujemy unikalność każdej pracy.

Poniżej zamieszczamy przykładowy fragment pracy:

" Antagonizowanie, przeciwstawianie sobie przeróżnych wartości od zawsze
towarzyszyło literaturze i pozostałym sztukom, gdyż za pomocą kontrastu właśnie
najłatwiej uwydatnić różnice pomiędzy dwiema stronami barykady. Jedną z
podstawowych par kategorii, które artyści z wielką ochotą konfrontowali i
konfrontują nadal ze sobą, są pojęcia dobra i zła. Temat to o tyle istotny, iż
dotyka każdego człowieka, pod każdą szerokością geograficzną, i w każdym
momencie życia, natomiast różnicowaniu ulegał sam sposób pojmowania tych
najważniejszych wartości etycznych. Jako że ich nosicielami są ludzie to w
sztuce wyodrębnić można - poza niezwykle liczną kategorią postaci
niejednoznacznych etycznie - dwie zasadnicze klasy: bohaterów pozytywnych i
negatywnych. Tą drugą dziedziną, owymi "czarnymi charakterami" chciałbym się
dzisiaj zająć, lecz zanim przystąpię do prezentowania ich na wybranych przeze
mnie przykładach, zdefiniuję pokrótce tę liczną grupę, a także uściślę
problematykę mojej prezentacji."

Zainteresowany? Napisz, na pewno odpiszemy.
Kontakt: maturazpolskiego@gmail.com
Numer gg: 959065



Temat: Motyw sądu ostatecznego - prezentacja maturalna
Motyw sądu ostatecznego - prezentacja maturalna
Mam do zaoferowania prezentację maturalną "Różne ujęcia motywu sądu ostatecznego w literaturze i malarstwie. Przedstaw na wybranych przykładach.".

Zapraszam do rozmowy w sprawie materiałów na gadu-gadu: 2480639.

Materiały opracowane bardzo solidnie. Całość jest zrozumiała i czytelna.

Dostałem za tą pracę maksymalną ilość punktów: 20/20!

Wszystkie zebrane i uporządkowane w folderach materiały przesyłam na adres e-mail.

Masz wątpliwości? Natychmiast zobacz próbkę tej matury pod tym adresem:

nasze.zawadzkie.com/q/probka.htm
A oto co otrzymujesz, gdy zdecydujesz się na zakup właśnie u mnie:

-gotowa praca maturalna przygotowana na akurat 15 minut prezentowania
-prezentacja mulitmedialna w Power Poincie jako uzupełnienie prezentacji (zdjęcia obrazów, kilkusekundowy fragment audio, który wprowadza do tematu, punkty wypowiedzi - znacznie pomagają w prezentowaniu)
-konspekt wypowiedzi
-bibliografia
-materiały na podstawie których tworzyłem swą prezentację - jest tam takze wiele takich, które odrzuciłem, a są bardzo wartościowe (odrzuciłem, bo na te 15 minut wypowiedzi to trzeba z czegoś zrezygnować)
-film, na którym referuję tą właśnie prezentację (ZAPYTAJ na GG, a mogę Ci pokazać ten film jeszcze przed dokonaniem zakupu!)

Cena za całość tych obszernych materiałów: 40 złotych! Cena podlega negocjacji dla osób, które zdecydują się tylko na część materiałów.

Zainteresowane osoby proszę o kontakt poprzez gadu-gadu. Mój numer to: 2480639. Nie piszcie na maila, tylko od razu na gg.

Prezentacja ta jest nieschematyczna, skorzystałem z wielu materiałów, które nie pojawiają się w typowych opracowaniach tego tematu przez maturzystów. Dzięki temu praca zyskuje bardzo wiele na wartości. Jest napisana zrozumiałym językiem, nie ma tam pseudonaukowego bełkotu! Profesjonalnie i starannie przygotowana!!! POLECAM. Piszcie na gg: 2480639. Wiele osób źle dobiera bibliografię traktując temat sądu ostatecznego jako równoznaczny z apokalipsą co jest błędnym postępowaniem. Ja tego błędu nie popełniłem!

motyw sądu ostatecznego | sąd ostateczny | matura | prezentacja | różne ujęcia motyw sądu ostatecznego |



Temat: Pisanie prac maturalnych z języka polskiego.
Piszemy prezentacje maturalne z języka polskiego Szybko i pewnie

Witaj,

Potrzebujesz pomocy w napisaniu prezentacji maturalnej z języka polskiego?
Nie masz na to czasu i chcesz, aby ktoś zrobił to za Ciebie?
Nie wiesz jak napisać konspekt, bibliografię itp.?
To bardzo dobrze trafiłeś!
Grupa studentów filologii polskiej, finalistów olimpiady polonistycznej, oferuje:

- pisanie tekstów prezentacji maturalnych
- sporządzanie bibliografii i konspektów
- poprawianie gotowych tekstów prezentacji pod względem stylistycznym, rzeczowym
i językowym

Nasza pomoc była przyczyną wielu maturalnych sukcesów.

Gwarantujemy unikalność każdej pracy.

Poniżej zamieszczamy przykładowy fragment pracy:

" Antagonizowanie, przeciwstawianie sobie przeróżnych wartości od zawsze
towarzyszyło literaturze i pozostałym sztukom, gdyż za pomocą kontrastu właśnie
najłatwiej uwydatnić różnice pomiędzy dwiema stronami barykady. Jedną z
podstawowych par kategorii, które artyści z wielką ochotą konfrontowali i
konfrontują nadal ze sobą, są pojęcia dobra i zła. Temat to o tyle istotny, iż
dotyka każdego człowieka, pod każdą szerokością geograficzną, i w każdym
momencie życia, natomiast różnicowaniu ulegał sam sposób pojmowania tych
najważniejszych wartości etycznych. Jako że ich nosicielami są ludzie to w
sztuce wyodrębnić można - poza niezwykle liczną kategorią postaci
niejednoznacznych etycznie - dwie zasadnicze klasy: bohaterów pozytywnych i
negatywnych. Tą drugą dziedziną, owymi "czarnymi charakterami" chciałbym się
dzisiaj zająć, lecz zanim przystąpię do prezentowania ich na wybranych przeze
mnie przykładach, zdefiniuję pokrótce tę liczną grupę, a także uściślę
problematykę mojej prezentacji."

Zainteresowany? Napisz, na pewno odpiszemy.
Kontakt: maturazpolskiego@gmail.com
Numer gg: 959065




Temat: B. kurator: prezentacje maturalne to utopia
Nikt nie nauczył się wypowiadać ucząc się na pamięć cudzej
prezentacji. Prezentacja nie powinna być formą maturalną, ale
powinna towarzyszyć w stałej pracy na lekcjach z różnych
przedmiotów, a nawet na godzinie wychowawczej.Kłopot w tym, że nie w
każdej szkole mamy szeroki dostęp do komputerów, które królują
jedynie w formie stacjonarnej w tzw. pracowniach komputerowych, a
nie każdy uczeń ma laptopa.W szkole jeśli są dwa rzutniki na często
kilkadziesiąt klas, to wszystko. O czym my mówimy.
Proszę też pamiętać, że aby cokolwiek prezentować potrzebna jest
wiedza, a tej w polskiej szkole coraz mniej, paradoksalnie, nie
dotyczy to tylko przedmiotów ścisłych. Dramat jest dopiero z
przedmiotami humanistycznymi. O czym mówić, kiedy się nawet nie wie,
czego się nie wie? Kolejne reformy coraz bardziej upowszechniają
tzw. maturę, co doprowadziło do iluzji, że wszyscy którzy ją zdają,
mają średnie wykształcenie.Uczenie pod standaryzowany test bez
odniesienia do jakiejkolwiek wiedzy na różnych poziomach nauczania
doprowadziło do tego, że dawniej uczeń podstawówki wiedział więcej,
niż dzisiejszy maturzysta zdający przedmioty na poziomie
podstawowym. Oczywiście wszyscy mają papierki i dzieci w piaskownicy
politycznej się cieszą. Proszę przeliczyć godziny języka polskiego
oferowane w ramach (nowej) reformy pani Hall z języka polskiego na
poziomie podstawowym w stosunku do i tak dramatycznie małej siatki
godzin dzisiaj, a dopiero będziemy mieli zabawę. To lekcje cenne
szczególnie wtedy, dy nauczyciel wypracuje czas na rozmowę o
literaturze, sztuce, filozofii, o życiu. Lekcje takie wyrabiają
potrzebę komunikacji stosowaną w życiu. A dzisiaj, czy uczniowie po
lekcjach często ze sobą rozmawiają na jakieś tematy? Czy toczą
dyskusje z rodzicami? Język poza lekcjami służy przeważnie do
przekazania minimum informacji przy użyciu minimum słów, a często są
to słowa w formie szczątkowej. To wielki problem społeczny, ale jak
się go chce załatwić modną formą prezentacji maturalnej - teatrem
dla ubogich, to cóż!



Temat: Różne ujęcia motywu sądu ostatecznego 20/20 pkt
Różne ujęcia motywu sądu ostatecznego 20/20 pkt
Mam do zaoferowania prezentację maturalną "Różne ujęcia motywu sądu ostatecznego w literaturze i malarstwie. Przedstaw na wybranych przykładach.".

Zapraszam do rozmowy w sprawie materiałów na gadu-gadu: 2480639.

Materiały opracowane bardzo solidnie. Całość jest zrozumiała i czytelna.

Dostałem za tą pracę maksymalną ilość punktów: 20/20!

Wszystkie zebrane i uporządkowane w folderach materiały przesyłam na adres e-mail.

Masz wątpliwości? Natychmiast zobacz próbkę tej matury pod tym adresem:

nasze.zawadzkie.com/q/probka.htm
A oto co otrzymujesz, gdy zdecydujesz się na zakup właśnie u mnie:

-gotowa praca maturalna przygotowana na akurat 15 minut prezentowania
-prezentacja mulitmedialna w Power Poincie jako uzupełnienie prezentacji (zdjęcia obrazów, kilkusekundowy fragment audio, który wprowadza do tematu, punkty wypowiedzi - znacznie pomagają w prezentowaniu)
-konspekt wypowiedzi
-bibliografia
-materiały na podstawie których tworzyłem swą prezentację - jest tam takze wiele takich, które odrzuciłem, a są bardzo wartościowe (odrzuciłem, bo na te 15 minut wypowiedzi to trzeba z czegoś zrezygnować)
-film, na którym referuję tą właśnie prezentację (ZAPYTAJ na GG, a mogę Ci pokazać ten film jeszcze przed dokonaniem zakupu!)

Cena za całość tych obszernych materiałów: 40 złotych! Cena podlega negocjacji dla osób, które zdecydują się tylko na część materiałów.

Zainteresowane osoby proszę o kontakt poprzez gadu-gadu. Mój numer to: 2480639. Nie piszcie na maila, tylko od razu na gg.

Prezentacja ta jest nieschematyczna, skorzystałem z wielu materiałów, które nie pojawiają się w typowych opracowaniach tego tematu przez maturzystów. Dzięki temu praca zyskuje bardzo wiele na wartości. Jest napisana zrozumiałym językiem, nie ma tam pseudonaukowego bełkotu! Profesjonalnie i starannie przygotowana!!! POLECAM. Piszcie na gg: 2480639. Wiele osób źle dobiera bibliografię traktując temat sądu ostatecznego jako równoznaczny z apokalipsą co jest błędnym postępowaniem. Ja tego błędu nie popełniłem!

motyw sądu ostatecznego | sąd ostateczny | matura | prezentacja | różne ujęcia motyw sądu ostatecznego |



Temat: Matura z J.polskiego(wypracowania, ściągi)
Pomogę napisać prezentację maturalną z języka polskiego- uczciwie,
solidnie, dyskretnie i na każdy temat.
Oferuję:
-pomoc w wyborze tematu,
-konspekt: bibliografia + ramowy plan wypowiedzi,
-prezentację właściwą,
-opracowanie literatury,
-cytaty,
-wskazówki dotyczące nauki pracy,
-materiały dodatkowe.
Całość wraz ze wszystkimi materiałami dodatkowymi to koszt 80zł.
Krótki czas oczekiwania na pracę- około dwa tygodnie w zależności od
tematu i potrzeb ucznia. Gwarantuję dyskrecję, rzetelną pracę i
dobrze zdaną maturę ustną.
Jeżeli chcesz uzyska więcej informacji napisz, zadzwoń lub wyślij
sms: kanula19@op.pl lub telefon: 511069633
Cena: 80 zł
Kontakt:
karolina
Adres e-mail: kanula19@op.pl
Jeśli ktoś tylko chce sam plan i bibliografie napisze za 25 zł
GOTOWE TEMATY PRACY MATURALNEJ NA SPRZEDAŻ
ZAINTERESOWANYCH PROSZĘ O KONTAKT TELE 511069633. Sms…
TEMATY:
1. Człowiek wobec Boga, życia i śmierci. Omów temat w oparciu o
literaturę średniowiecza, renesansu i baroku
2. Motyw marzeń / marzyciela w literaturze różnych epok.
Przedstaw różne ujęcia tego motywu.
= Marzyciele i ich dramat niespełnienia. Omów w oparciu o
wybrane utwory z literatury polskiej i obcej.
3 . Motywy wędrówki w literaturze. Omów zagadnienia na wybranych
przykładach.
4. Słynne historie miłosne. Omów na wybranych przykładach
literackich.
5 . Motyw przemiany wewnętrznej bohatera literackiego. Omów
zagadnienia na wybranych przykładach.
6. Sposób kreowania postaci kobiecych w literaturze. Rozwiąż
odwołując sie do wybranych przedmiotów.
7. Kobiety Romantyczne w literaturze. Omów w oparciu o
literaturę.
8. Wizerunek kobiet w romantyzmie. Omów zagadnienia na wybranych
przykładach.
9. Artysta jako bohater literacki. Omów na wybranych przykładach
literackich
10. Ojczyzna i patriota - omów na wybranych przykładach
funkcjonowanie tych pojęć w literaturze.
12. Polska wieś w dziełach literackich i sztukach plastycznych.
Przedstaw temat na wybranych
przykładach
13. Różne aspekty samotności. Rozważ problemy, wykorzystując
przykłady z literatury.
14. Wizerunek śmierci w literaturze i malarstwie. Omów zagadnienie
na przykładzie konkretnych dzieł.
15. Heroiczne wybory bohaterów literackich. Przedstaw temat na
podstawie kreacji bohaterów z różnych epok.




Temat: SPRZEDAM TANIIO PREZENTACJE MATURALNE
SPRZEDAM TANIIO PREZENTACJE MATURALNE
Do wyboru kilka tematów:

1. Analizując wybrane teksty, przedstaw Słowackiego jako poetę krytycznego
wobec jego współczesnych i walczących o należne mu miejsce wśród pisarzy
romantycznych.

2. Przedstaw rozne koncepcje poety na wybranych przykładach

3.Świat w krzywym zwierciadle satyry. Dokonaj interpretacji kilku tekstów i
wyjaśnij. Jakim celom ona służy?

4. Porównaj obraz Warszawy w literaturze XIX i XX wieku na wybranych przykładach

5. Dwie epoki, dwie formy, czyli dramat antyczny i szekspirowski. Wskaż i omów
podobieństwa i różnice na 2 wybranych przykładach.

6. Obrazy miast w literaturze XX wieku. Omów na wybranych przykładach

7.Istota i wymiar dramatu pokolenia Kolumbów wyrażonego w literaturze . Omów
zagadnienia odwołując się do utworów literackich

8. Wzorce osobowe średniowiecza. Omów na przykładzie wybranych dzieł
literackich i ikonograficznych.

9.Przedstaw znaczenie motywu snu w Biblii i mitologii.

10. Pamięć o zagładzie Żydów w literaturze polskiej. Rozwiń temat w oparciu o
wybrane utwory.

11. Konflikt pokoleń w przekazie literackim. Omów na podstawie wybranych utworów.

12. Przedstaw i omów różnorodne motywy utopii w wybranych utworach literackich"

13. Obraz miasta w literaturze polskiej i europejskiej. Omawiajac zagadnienie,
odwołaj sie do przykładów literackich XIX i XX wieku.

14. Kobieta- błogosławieństwo czy przekleństwo mężczyzny. Przedstaw wpływ
kobiet na postępowanie mężczyzn, odwołując się do wybranych utworów różnych epok.

15. Konsekwencja wyboru zla, Dokonaj wiwisekcji osobowosci wybranych bohaterow
literackich

Koszt pracy 50zl.
zainteresowanych prosze o kontakt



Temat: Zjazd absolwentów VI LO IVe matura 1995
Postraszyłeś, Rafał, tymi tematami. Ni cholery nic nie pamiętam. Ani co
pisałem, ani na który z tematów.
Tak się teraz zastanowiłem i nie bardzo mogę sobie przypomnieć kiedy ostatnio w
ogóle coś napisałem odręcznie. Ja to jak podpis złożę, to już mnie w palcach
łupie, a co dopiero pracę pisać na ileś stron! A na Maturze, to sprawność być
musiała, a jakże!

Z Matury z polskiego pamiętam jak sobie przerwę około południa zrobiłem.
Poszedłem do toalety, papieroska sobie elegancko (bo w garniturze na Maturę
przyszedłem) zapaliłem, podreptałem po tej świetnej posadzce w toalecie, The
Billa zanuciłem, bo okazja przecie była wyśmienita, przy oknie otwartym
postałem sobie, aż w końcu takie mnie lenistwo zaczęło ogarniać, że z nudów do
sali wróciłem. Tam przynajmniej się coś działo. Widzę - wszyscy, lekko już
podpoceni, w niejakiej duchocie - smażą coś na tych swoich arkuszach. No to też
coś jeszcze chciałem na tej swojej - pożal się Boże - PRACY dopisać. Podchodzę
do Jadzi, ta wstaje, wręcza mi moje kartki i mówi: "Aha... To ty się odpalić
poszedłeś..?!"

No, Kochani... To demaskacja była na całej linii. To ja przez całą IV klasę, z
Piaseckim - błoto, deszcz, mróz, czy spiekota... świątki i piątki - ganiałem od
Sielanki po filharmonię, żeby gdzieś się z tymi fajkami skitrać, na gumy do
żucia majątek przepuściłem, żeby chronić Jadzię przed przykrym faktem, że jej
się wśród wychowanków nałogowiec pętał nieopodal czuba, a ona tak po prostu
znad kartek mojej pracy maturalnej oświadcza, że właśnie się okazało... że już
wie... że papierosy!

Aaa... przypomniałem sobie kiedy coś odręcznie napisałem. To dzisiaj było, w
bufecie, u mnie w pracy. Napisałem w księdze skarg i zażaleń:
"Nie dogaduję się z rybą po grecku. - tatar"

Ściskam Was wszystkich!

Jaro



Temat: Wesele, Pan Tadeusz, Andrzej Wajda..
Wesele, Pan Tadeusz, Andrzej Wajda..
istnieje mozliwosc wyslania materialow dotyczacych tylko jednego z utworow.
badz samego reżysera.
materialy wraz z konspektem i zdjeciami kolor A4, to ponad 30 stron A4!!!

prezentacja nosi tylul.

**FILMY ANDRZEJA WAJDY JAKO INTERPRETACJE DZIEŁ LITERATURY POLSKIEJ, OMÓW
WYBRANE PRZYKŁADY**

LUB

**FILMY ANDRZEJA WAJDY I ICH AINTERPRETACJA W LITERATURZE**

DOSKONALE OPRACOWANA PREZENTACJA MATURALNA Z KONSPEKTEM Z KTOREGO TY SIE
UCZYSZ, ORAZ Z KONSPEKTEM DLA KOMISJI!!!

matura oceniona na 20 z 20 dostepnych punktów
100%/100% !!!!!!!!!!

Bibliografia podmiotu

-S. Wyspiański Wesele
-Wesele rez AWajda Polska 1973

-A. Mickiewicz Pan Tadeusz
-Pan Tadeusz reż. A. Wajda Polska/Francja 1998

w bibliografi przedmiotu: umieszczone sa konretnie ksiazki i ich strony z
ktorych korzystalam w czasie robienia prezentacji, podane sa konkretne
strony.

mam takze wiele potrzebnych notatek, materialow, stron internetowych,
oraz 'precyzyjnie' skomponowany konspekt prezentacji[tylko do nauki, poniewaz
dla komisji musi byc krotszy], do tego dochodza jeszcze 2 fragmenty
filmu 'Pan Tadeusz', konretnie opisane w tym precyzyjnym konspekcie,
nastepnie 2 fragmenty muzyki z 'Wesela', ktora takze jest opisana w tym
kospekcie, w materialach pomocniczych sa takze duzo fotek, z obu filmow [A4
kolor!!], slowa krytykow filmowych na temat tworczosci Wajdy, oraz samego
rezysera, dodatkowo posiadam tez przemowienie Andrzeja Wajdy z rozdania
oskarow, oraz list stevena spilberga do tegoz wybitnego rezysera [to do
pokazania komisji,zeby im na chwile zajac czas]..

to nie wszystkie materialy.. mam ich wiele wiecej.

JESTES ZAINTERESOWANY- ODEZWIJ SIĘ!

vicky_bro@wp.pl

cena 120 zl wraz z kosztem przesylki
praca zostanie przeslana zaraz po wplynieciu
pieniazkow na konto mbanku ktore moge
ci podac jesli nadal jestes zainteresowany

KONTAKT TYLKO POPRZEZ MAILA

ps.istnieje mozliwosc wyslania materialow dotyczacych tylko jednego z
utworow. badz samego reżysera.
materialy wraz z konspektem i zdjeciami kolor A4, to ponad 30 stron A4!!!




Temat: Jak zdać ustną maturę z fobią?
Podobno mają zlikwidować tą prezentację, bo teraz ona nie odzwierciedla pracy i wiedzy ucznia, bo wielu maturzystów po prostu sobie kupuje gotową prezentację u korepetytoro i uczą się jej na blachę do tego, uczą się odpowiadać na prawdopodobne pytania. Gorzej mają ci których nie stać na koreptycję bo muszą wszystko zrobić sami, a to nie jest sprawiedliwe i dlatego myślą nad likwidacją prezentacji. Podobno mają w ogóle zrezygnować z ustnych bo w obecnej formie te egzaminy nie są ze sobą między szkołami porównywalne. Zbyt wiele w przeciwieństwie do matury pisemnej zależy tu od ewntualnej sympatii czy antypatii nauczyciela.
Swoją drogą to ta prezentacja wcale nie wydaje mi się gorsza od starej ustnej matury, teraz sam sobie wybierasz leżący ci temat, wykuwasz na blaszkę i wyglaszasz, masz też wcześniej dużo czasu zastanowić się jakie dostaniesz pytania. W starej maturze to co prawda były tylko 3 pytania ale mogły być zadanez całego 4 letniego materiału, nawet jeśli się dostało spis pytań (w niektorych szkołach dawali, u mnie nie) to było ich tak dużo coś około 200, ze nie sposób było się tego wykuć, tylko trzeba było myśleć na egzaminie ustnym, co fobikom przychodzi chyba z jeszcze większym trudem niż przywołanie z pamięci wykutej prezentacji. Ja tam dostałem dostateczny na maturze wtedy były jeszcze mierne (co za palant wymyślił tą wstrętną nazwę)i dopiero niedostateczne. Moim zdaneim to co powiedziałem merytorycznie było na conajmniej 4 ale właśnie nie najlepszy styl wypowiedzi spowodowany fobią spowodował, że było to tylko 3.
Tak wieć jeśli dobrze się nauczysz to nie ma szans żebyś nie zdał, tylko niestety możesz ocenę niższą niż rzeczywista twoja wiedza, i niestety tak będzię i dalej na studiach póki nic nie zrobisz z fobią. Dobrze Ci inni radzą żebyś jak najszybciej poszedł na jakąś terapię, jak ktoś się nie daj Boże o tym dowie to możesz zawsze powiedzieć, że leczysz dysleksję żeby mieć papierek na maturę.




Temat: Nowa matura w sieci
Dyskusje na temat matury starej i nowej trwaja od kilku lat. A moze nalezało by
spojrzec na to czego tak naprawde uczy szkoła. W ostatnich Perspektywach uczen
jednego z ze społecznych liceów (czyli takiego, gdzie jeszcze to wyglada
lepiej) bardzo ładnie to napisał.
Nawet jezeli uczen kupi temat to moze chociaz przeprowadzenie prezentacji
(technicznie) kiedys w zyciu wykorzysta, bo o umeczonych literackich bohaterach
na pewno szybko zapomni.Dopóki ni ebedzie na oswiate DUZYCH pieniedzy bedziemy
sie cofac w rozwoju i nie dziwmy sie sfrustrowanym nauczycielom, że zle ucza (
maja 2 szkoły albo korepetycje aby przezyc)Ktos powie moga zmienic prace.
Prawda, ale czasami to jest pasja tych ludzi a po kilku latach takiej harówki
sa wypaleni emocjonalnie i zwyczjnie zli na swiat co odbija sie na uczniach. Ja
miałam szczescie w swoim zyciu spotkac wspanialychnauczycieli( srednie miasto)
ale teraz Ciludzie którzy uczac mnie byli młodzi, pełni zapału i robili to
swietnie np sprzedaja dywany,maja firmy edukacyjne bo zmusiło ich do tego
zycie. OSWIATA< NAUKA W TYM KRAJU MUSI BYC BARDZO DOBRZE OPLACANA, bo inaczej
za 20,30 lat bedziemy krajem niedouczonych robotników. Moze należalo by wziac
wzorce z rlandii? Pisał o tym w kwietniowym numerze Młody Technik ( rozmowa z
prof. Łukaszem Turskim). Wiec nie martwmy sie czy nowa mature mozna kupic czy
przygotowac samemu. Do tej pory byl to dylemat czy uda sie ściagnać czy napisac
samemu.Gro osób publicznych z duma przed kazda matura wypowiadała sie jak to
one sciagaly matematyke i nikt tego nie potepiał wrecz przeciwnie media to na
poczatku maja ochoczo cytowały.Teraz nowa matura daje chociaz techniczne
mozliwosci samodzielnej pracy (przydatne w przyszłosci )a nauczyciele i tak
wiedza czy to samodzielna praca czy nie wie, bo pracuja z nim przez 2
lata.Pozdrawiam i proponuje zajac sie np szkołami dwujezycznymi(nie IB) które
zdaja trudniejsza mature a uczelnie beda ich traktowac na równi z innymi i nikt
władny(MEINiS) nie umie tym młódym ludziom odpowiedziec dlaczego ich punkty nie
beda przeliczane z wiekszym wspołczynnikiem. Moze GW pomoże?




Temat: FC kontra matura
Amerykanie twierdza, ze moj akcent jest amerykanski, a nabylam go ogladajac
CNN. Jest mozliwe nauczenie sie akcentu przez ogoladanie filmow i TV, trzeba
tylko chciec sie nauczyc, nie wstydzic produkowac dziwne dla Polakow dzwieki,
no i miec troche sluchu.
Nie skonczylam anglistyki, ale ucze sie na innej filologii, no i angielskiegfo
nauczam takze, bo wyksztalcilam sie w tym kierunku (odpowiednie kurs
przygotowawcze do nauczania).
Z mojej klasy duzo osob zdalo proficiency, moze nie przed matura, ale troche
po, za to bez kursow przygotowawczych, ale po samodzielnym przygotowaniu.

Nauczycielke bardzo cenie, ale cudotworczynia nie byla, tylko solidnie
przygotowywala sie do lekcji, nie tracila czasu, tzn, lekcja zaczynala sie
rowno z dzwonkiem i trwala 45 min, bez tracenia czasu na bieganie po
dziennik, lazenie od sali do sali i sprawdzanie listy obecnosci prze 15 min,
tudziez dyskusje po polsku co bedzie na maturze i dlaczego bedzie trudno.
Mysmy tematu matury nigdy nie poruszali, a bylismy tak przygotowani, ze to
leniuchy pisaly mature z angola (wtedy bardzo trudna) i wszyscy co pisali
zdali na 5-tki, 6tki i kilka 4-rek sie trafilo).

Nauczycielka umiala motywowac do pracy, bo nie mozna bylo czegos zrobic na
odwal. Albo robilo sie bardzo dobrze i dostawalo sie 4-5, albo jak praca nie
spelniala oczekiwan dostawalo sie nic i trzeba sie bylo przygotowac w innym
terminie. Mielismy tak w polroczu po 30 ocen, z czego mozna bylo nie miec gora
pieciu ocen.
Wynik byl taki, ze kazdy miaal na koniec roku 4 lub 5, chociaz nauczycielka
byla bardzo wymagajaca, no i mial satysfakcje, jak sie solidnie przygotowal,
bo jego praca byla doceniona.

Pozdrawiam,
Kociamama.




Temat: GDAŃSK-PRAWO,ARCHEOLOGIA CZY PSYCHOLOGIA?DORADZCIE
GDAŃSK-PRAWO,ARCHEOLOGIA CZY PSYCHOLOGIA?DORADZCIE
Czesc, wacham sie bardzo miedzy trzema kierunkami- prawem, archeologia a
psychologia. Dodam , ze na wszytkie mam wstep bez egzaminow ( z racji matury
miedzynarodowej).Mam jeszce miesiac do namyslu, poniwaz wyniki matury mam
dopiero 5 lipca. Zlozylam papiery na wszytkie 3 kierunki, nie mam pojecia
ktory wybrac, kazdy mnie interesuje.boje sie ze zloze papiery na jeden, i
bede sobie pluc w brode ze moglam jednak wybrac inny itd, tym bardzije jezeli
ten, na ktory sie zdecyduje, okaze sie nuuudny. Przedstawie swoje obiekcje:

PRAWO
niby prestizowe studia, ale niestety nie mam w rodzinie nikogo, kto moglby mi
ulatwoc start:( po 5 latach bez aplikacji jeste sie po prostu magistrem
prawa, w zasadzie nie wiadomo gdzie pracowac i kto przyjmnie bez
specjalizacji. Boje sie ze bedzie nudno i ze bede musiala wkuwac paragrafu na
pamiec. A niczego tak nie znosze jak rycia na pamiec;./No i o prace potem
ciezko nie majac znajomosci, jak wszedzie zreszta, ale w tym zawodzie
wyjatkowo.No ale siedzibe maja super:)

PSYCHOLOGIA
Prze wiele lat bardzo chcialam isc na psychologie, ostatnio zostalam
zniechecona ("nudne studia, ciekawe specjalizacje pozajmowane "itd)Faktycznie
boje sie ze bedzie nuuudno, odrzuca mnie tez fakt ze psychologia jest taka
modna i oklepana, jest mnostwo psychologiw i moze byc ciezko z praca.

ARCHEOLOGIA
Nowy kierunek, bardzo mnie interesuje, w zasadzie studia chyba bardziej
hobbystyczne, rowniez moze byc ciezko z praca. Po kazdym roku miesieczny
wyjazd na praktyke wykopaliskowa do kraju badz za granice( kusi mnie
starsznie ta perspektywa:)

Boje sie ze dokonam zlego wyboru i bede zalowac:( Bardzo prosze o rade, jak
widzicie jestem umyslem zdecydowanie humanistycznym:) Prosze o glosy zwalszca
studentow psychologii , prawa i archeologii. Czy warto, czy studia sa
ciekawe, co mowia wasi znajomi o tych kierunkach? Z gory dziekuje.



Temat: brak nowych miejsc pracy
racja...
większość ogłoszeń to "agencje YAP" i inni oszusći-akwizytorzy co sprzedają "krzyżówki dla chorych dzieci", tylko "chore dzieci" nic z tego nie mają,
i wszyscy "handlowcy" pracują na zasadzie, jak znajdziesz iluś nowych klientów to robisz, jak nie, wylatujesz... w momencie recesji trudno jest cokolwiek sprzedać, więc wylatują, a firma bierze kolejnych, a więc młynek tych samych stanowisk...
kolejna grupa to "absolwenci na dofinansowanie" jak się na mnie skończyło dofinansowanie, to wyleciałem... a ponieważ się starałem i chciałem zostać, to szef wymyślił szantaż "albo sam odchodzisz, albo zepsuję ci papiery"...
dzień przed faktem wymówieniem już była nowa "absolwentka" na moje miejsce...
kolejna grupa to klasyczne oszustwa w stylu wpłać i zadzwoń po informacje 0-700...
bo sam to już pare razy na tym forum napisałem "dobre firmy nie zmieniają ludzi, bo ich cenią" a jak gdzieś jest ciągle ktoś poszukiwany, to znaczy, że mają ludzi za nic i nie ma co mieć nadzieji, że to "poważna" oferta...
sam po studiach rok byłem bezrobotny, potem pracowałem za 800 na stanowisku logistyka, podczas gdy kumple po zawodówie jako ciecie i w myjni samochodów zarabiali nawet do 1500 na rękę...
teraz znów szukam pracy i widzę te same ogłoszenia co rok temu:
- fryzjerki,
- murarzy,
- atrakcyjne dziewczyny 500 zł/dziennie,
- rewelacyjne kosmetyki zapraszamy na prezentacje,
- super specjalista, 5 lat udokumentowanego doświadczenia na podobnym stanowisku...
natomiast 95 % wolnych miejsc pracy jest rozpowiadane wśród znajomych...
i przeciętny bezrobotny nigdy się o nich nie dowie...
np. znam jedną firmę, PKP, oficjalnie redukcje, oficjalnie zero przyjęć...
a kolega dostał cynk o pewnym specjalistycznym stanowisku,
albo wiele innych miejsc jest "pro forma" też spotkałem kolegę, aż szlag mnie trafi... Komenda Policji w jednym z miast poszukiwała kogoś o dokładnie moim wykształceniu, z tymi językami co umiem, i iinne szczegóły...
a na tym miejscu pracuje kumpel, robi wieczorowo maturę, a ze słów obcojęzycznych zna "fakju", o obsłudze programów nie mówię, bo nie ma nawet kompa w domu, więc Word stanowi dla niego zagadkę... a jak się dostał "tata przyjął mnie do pracy"...
przynajmniej ja to tak widzę, jako "wykształcony" mieszkaniec dużego miasta z rokiem "doświadczenia"...



Temat: Ale popłoch....nowa matura ....
. Ciekawostką w zakopiańskim Zespole Szkół Budowlanych, która obrazuje nowości,
jakie przynosi nowa matura, jest egzamin z języka słowackiego, który będzie
zdawać jedna z uczennic, mimo że taki przedmiot nie jest realizowany w
programie szkoły. - Wybrała sobie słowacki jako przedmiot dodatkowy i ma teraz
takie prawo, choć języka nie uczyła się u nas. Na egzamin pojedzie do Jabłonki -
dodaje dyrektor.

- Jestem zdecydowanie za nową maturą. Daje ona większe możliwości. Oczywiście,
każdy dyrektor, nauczyciel i uczniowie inaczej ją oceniają - mówi Halina
Michalska, dyrektor LO im. O. Balzera. - Uważam, że musiało się coś zmienić. We
współczesnym świecie formuła dawnego egzaminu dojrzałości już nie mogła dalej
egzystować. Trudno w tej chwili powiedzieć, jakie będą plusy i minusy.
Zobaczymy, jak to będzie wyglądało w praktyce, ale generalnie jestem optymistką.

Nowa matura to wiele nowych rozwiązań. Pierwszym z nich będzie egzamin ustny z
języka polskiego, na który uczniowie muszą wcześniej przygotować prezentację.
Od tego zaczynają się dzisiejsze egzaminy.

- To jest świetny pomysł. W szkole nie mamy zbyt często okazji odpowiadać z
tego, co jest naszą pasją. To jest właśnie plus tej prezentacji, że możemy
wybrać sobie taki temat, jaki nam odpowiada i chyba dlatego będzie ją łatwiej
przygotować - mówi Zuzanna Rogozińska z klasy III c z "Balzera".

Wśród maturzystów są zarówno optymiści, jak i pesymiści. - Nastroje są
kiepskie, ponieważ chodzą słuchy, że poziom matury nie będzie dostosowany do
tego, czego zdążyliśmy się nauczyć przez te trzy lata - dodaje Zuzanna
Rogozińska, która będzie zdawać historię. Z kolei Jakub Trzebuniak uważa: - Jak
się coś chce zrobić, to nie ma problemu - odpowiedni nakład pracy własnej i
wszystko jest możliwe. Mnie bardziej dobija to całe zamieszanie, które powstało
wokół tej matury.

- My jesteśmy trochę takie króliki do eksperymentów - sumuje Zuzanna
Rogozińska. Dyrektor Halina Michalska dodaje żartobliwie: - Mieliście pecha.
Trzeba było się urodzić wcześniej albo później, a teraz to rzeczywiście
jesteście królikami doświadczalnymi(KAR, ECZ)




Temat: @@@MATURZYŚCI PADERKA - co teraz z wami?@@@
>Jest kilku nowych,
> młodych o ktorych tu nie wspominaliscie.

Młodych? których?

Widze ze forum jest opanowane przec absolwentow z 3c, ktorzy przez 20 postów
rozprawiają nad niesprawiedliwoscia Grajka. Koledzy, sami jestescie sobie
winni, na jego teksty trzeba odpowiadać a nie siedziec cicho. Mam wrażenie ze
G. jest swoistym sadysta, sprawia mu przyjemnosc jak komus dopieprzy dlatego na
takie zaczepki nie nalezy byc obojetnym bo dochodzimy do sytuacji kiedy
nauczyciel wchodzi na głowe. Tak nie może być! ;)

Wracając do przedmiotu dyskusji, mi sie bardzo podobalo w Paderku, nigdy nie
zapomne tej szkoly, nauczycieli. Atmosfera była super! Mysle ze szkola
pozostawia nam wolna reke, samemu trzeba zdecydowac czy chce sie uczyc czy woli
obijac. Osobiscie mi to bardzo pasowalo. Kazdy z nas jest juz prawie dorosly i
sam wie co jest najlepsze. Nauczyciele są rózni, tak jak ludzie. Zależy jak
trafisz.

Np. od matmy Matulewicz - beznadziejna, Wałkowska i jej "błyskawiczne" tempo
realizacji materiału.
Pomimo ze bylismy klasa biol-chem w 1 klasie pokarano nas Mirką Szymaniak,
pozniej to co nas spotkało to prawdziwe wybawienie - Prof. E. Sterczała.
Najlepszy nauczyciel w całej szkole, profesor przez duże "P". Jej lekcje naleza
do najciekawszych, wystarczy włożyć odrobine pracy własnej aby poradzic sobie
calkiem spoko na maturze.
Jeśli chodzi o języki obce, to może sie zdarzyć że co roku zmienia sie
nauczyciel co moim zdaniem jest niedopuszczalne. Dopiero w klasie maturalnej
dyr sie zlitowal i przydzielil nam normalna nauczycielke. W 1 trzeba było sie
męczyć z nienormalną a w drugiej z anemiczna... tragedia.

Liceum to chyba moj najlepszy okres w karierze :) teraz będąc na studiach
tęsknie do VI zakładu...

POZDRO 600,



Temat: Hochschule fur Musik und Darstellende Kunst Frankf
Hochschule fur Musik und Darstellende Kunst ( Szkoła Tańca Współczesnego i
Klasycznego) prowadzi trwające 8 semestrów studia w zakresie tańca nowoczesnego
i klasycznego. Celem kursy jest wykształcenie profesjonalnych tancerzy. Uczy
się podstaw współczesnego (improwizacja, kompozycja, praca z partnerem,
ukierunkowanie na rozwój indywidualny prowadzący do wypracowania
profesjonalnego języka tańca) i klasycznego tańca (trening oparty o rosyjską
metodę) oraz międzynarodowych tańców folklorystycznych (tańce hiszpańskie,
flamenco, praca z kastanietami, tamburynami etc.). Program obejmuje również
ogólną edukację z naciskiem na techniki świadomości ciała (metoda Feldenkreisa,
Alexandra, etc.) a także zajęcia teoretyczne z anatomii, historii tańca i
teorii muzyki. Szkoła umożliwia studentom uczestniczenie w zajęciach
nauczycieli wizytujących, uczniowie są zachęcani do przygotowywania swoich
własnych projektów choreograficznych. Częścią programu są coroczne prezentacje
tychże choreografii na scenie szkoły oraz poza nią.

AUDYCJE
W trakcie audycji przyszli studenci są sprawdzani pod kątem umiejętności w
tańcu klasycznym i współczesnym, włączając w to rytmikę i improwizację.
Oceniane będą umiejętności fizyczne i artystyczne (giętkość, muzykalność,
ekspresja). Ci spośród uczestników audycji, którzy mają wcześniejsze
wykształcenie kierunkowe na poziomie profesjonalnym mogą zostać przyjęci do
wyższych klas.

Wymagania:
Wiek – 18-21 lat (w przypadku mężczyzn granica może zostać odrobinę przesunięta
w górę);
Wykształcenie – preferowane średnie, w przypadku uczniów ostatnich lat szkoły
średniej honorowane będą zaświadczenia o uczęszczaniu do klasy maturalnej;

Opłaty za naukę:
- 170 euro za semestr

Opłata za audycje wynosi 100 złotych.




Temat: Jesienne szkolenia dla młodzieży
Jesienne szkolenia dla młodzieży
Spędź aktywnie weekend ze Stowarzyszeniem "Obywatele Obywatelom" na interaktywnych zajęciach dotyczących dziennikarstwa obywatelskiego i ekologii w wydaniu lokalnym. Dowiedz się więcej o GMO, sprawdź, czy wolontariat nie jest właśnie dla Ciebie.

Co oferujemy?

Ciekawe zajęcia warsztatowe z wykorzystaniem multimediów, m.in. projekcję ?filmu niespodzianki? i możliwość dyskusji na jego temat.

Dodatkowo, oferujemy:
# Wiedzę, która może przydać się np.: na maturze z biologii czy WOS-u albo na rozmowie kwalifikacyjnej na studia lub do pracy;
# Umiejętności: prezentacji, argumentowania, współpracy w grupie, krytycznego patrzenia na świat;
# Poznanie nowych, ciekawych ludzi, którzy może myślą podobnie jak Ty;
# Zrobienie czegoś fajnego, ciekawego, przy okazji dobrej zabawy.

W trakcie spotkań zapewniamy ciepłe posiłki.

Dla kogo?

Dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów, którzy chcą czegoś więcej niż tylko tego, co dostają w ramach tzw. edukacji formalnej. Dla zainteresowanych wolontariatem lub ekologią, dziennikarstwem albo po prostu chcących spędzić czas inaczej niż zwykle.

Najbardziej zaangażowani/aktywni uczestnicy warsztatów, wezmą udział w popularnej audycji "Czy masz świadomość?" w Studenckim Radiu Żak Politechniki Łódzkiej.

Kiedy? Gdzie?

W ostatni weekend listopada, 28-29.11.2009

Spotykamy się w sobotę o 10:00, przy ul. Więckowskiego 33/220, w Łodzi.

Jak można się zgłosić?

Zgłoszenia przyjmujemy do 26 listopada włącznie, pod adresem mailowym: doliwa@obywatel.org.pl W mailu prosimy podać swoje dane oraz napisać, dlaczego to Ty masz wziąć udział w naszym szkoleniu? Dodatkowo, prosimy o zaznaczenie jaki posiłek preferujesz - mięsny czy wegetariański?

Jest tylko 12 miejsc - zgłoś się już teraz!




Temat: Co z ustną maturą?
Co z ustną maturą?
miasta.gazeta.pl/krakow/1,35798,2508580.html
Naukowcy chcą odwołania ustnej części matury z polskiego

Magdalena Kula 23-01-2005 , ostatnia aktualizacja 24-01-2005 10:48

Czy ustna matura z języka polskiego zostanie w tym roku odwołana? Domaga się
tego wielu krakowskich polonistów. W sobotę poparli ich uczeni z Polskiej
Akademii Umiejętności i Inicjatywy Małopolskiej im. Władysława Łokietka.

Wszyscy mówią zgodnie, że nowa formuła egzaminu zachęca do oszustw i
korupcji. Od tego roku na maturze ustnej uczniowie nie będą już odpowiadać na
pytania z literatury czy gramatyki. Zamiast tego przed egzaminacyjną komisją
mają zaprezentować pracę, którą przygotowywali przez kilka miesięcy.
Tymczasem coraz głośniej mówi się o handlu maturalnymi prezentacjami. Za
pieniądze przygotowują je specjalistyczne firmy, studenci, a nawet
nauczyciele. Handel kwitnie głównie w internecie. Ceny wahają się od 100 do
400 złotych.

- Wystarczy, że maturzysta kupi gotowe opracowanie, wyuczy się go na pamięć i
wydeklamuje przed komisją, żeby dostał aż 80 proc. wszystkich punktów! Nie
będzie mu się już nawet opłacało podejmować rozmowy z egzaminatorem -
alarmuje Renata Jarosz, polonistka z VIII LO. - Nauczyciel zna swoich
uczniów, wie, kogo na co stać. Ale nawet jeśli domyślę się, że mój uczeń nie
przygotował pracy samodzielnie, mogę się tylko do niego uśmiechnąć i dać do
zrozumienia, że wiem o oszustwie. Nauczyciel w takiej sytuacji nie ma żadnego
narzędzia, będzie zmuszony do punktowania oszustwa.

Nauczyciele podkreślają też, że nie maja możliwości rzetelnie przygotować się
do egzaminu. - Mam blisko 70 maturzystów, miesiąc przed egzaminem każdy z
nich przedstawi mi bibliografię do swojej pracy. W przypadku każdej to
przynajmniej pięć różnych książek. To oznacza, że w ciągu miesiąca powinnam
przeczytać aż 350 pozycji. To niemożliwe - tłumaczy Renata Jarosz.

Nauczycieli poparli uczeni z Polskiej Akademii Umiejętności. W sobotę wydali
oświadczenie, w którym apelują do Ministerstwa Edukacji o "gruntowne zmiany w
trybie przygotowania egzaminu maturalnego, które uchronią uczniów od
ponoszenia konsekwencji nowych błędów". - Nowa matura ma otwierać drzwi na
wyższe uczelnie, sprawa robi się więc poważna. Jeżeli z prawnego punktu
widzenia możliwe jest wycofanie się z ustnej matury z języka polskiego
jeszcze w tym roku, to należy to uczynić jak najszybciej - zaznacza prof.
Andrzej Białas, prezes PAU.

Takiego zdania są też naukowcy stowarzyszeni w Inicjatywie Małopolskiej im.
Króla Władysława Łokietka (znane z walki z plagiatami prac naukowych). -
Mieliśmy sprawdzoną formułę egzaminu ustnego z języka polskiego. Zastąpiono
go procedurą, która nie sprawdza niczego. Co więcej, zachęca do
nieuczciwości. Trzeba głęboko rozważyć, czy nie należałoby się z tego wycofać
jeszcze w tym roku - mówi Andrzej Waśko z Inicjatywy.

Minister edukacji Mirosław Sawicki w sobotnich wypowiedziach w mediach
przyznał, że formalnie odwołanie ustnej matury z polskiego byłoby możliwe,
ale on nie zamierza podejmować takiej decyzji. Podkreślił, że tuż przed
maturą nie powinno się zmieniać jej zasad.

Dzisiaj późnym popołudniem krakowscy nauczyciele spotkają się z
przedstawicielami kuratorium i Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej. Jak się
dowiedzieliśmy, będą naciskać na odwołanie ustnej matury z polskiego.

wiadomosci.wp.pl/kat,1342,wid,6554824,wiadomosc.html
Poniedziałek, 24 stycznia 2005

Krakowscy nauczyciele grożą sądem
IAR 21:30

Krakowscy nauczyciele grożą sądem z powodu złej, ich zdaniem, organizacji
ustnej matury z polskiego.

Nauczyciele uważają, że egzamin nie sprawdza wiedzy ani umiejętności ucznia
natomiast daje okazję do oszustw i korupcji. Poloniści domagają się też
dodatkowych pieniędzy za wielogodzinną pracę przy maturze.

Nauczyciele zaapelowali o zlikwidowanie ustnego egzaminu z polskiego jeszcze
w tym roku. Poloniści z kilku krakowskich liceów ostrzegają, że chociaż
przystąpią do swoich obowiązków podczas matur, potem wystąpią z pozwem do
sądu pracy.

Nową maturę z polskiego krytykują też naukowcy z Polskiej Akademii
Umiejętności.

Minister edukacji zapowiedział już, że w tym roku ustna matura z polskiego
nie zostanie odwołana.

Natomiast władze Krakowa obiecały nauczycielom, że poszukają w budżecie
pieniędzy na wypłaty za pracę przy maturach. (jask)



Temat: Zmiany w maturze za dwa lata
Też jestem tegoroczną maturzystką, więc nieco się zdziwiłam,
czytając o tym, jakoby abiturient musiał zdawać od jednego do trzech
przedmiotów dodatkowych na wybranym poziomie. Słusznie zresztą
zauważył to autor pierwszego posta w tym wątku.
Mam kilka spostrzeżeń odnośnie jakości kształcenia w liceum i
poziomu matury.
1. Czasu w liceum jest za mało. Okradziono nas z roku nauki, nie
zmieniając właściwie zakresu wymagań programowych. Teraz zaczęto
zmieniać owe wymagania. Proponuję zajrzeć na strony CKE i zobaczyć,
jak okrojono program z matematyki. Usunięcie logiki i wielu innych
zagadnień niczemu, poza obniżeniem poziomu wykształcenia, się nie
przysłuży.
2. Egzamin egzaminowi nierówny. O ile np historia uchodzi za
przedmiot trudny do zdania, o tyle biologia za dużo łatwiejszy,
podobnie jak wos czy też geografia. Matematyka, w powszechnym
mniemaniu, tak jak fizyka, są uważane za najtrudniejsze do
zaliczenia. Stąd bierze się strach przed obowiązkową matematyką.
Jakkolwiek jestem humanistką, uważam, że obowiązkowa matematyka na
maturze jest potrzebna. Jeżeli jednak ministerstwo chce, żeby matura
z tego przedmiotu wyszła przyzwoicie, to trzeba spełnić szerego
dodatkowych warunków- i nie chodzi bynajmniej o okrajanie programu,
nie tędy droga. Przede wszystkim, matematyka nie jest przedmiotem,
którego przeciętny uczeń jest w stanie nauczyć się sam. Wymaga
dobrego wyłożenia i wielu godzin pracy. Niestety, nie ma zbyt wielu
dobrych nauczycieli matematyki (proszę wybaczyć generalizowanie,
opieram się na przykładzie mojej szkoły). Po wtóre, czasu
przeznaczonego na matematykę jest za mało. Dorzućmy do tego
zaległości wyniesione ze szkoły podstawowej tudzież gimnazjum- i
otrzymujemy pełny obraz przyczyn obaw młodzieży przed obowiązkową
maturą z matematyki.
Co do egzaminów ustnych- trzeba być wyjątkowym matołkiem
(ewentualnie tak zestresowanym), żeby ich nie zdać. Prezentacja
maturalna, przy odpowiednim doborze tematu, nie jest nadmiernie
pracochłonna- zakładając, że uczeń chce ją w ogóle sam napisać. Nie
jest przecież żadną tajemnicą, że kwitnie sprzedaż i pisanie prac na
zamówienie- dlatego też ta część egzaminu maturalnego jest najniżej
ceniona i mało która uczelnia uwzględnia w postępowaniu
rekrutacyjnym jej wynik.
Zdawanie poziomu podstawowego i rozszerzonego nie było, w moim
przekonaniu, takie złe. Rozmawiałam z kilkoma osobami, które zdawały
maturę i w 2005, i w 2006r.- twierdziły one, że do poziomu
rozszerzonego przystąpiły z większym spokojem i luzem, bo stres
opadł z nich podczas pierwszej części egzaminu. Co więcej, było to
korzystne także ze względu na różnorakie warunki postępowania
rekrutacyjnego na uczelniach- tu poziom podstawowy, tam rozszerzony,
gdzie indziej z kolei oba. Ja, nolens volens, zdaję cztery
przedmioty rozszerzone, ale cóż, dobra uczelnia wymaga większych
nakładów pracy.
O maturze mogłabym napisać bardzo wiele :) Uważam, że stale
pogarszające się wyniki są wypadkową nie tylko obniżającego się
poziomu wykształcenia średniego, ale przede wszystkim- rażących
zaniedbań systemowych. Jeżeli rząd naprawdę chce, żeby społeczeństwo
było bardziej wykształcone- niechaj zreformuje raz a dobrze system
edukacji. Wprowadzi obowiązkowe przedszkola; dzieci do pierwszej
klasy w wieku lat 6; zlikwiduje nauczanie zintegrowane- ono naprawdę
nie jest dobre, co wyszło w badaniach jakiś czas temu; poszerzy
wymagania programowe, miast je zmniejszać; przeznaczy więcej godzin
na matematykę, język polski i języki obce, a nie na wf i religię
(!!); powróci do modelu czteroletniego liceum, a jeśli już tak
bardzo chce, aby zachować gimnazja, to niech będą one połączone ze
szkołami średnimi, a nie podstawówkami (totalna patologia- obok
siebie 8-letnie dzieci i 16-letni wyrostkowie); równocześnie wspiera
rozwój niedocenianego szkolnictwa zawodowego- wszak nieustannie
słychać, że mamy za mało specjalistów w tej czy owej dziedzinie;
zadba o właściwy poziom przygotowania zawodowego nauczycieli i o
przywrócenie tej profesji odpowiedniego prestiżu; zatroszczy się o
odpowiednie zaplecze edukacyjne i, co najważniejsze- powinno istnieć
nastawienie na to, żeby dzieci i młodzież, oprócz wiedzy, zyskiwali
odpowiednie umiejętności. W polskiej szkole ciągle dominuje
pamięciówka i praca odtwórcza, a nie abstrakcyjna i nastawiona na
działania praktyczne.
No, ładnie sobie pomarzyłam :)




Temat: Korepetycje?!
Powiecie,że wymyślam,a to co???? Szaleństwo przed nową maturą. Uczniowie
proszą dyrektorów o zwiększenie liczby lekcji. Ceny korepetycji skaczą. Brakuje
korepetytorów. Interes wyczuły nawet firmy szkolące biznesmenów - uczą
maturzystów autoprezentacji.

Jest się o co bić, ten egzamin zdaje ponad 300 tys. maturzystów. Za dodatkowe
przygotowanie do nowej matury wielu jest gotowych zapłacić. Wielu innych chce
zarobić.

W gazetach coraz trudniej znaleźć ogłoszenia korepetytorów. Ogłaszają się za to
zdesperowani rodzice. "Potrzebny nauczyciel przygotowujący do nowej matury z
języka polskiego" - to anons z Kielc.

Największe oblężenie przeżywają korepetytorzy mający za sobą kursy w Okręgowych
Komisjach Egzaminacyjnych. To oni będą w maju sprawdzali zakodowane prace
maturalne. Znają najlepiej tajniki nowej matury - i swoją wartość na rynku.

Dotychczas polonista z gdańskiego liceum brał za godzinę 25 zł. Teraz ceny
wyraźnie podskoczyły: nauczycielka polskiego z renomowanego LO (po kursie) w
Trójmieście bierze 35 zł i nie ma już wolnych godzin wieczorami.

Polonista z podkieleckiego liceum (po OKE) bierze 70 zł za godzinę, w stolicy
są korepetytorzy, którzy uczą za ponad 100 zł.

Jeden w klasie nie bierze

Kto chodzi na kursy i korepetycje? - Chyba wszyscy - śmieją się pytane przez
nas maturzystki z I LO w Gdańsku.

Trzecioklasiści z VI LO w Białymstoku mówią: - U nas korków nie bierze tylko
jedna osoba, z przyczyn finansowych. Maturzysta Krzysztof wyjaśnia: - Ja też
biorę, bo... Nie opanuję całego materiału w 30-osobowej klasie...

Czy z korepetycyjnego szaleństwa skapnie coś państwu? Wątpliwe. Dla przykładu -
w jednym z dwóch urzędów skarbowych w Gdyni podatek od usług edukacyjnych płaci
66 osób (w tym głównie logopedzi, nauczyciele tańca, aerobiku, judo itp.). Pod
urząd podlega ok. 80 tysięcy głów.

Kurs na maturę

Ręce zacierają też właściciele firm organizujących kursy przygotowujące do
nowej matury. Zbiorowe dokształcanie cieszy się wzięciem, bo wychodzi taniej
niż indywidualne korepetycje.

- Obawialiśmy się, czy znajdziemy chętnych na dwie grupy przygotowujące do
egzaminu z angielskiego, a mamy już trzy i szykuje się kolejna - mówi Łukasz
Jurczak z gdańskiej szkoły English Unlimited.

- Mamy o jedną trzecią kursantów więcej niż w ubiegłych latach - usłyszeliśmy
od Agnieszki Lejman z gdańskiego Indeksu. 80-godzinny kurs organizowany przez
Indeks dla kilkunastoosobowej grupy kosztuje 600 zł.

W Kieleckim Rezonie za godzinę nauki w grupie trzeba zapłacić 13 zł.

Pielgrzymki po lekcje

Szkoły same próbują zaradzić sytuacji. Im też zależy, bo od tego roku matura
oceniana będzie nie przez ich nauczycieli, tylko przez osoby z zewnątrz. Jej
wyniki będą więc bardziej obiektywną oceną szkoły.

- U nas uczniowie trzecich klas sami organizowali pielgrzymki, by zwiększyć im
liczbę godzin lekcyjnych, dołożyłem im więc tyle dodatkowych lekcji, ile
mogłem - mówi dyrektor VI LO w Białymstoku Marek Onoszko.

Podobnie jest w I LO w Gdańsku. - Ale to za mało - wzdycha Agata Grabowicz,
maturzystka z "jedynki". - Ja i tak potrzebuję indywidualnych lekcji.

Na niezłe dochody przed nową maturą liczą też wydawnictwa. Księgarnie są pełne
zestawów testów z każdego przedmiotu. - Tylko z angielskiego mamy do wyboru 12
repetytoriów i zbiorów testów. Uczniowie ciągle o nie pytają - usłyszeliśmy od
Renaty Robak z księgarni Omnibus w Szczecinie.

Jak to zaprezentować

Ostatnim hitem na rynku nowej matury są szkolenia z prezentacji. Na nowej
maturze bowiem egzamin ustny z polskiego zastąpił swoisty wykład w wykonaniu
maturzysty przed komisją egzaminacyjną. Młodzież już zna tematy, prezentować je
będzie wiosną. W przygotowaniach pomagają szkoły: na konsultacjach nauczyciele
podpowiadają lektury, doradzają merytorycznie.

- A na naszych szkoleniach uczymy maturzystów formy prezentacji tematu - mówi
Beata Sztobryn, szefowa warszawskiej firmy Progresor.

Ośmiogodzinne szkolenie ma podpowiedzieć właściwy ubiór, gestykulację, sposób
wymowy. Po to, by utrzymać zainteresowanie i nie zanudzić publiczności - w tym
wypadku komisji egzaminacyjnej. Koszt - 200 zł. Za dodatkową opłatę firma
oferuje kolejne osiem godzin warsztatów prezentacji.

Co na to ministerstwo?

- Rozumiem, że niepokój młodych ludzi przed nowym egzaminem - mówi Anna
Zawisza, dyrektor departamentu kształcenia w MENiS. - Rozmaite firmy potrafią
go podkręcać. Także szkoły straszą uczniów, bo boją się o wyniki.

- Rozumiem rodziców i uczniów. Walczą o dobry start w życiu - mówi Małgorzata
Niebrzydowska, pedagog w gimnazjum nr 34 w Gdańsku. - Błagam tylko maturzystów:
zróbcie sobie czasem przerwę.
to co?



Temat: Gotowe sprawdzone napisane tylko do 1 miasta
Gotowe sprawdzone napisane tylko do 1 miasta
Napisane przez nauczyciela komisyjnego prace maturalne:

1)Arkadia i „boląca rzeczywistość” – dwa różne sposoby kreowania obrazu wsi
polskiej (XVI-XIX w.). Odwołaj się do stosownych przykładów literackich.
2)Kobieta piękna, władcza, zdradziecka, zależna od mężczyzny, próżna –
przedstaw sposoby kreowania postaci kobiecych na podstawie analizy utworów
różnych epok.
3)Poświęcenie jednostki dla ogółu. Przedstaw różne jego ujęcia, analizując
wybrane utwory.
4)Literackie i malarskie obrazy powstania styczniowego . Dokonaj analizy
funkcjonowania motywu w wybranych dziełach.
5)Samotność jako wybór czy konieczność. Udowodnij swój sąd, odwołując się do
bohaterów wybranych utworów literackich.
6)Wieś jako inspiracja pisarzy w różnych epokach.
7)"Biografia jako klucz do odczytania twórczości” (Mickiewicz lub mieszana
Mickiewicz, Krasiński i Słowacki).
8)Przedstaw portret kobiety w literaturze różnych epok na wybranych
przykładach.
9)Motyw wędrówki w literaturze. Przedstaw różnorodne jego ujęcia i funkcje,
odwołując się do wybranych utworów literackich.
10)Satyryczny obraz społeczeństwa polskiego na dowolnie wybranych przykładach
literackich.
11)Literackie sposoby kreowania bohaterów zbuntowanych przeciw światu.
12)„Przyjaźń jako ważny motyw w literaturze polskiej i powszechnej”.
Zaprezentuj go na wyselekcjonowanych przykładach epickich.
13)„Biografia poety romantycznego jako tworzywo literackie”. Omów na
wybranych przykładach.
14)Bóg w literaturze.
15)Różne oblicza bohatera romantycznego.
16)„Motyw szaleństwa z miłości”
w utworach literackich różnych epok.
17) Rola cierpienia w życiu człowieka.
18) Różne ujęcia wsi w literaturze.
19) Miasto – miejsce magiczne, cywilizacyjny chaos, przestrzeń destrukcji....
Omów różne sposoby widzenia miasta w literaturze.
20) Tytuł jako klucz do interpretacji utworu. Przedstaw temat odwołując się
do wybranych utworów.
21)Stanisław Wyspiański - artysta wszechstronny. Omów zagadnienie na
wybranych dziełach literackich i plastycznych tego artysty. (zdjęcia)

22)"Topos Wysp Szęśliwych Edenu i Krain (zdjęcia)
Dostatku. Omów jego funkcję w wybranych tekstach literackich i malarskich"
23)"Czy upadek oznacza porażkę. zaprezentuj bohaterów, których losy zawierają
odpowiedz na to pytanie."(zdjęcia)
24) Obraz przeżyć wewnętrznych poety – romantyka. Zaprezentuj problem w
oparciu o wybrane utwory.(zdjęcia)
25) Reinterpretacja mitu o Dedalu i Ikarze. (zdjęcia)
26) Opisy przyrody w literaturze.
27) „Poeci przeklęci” literatury polskiej. Scharakteryzuj ich twórczość
analizując wybrane utwory A. Bursy i E. Stachury. (zdjęcia)
28) Wieś i jej mieszkańcy w literaturze polskiej.
29) Rodzice i dzieci w utworach literackich różnych epok.
30) Dziecko jako bohater literacki.
31) Literatura w służbie ideologii. Ukaż zjawisko na przykładzie wybranych
autorów.
32) Bohater tragiczny w literaturze antycznej, romantycznej i współczesnej.
33) Postać kochanka w literaturze.
34) Jaki jest współczesny ideał kobiecej urody? Porównaj go z wizerunkiem
kobiet w malarstwie i literaturze wybranych epok.
35) Portret rodziny w literaturze polskiej – poważnie i humorystycznie.

Każda praca posiada ramowy planem prezentacji oraz bibliografie.
Praca może ulec przeróbce przez nauczyciela.
Cena konkurencyjna!
Możliwość napisana pracy na dowolnie wybrany temat i lektury.
Posiadam kontakt z osobami, które korzystały z jego usług w tamtym roku jak
już i w tym!
Więcej mail: hispidka@interia.pl lub hispidka102@wp.pl




Temat: bycie dyżurną
Tak się zastanawiałem nad...dopasowaniem świata do potrzeb
niepełnosprawnych. Robi się podjazdy do szkół, urzędów;
niskopodłogowe autobusy; wanny ze specjalnymi uchwytami; a
niepełnosprawne dzieci w szkołach nie muszą się podnosić z wózka i
odpowiadać na stojąco...

Ostatnio słyszałem w telewizji - w jednym z programów medycznych, że
w Polsce żyje conajmniej... 8 mln. ludzi z bardziej lub mniej
rozwiniętymi zaburzeniami nerwicowymi ( !!! ).
Czy ktoś o nich pamiętał, kiedy wprowadzał " prezentacje
maturalne "; czy nauczyciele potrafią zrozumieć kogoś, kto ( "przy
nadgorliwym aplauzie publiczności" )panicznie boi się recytować np.
wiersz na środku klasy? Nie wspomnę już o pracy, gdzie żeby
cokolwiek osiągnąć na wyższym szczeblu trzeba poprowadzić zebranie,
przeprowadzić szkolenie, pojechać w delegację i przekonać "
nieprzekonanego " klienta... i wiele, wiele innych rzeczy, które
często dla - podobnie jak niepełnosprawnego - fobika są
niewykonalne.
Czy ktoś pamięta o tych 8 mln. ludzi?
Nie. Tacy ludzie nawet nie potrafią PUBLICZNIE upomnieć się o "
godne warunki funkcjonowania".
Zresztą o uposledzonych fizycznie często dbają fundacje,
organizacje, stowarzyszenia - oni są biedni i wymagają wspólczucia -
zresztą często takie współczucie budzą ( z dobrym skutkiem ).
Czy jakiś nerwicowiec/fobik może budzić współczucie, skoro boi się
nawet iść zagłosować; zrobić jakiś wiec, publicznie zainteresować
społeczeństwo swoim małym, ale jakże uciążliwym problemem?

A pro po rodziców...
To prawda, że czynniki srodowiskowe zwłaszcza z wczesnego
dzieciństwa, jak i późniejszego okresu formowania " dorosłego
charakteru " mają ogromny wpływ na powstawanie zaburzeń nerwicowych.
Ale czy sami rodzice są wpełni świadomi wpływu swoich zachowań na
osobowość dziecka? Moim zdaniem zdecydowana z nich większość nie.
Uczono ich jak urodzić, jak trzymać do kąpania, kiedy zrobić
szczepienia... i takie tam inne pierdoły, ale chociaż jakiś podstaw
psychologii rozwojowej to raczej nikt im nie wykładał, a to chyba
podstawa ( zwłaszcza jeśli chce się sobie wychować " zdrowe,
uśmiechnięte, pewne siebie i zaradne życiowo dziecko ")?

Powiem Ci Natalia, że moja mama też zupełnie nie rozumie moich
reakcji emocjonalnych...
Tyle razy jej mówiłem, pokazywałem w internecie informacje o
objawach, przynosiłem zaświadczenia lekarskie, czytałem książki
psychologiczne, pokazywałem zeszyty, specjalnie odrywałem ją od
roboty jak leciał program tematyczny o fobii w telewizji...
...i do dzisiaj słyszę: " Dlaczego nie zostałeś handlowcem? Taki to
nawet jak nie potrzeba - sam na siłę się wciska ( do sklepu ), sam
zamawia towar, pouśmiecha się trochę, zagada... i zarobi, a się nie
narobi".

Tak więc myślę, że bardzo wiele w podejściu do nas zależy od wiedzy,
ale kto ma tą wiedzę publicznie propagować - skoro my sami bardzo
boimy się "publiczności"?



Temat: pseudo-burmistrz Maśkiewicz!
Twoje zapewnienia o stanowczym nieuczestniczeniu w zajęciach Szkółki
Niedzielnej, nie całkiem mnie przekonały, ale przynajmniej jednego jestem
pewien: masz poważne luki w znajomości tzw. etykiety internetowej. Pozwól, że
Ci ją przybliżę: Otóż niepisane prawo to mówi, że wytykanie błędów
ortograficznych, czy literówek jest przejawem małostkowości, zadufania i
najczęściej zachowanie takie świadczy o rozpaczliwym niedostatku argumentów by
odnieść się do treści merytorycznie. Czyli na dzień dobry małe „fou paux”,
(czytaj : fo pa).
Apropo mojej nieco okulawionej francuszczyzny liczę na Ciebie. Skoro tak dobrze
idzie Ci nie tylko z mową ojczystą, ale i językami klasycznymi, nie wątpię, że
przyjdziesz mi z odsieczą gdy tylko okaże się, że ten znany francuski związek
frazeologiczny napisałem z błędem.
Tak na marginesie mogłem przecież napisać zwyczajnie: „gafa”, albo „nietakt”,
ale skoro już weszliśmy na pole pełne „izmów”, zapożyczeń, obco brzmiących
powiedzeń, ale jakże podkreślających obycie i wszechstronne wykształcenie
autora, to nie mogę przecie odstawać...
Ale, przejdźmy dalej...

Zgadzamy się co do Clintona chociaż. On użył swojego hasła wobec ogółu, bliżej
niesprecyzowanej grupy potencjalnych swoich wyborców. Nie miał zamiaru nikogo
obrażać. Co do mnie, jakoś nie leży mi na sercu dobre samopoczucie ludzi,
którzy swoimi nieodpowiedzialnymi wyborami narażają ogół na straty. I dlatego,
np. wyborców Samoobrony nazywam durniami i wyborców Maśkiewicza także, może
poza tymi, którzy bezpośrednio stali się beneficjantami politycznego układu,
który się wytworzył po wygranych wyborach.
Myślę tu o tej mniejszości, która może o sobie powiedzieć: „Polepszyło nam się
od kiedy Maśkiewicz został burmistrzem”. Wśród nich, przykładowo, szczęśliwy
właściciel „Wielkiej Żuławy”...Oni nie są durniami, przeciwnie, ich krzyżyki na
kartach do głosowania zaprocentowały.
Tyle, że głosami, kolesi i rodzinki wyborów na burmistrza się nie wygra. Wiec
tak sobie myślę, że pozostali, którzy zagłosowali na ten "lubawski dopust boży”
i teraz narzekają, mogą stanąć przed lustrem i śmiało sobie rzucić w
twarz: „Ot ja dureń!”.

Pozwól, że i ja wyrażę swoje rozbawienie to pośmiejemy się razem. Uwielbiam
brzmiące z zadęciem sformułowania w stylu: „inklinacje do kalania” czy to nie
przypadkiem cytat z twojej pracy maturalnej? Brzmi naprawdę „cool”!
Wspomniałaś coś jeszcze o anonimowości. Ja przynajmniej mam jakiś pseudonim, a
jak mam Ciebie nazywać? „średnik-zamknijnawias”? Trochę to nazbyt karkołomne
jak dla mnie...

I jeszcze mała wątpliwość, dotycząca twojej płci. Skłaniam się ku
przypuszczeniu (wszakże zaznaczam, że to tylko przypuszczenie), że rodzaj twój
to jednak „femininum” – (tak, i ja miałem w liceum łacinę) niż ”masculinum”, a
to z powodu Twojego nieskrywanego obrzydzenia dla przejawów brutalności w życiu
politycznym (i pewnie nie tylko w nim). Choć silisz się na złośliwość wyczuwam
w tobie niewieścią łagodność.

Na zakończenie chciałbym wyrazić swoje jak najbardziej głębokie wzruszenie
twoją troską o komfort termiczny mojej poczciwej łepetyny. Bez obaw: mam
zawsze pod ręką zimny kompresik i troszkę lodu.




Temat: .....Baczność! Nowa matura! !!
Matura 2005
Bez zaskoczeń i... entuzjazmu

Wspólnym mianownikiem dla "nowej" matury w nowotarskich szkołach jest tylko to,
że do absolutnej rzadkości należą przypadki, by któryś uczeń odstąpił od
pokonywania tego progu. Podobne w różnych placówkach - czyli zdominowane
rozżaleniem z powodu braku rekompensaty finansowej za o wiele większą pracę -
są też nastroje nauczycieli.

W I LO im. S. Goszczyńskiego do nowej matury przystępuje 8 klas (228 uczniów) i
nikt z absolwentów nie zrezygnował ze zdawania matury. Ponieważ od I klasy
wiedzieli, że będą "rocznikiem doświadczalnym" - formuła nowej matury nie jest
dla nich niespodzianką. Wielu wykazuje się inwencją własną i przy prezentacjach
będzie potrzebowało audiowizualnego sprzętu. Część profesorskiej kadry szybko
zaakceptowała nową formułę, w przekonaniu, że jeśli zmienił się sposób
nauczania, to i metody sprawdzania wiedzy powinny być inne. Daje się im we
znaki tylko zbiurokratyzowanie. Starsza kadra do nowych procedur podchodzi
bardziej sceptycznie, dopuszczając nawet, że oznaczają brak zaufania do
nauczycieli ze strony autorów koncepcji. Wszyscy natomiast - i uczniowie, i
nauczyciele - obawiają się, że błahy błąd proceduralny może mieć fatalne
konsekwencje dla obu stron.

Zespół Szkół Ekonomicznych jest na razie wolny od tych dylematów, bo - mając
klasy kształcące się w trybie pięcioletnim - organizuje "stary" egzamin
dojrzałości, w tradycyjnym terminie 10-11 maja.

W Zespole Szkół Zawodowych zwanym popularnie "Sokołem", do nowej matury sposobi
się tylko jedna klasa Liceum Profilowanego (kreowanie ubiorów) i nie ma w niej
nikogo, kto zrezygnował. Uczniowie wiedzieli, co ich czeka, ale jednak żałują,
że nie urodzili się rok wcześniej... Nauczyciele doświadczają mieszanych uczuć,
uznając, że dobrym pomysłem jest, aby wszyscy maturzyści w Polsce pisali to
samo. Drążą ich jednak obawy, czy uda się zmieścić w czasie. Na razie zostają
po lekcjach, żeby przygotowywać uczniów.

Najbardziej skomplikowaną sytuację ma największa z nowotarskich szkół - Zespół
Szkół Technicznych, który musi organizować nowe matury, stare matury i bardzo
pracochłonne egzaminy zawodowe. Nowa formuła obejmuje 65 uczniów, a 123 będzie
zdawało egzamin dojrzałości "po staremu". Okazuje się, że do przeprowadzenia
egzaminów zawodowych trzeba będzie przyjąć nauczycieli z innych szkół -
zamiejscowym gwarantując noclegi i wyżywienie - a nie zostało to uwzględnione w
kosztach matur. Nauczycieli frustruje to, że w związku z nową maturą pracują
powyżej pensum i nie dostaną za to żadnych pieniędzy, choć kiedyś im je
obiecywano. Nie zmienia to jednak faktu, że młodzież musi zdawać w dobrej
atmosferze i ma mieć do dyspozycji sprzęt, a to wszystko zostało przygotowane.
W ZST wszyscy absolwenci przystępują do matury i są optymistami, wierząc, że
próg osiągnie 90 procent z nich. Ilość punktów to już druga sprawa.
Perspektywicznie nauczyciele obawiają się, czy w związku z nową formułą nie
będą musieli odtąd uczyć "pod standardy".

"Podwójne" matury organizuje też Zespół Szkół Rolniczych. 37 uczniów jest tu
objętych nową formułą, a 46 - "starym" egzaminem dojrzałości. Dwóch uczniów
odstąpiło od zdawania nowej matury, lecz nie w obawie przed formułą, tylko ze
świadomością stanu swojej wiedzy. Nauczyciele uskarżają się na
zbiurokratyzowanie nowej koncepcji i dezorientację (sześć wydawnictw
instruktażowych, zmieniające się interpretacje, stosy papierów).

184 uczniów (czyli wszyscy absolwenci) przystępuje do nowej matury w II Liceum
Ogólnokształcącym. Bynajmniej nie przeraża ich nowa formuła, liczą, że uda się
im osiągnąć 30-procentowy próg. Obawy budzi w nich natomiast sama procedura -
że zapomną pasków kodowych itp. Nauczyciele skarżą się na wielkie obciążenie
organizacyjne, konieczność zbierania oświadczeń. Buntują się też przeciwko
brakowi gratyfikacji za o wiele większą pracę, starając się jednak uczniom
zapewnić jak najlepsze warunki i atmosferę. (ASZ)
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • chadowy.opx.pl



  • Strona 2 z 3 • Wyszukiwarka znalazła 187 wypowiedzi • 1, 2, 3