Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: prezentacja zdjęcia cyfrowe





Temat: X Targi Sprzętu Fotograficznego, Filmowego, Video i Kinowego
Wybrałam się dziś na te targi. Przede wszystkim poszłam ze względu na "wykłady".

1.Wszystko o ekspozycji, histogramie, korekcji komputerowej.
Prowadził Paweł Duma.
Niestety wcale to nie było wszystko, bo oczywiście nie starczyło czasu. Godzinka to jednak za mało. Nie wiem czy 2 godz. by starczyły. Chcieliśmy więcej, ale kolejny prowadzący nas wyrzucił
Opowiadał ciekawie. Mówił zwłaszcza o dobrej ekspozycji (co dzięki niej zyskujemy, czy można ją poprawić na komputerze-nie można), trochę o histogramie, o szczegółach w światłach i cieniach - kłopotach przy zdjęciach ślubnych, czyli czarny garnitur i śnieżnobiała suknia, utracie szczegółów na twarzy przy złym obcięciu histogramu.
Tyle mniej więcej.

2.Fotokasty-renesans fotoreportażu
Ta prezentacja akurat mi nie przypadła do gustu. Chodziło o nowe połączenie reportażu z dźwiękiem nagrywanym podczas robienia fotek, np: wywiady, śpiewy, ewentualnie komentarz autora do zdjęć czy ludzi do przedstawionych wydarzeń.
Wszystkie fotokasty (prawie-były też premierowe) można zobaczyć w internecie na onecie - jak mnie pamięć nie myli.

3.Warsztaty Corel Paint Shop Pro Photo XI
Prowadził Aleksander Pawluczuk
Wykładowca był sympatyczny i stworzył miła atmosferę. Na początek kazał każdemu obok podać rękę i się przestawić, żeby poczuć się bardziej rodzinnie.
Bardzo zachwalał "swój" produkt, jednocześnie nie zanudzając słuchaczy. Po mniej więcej godzinnej prezentacji zabrał się za część praktyczną. W programie przedstawił najbardziej dla nas - fotografów-przydatne narzędzia. Muszę przyznać, że robią wrażenie.
Na koniec była możliwość wygrania właśnie omawianego programu. Losowano wśród naszych wizytówek. Niewiele brakowało, ale poszczęściło się komuś innemu. Gratulacje . Szkoda. Fajnie byłoby mieć ten program.

I dzisiaj to tyle. Obeszłam wkoło stoiska. Mnie akurat nic nie zaciekawiło...
Mnóstwo stoisk zwłaszcza z profesjonalnym sprzętem - lampy, statywy, obiektywy, torby...itp; ale także albumy, ramki, czasopisma "Foto" i "Fotografia cyfrowa".

Mam nadzieję, że to krótkie sprawozdanie się przyda. Postaram się napisać też coś jutro.
Pozdrawiam.





Temat: Teczka...

Hej... A jak jest z teczkami na INTERMEDIA??
Na stronie ASP pisze:

"Zadanie I - przegląd i ocenę prac artystycznych kandydata:
Kandydat przedstawia dokumentację prac artystycznych – portfolio: nie mniej niż 20 własnych prac związanych z kierunkiem (fotografie, druk i/lub płyta CD lub DVD; formaty: .jpg, .avi Microsoft DV, .mov QuickTime, .txt, .doc, CD-audio, CD-ROM, DVD-video, DVD-ROM) jak również oryginalne prace plastyczne w ilości do 20 sztuk, prace powinny być podpisane i datowane (rysunek, malarstwo, grafika, fotografia, obiekt), będące dowodem jego zainteresowań kierunkiem studiów."

Jakie to mają być prace? Jakiś konkretny temat? (ja mam kilka prac dużego formatu wykonanych ołówkiem, jedną a3, a resztę szkiców a4, bo wydaje mi się, że na ten kierunek to jakieś obrazy farbami nie są potrzebne)

W formularzu rejestracyjnym w zakładce komunikaty pisze:

"22.06.2009, Poniedziałek, godzina 9.00, Pl. J. Matejki 13:
Sala 111, I piętro w tzw nowym budynku
Przegląd i ocena prac artystycznych kandydata; Egzamin teoretyczny z wiedzy ogólnej i specjalistycznej z zakresu sztuki intermediów. Możliwość prezentacji prac cyfrowych na komputerach uczelnianych - zarówno PC jak i Apple."

Czy mogę zrobić tak, że teczkę jedynie z rysunkami i szkicami przedstawię osobno a portfolio zrobione w formie elektronicznej, które zawiera zdjęcia, fotomontaże i filmy zaprezentuję na komputerze?

serdeczne dzięki za info


ODPOWIEDZ: wlasciwa interpretacja jest nastepujaca:
nalezy zaprezentowac portfolio w formacie cyfrowym, jako zapis na plycie CD lub DVD przygotowanej do odtworzenia na komputerze PC i MAC, ponadto mozna pokazac prace oryginalne - w miare rozsadku, co do wielkosci. Ilosc podana w opisie warunkow jednoznacznie.
Co do tego jakie nalezy prezentowac prace, jest tylko jedna odpowiedz: WSZYSTKIE TAKIE, ktore pozwalaja na ocene rodzaju i stopnia zainteresowan artystycznych (po pierwsze), oraz umiejetnosci i zaawansowania w stosowaniu srodkow medialnych (fotografia, wideo, komputer - upraszczejac).
Nie ma zadnych tematow czy specyficznych zadan - albo sie czyms interesujecie i poszukujecie czegos sami, albo jestescie poza zainteresowaniem uczelni...





Temat: Optoelektroniczne celowniki do broni strzeleckiej
Oj Kappen Kappen, a może raczej ex-Dziczy Germańska?
I po kolei:
1. pisałeś, ze obiektywów kamer termowizyjnych nie wykonuje się z Tworzyw sztucznych - i ja i Arrakis jesteśmy odmiennego zdania:
2. Co do FOV/IFOV i powiązań nieliniowych - proszę o przypisy, uzasadnij swoje twierdzenie, czymś poza Twoim widizimisię, tych powiązan nieliniowych jestem ciekaw bardzo;
3. O szybie - racja, że się nie czepiasz, objaśniełem atermalność optyki i to kilkoma przykładami, przeczytaj uważnie - termodynamika szkła ma wpływ na jego transmisyjność;
4. Co do mitycznego wzrostu zakłóceń, przy zmniejszajacym się pixel pitch, tłumaczłem wstęp, który opisywał to zjawisko nieco obszerniej - macie problem z językiem angielskim, proszę przeczytać to uważnie;
5. co do design challenge - znowu problem z językiem angielskim - wyjaśnione w dalszej części tejże prezentacji;
6. przykład kamer FLIR - w trakcie sporu, czy zmiana konstrukcyjną w kontekście tego samego materiału i rozmiarów dającą lepsze osiągi nie jest właśnie pomniejszenie pixel pitch
7. Czy zatem wzrost powiększenia na poziomie samego sensora (bez zmiany optyki) nie spowoduje poprawy rozdzielczości?
8. co do argumentu chybionego ilustracji rozdzielczości w miliradianach - jest on jednoznaczny w interpretacji, podałem ilustrację dla lepszego zobrazowania...

Byłbym wdzięczny, gdybyś mógł podać choć jeden artykuł/ksiązkę na poparcie swoich wywodów (z którym można by było polemizować) bo jak na razie sam sobie dostarczasz mylnych argumentów
To jest taka dyskusja - Twoja wypowiedź zawsze jest wg. schematu - ten artykuł jest błędny i błędnie podany przez kogoś kto błędnie myśli i wogóle ponieważ ja jestem jedynego mądrego zdania... albo dyskutujemy poważnie, albo bawimy się w przedszkole...

Analogia do fotografii cyfrowej chybiona, trzeba by to dokładniej objaśnieć, znajdę chwilę i podsumuję to także z poparciem w literaturze... generalnie wchodzi w grę to co już opisałem jak głębia bitowa, dodatkowo np. aberacja chromatyczna... netto aparat robi lepsze zdjęcie, ale system sobie z tym nie radzi.
Argument Arrakisa - że niby pixel zbiera światło z mniejszej przestrzeni to już wogóle kuriozum... taki wielki skrót przez optykę i zarazem fotografię cyfrową, padaka



Temat: Communicator z GPRS-em


Czesc, Michal,


Czesc!


A slyszalem juz o nim ;) Wyglada troche jak Trium Mondo


Cos w tym guscie. Mnie co prawda brak w nim pelnej klawiatury, do ktorej
mocno nawyklem, ale kazdy zwyczaj mozna zmienic :-)


MMC czy CompactFlash?


Tego niestety nie wiem :-)


WinCE 2.xx czy Windows for PocketPC (wczesniej znany jako WinCE 3.0) ?


Microsoft Windows CE Pocket PC with PocketOffice


Jak dobrze zrozumialem to jest telefon z rysikiem (rozpoznawanie
pisma). DO SMSow chyba wole klawiature


Byc moze wyswietla on klawiature na touchscreenie. Na zdjeciu na stronce
http://www.miracom.com/prod_main.cfm?id=325&p=1
widac aplikacje telefon z wyswietlona klawiatura telefoniczna, wiec moze w
przypadku SMSow wyswietlana jest normalna QWERTY.... Rysika nie zauwazylem.


Na 16 ramu zmiesci sie az 10 minut muzyki o wspanialej jakosci (MP3)
;))) dziekuje wole MiniDisc


Ja tez wole - mam az dwa - recordera Sony MZ-R37 i playera (dla zony).
Ale co by mi szkodzilo miec ulubiony (aktualnie) kawalek w swoim
Communicatorze? Minidisca ostatnio nosze zadko.


Ogolnie chyba wole Palma + telefon z irda - wiecej softu, wygodniejszy
i nie ma windows  ;)


Mnie tez akurat ten telefonik nie powalil na ziemie. Ucieszylo mnie
natomiast, ze i inni poszli w tym kierunku, a co wiecej: nie odstawili
popeliny w stylu 9210, tylko staraja sie nadazyc za tym co sie na swiecie
dzieje (GPRS).

W sumie w 9210 pociaga mnie tylko jedno: Symbian EPOC z Java. To jest
zupelnie przyzwoita platforma, szczegolnie gdy czlowiek na codzien zmaga sie
z przedpotopowym GEOSem... Ale jak pisalem: sam EPOC to za malo, zeby
"puscic" piecdziesiat pare baniek.... Pomijajac juz GPRSa, nie potrafie
zrozumiec dlaczego 9210 nadal "jedzie" na paskudnie wolnym serialu, zamiast
USB... Nawet moj aparat cyfrowy (Toshiba PDR-M4) ma USB... Zdjecia ida do
kompa z szybkoscia 12MB na sekunde.... Nawet w 9110 transmisja po serialu
byla katastrofalnie wolna, ale przynajmniej pliki byly male... A 9210 ma
playera klipow video. Ciekawe ile bedzie sie przesylac sie sredniej
wielkosci plik? Poza tym nie wiem o jakich plikach Nokia mowi, skoro na
liscie obslugiwanych formatow nie ma ani AVI, ani MPEGa, ani zreszta nic
innego powszechnie zjadliwego... Chyba tylko prezentacje Powerpointa...

Michal Jerz
http://n9k.ats.pl - 9k World
Nokia Communicator Site





Temat: HTC Touch Pro już w Polsce
Firma HTC wprowadziła na polski rynek model HTC Touch Pro. Jest to jeden z najbardziej zaawansowanych telefonów biznesowych. Urządzenie kosztuje około 2300 zł brutto.

HTC Touch Pro to kolejny obok Touch Diamond telefon, który wyposażono w trójwymiarowy interfejs użytkownika Touch FLO 3D. Urządzenie łączy zalety dotykowego ekranu i rozsuwanej, pięciorzędowej klawiatury w układzie QWERTY. Dzięki temu praca na aplikacjach biurowych Microsoft Office oraz pisanie email stają się bardzo wygodne. Dzięki wbudowanemu wyjściu TV-out użytkownicy mogą wyświetlać prezentacje PowerPoint bezpośrednio z komórki.

Telefon Touch Pro wyposażono w moduł Wi-Fi oraz technologię HSDPA/HSUPA, która pozwala na transmisję danych z prędkością do 7,2 Mb/s. Łączność umożliwiają także porty Bluetooth oraz USB 2.0. Przeglądanie stron internetowych a także edycja dokumentów jest wygodna dzięki ekranowi dotykowemu o przekątnej 2,8 cala i rozdzielczości VGA oraz wbudowanemu czujnikowi ruchu, który zmienia orientację obrazu w zależności od położenia telefonu. Wbudowany moduł GPS pozwala natomiast na korzystanie z nawigacji satelitarnej.


Urządzenie pracuje pod kontrolą procesora Qualcomm MSM 7201A taktowanego zegarem o częstotliwości 528MHz. Producent zainstalował w telefonie system operacyjny Windows Mobile 6.1 Professional. Wewnętrzną pamięć o pojemności 512 MB Flash i 288 MB RAM można rozbudować za pomocą kart microSD. Wbudowany aparat cyfrowy pozwala natomiast na wykonywanie zdjęć w rozdzielczości 3,2 megapiksela.

HTC Touch Pro mierzy 102 x 51 x 18,05 mm i waży 165 gramów. Wbudowany akumulator pozwala na przeprowadzenie do 8 godzin rozmów. Czas czuwania wynosi do dwóch tygodni.

Telefon HTC Touch Pro jest już dostępny w sprzedaży w sieci MPunkt oraz w sklepach internetowych msklep.pl.



Temat: Stypendia last minute w Warszawskiej Szkole Fotografii
W nadchodzącym roku akademickim 2005/06 Warszawska Szkoła Fotografii
postanowiła ufundować do 5 stypendiów socjalno-artystycznych. O stypendium
może się ubiegać każdy, kto nie przekroczył 25 roku życia i ma
udokumentowaną trudną sytuację  materialną. Dla uprawnionych do ubiegania
się o stypendia wyznaczony jest odrębny termin egzaminu - 1 października
bieżącego roku.

Polscy studenci z roku na rok są coraz bardziej ubożsi i coraz częściej
muszą korzystać z pomocy materialnej, zaś uczelnie państwowe oferują znikomą
ilość miejsc na bezpłatnych kierunkach fotograficznych. W odpowiedzi na
coraz trudniejszą sytuację finansową wielu młodych uzdolnionych osób,
Warszawska Szkoła Fotografii podjęła decyzję o ufundowaniu 5 stypendiów
socjalno-artystycznych w roku akademickim 2005/06.

O stypendium może ubiegać się każdy, kto nie przekroczył 25 roku życia i ma
udokumentowaną trudną sytuację materialną. Stypendium socjalno-artystyczne
będzie przyznawane  w systemie semestralnym na okres dwóch lat akademickich
w postaci umorzenia ponad 90% należnych miesięcznych rat czesnego. Każdy
kandydat, ubiegający się o przyznanie stypendium, zobowiązany jest 1
października przedstawić w sekretariacie szkoły właściwe dokumenty
potwierdzające wysokość dochodu netto na jedną osobę w rodzinie. Warunkiem
nadrzędnym otrzymania stypendium jest pozytywny wynik egzaminu wstępnego.

Aby zostać dopuszczonym do egzaminu, należy posiadać świadectwo maturalne
oraz  pozytywnie przejść proces rekrutacji. Egzamin wstępny składa się z
dwóch części - rozmowy kwalifikacyjnej oraz prezentacji prac. Egzamin jest
bezpłatny i nie jest to sprawdzian wiedzy z zakresu teorii fotografii czy
procesów fotograficznych. Rozmowa z kandydatem ma charakter dyskusji.
Dotyczy ona jego dotychczasowej edukacji, zainteresowań, planów na
przyszłość oraz ogólnego zorientowania w świecie sztuki (głównie w zakresie
fotografii). Prezentacja prac odbywa się zgodnie z koncepcją kandydata.
Warszawska Szkoła Fotografii nie narzuca kryteriów dotyczących tematyki i
formy prezentacji zdjęć, ani nie stawia żadnych wymagań odnośnie posiadanego
sprzętu fotograficznego. Kandydat powinien zaprezentować od 5 do 25 zdjęć w
dowolnym formacie lub na nośniku cyfrowym.

Dla wszystkich chętnych do ubiegania się stypendium socjalno-artystyczne
wyznaczony jest odrębny termin egzaminu wstępnego. Przypada on na pierwszą
sobotę października - 1. 10.2005 - i odbędzie się w godzinach od 10.00 do
14.00. Egzaminy dla pozostałych kandydatów odbędą się 18 i 25 września oraz
2 października - od 10.00 do 18.00. Zapisy na listy egzaminacyjne
przyjmowane są drogą elektroniczną za pomocą formularzy, które znajdują się
na stronie WSF  http://www.wsfoto.art.pl/formularzStudium.php





Temat: [rename] Zmiany.
No to parę uwag także ode mnie.

1) W tej "oślej łączce" jest jakaś myśl. Miejsce dla gości którzy potrzebują szybkiej porady a nie planują zostać na stałe. Jest ryzyko zniechęcenia ludzi ze sporą wiedzą a oporami przed rejestracją - byli tacy. Tak więc raczej pod inną nazwą ;) i na przemyślanych zasadach.

2) Forum niestety jest w 95% poświęcone zagadnieniom sprzętowym. Jeśli ktoś kupił aparat niedawno i nie planuje zmian, a nie jest pasjonatem techniki (dzień dobry) to niestety rzadko znajdzie dla siebie coś interesującego . Klasycznego pytania po raz n-ty "A80 czy C4000" nie da się uniknąć. Nowicjusz z takim dylematem nie uzyska odpowiedzi w sklepie i literaturze. Czasem jest zbyt przejęty żeby uważnie przeczytać poprzednie wątki, a prawie zawsze po prostu chce usłyszeć KUP xx, więc nic go nie powstrzyma. Takie jego prawo i chwała tym którzy mają wiedzę i cierpliwość na te pytania odpowiadać.

Chodzi mi o to, że sam układ forum nie sprzyja dyskusjom o samej technice fotografowania. Wśród tych wszystkich działów: co kupić za, co lepsze, akcesoria i działów dedykowanych poszczególnym markom - gdzieś tam schowana Technika ( w dodatku mylona z Praktyka-Porady). Szkoda, bo czasem wystarczy z pozoru banalne pytanie gościa-laika i okazuje się, że nasza wiedza jest delikatnie mówiąc cieniutka. Wystarczy hasło "przysłona" i miewamy tu niezły ubaw, no i okazję do gorzkiej autorefleksji ;) Teoretycznie literatura załatwia sprawę, ale ja osobiście nad książkami przysypiam, zresztą swoje spostrzeżenia i wątpliwości warto skonsultować z kimś innym.

Osobiście byłbym za rozbiciem forum Fotografia Cyfrowa na dwie części "Sprzęt" i "Technika fotografii". W tym drugim na dobry początek proponuję przykładowo działy:

Podstawy fotografii - ekspozycja, głębia ostrości, kadrowanie
Funkcje aparatu - praktyka - dyskusje na temat preferowanych przez nas trybów (preselekcja czy full manual), balans bieli, opcje typu blokada ekspozycji, wykorzystanie przycisku użytkownika, My Mode itp. Wiem, że to wszystko jest w instrukcji, ale chyba warto wiedzieć co wykorzystują inni i w jakich sytuacjach. Zresztą po pierwszych satysfakcjonujących zdjęciach na ogół "kładzie się laskę" na instrukcji i w efekcie połowa funkcji aparatu idzie na drzewo.
Fotografowanie z użyciem akcesoriów - porady co do fotografowania z użyciem filtrów, konwerterów, lampy - oświetlanie kadru
Techniki zaawansowane w tym także akcesoria do efektów specjalnych
Warsztat - czy mogłem to zdjęcie zrobić lepiej miejsce gdzie można by bez oporów wrzucić spaprane zdjęcie i uzyskać jakąś poradę. Pokazoofka z zasady służy do prezentacji fotek "the best of .." w oczekiwaniu pochwał, a doświadczeni forumowicze zaglądają tam sporadycznie. Zresztą dopstrykajcie się tak dla testu do jakiegoś celnego komentarza w "Przyrodzie" np. na stronie 25
Oprogramowanie i technika obróbki cyfrowej zdjęć
Linkownia - OPISANE odnośniki do ciekawych artykułów i ebooks

To takie propozycje na gorąco, nie wiem na ile sensowne. No i wiem, że samym układem forum nie skłoni się nikogo do zabierania głosu w jakimś temacie. Jednak może da się sprowokować, a przy okazji zachęcić też tych którzy zęby zjedli na analogach.

3) Z tego co pisze Vendeur wynika, że nie ma on wpływu na organizację forum (rozbicie na działy) - więc tu ukłon w stronę dziksa. Forum to jego użytkownicy. Więc jeśli proszą o wprowadzenie jakichś zmian, to warto iść im na rękę niezależnie od własnej opinii. Chyba że będziemy się domagać działu o hodowli wąglika lub wywracania wszystkiego do góry nogami co dwa tygodnie.

PS. Się rozpisałem, ale czego się nie robi żeby oderwać się na chwilę od postów o problemach z Pentagramem 434



Temat: Z krainy laptopów
Sony VAIO FZ - wysoka rozdzielczość i duża pojemność

Firma Sony wprowadza na polski rynek trzy nowe modele laptopów VAIO. Dla osób zajmujących się profesjonalnie fotografią szczególnie interesujący może być model FZ wyposażony w nagrywarkę w standardzie Blu-ray Disc na płytach o pojemności do 50 GB oraz wyjście HDMI pozwalające na prezentację fotografii na telewizorach w wysokiej rozdzielczości HD.

W fotografii profesjonalnej standardem są już karty pamięci o pojemności 2 i 4 GB. Coraz większe rozdzielczości matryc i rosnąca popularność formatu RAW powodują. że często podczas sesji zdjęciowych fotograf zapełnia kilka takich kart w sumie generując nawet kilkanaście gigabajtów danych w postaci cyfrowych zdjęć. Archiwizacja i przeniesienie takiej ilości danych staje się problematyczna nawet gdy dysponujemy możliwością nagrania płyty DVD.

Sony wychodzi naprzeciw tym potrzebom wprowadzając na polski rynek laptop Sony VAIO FZ11Z wyposażony w nagrywarkę Blu-ray Disc. Dzięki niej można zapisać 25 GB lub 50 GB (płyta dwuwarstwowa) danych na płycie standardu Blu-ray Disc - BD. Oczywiście wbudowany napęd można także wykorzystać do odtwarzania danych zapisanych w tym standardzie (w tym filmów HD). Dzięki wbudowanemu łączu HDMI fotografie mogą być prezentowane w jakości HD na telewizorach wysokiej rozdzielczości. (W złącze wysokiej rozdzielczości wyposażony jest także model FZ11M bez napędu BD.)



Laptop pozwala także na przeglądanie zdjęć na wysokiej jakości wbudowanym ekranie LCD 15,4 cala wykorzystującym system X-black poprawiający kontrast i oddanie kolorów. Zgodnie z najnowszymi trendami, w budowie ekranu wykorzystano ekologiczne i oszczędne podświetlenie typu LED. W podobny ekran, ale o mniejszym rozmiarze wyposażony został także trzeci z zaprezentowanych dzisiaj modeli VAIO TZ11XN/B, który może się także pochwalić ultralekką wagą wynoszącą tylko 1,19 kg.

Jak zapewnia polski oddział Sony, nabywcy komputerów VAIO mogą liczyć na wyjątkową na naszym rynku obsługę serwisową i wsparcie techniczne, która obejmuje polskojęzyczną stronę WWW - vaio.eu (od lipca 2007) oraz odbiór i zwrot serwisowanego sprzętu bezpośrednio u klienta (door to door). Należy zaznaczyć, że wraz z tymi modelami laptopów Sony rozpoczyna oficjalną sprzedaż i wsparcie marki VAIO w Polsce - do tej pory komputery te były dostępne tylko poza oficjalną siecią sprzedaży Sony w naszym kraju.



Nowe VAIO będą dostępne w wybranych punktach sprzedaży sieci Saturn, MediaMarkt, Vobis i centrach Sony od początku lipca 2007. Ceny komputerów to:

* FZ11Z - ok. 6 900 zł, (model z BD),
* FZ11M - ok. 4 500 zł,
* TZ11XN/B - ok. 9 900 zł.

sony.com



Temat: SanDisk wprowadza 16GB karty microSDHC i Memory Stick Micro
Firma SanDisk Corporation (NASDAQ: SNDK), globalny lider w dziedzinie pamięci flash, poinformowała dziś, że wprowadza na rynek 16GB* karty pamięci microSDHC™ i Memory Stick Micro™ (M2)™ do telefonów komórkowych. Nowe, niewielkich rozmiarów karty 16GB* firmy SanDisk oferują największą pojemność spośród wszystkich kart przeznaczonych do telefonów. Będą one dostępne w sklepach detalicznych w Stanach Zjednoczonych, Europie i Azji od października.
Te 16GB karty pamięci wielkości paznokcia pozwalają konsumentom w pełni wykorzystać te funkcje telefonu, które wymagają dużej ilości pamięci – np. odtwarzanie muzyki i wideo, wykonywanie zdjęć cyfrowych wysokiej rozdzielczości, korzystanie z gier i aplikacji GPS. 16GB kart pamięci SanDisk microSDHC™ można wykorzystywać nie tylko w telefonach, ale również w innych urządzeniach - w kamerach wideo, odbiornikach GPS, odtwarzaczach MP3 z gniazdem microSD™, takich jak SanDisk Sansa®.

„Telefony komórkowe są obecnie czymś więcej niż tylko telefonami — stały się mobilnymi szafami grającymi, mobilnymi biurami, a nawet mobilnymi kinami — powiedział Avi Greengart, dyrektor ds. badań nad urządzeniami mobilnymi w Current Analysis. — Karty pamięci flash są coraz pojemniejsze, jednak mimo to, nawet karta 8GB może nie być wystarczająca dla kogoś, kto ogląda filmy, używa map GPS, gier, korzysta z prezentacji oraz oprogramowania. Istnieje ogromny popyt na przenośną pamięć. 16GB pozwala konsumentom zabrać ze sobą całą cyfrową treść i nadal mieć miejsce na korzystanie z innych funkcji telefonu”.

Oczekiwane ceny, dostępność i informacje o produkcie

Sugerowana cena detaliczna karty SanDisk 16GB microSDHC™ to 45 funtów (bez VAT), a karty Memory Stick Micro™ (M2)™ 16GB – 60 funtów (bez VAT).

Karty microSD są przeznaczone do starszych telefonów komórkowych z gniazdem karty pamięci i mogą przechowywać najwyżej 2GB danych. Współczesne karty microSDHC™ są dostępne w pojemnościach 4GB, 8GB, a obecnie nawet 16GB i nadają się idealnie do nowszych modeli telefonów komórkowych. Karty Memory Stick Micro™ (M2) ™ przeznaczone są do nowej generacji telefonów komórkowych Sony Ericsson obsługujących pojemności 2GB, 4GB, 8GB i 16GB. Nowe karty SanDisk 16GB do telefonów komórkowych są objęte pięcioletnią ograniczoną gwarancją.

Aby dowiedzieć się więcej o podjętej przez SanDisk inicjatywie Wake Up Your Phone™ (obudź swój telefon), która ma pokazać klientom korzyści płynące z używania kart pamięci w telefonach komórkowych, wejdź na http://www.wakeupyourphone.com/. Więcej informacji o produktach firmy SanDisk przeznaczonych do telefonów komórkowych można znaleźć pod adresem www.sandisk.com/mobile.





Temat: Tutaj będą ciekawostki i nowinki sprzętowe
Podczas tegorocznych targów IFA, Panasonic przedstawił urządzenia, które zmienią wkrótce oblicze domowej rozrywki. Wielkoekranowe – 103- i 65-calowe telewizory plazmowe Full High Definition zapewnią obraz, który jest doskonały w każdym szczególe, a wyświetlacze HD LCD z technologią IPS Alpha można teraz oglądać z każdego kąta pokoju, ciesząc się niezmiennie dobrą widocznością.

Nowe produkty Panasonic, które zostały zaprezentowane na targach IFA są odpowiedzią koncernu Matsushita na zapotrzebowanie w zakresie gwarantujących wysoką jakość obrazu telewizorów o dużych ekranach, które będzie rosło w miarę rozpowszechniania się telewizji cyfrowej w technologii High Definition.

Telewizor plazmowy 1080p Full-HDTV o 103-calowym ekranie, który może wyświetlać ponad 2 mln pikseli (1920 x 1080), prezentowany był wczesną wiosną tego roku jako prototyp. Dziś, podczas targów IFA 2006 w Berlinie Panasonic ogłosił wprowadzenie tego produktu do sprzedaży. Nowy panel plazmowy o przekątnej 103 cali i rozdzielczości 1080p odpowiada pod względem rozmiaru czterem panelom 50-calowym. Cechuje go stały poziom wyładowań, jednolity na całej powierzchni obraz, równomierna jasność, a także dynamiczny kontrast oraz świetne odwzorowywanie kolorów.
Na targach można było także zobaczyć 65-calowy telewizor plazmowy Full-HD Panasonic Viera, prezentowany podczas IFA 2006 wraz z zestawem kina domowego HD, wyposażonym m.in. w odtwarzacz Blu-ray DiscTM.
Model TH-65PV600, który już wkrótce trafi do sklepów, wyróżnia niespotykana dotąd szczegółowość obrazu i niezwykła kolorystyka.

Nabywcą 2 pierwszych telewizorów plazmowych o największej dostępnej na rynku przekątnej ekranu (103”), jest telewizja NBC Universal. Stacja umieści ekrany w nowojorskim Rockefeller Plaza, gdzie nowe plazmy, wraz z czterema 50-calowymi telewizorami Panasonic, staną się integralną częścią sportowego studio-show „Football Night in America”.

Panasonic ogłosił także wprowadzenie na rynek nowych telewizorów LCD - TX-32LX600 i TX-26LX600, gwarantujących znakomitą widoczność, wysoki kontrast i żywe, realistyczne kolory nawet przy kącie patrzenia 178 stopni, zarówno w pionie, jak i w poziomie. Dzięki technologii IPS i IPS Alpha telewizory LCD Viera idealnie sprawdzą się, gdy zechcemy oglądać ulubione programy z grupą przyjaciół lub z rodziną. Widoczność będzie doskonała z każdej części pokoju.

Urządzenia zaprezentowane na tegorocznych targach IFA cechuje wyjątkowo łatwa i przyjemna obsługa oraz szerokie możliwości komunikacji z innymi urządzeniami. Złącza HDMI, umożliwiające połączenie komponentów systemu kina domowego za pomocą jednego kabla, zapewniają doskonałej jakości dźwięk i obraz, a także pozwalają pozbyć się nielubianej plątaniny kabli. Dzięki funkcji HDAVI można włączyć cały system kina domowego jednym naciśnięciem przycisku na pilocie. Wbudowane gniazdo kart SD Panasonic, pozwala na łatwą prezentację zdjęć i sekwencji video bez konieczności podłączania do telewizora aparatu czy kamery.


źródło:gizmodo.com



Temat: Nakręć film, zrób zdjęcie z zawodów sportowych. Kamerką lub
REGULAMIN AKCJI

Organizatorem Akcji "Nakręć film, zrób zdjęcie z zawodów sportowych. Kamerką lub komórką" (zwanej dalej Akcją) jest GMG Media Group z siedzibą we Wrocławiu, 53-129 przy ul. Sudeckiej 74. (zwana dalej Organizatorem).
Fundatorem nagród rzeczowych jest firma POLANIK - producent sprzętu lekkoatletycznego, www.polanik.com.
Akcja organizowana jest od dnia 7 maja 2007 roku do dnia 7 grudnia 2007 roku.
Akcja skierowana jest do jest do młodzieży i filmowców amatorów, którzy chcieliby udokumentować zawody sportowe na poziomie szkolnym, międzyszkolnym oraz ogólnokrajowym za pomocą telefonu komórkowego, aparatu cyfrowego lub kamery cyfrowej.
Aby wziąć udział w Akcji należy przesłać na adres Organizatora:
podpisaną kartę zgłoszenia.
zdjęcie (w formacie JPEG lub BMP) lub film (w formacie: MOV, MPEG, AVI): do 5MB na adres e-mail, powyżej 5MB na płycie CD/DVD pocztą tradycyjną.
Osoby niepełnoletnie zobowiązane są uzyskać pisemną zgodę rodziców lub prawnych opiekunów na udział w Akcji, którą należy dołączyć do karty zgłoszenia.
Nadesłane przez Uczestników Akcji filmy i zdjęcia zostaną poddane ocenie Organizatora, który najciekawsze zaprezentuje podczas Festiwalu Filmów Sportowych. Twórcy siedmiu najlepszych zdjęć i 7 najciekawszych filmów zostaną uhonorowani nagrodami rzeczowymi podczas FFS TropSport.
Przesłany przez Uczestnika film lub zdjęcie może podlegać weryfikacji Organizatora pod kątem zgodności z Regulaminem i zgodności z przepisami powszechnie obowiązującego prawa. Organizator wykluczy z udziału w Akcji filmy i zdjęcia, które naruszają obowiązujące w Polsce przepisy prawa, normy społeczne i obyczajowe.
Przesyłając film Uczestnik jednocześnie oświadcza iż:
przysługują mu autorskie prawa majątkowe do filmu lub zdjęcia, które nie są ograniczone na rzecz osób trzecich,
osoby występujące w filmie i na zdjęciach, których zgoda jest konieczna do publikacji filmu lub zdjęcia udzieliły Uczestnikowi pisemnej zgody na publikację swojego wizerunku przez Organizatora akcji.
Uczestnik zgłaszający film lub zdjęcie, upoważnia Organizatora do prowadzenia następujących działań:
zapisywania filmu lub zdjęć Uczestnika w pamięci komputera oraz obróbki cyfrowej filmu i zdjęć Uczestnika w celu dostosowania do wymogów strony www.tropsport.pl,
nieodpłatnego publikowania i rozpowszechniania filmu lub zdjęć Uczestnika w sieci Internet, w serwisach Organizatora i akcjach promocyjnych dotyczących FFS TropSport.
Każdy z nagrodzonych zostanie poinformowany o wygranej drogą elektroniczną, na adres podany w karcie zgłoszeniowej.
Każdy z nagrodzonych wyraża zgodę na opublikowanie jego imienia i nazwiska, filmów i zdjęć na stronie Festiwalu www.tropsport.pl na liście zwycięzców konkursu. Lista zwycięzców będzie opublikowana na stronie www.tropsport.pl po zakończeniu akcji.
Podanie nieprawdziwych danych (imienia, nazwiska i adresu zamieszkania), będzie stanowić przyczynę odmowy przyznania Uczestnikowi nagrody w przypadku wygranej.
Każdy Uczestnik może przesłać do Organizatora maksymalnie jeden film i jedno zdjęcie lub jeden film albo jedno zdjęcie.
Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie i prezentację danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do promocji Akcji "Nakręć film, zrób zdjęcie z zawodów sportowych. Kamerką lub komórką !!! w stacjach telewizyjnych, radiowych, prasie, na stronach internetowych oraz w ramach wykorzystania w trakcie FFS TropSport (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych DZ.U. Nr. 133, poz. 833). Informacje takie, jak adres zamieszkania, telefon, e-mail służą jedynie do celów związanych z organizacją i pozostają do wyłącznej wiadomości Organizatora.
Zasady udziału w Akcji określa wyłącznie niniejszy Regulamin. Wszelkie materiały promocyjno - reklamowe mają jedynie charakter informacyjny.
Zgłoszenie udziału w Akcji oznacza bezwarunkową zgodę na postanowienia niniejszego Regulaminu.
Dodatkowych informacji na temat Akcji udziela Organizator:

GMG Media Group
ul. Sudecka 74
53-129 Wrocław
e-mail: biuro@tropsport.pl



Temat: Fotoarte poszerza ofertę
Warszawska firma Fotoarte po latach doświadczenia zdobytego na rynku fotograficznym postanowiła poszerzyć wachlarz świadczonych usług o fotografię wielkoformatową, a także solwentowe wydruki wielkoformatowe.
„Jako jedna z nielicznych firm w Polsce posiadamy nowoczesny park maszynowy umożliwiający naświetlanie i drukowanie zdjęć na papierze fotograficznym o wymiarach nawet do 127 × 304,8 cm” – mówi Dariusz Moryc, manager firmy Fotoarte. Nowe usługi w firmie Fotoarte, to: zdjęcia wielkoformatowe, wydruki fotograficzne, foliowanie i naklejanie na piankę zdjęć wielkoformatowych oraz wydruki solwentowe. Oferowany pakiet druków sprawdzi się przy prezentacji projektów deweloperskich, rozwiązań architektonicznych, kreacji reklamowych czy dekoracji wnętrz.
Najwyższą jakość wywołania w wielkim formacie umożliwia cyfrowa naświetlarka fotograficzna Océ LightJet 430, którą posiada firma Fotoarte. Naświetla zarówno wysokiej jakości grafikę reklamową, jak też zdjęcia lotnicze, mapy czy klasyczną fotografię. Urządzenia te dedykowane są do procesu, w którym uzyskuje się fotograficznej jakości wielkoformatowe zdjęcia, grafiki reklamowe czy fotografie artystyczne. Maszyna naświetla w rozdzielczości pozornej 4000 dpi z prędkością dochodzącą nawet do 40 m2 na godzinę. LightJet 430 poprzez naświetlenie materiału fotograficznego bezpośrednio z pliku cyfrowego umożliwia uzyskanie zdjęć w wielkich formatach nieporównywalnie taniej i szybciej niż przy zastosowaniu metod fotografii tradycyjnej. W naświetlarce tej obraz może być tworzony na materiałach fotograficznych refleksyjnych (papiery) i transparentnych (backlit) o szerokości do 127 cm.
W laboratorium Fotoarte do procesu fotografii wielkoformatowej używane są tylko materiały Kodak Professional: papier Ultra Endura błyszczący, matowy i metaliczny oraz folie transparentne Duraclear i Duratrans. Największe pojedyncze zdjęcie wywoływane przez firmę Fotoarte może mieć wymiary 127×304,8 cm.
Firma realizuje wydruki fotograficzne również na ploterze Epson Stylus Pro 9600, który pozwala tworzyć nowy standard wydruków fotograficznych w dużym i średnim formacie. To ploter graficzny do druków artystycznych, wydruków zdjęć i grafiki fotorealistycznej czy odbitek korektorskich o maksymalnej szerokości 112 cm. Maszyna daje możliwość wydruku na papierze Ilford błyszczącym, matowym, płótnie oraz papierze Fine Art.
Fotoarte w swojej ofercie świadczy również usługi takie jak foliowanie i naklejanie na piankę wydruków fotograficznych. Laminator GBC 3064WF to maszyna, która pozwala na najbardziej rozpowszechnioną formę wykończenia fotografii. Pokryte folią zdjęcia czy materiały reklamowe nabierają sztywności, trwałości i jaskrawszych kolorów. Zdjęcia i wydruki wielkoformatowe można naklejać na piankę Kapaplast, płytę PCV i inne materiały, o maksymalnej grubości do 1 cm i szerokości do 160 cm.
Ploter solwentowy Océ SC6100 pozwala na drukowanie w firmie wysokiej jakości grandformatowej grafiki reklamowej o szerokości do 264 centymetrów oraz i wysokiej rozdzielczości 720×720 dpi. SC6100 to ploter do tworzenia trwałej grafiki zewnętrznej przy użyciu atramentów solwentowych, drukowanej na materiałach banerowych, siatkach, folii przeźroczystej i białej oraz folii One Way Vision.



Temat: Warsztaty w hufcu

KUŹNIA TALENTÓW - warsztaty filozoficzne
Edytuj

W ramach projektu KUŹNIA TALENTÓW finansowanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji PROGRAM MŁODZIEŻ w DZIAŁANIU zapraszamy na kolejne warsztaty dla gimnazjalistów, licealistów i studentów, także spoza ZHP (zwłaszcza maturzystów:), tym razem z filozofii.

TEMATY i PROPONOWANE TERMINY:

„Magia barwy. Historia koloru w sztuce” – rola i znaczenie barwy w malarstwie europejskim ze szczególnym zwróceniem uwagi na koloryzm oraz sztukę abstrakcyjną. – 25 X, godz. 10

„Symbolika dzieł sztuki” – prezentacja znaczeń różnorodnych symboli wykorzystywanych w malarstwie i rzeźbie. – 31 X ,godz.17

„W poszukiwaniu tajemnicy” – sztuka i filozofia jako dążenie ku temu, co nieznane, jako „okno” ku innej rzeczywistości. – 7 XI, godz. 17

„Sztuka w służbie społeczeństwa. Historia XX – wiecznego designu” – przybliżenie dziejów współczesnej sztuki użytkowej. – 14 XI, godz. 17

„Co jest piękne a co brzydkie? – historia piękna i brzydoty w sztuce europejskiej; próba odpowiedzi na pytanie: czym jest piękno i brzydota. – 21 XI, godz.17

„Czym jest lęk i niepokój?” – w oparciu o myśli wielkich filozofów oraz dzieła plastyczne będziemy zastanawiać się nad źródłem naszych lęków. – 28 XI, godz. 17

„W krainie snów i fantazji – twórczość dadaistów i surrealistów” – wyprawa w tajemniczy i niepokojący, malarski świat Salvadora Daliego i jego towarzyszy. – 5 XI, godz. 17

„Kim jest człowiek ?” – próba refleksji nad ludzką naturą w oparciu o myśli filozofów oraz przykłady dzieł sztuki. – 12 XII, godz. 17

„Pablo Ruiz Picasso. Życie i twórczość” – sylwetka jednego z największych twórców XX wieku. Spróbujemy wspólnie „rozszyfrować” dzieło tego wybitnego artysty. – 19 XII, godz. 17

PROWADZĄCY: mgr Mateusz Soliński


KUŹNIA TALENTÓW

W ramach hufcowego projektu KUŹNIA TALENTÓW finansowanego przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji Program "Młodzież w działaniu" zapraszamy harcerzy starszych, licealistów i studentów na warsztaty fotograficzne, które są kontynuacją zajęć zaprezentowanych na zlocie hufca w czerwcu. Zachęcamy do udziału także osoby spoza ZHP- kolegów z klasy, przyjaciół itp. Wszystkie zajęcia, poza plenerem, odbywać się będą w Domu Harcerza w godzinach 17-18.30. Dobrze wziąć ze sobą aparat:)

Terminy: 21,28 października, 4,12,18 listopada, 22 listopada (plener), 2 grudnia, 9 grudnia

Tematyka:

2. Fotografia krajobrazu i przyrodnicza (2 godz.).

Tematyka zdjęć. Kontrola głębi ostrości.Kompozycja obrazu fotograficznego (linie wiodące, mocne punkty, perspektywa).Makrofotografia.Używanie statywu (w dobie stabilizowanych matryc cyfrowych aparatów). Demonstracja użycia filtrów w fotografii krajobrazowej (polaryzacyjny, połówkowe szare i barwne).HDR (High Dynamic Range, czyli o zwiększaniu rozpiętości tonalnej zdjęcia).Panoramy (poszerzamy swoje horyzonty).

3. Fotografia reportażowa- zasady fotografowania (1 godz.).

Zdjęcia uliczne (sprzęt- obiektywy, lampa, ubiór, tematyka, etc.). Imprezy (festyny, zabawy, śluby/chrzciny/komunie).Sport.

4. Portrety (1 godz.).

Przygotowanie fotografa- kilka zasad. Portrety klasyczne.Portrety w entourage'u.

5. Fotografia architektury (1 godz.).

Zasady.Architektura zewnętrzna i wnętrz. Zastosowanie HDR w fotografii wnętrz (częste błędy w wykorzystywaniu tej techniki).

5. Obróbka komputerowa zdjęć (2 godz.).

Czy warto „bawić się” w obróbkę komputerową zdjęć? Programy graficzne (od prostego do zaawansowanego- oprogramowanie bezpłatne i komercyjne). Podstawy: kadrowanie, prostowanie, wyostrzanie, prosta korekcja kolorystyczna, zmniejszanie (program freeware „IrfanView”, „The Gimp”).Fotomontaż. Konwersja zdjęć kolorowych na czarno- białe (sposoby na najlepsze uzyskanie klasycznej czerni i bieli). Zwiększanie rozpiętości tonalnej zdjęcia (HDR) i tworzenie panoram (program „Hugin”). "Odszumianie” zdjęć.Formaty plików (RAW, tif, jpg, gif) a jakość zdjęć.Opisywanie zdjęć (komentarze JPEG, EXIF, znak wodny).Tworzenie galerii internetowych na przykładzie programów darmowych: „jAlbum”, „Irfan View”.

6. Plener fotograficzny (2 godz.).

Fotografia reportażowa luba krajobrazowa (do wyboru). „Slajdowisko” czyli oglądanie efektu pleneru i dyskusja o zdjęciach.
Prowadzenie: mgr Krzysztof Nowaczyk

Tak dla pewności że wszyscy widzą



Temat: Pierwsze koty za ploty - cz. 2

Sorka ale Twoje prokursorstwo jest dla mnie bezsensowne skoro efekt tak słaby, ale trzymam kciuki za dalsze próby...
Po drugie na koziołku można też jechać i jechać i jechać z ogniskową 180mm i co z tego? Co powiesz wtedy o jakości montażu? Moim zdaniem bezcelowe. Połóż na montaż 10kg żywej wagi, ogniskową 900mm i pociągnij choć trzy minuty - to dla mnie będzie wyznacznik!
Pozdrawiam


Uzyskany przezemnie efekt budzi jak sadze pewne obiekcje, gdyz po czasie 60-minut moznaby spodziewac sie znacznie wiekszego zasiegu gwiazdowego. Ale chyba wszyscy zdajemy sobie sprawe z tego jak wazne jest ciemne, pogodne, i dalekie od zanieczyszczen niebo. A takiego nieba niestety tamtych dwoch nocy nie bylo. Spore zaswietlenie z oddalonego nieopodal calkiem duzego miasta okazalo sie destruktywna bariera. Pewnikiem w wyniku trwajacej ekspozycji gwiazdy, i np. subtelne ramiona galaktyki najpierw zobrazowaly sie tak jak trzeba i do tego stopnia, jaki mozliwy byl przy tych warunkach, a nastepnie zostaly zaswietlone przez destruktywne swiatlo, wprowadzajac jednoczesnie wzrost ziarnistosci kliszy. W przypadku np. M31 doszedl jeszcze jeden czynnik - fotografowalem kiedy znajdowala sie ona nisko nad horyzontem, ale ta robilem calkowicie z ciekawosci.

Nigdy nie uzywalem natomiast koziolkow, ale powiem ze z pomoca mojego SVP czynilem pomyslne proby z manualnym guiderem, w tym przypadku moim MTO, do ktorego zostal zamontowany Barlow x2 oraz Barlow x4. W koncowym rozliczeniu daje to jak wiadomo 4 metry, i gwiazda przy tej ogniskowej stosunkowo latwo dawala sie prowadzic w srodku krzyza. Skoro metr dla guidera okazal sie w zupelnosci wystarczajacy do prowadzenia obiektywu 180 mm, twierdze ze dwa lub nawet 4 metry dla guidera powinny poradzic sobie z ogniskowa znacznie wyzsza.

Teraz takie male podsumowanie wagowe w zaokragleniu, z jakim musial poradzic sobie moj montaz:
Dovetail i szyna mocujaca dla dwoch obiektywow (ok. 0,5 kg), Sonnar (ok. 2 kg), MTO 11-CA (ok. 2 kg), Body Praktica (nie pamietam dokladnie, zalozmy 0,5 kg), szukacz, grzalka, zlaczki, vesta (0,5 kg), i drugie tyle przeciwwaga co daje lacznie w przyblizeniu 11 kg.


gregory czy ty czytasz cale wypowiedzi kolegów? Jak narazie obydwa zdjęcia robiłeś obiektywami 180mm a Papatki zwrócił Ci uwagę nad możliwością poprowadzenia przez np 60 minut ogniskowych dłuższych niż 500mm czego na pewno na tym montażu nie osiągniesz, ale Ci tego życze

Wiecej wiary i optymizmu Rozumiem ze czyniles juz takie proby skoro wypracowales juz na to wszystko wlasny poglad?


Sadzę ża to tylko przypuszczenie i to błędne, nie poparte doświadczeniem bo nie widziałem takiej ekspozycji z koziołka z czasem jedej godziny z obiektywu o ogniskowej 180mm i wadze rzędu 2 kg a chętnie bym takie nie ukrywam zobaczył, może jakiś link dla niedowiarków

Ja tez jesli mozna poprosze o link. Nie widzialem jeszcze 60 - minutowej ekspozycji na koziolku z chocby jednym dwukilogramowym obiektywem. Chetnie bym obejrzal?


Powoli panowie widzę że kończą się wam pomysły na zdrową dyskusję i zaczyna się twierdzenie że moja racja jest mojsza....

Mysle ze to nie tak do konca jest jak uwazasz... Przypomne tylko iz watek ten zalozylem w celu prezentacji moich kilku ostatnio wykonanych zdjec na KLISZY. Zupelnie wiec nie rozumiem, co ma wspolnego porownywanie zdjec uzyskanych technika cyfrowa i to z o wiele krotszych obiektywow itp? Pozatym, nie od dzis wiadomo ze cyfrowe metody sa skuteczniejsze, co nie oznacza takze ze nalezaloby przez to zaprzestac prezentowania zdjec z kliszy. Tak jak zauwazyl slusznie Dominik, otrzymujesz w zamian np. o wiele wieksze pole widzenia. Ja widze jednak spory potencjal w kliszy. Pewnikiem zrobie niedlugo kolejne 60-minutowe i nawet dluzsze ekspozycje pod sprzyjajacym niebem, a poki co przejde niedlugo do pokazywania kolejnego zdjecia z tamtych badz co badz, ciekawych nocy...



Temat: [X660] Opinie
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Parametry podstawowe
Waga 78 g
Wymiary 89.5 x 45 x 21.5mm
Bateria 800 mAh, Li-ion
Czas rozmów/czuwania 3.5 h / 200 h
Antena Wbudowana
Pasma pracy EGSM900/DCS1800/PCS1900
Kolor Srebrno-czarny
Wyświetlacz
Rozdzielczość (w pikselach) wewn 128x160, zewn. 96x96
Liczba kolorów wewn. 65 536, zewn. 4 stopnie szarości
Wielkość w calach wewn. 1.8", zewn. 1.03"
Typ matrycy wewn. UFB, zewn. STN
Maksymalna liczba wyświetlanych linii wewn. 8, zewn. 4
Regulacja kontrastu wyświetlacza wewn. Tak, 5 stopni
ID dzwoniącego wewn. tekst + zdjęcie, zewn. tekst
Aparat fotograficzny
Typ Wbudowany CMOS
Wielkość sensora 1/6"
Rozdzielczość sensora 640x480 (VGA)
Format jpeg
Ilość klatek na sekundę podczas odtwarzania 15 fps
Zoom Tak, cyfrowy 2x
Flesz Nie
Efekty specjalne, ramki Tak
Obracanie zdjęcia Pionowe, lustrzane
Zdjęcia sekwencyjne Tak (do 15 w sesji)
Rozdzielczości 640x480 (VGA), 320x240 (QVGA), 160x120 (QQVGA), 128x120(Mobile), 96x64
Jakość zdjęć Bardzo dobra, dobra, normalna, ekonomiczna
Kamera Tak (176x144, 128x96)
WAP/GPRS
WAP Tak, 2.0, HTTP Stack
Transfer CSD 9.6 kb/s
GPRS Tak, klasa 10
Klasa MS Klasa B
PBCCH/PCCCH Tak
Przeglądarka TSS 2.5
Bezpieczeństwo TLS, SSL MD5
Ustawienia Proxy Nokia Ericsson ver 7
Profil User Agent Tak
Pamięć Cache 100 KB
WTAI Public Functions, Calls from xHTML
Protokół HTTP get
Języki WML (wersja 1.3), WML Script, xHTML-MP
Prezentacja Wireless CSS
Obsługiwane formaty BMP, WBMP, GIF, AGIF, PNG, JPG, MIDI, i-melody
JAVA
Wersja MIDP Tak, 2.0
Wersja CLDC Tak, 1.0.4
OEM Specific API JSR 30(CLDC 1.0), JSR 37(MIDP 1.0), JSR 68(J2ME Platform Specification), JSR 118 (MIDP 2.0), JSR 120(WMA), JSR 135 (MMA), JSR 185 (JTWI)
Połączenie z aplikacji HTTP
Ograniczenie na jeden plik 100 KB
Heap Size 256 KB
MMS
Wersja MMS 1.0
Format plików graficznych JPEG, GIF, AGIF, WBMP
Format dźwięków AMR, SMAF, MIDI, SP-Midi, I-melody
Długość tekstu 1024 znaków na strone, maksymalnie 10 stron
Maksymalna wielkość wiadomości 95 KB
Protokół WSP Post
Ilośc odbiorców maksymalnie 20
Obsługiwane formaty odebranych plików graficznych JPEG, GIF, AGIF, WBMP, PNG
Obsługiwane formaty odebranych plików audio AMR, SMAF, MIDI, SP-Midi, I-melody
Maksymalny rozmiar odebranej wiadomości 95 KB
Protokół HTTP post
DRM (Digital Rights Management) Tak (OMA Forward Lock)
SMIL Tak, 3 obiekty/ 10 stron
Maksymalna rozdzielczość zdjęć 640x480 (JPEG), 128x160 (GIF), 128x160 (WBMP)
MMS głosowy Tak
Odrzucanie anonimów (bez numeru) i reklam Tak
Żądanie potwierdzenia odczytu Tak
Wysyłanie do wielu Tak
Dostosowanie obrazu do wyświetlacza Tak
Konfiguracja OTA Tak
E-mail Nie
Wiadomości
Wiadomości sieciowe Tak
SMS/EMS Tak / Tak
Słownik T9 Tak, możliwość dodawania słów
Pamięć SMS 200 wiadomości
Wyrównanie tekstu Do lewej, środka, prawej
Rozmiar tekstu Normalny, duży, mały
Styl tekstu Pogrubienie, kursywa, podkreślenie
Obiekty w EMS Dźwięk, animacja, obraz
Transmisja danych
IrDA Tak werjsa 1.1
USB Tak, werska 1.0 (DUN, File Transfer, Scheduler)
Książka telefoniczna
Ilość wpisów 500 (5 numerów, adres e-mail i notatka w ramach jednej pozycji)
Grupy dzwoniących Tak
CLI ze zdjęciem Tak
Kopiowanie pozycji Tak
Wyszukiwanie pozycji Tak
Przypisywanie dzwonków Tak
Pamięć
Całkowita ilość pamięci 10 MB
Rodzaj pamięci 8 MB - Dynamiczna (MMS, zdjęcia, media)
Pamięć JAVA 2 MB
Pamięć SMS 200 wiadomości
Pamięć książki telefonicznej 500 pozycji
Pozostałe parametry i funkcje
Polifonia 40-tonowa, 15 dzwonków
Kalendarz Tak
Kalkulator Tak
Stoper Tak
Timer Tak
Alarmy, przypominacz Tak
Zegar i data Tak
Przelicznik Tak
Połączenia konferencyjne Tak
Dyktafon Tak
Oczyszczanie głosu Tak
Tryb głośnomówiący Tak
Budzik Tak
FDN Tak
Połączenia oczekujące Tak
Gry 2 (Bobby Carrot, Airship Racing)



Temat: DV a MPG2
Chyba ze względu na mój wiek (niestety, już mocno podeszły), wyrażę nieco konserwatywny pogląd, nie godząc się z kilkoma opiniami p. Witolda. Pisze On m. in.(cytuję): „Dawniej uważano, że celuloid, to jest dopiero TO”. Ja zaś uważam, że opinia ta jest nadal w pełni aktualna.
Czym bowiem można wytłumaczyć fakt, że najbogatsze wytwórnie filmowe nadal zużywają do kręcenia filmów setek kilometrów taśmy celuloidowej? Wszak wytwórnie te dysponują i wykorzystują w pełni oszałamiające owoce postępu w dziedzinie cyfrowej techniki tworzenia obrazu i jego zapisu na współczesnych nośnikach. Stosują one w produkcji wszelkie techniki komputerowej animacji, efektów, obróbki, montażu itp., - a jednak taśma z emulsją, a nie matryca z twardym dyskiem stanowi podstawę ich artystycznego i finansowego sukcesu.
Dlaczego?
Na własny użytek ukułem sobie odpowiedź na to pytanie w oparciu o subiektywną ocenę wrażeń jakie odczuwam, oglądając obraz lub słuchając muzyki, tworzonych w technikach cyfrowych i analogowych.
Te drugie – wg moich odczuć – są lepsze. Tak, jak lepsze jest brzmienie koncertu wykonanego przez orkiestrę symfoniczną, fortepian lub klasyczną gitarę w porównaniu z tym samym koncertem, stworzonym w nowoczesnych generatorach dźwięku. Tak, jak lepsze jest (moim zdaniem) zdjęcie wykonane Canonem 300 na kliszy, od tego samego zdjęcia, wykonanego Canonem 300D z matrycy. Lepsze pod względem wartości tonalnych, barw, głębi ostrości i tych ogólnych wrażeń, których nie da się zdefiniować podobnie, jak odbioru cyfrowego i analogowego obrazu TV. To samo dotyczy naszych filmów.
I znów zadaję sobie pytanie – dlaczego?
Myślę, że przyczyną jest stworzenie zmysłów człowieka w „sposób analogowy”. I długo jeszcze poczekamy na takie udoskonalanie techniki cyfrowej, tego wspaniałego owocu ludzkiego rozumu, by zaspokoił on nasze widzenie świata. By jego system sRGB lub Adobe RGB zbliżył się do zdolności widzenia przez emulsję filmową, nie mówiąc o oku ludzkim.

To, co wyżej napisałem absolutnie nie oznacza krytyki współczesnych osiągnięć w omawianej dziedzinie. Ja również odłożyłem do szafy Zenita i kupiłem Fuji, w domowym muzeum leżą Kwarce, Łomo i analogowy Panasonic; ich miejsce zajęła kamerka SONY. Ale gdybym miał tyle forsy ile potrzeba na dobre „analogi” – nabyłbym również te drugie. Niestety, są one b. drogie. Np. dzisiaj tylko bogaci koneserzy wracają do słuchania muzyki z „prawdziwej” sinusoidy, uzyskanej we wzmacniaczach lampowych, a nie tranzystorowych. I tylko bogate wytwórnie filmowe używają do kamer emulsji a nie matrycy.
A teraz, przepraszając za mało spójne i konsekwentne filozofowanie, powiem, dlaczego nie zgadzam się z inną opinią p.Witka, dot. przewagi twardego dysku i krążka DVD nad tasiemką miniDV w amatorskich kamerach filmowych (bo o takich wszak rozmawiamy, prawda?).
Otóż obydwa te nowoczesne nośniki nie osiągnęły jeszcze zdolności zapisu z takim strumieniem danych, jaki daje się zarejestrować na taśmie magnetycznej. Zapis na miniDV kamery realizują z bitrate ok. 30000 kbps (i to już po 5-krotnej kompresji), podczas gdy posiadacz kamery DVD lub z twardym dyskiem skazany jest na zapis w postaci mpeg2 ze strumieniem danych ok. 9000 kbps. Oprócz utraty jakości, występują jeszcze trudności w montażu.
Myślę więc Panie Witku, że szkoda pieniędzy na doświadczenia z okresem przejściowym, o którym pisze Pan w ostatnim poście. Kiedy postęp w budowie nośników informacji osiągnie poziom, umożliwiający zapis z wyższym zasobem bitrate, zgodzę się z Panem w całości odnośnie rezygnacji z tasiemki. A póki co kamerki z dyskiem lub krążkiem DVD niech kupują ci, dla których nie ma specjalnego znaczenia jakość i montaż filmu, a tylko wygoda i możność bezpośredniej prezentacji naszej radosnej twórczości.
Pozdrawiam - Ryszard



Temat: Premiera LG Viewty

Firma LG, światowy lider w technologii komunikacji mobilnej, wprowadziła pierwszy w Polsce telefon z zaawansowanymi funkcjami fotograficznymi oraz wideo z możliwością bezpośredniego przekazu plików filmowych do serwisu YouTube.com.

LG Viewty (model LG KU990) jako jedyny obecnie dostępny telefon na rynku wyposażony został w funkcję ultra szybkiego nagrywania wideo w rozdzielczości QVGA z szybkością 120 klatek na sekundę (fps), dzięki czemu przewyższa szybkością i jakością niektóre kamery cyfrowe.

Za pomocą LG Viewty, użytkownicy mogą rejestrować skrajnie dynamiczne wydarzenia, a następnie odtwarzać je z prędkością zaledwie 15 fps. Oznacza to, iż każdy może podziwiać sytuacje i widoki zazwyczaj umykające nieuzbrojonemu oku, takie jak ruch skrzydeł ptaka czy wyładowanie błyskawicy.

Dział Research&Development LG opracował rewolucyjną funkcję nagrywania wideo w stopniu nieosiągalnym dla innych telefonów komórkowych w odpowiedzi na zwiększone zainteresowanie konsumentów produkcją prywatnych filmów wideo.

Użytkownicy będą mogli uchwycić niepowtarzalne chwile w wysokiej jakości, a następnie dzielić się nimi ze społecznością internetową dzięki możliwości przekazu danych do Internetu.

LG Viewty jest obecnie pierwszym na rynku telefonem z możliwością bezpośredniego przekazu nagranych przez użytkowników plików wideo do popularnego serwisu YouTube.com bez konieczności korzystania pośrednio z komputera.

Zaawansowane funkcje multimedialne

LG Viewty posiada wbudowaną kamerę cyfrową o matrycy 5.0 mega pikseli oraz funkcje spotykane w najwyższej klasy, dedykowanych kamerach cyfrowych, jak możliwość ręcznego ustawiania ogniskowej (Manual Focus i Auto Focus), stabilizator obrazu, maksymalną czułość ISO 800 oraz profesjonalną lampę błyskową, pozwalające na robienie zdjęć nawet w ciemnych pomieszczeniach lub w nocy.
Dołączony do telefonu rysik umożliwia użytkownikom cyfrową edycję plików zdjęciowych, dzięki czemu, każde zdjęcie może być ręcznie ozdobione dowolnymi motywami graficznymi.

Zastosowany w telefonie 3 calowy ekran dotykowy LCD i mechanizm poprawy jakości obrazu Mobile XD zapewniają szczegółowy i realistyczny obraz.

LG Viewty (KU990) jest już dostępny na polskim rynku w sieci salonów operatora komórkowego PLAY.

Jego cena w wolnej sprzedaży (bez simlocka) wynosi 1950 pln.

Prezentacja demonstracyjna dostępna pod adresem: http://viewty.lgmobile.com

Specyfikacja techniczna LG Viewty (LG KU990)

Kamera/Wideo:
Kamera o rozdzielczości 5 megapixeli certyfikowana przez Schneider-Kreuznach
Manual Focus & Auto Focus
Zaawansowana lampa błyskowa Xenon
Technologia poprawy jakości obrazu XD Engine
Nagrywanie wideo 120fps
Pamięć: nagrywanie wideo do 100MB
Odtwarzanie plików Divx
H.264, H.263, MPEG4
Wyjście TV

Łączność:

HSDPA 3.6Mbps, EDGE
WAP 2.0
Bluetooth 1.2 (AD2P, BPP)
USB 2.0 High Speed
PictBridge - możliwość drukowania obrazów przez PictBridge (bezpośrednie połączenie drukarki przez kabel USsmiley oraz za pomocą BPP (przez Bluetooth)

Design:
Rozmiar: 103.5 x 54.4 x 14.8 mm
3 calowy szerokokątny wyświetlacz dotykowy LCD, 240 x 400 pixeli (WQVGA)

Muzyka:
Odtwarzacz MP3
MP3, AAC/AAC+/AAC+Enhanced, Midi, XMF, SMAF

Pozostałe funkcje:

Bateria: 1,000 mAh
Pamięć: wewnętrzna (100Msmiley, zewnętrzna (MicroSD do 2Gsmiley
Waga: 112g
Czas czuwania: 330h
Czas rozmów: 200h




Temat: Samsung L760 - Wasze opinie ...
Witam. Moze nie jestem zbytnio dobra osoba co do oceny tego fona, gdyz sam mam go od troszke ponad tygodnia. Takze kupilem go w Play (wybralem MIX). Ogolnie rzecz biorac jestem z niego bardzo zadowolony. Jezeli chodzi o wizualna strone, to chyba sam widziales na screenach, i chociaz jest to kwestia gustu, to mi sie bardzo podoba. Jedynie menu jest dosyc mroczne... Takie ciemne. Podobne jest na prezentacji demo U600 aczkolwiek nie wszystkie elementy takie same (wez on/off => menu).

PLUSY (rzeczy, ktore mi sie podobaja)
+ prosty w obsludze
+ sporo ustawien
+ wbudowana mozliwosc edycji zdjec (w ograniczonym zakresie oczywiscie, GIMP to to nie jest )
+ ladne zdjecia i nawet fajne filmy (oczywiscie obie rzeczy przy dobrym oswietleniu i w miare stabilnym miejscu)
+ przyjemny i szybki kalkulator hihihihi
+ w Motorolce mojej porzedniej byl niefunkcjonalny kalendarz, a chetnie z niego bym korzystal, w SGH-L760 jest bardzo przejzysty bo odrazy widac jaki rodzaj wydarzeni jest wpisany na dany dzien (sa inaczej "rysowane")
+ mozliwosc ustawienia tapeki stworzonej ze slajdow dowolnych zdjec z ciekawymi przejsciami i animacjami (np. jakies latajace motylki, albo samolociki z papieru hehe), tez jest fajniusia tapetka jakiegos starego miasta, ktore zaleznie od godziny inaczej wyglada dzien/noc, jakies animacje)

MINUSY (to co mi sie na chwile obecna nie podoba)
- aplikacje Java nie sa odpalane w fullscreen (na gorze jest pasek systemowy), wiec mimo iz telefonik ma 176x220 to lepiej sciagac aplikacje w rozdzielczosci 176x208/200
- nie wiem jak wlaczyc emotikonki obrazkowe w SMSach (chociaz raczej sa bo je znajduje)
- ponure menu i brak mozliwosci jego edycji
- jakos nie moge sie polapac we wszystkich opcjach, poprzedni telefon mialem z przed 4 lat, Motorola T722i, a ona nie miala za duzo opcji, wiec niektorych rzeczy z tego koma nie rozumiem, a na instrukcje nie ma co liczyc bo wszystko co tam jest opisane to podstawy, ktore da sie samemu ogarnac w ciagu 1-2h bez czytania jej <idiotyzm>
- dlugo sie wgyrwaja pliki na karte, ale ja omijam to wkladajac miniSD do adaptera SD i to do mojego aparatu cyfrowego, podlaczam na USB (jest wykrywany jako mass storage) i dzieki temu leca znaaaacznie szybciej niz przez Samsung PC Studio
- nie widze mozliwosci odtworzenia plikow eMPe3 z wybranego katalogu (ale mozna tworzyc playlist)
- w niektorych menusach jest IMHO za duza czcionka, przez co jezlei chce sie przeczytac cala linike to trzeba poczekac az sie tekst przewinie (ladnie i plynnie przewija sie w poziomie to co sie nie miesci)

Ogolnie mimo minusow, telefon mi sie bardzo podoba (bo wiem, ze pare minusow wynika z mojej niewiedzy na jego temat ).

PS. Moi znajomi z Play dali mi cynk, ze niedlugo beda nowsze telefony w MIXsie i abonamencie, wiec jak chcesz mozesz poczekac. Nie pamietam jakie to mialy byc, ale doszedlem do wniosku, ze i tak nie bedzie mnie stac na nie w MIXsie (nie chcialem byc zalezny od abonamentu, a mialem ok 300zl na tel, za L760 zaplacilem 250zl). Ostatnio jeden z telefonow, o ktroch wspominali pojawil sie - Sony Ericsson K530i, ale nie znam go, no i nie chcialo mi sie czekac. Tak czy siak polecam L760, nie narzekam na niego i o ile nie bedzie sie psul to bede sie cieszyl nim sporo (a raczej nie powinien sie psuc, bo znajomi z Playa mowili, ze ze statystycznie ujmujac nie maja na niego reklamacji).



Temat: Cena - K10D vs D80

a.d.a.m, wogóle nie złapałeś klimatu
[...]


W ogóle, to pewnie masz rację . Jestem tu od niedawna i jeszcze nie całkiem się wtopiłem w klimat forum.

A tak z innej beczki. Padają tu nieco drwiące komentarze w stosunku do N D40. Moim zdaniem wypuszczenie na rynek D40 (D40x) to jeden z najgenialniejszych ruchów marketingowych Nikona. Jest to doskonały sposób na zakotwiczenie całej rzeszy potencjalnych przyszłych nabywców droższych modeli aparatów i szkieł w systemie Nikona. Tym ruchem Nikon gwarantuje sobie zajęcie ogromnego kawałka rynku i to na wiele lat.

Wydaje się, że Nikon uważnie obserwował rynek i wciągnął z tych obserwacji wnioski. Fotografią zajmuje się coraz więcej ludzi bo od czasu gdy popularność apratów cyfrowych wzrosła (czyt. ceny tychże zmalały) łatwość robienia zdjęć pozowoliła zająć się tym hobby ogromnej rzeszy ludzi, kórzy aparatu analogowogo do ręki by nie wzięli (sam jestem tego przykładem ). Jeszcze dwa, trzy lata temu cyfrówki były drogie a lustrzanki cyfrowe wręcz elitarne. Nikon zauważył, że to się zmienia i szybko zareagował. Goście z Nikona zdali sobie sprawę, że na świecie są tysiące leszczy, którzy zaczęli bawić się w robienie zdjęć, a którym P&Sy (lub aparaty wbudowane w telefony komórkowe) przestają wystarczać. Dochodzi do tego snobizm posiadania lusrzanki.

Sam D40 jest bardzo przyzwoitą konstrukcją dla amatora. Łopatologiczne menu (np. graficzna prezentacja przesłony) jest wręcz idelalne dla ludzi, którzy dopiero uczą się fotografować (co więcej, Nikon dołącza książeczkę podręcznik). Na dpreview aparat ma bardzo wysokie noty jeśli chodzi o jakość fotek. Ergo.. jest to niezwykle udany produkt trafiajacy w część rynku o ogromnym potencjale a przy tym kotwiczącym użytkowników w systemie Nikon.

Wcale nie wiem czy strategia Pentax'a, który siły rzucił na budowę profesjonalnej, bardzo drogiej puchy 645D, to dobra strategia. Przekonać profesjonalistów do pracy z nową puszką Pentaxa będzie cieżko (zwłaszcza przy tak ograniczonym systemie). Dużo lepszym posunięciem byłoby wypuszczenie odpowiednika D40 (no chyba, że za taki odpowiednik uznamy Pentaxa K110D ale w takim razie szwankuje marketing), 'wychowania' sobie nowego pokolenia użytkowników i rozwój sprzętu (czyt. wypuszczanie coraz lepszych modeli) wraz z dorastaniem tychże użytkowników. Oczywiście mówię tu o strategi jaką Pentax mógłby przyjąć po wypuszczeniu kadyszki, co było absolutną koniecznością biorąc pod uwagę dotychczasową ofertę Pentaxa.

Odwołując się do porównania... Pentax zaczał budować Airbusa 380 natomiast Nikon zarojektował Dreamliner'a . Możecie sprawdzić kto ma więcej zamówień

Anyway, z D40 można się śmiać ale moim zdaniem, w pewnej perspektywie czasowej, ten aparat zrobi niezłe spustoszenie na rynku.

pozdrawiam
a.d.a.m



Temat: Fenomen Kregow Zbozowych - update programu.
II Ogólnopolskie Forum
Fenomen Kręgów Zbożowych
18 października (sobota) 2003 roku (od 14 do 22.00)
Wrocław, CK AGORA, plac Józefa Piłsudskiego 2 (Karłowice)

Organizator:
Ośrodek Edukacji Janusz Zagórski przy współpracy Forum Nowej Cywilizacji

Patronat medialny:

"Czwarty Wymiar", Radio APLAUZ, "Co jest grane", TVK Wrocław,
Strefa NDW: www.ndw.v.pl

14.00 Kręgi i piktogramy 2003 z całego świata - Martin McKey (FNC)

  14.20 Agroznaki w Polsce 2003 r. (poza Wylatowem) - Marcin
Mioduszewski (CBUFOiZA)

  14.40 Znaki w zbożu w Zielonce Nowej i Lublinie - Marcin Mizera (CBUFOiZA)

  14.55 Metodologia badań piktogramów - Grzegorz Dawid (CBUFOiZA)

  15.10 Wywiad z Nancy Talbott - BLT Research (USA) nt. badań nad
agroznakami - zapis wideo (FNC)

  15.25 Refleksje wokół genezy kręgów zbożowych - Marek Turski (Łódź)

  15.40 Formacje zbożowe w Słowacji i Czechach - Robert Leśniakiewicz
(CBUFOiZA)

  16.00 Piktogramy i Wylatowo 2003 z lotu ptaka - materiał filmowy
Piotra Zjawionego (FNC)

  16.10 Legendy i podania o wylatowskch okolicach - Damian Trela
(legnicki Klub "KONTAKT")

  16.25 Piktogramy w Wylatowie 2003 oraz wojskowe helikoptery nad
agroznakami - zapis wideo Janusza Zagórskiego (FNC)

  16.45 Ocena tegorocznych wylatowskich piktogramów - przedstawiciele
grup badawczych

  17.00 Władze ziemi mogileńskiej wobec wydarzeń w Wylatowie.
Wystąpienia: J. Kraśny - Burmistrz Mogilna, T. Barczak - Starosta
Mogileński, R. Lukstaedt

  17.15 Pierwsza polska prezentacja multimedialna na CD pt. "Fenomen
kręgów zbożowych w Polsce" - wersja demo ("Raport X")

  17.25 Ekipa programu TVN "Nie do wiary" w Wylatowie

  17.35 Dziwne spotkania z nieznanymi formami energii z udziałem
członków Klubu MASKON

  17.45 Co przedstawiają te zdjęcia? - galeria Piotra i Łukasza
Zjawionego (FNC)

  18.00 Galeria dziwnych zdjęć i wylatowskie doświadczenia - Anita
Lipko-Korobacz (Poznań)

  18.15 Analiza zdjęć - Martin McKey

  18.30 Duże kula światła na nieboskłonie Wylatowa i okolic - nowoczesne
samoloty czy nieznane obiekty? - rejestracje na wideo Janusza Zagórskiego

  18.45 Niezwykłe obiekty i formy energii na mojej cyfrowej kamerze -
Stanisław Barski

  19.15 Mieszkańcy Wylatowa i okolic wobec wydarzeń na ziemi mogileńskiej

  19.30 Duchowe doświadczenia w kręgach - E. May, W. Gniadek,
I.Nierojewska, P.Ciuka

  20.15 Co dalej z Wylatowem? - dyskusja panelowa z udziałem badaczy

  21.00 Dziwne wydarzenia w Wylatowie i okolicach:

  W kalejdoskopie mojej kamery - Krzysztof Zieliński (Kalisz).
Miejscowość Żabno - Damian Trela ("KONTAKT"). Wywiady na wideo - (FNC).
Wylatowo na luzie

  22.00  Zakończenie imprezy

        Szanowanko!
           McKey
         FNC  Club
Paranaukowiec dyplomowany





Temat: macbook air


Ty tak poważnie, czy jaja sobie robisz?


jak najbardziej powaznie, slyszales o targecie?
ten sprzet nie jest dla ciebie,
mam nadzieje ze nie wylewasz zali na
producentow pieluch ze nie robia ich
dla ciebie? ;)


Chrzanię przyszłość, pomyślmy raczej o teraźniejszości. Co mam zrobić,
jak trafię do hotelu, gdzie nie ma WiFi, tylko Ethernet - płakać?


zwykle campaniele ma hotspot
ok, zakladamy ze po przyjechaniu maluchem
do hotelu marki "gmina" masz tylko
kabel, Apple USB Ethernet Adapter dostepny
w akcesoriach cie zadowoli


Jeżeli chcę jednocześnie używać myszy


myszy? do takiej maszyny? no wez pan
zapoznaj sie z funkcjami touchpada
gesty, 1, 2, 3 palce...


i podłączyć iPoda - ups, już w
tym momencie o jeden port za mało.


sory ale po co podlaczyc ipoda i trzymac go tam?
rozumiem ze synchronizacja muzyki i filmow?
5 minut ipod odlaczony,


A drukarka, aparat fotograficzny
(surprise, surprise: slotu SD też nie ma)?


coraz bardziej mnie zadziwiasz, drukarke?
no pal licho mozesz przeciez wozic to
koromyslo ze soba, masz usb w koncu
jak ci malo za 15 zyli masz hub
z 5 sztukami, czujesz sie teraz lepiej? ;)


A gdzie wetknę kartę do
jakiegoś blueconnecta czy innego internetu via telefon? Oj, nie ma
slotu ExpressCard (już niech będzie, że na Pcimci położyliśmy laskę).


target,target, u nas to jeszcze modemy
telefoniczne beda przez 100 lat


A może zmontuję sobie film nakręcony kamerą cyfrową? O, FireWire też
nie ma!


w kamerze tylko firewire?


Po prawdzie to nic nie ma. Trochę jakby Kononowicz go projektował.


echh, ty pecetowy polaczku! ;)


Przyszłość? Are you f... kidding me?


ee, az dziw bierze ze masz taka "super technologie"
jak internet, bez urazy ale czepiles sie, nic wiecej
nie szkoda ci nerwow?
masz 3 rodzaje laptopow w serii appla
macboka, macboka pro i macboka air,
sadzac po tobie dla ciebie bylby pro

twoja historia:
jest pewien pan, wybiera sie do innego miasta
zabierajac do plecaka ipoda, drukarke, aparat,
kamere, mysze, komplet akcesorii,
laptop fujiutsu, wsiada do pociagu rozklada sie
w przedziale klasy 2 dla palacych,
podlacza wszystko, troche ciezko bo w przedziale scisk
i nie ma gdzie rozlozyc akcesorii, ok all podlaczone
ipod, drukarka, mysz, kamera i aparat, uruchamia
system, w miedzyczasie wyciaga telefon i pisze sms-a
jest zadowolony bo ma na cd najnowszy film w divix
i moze go sobie wlaczyc, ludzie patrza i zazdroszcza
alez on ma sprzet... upss ktos wlazl w kamere
i kopnal ipoda!, nic to, stacja koncowa
pospieszne skladanie wszystkiego do plecaka,
dobrze ze nie zabral gaci na wymiane - ma miejsce
na wszystkie gadzety, ok wysiadka na dworcu
jedzie do hotelu, nie wie ktory ma internet
bo nie sprawdzil tego wczesniej, wybral tani
niestety bez lazienki za 40 zl, dzwoni
do zony kochanie przyjechalem, do szefa tez,
idzie na spotkanie, nie ma projektora
pal licho pokaze to na moim 17 calowym ekranie laptopa,
przedsiebiorcy chca danych, ok, szlag
nie wzialem drukarki, zaraz wracam, wraca
podlacza drukarke, nie dziala, jest problem
jakos udaje sie wydrukowac, a nie papieru zabraklo,
ok, wraca do pokoju, wlacza film na divix wypija piwo...

moja historia:
jest pewien pan, wybiera sie do innego miasta
zabierajac, ipoda, aparat, macbooka air, komplet rzeczy
na zmiane, jest miejsce na wszystko, torba naramienna
jest lekka i nieduza, wsiada do pociagu, w przedziale
wyciaga ipoda, wlacza swoja ulubiona muzyke, przymyka
oczy, stacja koncowa, wychodzi, przypadkiem widzi
ladny zabytek, robi kilkanascie zdjec, dochodzi
do hotelu, ktory wybral wczesniej (majacego hotspot)
120 zl/doba campaniele z dobrymi warunkami (tv, lazienka,
prysznic), rozklada sie po podrozy, ucruchamia
macbooka, laczy sie w wideokonferencji ze swoja
rodzina ktora tez ma kamerke w laptopie, opowiada
ze zrobil fajne foto zabytku i ze zaraz je pokaze,
podlacza aparat przez usb, zdjecia od razu widoczne
sa podczas wideokonferencji, rodzina sie cieszy,
pozdrawia i wylacza sie, czas na sprawy zawodowe
informuje szefa ze juz przyjechal i jest gotowy
do prezentacji, po kilku godzinach na spotkaniu
z paroma przedsiebiorcami przedstawia prezentacje
na macbooku podlaczonym do projektora przez Micro-DVI,
dane marketingowe przesyla przez bluetoth do
przedsiebiorcow laptopow, spotkanie udane, wraca
do pokoju, bierze ipoda, aparat  i idze zwiedzic miasto,
wraca, wlacza macbooka, wchodzi na itunes wypozycza
szklana pulapke 4 placac 3,99 usd, po chwili
juz zaczyna ogladac...

F





Temat: Adobe PhotoShop
Adobe Photoshop 9 CS2 PL FULL + Key

Adobe® Photoshop® CS2 jest profesjonalnym programem przeznaczonym do edycji obrazów bitmapowych. Nowe niezwykłe funkcje, w jakie został wyposażony ułatwiają pracę z fotografiami, z aparatów cyfrowych. Szeroka paleta różnego rodzaju narzędzi edycyjnych pracujących w trybie 48 bitowym, pozwala na zwiększenie kreatywności i produktywności. Pomaga również osiągnąć najlepszy z możliwych efektów końcowych dla opracowywanego projektu, niezależnie do medium, w jakim ma on być wykorzystany - druk, wideo, prezentacja, broszura elektroniczna czy też Internet. Nowy Adobe Photoshop CS2 oferuje narzędzia pozwalające na twórczą, prawie niczym nieograniczoną pracę z obrazem. Photoshop CS2 dostarczany jest wraz z Adobe ImageReady CS2, programem umożliwiającym tworzenie i optymalizację grafiki na potrzeby stron internetowych.

Innowacje i usprawnienia wykraczają poza obszary związane z prostą manipulacją punktem obrazka bitmapowego:
-Adobe Bridge — przeglądarka plików nowej generacji z możliwością obsługi surowego formatu Camera RAW, skalowaniem, możliwością oceny (rankingu wykonanych prac), tworzeniem prezentacji itd. ...
-Rewelacyjny „Punkt znikania” (VanishingPoint) do retuszowania i kopiowania elementów z automatyczną korekcją perspektywy.
-Wielostronna kontrola nad warstwami z grupowaniem podobnych i wyrównywaniem ich do „inteligentnych” linii pomocniczych, za pomocą jednego kliknięcia myszą
-Inteligentne obiekty — niedestrukcyjne wstawianie obiektów bitmapowych i wektorowych (z Adobe Illustrator) manipulowanie nimi i wymiana
-Obsługa HDR ( High Dynamic Range ) — plików z 32 bitami na kanał, możliwość łączenia plików z wielokrotnej ekspozycji w jeden z pełną kontrolą nad wartościami świateł i cieni
-Podgląd rysunku czcionek w palecie Typografia

Tworzenie więcej, szybciej i lepiej
-Wieloplikowa obsługa formatu Camera RAW z możliwością korekcji kontrastu wg krzywej gamma, szybką korekcja automatyczną itd. ...
-Filtr „Korekta soczewek" do korekty błędów obiektywów aparatów, takich jak dystorsje sferyczne, chromatyczne, winietowanie, oraz korekta perspektywy pionowej i poziomej zdjęcia.
-Inteligentne wyostrzanie z kasowaniem błędu drobnego poruszenia aparatu
-Inteligentne zmiękczanie obrazu
-Wypaczanie — narzędzie do szybkiego zniekształcania obrazu
-Rozszerzona funkcja redukcji szumów z usuwaniem artifactów związanych z kompresją JPEG
-Rozmycie soczewkowe
-Punktowy pędzel korygujący — do korekty za pomocą pojedynczych kliknięć nawet na plikach 16 bitowych
-Kasowanie efektów czerwonych oczu za pomocą pojedynczego kliknięcia (nawet na plikach 16bitowych
-Tworzenie animacji bezpośrednio w programie Photoshop
-Przedstawianie swoich projektów bezpośrednio na urządzeniach podłączonych do komputera -poprzez złącze IEEE 1394/FireWire/iLINK.











Temat: Ośrodek Edukacyjny FORUM zaprasza na szkolenia
W dniu 27 i 28 marca 2008 r. w Warszawie (Dom Polonii ul. Krakowskie Przedmieście 64) w godz. 9.30 – 16.00 Ośrodek Edukacyjny FORUM organizuje szkolenia: „Sztuka promocji. Projektowanie i produkcja publikacji marketingowych” i „Marketing a prawo autorskie”.
Patronat medialny na szkoleniami sprawuje „Świat DRUKU” i „Pro-KREACJA”.

PROJEKTOWANIE I PRODUKCJA PUBLIKACJI MARKETINGOWYCH
27 marca

Program
1. Zasady przygotowania materiałów źródłowych do składu publikacji
promocyjnych – analogowa i cyfrowa postać materiałów:
· przygotowanie tekstów do składu
· publikacja fotografii – rekapitulacja zagadnień technicznych: przygotowanie materiału fotograficznego, rozdzielczości i rozmiary
· przygotowanie grafiki wektorowej: logo, herb, mapa, rysunki 3D
· formaty plików elektronicznych – charakterystyka i zastosowanie
· archiwizacja plików: jak prawidłowo gromadzić wersje elektroniczne publikacji
2. Projektowanie i redakcja techniczna publikacji marketingowych –
rekapitulacja zasad i najczęściej popełnianych błędów
· współczesny projekt wydawnictwa promocyjnego: zasady projektowania, kompozycja; cechy dobrych projektów i najczęstsze ich wady
· projekt a druk – zestawienie najważniejszych problemów
· redakcja techniczna: tajniki typografii: fonty i pismo – rodzaje, zastosowanie, zasady i metody łamania publikacji
· korekta techniczna – zasady i sposób wykonywania korekty; znaki korektorskie
· makietowanie publikacji: funkcje makiet
3. Prepress: przygotowalnia bez tajemnic
· raster, CMYK, Pantone – istota i metody odwzorowania kolorów w druku
· proofing analogowy i cyfrowy – wzór dla drukarni czy kolor sugerowany; problemy akceptacji kolorów publikacji oraz utrzymania jednolitości kolorystyki publikacji wykonywanych różnymi technikami drukarskimi.
4. Kalkulacja druku: analiza czynników, które mają wpływ na cenę produkcji publikacji reklamowej.
5. Papier – co trzeba wiedzieć, by właściwie dobrać rodzaj i gramaturę
· prezentacja gatunków, gramatur i formatów papierów
· zastosowanie określonych gatunków papieru do produkcji wydawnictw.
6. Uszlachetnianie publikacji reklamowej – rodzaje i zastosowanie.

MARKETING A PRAWO AUTORSKIE
28 marca

Program
1. Ochrona własności intelektualnej w świetle przepisów unijnych i polskich:
· prawo własności intelektualnej w polskim ustawodawstwie
· Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych – aktualny stan
· prawo autorskie a zasady obowiązujące w Unii Europejskiej.
2. Autor i jego dzieło: pozycja, znaczenie i ochrona twórcy w świetle prawa autorskiego
· pomysł i jego realizacja a ochrona prawnoautorska
· autor w dziale marketingu firmy
· ochrona praw i dóbr osobistych autora
· prawa majątkowe twórcy
· dozwolony użytek osobisty i publiczny (wykorzystanie cudzych utworów lub ich fragmentów w reklamie)
· opracowanie, inspiracja, przekład, współtwórczość
· case study: analiza konkretnych przykładów w materiałach drukowanych i na stronach www; zdjęcia, projekty graficzne, slogany reklamowe itp.
3. Znak towarowy: na styku prawa autorskiego i własności przemysłowej.
4. Prawo reklamy: nieuczciwa konkurencja
· klauzula generalna: czym to jest czyn nieuczciwej konkurencji
· konkurencja a działania sprzeczne z prawem
5. Bazy danych w firmie i instytucji a ochrona
· ochrona autorskoprawna
· ochrona sui generis
· definicje; odpowiedzialność
6. Obrót prawami autorskimi – umowy: przeniesienie własności i licencjonowanie utworów
· zasady przenoszenia autorskich praw majątkowych
· licencje: korzystanie z utworu czy rozporządzanie nim
· konstrukcja umów, klauzule obowiązkowe, klauzule fakultatywne
· wyłączenia w umowach; odpowiedzialność.

Zajęcia prowadzi Robert Wawrzeń – absolwent Wydziału Humanistycznego Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Od piętnastu lat związany jest z rynkiem wydawniczo-reklamowym. Organizuje i koordynuje projekty reklamowe związane z poligrafią. Prowadzi seminaria z zakresu prawa autorskiego w reklamie oraz zagadnień redakcji, edycji i druku.

Całkowity koszt udziału w dwudniowym szkoleniu wynosi 880 zł i obejmuje: udział w części szkoleniowej, materiały, zaświadczenie o udziale w szkoleniu, serwis kawowy i obiad.
Koszt udziału tylko w jednym dniu szkolenia wynosi 440 zł.
Dla stałych uczestników szkoleń – 10% rabatu.
Organizator nie zapewnia noclegu.

Zgłoszenia należy przesyłać do 20 marca 2008 r.
Należność za udział – wpłaty do 20 marca 2008 r. na konto OE Forum:
Bank Zachodni WBK SA I O/Szczecin, nr rachunku: 10109022680000000100213506

Kontakt:
Anna Hoffmann tel. (091) 488 57 50 kom. 0605686760
Paweł Januszkiewicz (091) 489 64 56

Źródło: www.swiatdruku.com.pl



Temat: Forum kina w Gdansku
Na Forum Kina w Gdansku mozna bylo obejrzec kilka smaczkow. Widzialem 3
filmy:

"Monsters Inc.", czyli u nas "Potwory i Spolka" jest wysmienity. Opinie
pewnie beda podzielone, ale mnie ten film podobal sie bardziej niz
"Shrek". "Shrek", przy fajnych dialogach, postaciach i swietnym dubbingu,
mial jednak chwilami te wtorna ceche parodiowania czego innego, a
parodiowanie jest jednak nieszczegolnie zaskakujace i trudne do
wymyslenia. "Monsters Inc" natomiast wydal mi sie bardzo oryginalny w
koncepcji i pelen zupelnie swiezych pomyslow. Bywaja w filmie cale ciagi
swietnych gagow i chyba tylko raz mialem wrazenie, ze rzecz sie troszke
ciagnie. Do tego ta animacja! Glupio to pisac, bo dobra animacja nie
oznacza dobrego filmu, ale to, co w Monsterach zobaczylem na ekranie w
niektorych scenach po prostu mnie _za_bi_lo_. Przede wszystkim chodzi mi o
zanimacje glownej postaci wlochatego stwora. Czegos takiego jeszcze nie
widzialem. Oczywiscie pytanie jaki bedzie dubbing. W Gdansku film byl

Goodmana i Steve'a Buscemi robily swietny klimat. Jak wiadomo z
doswiadczenia (jeden Shrek wiosny nie czyni), po polsku moze to dzialac
gorzej. Zasadnicza kwestia - wbrew tytulowi i przypuszczeniom to jest
jednak typowy film Disney'a. Zadnych prawdziwych strachow, zadnego
gotyku - ot, caly czas jest przyjemnie, co jednak mi nie przeszkadzalo.

"Vidocq" Pitofa. Triumf wizualny i kompletna porazka rezyserska. Film
wyglada bardzo ciekawie, ale mniej wiecej po 30 sekundach zaczyna
smiertelnie nudzic. Po niecalej godzinie juz mnie naprawde potwornie
irytowal. Zadnego zaangazowania w historie, zadnej sympatii dla postaci (w
zasadzie nie wiadomo nawet kto jest bohaterem), a prezentacja jak w
telewizyjnej reklamie - ciecie co 2 sekundy. Kompozycje i zdjecia co
najmniej intrygujace. W ogole, co za pomysl na realizacje - film jest
fotografowany na cyfrowym wideo, ale krecony w stylu reklamowki.
Najprostszy opis: polaczenie "Braterstwa wilkow" z Dogma 95. Brzmi to moze
niewiarygodnie, ale slowo daje, ze to najprostsza definicja. Niestety,
film jest tak opowiedziany, ze nie da sie go ogladac.

"The Others" Alejandro Amenabara. Bardzo przyjemny seans. Film nie jest
wprawdzie oryginalny, ale duzo nadrabia stylem, opanowaniem i atmosfera.
Taki mily powrot do lat 40. - do Hitchcocka z okolic "Rebeki". Bardzo
tez kojarzy sie z "The Haunting" Wise'a i "The Innocents" Claytona.
Kojarzy sie tez z kilkoma filmami z ostatnich lat, ale nawet samo
wspomnienie tytulu byloby tu juz spojlerem. Jeden problem - po filmie
doszedem do wniosku, ze zakonczenie jest dosc absurdalne i niepotrzebnie
obniza poziom calosci. W trakcie seansu wytykalismy sobie tez z Arturem
Wieckowskim tyle bledow realizacji (szczegolnie oswietlenia), ze az po
filmie doszlismy do wniosku, ze ...to musialo byc zamierzone. Jakos trudno
uwierzyc, zeby tyle skuch znalazlo sie w takim filmie, wiec pewnie
chodzilo o jakis mocno wysublimowany hold dla stylu krecenia filmow w
latach 40. Ogolnie, przyjemny seans, choc cale zamieszanie wokol nazywania
tego jednym z najlepszych filmow europejskich roku jest dla mnie raczej
niezrozumiale.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • chadowy.opx.pl



  • Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 101 wypowiedzi • 1, 2