Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: prezentacje ppt Excel





Temat: Samsung X820 - Najbardziej płaski telefon świata
Ludzie mają naturalną potrzebę osiągnięcia czegoś więcej przy zastosowaniu mniejszych środków. Taka właśnie idea przyświecała inżynierom i projektantom z Samsunga przy tworzeniu najcieńszego i najlżejszego produktu dostępnego obecnie na rynku.

Zacznijmy od wymiarów: 113 x 50 x 6,9 mm. Matowo-czarny X820 z chromowaną wstawką zaprojektowano tak, by po włożeniu do kieszeni na materiale nie powstała ani jedna fałda. Ponadto aparat fotograficzny o rozdzielczości 2 megapikseli z czterokrotnym zoomem oraz bogata oferta funkcji multimedialnych, w tym odtwarzacz MP3 Wideo oraz technologię Bluetooth. Czy może być jeszcze lepiej? Zdecydowanie tak, dzięki EDGE, wbudowanej pamięci o pojemności 80 MB, a to i tak nie wszystko.

Technologia Smart Surface Mounting to przełom w inżynierii. Nowe tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym podnosi wytrzymałość telefonu i zmniejsza jego wagę. Cenne chwile można uwiecznić na zdjęciu. Wysłać je do przyjaciół w wiadomości MMS lub email, przesłać na laptopa lub wydrukować bezpośrednio na drukarce. Użytkownik ma do dyspozycji całą godzinę nagrywania. Rozdzielczość 352 x 288 pikseli przy 20 klatkach na sekundę (MAX, QCIF). Może wykorzystać materiał filmowy jako tapetę ekranu. Na wyświetlaczu TFT Screen z 262 144 kolorami (1,9 cala) obejrzy czyste, żywe kolory. Podręczna szafa grająca z pamięcią 80 MB. Dodatkowym atutem jest polifonia 64-tonowa. Tryb głośnomówiący zapewnia swobodę przy wykonywaniu wielu zadań jednocześnie, a efekt 3D dodaje przestrzeni odtwarzanej muzyce. Nowy dwukolorowy interfejs. Wybrana funkcja z menu pojawi się na czarnym lub białym tle. X820 dzięki technologii Bluetooth można połączyć z bezprzewodowymi słuchawkami, laptopem lub PDA.

Dodatkowo Obsługa poczty email, SMS-ów i MMS-ów, przeglądarka WWW oraz Java. X820, oprócz ultrapłaskiego kształtu, posiada kilka innych cech, które wyróżniają go na tle konkurencji. Przeglądarka dokumentów pozwala na otwarcie i przeczytanie plików w formatach MS Office Excel, PPT i Word, jak na mini-desktopie, a także plików HTML, PDF i plików tekstowych. Wbudowane wyjście TV pozwala na podłączenie aparatu do monitora, co jest idealnym rozwiązaniem przy prezentacjach czy w sytuacji, gdy potrzebny jest większy obraz. Przełączając się na tryb offline w czasie podróży samolotem można pracować z programami typu przeglądarka plików lub by po prostu zagrać w gry. Książka telefoniczna na 1000 wpisów, organizer, budzik czy kalkulator dopełniają całość.

Źródło: Samsung





Temat: Google, GMail i cała reszta.
Zaczął się luty i co bystrzejsi zauważyli już pewnie wzmożoną aktywność firmy będącej właścicielem najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie.
I tak w ciągu ostatnich 10 dni, można było obserwować naprawdę szybki rozwój, filozofii dostępu do informacji by Google.

Za najważniejsze (pozornie) wydarzenie można uznać wyjście z systemu zaproszeń i przejście do public-bety Gmail - usługi Google oferującej darmową skrzynkę pocztową o pojemności 2816 MB (stan na wczoraj, a pojemność ciągle rośnie) i rozbudowanego klienta oferującego najlepszy obecnie filtr antyspamowy, kontekstowe wyświetlanie przychodzących wiadomości, o raz ich zaawansowana archiwizacja, i segregowanie wg własnego uznania.

Kolejny punkt programu to oficjalne udostepnienie polskiej bety usługi Dokumenty i Arkusze - on-line'owego edytora i przeglądarki dokumentów tekstowych (Word) i arkuszów kalkulacyjnych (Excel), a w przyszości także prezentacji (PowerPoint). Publikacja tego produktu razem z GMail'em nie jest przypadkowa, ponieważ głównym jego założeniem jest właśnie integracja z klientem poczty i otwierania dokumentów w załacznikach, niezależnie od tego, czy na komputerze zainstalowany jest pakiet biurowy, czy też nie. Dodatkowo, usługa pozwala nam na tworzenie i zapisywanie własnych dokumentów, na własnym koncie, gdzie mogą one być przehowywane przez nieograniczony czas.

Ale to nie koniec nowości. Niecały tydzień przed GMial'em mieliśmy okazję usłyszeć o nowym Google Groups - czytniku grup dyskusyjnych by Google. Nowa wersja, nowy wygląd, lepsza integracja z GMail'em i trochę inne podejście do filozofii grup dyskusyjnych, od tego znanego nam dotychczas.

Hmmm, nie robi wrażenia ?? to dodam jeszcze, że wszystkie te i wiele innych usług Google jest dostępne przez przegladarkę www (w większości przypadków jest to jedyny sposób), całkowicie niezależnie od komputera - wystarczy mieć tylko jedną z wielu dostepnych przegladarek www. aaa i jeszcze jedno: wszystko jest wykonane w technologii AJAX, co pozwala m.in. na przenoszenie się między róznymi elementami strony, bez konieczności jej przeładowywania.

Spodobało się ?? A więc testujcie, używajcie, opicujcie swoje wrażenia





Temat: Telefon "życzenie"
Wprowadzany na rynek telefon Samsung otrzymał nazwę Omnia. Słowo to w języku łacińskim "wszystko", a w arabskim - "życzenie".
Działający pod kontrolą systemu operacyjnego Windows Mobile 6.1 Professional, Samsung Omnia pozwala użytkownikom korzystać z tego telefonu jak z komputera PC, umożliwiając dostęp do dokumentów pakietu MS Office takich jak pliki PowerPoint, Excel i Word.

Użytkownicy mogą także wysyłać i odbierać wiadomości e-mail oraz zarządzać swoim kalendarzem programu MS Outlook. Dla ułatwienia nawigacji Omnia została wyposażona w mysz optyczną, dzięki której telefon obsługiwać można jedną ręką.

Telefon wyposażony w panoramiczny wyświetlacz WQVGA LCD 3,2” umożliwia oglądanie zdjęć i prezentacji w wysokiej rozdzielczości. Obsługuje również formaty wideo takie jak DivX i Xvid. Zdjęcia można robić za pomocą aparatu fotograficznego z przetwornikiem o rozdzielczości 5 mln punktów. Dysponuje on takimi dodatkowymi funkcjami jak autofocus, wykrywanie twarzy i uśmiechu oraz możliwość automatycznego robienia zdjęć panoramicznych.

Telefon dostępny będzie w sprzedaży od początku września w sugerowanej przez producenta cenie detalicznej: wersja 8GB: 1699 zł, wersja 16GB: 1799 zł.

Specyfikacja techniczna:
Sieć HSDPA (7,2 Mb/s), EDGE / GPRS 850/900/1800/1900/2100
System operacyjny Microsoft Windows Mobile 6.1 Professional
Wyświetlacz 3,2” WQVGA TFT LCD (240 x 400) dotykowy
Aparat Rozdzielczość 5 megapikseli CMOS
Funkcja Auto Focus, stabilizator obrazu, funkcja Geo-tagging, funkcja automatycznych zdjęć panoramicznych
System WDR (Wide Dynamic Range), funkcja rozpoznawania twarzy (Face Detection) oraz funkcja wykrywania uśmiechu
Funkcje wideo DivX / XviD / H.263 / H.264 / WMV / MP4
Nagrywanie plików wideo
Edytowanie plików wideo: funkcje obróbki wideo, dodawania dubbingu audio i na żywo, dodawanie napisów, zapisywania obrazów
Funkcje audio Radio FM z RDS
MP3/ AAC / AAC+ / WMA / OGG / AMR
Zestaw słuchawkowy stereo Bluetooth (A2DP)
Funkcje dodatkowe Wbudowany GPS
Interfejs użytkownika obsługujący widgety
Pełen pakiet MS Office Mobile, obsługa zaawansowanych aplikacji PIM, funkcja Push Email,
funkcja Auto Rotation, wyjście TV
Łączność Bluetooth 2.0 / USB 2.0 / Wi-Fi 802.11 b/g
Pamięć 8GB/16GB pamięci + gniazdo pamięci zewnętrznej: microSDHC (do 16GB)
Wymiary 112 x 56,9 x 9,9 mm
Bateria 1440 mAh



Temat: Polacy pragną iPhona 3G
W oczekiwaniu na iPhone'a - telefon, odtwarzacz mp3 i komunikator internetowy w jednym - na stronach internetowych Ery i Orange zarejestrowało się ok. 40 tys. osób - poinformowali PAP we wtorek przedstawiciele operatorów komórkowych.


Od 8 sierpnia osoby zainteresowane kupnem iPhone'a mogą zarejestrować się na stronie internetowej Orange i zamówić informacje o ofercie handlowej. Jak poinformował Zbigniew Drohobycki z biura prasowego Telekomunikacji Polskiej (właściciel PTK Centertel, operatora Orange), od chwili startu strony iPhone'a w Orange czyli do poniedziałku, zarejestrowało się na niej ponad 20,5 tys. ludzi. "To całkiem sporo zważywszy, że to tylko cztery dni" - zaznaczył.

Z kolei Andrzej Pomarański z biura prasowego Polskiej Telefonii Cyfrowej powiedział we wtorek PAP, że w oczekiwaniu na iPhone'a na stronie Ery zarejestrowało się ok. 20 tys. osób. Możliwość rejestracji w procesie przedsprzedaży urządzenia pojawiła się na stronie wcześniej niż w Orange - 4 sierpnia. Pomarański podkreślił przy tym, że ta liczba nie oznacza, że każdy z zainteresowanych na pewno nabędzie iPhone'a.

W ubiegłym tygodniu sieci komórkowe Orange i Era poinformowały, że od 22 sierpnia br. iPhone 3G (tzw. trzeciej generacji) będzie dostępny w Polsce w ich ofertach.

iPhone 3G to nowa i ulepszona generacja telefonu. Oprócz standardowych funkcji (telefon, mp3, przeglądarka internetowa) urządzenie oferuje m.in. nawigację GPS, aparat fotograficzny oraz możliwość pobierania aplikacji zwiększających jego możliwości. Pozwala na przeglądanie plików w formacie PDF, JPEG oraz dokumentów programów Microsoft Word, Excel oraz PowerPoint.

O tym, że iPhone pojawi się jeszcze w tym roku w Polsce, w maju br. poinformowała sieć Orange. W czerwcu podobnie postąpił T- Mobile, spółka, która jest większościowym udziałowcem Polskiej Telefonii Cyfrowej (PTC), operatora sieci Era.

iPhone to stworzone przez firmę Apple kieszonkowe urządzenie posiadające funkcje telefonu komórkowego, odtwarzacza MP3 (iPod) i komunikatora internetowego. Pierwsza jego prezentacja miała miejsce 9 stycznia 2007 roku na wystawie Macworld w San Francisco.

W czerwcu br. Steve Jobs, szef firmy Apple, na konferencji w San Francisco zaprezentował drugą generację telefonu, która nazwana została 3G. Posiada m.in. szybszą przeglądarkę stron internetowych i lepsze oprogramowanie. iPhone 3G w tym roku zadebiutuje w 70 krajach świata.
wp.pl



Temat: Samsung SGH-X820 czarny
X820 to najcieńszy (113 x 50 x 6,9 mm) i najlżejszy (66 g) telefon dostępny obecnie na rynku . Wyposażony jest w aparat fotograficzny o rozdzielczości 2 megapikseli z czterokrotnym zoomem oraz bogata ofertę funkcji multimedialnych, w tym odtwarzacz MP3Wideo oraz technologię Bluetooth. Czy może być jeszcze lepiej? Zdecydowanie tak, dzięki EDGE, wbudowanej pamięci o pojemności 80 MB, a to i tak nie wszystko.

Technologia Smart Surface Mounting to przełom w inżynierii. Nowe tworzywo sztuczne wzmocnione włóknem szklanym podnosi wytrzymałość telefonu i zmniejsza jego wagę.

Uwiecznij cenne chwile na zdjęciu. Wyślij je do przyjaciół w wiadomości MMS lub e-mail, prześlij na laptopa lub wydrukuj bezpośrednio na drukarce. Sfilmuj coś szczególnego za pomocą funkcji nagrywania wideo. Rozdzielczość 352 x 288 pikseli przy 20 klatkach na sekundę (MAX, QCIF). Masz do dyspozycji całą godzinę nagrywania, co Cię powstrzymuje? Możesz wykorzystać materiał filmowy jako tapetę ekranu. Na wyświetlaczu TFT Screen z 262 144 kolorami (1,9 cala) obejrzysz czyste, żywe kolory.

Podręczna szafa grająca z pamięcią 80 MB. Dodatkowym atutem jest polifonia 64-tonowa. Tryb głośnomówiący zapewnia swobodę przy wykonywaniu wielu zadań jednocześnie, a efekt 3D dodaje przestrzeni odtwarzanej muzyce.

Połącz X820 z bezprzewodowymi słuchawkami, laptopem lub PDA dzięki technologii Bluetooth i USB. Obsługa poczty e-mail, SMS-ów i MMS-ów, przeglądarka WWW oraz Java.

X820, oprócz ultrapłaskiego kształtu, posiada kilka innych cech, które wyróżniają go na tle konkurencji. Przeglądarka dokumentów pozwala na otwarcie i przeczytanie plików w formatach MS Office Excel, PPT i Word, jak na mini-desktopie, a także plików HTML, PDF i plików tekstowych. Wbudowane wyjście TV pozwala na podłączenie aparatu do monitora, co jest idealnym rozwiązaniem przy prezentacjach czy w sytuacji, gdy potrzebny jest większy obraz. Przełącz się na tryb offline w czasie podróży samolotem*, by móc dalej pracować z programami typu przeglądarka plików lub by po prostu zagrać w gry. Książka telefoniczna na 1000 wpisów, organizer, budzik czy kalkulator dopełniają perfekcyjną całość.



Temat: Fanatyk znowu przemowil
[ Wojciech Orlinski ]


Czy to już jest wszystko, do czego możesz się przyczepić? Ciekawe, w


Nie, jeszcze np. jest konwertowanie plików z MS PP, w których notorycznie
chrzanią się fonty nieproporcjonalne -- nigdy nie wiadomo, jak ostatecznie
będzie wyglądała Twoja prezentacja.  Mnie się to zdarzyło dwa razy
(prezentacja przygotowana w PP98/MacOS wyświetlana na pececie; za pierwszym
razem omal trupem nie padłem, bo to była prezentacja na kongresie, i nie
zauważyłem przed wykładem -- rozjechany był dopiero czwarty slajd...), a
widuję regularnie na seminariach u gości przywożących prezentacje zrobione w
PP na pececie, a pokazywane na PP2001/MacOS.

W Excelu 98 chrzanią się wszystkie funkcje zawierające Umlauty (np
"Zählenwenn") w taki sposób, że co prawda działają, ale edycja ich jest
niemożliwa.  Poza tym Excel wyraźnie wolniej przelicza duże arkusze (to
zresztą da się zauważyć u wszystkich programów MS Office i bierze się ponoć
z lepszej integracji MS Office / Windows z systemem).  Te dwie rzeczy z
importem nic wspólnego nie mają, jeno z błędami Office.


którym roku MS Excel i MS Powerpoint dla Windows będzie mieć możliwość
wykorzystania alpha channel, jak w Office X. Poza tym to wcale nie są
cztery lata - Office 2001 też powinno sobie z tym poradzić. A jak sama


MSZ powinno sobie poradzić nawet Office 1998.  Ja nawet nie wiem, co to
jest VBasic -- myślałem, że to język makr Offica.

Najpierw opowiadałeś bery jaki ten Office na Maka dobry, jak MS porządnie
robi oprogramowanie na tą platformę -- teraz nagle okazuje się, że owszem,
tylko dziwnym trafem nie ta wersja, której ja używam -- "aaa, bo Office 98
był przenoszony na chybcika, i to w ogóle nie jest odpowiednik Office 97".

jest pierwsza wersja na MacOS X, to taki rodzaj bety, trzeba używać
sprawdzonego 2001".  

Pozwolisz, że zanim zacznę robić Sajgon z naszych komputerów i instalować
najnowszego Offica spytam się najpierw kogoś, kto faktycznie MS Office
używa do pracy (i kto nie wykłóca się do upadłego gdy czegoś nie wie).


nazwa wskazuje, było na rynku już w roku 2000.


Aha.

j.





Temat: Tło prezentacji tworzonej w OO, a zapisanej w PPT


Obawiam się, że poza "obróką" w PowerPoint i zamknięciem tego w
tym programie dopiero będzie tak jakbyś tego sobie życzył. Niestety
w OO Impress nic nie osiągniesza takiego. Zawsze będzie Ci zmieniał
obraz tła.


Bardzo, bardzo niedobrze... Też troszkę pokopałem i coś czuję, że nic na
to nie poradzę, o ile inne problemy można obejść, przeskoczyć lub po
prostu przymknąć oko, to na kompletnie rozwalone tło, już nie.
Konieczność użycia innego pakietu biurowego jest dla mnie nadzwyczaj trudna.


[...]
W moim przypadku akurat nie tło, lecz przy wyświetlaniu był problem
z czcionkami. Chociaż taki sam "krój" i fomat był czcionki i w PP i
w OO, lecz po odtworzeniu ww PPViewer powstawała sytuacja, gdzie
polskie znaki (ą, ę, ź, ó) był grubsze niż pozostałe litery.


To właśnie problem, na jaki ja i audytorium już musiało przymknąć oko,
wytłumaczyłem to /drobną niezgodnością oprogramowania/, nikomu to
specjalnie nie przeszkadzało, naruszało jednak estetykę. Takich
prezentacji już trochę niestety było. Teraz jestem zmuszony oddać coś
absolutnie bezbłędnego (to już tylko na potrzeby edukacyjne - zaliczenie
przedmiotu :) ), te plznaczki szczególnie źle na niej wyglądają, a ilość
slajdów jest na tyle kosmiczna, że sama myśl o przepisywaniu tego na PP
przyprawia mnie o ból głowy.


Niby poprawili zgodność OO Impress z PP, ale dalej są "kwiatki".
Nota bene po ponad roku zrezygnowałem już z OO (niestety) na rzecz MS
Office 2003. Nie za bardzo miałem wybór. W mniejszym stopniu rozjazd
był w Writer/Word, ale w Calc/Excel już znaczny.
Natomiast zauważyłem, że OO Impress dobrze odtwarza prezentacje
zrobione w PP. Odwrotnie - niestety - jes znacznie gorzej.


To prawda, z Writerem ogólnie nie napotykam problemów, Calca używam
minimalnie, bez konieczności przenoszenia danych, Impress jednak jest
narzędziem, w którym robi się coś z myślą o prezentacji - siłą rzeczy -
przenoszenia, a nie zawsze istnieje możliwość korzystania z własnego
komputera.
Zrezygnować tak szybko z OO nie mogę, nie mam czym go zastąpić,
pozostaje poprawianie prezentacji na innym komputerze.

Dzięki za odpowiedź :).





Temat: Tło prezentacji tworzonej w OO, a zapisanej w PPT


Z Writerem ogólnie nie napotykam problemów, Calca używam
minimalnie, bez konieczności przenoszenia danych, Impress jednak jest
narzędziem, w którym robi się coś z myślą o prezentacji - siłą rzeczy -
przenoszenia, a nie zawsze istnieje możliwość korzystania z własnego
komputera.
Zrezygnować tak szybko z OO nie mogę, nie mam czym go zastąpić,
pozostaje poprawianie prezentacji na innym komputerze.


U mnie był jeszcze jeden problem z OO, który zadecydował o tym,
żeby "wrócić" do MS Office 2003. Prowadzę biuro rachunkowe. Bardzo
często korzystam z szablonów, wzorów itp zrobionych przez kogoś
innego, ale dla Word lub Excel.
I niestety OO nie czyta makr VBA zawartych w tych szablonach, tabel
przestawnych itp. Ponad to bardzo często wykorzystuję gotowe wzory
dokumentów (wzory pism). Wzorce te robione są dla Worda i często na
zasadzie kopiuj/wklej można znich skorzystać lub bezpośrednio
otworzyć za pomocą Worda lub Writer. Z tym, że jest to cały czas
tekst odpowiednio zformatowany.
I tutaj (po otwarciu w Writer lub przekopiowaniu do niego) też miałem
nie raz sytuację, że ten dokument wyglądał trochę inaczej niż
powinien. Trzeba go było "ustawić". Nie za bardzo mam czas i ochotę
na takie rzeczy, żeby bez przerwy te dokumenty poprawiać.

Generalnie uważam, że OpenOffice od wersji 2.0 i wyższej jest dobrym
pakietem biurowym. W większości przypadków wystarczającym pracy
nawet w nie wielkiej firmie. Problem jedynie w tym, że nie wszędzie
można go wykorzystać, bo większość dokumentów "krąży" w .doc,
.xls czy .ppt. A niestety tutaj jest z odczytem przez OO różnie.
Czasami lepiej (szczególnie w Writer), czasami gorzej (szczególnie
Calc i Impress). A obsługi makr VBA, tabel przestawnych itp. raczej
się w OO nie doczekamy. Grzebałem trochę w internecie na forach dla
OpenOffice. Wniosek jest taki, że np. te makra trzeba byłoby
przepisać. A nie każdy umie , chce i ma możliwość i czas, żeby w
to się bawić.





Temat: [Sprzedam] MS Office 2007 PL Do Domu na 3 PC (BOX)
MS Office 2007 PL Do Domu na 3 PC (BOX)
Pakiet zawiera aplikacje: MS Word 2007, MS Excel 2007, MS PowerPoint 2007, MS OneNote 2007. Nie zawiera natomiast Outlooka, jak to było w wersji 2003.Możliwe jest konwertowanie dokumentów programu Office Word 2007, skoroszytów programu Office Excel 2007 oraz prezentacji programu Office PowerPoint 2007 do formatu PDF (Portable Document Format) bezpośrednio z poziomu pakietu., W najnowszej wersji wprowadzono interfejs użytkownika Microsoft Office Fluent, w którym są wyeksponowane często używane polecenia. Wzbogacone opcje graficzne oraz funkcje formatowania umożliwiają tworzenie dokumentów o wysokiej jakości., Dodatkowo pakiet zawiera zaawansowane narzędzie do organizowania notatek i informacji. Narzędzie Inspektor dokumentów i ulepszone automatyczne odzyskiwanie dokumentów zapewniają większą niezawodność i dodatkowe zabezpieczenia.
Zastosowanie Pakiet do domu na 3 komputery, do użytku niekomercyjnego (prywatnego)
Wersja Pełny pakiet, wersja pudełkowa produktu (BOX), pakiet można przenosić na inne PC (nie jest przypisany do PC, tak jak wersja OEM)
Pakiet zawiera Nośnik instalacyjny z licencją zapisaną w pliku na nośniku, klucz produktu, certyfikat autentyczności, instrukcję w plastikowym pudełku
Liczba stanowisk 3 szt
Wersja językowa polska
Wymagania systemowe Microsoft Windows XP z Service Pack (SP) 2, Windows Server 2003 z SP1, Vista
Wymagania sprzętowe Procesor 500 MHz lub szybszy (2 GHz rekomendowane dla OneNote Audio Search), 256 RAM lub wiecej (1 GB RAM rekomendowane dla OneNote Audio Search, jezeli, pamięć jest poniżej 1 GB to nie jest obsługiwane sprawdzanie gramatyki i poprawności pisowni w aplikacji Word), 1,5 GB wolnego miejsca na dysku,, napęd CD lub DVD, monitot 1024x768 lub o większej rozdzielczości.
Informacje dodatkowe Oprogramowanie można zainstalować na 3 urządzeniach domowych. Może być używane przez wszystkie osoby mieszkające w domu.
Zapraszam do zakupu na:
MS Office 2007 PL Do Domu na 3 PC (BOX)



Temat: Kochana szkoła...
kurde, aż strach teraz coś pisać w tym temacie

Dzisiaj pan prowadzący Systemy Zarządzania opowiadał różne anegdotki, m.in. o tym, jak to studenci na obronie prac magisterskich wykładają się na najbardziej podstawowych i banalnych pytaniach. Otóż kilka lat temu broniła się u niego dziewczyna, której zadał pytanie "Z czego składa się pakiet Microsoft Office?". Dziewczę zrobiło wielkie oczy i zaczęło mozolnie dukać. Najpierw wydukało, że Word, że Excel... po kilkudziesięciu sekundach wykrztusiło, że Access też... tylko za cholerę babka nie mogła sobie przypomnieć, jak się nazywał ten program do tworzenia prezentacji. Pan prowadzący postanowił jej pomóc:
- Proszę mi powiedzieć, jak jest "siła" po angielsku?
- No... power.
- Dobrze. A jak w języku angielskim określamy termin "punkt" lub "kropka"?
- Point.
- Bardzo dobrze. Więc jak nazywa się ten program?
Dziewczyna spojrzała prowadzącemu w oczy i zrobiła radosną minę, że wreszcie ją oświeciło:
- Lotus!

(tutaj powinienem wstawić milion uśmieszków, ale to by było strasznie przewidywalne )

***

Druga opowieść pana prowadzącego była o tym, jak to kiedyś prowadził wykład na jednej z "prestiżowych warszawskich państwowych uczelni". W momencie zakończenia chciał się dowiedzieć od studentów, czy mają jakieś pytania. Po krótkiej ciszy reakcja na to wezwanie nadeszła z końca sali:
- Gdzie jest Nemo?

***

A z kolei to mi przypomniało sytuację z I roku, kiedy mieliśmy wykłady z jakiejś psychologii chyba i pewnego razu w sali zamiast naszego tradycyjnego prowadzącego pojawił się ktoś nowy i, bez przedstawienia się ani wyjaśnienia powodu nieobecności naszego wykładowcy, od razu zaczął wykład. Nawijał przez bite półtorej godziny, zero jakiejkolwiek interakcji z salą etc. Pod koniec:
- No dobrze, dziękuję państwu za uwagę. Czy są jakieś pytania?
A kumpel z końca sali:
- Tak. Kim pan jest?




Temat: [RapidShare] MS Office 2003 Professional (SP3) PL
MS Office 2003 Professional (SP3) PL




Microsoft Office 2003, następca pakietu Office XP, zawiera nowe, zwiększające funkcjonalność i produktywność narzędzia, które łączą ludzi, informacje i procesy biznesowe, umożliwiając tym samym użytkownikom bardziej aktywne i wydajne działanie oraz osiąganie lepszych wyników.

Składniki pakietu :

Arkusz kalkulacyjny Excel 2003 umożliwia przekształcanie danych w informacje za pomocą zaawansowanych narzędzi do analizy, komunikacji i udostępniania wyników. Program Excel 2003 usprawnia działania zespołowe oraz ułatwia chronienie i kontrolowanie dostępu do rezultatów pracy. Ponadto umożliwia korzystanie z danych zgodnych ze standardem Extensible Markup Language (XML), ułatwiając włączanie ich do procesów biznesowych.

Najnowszą wersję edytora tekstów Word 2003 opracowano z uwzględnieniem doświadczeń i opinii użytkowników w celu dostarczenia nowatorskich rozwiązań, które mogą służyć tworzeniu atrakcyjnych dokumentów i ułatwieniu współpracy z innymi użytkownikami.

Outlook 2003 stanowi zintegrowane rozwiązanie do zarządzania oraz organizowania wiadomościami e-mail, harmonogramami, zadaniami, notatkami, kontaktami i innymi informacjami. Program Outlook 2003 udostępnia nowatorskie rozwiązania, które można wykorzystywać do zarządzania komunikacją, organizowania pracy i lepszej współpracy z innymi — wszystko to w jednym miejscu.

Program PowerPoint 2003 wyposażony jest w nowe narzędzia, które ułatwią tworzenie i przedstawianie jeszcze lepszych prezentacji oraz wspólną z nimi pracę.

Access 2003 udostępnia bogaty zestaw narzędzi zaawansowanych wystarczająco, by były używane przez profesjonalnych deweloperów, lecz tak łatwych w obsłudze, że korzystają z nich także świeżo upieczeni użytkownicy. Teraz każdy użytkownik w organizacji może wykorzystywać, a nawet samodzielnie tworzyć, zaawansowane rozwiązania w zakresie bazy danych, dzięki którym organizowanie, uzyskiwanie i udostępnianie informacji jest łatwiejsze niż kiedykolwiek wcześniej.

Publisher 2003 jest kompletnym rozwiązaniem służącym do samodzielnego tworzenia profesjonalnych materiałów marketingowych, pozwalającym na ich drukowanie, zamieszczanie w sieci Web oraz przesyłanie pocztą elektroniczną. Dzięki znanym z systemu Microsoft Office menu, paskom narzędzi i funkcjom będziesz mógł bez trudu rozpocząć pracę z programem i szybko wykonać projekty.








Temat: [e71] Wszystko na ten temat.

Napisałeś, że słabo wykrywa sieci bezprzewodowe. Korzystam z e51 i w tym wypadku jest dramat. Lap wykrywa około 10-12 sieci a tel 2-3. Jak dla mnie jest to tragedia. Jak to się ma w przypadku e71? wlasnie odpalilem laptopa w okolicy okna. sieci wykrywa 13. dla porowniania e71 wykrywa ich w tym samym miejscu 7 + ukryte, ktorych na laptopie nie widac.

mozna zawsze recznie skonfigurowac punkt dostepowy. jezeli np. laptop z nim dziala to telefon teoretycznie tez powinien byc w jego zasiegu bez zadnych zbednych kombinacji. jak to jest w praktyce znow ciezko mi powiedziec - brak takiej potrzeby

mbank i bzwbk chodzi mi normalnie na safari, youtube i wiele innych rowniez (aczkolwiek czasem zdarza sie, ze flash lite to za malo i jest komunikat o starej wersji).

czytnik pdf (Adobe reader LE 1.5 - dostepna jest odplatna aktualizacja do wersji 2.5) daje sobie rade, ale w zaleznosci od zlozenia dokumentu... czasem 800kB to za duzo, a czasem czyta i pliki po 6-7MB. ponoc jest aplikacja, ktora umozliwia czytanie nawet 20MB plikow.
zainstalowany w telefonie quickoffice 4.1 czyta pliki doc, xls, ppt, pps i txt.
napewno czyta excela 2000 i 2003 nawet poprawnie - z kolorami, skoroszytami, bez przestawiania tabelek, ale na bardziej zaawansowane opcje takie jak tabele przestawne czy makra to bym nie liczyl
z wordem tez daje sobie rade czasem ma tylko problem z wyswietleniem grafik (glownie przezroczyste gify i png) w dokumentach.
powerpoint dziala bez zarzutu (tu rowniez problem z gifami i png, ponoc w najnowszej wersji programu to naprawili). wyklady po 60-70 slajdow (ach to lenistwo ) z malo wymagajacymi wykresami dzialaly
ostatnio nawet kombinowalem z puszczaniem prezentacji prosto z telefonu poprzez wireless presentera (dolaczony bezplatnie w pamieci telefonu)

nie czyta plikow zabezpieczonych haslami (przynajmniej mi sie nie udalo ich otworzyc)
niestety z tego co zauwazylem z najnowszym officem 2007 jest ciezko z kompatybilnoscia wstecz, co widac rowniez na tym telefonie... o ile pliki docx z worda 2007 wykrywa jako dokumenty, to jednak program powiadamia o nowym typie plikow, ktorego nie obsluguje i zaprasza odrazu do przystapienia do aktualizacji.
dopiero najnowsza wersja quickoffice'a 6.0 sobie z nimi radzi, ale jest haczyk w postaci licencji. aktualnie jest promocja i kosztuje to to troche ponad 30zl (normalnie ok. 80zl). niewielkie pieniadze, ale nokia wykupujac licencje do swoich telefonow na oprogramowanie z 2007 roku i instalujac je w telefonie z polowy roku 2008 mogla sie postarac o bezplatna aktualizacje do nowszej wersji.



Temat: Ofiice 2007 za 199zł??


W ramach programu Edukacja, z okazji 15-lecia Microsoftu w Polsce. W jego ramach użytkownicy domowi, a także studenci, uczniowie oraz nauczyciele mogą kupić popularny pakiet w atrakcyjnej cenie.

Pakiet Microsoft Office 2007 dla Użytkowników Domowych to zestaw podstawowych aplikacji dla użytkowników domowych. Aplikacje pomogą szybko i łatwo wykonywać swoje zadania i pracę w domu.
Microsoft Office Word 2007 to program do tworzenia dokumentów, który umożliwia użytkownikom opracowywanie i udostępnianie efektownie wyglądających dokumentów za pomocą bogatego zestawu narzędzi pisania oraz łatwego w użyciu interfejsu.
Microsoft Office Excel 2007 to wydajny program obsługi arkuszy kalkulacyjnych, dzięki któremu można analizować i przekazywać informacje, a także zarządzać nimi w celu zapewnienia środowiska wspomagającego podejmowanie lepszych decyzji.
Microsoft Office OneNote 2007 to elastyczny program zapewniający wielu osobom jedno miejsce, w którym można pobierać niemal nieograniczone rodzaje informacji, szybko lokalizować dane za pomocą wydajnych narzędzi wyszukiwania, a także stosować łatwe w użyciu narzędzia wspomagające współpracę. Dzięki temu użytkownicy unikają przeładowania informacjami i mogą pracować ze sobą w bardziej efektywny sposób.
Microsoft Office PowerPoint 2007 to rozbudowany program prezentacyjny, który udostępnia narzędzia szybkiego tworzenia dynamicznych i profesjonalnie wyglądających prezentacji za pomocą funkcji graficznych i narzędzi formatowania dostępnych w nowym interfejsie zorientowanym na wyniki.
Oprogramowanie jest podobno w pełni funkcjonalne i w żaden sposób nie jest wersją okrojoną czy ograniczoną.




Temat: Sprzedam
sprzedam samsunga D600E,bez simlocka,karta 512MB w zestawie i ladowarka foof.szybka przytarta i lekko przytarte boki.fon zakupiony w UK,w sieci orange.
Kod:
Terminal wbudowano aparat cyfrowy z matrycą 2 Megapisela. Wykonane zdjęcia i sekwencje wideo można oglądać na najwyższej jakości wyświetlaczu TFT, z gamą 262 tysięcy kolorów o rozdzielczości QVGA (240x320). Telefon doskonale wpasowuje się do wymagań klientów biznesowych pozwalając na przeglądanie dokumentów biurowych (np. Word, Excel). Nowością jest możliwość oglądania prezentacji zapisanych bezpośrednio w pamięci telefonu na ekranie telewizora bądź poprzez rzutnik multimedialny, a wszystko to dzięki dołączonemu do zestawu kablowi z wyjściem Chinch. Ponadto terminal umożliwia komunikację i innymi urządzeniami poprzez kabel USB lub drogą powietrzną poprzez Bluetooth. Terminal pozwala na korzystanie z dodatkowych usług takich jak oglądanie kolorowych stron WAP, pobieranie elementów multimedialnych i aplikacji do telefonu, a wszystko to może być realizowane za pośrednictwem szybkiej transmisji pakietowej EDGE (Oznaczenie E w telefonie informuje iż terminal wyposażony jest w technologię EDGE). W wolnych chwilach można słuchać muzyki dzięki wbudowanemu odtwarzaczowi plików muzycznych MP3. W tej klasie telefonu nie zabrakło funkcji potrzebnych na co dzień tj. obszernej książki telefonicznej (do 1000 wpisów), kalendarza, dyktafonu czy zegarka z budzikiem.
Najważniejsze informacje o produkcie
Książka na 1000 kontaktów
Wyświetlacz 262 tys. kolorów o rozdzielczości 320x240 piksela.
Aparat cyfrowy z matrycą 2 Megapiksela z ZOOM
Rejestracja/odtwarzanie plików wideo
Max jakość zdjęcia 1600x1200 px
Odtwarzacz plików muzycznych MP3
Przeglądarka dokumentów (pdf,pps,ppt,doc,xls)
GPRS/ EDGE
WAP 2.0
MMS
klient e-mail
JAVA - wgrywanie aplikacji z sieci
Kalendarz
Dyktafon
Bezprzewodowa łączność poprzez Bluetooth
Pamięć 80MB + Slot karty pamięci T-Flash.
Możliwość przeglądania plików na TV i projektorze
W pakiecie sprzedażnym dodatkowo: kabel USB, Słuchawki stereofoniczne, kabel z wyjściem "chinch" umożliwiające połączenie telefonu z TV bądź projektorem
KUNIEC



Temat: Czy OpenOffice Writer jest do bani?
dormitor claimed:


Martwi mnie brak odpowiedzi od innych grupowiczów.


Nie chciałem trolować.


Różne mogą być tego
przyczyny. Może warto się nad nimi nieco zastanowić? Zacznijmy może od
najbardziej oczywistego faktu: zapewne zdecydowana większość osób, które na
co dzień używają Linuksa w domu zdążyła brak porządnego pakietu biurowego
zastąpić innymi środkami typu TeX, LyX, albo przy pomocy Emacsa radzą sobie
całkiem sprawnie.


Ja nie.


Po drugie ilu ludzi potrzebuje w domu dużego pakietu
biurowego?


Ja bardzo potrzebuję (pracuję w domu :)


Nawet w większości maszyn Windowsowych MS Office jest instalowany
i leży odłogiem, tak na zaś.


U mnie jest w intensywnym użyciu ;)


Tym bardziej w Linuksie, można chyba pozwolić
sobie na generalizację i stwierdzić, że i tak potężna grupa 'miłośników'
Linuksa 'poważne' zadania wykonuje pod Windows bo jest im wygodniej. No
właśnie. Czy jest im wygodniej przełączyć się do MS Office dlatego, że OO ma
sporo denerwujących, malutkich błędów i nie jest przejrzysty w obsłudze?


Tak.


Może to zwykłe lenistwo albo brak czasu na naukę nowości?


Tak i nie. OO po prostu wielu rzeczy nie potrafi. Przykładowo kliknięcie na
wykres wstawiony do prezentacji w Power Point 2000 pokazuje tabelkę z
danymi. Ctrl+C, Ctrl+V i mam uaktualnione dane na stronie. W OO musiałbym
zgadywać powiększając wykres i zwiększając gęstość skali - dziękuję bardzo
;)

Druga rzecz: Zrób wykres w tym programie do prezentacji w OO i wklej go do
Writera. Literki będą w zależności od posiadanego zapasu szczęścia. Jako, że
ja nie mam nic takiego, to pliterek nigdy tam nie widziałem.

Za to Calc jest super. Ma kupę fajnych funkcji i robi *ładniejsze* wykresy
niż Excel.

Nie ma też w OO modułu do otwierania plików MS Publisher (wiem, że to nie
jest powszechnie używana aplikacja, ale akurat w mojej firmie jest
odwrotnie).

Moduł prezentacji otwiera co prawda dokumenty Power Pointa, ale trudno się
dopatrzyć jakiegokolwiek podobnieństwa do tego co pokazuje oryginalny
program. Niestety 70% dokumentów jakie dostaję to właśnie .ppt.

Cały czas mówię o 1.0.1 oczywiście. Bardzo bym chciał nie przełączać
się na windows, ale
1) problemy z pliterkami
2) problemy z prawidłowym renderowaniem ppt
3) brak tabelki z danymi po kliknięciu na wykres
oznaczają, że pracowałbym baardzo nieefektywnie i w dodatku byłym mocno
sfrustrowany.

<trol
Kwestie braku programu graficznego pomijam oczywiście. Jak ktoś coś powie
o gimpie to będę się długo i głośno śmiał (ale nie będę ripostował).
</trol





Temat: Najazdy Panów W Niebieskim
Odnośnie tych "pogłosek", powiem jak sprawa wygląda z punktu widzenia jaki panował u nas w firmie ze stołka admina.

Firma prywatna, przydzielająca ip zewnętrzne, jak i wewnętrzne, ilość klijętów około 1400. Średnio raz czy dwa razy na tydzień informacja od firm pokroju Universal, Sony music polska czy electronic arts lub microsoft, o obecności pirackiego oprogramowania pod takim i takim adresem ip, bądź takim i takim adresem wewnętrznym, podpis prawny, informacja o takich i takich konsekwencjach, plus, prośba o udostępnienie danych osobowych i powiadomienie organów ścigania.

Od początku tego roku, nie jest to już prośba, a obowiązek, i w przypadku nie dostosowania się, firma może ponieść konsekwencje.
Jak to się ma do sytuacji odbiorcy końcowego.

Ano, firma taka, średni rozmiar, i mały, do 300 ludków, podporządkuje się z racji kar, przekaże adres policji, a ta do wydziału przestępstw gospodarczych i przestępczości elektronicznej, idą do admina, proszą o logi, czekają na nakaz, i wchodzą na gotowego do delikwenta.
Nielegalny Windows - 3000 zł, film - 20zł od filmu czy teledysku, 5zł od mp3, inne programy licencjonowane - od 300 do 500 złotych, chyba że większa firma jak Microsoft, i może wymóc więcej.

Tak ma się sytuacja w firmach prywatnych małych i średnich, firmy duże i tpsa, też rozmowy nie będzie, adres ip -> baza danych -> rejestr logów i połączeń -> nakaz -> wjazd. Większe firmy oleją mandaty, za to nie będa olewały możliwych procesów z firmami branżowymi.

W naszej sieci za początek tejże akcji, odnotowaliśmy trzy przypadki potwierdzonego wjazdu, plus, dziesiąt takich maili.

Jak można się w miarę przed tym ustrzec, nie używać beer shera, 70% serwerów i tackerów tegoż p2p to serwery podstawione i monitorowane przez firmy fonograficzne.

Wszelkie updaty windowsów i innych programów z podrabianymi kluczami.
Oraz strony oferujące do ściągnięcia całe filmy za free z http.
A teraz lol miesiąca, największym szpiegiem firmowym, jest google.
Przesyłanie teraz gmailem filmów, czy programów to spore ryzyko, o mp3 nie wspomne.
No i oczywiście, mozna zrobić się "legalnym", upgreade starego windows na nowego - np:98 orginał na xp orginał, wychodzi o jakieś 40$ taniej, z tego co pamiętam, trzeba skontaktować się z microsoft pl, i tam uzyskiwać dalsze info na ten temat.
XP home- kosztuje w wersji om - 240zł, profesional, około 360zł.
Zastąpienie np: worda - open officem, oraz wielu innych programów open sorcowymi, tez pomaga, z czego pen ma wszystkie możliwości worda, zarówno w otwieraniu plików jak i w prezentacjach (power point), arkuszach (excel) itp, interfejs prawie identyczny. Pełna wersja liczy jakieś 100 mega, i darmowy update.

Reasumując, jak przyjdą, to z nakazem, a jak nikogo dorosłego nie będzie, poczekają, oni mają czas. Tak czy inaczej szansa że do kogoś trafią jeśli zasysa mniej jak 10 giga na miecha bardziej jak mierna, jednak jak przyjdą, to mandat murowany. Format nie załatwia sprawy, logi to jedna część, a żeby wykasować z dysku wszystko tak, aby się tego odzyskać nie dało, trza formatu niskopoziomowego, trudna to sprawa dla standardowego uzytkownika.



Temat: ASUS PDA P526
PDA phone firmy ASUS – model P526. to telefon i przenośny mini komputer w jednym. Poza korzyściami wynikającymi z zastosowania systemu Windows Mobile 6 urządzenie to jest wyposażone we wbudowany odbiornik GPS najnowszej generacji – SiRF Star III.

Jeżeli znajdziemy się w trudniejszym miejscu do zlokalizowania, istnieje możliwość podłączenia anteny zewnętrznej, a dzięki programowi Instant Fix zostaniemy szybciej zlokalizowani. Co istotne pomimo wbudowania całego modułu GPS zachowano bardzo niewielką wagę urządzenia wynoszącą 115 gramów.

Nowe urządzenie ASUS P526 posiada dotykowy wyświetlacz o przekątnej 2,6” posiadający możliwość wyświetlania 65.000 kolorów w rozdzielczości 240 x 320 punktów. Osoby, które przywykły do wprowadzania informacji za pomocą dołączonego rysika nie będą musiały zmieniać swoich przyzwyczajeń. Tradycjonaliści też mogą być spokojni. ASUS PDA phone posiada również klawiaturę alfanumeryczną, więc cyfry można wpisywać w sposób standardowy. Tym, którym nie wystarczy dostępna pamięć 128 MB Flash + 64 MB SDRAM mogą ją zwiększyć za pomocą karty pamięci microSD. ASUS PDA P526 okaże się pomocny w pracy, ale dostarczy też rozrywki. Zainstalowany w nim Windows Live pozwoli na korzystanie z komunikatora internetowego bez potrzeby uruchamiania przeglądarki. Komunikator może posłużyć nie tylko do prywatnych, ale i do biznesowych rozmów. Urządzenie to posiada kamerę o rozdzielczości 2 MP. Umożliwia ona nie tylko robienie zdjęć, ale i nagrywanie sekwencji wideo w formacie MPEG4. Jako standard ASUS wyposaża swoje urządzenia w złącze miniUSB oraz Bluetooth. Dodatkowo model P526 został wyposażony w unikalne aplikacje ASUS. Są to: Remote Presenter – oprogramowanie służące do zdalnego sterowania prezentacją PowerPoint na komputerze. P526 łączy się poprzez Bluetooth.

ASUS launcher – aplikacja zastępująca standardowe menu PROGRAMY. Charakteryzuje się ładniejszym wyglądem oraz lepszą funkcjonalnością. Wyglądem przypomina menu graficzne stosowane w telefonach komórkowych, więc osoby mające wyrobione nawyki obsługi będą w stanie od razu na nim pracować.

ASUS status – mała ikonka po kliknięciu której widzimy wszystkie podstawowe parametry urządzenia (stopień naładowania baterii, zużycie pamięci, jasność wyświetlacza, itd.). Meeting Planner – kalendarz, który pracuje w różnych strefach czasowych. Dzięki temu bez problemu można umówić się na spotkanie z szefem na drugiej półkuli.

P526 jest dostarczane w komplecie z kaburą, uchwytem na szybę samochodu, kablem mini-USB do podłączenia komputera oraz z ładowarką samochodową i sieciową.

Sugerowana cena to 1800 PLN brutto.

Specyfikacja produktowa PDA phone P526

system EDGE/GPRS/GSM 850/900/1800/1900
EGPRS Class B, Multi-slot Class 10
forma Ekran dotykowy i alfanumeryczna klawiatura
wymiary / waga 110 x 58 x 15.4 mm, 115g
bateria 1300 mAh
czas rozmowy 4-5 h
system operacyjny Microsoft Windows Mobile 6 Professional
CPU TI OMAP 850 (200MHz)
pamięć 128 MB Flash + 64 MB SDRAM
ekran 2.6” 65K TFT 240 x 320
komunikacja USB v1.1/ Bluetooth 1.2 Kamera 2 Mega-Pixel (Fixed focus) HTTP and WAP 1.2.1/2.0 SMS/MMS/Email/MSN
JAVA J2ME
Video MPEG4 / H.263 odtwarzanie I nagrywanie
PIM/Utilities Word (editor), Excel (editor), and Power Point (viewer)
rozrywka Internet explorer, Windows Media, Games, Java, Window Live
wiadomości MSN Messenger, MMS, Text Messages
biznes Calendar, Tasks, Notes, Word Mobile, Excel Mobile, PowerPoint Mobile
GPS / LBS Nawigacja, SiRF Star III Solution z zewnętrzną anteną

(ź)telix.pl



Temat: Ciekawostki, Wiadomości
ZUS wyda miliony na Vistę
05.03.2007
leffty



20.000 licencji na Microsoft Office 2003 PL Standard, 5.000 licencji na Microsoft Office 2003 PL Professional, 25.000 licencji na "uaktualnianie systemu operacyjnego Microsoft Windows, do wersji najbardziej aktualnej" - ZUS zmienia oprogramowanie.

Termin nadsyłania ofert minął 1 lutego bieżącego roku. Pod uwagę brani są dostawcy, którzy "wykonali lub wykonują w ciągu ostatnich 3 lat, przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego minimum jedną dostawę licencji na zintegrowany pakiet oprogramowania biurowego wraz z minimum jednoroczną opieką serwisową o wartości łącznej co najmniej 10 milionów złotych z podatkiem VAT".

ZUS daje też szansę pakietom biurowym innym niż MS Office, publikując wymagania dotyczące równoważności. Dla wersji Professional brzmią one:

- Zintegrowany pakiet oprogramowania biurowego, składający się z co najmniej edytora tekstu, arkusza kalkulacyjnego, programu do prowadzenia prezentacji, klienta poczty elektronicznej do serwera MS Exchange w wersji co najmniej 5.5 ,lokalnej bazy danych umożliwiających otwieranie, edycję i zapis dokumentów w formatach .doc Microsoft Word, .xls Microsoft Excel , .ppt Microsoft Power Point , .mdb Microsoft Access;

- Zintegrowany pakiet oprogramowania biurowego umożliwiający tworzenie, wykonywanie i edycję makr oraz aplikacji zapisanych w języku Visual Basic for Application w dokumentach .xls Microsoft Excel, .doc Microsoft Word, .mdb Microsoft Access;

- Elementy pakietu oprogramowania biurowego muszą mieć wbudowany język programowania umożliwiający automatyzację pracy z dokumentami, a w szczególności:

a) Sterowanie przebiegiem programu w tym tworzenie konstrukcji warunkowych i pętli;
b) Przekazywanie parametrów z i do innych aplikacji oraz programów wchodzących w skład pakietu
c) Obsługę błędów (składniowych, kompilacji, logicznych i wykonania), również możliwość implementacji własnego mechanizmu obsługi błędów i wyjątków.

- Pakiet biurowy posiadający aplikację do tworzenia i obsługi relacyjnych baz danych obsługującą formaty danych, takie jak Extensible Markup Language (XML), OLE, Open Database Connectivity (ODBC), oraz umożliwiający przyłączanie tabel z arkuszy kalkulacyjnych w formacie .xls Microsoft Excel, baz danych w formacie .mdb Microsoft Access , źródeł danych ODBC, oraz baz danych Microsoft SQL Server w wersji 7.0 i późniejszych;

- Wszystkie elementy pakietu biurowego muszą być w wersji polskiej i obsługiwać pisownię języka polskiego;

- Aplikacja bazodanowa musi umożliwiać tworzenie tzw. runtime'ów, czyli środowisk uruchomieniowych użytkownika (z formularzami, raportami itd.) niewymagającymi instalacji całego pakietu aplikacji na komputerze użytkownika;

- Aplikacja pocztowa będąca częścią pakietu musi mieć możliwość współpracy z serwerem pocztowym MS Exchange Server w wersji 5.5 i późniejszych w zakresie następujących usług:

a) Obsługa kalendarza w wersji sieciowej;
b) Prowadzenie ewidencji zadań z możliwością ich delegowania do innych użytkowników pracujących z oferowanym oprogramowaniem a także z już istniejącym w Zakładzie oprogramowaniem MS Outlook 97 i MS Outlook 2003;
c) Możliwość zapraszania na spotkania w trybie bezpośredniego wyboru z Globalnej Księgi Adresowej serwera MS Exchange w wersji co najmniej 5.5;
d) Możliwość potwierdzania spotkań i odzwierciedlanie potwierdzeń w zapisach kalendarza.

W dokumentacji przetargu można także znaleźć wymogi równoważności dla pakietu biurowego MS Office 2003 PL Standard.

"Wraz z uzyskaniem ww. licencji na użycie 25.000 sztuk oprogramowania biurowego Microsoft Office 2003 PL lub równoważnego, Wykonawca dostarczy 100 kompletów nośników z wersją instalacyjną Professional oraz 300 kompletów nośników oprogramowania w wersji Standard, lub równoważnych, wraz z kompletem kluczy aktywacyjnych. Zamawiający nabywa prawo do użytkowania oprogramowania z dniem zawarcia umowy" - czytamy w dokumentacji.

ZUS wymaga także kompleksowego wsparcia technicznego dla zakupionego oprogramowania:

- Dostęp do usług pomocy technicznej świadczonych przez Internet przez producenta oprogramowania;

- Dostęp do moderowanych grup dyskusyjnych oraz subskrypcja (CD i DVD) z materiałami dotyczącymi porad technicznych;

- Dostęp do interaktywnych kursów wykorzystujących pokazy multimedialne, animacje i ćwiczenia sprawdzające;

- Karnety szkoleniowe na autoryzowane szkolenia na min 160 dni szkoleniowych na wybrane szkolenia w autoryzowanych przez producenta oprogramowania centrach szkoleniowych;

- Narzędzie dla administratorów pozwalające na tworzenie własnych rozwiązań automatyzujących wdrażanie i aktualizację systemów operacyjnych na stacjach roboczych.

Normalnie śmiech na co komu VISTA (z integrowane oprg.) w ZUSIE to tylko na robi Chaosu
znów bendą musieli się szkolić z nowym systemem (przyzwyczjać)....
"leffty"




Temat: Gnome 2.2 - calkiem ladne :)
[ Miros/law L. Baran ]


Prawoklik na URLu, który otwiera mi go w sąsiedniej mozilli albo innym
galeonie (jako nowy tab, oczywiście).


Yhm.


Obawiam się, że na P133 to będzie trudno używalne, choć może, po
wyłączeniu gwizdków i dzwonków... Ewentualnym rozwiązaniem na laptopie,


Cóż.  Powiedzmy tak: nie jest najgorzej.  KDE jako takie używać się
oczywiście nie da, ale praca z poszczególnymi programami, w szczególności z
koffice, jest wygodna.  Zagadką dla mnie jest tylko, dlaczego kdeinit,
jeśli nawet nic się nie dzieje, zżera ćwierć CPU, o pamięci nie wspominając.
Dalej: antyaliasing fontów.  Można go włączyć albo wyłączyć, nie zauważyłem
natomiast, by można go było wyłączyć dla fontów mniejszych, a włączyć dla
większych -- jak to można zrobić w MacOS X.  Można, oczywiście, wybrać
fonty nieantyaliasowane dla jednych, a antyaliasowane dla innych zadań
(czego chyba nie ma w MacOS X), co w sumie daje podobny efekt (tzn. menu,
które są małymi literkami, nie mają antyaliasingu - inaczej źle wygląda).
Ale to nie to samo.

* Koffice:

        - Filtry importu rzeczywiście nie są dobre. Mam kłopoty ze sporą
          częścią plików Excela, które gnumeric otwiera bez problemu.
          Próba otwarcia prezentacji ppt kończy się nieodmiennie fiaskiem.
          Z dokumentami Worda, także po polsku, żadnych problemów nie
          miałem.  Niestety, bardziej nawet niż wykresów w Excelu
          potrzebuję możliwości otwierania plików Excela czy Powerpointa i
          ekstrahowania z nich danych dla dalszej obróbki innymi
          narzędziami.

        - Eksport: jeśli chodzi o kpresentera, nie istnieje (tzn. nie ma
          eksportu do PPT).  Granda, moim zdaniem.

* Kpresenter:

        Ogólnie dobre wrażenie, pracuje się z nim wygodnie, niestety, jest
        z dwóch powodów dla mnie niezdatny do użytku.  Z trzech,
        przepraszam.  Pierwszy: nie zauważyłem funkcjonującego importu z
        PPT.  Drugi: nie ma eksportu do PPT, ani do żadnego innego formatu
        prezentacji, który może być odczytany przez chociażby OpenOffice.
        Trzeci: są kłopoty z samą prezentacją!!  Mam nietypowy ekran --
        1024 x 600.  Openoffice sobie z tym jakoś automagicznie radzi, w
        kpresenterze natomiast muszę podać rozdzielczość ręcznie (w dodatku
        nie mogę w pikselach, tylko muszę w punktach, calach bądź
        milimetrach).  Dalej, kpresenter tworzy prezentację jako okienko
        bez ramek, które jednak nie zakrywa np. docku WMakera.  A
        OpenOffice jakoś to potrafi.  No i jest bardzo niestabilny.  W
        ogóle, całe KDE (nawet kdesysguard) jest dość niestabilne.

Na koniec -- nie ujęła mnie estetyka całego KDE, a całkiem zezłościło to,
że w całym KDE nie ma chyba ani jednej strony starego, dobrego manuala.


gdzie nie ma potrzeby wymieniać oprogramowania zbyt często, mógłby być
prelink.


Jak to zrobić?

Serdeczności,
j.





Temat: OFERTA PRACY w CR MEDIA CONSULTING
CR Media Consulting S.A.,

firma zajmująca się doradztwem w zakresie planowania i zakupu kampanii reklamowych poszukuje osób do pracy w Departamencie Internetu na stanowisko:

Junior Media Planner / Media Planner

Wymagania:

- zaangażowanie i umiejętność szybkiego przyswajania wiedzy,

- zdolność do pracy pod presją czasu,

- skuteczność w działaniu,

- umiejętność pracy w zespole,

- bardzo dobra znajomość aplikacji Windows (ze szczególnym naciskiem na MS Excel i MS Power Point),

- na stanowisku Media Plannera przynajmniej roczne doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,

- możliwość podjęcia pracy od zaraz.

Dodatkowe atuty:

- ogólna znajomość rynku i reklamy internetowej w Polsce,

- znajomość języka angielskiego,

- umiejętność przygotowywania i prowadzenia prezentacji.

Wybrana osoba odpowiedzialna będzie za:

- stanowisko juniorskie: wsparcie media planerów w obsłudze kampanii reklamowych (analiza postbuy, kontrola i przygotowywanie kampanii internetowych od strony planowania mediów),

- stanowisko planerskie: pełną obsługę nowych i przyszłych klientów, kontakty z klientami oraz dostawcami reklamy internetowej.

Oferujemy:

- pracę w młodym i dynamicznym zespole na stale rozwijającym się rynku internetowym,

- zdobywanie wiedzy w dziedzinie, w której nadal jest niewielu specjalistów,

- możliwości rozwoju.

Zgłoszenia z dopiskiem nazwy stanowiska należy przesyłać na adres e-mail:

rekrutacja.internet@crmedia.pl

http://www.crmc.pl
=============================================================================

CR Media Consulting S.A.,

firma zajmująca się doradztwem w zakresie planowania i zakupu kampanii reklamowych poszukuje osób do pracy w Departamencie Internetu na stanowisko:

Support Planowania i Baz Danych

Wymagania:

- dokładność, staranność i odpowiedzialność,

- zdolność do pracy pod presją czasu,

- dobra znajomość aplikacji Windows (ze szczególnym naciskiem na MS Excel),

- możliwość podjęcia pracy od zaraz,

- najchętniej student.

Wybrana osoba odpowiedzialna będzie za:

- wsparcie media planerów przy zlecaniu kampanii internetowych,

- uzupełnianie cenników reklamy internetowej i utrzymanie jakości całej bazy,

- dbałość o aktualność i rozwój bazy,

- wsparcie przy rozliczeniach kampanii internetowych.

Oferujemy:

- pracę w młodym i dynamicznym zespole na stale rozwijającym się rynku internetowym,

- zdobywanie wiedzy w dziedzinie, w której nadal jest niewielu specjalistów,

- możliwości rozwoju.

Zgłoszenia z dopiskiem nazwy stanowiska należy przesyłać na adres e-mail:

rekrutacja.internet@crmedia.pl

http://www.crmc.pl




Temat: Nowe produkty typu SmartPhone
Firma Asus zaprezentowała nowy model smartphona Asus P535 przeznaczonego przede wszystkim dla odbiorcy biznesowego. Nowy model został zaprojektowany w celu umożliwienia aktywnej pracy w biurze i poza nim. Urządzenie wyposażono w system operacyjny Microsoft Mobile 5.0, trójzakresowy moduł telefoniczny GSM 900/1800/1900 MHz, do połączeń telefonicznych i internetowych w dowolnym kraju na świecie. Co więcej, Asus P535 ma wbudowany moduł bezprzewodowej sieci WLAN oraz system nawigacji GPS. Wysokiej klasy kamera o rozdzielczości 2 megapiksele pozwala na robienie wysokiej jakości zdjęć i filmów wideo.

Kieszonkowe mobilne biuro

Smartphon Asus P535 jest uniwersalnym narzędziem biznesowym, oferuje wszechstronne metody połączeń z sieciami bezprzewodowymi w standardzie WLAN 802.11 b+g, a w miejscach gdzie brakuje dostępu do sieci bezprzewodowej połączenia za pośrednictwem transmisji GPRS. Dodatkowo Asus P535 posiada wbudowany moduł Bluetooth dla bezprzewodowej komunikacji osobistej. Odbieranie i obsługa poczty elektronicznej jest bardzo wygodna, ze względu na wspieranie coraz bardziej popularnej usługi dla urządzeń mobilnych - „push-email”, czyli przesyłania poczty elektronicznej na urządzenia mobilne bez konieczności ręcznego nawiązania połączenia z serwerem pocztowym.



Wbudowane do systemu MS Mobile 5.0 aplikacje biurowe MS Office Pocket, pozwalają na pełną edycję dokumentów tj. Word, Excel, czy Powerpoint bezpośrednio na urządzeniu mobilnym bez konieczności ich konwersji. Popularny komunikator Skype, daje możliwość prowadzenia wideorozmów lub chatów za pośrednictwem połączeń internetowych. Poza Skype uwagę zwraca również oprogramowanie do zdalnego prowadzenia prezentacji przygotowanej w powerpoint za pośrednictwem Bluetooth oraz oprogramowanie do automatycznego rozpoznawania informacji ze skanów/zdjęć kart wizytowych.

Zintegrowany moduł nawigacji satelitarnej GPS

Asus P535 posiada zintegrowany moduł GPS SiRF Star III do nawigacji satelitarnej. W połączeniu z dużym wyświetlaczem o przekątnej 2,8 cala, pozwala on na wygodne korzystanie z map nawigacyjnych. Dodatkowo, w zestawie znajduje się uchwyt do zamontowania urządzenia w samochodzie oraz ładowarka samochodowa.

Duże możliwości multimedialne

Smartphon został zaprojektowany w taki sposób aby nie tylko był w pełni profesjonalnym narzędziem do pracy ale również do rozrywki. Wbudowana kamera o rozdzielczości 2 Megapikseli, pozwala na wykonanie szeregu zdjęć i filmów wideo, które można następnie obejrzeć za pośrednictwem MS Windows Media Playera 10 i zachowanie na wbudowanej pamięci 256 MB NANA Flash lub na zewnętrznej karcie pamięci Flash typu SDMini. Windows Media Player 10, pozwala również na odtwarzanie filmów zapisanych w formacje MPEG-4.

Bezpieczeństwo danych - kodowanie informacji
W modelu Asus P535 zastosowano oprogramowanie Secret Folder, mające ułatwić ochronę ważnych danych przechowywanych w pamięci urządzenia na wypadek kradzieży lub jego zgubienia.

Smartphone Asus P535 dostępny jest dla użytkownika końcowego w cenie 2199 zł z VAT oraz 2549 zł z VAT z mapami Automapa XL. Gwarancja 24 miesiące.

Podstawowe dane techniczne Asus P535:
Producent : Asus
zastosowany procesor : Intel XScale
częstotliwość taktowania procesora : 520MHz
zainstalowana pamięć : RAM 256MB NAND Flash
karty rozszerzeń : karty miniSD
wyświetlacz : 2.8 cala
rozdzielczość w poziomie : 240 pikseli
rozdzielczość w pionie : 320 pikseli
liczba wyświetlanych kolorów : 65 000
interfejsy : 4-zakresowy (GSM / GPRS, WLAN 802.11b) + Bluetooth 2.0
wprowadzanie danych : klawiatura dotykowa, rysi
rodzaj akumulatora :litowo-jonowy
pojemność akumulatorów : 1 300 mAh
system operacyjny : Microsoft Windows Mobile 5.0
wymiary: 109x59x19 mm
waga: 145 g (z baterią)
nagrywanie wideo : QVGA(15 klatek/s)
aparat cyfrowy : 2M-pixel

źródło:reality.net



Temat: Wieści z Microsoftu


Microsoft obniży cenę pakietu Office!

Już za kilka, kilkanaście dni, cena pakietu Microsoft Office dla Użytkowników Domowych zostanie znacznie obniżona. Będzie on kosztować około 200 zł brutto. Microsoft oficjalnie jeszcze nie ogłosił obniżki ale świadczą o niej brak tego produktu w magazynach dystrybutorów oraz... nowa promocja firmy G DATA, o której przed momentem pisaliśmy.

Braki tak "chodliwego" produktu praktycznie się nie zdarzają, a tymczasem w magazynach dystrybutorów albo nie ma tej edycji pakietu Office albo też zostały ostatnie sztuki. Do myślenia daje też wspomniana promocja G DATA Software - trudno bowiem przypuszczać aby firma dopłacała do każdego sprzedanego zestawu G DATA AntiVirus + Office 2007. Próbowaliśmy uzyskać informację na ten temat w polskim oddziale Microsoft ale do chwili publikacji tego materiału jeszcze nie otrzymaliśmy odpowiedzi. Jednak pracownicy dystrybutorów z którymi rozmawialiśmy nieoficjalnie potwierdzają nadchodzącą obniżkę. O planach obniżenia w naszym kraju cen niektórych produktów Microsoft wspominali też nam w wywiadzie Patryk Góralowski i Dominik Sołtysik z polskiego oddziału Microsoft.

Sugerowana cena edycji Office 2007 dla Użytkowników Domowych ma wynosić około 200 zł brutto. Nie należy się jednak raczej spodziewać obniżki pozostałych edycji Office 2007. W tych przypadkach stosowany jest już mechanizm łączenia w zestawy pakietu Works z uaktualnieniem do Office 2007, dzięki czemu ceny są znacznie obniżone w stosunku do "normalnych" paczek.

Office 2007 dla Użytkowników Domowych to edycja nowego pakietu biurowego firmy Microsoft przeznaczona do zastosowań domowych. W przeciwieństwie do poprzednika - Office 2003 dla Nauczycieli, Studentów i Uczniów, z domowej wersji 2007 może korzystać w domu, w celach niekomercyjnych, każdy. Pakiet można zainstalować na trzech stanowiskach. W jego skład wchodzą: edytor tekstów Word, arkusz kalkulacyjny Excel, program do tworzenia prezentacji PowerPoint oraz aplikacja do sporządzania notatek OneNote. Najważniejsze nowości edycji 2007 to całkiem nowy interfejs, nowy format zapisu dokumentów Open XML, wsparcie zapisu do PDF/XPS, rozbudowane tagi inteligentne, ulepszona praca grupowa, a także szereg ulepszeń w poszczególnych aplikacjach. Licencja pakietu w wersji pudełkowej daje prawo do instalacji na 3 stanowiskach.

***
Udało nam się ostatecznie potwierdzić fakt obniżki w wiarygodnym źródle. Jak ponadto ustaliliśmy, tak duża obniżka to odpowiedź na gwałtownie rosnącą popularność pakietu OpenOffice w naszym kraju. Decyzję odnośnie obniżki miał podjąć sam Steve Ballmer podczas niedawnej wizyty w naszym kraju. Tańsze edycje będą opatrzone specjalnymi naklejkami z napisami "199 zł - sugerowana cena brutto" oraz "15 lat Microsoftu w Polsce. Jubileuszowa edycja specjalna", widocznymi na wizualizacji pudełka.





Temat: P800
Najważniejsze rzeczy na temat P800



Specyfikacje:

P800 jest mistrzem wszechstronności. Jest to cyfrowy aparat fotograficzny, odtwarzacz wideo, odtwarzacz MP3 i terminarz z kolorowym ekranem dotykowym. Obsługuje dźwięk polifoniczny, wiadomości multimedialne (MMS), aplikacje w języku Java i technologię Bluetooth&#8482;. Na szerokim wyświetlaczu można grać w trójwymiarowe gry, używając do tego dotykowych kontrolek. Niektórzy mówią, że to jest telefon. My mówimy, że to jest P800.P800 wyposażony jest w kartę Memory Stick Duo o pojemności 16 MB oraz pamięć wewnętrzną wielkości 12 MB. Można w nich przechowywać wszystko &#8212; od klipów wideo i własnego albumu fotograficznego do polifonicznych dzwonków i aplikacji w języku Java. P800 pozwala oglądać klipy wideo lub strumieniowe transmisje wideo, a także tworzyć multimedialne wiadomości zawierające zdjęcia i dźwięki oraz wysyłać je zaraz po utworzeniu. Do poszczególnych pozycji na liście kontaktów można dodawać zdjęcia, aby widzieć, kto dzwoni. Można też zaprojektować własną tapetę i wygaszacze ekranu. Aplikacje do obsługi wiadomości e mail, kalendarza, kontaktów i notatek można synchronizować z programami Outlook i Lotus Notes na komputerze. P800 obsługuje wiadomości e mail z załącznikami m.in. w formatach Word, Excel, PowerPoint i Acrobat. P800 obsługuje również technologię GPRS, szybką transmisję danych i protokół WAP 2.0.

Funkcje

-Odtwarzacz audio
-Technologia bezprzewodowej komunikacji Bluetooth&#8482;
-Kalendarz, notatki i kontakty
-GPRS (maksymalnie 53,6 kb/s)
-Szybka transmisja danych w trybie High Speed Data (HSCSD, maksymalnie 28,8 kb/s)
-Obraz połączenia przychodzącego
-Port podczerwieni
-Zintegrowany aparat fotograficzny
-Obsługa języka Java (personalJava i J2ME CLDC/MIDP)
-Pamięć Memory Stick Duo&#8482;
-Obrazkowa książka telefoniczna
-Wizjer wyświetlany na ekranie
-Album fotograficzny
-Polifoniczne melodie dzwonka
-Tryb głośnomówiący
-Synchronizacja (także SyncML)
-Odtwarzacz wideo i obsługa przesyłania strumieniowego obrazu wideo
-WAP 2.0 (także HTML, XML i cHTML)
-Obsługa protokołu WTLS Klasa 1/2/3
-Wyświetlacz 208x320 pikseli
-Budzik
-Wyświetlacz podświetlany
-Kalkulator
-Kalendarz
-Lista połączeń
-Aparat fotograficzny VGA
-Zintegrowany aparat fotograficzny
-Zegar
-Kolorowy wyświetlacz LCD, 4096 kolorów
-Kontakty
-E&#8209;mail
-Wiadomości EMS (Enhanced Messaging)
-GPRS
-Pobieranie gier
-Gry standardowe
-Rozpoznawanie pisma odręcznego
-Szybka transmisja danych w trybie High Speed Data
-Komunikacja błyskawiczna (Instant Messaging)
-Przycisk dostępu do Internetu
-Java
-Pokrętło Jog Dial
-Blokada klawiatury
-Technologia M-Services
-Wiadomości multimedialne MMS (Multimedia Messaging)
-Szablony MMS
-Kompozytor melodii
-Pamięć dynamiczna
-Skróty menu
-Czatowanie przy użyciu telefonu komórkowego
-Modem
-Ustawienia OTA
-Przycisk opcji
-Synchronizacja aplikacji PIM
-Książka telefoniczna
-Edytor obrazów
-Galeria obrazów
-Obraz tapety
-QuickShare&#8482;
-Obsługa połączenia za pomocą kabla RS232
-Ponowne wybieranie
-Zabezpieczenie karty SIM
-Wiadomości tekstowe SMS (Text Messaging)
-Wygaszacz ekranu
-Tryb uśpienia
-Rejestrator dźwięku
-Szybkie wybieranie numerów
-Prezentacje podczas włączania i wyłączania
-Widok stanu
-Obsługa protokołu Sync ML
-Synchronizacja z komputerami Apple&reg;
-Synchronizacja z komputerami PC
-Zadania
-Wyświetlanie motywów
-Minutnik
-Ekran dotykowy
-Obsługa połączenia USB
-Alarm wibracyjny
-Wideoklip
-Odtwarzacz wideo
-Strumieniowe przesyłanie obrazu wideo
-Wyświetlacz wizjera
-Sterowanie głosem
-Protokół WAP 2.0
-Szyfrowanie WTLS
-Język HTML
-Audio MP3
-Długa wiadomość SMS (wiadomość tekstowa)
-Wideo MPEG4

Funkcje Sieciowe

-Wymiana wizytówek
-Połączenia konferencyjne
-Poczta głosowa

Sieć:

-GSM 1900
-GSM 1800
-GSM 900

Dostępne kolory:

-Elektryczny błękit
-Mineralny szary

Powyzsze informacje zostały wybrane ze stron poświęcone tym modelom komórek...



Temat: Szkolnictwo w Mysłowicach
Adresy wszystkich placówek oświatowych znajdziecie na : http://www.m-ce.pl/index2.php?id=_adresy/edukacja

Zakończyły się równiez inwestycje termomodernizacji budynków użyteczności publicznej w szczególności szkół nr 3, 5, 16

[LO1] POSZUKIWANIE TOŻSAMOŚCI PRZEZ MŁODYCH LUDZI

Projekt "Poszukiwanie tożsamości przez młodych ludzi" ("Young People's Search for Personal Identity") realizowany przez I Liceum Ogólnokształcące w Mysłowicach i ITIS A. Monaco w Cosenzy znalazł się w gronie laureatów tegorocznej edycji europejskiego konkursu eTwinning.
Partnerstwo szkół z Mysłowic i z Cosenzy wyróżnione zostało spośród 350 podobnych zgłoszeń w konkursie o Nagrodę eTwinning 2007. Wiadomo już, że projekt zajął w swojej kategorii wiekowej pierwsze lub drugie miejsce. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród dla laureatów i zdobywców drugich miejsc odbędzie się w piątek, 23 lutego, w Brukseli podczas specjalnej ceremonii, którą rozpocznie się Roczna Konferencja eTwinning 2007. Uczestnicy trzech zwycięskich projektów (po jednym w każdej kategorii wiekowej) wyjadą pod koniec kwietnia na czterodniowy obóz ICT, podczas którego uczniowie i nauczyciele spotkają się osobiście z partnerami swojego projektu i uczestnikami podobnych partnerstw eTwinning z całej Europy. Zdobywcy drugich nagród zostaną zaproszeni do uczestnictwa w jednym z europejskich warsztatów networkingowych i doskonalących, które odbywać się będą od czerwca 2007.
W ramach programu eTwinning szkoły z co najmniej dwóch krajów Unii Europejskiej zakładają partnerstwo i wykorzystują technologie ICT do przeprowadzenia odpowiedniego projektu edukacyjnego. Uczestnicy projektu otrzymują dostęp do specjalnej platformy internetowej TwinSpace, która umożliwia im regularny kontakt i współpracę (do dyspozycji forum, chat room, wymiana e-mailowa). TwinSpace jest również miejscem, gdzie uczniowie mogą zamieszczać opracowane przez siebie materiały.
Tematyka realizowanego przez I LO w Mysłowicach i ITIS A. Monaco w Cosenzy projektu "Poszukiwanie tożsamości młodych ludzi" ("Young People's Search for Personal Identity") odwołuje się do najszerszego znaczenia słowa tożsamość - od psychologicznej poprzez historyczną i regionalną do kulturowej. Pod okiem koordynatorów – Ewy Groszek w mysłowickim I LO i Paoli Lico w ITIS Monaco – uczniowie opracowują materiały mówiące o sprawach szczególnie ważnych dla młodego człowieka, a następnie wymieniają swoje wrażenia, odczucia i opinie na swojej platformie TwinSpace (dostępnej tylko dla zarejestrowanych uczestników projektu).

Poprzez debatę, zajęcia warsztatowe, lekturę i refleksję młodzi ludzie szukają klucza do własnej tożsamości, próbują odpowiedzieć na pytanie o to, kim są, czego szukają w życiu i jak wiele do tej pory udało im się osiągnąć. Oczywiście, nie zabrakło też miejsca na poszerzenie wiedzy na temat miasta, regionu i kraju szkoły partnerskiej. Opracowane materiały to najczęściej prezentacje PowerPoint, wykresy Excel (w przypadku ankiet) lub pliki audio i video. Jako finalny produkt projektu, wspólnym staraniem uczniów ITIS A. Monaco i I LO im. T. Kościuszki, powstała strona www.highschoolmonaco.eu/etwinning.
Partnerstwo „Poszukiwanie tożsamości przez młodych ludzi” otrzymało już prestiżową Krajową Odznakę Jakości, przyznawaną projektom wyróżniającym się m.in. wysokim poziomem innowacyjności i standardem wykorzystania ICT.
Więcej na temat projektu na www.etwinning.kosciuszko.pl.

Tofik dnia Wto 12:33, 02 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy



Temat: Office 2003

Program Office 2003 - następca Microsoft Office XP - jest podstawą pakietu Office System. Dzięki możliwości połączenia z odpowiednimi osobami, informacjami i procedurami biznesowymi za pomocą takich innowacji jak integracja z technologiami Microsoft przy współpracy w sieci intranet, Information Rights Management, oraz obsługa języka Extensible Markup Language (XML), program Office 2003 pozwala na łatwiejsze podjęcie skutecznych działań oraz uzyskanie lepszych rezultatów. Inne usprawnienia to m.in.: Zintegrowanie z produktami Microsoft SharePoint™ i technologiami "v2.0" pozwala zespołom na szybszą i bardziej elastyczną współpracę, a także zwiększa możliwości udziału w coraz bardziej wymagającym środowisku biznesowym. Obsługa XML w Microsoft Office Word 2003, Microsoft Office Excel 2003 oraz Microsoft Office Access 2003 zapewnia elementy, które przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać do tworzenia rozwiązań pozwalających poszczególnym osobom na zwiększenie możliwości przewidywania, zarządzania i reagowania na zmiany w przedsiębiorstwie i na rynku. Wsparcie dla Information Rights Management oznacza, że przedsiębiorstwa mogą zabezpieczać swoje informacje przed niewłaściwym lub złym wykorzystaniem. Microsoft Office OutlookŽ 2003 Outlook 2003 - program pakietu Microsoft Office do zarządzania osobistymi informacjami i do komunikacji. Outlook 2003 zapewnia ujednolicone miejsce do zarządzania e-mailami, kalendarzami, kontaktami i innymi informacjami osobistymi i zespołu. Kluczowe usprawnienia w Outlook 2003 - takie jak nowy tryb pamięci podręcznej, automatyczne grupowanie wiadomości, załatwianie zbędnych, reklamowych e-maili (tzw. junk mail), a także udoskonalony widok odczytu - w zdecydowany sposób polepszają sposób w jaki organizujesz i zarządzasz informacjami oraz zwiększają wydajność użytkownika. Microsoft Office Word 2003 Word 2003 - edytor tekstu pakietu Microsoft Office. W odpowiedzi na doniesienia od klientów Word 2003 oferuje nowe funkcje w celu łatwiejszego tworzenia, dzielenia i odczytu dokumentów. Funkcje znajdź i zamień zostały udoskonalone tak, aby wziąć pod uwagę liczne sposoby na namierzanie zmian i uwzględnianie komentarzy. Word 2003 obsługuje również język XML (Extensible Markup Language) jako format pliku i służy jako w pełni funkcjonalny edytor XML. Ponadto możesz stosować Word 2003 do zachowania i otwierania plików XML w celu zintegrowania z kluczowymi danymi w przedsiębiorstwie. Microsoft Office Excel 2003 Excel 2003, czyli arkusz kalkulacyjny pakietu Microsoft Office, obejmuje obsługę języka XML oraz nowych funkcji, co pozwala na łatwiejszą analizę i przekazywanie informacji. Możesz zdefiniować część arkuszu kalkulacyjnego jako listę i eksportować go na stronę WWW Microsoft WindowsŽ SharePoint Server. Tagi inteligentne w Excel 2003 są bardziej elastyczne niż w Office XP, a usprawnienia w funkcjach statystyki pozwalają na lepsze analizowanie informacji. Microsoft Office PowerPointŽ 2003 PowerPoint 2003 - program do prezentacji grafiki pakietu Microsoft Office umozliwia dokonywania prezentacji osobiście lub w trybie online. Wraz z udoskonaleniami w interfejsie użytkownika i obsługą tagów inteligentnych, PowerPoint 2003 pozwala na łatwiejsze tworzenie i oglądanie prezentacji. Obsługa multimedialna w PowerPoint 2003 również została udoskonalona. Możesz z łatwością zapisać pliki PowerPoint 2003 na płycie CD, a integracja z Microsoft Windows MediaŽ Player pozwala na odtwarzanie strumieniowe audio i video w trakcie pokazu slajdów. Microsoft Office Access 2003 Access 2003, czyli program pakietu Microsoft Office do zarządzania bazą danych oferuje jeszcze łatwiejsze użytkowanie i rozszerzone możliwości importowania, eksportowania i pracy z plikami danych XML. Praca w programie Access 2003 stała się łatwiejsza, ponieważ najczęstsze błędy są rozpoznawane i oznaczane, a następnie zostają Tobie przedstawione możliwości ich poprawienia. Nowa funkcja pozwala również programistom baz danych zidentyfikować za nich zależne obiekty...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • chadowy.opx.pl



  • Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 105 wypowiedzi • 1, 2