Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: PRESIDENT LINCOLN CB





Temat: nowa prela - nowe wyzwania :)
dobra, to tak, zestawienie kosztów
niektóre ceny z przesyłką

lcd dotykowy z TV i wejściem AV (wykorzystam na kamerę cofania) - 820
komp - 550
okablowanie i wtyczki - ok.100
wzmacniacz (taki mały) - 89
wzmak (trochę większy) i tubę magnata już miałem (nie znam kosztu)
odbiornik GPS - 120
antena TV - 120
modem GPRS/EDGE - 1 zł w promocji plusa
dodatkowy dysk HDD - miałem już wcześniej...
czytnik kart - 39
termometr - 34
CB President Lincoln - miałem wcześniej (koszt ok.800)
antena CB ML145 (kurde, nie pamiętam czy to dobry symbol...) - 165

a teraz co to może (z pomocą nakładek na system/programów, których używam):
- oczywiście nawigacja
- odtwarzacz - muza, filmy, fotki - to, co można w zwykłym PC-cie
- bieżące informacje o pogodzie
- internet i wszystko, co się z tym wiąże (showcast TV, radio, poczta, www itd itp)
- w planie: uruchomienie telefonu
- w planie: diagnostyka silnika na bieżąco (nie wiem, na ile mi się to uda)
- w planie: kamera cofania (wszystko przygotowane oprócz samej kamery)
- i wszystko co jeszcze tylko można na PC, czyli możliwości nieograniczone :):)
- CB ma wyjście na tzw papugę, podłączyłem pod maską zwykły głośnik wysokotonowy od jakiegoś alarmu dzięki temu mogę przemawiać do co bardziej opornych przechodniów na przejściu dla pieszych

jakich aplikacji używam:
- Centrafuse (nakładka, płatny, ale znakomity program do CarPC)
- Road Runner (nakładka, freeware z naprawdę ogromem pluginów, do multimediów wymagany winamp)
- nawigacja - Automapa





Temat: Sirio 827 czy Black Pirate ??
Tak sobie zaglądam do końcówek mojego portfela i ot jeszcze grosze zostały. Chcę zrobić mały myk i założyć antenkę bazową na małym maszciku.

Już może podaję sytuację. Mieszkam niestety na środku osiedla "szeregowców" więc niestety jestem tutaj zagrożony odbijaniem się fali. Nie ma sensu robić anteny na samym balkonie bo to nic nie da.

Zostanie dołożony maszt max 5m + antena na dachu lub na ostatnim pięterku. Proszę o pomoc w doborze dobrej antenki. Ot interesują mnie jak na razie 2 ciekawe propozycje:

Sirio 827 oraz PRESIDENT Black Pirate, może jeszcze do tego bym dodał Sirio 2016. Radyjka jakie będą wykorzystywane to:

- Alan 87 lub Galaxy Pluto
- PRESIDENT LINCOLN
- PRESIDENT GEORGE

+ może w przyszłości jakaś baza do 100W max. Zależało by mi na dużym zakresie gdzieś 25-30MHz ale żadna z nich niestety nie oferuje takowego. Proszę o pomoc by wykorzystać w Pełni mojego LINCOLNA i jego 50'tki

Jeśli uważacie, że wymienione antenki nie są najlepsze do mojego położenia i jest coś droższego ale wartego dopłaty to mogę poczekać z miesiąc z zakupem anteny. Liczę na pomoc w doborze BDB anteny + BDB kabla. Generalnie do CB od anteny będzie max 10-15m kabla więc tutaj cena 10zł czy 15zł /m mnie nie łamie!! Nie chcę robić fuszerki na 1 rok, tylko postawić i mieć spokój na 5-10lat do pierwszego przeglądu czy serwisu!!





Temat: Najbardziej doslowny "Wyswietlacz"


Osobiscie odradzam proby odklejania folii
od wyswietlacza (sa bardzo kruche i pekaja prawie
zawsze). Ja to robilem tylko ze zlomow. Problemem
jest takze usuniecie kleju:  z powierzchni wyswietlacza
bez klopotow, z folii to juz wyzsza szkola jazdy.
Dostepne rozpuszczalniki organiczne powoduja
mniejsze lub wieksze jej zmatowienie

INDY


Ja kiedys nierozwaznie sie wzialem za zamiane tla w CB President Lincoln.
Gdy zaczalem podwazac oryginalny polaryzator, to uswiadomilem  sobie, ze to
bardzo ryzykowna operacja i moze skonczyc sie uszkodzeniem wyswietlacza. Po
kilku godzinach zabawy udalo mi sie odkleic polaryzator. Dobrym zródlem
folii sa ruskie gry typu jajeczka lub malpki :-) górny polaryzator jest
wlozony bez przyklejania. Mi po operacji Leona przez dwie godziny rece
drzaly, ale efekt byl fajny. kazdy sybista znajacy to radio pytal sie co to
za wersja. Ja odpowiadalem :amerykanska, ze zloconymi cewkami wewnatrz.
Wiekszosc to lykala:-))
Cyfry po moim tuningu swiecily na zielono na czarnym tle.

Janusz





Temat: Poszukuję instrukcji obsługi President Lincoln

A co to za wynalazek ten Lincoln II ASC ??

Być może coś pokręciłem, chodzi o nowy President Lincoln, taki jak HR2600, tylko z pasmem CB manuala znalazłem na:
http://www.cbtricks.com/r...t_hr2600_om.pdf
ale może jest gdzieś po polsku....

[ Dodano: 1 Czerwiec 2008, 12:56 ]



Temat: cb alan
szpara, chyba że to będzie President Lincoln :] Tylko że na niego trzeba mieć pozwolenie heh te 15W.
slayer17, pomyśl nad jakąś antenką do 1,5m np Lemm AT1200 albo AT1500 (troszkę ponad 1,5m). Co do tego, że będziesz wyglądał jak samochodzik RC to się nie przejmuj ja widziałem już różne dziwne rzeczy np. ciągnik John Deer taki wielki z anteną CB President Texas (2m). Jakąś osobówkę z antenką ponad 2m.



Temat: CB President


| Witam,

| Mam w dobrej cenie, z gwarancją, oryginalnie zapakowane CB Presidenta.
| Jest to spam oczywiście.
| W razie zainteresowania prosze o kontakt.

Jak z SSB (Jackson, Lincoln) w przystepnej cenie albo alan 87 to pisz na gg


Taaa... zaledwie 20-kilka dB tłumienia śmieci poza głównym prążkiem...





Temat: CB President

Witam,

Mam w dobrej cenie, z gwarancją, oryginalnie zapakowane CB Presidenta.
Jest to spam oczywiście.
W razie zainteresowania prosze o kontakt.


Jak z SSB (Jackson, Lincoln) w przystepnej cenie albo alan 87 to pisz na gg
6316492





Temat: Zakup radia CB
Przede wszystkim President Lincoln - pozostałe CB się nie nadają.



Temat: Mocowanie anteny CB w 216?
Zgadzam się z tobą w całej rozciągłości, dlatego uważam, że dużo lepiej kupić kilku letnie używane radio CB firm ALAN, czy PRESIDENT (które notabene na ogół są droższe od nowych tzw "szumofonów"). Dla średnio zaawansowanych użytkowników polecałbym radyjko ALAN 48 plus i do tego antenkę np LEMM AT-1500. No a dla prawdziwych fanatyków to PRESIDENT LINCOLN, lub jeszcze lepiej GEORGE i do tego kultową antenę LEMM TURBO 2001.
No ale się rozpisałem trochę nie na temat, bo miało być o uchwytach.
Tylko jeszcze na koniec chciałbym dodać ze nie wolno nadawać na paśmie CB z moca większą niż 4W, czyli teoretycznie rzecz ujmując ww radia marki LEMM nie powinny być użytkowane. Tera chyba już nie ma licencji na nadawanie z mocą większa niż 4W.



Temat: CB - Radio - jakie typowania? (ponawiam temat sprzed x czasu;)
co do radyjek: bardzo dobre, ale tez drogie, sa president lincoln i  alan
87.
jezeli chodzi o cos tanszego, to polecam alan48+ (chyba tak sie nazywa, nie
pamietam dokladnie-plus to 400kanalow) lub president herbert (to radio
rzadko mialo polska homologacje, 40 kanalow ale bardzo selektywne).
do tego antenka (np. president colorado  7/8 lub wyoming 5/6)

co do wywolywania: na drodze kierowcy siedza zwykle na wywolawczym drogowym:
kanale 19. ewent. po znalezieniu rozmowcy przenosza sie na inny kanal.
wpadasz wiec na 19, krzyczysz "ogolne dla poruszajacych sie trasa nr..../dla
jadacych od x w kierunku y" i ktos sie zglasza.
to czy trafisz na auto jadace z przodu, czy 20 km z tylu- to kwestia
szczescia.

selektywne wywolanie (bo chyba o to chodzilo w poscie) to system jakby
tonowego wybierania konkretnej osoby w eterze. modul taki moze byc wbudownay
w radio, w mikrofon lub moze to byc oddzielne pudelko.
musisz miec go ty i twoj odbiorca zeby dzialalo.

co do lacznosci 50-kilometrowych: z samochodu raczej zapomnij. o ile dojdzie
to takiej lacznosci to bedzie tam wiecej szumu niz rozmowy. chyba ze masz
dobra antena zamontowano na busie i dopalacz, min. 40 wat (zabronione
teoretycznie)- to moze cos z tego wyjdzie. ewent. mozesz wjechac na jakis
gorski szczyt, to moze sie uda.

bawilem sie tym pare lat, aktualnie przerzucilem sie na krotkofalowke.
pozdrawiam  Rafi DJYendruh/// CB Szachista/// UKF SQ1GYE





Temat: Cb????
Jak mialbym wydac tyle kasy na alana 100 to wolalbym onwe mk x ,w zupelnosci wystarczy. A antenke mozesz smialo kupic uzywana ale jest mozliwosc ze bedzie duza roznica zasiegu w porownaniu z nowa , wtedy jak niemasz do czego porownac to idz do kolesi od CB niech Ci ja nastroja i bedzie gites. Leem to dobra firma antenek , president tez ! jak bedziesz kupowac antenke to patrz jaka ma moc.

Ja dostalem stara anrtenke (niewiadomego pochodzenia ) i przez nia niestety spalila sie koncowka mocy w radiu (koszt 40 zl) ale korzysc z tego taka ze koncowka w standardzie ma 4W a zrobie sobie wyprowadzenia i podepne pod wzmacniacz (schemat na elektroda.pl) i bedzie mialo ponad 50 W, no ale wtedy tylko do domu takie radyjko. Na na dzien dzisiejszy mam onwe mk3 , onwe turbo i president lincoln ( z mozliwoscia wmontowania KF - czestotliwosc policyjna ) no tylko ze presidenta wozi tato z tirze super sprzet.

mk3 to takie podstawowe radyjko a w turbo mam 3 x 40 i piatki no i wystarczy.

Co do zasiegu to duzo daje odpowiedni kabel. bardzo duzo.

Powodzonka



Temat: Roadcom

Alan 100+ odbiera tysiąc razy lepiej od tego. Lincoln jest beznadziejny w AM'ach więc jak ktoś ma lub wie jak Lolek odbiera to niech sobie wyobrazi że to radio jest jeszcze gorsze.

Z całym szacunkiem, ale jak ja zaczynałem się "bawić" w cb-radio, to Ty miałeś jakieś 9 lat i małe pojęcie o radio. Jeżeli nie masz o czymś pojęcia, to nie pisz lub się zapytaj. Sprzedać radio każdy potrafi, doradzić odpowiednie, niekoniecznie.
Stwierdzenie że President Lincoln ma słaby odsłuch w porównaniu do Alana powoduje u mnie ironiczny śmiech. Lincoln słyszy bardzo wąsko i to wszyscy wiedzą. Ale to jest zaleta a nie wada tego radia. Alan to szumofon dla ludzi, którzy traktują cb jako sprzęt antymiśkowy.
Co do Roadcoma, to była dyskusja co do jakości względem ceny. Kopernik wypowiedział swoje zdanie, które ja poparłem. Dalej uważam, że Roadcom, to dobra propozycja. Tylko trzeba zastosować odpowiednią antenę i mikrofon ze wzmocnieniem.
Jeżeli kogoś obraziłem tym postem to przepraszam ale nie miałem takiego zamiaru.



Temat: warto takie cb za 150zl??
Ja u siebie w aucie, służbowym, którym robię ok 80-90 tyś. km rocznie (z zawodu kierowca) mam radio PRESIDENT LINCOLN, a antena to PRESIDENT TEXAS. Nie ma lepszego radia na świecie. Możesz się dostroić się jak tylko chcesz (SWR, częstotliwość itp.). W prywatnym nie mam nic, za mało nim jeżdżę (od zakupu w maju b.r. zrobiłem nim raptem 5 tyś. km). Bak (ok. 50 litrów) etyliny 95 starcza mi na miesiąc. A co do radia z linku nie polecam. Kolega ma takie w aucie - odbiera w AM nadaje w FM. Z ludźmi na trasie nie może się dogadać. Poza tym takie radia nie nadają w odpowiednich częstotliwościach. Zakres odchyłu to od 1 do kilku Hz. A i pewnie jeszcze jak by się zagłębił w temat (czyt. przetestował radio) to jeszcze kilka minusów byś znalazł.

CB radio:


Antena do CB:




Temat: President LINCOLN
CHARAKTERYSTYKA: Pasmo 26-30 Młz AM-FM-SSB-CW 200 kanałów. Moc nadajnika 10 W  AM. FM. CW 21 SSB. Czułość: AM, FM - 0,5 uV (10 dB S/N) LSB, USB, CW - 0,25 uV (10 dB S/N). Selektywność 70 dB.

STEROWANIE I FUNKCJE: ręczny i elektroniczny przełącznik kanałów. regulacja siły głosu i blokada szumów. Wielofunkcyjny wyświetlacz ciekłokrystaliczny. Przełącznik natężenia oświetlenia wyświetlacza. ROGER BEEP, przełącznik PA/CB. Miernik współczynnika fali stojącej (SWR). Przełącznik kanałów w mikrofonie. Blokowanie przestrajanie (f. LOCK). Przestrajanie co 10 kHz, 1 kHz i 100 kHz, filtr NB.

WYMIARY (mm): szerokość 185, wysokość 60, głębokość 250.





Temat: CB
Ostatnio Domenik poszukiwał antenki do cb-radia,i jestem ciekaw ile osób oprócz mnie i Domenika przesiaduje na cb-radyjku.Ja sam bardzo lubie sobie posiedzieć wieczorkami i pogadać,moje radyjko to president lincoln ,dość często przesiaduje na kanale polonijnym tak że zapraszam do łączności i 73.(73 to w slangu ludzi radia to pozdrowienia)



Temat: Wasza przygoda z CB

tak to bylo jak sie mieszkalo w internacie wiczorami nie wolno bylo wychodzic (wogule nie wolno bylo nic robic)
wiec cb do pokoju pret na parapet troche kabla i zasilacz i gadalo sie calymi nocami

W ten sposób wyglądał mój pierwszy kontakt z CB. Kumpel w interku miał Alana 78+ i jakąś magnesówkę (nie wiem jaką). Potem długo nic, następnie President Lincoln w pięknym nowym Jelczu (rok 1994) i w końcu przez przypadek stałem się posiadaczem Alana 100+, którego używam do dziś i wcale nie narzekam (choć myślę o zmianie)

73!!!



Temat: Radiokomunikacja....
Witajcie.
Ponieważ w naszym mieście obserwuję coraz więcej użytkowników popularnego radia CB postanowiłem założyć temat o tym. Wiele osób nie wie np kilku ważnych lub przydatnych rzeczy których można się dowiedzieć np. jaki serwis cb wybrać itp.

Zapraszam do dyskusji!!!!

tyle wprowadzenie teraz coś o mnie:
Co posiadam: TTI TCB 880 + przerobione turbo 2000 1,5m dwu cewkowe
planuje teraz zakup President Lincoln + kilka innych rzeczy na bazę. Antenę już mam (na 11m) Alan 5/8 fali 5,85m długości. Reszta się buduję.

Zachęcam wszystkich do tego aby zainteresować się tematem CB patrząc poza kanał 19. bo można z tego mieć coś więcej. sam poznałem kilku bardzo fajnych ludzi z którymi utrzymuje kontakt przez radio z kilkoma poznaliśmy sie osobiście. organizowane są spotkania, zloty. i zawsze można iść wyżej i przejść na KF (krótkofalarstwo).



Temat: CB
koliber1111, o ile pamietam to president lincoln mial asc od wielu wielu lat... moze zle pamietam....
ja tam mam radyjko Pan international (jeszcze z czasow technikum).. jade tylko na 1W z antenka z diflektorami firmy sirio (chyba "y" w nazwie gdzies byl) i w tarasie jest to zupelnie wystarczajace.... czasem tylko mam watpliwosci gdy np irka ja slabo slysze znaczy jakby mu w gardle gulgalo czy to u mienia cos nie tak czy moze np u irka?? mnie irek syszy czysto i wyraznie.. innych slysze czysciutko i daleko .. no zdarza sie od czasu do czsu taki co rzezi...
prponuje w takiej kwestii kilka slow zamienic.. tylko nie proponujcie od razu do CB serwisu jechac...



Temat: Gdzie kupię tanie zegarki?


| Zegarmistrz/Apteka na solnym*
| (*-niepotrzebne skreślić)
| --
|   |______    Rafał "SP" Gil
| o/________o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500
| (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl
| []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl
no comments...


That?
Gdzieś indziej byś szukał zegarka?
Czy sygnaturka Ci sie nie podoba?
A może sobie z Outlookiem nie radzisz?





Temat: Gdzie kupię tanie zegarki?


| Gdzie mogę kupić tani i ładny zegarek dla dziewczynki ?

Zegarmistrz/Apteka na solnym*

(*-niepotrzebne skreślić)

--
  |______    Rafał "SP" Gil
o/________o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500
(Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl


no comments...





Temat: czy jedzie ktos z wroclawia na biwak npm??
Czego ile metrów?
Jak nie jedziesz, to nie odpisuj mądralo. Pytam tych co jadą.
Pozdrawiam

A ile metrów ???

--
   |______    Rafał "SP" Gil
o/________o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500
(Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl






Temat: TANIE apteki, gdzie?
Mógłbyś podać do niej adres? :)


| Udało się komus zlokalizowac tania apteke w mieście?

jest jedna apteka ze zniżkami po powołaniu się na prw.

--
   |______    Rafał "SP" Gil
o/________o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + AT 1500
(Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB: http://www.rafalgil.pl
[]=******=[] Serwis skuterów i motocykli Wawer:
http://www.motopower.pl/
*******************Uwaga - nielegalna część
sygnatury*******************
Poszukiwane mieszkanie/pokój dla 2 osób we WRO. Łączna cena
najmu do 900
Najlep.z dobrym dojazdem autem/komunikacją miejską w
ok.pl.Strzegomskiego


--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl





Temat: Trójkąt bermudzki w Kłobucku.
I moc zamiast być wypromieniowana wraca do radia a dokładnie wali w koncówe mocy co czuć gdy złapie sie za miejsce w którym znajduje sie moduł radio robi sie gorące.Az mnie skręca jak widzę czołowych pilotów którzy ustawiaja sobie model a radio przed lotem maja z 10min na złozonej antenie Ja w ten sposób pusciłem z dymem CB radio president Lincoln



Temat: Alan 48 PLUS MULTI
miałem to radio na bazie i działało przyzwoicie działało z anteną super boomerang zaledwie 3 metry lecz jak by antena miała 6 metrów to by była lepsza jazda
jeżeli ktoś nie jest bardzo wymagający to 48+ multi styknie
teraz jak bym miał zakładać znowu bazę to president LINCOLN by był lecz mieszkam w bloku i nie mam czasu ani dużych możliwości bawić się CB jedynie w samochodzie U520xl siedzi

73!



Temat: Lista chętnych do testów. Województwa, miejscowości, wywołan
WOJEWÓDZTWO MAZOWIECKIE
MIASTO PŁOCK
STACJA BAZOWA PRZY WYLOCIE NA PŁOŃSK
WOŁAJ NA KANALE 19 -SERWIS CB RADIO NOWE BORYSZEWO,TOMEK SERWIS
LUB SERWIS OMEGA.
JEŚLI CHCE KTOŚ DALSZY ZASIĘG SPRAWDZIĆ TO DZWONIĆ NA 692 13 48 47.
UMÓWIMY SIĘ WTEDY NA INNEJ FREQ.
OBECNIE PRACUJEMY NA :
BAZA
ANTENA VERTICAL SPEKTRUM 1600 .
RTX PRESIDENT LINCOLN
MIKE SADELTA ECHO MASTER PRO CLASIC.

MOBIL:(OMEGA B COMBI)
ANTENA SIRIO MEGAWAT 4000
RTX COBRA 29 LTD
MIKE DENSEI 2002



Temat: Krótkofalarstwo - radioamatorstwo.
dokładnie snow. u jacka sam się serwisuje od ponad roku. jeden z dwóch większych specjalistów w lublinie. polecam jeszcze pana Adama Stachurskiego (http://www.zumi.pl/168278,Radtel,Lublin,firma.html) człowiek ten serwisuje radia lubelskich taksówek i pogotowia.

co to hobby to jakiś czas temu za cząłem się tym interesować za sprawą człowieka, nomen omen poznanego przez cb. kto jeździ trochę samochodem po lublinie zapewne słyszał kiedyś stacje Śpioch-Lublin czyli Grzegorz. Sam w niedługim czasie zamierzam postawić swoją stację. sprzęt już jest. President Lincoln i antena Lana 5/8 ok. 6m wysokości. na początek wystarczy. Jednak aby postawić antenę na dachu muszę uzyskać pozwolenie od SM. Może ktoś wie jakie warunki trzeba spełnić i jak to załatwić. bo pani dyrektor spółdzielni nie potrafiła ni na to pytanie odpowiedzieć.

mój znak wywoławczy: suseł - świdnik.

a tu mały filmik z nasłuchu przeprowadzonego w Białej podlaskiej w Boże Ciało:




Temat: czy da sie sprawdzić?
hm president lincoln. no tereaz juz kupilem wiec musze poczekac az przyjedzie. wtedy wszystko sie okaze . ale dziekuje wszystkim za zainteresowanie tematem i za cenne uwqagi teraz moze nie dokonca zalapalem ale napewno sie przydadzą w przyszlosci jak nie mi to komus innemu. no a kolega ma racje to maja pierwsza przygoda z CB radiem .che spróbowac na innych częstotliwosciach niz AM . to co sie tam czasem wyprawia to czyste prostavtwo jest. kiedys kumpel mial stacjonarne jakies 10 lat temu i pamietam ze nie zdazalo sie zeby ktos slal bluzgi w eter. no wiec zobaczyny. raz jeszcz edzieki za konkrety



Temat: CB RADIO
Osobiście używam radio UNIDEN PC-122.
Jest to radio, które ma ok. 15 lat.
Posiada podstawową czterdziestkę, modulację AM, LSB i USB. Oczywiście podstawowe filtry i papugę.
Dla ludzi z branży, są to oczywiste określenia.

Myślę, że po przerobieniu kilkunastu radii, począwszy od ONWY, a skończywszy na LINCOLN-ie, mogę śmiało powiedzieć, że do komunikacji między samochodami i stacjami bazowymi na terenie miasta, wystarczy radio, które ma 4 Waty mocy i antenę, co najmniej 100 cm długości. Jakie marki? Są tu różne szkoły. Ja preferuje starą szkołę - ALAN i PRESIDENT-UNIDEN.
Dlatego, bo to sprzęt pozbawiony nowoczesnej elektroniki, która w dzisiejszej erze nafaszerowanej elektroniki w samochodach, powoduje spore problemy z zakłóceniami w głośniku, w CB radio.



Temat: CB Radio
ja mam audio w mobilku o cb radio rozbudowane.. :)
z tym że mam 'president' ONWA :) ale ztjuningowana.. i dobry bat Lemm 1200.
i jest czad na trasie i w mieście.. wiem wszystko o wszystkim.
w domu mam prsident Lincoln.. bo mam pasmo 11metrów i 10 metrów.. czyli w sumie radio poniekąd krótkofalarskie ..
na częstotliwości z 2 metrów mam przenoche REXON i powiem, że przemienniki to jest cudna rzecz.. bo jakość już nie ta co DX czy local.
z DX to skończyłem jak dostałem QSL'kę z Wielkiej Brytanii i Francji.. dalej mnie nie pociągnęło bo sie pojawiło 2metry ale pozwolenia i egzaminów u mnie brak więc dałem już jakiś czas temu spokój i została podstawowa Onwa - szumofon w samochodzie.. :)



Temat: Sprzedam PIONEER DEH-P6100R lub zamienie na CB radio
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=75989406

Cena jaka mnie interesuje to ok 450zł
Lub zamienie na CB radio PRESIDENT LINCOLN



Temat: Sprzedam CB President Jackson, Lincoln
Jak w temacie, odpowiednio 500 zł i 800zł.
Obydwa posiadają mikrofony z echem.
Dostarczę do Wrocławia na własny koszt.




Temat: YJ-otek CB
Witam
Drodzy koledzy i kolezanki, posiadam radyjko president lincoln, moj problem polega na tym ze nie mam pomysla gdzie go zalozyc?



Temat: President JACKSON

Góral,
Cześć, mam do Ciebie pytanko. Które według Ciebie radio jest lepsze President Lincoln czy President Jackson i dlaczego? A i jeszcze jaka antena według Ciebie najbardziej pasowałaby na wstęgi dla Pres. Jacksona i dla Pres. Lincolna?

Dzięki!
Zdanc


ja mam większy sentyment do jacksona, ale jest to spowodowane tym że używałem go w czasach gdy tłok na cb był ogromny i potrzebowałem radia z odpornym na zakłócenia odbiornikiem. poza tym bardziej mi pasowała jego gałkologia. w AM odsłuch był trochę kubłowaty, ale wstęgi miał ihmo lepsze niż lincoln. no i ta końcówka mocy...

co do anteny to wszystko zależy do jakiego rodzaju łączności będziesz jej używał.
do local/dx mi najbardziej podpasował obecnie używany sirtel s2000. antena 5/8 ale o długości jedynie 550cm. bardzo odporna na wiatry i uszkodzenia mechaniczne. sprawuje się również znakomicie w łącznościach lokalnych. generalnie bardzo udane połączenie wydajności local/dx .
jeśli wyłącznie do dx'ów na odbitej, to była taka antena o nazwie super aster. około 650cm długości i 8-12 przeciwwag po 275cm. na prawdę "słyszała" bardzo dużo, ale propagacja powodowała że łatwiej było dogadać sięz europą niż kolegą dwa osiedla dalej
zaznaczam jednak iż powyższe opisy są moimi subiektywnymi ocenami dokonanymi na mojej bazie. w innych warunkach anteny moga zachowywać się inaczej i to że ja uważam że najwydajnieszą anteną na local na mojej stacji jest 1/2 pan sirocco/ sirio gp27 nie oznacza że u ciebie będzie ona równie skuteczna. inaczej będzie się zachować w warunkach gęstej zabudowy, inaczej w lesie, inaczej na wieżowcu, inaczej na wzniesieniu.
dlatego nie piszę jaka antena będzie najlepsza, a jedynie która była najbardziej efektywna na mojej stacji.

no i na koniec pozostaje jeszcze kwestia budżetu, jaki chcesz przeznaczyć na tę antenę...



Temat: CB


Ja ci polecam Alan 28. Radyjko bardzo dobre, no i tanie. Antene kupuj jak
najdluzsza, nie jakies 30cm badziewia. Z montowaniem anteny to bedziesz
musial albo wiercic dach (jesli masz jakis starszy i tani samochod) albo
uchwyt do klapy. Wazne by antena miala stycznosc z blacha by byla masa (
nie
plastik czy cos). W razie pytan wal na priv;)


No wiec jezeli chodzi o radyjko to zgadzam sie z kolega. Alan 28 to jest to,
chocby ze wzgledu ze ma wymiary normalnego radia samochodowego dzieki czemu
idealnie wchodzi w wolna polke na radio, jesli ktos ma dwie, jak w Megane 2
:)
Jest tez bardzo wazne by miec dobra mase. Ja poswiecilem klape bagaznika na
otwor.
Natomiast stanowczo nie zgadzam sie ze stwierdzeniem ze 30cm antena to musi
byc badziewie. To stereotyp ktory co do wiekszosci anten sie sprawdza,
jednak nie do wszystkich. Ja zdecydowanie polecam kazdemu 30cm antene
PRESIDENT CAROLINA. Posiada rewelacyjne przy tej dlugosci wzmocnienie bo az
+3dBi oraz bardzo niska zawartosc impedancji pasozytniczych.
Krotkiej anteny nie musisz za kazdym razem skladac, praktycznie nie ociera
sie o galezie a pracuje wysmienicie. Osobiscie wymienilem 1,5m dragala na
nia i jestem bardzo zadowolony.
Nalezy wspomniec takze ze jest to antena 1/2 falowa co oznacza ze zbiera
znacznie mniej szumow od anten 5/8 fali.
Wada jest niestety cena bo kolo 150zl

Pozdrawiam

PS. NTG: pl.rec.radio.cb
PS2. Kupie Alana 28 tanio!!!

--
Pozdrawiam Lincoln
www.rajdy.jelenia.pl  |  www.rajdowy.prv.pl
Rally Brothers - Jelenia Góra  |  gg#1135336
Fiat Tipo 1,4ie bordowy P.M.S. Edition






Temat: Alan 8001s - odblokowanie 40-ek
Witam.....
Cytuję *opis Pana X z firmy serwisowej dla Alana w Polsce.
A od siebie..... radyjko ładnie chodzi i czułe, a jak ktoś chce to jeszcze można końcówkę mocy wymienić, sterowniki jej podkalibrować .......i jest ok. Oczywiście można dokręcić palnik zewnętrzny. U mnie moc maleje po dwóch bandach na każdą stronę.
Cała impreza to 5 wkrętów z dolnej części obudowy, z precyzją nanieść kapkę cyny na oryginalne miejsce do tego celu i ładnie skręcić radio. Funkcję włączamy przez naciśnięcie przycisku przełącznika CH/MHz i przekręcić pokrętło POWER podobnie jak w innych radiach raster miedzynarodowy, a jeszcze raz to samo ......to czysta 40-ka.

Jeszcze raz podziękowania dla Piotra ''KUBEK""

* z alan.pl
Po wielu latach nieobecności na rynku wraca największy, alanowski transceiver CB Alan 8001. Niebywały wzrost zainteresowania łącznością na Paśmie Obywatelskim w Polsce sprawił, że oprócz rzeszy użytkowników, dla których radio może być wyposażone wyłącznie w kanał 19, głośnik i mikrofon, pojawiła się nieliczna grupa koneserów, poszukująca sprzętu o ponadprzeciętnych możliwościach. Do nich właśnie adresowany jest Alan 8001, radio o aspiracjach quasi basowego transceivera. Jego koncepcja sięga połowy lat dziewięćdziesiątych , kiedy to pierwsza fala popularności CB wykreowała potrzebę na high-endowe urządzenia Pasma Obywatelskiego jak President Lincoln i Jackson, Alan 560, Alan 555, Alan-8001, Alan-9001, Alan-87. Od początku swego istnienia wszystkie one znacznie wykraczały zakresem częstotliwości i mocą poza obowiązujące normy, ale słabość egzekucji prawa dotyczącego wykorzystania widma radiowego i niekwestionowane zalety użytkowe, zdobyły im uznanie na rynkach wielu krajów.
Od tego czasu w telekomunikacji wiele się zmieniło. Organizacją łączności rządzą Dyrektywy i Normy Zharmonizowane ( bądź nie ), a nad ich przestrzeganiem czuwają organy administracyjne państw członkowskich Unii wyposażone w daleko idące prerogatywy.
Wydawało się, że największe radia CB podzielą los wielkopojemnych amerykańskich krążowników szos w dobie kryzysu paliwowego lat siedemdziesiątych i spoczną na elektronicznych złomowiskach. Na szczęście Alan, który pogrzebał większość swoich mamucich radii ocalił Alana 8001. Oczywiście od swojego protoplasty różni się tym, że posiada aktualną Deklaracje Zgodności z Wymaganiami Zasadniczymi. To musiało pociągnąć za sobą pewne, niezbędne zmiany w konstrukcji radia, dostosowujące je do współczesnych standardów technicznych, aczkolwiek starano się zachować jak najwięcej z jego dawnej świetności. Ilość kanałów ograniczono ( serwisowo odwracalnie ) do obowiązujących 40, natomiast redukując moc zamontowano zupełnie nowe tranzystory nie pozwalające na przekraczanie limitów. Płynne strojenie wstępne i precyzyjne dotyczy tylko części odbiorczej radia, nadajnik pracuje na stałych nastawach. Łatwo to sprawdzić przełączając wyświetlacz w tryb pokazywania częstotliwości. Pomiar odbywa się w czasie rzeczywistym na VCO w pętli PLL z kompensacja częstotliwości pośredniej 10.695 MHz, a rezultat widać na wyświetlaczu.
Oprócz emisji AM i FM z mocą 4W w polskiej specyfikacji częstotliwości „0”, mamy do dyspozycji modulacje jednowstęgową SSB w standardzie „5” z mocą 10 W w szczycie. Na pokładzie znajduje się również reflektometr, pozwalający w każdym momencie skontrolować stan instalacji antenowej. W radiu, a nie w dynamicznym mikrofonie, zamontowano układy echa i roger beep, włączane oddzielnymi przyciskami. Możliwy jest nawet pomiar głębokości modulacji, z wykorzystaniem wielofunkcyjnego analogowego wskaźnika po naciśnięciu odpowiedniego przycisku. Wiele parametrów pracy radiotelefonu podlega płynnej regulacji. Oprócz coraz powszechniej spotykanej czułości odbiornika i mikrofonu, ustawianej potencjometrami na przednim panelu w Alanie 8001 płynnie regulowana jest także moc wyjściowa nadajnika w emisji AM/FM.
Jak większość transceiverów posiadających modulacje jednowstęgową Alana wyposażono w niezwykle wąskie filtry o stromej charakterystyce tłumienia, zapewniające więcej niż bardzo dobrą selektywność. Może się zdarzyć, że słuchając korespondenta nie nadającego idealnie w kanale, trzeba się będzie posłużyć pokrętłem strojenia odbiornika, aby zrozumieć jego przekaz w modulacji AM.
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby wykorzystywać Alana 8001 jako w pełni wyposażone radio samochodowe CB, do czego predystynuje go nawet zasilanie 12 Vdc, ale tak na prawdę z racji gabarytów i dostępnych funkcji to pełnoprawna stacja bazowa 27 MHz.

Artur O.



Temat: Projekty anten nadawczych FM
Oto kilka projektów anten nadawczych FM . Wszystkie te konstrukcje są amatorskimi sposobami na uzyskanie dobrej anteny wykonując ją samodzielnie lub przystosowywując w odpowiedni sposób istniejący już model . Uprzedzić Was muszę iż są jedynie prymitywnymi próbami naśladowania profesjonalnych konstrukcji . Dlatego żadna z nich nie zapewni wam takich parametrów , co wszakże nie oznacza iż nadają się one do niczego .

Prosta antena dipolowa : Antena wg. własnego projektu : Klasyczna antena CB :

Ten model anteny jest bardzo prosty w konstrukcji . Dlatego właśnie nie cechuje się on dobrymi parametrami . Składa się z kilku elementów :

Promienniki wykonane z rurki aluminiowej . Ich długości wynoszą 98 centymetrów . Smukłość (średnica) może być dowolna . Najlepiej wykonać te elementy z części po starej antenie telewizyjnej typu Yagi .
Izolator - element łączący oba promienniki wykonany z materiału izolacyjnego (najlepiej tekstolit itp. ) .
Elementy (śruby lub nity ) mocujące promienniki do izolatora .
Kabel antenowy - ekran połączony z jednym z promienników , a żyła główna fidera z drugim promiennikiem .
Antena ta jest odmianą anteny dipolowej . Aby uzyskać promieniowanie dookolne umocować ją należy w pozycji V . Długość falowa przystosowana jest do częstotliwości 70 MHz ,a impedancja w przybliżeniu równa jest 75 ohm . Jej wartość regulujemy zmieniając rozstaw pomiędzy obydwoma promiennikami . Domyślnie ustalić ją należy na 2 centymetry . Ekran (oplot) 75 ohm kabla antenowego łączymy z jednym z promienników , natomiast żyłę główną z drugim . Połączenie muśi być pewne i odporne na warunki atmosferyczne .
Ten model anteny oparty jest na moim własnym pomyśle . Jest również łatwy w konstrukcji mając jednakże lepsze parametry . Składa się z następujących elementów:

Pozioma część masztu stanowiąca odgromnik anteny .
Uchwyty podtrzymujące promiennik wykonane z materiału izolacyjnego (np. tekstolit ) .
Promiennik wykonany z rurki aluminiowej lud drutu miedzianego .
Kabel doprowadzający sygnał HF .
Maszt anteny stanowiący jednocześnie drugi promiennik .
Elementy mocujące maszt .
Ta konstrukcja również oparta jest ma modelu dipolowym z pionową polaryzacją .Głównym promiennikiem jest rurka aluminiowa do której przyłączamy centralną żyłę kabla antenowego . Jego długość ustalamy na ćwierć długości fali tj. 1.03 metra . Drugi promiennik stanowi maszt wykonany ze stalowej rury lub pręta . Promiennik ten połączony jest z ekranem fidera . Najeży także go uziemić łącząc z instalacją odgromową . Dzięki temu uziemiony element 1 skutecznie chroni antenę od wyładowań atmosferycznych . Uziemienie to stanowi również element dopasowania impedancji anteny które regulujemy zmieniając odległość głównego promiennika od masztu (odległość x ) . Domyślnie odległość tę warto ustalić na 20 centymetrów . Strojenie przeprowadzamy za pomocą miernika WFS . Odległość elementu od głównego promiennika właściwie nie ma istotnego wpływu dlatego ustalamy ją najlepiej na 15 centymetrów . Również długość masztu jest dowolna . Jedyny wymóg to aby był on co najmniej równy długości promiennika głównego . Jako linię doprowadzającą najlepiej zastosować 75 ohm kabel antenowy .
Rysunek ten prezentuje standardową konstrukcję anteny prostej wykorzystywanej z regóły dla nadajników CB . Składa się ona z następujących elementów :

Promiennik główny - rurka aluminiowa o długości około 5 metrów z możliwością zmiany swej długości
Element mocujący (izolator) łączący ramiona przeciwwag oraz izolujący je od promiennika . Stanowi również podstawę elementu mocującego .
Przeciwwagi - elementy wykonane z aluminium , z możliwością regulacji kąta nachylenia w stosunku do promiennika , co umożliwia strojenie WFS .
Element służący do umocowania anteny na maszcie .
Właśnie tę konstrukcję anteny szczególnie Wam polecam . Ma ona dobre parametry nadawcze oraz łatwo się stroi . Służą do tego przeciwwagi . Są to metalowe pręty usytułowane poziomo (horyzontalnie) w stosunku do pionowego promiennika. Ich ilość waha się w granicach 3-6 . Regulacja Kąta ich nachylenia , umożliwia ustalenie dopasowania falowego . Zapewne niewielu z was pokusi się o własnoręczne wykonanie dokładnie takiej anteny . Jej konstrukcja jest dość trudna . Standardowe anteny CB które nabyć możecie w każdym fachowym sklepie z powodzeniem da się przystosować do nadawania FM . Wystarczy ustalić długość promiennika na 4.12 metra czyli całą długość fali , lub na jej krotność . Stosujemy tutaj kabel o impedancji 50 ohm (do kupienia także w sklepach ze sprzętem CB). Warto również uziemić masę nadajnika poprzez uziemienie przeciwwag (ekranu fidera) .Poprawi to parametry nadawania i dopasowanie impedancji .

Oprócz powyższych modeli są jeszcze inne sposoby na uzyskanie anteny :
1. Wykorzystanie standardowej samochodowej anteny FM . Ich długość przystosowana jest z reguły do odbioru na tych falach dlatego także nadają się do nadawania . Najlepiej aby antena taka miała 1 metr długości , czyli 1/4 długości fali . Krótsze anteny się nie nadają . Oczywiście nie może być tu mowy o zestrojeniu współczynnika fali stojącej . Z reguły anteny takie przystosowane są do impedancji 75 ohm ale niestety nie można zlikwidować w nich fali stojącej . Mają one również małą smukłość . Właśnie dlatego ich parametry nadawcze sa bardzo słabe co nie oznacza że są złe .

2.Wykożystanie standartowej , dipolowej , stacjonarnej anteny FM . Jest to antena kierunkowa wyposażona w pojedynczy dipol lub wzbogacona o direktory i reflektor . Nabyć można ją w każdym sklepie RTV . Najlepszy jest samodzielny dipol któremu należy nadać polaryzację pionową . Jeśli jego impedancja wynosi 300 ohm (antena z płaskim kablem) to musimy wzbogacić jej wejście (jeżeli chcemy użyć zwykłego 75 ohm koncentrycznego fidera) lub wyjście wzmacniacza mocy (jeśli używamy kabla płaskiego) o symetryzator (do nabycia w sklepach RTV) . Jeśli antena ma 75 ohm to można spokojnie ten element pominąć .

_________________
MASTER=PRESIDENT HERBERT+MASS2020+COLORADO 1200
TRANSIT=PRESIDENT JFK+PRESIDENT ML145
BAZA= LINCOLN+FARUN FD2020+Antena 5/8 λ
ZAPAS=INDIANA+HUSTLER100+ALAN100++FLORIDA+fARUN 2020+1/2λ
RĘCZNIAK MAXON SL500
SKANER=UNIDEN
DAWCY=KAISER

--------------------------------------------------------------------------------
ant_cb.gif
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • chadowy.opx.pl