Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: prezentacja biura podróży





Temat: C.T. OSKAR to oszusci, uwazajcie na nich
a tutaj jeszcze kilka perełek, tej firmy :

. zgodnie z postanowieniami Umowy, dokonanie wpłaty kwoty 600 złotych tytułem I raty na poczet kosztów uczestnictwa na konto bankowe:
Następnie każdy z wymienionych formularzy, wypełniony w 2 egzemplarzach należy wysłać wraz z kopią potwierdzenia dokonania wpłaty 1-wszej raty, pocztą listem poleconym na adres biura C.T. OSKAR w Poznaniu.

Po otrzymaniu powyższych dokumentów C.T. OSKAR odsyła na adres Aplikanta podany w Umowie Uczestnictwa podpisany drugi egzemplarz Umowy.
Jednocześnie dokumenty aplikacyjne w postaci Formularza Aplikacyjnego i przedłożonych przez Aplikanta zaświadczeń przedstawiane są pracodawcy, który o ile nie ma uzasadnionych powodów, dokonuje wstępnej decyzji o zaakceptowaniu danej osoby informując o tym C.T. OSKAR.

7. Po potwierdzeniu wstępnego zaakceptowania Aplikacji zostaną Panu / Pani przekazane szczegóły dotyczące Planu Podróży do pracodawcy i wcześniejszego Spotkania Rekrutacyjnego, które odbędzie się w Poznaniu w pierwszych dniach MAJA 2007, na którym stawiennictwo jest poza uzasadnionymi przypadkami obowiązkowe.

UWAGA: Spotkanie organizowane będzie tylko dla osób które wcześniej podpisały umowę, przeszły pozytywnie wstępną procedurę rekrutacyjną i zostaną następnie dodatkowo poproszone o przybycie. Na spotkaniu przedstawiciele C.T. OSKAR wraz z zaproszonymi reprezentantami Farmy S&A Produce, przeprowadzą dodatkowe testy sprawdzające sprawność manualną i językową (nie jest wymagana do wyjazdu ale jest przydatna), dokonają prezentacji użytecznych informacji o pobycie i pracy na farmie, zasadach obowiązujących w pracy i podczas zamieszkania na kempingu, poinformują o szczegółach dotyczacych wyjazdu, a także odpowiedzą na pytania uczestników spotkania.

A co z osobami ktore wplacily zaliczke 600zl , a nie przeszly "pozytywnie procedury rekrutacji"? mam rozumiec ze kazdy jak idzie przechodzi pozytywnie? heh no tak chodzi o zarobek 600 zl piechota nie chodzi





Temat: [Wydzielone] Konkurs by add_ryan

MUZYCZNE PODRÓŻOWANIE

„Europa moich marzeń” to najnowsze widowisko przygotowane przez Gliwicki Teatr Muzyczny. Na scenie królują znane piosenki z różnych krajów naszego kontynentu oraz tańce charakterystyczne. Występują gwiazdy gliwickiej sceny, a wśród nich - Grażyna Brodzińska.
Nowy spektakl to muzyczno-taneczna podróż po Europie. - Rozpoczyna się od inscenizowanego obrazu rosyjskiej wsi oraz piosenki „Oczi cziornyje” w  interpretacji Grażyny Brodzińskiej i zespołu GTM. W kolejnych odsłonach można usłyszeć utwory z repertuaru Ordonki i Edith Piaf. Wykonywane są wspaniałe europejskie tańce: mazur, trepak, flamenco, kankan i polonez. Soliści baletu: Kamila Święcicka i Jurij Stesew tańczą galop Straussa i słynne tango „Ta ostatnia niedziela”. Muzyczna wędrówka prowadzi od Rosji przez Polskę, Hiszpanię i Austrię do słonecznej Italii - z fragmentami oper Verdiego i pieśniami neapolitańskimi -  a kończy się w paryskim Moulin Rouge - opowiada Krzysztof Piotrowski, kierownik artystyczny GTM, a równocześnie autor scenariusza i reżyser spektaklu.
Współproducentami widowiska – obok GTM – są: Rybnickie Centrum Kultury i Biuro Promocji Kultury „Promoton”. W niedzielę, 19 listopada, jako pierwsi spektakl zobaczyli widzowie Teatru Ziemi Rybnickiej. Na 3 grudnia zaplanowano prezentację w Sali Kongresowej w Warszawie, a na 24 stycznia – uroczystą premierę w Gliwicach. Twórcami „Europy moich marzeń” są: Krzysztof Piotrowski (scenariusz i reżyseria), Tomasz Biernacki (kierownictwo muzyczne), Anna Siwczyk (choreografia), Zofia de Ines (kostiumy), Barbara Ciszek (scenografia), Wacław Czarnecki (reżyseria światła), Grażyna Griner (przygotowanie wokalne), Barbara Stanisz (przygotowanie chóru). Występują: Wioletta Białk, Grażyna Brodzińska, Małgorzata Długosz, Jolanta Kremer, Anita Maszczyk, Arkadiusz Dołęga, Michał Musioł, Janusz Ratajczak, Witold Wrona oraz Kamila Święcicka i Jurij Stesew, chór, balet, a także orkiestra Gliwickiego Teatru Muzycznego pod dyrekcją Tomasza Biernackiego. W rolę prowadzących wcielają się: Halina Szymura i Krzysztof Piotrowski.

Tylem wyhaczył z googli narazie Anita Maszczyk ??





Temat: Łódzki Przegląd Teatrów Amatorskich - ŁóPTA
Szukając przestrzeni - XXI Łódzki Przegląd Teatrów Amatorskich ŁÓPTA

13.10.2008

W sobotę rano na dworcu Łódź Fabryczna odbył się rodzaj mszy z całą liturgiczną oprawą. Artystyczną prowokacją pt. „Uczta" zaczęła się podróż uczestników XXI Łódzkiego Przeglądu Teatrów Amatorskich ŁÓPTA.

Kolejne kilkunastominutowe spektakle odbyły się na trasie kolejki wąskotorowej z Rogowa, w drodze do Rawy Mazowieckiej i Białej Rawskiej.

Dworcową akcję, stanowiącą część projektu „W poszukiwaniu nowej przestrzeni", realizowanego w ramach kooperacji różnych zespołów, przygotował Łukasz Pięta prowadzący niezależny Teatr Napięcie. Kolejne przedstawili: Grzegorz Konopka i Teatr ab'SURDUT-leniwe oko (AOIA), Krzysztof Ryzlak z GRUPĄ Teatralną „od jutra" z Kutna, Anna Perek ze zgierskim Art 51 oraz Marian Glinkowski - dusza i dyrektor festiwalu związany z Teatrem Orfa (MOK Zgierz) oraz Teatrem Kilku Osób (ŁDK).

Suma wydarzeń była próbą spojrzenia na nasz dzisiejszy świat i stan ducha - m.in. na życie w blokowiskach. - Realizatorzy mieli dużą dowolność, a działania teatralne dopełniały koncerty - mówi Anna Pyziak z biura festiwalu.

Od 1988 roku ŁÓPTA, organizowana przez Łódzki Dom Kultury, zaświadcza o tym, co dzieje się na najmłodszych scenach (jest ich w mieście i województwie około setki), co i jak chcą mówić młodzi pasjonaci. W trzecią dziesiątkę przegląd wszedł, mając na koncie 328 zaprezentowanych spektakli, 78 debat teatralnych, 40 wydań specjalnej gazetki.

Zwykle prezentuje się około 20 zespołów. W tym roku w konkursie wystartowało13 grup z Łodzi i województwa, 5 poza konkursem i 3 teatry towarzyszące: Orfa, Ognia i Papieru oraz Kilku Osób. Były gorące dyskusje i spotkania.

Wczoraj festiwalowe prezentacje, poza konkursem, rozpoczęła wyjątkowa grupa: Nauczycielski Teatr Belfer z Pabianic, który wystąpił z „Kopciuszkiem" wg Brzechwy. Zespół działa od trzech lat w Szkole Podstawowej nr 5 - pedagodzy proponują swój sposób artystycznej rozmowy z uczniami.

- Festiwal pokazuje, jak bardzo złożone jest zjawisko zwane teatrem niezależnym, ale to, co się dzieje, jest bardzo interesujące. - mówi Marian Glinkowski.

- To pokaz różnorodnych postaw młodych twórców, wykonawców i publiczności. ŁÓPTA jest istotnym elementem większej teatralnej całości.

Jak ważnym i wartym uwagi - potwierdził to festiwal zakończony w niedzielną noc.


„Uczta" duchowo-teatralna odbyła się w oprawie Dworca Fabrycznego



(rs) - Express Ilustrowany



Temat: sk express (express people) Foxconn Pardubice UWAGA OSZUŚCI!
Linia montażowa komputerów --> Czechy - Pardubice --> Bez doświadczenia
SK Expres (Pardubice, Zagranica)

Rodzaj pracy: Pełny etat

Rodzaj umowy: Na czas określony

Ilość wakatów: 30

Branża: Produkcja
SK Expres
Prezentacja firmy

SK Expres - Lokalizacja: Katowice ; Ilość pracowników: 90 - http://www.skexpres.pl

Agencja Pracy SK Expres specjalizuję się w rekrutacji pracowników do największych zakładów w Czeskiej Republice oraz na Słowacji. Obecnie współpracujemy między innymi z fabryką Ideal Automotive, Foxconn, TPCA, Tatung, Lego, Yazaki.

Agencja Pracy SK Expres specjalizuję się w rekrutacji pracowników do największych zakładów w Czeskiej Republice oraz na Słowacji. Obecnie współpracujemy między innymi z fabryką Ideal Automotive, Foxconn, TPCA, Tatung, Lego, Yazaki.
Opis stanowiska pracy

OFERTA PRACY W RENOMOWANEJ FABRYCE

FOXCONE w Pardubicach

* Praca dla mężczyzn i kobiet w wieku do 45 lat, na podstawie umowy o pracę
* Praca dla wszystkich - polega na wykonywaniu prostych czynności na linii montażowej przy produkcji komputerów
* Pełne świadczenia zdrowotne i emerytalne w Czeskiej Republice
* Dojazd do Pardubic za darmo
* Mieszkanie w hotelu robotniczym w Pardubicach za darmo
* Praca 11,5 godziny dziennie w systemie dwuzmianowym, 2 tygodnie na dzienna, 2 tyg. na nocną zmiane (6.00 - 17.30, 18.00 - 5.30)
* Dowóz do pracy firmowym autobusem za darmo
* Firma Foxcone zapewnia szkolenie pracowników na miejscu

* Po 2 tygodniach pracy zaczynamy system zaliczkowy 1.000 koron czeskich na tydzien

KONTAKT:

Sk Expres

Al. Wolności 1/3/5

42-200 Częstochowa

0 665 777 284

Dzwoniąc powołaj się na serwis InfoPraca.pl

Wymagania

Wymagania

- ksero dowodu osobistego x 2

- wypełnienie formularza personalnego w biurze SK Expres

- zaświadczenie o niekaralności

- zaświadczenie od lekarza

- ksero świadectwa ukończenia szkoły

- ubezpieczenie na pierwszy miesiąc pracy w Czechach

Informacje dodatkowe

Wykształcenie: Podstawowe
Minimalne doświadczenie: Bez doświadczenia
Gotowość do częstych podróży służbowych: Wysoka
Miejsce zamieszkania: Polska
Pozwolenie na pracę: Polska



Temat: Spotkania Teatrów Miast Partnerskich
2008-11-20

Sztuka przemówi wieloma językami

Wileński Teatr Mały i Teatr Katona Józef z Budapesztu zaprezentują się łódzkiej publiczności podczas III Spotkań Teatrów Miast Partnerskich. Łódzką odsłonę sztuki scenicznej przedstawi w swoim repertuarze Teatr Nowy.

Dyrektor artystyczny łódzkiej placówki Zbigniew Brzoza zapowiada, że oba teatry zabiorą miejscową publiczność w niezwykłą kulturalną podróż.

- „Nowy mówi językami” – to artystyczny tytuł imprezy – tłumaczy dyrektor festiwalu Janusz Michaluk. – Repertuar jest tak dobrany, że na kłodzkiej scenie zaprezentują się sztuki nagradzane na wielu prestiżowych festiwalach.

Spotkania Teatrów Miast Partnerskich rozpoczną się już dziś - 20 listopada. Przez 10 dni zobaczymy m.in. „Madagaskar” i „Trzy siostry” na podstawie dramatu Antoniego Czechowa w wykonaniu wileńskich artystów. Węgierski teatr zaprezentuje łódzkiej widowni stylizowaną na adaptację „Procesu” Franza Kafki sztukę pt. „Zwariowałpoczymupadł” ( inscenizacje 28 i 29 listopada o godz.19.). To zupełnie niezwykłe przedstawienie ze względu na scenografię zapowiadają organizatorzy. Na widowni będzie mogło zasiąść nie więcej niż 100 osób, pozostali chętni będą mogli zobaczyć we foyer teatru. Spektakle węgierskie i litewskie będą tłumaczone na język polski.

Łódzką scenę teatralną reprezentować będzie „Brygada szlifierza Karhana”, która niecałe 60 lat temu otworzyła nowy etap działalności łódzkiej instytucji. Teatr Nowy przedstawi także monodram pt „Yotam”, opowiadający historię matki dziecka z zespołem Downa. W spektaklu wykorzystano muzykę z debiutanckiej płyty łódzkiego zespołu L.Stadt.

W tym roku kulturalnej prezentacji dokonań miast partnerskich będzie towarzyszyło seminarium dotyczące pozyskiwania funduszy unijnych na cele artystyczne. W dyskusji o aspektach finansowania projektów kulturalnych wezmą udział przedstawiciele instytucji kultury z ośmiu miast partnerskich, krytycy oraz reprezentanci biur promocji .Seminarium odbędzie się w dniach 21-23 listopada. (ed)

ŹRÓDŁO: www.uml.lodz.pl



Temat: INTERFERIE (INF)
Wrocław: Otwarcie biura firmy hotelarsko-turystycznej Interferie Travel

Promocyjne oferty wypoczynku w krajowych i zagranicznych obiektach, pośredniczenie w organizacji konferencji i wyjazdów firmowych, sprzedaż biletów lotniczych i autokarowych – to tylko część oferty biura podróży Interferie Travel, które otworzyła dziś w stolicy Dolnego Śląska spółka giełdowa INTERFERIE S.A.

Data nie jest przypadkowa – dwa lata temu, 10 sierpnia, firma hotelarsko-turystyczna INTERFERIE zadebiutowała na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Jubileusz obecności na giełdowym parkiecie to dobra okazja na zainaugurowanie działalności pierwszego w tak dużym mieście, a w sumie drugiego biura turystycznego sieci Interferie Travel.

- Od ponad 10 lat nasze biuro funkcjonuje z sukcesem w Lubinie, gdzie znajduje się siedziba spółki. Teraz chcemy wyjść z naszą ofertą do szerokiego grona klientów, tym bardziej, że od dłuższego czasu prowadzimy zakrojone na szeroką skalę inwestycje i unowocześniamy naszą bazę – mówi Adam Milanowski, p.o. prezesa INTERFERII S.A

Otwarte dzisiaj biuro podróży znajduje się przy ul. Odrzańskiej 8, na rogu z ul. Kotlarską, około 200 metrów od wrocławskiego Rynku, tuż obok malowniczego, nadodrzańskiego bulwaru. Na powierzchni 70 mkw. zorganizowano dwa niezależne stanowiska dla konsultantów i klientów, a także kącik dla oczekujących – z katalogami i ulotkami wyjazdów i wycieczek oraz z plazmowym ekranem, na którym wyświetlane są prezentacje najciekawszych miejsc w Polsce i zagranicą, dostępne w ofercie Interferii Travel.

Znaczącą część oferty stanowi sprzedaż miejsc w hotelach i ośrodkach wypoczynkowych należących do spółki, a cieszących się sporym zainteresowaniem ze strony polskich i zagranicznych turystów. Są to obiekty zlokalizowane w atrakcyjnych turystycznie miejscowościach i uzdrowiskach zarówno nad Bałtykiem, jak i w górach. W 2007 roku w ośrodkach INTERFERII turyści wykupili ponad 400 tys. noclegów, w tym polscy - 253 372 a zagraniczni 146 847. W sumie spółka dysponują prawie 1 tys. pokoi, z czego największa ilość (657 pokoi 1,2,3 i 4-osobowych oraz apartamentów) znajduje się w popularnych ośrodkach nadmorskich: Świnoujściu, Kołobrzegu, Ustroniu Morskim i Dąbkach.

Amatorzy górskich wypraw i wyjątkowego mikroklimatu mogą natomiast wypoczywać w Świeradowie Zdroju czy Szklarskiej Porębie. W tej ostatniej miejscowości znajduje się prawdziwa perła wśród ośrodków spółki: czterogwiazdkowy hotel ‼Bornit”, największy tej klasy hotel w polskich Karkonoszach. Dzięki wysokiemu standardowi obiektu, szerokiej ofercie usług typu spa & wellness i doskonałej lokalizacji ‼Bornit” został wpisany na tzw. listę UEFA Family, obejmującą miejsca rekomendowane członkom UEFA, działaczom sportowym i sponsorom związanym z organizowanymi w Polsce i na Ukrainie piłkarskimi mistrzostwami Euro 2012.

Należące do INTERFERII SA obiekty stanowią doskonałą propozycję zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i dla osób pragnących zadbać o dobre samopoczucie i zdrowie. Każdy z nich oferuje bowiem bogatą bazę zabiegów pielęgnacyjnych i leczniczo-rehabilitacyjnych (m.in. masaże klasyczne, hydro – i fizykoterapię, krioterapię, borowiny, możliwość korzystania z sauny, siłowni, jak i zajęć ruchowych na salach gimnastycznych i basenach). Za pośrednictwem Interferii Travel można również, poza rezerwacją standardowego pobytu wczasowego, zorganizować profesjonalną konferencję, szkolenie, wycieczkę czy imprezę integracyjną w oparciu o bazę noclegowo-gastronomiczną spółki INTERFERIE.

Źródło: centrum prasowe ehotelarz.com – 18.08.2008 r.



Temat: Inwazja polskiej kultury na Wyspach
160 projektów znalazło się programie Roku Polskiego w Wielkiej Brytanii, który przygotowuje Instytut Adama Mickiewicza. Początek za dwa miesiące.

Rok Polski w Wielkiej Brytanii będzie największą w historii prezentacją polskiej kultury na Wyspach. - Nasz projekt ma być próbą wykorzystania obecności na Wyspach setek tysięcy Polaków do promocji Polski i polskiej kultury, a jednocześnie - ma służyć zmianie wizerunku Polaków, cenionych obecnie w Wielkiej Brytanii głównie jako sumienni pracownicy fizyczni i techniczni - mówi Paweł Potoroczyn, szef IAM.

Przygotowania trwały dwa lata, do Polski w tym czasie zaproszono na wizyty studyjne 150 gości z Wielkiej Brytanii, kuratorów, dziennikarzy, dyrektorów muzeów i festiwali artystycznych, którzy nawiązali współpracę z polskimi instytucjami i artystami. Planowanych jest ponad 160 projektów, w większości realizowanych wspólnie z partnerami brytyjskimi. Będą to m.in. wystawy sztuki dawnej i nowoczesnej, koncerty muzyki klasycznej, jazzowej i współczesnej, przeglądy filmów, spektakle, konferencje i seminaria, a także wydawnictwa na temat polskiej kultury. Dla masowej publiczności będzie m.in. pokaz mody polskich projektantów w kultowym Victoria & Albert Museum specjalizującym się w promocji designu czy regaty wioślarskie na Tamizie z udziałem załóg z uniwersytetów Bydgoszczy, Oksfordu i Cambridge.

Rok Polski zainauguruje 30 maja impreza promocyjna na Trafalgar Square, jednym z najbardziej uczęszczanych placów Londynu. Wcześniej - w połowie marca - otwarta zostanie wystawa "Brytyjski symbolizm i polski modernizm" w galerii Tate Britain, na której prezentowane będą

obrazy twórców z przełomu XIX i XX wieku, m.in. Mehoffera, Malczewskiego, Wyspiańskiego, Wojtkiewicza, Pankiewicza, ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie, MN w Krakowie i MN w Poznaniu.

Renomowane galerie Londynu, Oksfordu, Liverpoolu, Birmingham, Norwich i Belfastu pokażą prace najważniejszych polskich artystów współczesnych, m.in. Mirosława Bałki, Pawła Althamera, Roberta Kuśmirowskiego, Moniki Sosnowskiej czy Gośki Macugi, polskiej artystki nominowanej w 2008 roku do prestiżowej nagrody Turnera. W Royal Institute of British Architects w Londynie jesienią odbędzie się wystawa poświęcona polskiej architekturze XX i XXI wieku, a w Glasgow wystawa polskich neonów z lat 60. pt. "Neony zimnej wojny i socjalistyczny modernizm".

Ciekawie zapowiada się program teatralny: multimedialne widowisko Grzegorza Jarzyny "2007: Macbeth" w TR Warszawa otworzy w sierpniu festiwal w Edynburgu. Drugi spektakl Jarzyny: "4.48 Psychosis" wg sztuki brytyjskiej dramatopisarki Sarah Kane, który był wydarzeniem zeszłorocznego festiwalu w Edynburgu, grany będzie w londyńskim ośrodku sztuki awangardowej Barbican. Także w Londynie na festiwalu Watch This Space wystąpi offowy Teatr Biuro Podróży z Poznania, którego międzynarodowa kariera rozpoczęła się w 1996 w Edynburgu. Pokaże trzy spektakle: "Carmen funebre", "Pigs" oraz inscenizację szekspirowską przygotowaną wspólnie z National Theatre. Biuro Podróży pojawi się również na największym festiwalu Irlandii Północnej Belfast Festival, gdzie pokaże plenerowe widowisko "Kim jest ten człowiek we krwi?" według "Makbeta".

Polska muzyka współczesna będzie gościem specjalnym Sounds New Festival w Canterbury na przełomie marca i kwietnia. W programie znajdzie się m.in. monumentalne dzieło Krzysztofa Pendereckiego "Pasja według św. Łukasza" w wykonaniu Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Chóru Camerata Silesia oraz Warszawskiego Chóru Chłopięcego i Męskiego, a także koncerty muzyki polskiej: Szymanowskiego, Góreckiego, Lutosławskiego, Panufnika, z udziałem m.in. Olgi Pasiecznik i Kwartetu Śląskiego. W listopadzie Narodowa Orkiestra Symfoniczna wyruszy w objazd po Wielkiej Brytanii z utworami Chopina, Szymanowskiego i Góreckiego. Planowane są także recitale wybitnych polskich pianistów: Rafała Blechacza i Krystiana Zimmermana.

Czy kryzys i osłabienie złotówki nie przeszkodzą w realizacji planów? Na razie IAM nie wycofał się z żadnych projektów. Potoroczyn liczy, że niższe ceny reklamy i promocji pomogą zrekompensować straty na różnicach kursowych. Niższe mają być też koszty organizacyjne, m.in. honoraria. Prezentacje w ramach Roku Polskiego potrwają do 2010 roku.

Źródło: Gazeta Wyborcza



Temat: newsy 2007
Maleją nasze szanse na organizację Expo

Maciej Nowaczyk 2007-08-23, ostatnia aktualizacja 2007-08-23 12:44

Przed nami trzy najważniejsze miesiące walki o tzw. małe Expo. Tymczasem zaangażowanie minister spraw zagranicznych Anny Fotygi jest fikcją, a czekająca nas kampania wyborcza w kraju raczej nam zaszkodzi, niż pomoże. Na dodatek nasi konkurenci frontalnie zaatakowali. Dla Koreańczyków walka o Expo stała się sprawą narodową

O tym, kto dostanie wystawę, zadecydują delegaci BIE (Międzynarodowego Biura Wystaw) 27 listopada w Paryżu. Walkę wygra kandydat (oprócz Wrocławia i Josu jest jeszcze Tanger), który w ciągu tych trzech miesięcy najlepiej rozegra ją na polu dyplomatycznym. Kluczem do sukcesu będzie zaangażowanie się w tę walkę rządu.

Koreańczycy niezwykle wzięli sobie to do serca. Do działań tamtejszy rząd motywuje sam prezydent Roh Moo-hyun, który mocno przeżył niedawną porażkę z Soczi w walce o zimową olimpiadę. Zapowiedział on premierowi Han Duck-soo, że jeśli Korea przegra też Expo, ten pożegna się ze stanowiskiem. Ministrowie jeżdżą więc po całym świecie i przekonują członków Międzynarodowego Biura Wystaw do głosowania na Josu.

Ostatnio odwiedzili kilka krajów afrykańskich, którym w prezencie przywieźli nowe karetki pogotowia i wyposażenie dla szpitali za kilkaset tysięcy dolarów.

Na Karaibach złożyli zaś obietnicę, że biura podróży, które w Korei są w większości państwowe, będą zachęcać głównie do wakacji na wyspach karaibskich. Biedniejszym państwom azjatyckim obiecali natomiast mnóstwo programów pomocowych, wymiany studenckie i tańsze akademiki.

Duże wrażenie na komisji weryfikacyjnej BIE, która sprawdzała stan przygotowań, zrobiło też powitanie zgotowane w Josu. Na ulicach na cześć delegatów wiwatowało kilkadziesiąt tysięcy machających chorągiewkami mieszkańców. A dzień, w którym komisja przyjechała, decyzją rządu był wolny od pracy.

Nie rezygnuje też Tanger. Marokańczyków promuje Hicham El Guerrouj, ikona światowej lekkiej atletyki. El Guerrouj zaangażował się tak dalece, że na lobbingowe podróże po świecie jeździ nawet za własne pieniądze.

Ale najistotniejszy dla starań Maroka może być fakt , że królowi tego kraju, Muhammadowi VI, na decydujące momenty kampanii udało się stworzyć piekielnie mocną dyplomatyczną koalicję. Na jej czele stoją Francja i Hiszpania, kraje, o poparcie których tak mocno walczyliśmy, kreując Expo we Wrocławiu jako imprezę Unii Europejskiej. Dzięki tej koalicji król Muhammad VI może liczyć na głosy większości krajów hiszpańskojęzycznych i państw powiązanych z Francją. A tych w BIE zasiada bardzo wiele.

Maroko może też liczyć na głosy delegatów z krajów islamskich. Przekonali się o tym wojewoda dolnośląski Krzysztof Grzelczyk i wiceprezydent Wrocławia Jarosław Obremski, którzy pojechali przekonywać polityków Jemenu do poparcia Wrocławia, ale wrócili z pustymi rękami. Delegacja Tangeru była tam pierwsza.

A jak przy tych działaniach wygląda zaangażowanie naszego rządu?

Ostatnimi sukcesami było niewątpliwie uzyskanie poparcia dla Wrocławia Hansa-Gerta PĂśtteringa, przewodniczącego Parlamentu Europejskiego, i JosĂŠ Manuela Barroso, szefa Komisji Europejskiej. Było to jednak już dość dawno. Raczej niewielkie znaczenie mogą mieć w tej fazie zmagań obie udane paryskie prezentacje Wrocławia, a także dobre przyjęcie misji weryfikacyjnej BIE, która sprawdziła nasz stan przygotowań. Te zwycięstwa mogą okazać się pyrrusowe, bo w walce o Expo najważniejsza jest dyplomacja. Tymczasem zaangażowanie w sprawę Expo minister spraw zagranicznych Anny Fotygi jest w tej chwili właściwie zerowe. Szefowa polskiej dyplomacji po prostu pomija temat. W ministerstwie zajmują się nim urzędnicy niższego szczebla. Dlaczego? - Pani minister ma znacznie ważniejsze rzeczy na głowie. Stosunki z Niemcami, bezpieczeństwo energetyczne kraju, negocjacje w sprawie tarczy antyrakietowej z USA - powiedział mi Krzysztof Olendzki, pełnomocnik rządu ds. Expo 2012.

Większe zaangażowanie wykazuje Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego i trudno się temu dziwić, bo na jego czele stoi szef komitetu organizacyjnego Expo 2012 i wrocławski poseł Kazimierz Michał Ujazdowski. Bez zaangażowania Anny Fotygi jednak wiele nie zdziała.

Wpływ na bierność rządu ma też niewątpliwie zbliżająca się kampania wyborcza. Zakończy się mniej więcej miesiąc przed głosowaniem w Paryżu. Politycy koalicji i opozycji, z którymi rozmawiałem, otwarcie przyznają, że w czasie kampanii Expo spadnie na dalszy plan. Nikogo, poza garstką oddanych sprawie (Ujazdowski, kilku jego współpracowników oraz urzędników z wrocławskiego ratusza), nie będzie interesowało. Liczyć będą się tylko wyniki wyborów.

Podejrzewam, że w najważniejszym momencie batalii Wrocław, podobnie jak w 2002 roku, może zostać sam. Przypomnę, że wtedy bez pomocy rządu zdobyliśmy dwa głosy z 88.

Źródło: Gazeta Wyborcza Wrocław

http://miasta.gazeta.pl/wroclaw/1,35751,4426306.html



Temat: Strategia promocji województwa
wiadomość z dnia 2006-03-06

Świętokrzyskie na podbój Berlina

Nasz region gościem honorowym największych targów turystycznych na świecie

Udział w berlińskich targach ITB oraz zorganizowanie "I Giełdy Turystycznej - Odlotowe Wakacje", to najnowsze pomysły Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego związane z promocją naszego regionu zarówno w kraju, jak i zagranicą.

Na berlińskich targach ITB, które odbędą się w dniach od 8 do 12 marca, województwo świętokrzyskie zaprezentuje się wraz z województwem łódzkim. A wszystko za sprawą zdobycia statusu regionu partnerskiego.
- Dla naszego regionu to ogromna szansa na skuteczną promocję, ale też poważne wyzwanie, także organizacyjne, biorąc pod uwagę fakt, że znacznie uboższe Świętokrzyskie, pokaże się u boku zasobniejszego, również pod względem liczby podmiotów gospodarczych żyjących z turystyki, regionu łódzkiego. Przyznanie nam statusu regionu partnerskiego było dla nas ogromnym zaskoczeniem, głównie z uwagi na to, że mieliśmy dwóch poważnych konkurentów - województwa pomorskie i zachodniopomorskie - mówi Małgorzata Wilk-Grzywna, dyrektor biura Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego.
Do dyspozycji obu polskich województw organizatorzy targów pozostawili scenę, na jakiej będą występować artyści z obu regionów. Województwo świętokrzyskie wykorzysta tę możliwość, prezentując niezwykle barwną i rytmiczną choreografię młodzieżowego zespołu "Trzpioty" oraz Kieleckiego Teatru Tańca, który na ITB zaprezentuje się w tańcu do utworów Czesława Niemena.
Świętokrzyskie będzie także zachęcać Niemców do odwiedzin poprzez swoją regionalną kuchnię. Nie zabraknie sztandarowych świętokrzyskich produktów: między innymi majonezu kieleckiego z WSP Społem Kielce, wędlin czy też piwa browarów Belgia. Swoje "pięć minut" na scenie będą miały także uzdrowiska w Busku Zdroju i Solcu Zdroju, oferujące leczniczą wodę, a także wypoczynek w tutejszych sanatoriach.
- Dużą wagę przykładamy do konferencji prasowej, zorganizowanej dla niemieckich dziennikarzy. Na pokazanie specyfiki naszego regionu mamy dziesięć minut. Aby w tym czasie nie zanudzić dziennikarzy, przygotowaliśmy profesjonalną prezentację multimedialną "Świętokrzyskie z lotu ptaka". Bardzo nam zależy, by wypaść jak najlepiej, gdyż to właśnie niemieckich turystów z roku na rok odwiedza nas coraz więcej - mówi Jacek Kowalczyk, członek Zarządu Województwa Świętokrzyskiego.
Kolejny pomysł na promocję naszego regionu, tym razem wśród rodzimych turystów, to "I Giełda Turystyczna - Odlotowe Wakacje", która odbędzie się w dniach 11-12 marca 2006 roku w Wojewódzkim Domu Kultury w Kielcach. Podczas giełdy zaprezentują swą ofertę regionalne biura podróży i gospodarstwa agroturystyczne, jakie na tę okazję szykują mnóstwo promocji.

/mati/

http://www.echo-dnia.com.pl/?news=27790&mutacja=1&dzial=3




Temat: XVII Gliwickie Spotkania Teatralne
O spox! Tak blisko mnie! No to się wybiorę - może przy okazji zrobimy spota w Gliwicach?

Tu macie program:

XVII Gliwickie Spotkania Teatralne
5-14 maja 2006

PROGRAM:

Scena GTM:

* 5 maja (piątek), godz. 19.00 - Arkadiusz Jakubik: Kalina - Teatr Off / Teatr Rampa z Warszawy
* 6 maja (sobota), godz. 17.00 i 20.00 - Vedrana Rudan: Ucho, gardło, nóż - Teatr Polonia z Warszawy
* 7 maja (niedziela), godz. 19.00 - Eugéne Labiche: Słomkowy kapelusz - Teatr Powszechny z Warszawy
* 8 maja (poniedziałek), godz. 19.00 - Pierre-Olivier Scotto, Martine Feldmann: Piękna pamięć - Teatr Scena Prezentacje z Warszawy
* 9 maja (wtorek), godz. 19.00 - Roman Brandstaetter: Ja jestem Żyd z WESELA - Narodowy Stary Teatr z Krakowa
* 10 maja (środa), godz. 19.00 - Carlo Goldoni: Sługa dwóch panów - Teatr Studio z Warszawy
* 11 maja (czwartek), godz. 19.00 - Stanisław Ignacy Witkiewicz: ...Córka Fizdejki - Teatr im. J. Szaniawskiego z Wałbrzycha
* 12 maja (piątek), godz. 19.00 - Andrzej Saramonowicz: Testosteron - Teatr Montownia z Warszawy
* 13 maja (sobota), godz. 19.00 - Wiliam Shakespeare: Henryk IV - Scena Inicjatyw Artystycznych OW ZASP

Suplement wyjazdowy XVII Gliwickich Spotkań Teatralnych - scena Wrocławskiego Teatru Współczesnego:

* 14 maja (niedziela), godz. 19.00 - Sarah Kane: Oczyszczeni - Wrocławski Teatr Współczesny, Teatr Rozmaitości z Warszawy, Teatr Polski z Poznania

Scena Szapito, park Chopina:

* 5 maja (piątek), godz. 21.30 - Miasto Mania - Teatr Nowy z Pragi / Fabryka Trzciny z Warszawy
* 6 maja (sobota), godz. 17.00 - MDM - Stowarzyszenie Kejos The-at-er
* 7 maja (niedziela), godz. 21.30 - Era Wodnika - produkcja niezależna
* 8 maja (poniedziałek), godz. 22.00 - Primary Symptoms of Name Loss - Teatr Novogo Fronta z Pragi
* 9 maja (wtorek), godz. 22.00 - Zatměni - Teatr Continuo z Malovic

Spektakle plenerowe:

* 12 maja (piątek), godz. 22.00, plac Krakowski - Tsunami - Gliwicki Teatr Muzyczny / Teatr Banialuka z Bielska-Białej / Stowarzyszenie Apart z Katowic
* 13 maja (sobota), godz. 22.00, plac Krakowski - Świniopolis - Teatr Biuro Podróży z Poznania
* 14 maja (niedziela), godz. 16.00, Rynek - Parada śmiesznych twarzy - Teatr Porywacze Ciał z Poznania

XVII Gliwickim Spotkaniom Teatralnym towarzyszy wystawa scenografii z czeskiego Teatru DRAK (w foyer GTM).

REZERWACJA:

KARNETÓW w cenie 400 zł od osoby:

* Impresariat GTM

Gliwice, Rynek 18
tel. 032 231 88 13
e-mail: impresariat@teatr.gliwice.pl

BILETÓW:

* Biuro Obsługi Widzów i Promocji Teatru

(czynne od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 - 16.00)
tel. 032 230 49 68, fax 032 301 51 93
e-mail: bow@teatr.gliwice.pl

SPRZEDAŻ KARNETÓW i BILETÓW:

* Kasa biletowa GTM

Gliwice, ul. Nowy Świat 55
(czynna od wtorku do soboty w godz. 9.00 - 19.00, w niedziele, poniedziałki i święta – 2 godziny przed spektaklem)
tel. 032 232 13 39

* Kasa Kina "AMOK"

Gliwice, ul. Wyszyńskiego 5
tel. 032 231 56 99



Temat: Festiwal Dialogu Czterech Kultur
4 kultury - dziesiątki atrakcji

17.08.2006

Występ Sophie Solomon na łódzkim festiwalu oczekiwany jest z dużym zainteresowaniem

Niespełna dwa tygodnie pozostały do rozpoczęcia V Festiwalu Dialogu Czterech Kultur, który potrwa w Łodzi od 1 do 10 września. Zamierzeniem i ambicją organizatorów jest utrzymanie wysokiego poziomu festiwalowych wydarzeń, przede wszystkim tych, które znajdą się w programie głównym.

Począwszy od trzeciego festiwalu, prezentacje artystyczne, a bywa ich zwykle kilkadziesiąt, umieszczane są poza programem głównym, także w programie Łódź - Festiwal!, i wśród imprez towarzyszących, co pozwala zaistnieć szczególnie twórcom młodym i mało znanym.

W tegorocznej edycji będzie wiele interesujących i spektakularnych wydarzeń. Po raz pierwszy Łódź gościć będzie słynny rosyjski Teatr na Tagance, który zaprezentuje spektakl "Wysocki".

Z Izraela przyjedzie nie mniej znany w świecie Teatr Khan, polską sztukę teatru reprezentować będzie zaś założony przez Pawła Szkotaka, znany na świecie, uhonorowany wieloma nagrodami na zagranicznych festiwalach Teatr Biuro Podróży z Poznania oraz łódzki Teatr im. Jaracza i Nowy.

W dziedzinie muzyki poważnej na szczególną uwagę zasługuje kompozytorski koncert Sofii Gubaiduliny, najlepiej chyba współcześnie znanej w świecie rosyjskiej twórczyni muzyki. Jej kompozycje grać będzie ceniona i znana łodzianom Orkiestra AUKSO pod batutą Marka Mosia. Ważnym koncertem będzie również występ Rafała Zambrzyckiego-Payne, który z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina wykona Koncert skrzypcowy d-moll Arama Chaczaturiana.

Drugiego dnia festiwalu przewidziano plenerowe wystawienie "Halki" Moniuszki. Spektakl w wykonaniu artystów łódzkiego Teatru Wielkiego zaprezentowany zostanie na placu Dąbrowskiego.

Kilka koncertów i widowisk zagości w Manufakturze. Jednym z nich będzie "Zaczarowane miasto", pokazane na inaugurację, 1 września. W tym samym miejscu koncertować będą m.in. Sophie Solomon, Mediengruppe Telekommander, Cool Kids of Death, Power of Trinity, Renata Przemyk, zespół Raz, Dwa Trzy. Wart uwagi jest również koncert "Etniczne brzmienie czterech kultur" - wielogodzinna impreza multimedialna z udziałem Farlanders (Rosja), Kapeli ze wsi Warszawa i Niny Stiller (Polska) oraz Polkaholix (Niemcy), którą wyreżyseruje Piotr Trzaskalski, twórca m.in. filmu "Edi".

Na zakończenie festiwalu zaplanowano koncert, w którym wystąpią: Tomasz Bielski Quartet i Krzysztof Ścierański Group oraz prapremierę "Balu w operze" z muzyką Zygmunta Krauzego, w reżyserii Tomasza Koniny.

Festiwal dopracował się już swoich oryginalnych cyklów imprez, takich jak trwający cały rok projekt Wieża Babel, w który zaangażowana jest młodzież gimnazjalna i licealna, czy organizowany przez poetów i pisarzy w klubie Jazzga Salon literacko-muzyczny.

Ciekawie zapowiada się projekt nazwany Kino rosyjskie okresu niemego: "Czy prawda czasu, czy prawda ekranu?", w którym prezentowane będą propagandowe filmy rosyjskie. Do wszystkich projekcji na pianinie grać będzie Aleksandra Kędra.

Jak co roku, wydarzeniom artystycznym towarzyszyć będą dyskusje i sympozja naukowe, wystawy plastyczne, happeningi i parady uliczne. Zatem do zobaczenia w Łodzi.


Występ Sophie Solomon na łódzkim festiwalu oczekiwany jest z dużym zainteresowaniem

(l) - Dziennik Łódzki

Marta dnia Wto 15:56, 07 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz



Temat: Festiwal Dialogu Czterech Kultur
Konfrontacja zamiast dialogu

4.09.2006

Zespół Cool Kids of Death, który występował podczas sobotniego koncertu w łódzkiej Manufakturze jako gość V Festiwalu Dialogu Czterech Kultur, swego koncertu nie będzie dobrze wspominał...
Skromny spektakl 'The Town of the Little People' w wykonaniu The Jerusalem Khan Theatre widzowie nagrodzili wielkimi brawami

Muzycy, którzy zachęcili publiczność do podejścia pod scenę (barierka ochronna była ustawiona w znacznej odległości od sceny), nie przewidzieli, że fani zechcą tak zrobić. Kiedy na estradzie pojawili się pierwsi nieoczekiwani goście, zareagowali ochroniarze, którzy mało delikatnie usunęli nadpobudliwych uczestników koncertu.

Dwie opinie o zamieszaniu

- Nie mogliśmy dopuścić do totalnego zamieszania, a wszystko w tym kierunku zmierzało - mówi Paweł Ostrowski, jeden z producentów festiwalu. - Jesteśmy odpowiedzialni za bezpieczeństwo zespołu i publiczności, dlatego musieliśmy uspokoić sytuację. Jestem zdumiony, że muzycy, zamiast próbować załagodzić sprawę, dolewali jeszcze oliwy do ognia, pomagając niektórym widzom dostać się na estradę i wykrzykując pod adresem ochroniarzy, że każdy z nich to Rutkowski.

Tymczasem Paweł Bulski z Chaos Management Group, który reprezentuje zespół, utrzymuje, że to organizatorzy źle przygotowali koncert rockowy.

- Dwa, trzy tysiące ludzi nie miało gdzie poskakać. Barierka oddzielająca widzów od sceny powinna być ustawiona tuż pod sceną - mówi.

- Ludzie na rockowych koncertach bawią się blisko występujących, więc zespół zaprosił ich, żeby przeszli za barierkę i skakali tuż przy scenie. Wtedy brutalnie wkroczyli ochroniarze.

Argument, że można było odstąpić od obyczaju i nie pokonywać barierki nie przekonuje Bulskiego, podobnie jak informacja, że rynek Manufaktury jest w stanie pomieścić kilkanaście tysięcy osób, więc dwa czy trzy tysiące z pewnością miejsca miały sporo. - Pan jest nastawiony i dzwoni do mnie z gotową już tezą - powiedział menedżer reporterowi "Dziennika Łódzkiego".

Zdaniem Pawła Ostowskiego, zespół powinien uszanować zastany podział na estradę i widownię, a ochrona reagowała tak, jak na całym świecie jest to przyjęte w podobnych sytuacjach. - To jest festiwal dialogu kultur, o czym nasz gość - zespół Cool Kids of Death - najwyraźniej zapomniał - ubolewa Ostrowski.

Gdzie indziej było kulturalnie i ciekawie

Na szczęście podobny incydent nie zdarzył się na żadnej z pozostałych imprez festiwalu. Dużym zainteresowaniem cieszył się spektakl The Jerusalem Khan Theatre - "The Town of the Little People", w reżyserii Ofira Henig.

Skromne przedstawienie opowiadało o tym, czym Żydzi żyją pod każdą szerokością geograficzną: o wielkiej wartości, jaką jest naród ze wszystkimi jego mądrościami i ułomnościami.

Bardzo interesująco wypadła improwizacja baletowa japońskiego teatru tańca Butoh, w wykonaniu Naoko Maeshiby, której towarzyszył polski zespół muzyczny Kinior&Makaruk.

Po południu w katedrze św. Aleksandra Newskiego występował Metropolitalny Chór Warszawski, natomiast wieczorem na Rynku Starego Miasta Teatr Biuro Podróży zaprezentował spektakl "Kim jest ten człowiek we krwi". To przedstawienie będzie można obejrzeć również dziś, na Rynku, o godz. 21.

Twórca festiwalu nagrodzony

Wczoraj na ręce Barbary Knychalskiej została wręczona nagroda przyznana Witoldowi Knychalskiemu, twórcy festiwalu. Kapituła Nagrody im. Władysława Orkana, powołana przez Instytut Władysława Orkana, afiliowany przy Fundacji im. K. E. Lewakowskiego, przyznała Witoldowi Knychalskiemu nagrodę pierwszego stopnia "za stworzenie platformy nieskrępowanej prezentacji idei współpracy międzykulturowej podczas Festiwalu Dialogu Czterech Kultur (polskiej, żydowskiej, rosyjskiej i niemieckiej), za stworzenie marki nowoczesnej imprezy ekumenicznej w Polsce, za inspirujące plany współpracy międzynarodowej w założonej Fundacji Łódź Ziemia Przyszłości".



Skromny spektakl "The Town of the Little People" w wykonaniu The Jerusalem Khan Theatre widzowie nagrodzili wielkimi brawami

Michał Lenarciński - Dziennik Łódzki

Marta dnia Wto 16:42, 07 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz



Temat: [Wrocław] Kulinarna Stolica Polski
Wrocław - Kulinarna Stolica Polski



Program marketingowy - Miasto ze Smakiem

Dlaczego Wrocław:

współcześni mieszkańcy miasta wywodzą się z terenów całej Polski i dawnych Kresów, reprezentują więc różne kuchnie regionalne, które stanowią o bogactwie Polskiej Kuchni,
Wrocław jest stolicą regionu, w który osiedlili się Polscy repatrianci z terenów Bośni, Rumuni, Francji, Rosji kultywujący tradycje kulinarne Kuchni Staropolskiej,
Wrocław Miasto Spotkań - synonim otwartości i polskiej gościnności, częścią większości spotkań jest dobra kuchni,
Historyczna wielokulturowość Wrocławia stworzyła w mieście kuchnię niezwykle urozmaiconą z elementami kuchni: niemieckiej, czeskiej, francuskiej, polskiej, żydowskiej.
ilość, jakość i różnorodność restauracji wrocławskich pozwala na stworzenie atrakcyjnego produktu turystycznego,
Cel programu:

promocja Wrocławia jako miasta kultywującego tradycje kulinarne miasta i wspierającego nowe kulinarne trendy,
promocja oferty kulinarnej wrocławskich restauracji i hoteli,
promocja tradycyjnej i współczesnej kuchni polskiej,
promocja polskich produktów rolnych.
Przewidywane efekty:

większa ilość turystów krajowych i zagranicznych odwiedzających Wrocław,
podniesienie jakości i różnorodności usług gastronomicznych w mieście,
promocja Dolnego Śląska jako "Kulinarnych Wrót Polski"
wsparcie innych działań promujących Wrocław.
Planowane działania promocyjne w 2007 roku

lp Nazwa imprezy Termin i miejsce Opis projektu
1 Podróże ze smakiem Wybrane restauracje i hotele wrocławskie, plenery.
Maj - Czerwiec Prezentacja kuchni, kultury i oferty turystycznej: Chorwacji, Francji, Grecji, Włoch.
Partnerami projektu są: organizacje kulinarne, narodowe ośrodki promocji, ambasady.
2 Biesiada Wrocławska Wybrane restauracje i hotele wrocławskie, plenery.
Czerwiec Prezentacja dawnej i współczesnej kuchni wrocławskiej, konkurs kulinarny "Wrocławski Kucharz Roku"
3 Finał Mistrzostw Polski w Grillowaniu Wyspa Słodowa lipiec Uczestniczy 20 zespołów wyłonionych w eliminacjach w Międzyzdrojach, Rawiczu, Polanicy, Gdyni
4 Festiwal Kuchni Polskiej Rynek, sierpień Prezentacja i degustacja kuchni z 8 "kulinarnych regionów polski". Festiwal Świetego Wawrzyńca patrona Kucharzy
5 Mistrzostwa Polski w Potrawach z Ziemniaków – Kartofel Party Plac Solny, wrzesień
6 Mistrzostwa Polski Rzeźbieniu w Owocach Ogród Botaniczny, sierpień Uczestniczą zawodowi kucharze i cukiernicy

Realizatorzy projektu

1. Biuro Promocji Miasta,
2. Sudety IT – Status,
3. Fundacja Promocji Polskiej Żywności,
4. Dolnośląska Loża Smaku,
5. Ogólnopolskie organizacje i stowarzyszenia kucharskie oraz instytucje zajmujące się promocją zdrowej żywności.

Autor projektu:

Janusz Stańczyk
58-58 Szklarska Poręba, ul.Turystyczna 26, tel.0 75 717 29 39,
fax.0 75 717 28 38, e-mail: janusz.stanczyk@dobrysmak.pl,
http://www.dobrysmak.pl



Temat: III Ogólnopol. Konk. Kolęd i Pastorałek w Chełmnie 26 I 2008
R E G U L A M I N

1.Organizatorzy:
Parafia św. Józefa w Chełmnie
Chór mieszany Collegium Cantorum w Chełmnie
Stowarzyszenie Przyjaciół Chóru Collegium Cantorum w Chełmnie

2.Cele festiwalu:
Prezentacja dorobku artystycznego chórów i zespołów wokalnych.
Pobudzanie zainteresowań muzyką chóralną.
Upowszechnianie wśród społeczeństwa wartościowych artystycznie kolęd i pastorałek.
Konfrontacja osiągnięć, wymiana doświadczeń i nawiązanie współpracy pomiędzy chórami.
Doskonalenie poziomu wykonawczego amatorskich zespołów chóralnych.

3.Termin i miejsce:
III Ogólnopolski Konkurs Kolęd i Pastorałek w Chełmnie odbędzie się
w dniu 26.01.2008 r. w kościele pw. św. Józefa w Chełmnie.

4.Warunki zgłoszenia i uczestnictwa:
W konkursie mogą brać udział wyłącznie chóry amatorskie w jednej z sześciu kategorii:
zespoły wokalno – instrumentalne
chóry jednorodne
chóry mieszane
chóry kameralne
chóry parafialne
chóry akademickie

Chóry prezentują program konkursowy kolęd polskich i obcych - minimum 3 utwory w dowolnym układzie i opracowaniu. Łączny czas prezentacji programu nie może przekroczyć 15 minut.
Repertuar zgłoszony na konkurs nie może być zmieniony.
O zakwalifikowaniu zespołu do konkursu decydować będzie komisja artystyczna na podstawie przesłanej płyty CD zawierającej minimum 3 utwory nagrane w ciągu 2 lat i oceny dotychczasowych osiągnięć artystycznych.
Czytelnie wypełnioną kartę zgłoszeniową wraz z załącznikami należy przesłać do 13.12.2007 roku (decyduje data stempla pocztowego) w przypadku rezygnacji chóru z udziału w konkursie opłata akredytacyjna nie podlega zwrotowi.
Chór zostanie powiadomiony o decyzji komisji artystycznej do 18.12.2007.
Chóry zakwalifikowane otrzymają partytury kolęd do wspólnego wykonania podczas uroczystej Mszy Świętej.
Do 29.12.2007 należy wpłacić na konto organizatorów kwotę 250 PLN stanowiącą opłatę akredytacyjną (wysokość opłaty jest stała dla wszystkich zespołów).
Opłata za uczestnictwo 1 osoby wynosi 10 PLN (obiad, napoje).
Organizatorzy nie zwracają kosztów podróży.
Zespoły z miejscowości położonych ponad 200 km od Chełmna mogą skorzystać z odpłatnego noclegu (25-26 stycznia i/lub 26-27 stycznia).
Za nagrania radiowe i telewizyjne zrealizowane podczas III OKKiP chóry i dyrygenci nie otrzymują wynagrodzenia.

5.Jury:
Jury będzie oceniać prezentacje programów konkursowych stosując skalę punktową.
Zdobywca Grand Prix otrzyma nagrodę 1.500 PLN.
Przewiduje się również nagrodę dla Najlepszego Dyrygenta Konkursu.
Nagrody przyznawane będą według uzyskanej punktacji:
I miejsce - 91-100 punktów – złoty dyplom
II miejsce - 81-90 punktów – srebrny dyplom
III miejsce - 71-80 punktów – brązowy dyplom
Jury zastrzega sobie prawo do innego podziału punktów.
Jurorzy mogą przyznawać także nagrody specjalne oraz wyróżnienia.
Werdykt jury jest ostateczny i nie przysługuje od niego odwołanie.
Niezależnie od zdobytej punktacji wszystkie chóry otrzymają dyplomy uczestnictwa w konkursie.
Kryteria oceny:
intonacja
emisja głosu, dykcja
interpretacja
dobór repertuaru
walory brzmieniowe
poziom artystyczny
ogólny wyraz artystyczny

6.Postanowienia ogólne:
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmian w regulaminie.
Nadesłanie zgłoszenia jest równoznaczne z przyjęciem warunków niniejszego Regulaminu.
Chórzyści występujący w czasie konkursu mogą śpiewać tylko w jednym chórze.
Rezygnacja z udziału w konkursie oraz wszystkie zmiany dotyczące liczby członków zespołu, powinny być zgłoszone do Biura konkursu najpóźniej do 12.01.2008
Organizatorzy zapewniają:
opiekunów - pilotów dla każdego zespołu
całodniową, oddzielną salę dla każdego chóru (garderoba, rozśpiewanie)
miejsce parkingowe dla autokarów

7.Kontakt z organizatorami:
Dyrektor artystyczny konkursu
Michał Rajewski
ul. Powstańców Wielkopolskich 10/1
86-200 Chełmno
e-mail: michal-baryton@wp.pl
tel. kom. 0 663 802 034
Dyrektor organizacyjny konkursu
Danuta Ostałowska
tel. kom.505 652 189

Karta zgłoszenia do pobrania na stronie
www.collegiumcantorum.bnx.pl w zakładce III Ogólnopolski Konkurs Kolęd i Pastorałek.

zapraszam gorąco i pozdrawiam



Temat: Wirtualny lot nad miastem


Nowy program komputerowy umożliwia odbycie fascynującej podróży przez Wiedeń
To prawdziwy przełom – uważają autorzy – teraz można już tanim kosztem wybrać się na wycieczkę do sztucznego świata.
Nad wiedeńską ulicą Graben dzieje się coś niesłychanego: sylwetka człowieka ze skrzydłami Ikara rzuca się z wysokości wywołującej zawrót głowy do nurkowego lotu w kierunku tego wspaniałego pasażu. Zebranym w okolicznych kawiarniach turystom na widok tego brawurowego manewru spadłaby chyba śmietanka z kawy – gdyby oczywiście straceniec miał jakąkolwiek publiczność. Jednak przepiękny Wiedeń ze swoimi wspaniałymi tynkami i stiukami jest tylko komputerową iluzją stworzoną przez grafików.

Wiedeń, Austria

Natomiast Ikar ze skrzydłami z niebieskiej pianki jest postacią całkiem realną. Okazuje się nim blady młody mężczyzna w okularach i z długimi włosami. To 27-letni dyplomowany informatyk Stefan Hampel. Wraz z austriackim medioznawcą Aloisem Kozarem stworzył wirtualną wycieczkę po Wiedniu.

Z miłością do szczegółu Kozar odtworzył na komputerze trójwymiarowy obraz swojego rodzinnego miasta. Rozpoznać można nawet reklamę na froncie domu przy Stephansplatz. Hampel pracuje właśnie nad tak zwanym wizualnym systemem "trackingu". Z wielką dokładnością system ten synchronizuje każde uderzenie skrzydeł z kolejnym przesunięciem się lecącego człowieka na tle wiedeńskiej starówki. W ten sposób program pozwala na błyskawiczne loty przez wąwozy metropolii, ale także kontemplacyjne przebywanie na wysokości, na przykład na szczycie Opery Państwowej.

Za pomocą tego skrzydlatego spektaklu partner Hampela chce w najbliższym czasie zapewnić mieszkańcom austriackiej stolicy oraz turystom wspaniałą zabawę. Sam Hampel, absolwent Politechniki Berlińskiej, rozmyśla już w zupełnie innych kategoriach. Dla niego to oprogramowanie jest prototypem, dzięki któremu możliwe staną się wreszcie tanie wycieczki do wirtualnych światów. Cyberprzestrzeń będzie otwarta dla każdego.

Jego mentorem jest Henrich Godbersen, profesor informatyki z Berlina. Od lat zajmuje się rozwojem wirtualnej rzeczywistości (od czego wyrosła mu szara broda). Myśl o wirtualnych światach równoległych przez długi czas interesowała tylko komputerowych fanów, obśmiewanych przez innych. W pamięci pozostały obrazy dziwnych postaci w hełmach, kulejących po ekranie. Czy można z tego zrobić masowy ruch?

- Przeżywamy obecnie zmianę paradygmatu w dziedzinie trójwymiarowych wizualizacji – zapewnia z rozmarzeniem Godbersen. Będący obecnie na ustach wszystkich wirtualny świat "Second Life" jest dla niego jedynie wskazówką, świadczącą o zwycięskim pochodzie trójwymiarowych prezentacji.

Już od dawna wielkie koncerny sprawdzają najpierw na komputerze na przykład funkcjonalność całych procesów produkcyjnych. I robią to w najdrobniejszych szczegółach. Czy wózek widłowy rzeczywiście przejedzie przez bramę hali? Ale jest pewien problem. – Możliwości są nieograniczone, ale zawsze kosztuje to mnóstwo pieniędzy – skarży się Godbersen.

Ale teraz mistrz i jego adept sądzą, że dokonali przełomu. – Możemy już organizować tanim kosztem wycieczki do wirtualnych światów – zapewnia profesor.

Szanse powodzenia nie wyglądają źle. Popularność różnorodnych ego-shooterów bardzo pomogła w rozwoju oprogramowania i komputerów. Dziś niemal wszystkie komputery dysponują wysokiej jakości kartami graficznymi. W tworzeniu wirtualnych światów można więc sięgnąć po istniejące już elementy. Zdaniem berlińskich ekspertów od grafiki trójwymiarowej "minimalna instalacja" składa się z trzech ekranów, trzech projektorów wideo i jednego komputera.

Przy kosztach szacowanych na 10 do 15 tysięcy euro użytkownicy, których do tej pory nie było stać na trójwymiarowe symulacje, po raz pierwszy mieliby przyjemność wejść do wirtualnego świata. Godbersen ma na myśli przede wszystkim biura architektoniczne i inżynieryjne, planistów miejskich i krajobrazowych. Możliwe są także inne dziedziny zastosowania trójwymiarowych prezentacji. Kluby żeglarskie mogłyby używać programów wizualizacyjnych podczas transmisji trudnych do obserwacji regat. – Możemy dostarczyć produkt przygotowany zgodnie z potrzebami klientów– obiecuje Hampel.

Tymczasem takie projekty, jak sztuczny wycieczkowy przelot nad Wiedniem mają zademonstrować potencjał tanich wizualizacji komputerowych. Również Google Earth oferuje możliwość wirtualnego spaceru po dzielnicach obcych miast, "ale my potrafimy zrobić to bardziej elegancko" zapewnia Godbersen.

Lot przez miejskie wąwozy sprawia ponadto znacznie większą przyjemność niż dotychczasowe symulacje, dodaje ciepło profesor. – Jesteśmy wtedy tak blisko ptaków.



Temat: II edycja "Boogie Brain" w Szczecinie [17-18 lipc
II edycja Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego "Boogie Brain"

Miasto Szczecin po raz kolejny stanie się areną międzynarodowego, kulturotwórczego i nowatorskiego festiwalu o dużym "polu rażenia". Podczas drugiej edycji "Boogie Brain" usłyszymy m.in. takich artystów jak: Roy Ayers, Scratch Perverts, Jazzanova, Coki i Robert Owens.
Podczas imprezy, od 17 do 18 lipca na dwóch scenach - na terenie Parku Kasprowicza i Teatru Letniego zaprezentują się didżeje i live acty wyznaczający współczesne trendy światowej muzyki elektronicznej i rockowej alternatywy. W ciągu dwóch dni na ogromnej scenie Amfiteatru (Teatr Letni) usłyszymy dźwięki z pogranicza brzmień dubstep łączących w sobie energię londyńskiej ulicy i jamajskiego soundsystemu, futurystyczny, dancefloorowy jazz okraszony najlepszymi wokalizami, house z przemożnym wpływem muzyki funk i soul, broken beat/west london sound, organiczne, korzenne reggae oraz pionierów i legendy stylu drum'n'bass - jednego z najbardziej wpływowych muzycznych "wynalazków" z Wielkiej Brytanii, a także, co jest bezprecedensowym wydarzeniem w Polsce, Roya Ayers'a, inspirującego kilka generacji artystów.

Ayers to mistrz wibrafonu, absolutny kanon funku, soulu i r’n’b, inspiracja dla kilku generacji artystów, ojciec chrzestny acid jazzu, autor muzyki do filmów, nieocenione źródło sampli kradzionych na potęgę przez hiphopowców, w końcu - żyjąca legenda czarnej muzyki. Jego nieśmiertelny hit "Everybody Loves The Sunshine" to prawdopodobnie najczęściej samplowany na świecie utwór. Żeby nie szukać daleko, jego fragmenty znajdziemy i u Mary J Blige, i protegowanych 50 Centa. Garściami z jego twórczości czerpali A Tribe Called Quest, De La Soul i mnóstwo hiphopowych twórców odwołujących się do jazzowych korzeni.

W Szczecinie usłyszymy także ekipę mistrzów świata turntablizmu Scratch Perverts mającą na koncie dwa mistrzostwa świata w kategorii drużynowej federacji DMC oraz kilka w kategorii indywidualnej federacji DMC oraz ITF.

Więcej o artystach, którzy pojawią się na festiwalu "Boogie Brain" pod tym adresem.

Program festiwalu:

17.07.2009 (piątek) od godz. 20
SABBIA (ROS) & J. MAZURKIEWICZ LIVE
EASTWEST ROCKERS
ROBERT OWENS
INNER CITY DWELLERS
JAZZANOVA
SCRATCH PERVERTS

18.07.2009 (sobota) od godz. 14 do 19.30
PARK KASPROWICZA

MIEJSKI PIKNIK MUZYCZNY - prezentacja twórczości lokalnych didżejów, którzy przez całe popołudnie zapewnią odpowiednią dawkę dobrej zabawy.

18.07.2009 (sobota) od godz. 20
TEATR LETNI
ROBERT BUSHA FEAT. EVA NAVROT
TYMAŃSKI YASS ENSEMBLE
PROSUMER & MURAT TEPELI FEAT. ELIF BICER
ROY AYERS
DJ STORM & MC RAGE
COKI & SGT POKES

Oprócz działań stricte muzycznych, w ramach "Boogie Brain", realizowane będą projekty towarzyszące: koncert "Jazz na Betonowcu", społeczny projekt "Młodzi Aktywni / Active Minds" oraz sentymentalna podróż do fascynującego Szczecina lat 60. XX wieku w projekcie "Chłopcy z Sorrento".

Ceny biletów na II edycję Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego "Boogie Brain":

Karnet dwudniowy: 50 zł (do 16.06), 60 zł (do 16.07), 70 zł
Bilet na piątek 17.07: 30 zł (do 16.06), 40 zł (do 16.07), 50 zł
Bilet na sobotę 18.07: 30 zł (do 16.06), 40 zł (do 16.07), 50 zł

Bilety do nabycia od maja 2009 roku w punktach sprzedaży sieci Ticketpro, na stronie www.ticketpro.pl oraz w biurze festiwalowym przy ul. Bogusława 48 (Deptak) w Szczecinie.

jaram sie, taniutko i wakacje beda, na 75% jestem. szkoda ze jazzanova nie jest tego samego dnia co roy ;/




Temat: Edukacja europejska
Zjazd Polskich Szkolnych Klubów Europejskich
autor(ka): Ieva Grundsteine
2007-03-16
W dniach 10-13 maja 2007 roku w Warszawie Polska Fundacja imienia Roberta Schumana w ramach XIV Polskich Spotkań Europejskich organizuje Zjazd Polskich Szkolnych Klubów Europejskich. Termin zgłoszenia udziału mija 15 kwietnia 2007.

Zainteresowanie, jakim cieszyły się dwa poprzednie Zjazdy Klubów Europejskich było dowodem na to, że wśród Szkolnych Klubów Europejskich (SKE) istnieje duże zapotrzebowanie na udział w tego typu wydarzeniach. Głównym celem Zjazdu Polskich Szkolnych Klubów Europejskich jest stworzenie platformy, która umożliwi Szkolnym Klubom Europejskim z różnych zakątków Polski bezpośredni kontakt, wymianę doświadczeń i informacji, a także dyskusję na temat głównych aktywności oraz możliwości współpracy pomiędzy poszczególnymi Klubami.

Zjazd przeznaczony jest dla uczniów szkół średnich w wieku 16 – 19 lat, aktywnie działających w SKE oraz ich opiekunów (nauczycieli) z szkół ponadgimnazjalnych z całej Polski. W wydarzeniu weźmie udział 75 osób. Każda szkoła może delegować jednego ucznia oraz jednego nauczyciela z Klubu Europejskiego.

W programie Zjazdu znajdzie się cykl wykładów i warsztatów. Podczas zajęć największy nacisk zostanie położony na nawiązanie i utrwalenie kontaktów pomiędzy poszczególnymi Klubami. Warsztaty dla nauczycieli będą dotyczyły różnorodnych form działalności w SKE. Warsztaty dla uczniów będą poświęcone wielokulturowości i możliwościom, jakie daje młodym ludziom zjednoczona Europa. Poprowadzą je eksperci z dziedziny edukacji Europejskiej oraz pracownicy i wolontariusze Polskiej Fundacji im. Roberta Schumana. Ponieważ część warsztatów będzie prowadzona przez wolontariuszy z zagranicy, atutem, ale nie wymogiem, będzie znajomość języka angielskiego przez uczniów.

Punktem kulminacyjnym Zjazdu będzie wspólny udział w Paradzie Schumana, która odbędzie się 12 maja. Przed jej rozpoczęciem uczniowie z pomocą wolontariuszy przygotują i udekorują lawetę, na której przejadą ulicami Warszawy w trakcie Parady.

Okazją do częściowo nieformalnej wymiany doświadczeń na temat pracy SKE będzie „Wieczór Europejski”, podczas którego wolontariusze zagraniczni nauczą uczestnikom tańce i zabawy narodowe, reprezentujące różnorodne kultury europejskie. W związku z organizacją Wieczoru prosimy każdą ze szkół o przygotowanie drobnego poczęstunku reprezentatywnego dla własnego regionu lub państwa europejskiego.

Udział w Zjeździe jest bezpłatny. Fundacja pokrywa koszty zakwaterowania i wyżywienia w trakcie Zjazdu. Nie zwracamy jednak kosztów podróży.

Zainteresowanych uczestnictwem w Zjeździe prosimy o odesłanie załączonego formularza zgłoszeniowego do dnia 15 kwietnia 2007 faksem (22 6297214) lub pocztą (na adres: Ieva Grundsteine, Polska Fundacja im. R. Schumana, Al. Ujazdowskie 37/5, 00-540 k.kaczmarek@schuman.org.pl Warszawa). Jednocześnie elektroniczną wersję zgłoszenia prosimy przesłać na adres: k.kaczmarek@schuman.org.pl.

Liczba miejsc jest ograniczona i będziemy preferować tych kandydatów, którzy zaprezentują najciekawsze inicjatywy realizowane w ramach SKE. Podczas samego Zjazdu będziemy zachęcać Szkolne Kluby Europejskie, by dokonały krótkiej 3-5 min. prezentacji tych inicjatyw, na przykład w postaci filmu lub wystawy.

Lista zakwalifikowanych uczestników oraz wszelkie szczegóły związane z uczestnictwem w konferencji (szczegółowa informacja dotycząca dojazdu, godziny rozpoczęcia itd.) zostaną zamieszczone na stronie internetowej Fundacji Schumana (www.schuman.org.pl) po 25 kwietnia.

W przypadku wysłania zgłoszenia prosimy o sprawdzenie czy Państwa delegacja została umieszczona na liście uczestników. Osoby nie zakwalifikowane ze względu na brak miejsc nie będą mogły wziąć udziału w Zjeździe.

Koordynator projektu:
Ieva Grundsteine

Współorganizatorami projektu są Fundacja Konrada Adenauera oraz Biuro Informacyjne Parlamentu Europejskiego w Polsce.




Temat: hej , mam pytanko
Hejka Ana.
jeśli chodzi o Twoje pytanie to:

Książeczki startowe i karty magnetyczne

a. Książeczka startowa i karta magnetyczna są dokumentami stwierdzającymi:

uprawnienia do startu w turniejach tanecznych (licencja)

posiadaną klasę taneczną

dane osobowe tancerza

przynależność organizacyjną

osiągnięte przez tancerza wyniki

b. Książeczki startowe i karty magnetyczne otrzymują wszyscy tancerze, którzy chca startować w turniejach tanecznych organizowanych w ramach PTT;

c. Książeczki startowe wystawia zainteresowanym Okręg PTT na pisemny wniosek członka wspierającego wraz ze zdjęciem oraz dowodem wniesienia opłaty do Okręgu PTT;

d. Karty magnetyczne wystawia zainteresowanym Zarząd Główny PTT na pisemny wniosek Zarządu Okręgu PTT wraz ze zdjęciem i dowodem wniesienia opłaty do ZG PTT;

e. Po pełnym wykorzystaniu rubryki „Udział w turniejach” kolejne książeczki wystawiane są odpłatnie;

f. Potwierdzenia uzyskania klasy tanecznej dokonuje w książeczce startowej Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej;

g. Poświadczenia o przynależności klubowej dokonuje w książeczce startowej tancerza macierzysty członek wspierający PTT (stowarzyszenie, szkoła tańca, klub itp.);

h. Przedłużenia terminu ważności książeczki startowej dokonuje Okręg PTT (po wniesieniu aktualnej opłaty członka zwyczajnego);

i. Poświadczenia startów w turniejach i zajmowanych miejsc dokonuje w książeczkach startowych Komisja Skrutacyjna oraz Biuro Organizacyjne Turnieju.

j. Dane o wynikach tancerza są po turnieju automatycznie zapisywane w Centralnej Bazie Danych PTT

TANCERZE TURNIEJOWI PTT .

1. Do udziału w turniejach tańca PTT uprawnieni są tylko amatorzy w znaczeniu definicji amatorstwa.

2. Amatorem jest ten, kto przez wykonywanie tańca sportowego nie uzyskuje korzyści materialnych.

3. Szczególnie traci status amatora ten, kto większość swoich dochodów czerpie w jakiejkolwiek formie z nauczania tańca albo z prezentacji tańca lub zdał egzamin kwalifikacyjny na nauczyciela tańca w organizacji zawodowej.

4. Nie traktuje się jako korzyści materialnych zwrotu kosztów podróży i pobytu, jak również innych wydatków poniesionych przez pary, związanych z ich udziałem w turniejach, obozach treningowych, pokazach tanecznych, a także nagród pieniężnych.

5. Prawo startu w turniejach tanecznych organizowanych przez PTT mają tylko członkowie:

· Polskiego Towarzystwa Tanecznego,

· organizacji tanecznych zrzeszonych w IDSF

· członkowie tych organizacji, z którymi PTT ma zawarte stosowne porozumienia w zakresie sportowej rywalizacji tanecznej

6. Każdy tancerz (członek zwyczajny PTT) zobowiązany jest do uiszczenia składki członka zwyczajnego PTT na dany rok oraz przekazania stosownych dokumentów Członkowi Wspierającemu, który zgłasza go do rywalizacji tanecznej organizowanej przez PTT oraz do Centralnej Bazy Danych PTT (CBD PTT), gdzie tancerz otrzymuje osobisty numer ID. Tancerz uczestniczący w rywalizacji w grupach sportowych zobowiązany jest do uiszczenia jednorazowej opłaty za wydanie karty magnetycznej, a tancerz uczestniczący w rywalizacji w grupach rekreacyjnych lub hobby zobowiązany jest do uiszczenia opłaty za książeczkę startową

7. Tancerz (para) bez przynależności do członka wspierającego PTT (szkoły tańca, klubu, osoby fizycznej lub prawnej) nie może brać udziału w turniejach tańca PTT. Członek wspierający musi posiadać opłaconą składkę członka wspierającego na dany rok kalendarzowy.

8. Tancerz (para) nie ma prawa do samodzielnego zgłaszania się na turnieje tańca PTT.

ZAKRES OBOWIĄZKÓW dla UŻYTKOWNIKÓW CBD PTT

ZAWODNIK zobowiązany jest do:

1) uiszczenia jednorazowej opłaty za wydanie karty magnetycznej oraz opłaty składki członka zwyczajnego PTT na dany rok, do 31 października danego roku na rok następny,

2) po uzyskaniu karty magnetycznej, członek zwyczajny PTT jest zobowiązany do sprawdzenia swoich danych osobowych, a w przypadku stwierdzenia niezgodności winien je zgłosić Członkowi Wspierającemu, którego reprezentuje,

3) zawodnik może zarejestrować się na turniej po okazaniu karty identyfikacyjnej.

Więcej informacji : http://www.dancelife.iidk.net/downloads/przepisy2006.htm#_Toc122871819
http://www.dancelife.iidk.net/downloads/D2_N_Uchwaly_ZG_2005_CBD.htm
[/b]



Temat: FASCYNACJE 2007



Podkarpackie Targi Ekskluzywnych i Ekstremalnych Hobby "FASCYNACJE 2007"

Serdecznie zapraszamy Państwa do udziału w nowym przedsięwzięciu realizowanym przez Międzynarodowe Targi Rzeszowskie – Podkarpackich Targach Ekskluzywnych i Ekstremalnych Hobby „FASCYNACJE 2007”, które odbędą się w 2007 roku w nowoczesnej hali widowiskowo-sportowej „PODPROMIE” w Rzeszowie.

Współczesny styl życia, rozwój własnej kariery, podnoszenie pozycji społecznej, pochłania coraz więcej naszego czasu. Czas wolny staje się zatem „towarem deficytowym”, dlatego tak ważne jest odpowiednie jego wykorzystanie poprzez rozwój swoich horyzontów, zainteresowań i pasji.

Celem imprezy jest przedstawienie szerokiej, niecodziennej oferty produktów i usług związanych z wykorzystaniem wolnego czasu, obejmującej zarówno formy tradycyjne jak i egzotyczne, ekskluzywne oraz ekstremalne. Zaprezentowane zostaną możliwości wyjazdów do różnych zakątków świata, oferty turystki aktywnej, z programami motywacyjnymi dla firm oraz wszelkimi formami wzbogacania spotkań biznesowych i towarzyskich, różnorodne formy sportów w tym również dyscypliny nietypowe i ekstremalne, wysokiej jakości sprzęt i asortyment sportowy, oryginalne modele samochodów oraz ciekawe zbiory kolekcjonerskie. Swoje oferty przedstawią także szkółki, kluby i stowarzyszenia sportowe oraz hobbystyczne, wydawnictwa i czasopisma branżowe, specjalistyczne sklepy modelarskie, wędkarskie, myśliwskie itp.

Targi adresowane są do pasjonatów, hobbystów, ludzi lubiących ekstremalne przeżycia, ekskluzywne sporty, egzotyczne podróże, oczekujących wysokiego standardu oferty, a także do tych, którzy dopiero poszukują nowych, odpowiadających im sposobów spędzenia wolnego czasu. Ekspozycja skierowana jest również do przedsiębiorstw, umożliwiając im realizację polityki personalnej i szkoleniowej.

Szczególne zaproszenia skierowane zostaną do ludzi sukcesu, menedżerów i kadry kierowniczej największych firm z Podkarpacia, ludzi ze świata polityki i kultury.

W ramach imprez towarzyszących targom planujemy liczne prezentacje, pokazy, seminaria, konferencje, oraz konkursy z cennymi nagrodami dla zwiedzających.

Tak jak inne imprezy MTR również i ta będzie szeroko promowana w oparciu o najważniejsze media regionalne, a także plakaty, ulotki i zaproszenia, z którymi dotrzemy do szerokiego grona zainteresowanych.

Organizowane przez nas targi „FASCYNACJE 2007” będą doskonałą okazją nie tylko do zaprezentowania oferty i zapromowania Państwa firmy, ale również spotkań i rozmów z bezpośrednimi odbiorcami oraz możliwością poznania oczekiwań i aktualnych preferencji klientów.

Promocja dla Wystawców:

Biorąc pod uwagę promocyjny charakter imprezy, proponujemy naszym wystawcom możliwość wynajmu powierzchni ekspozycyjnej na atrakcyjnych warunkach z rabatem nawet do 50%.

Jesteśmy przekonani, że bogata i niecodzienna oferta Wystawców oraz wyjątkowy charakter imprezy wzbudzi ogromne zainteresowanie ze strony zwiedzających. Jednocześnie nasze doświadczenie w działalności na rynku targowym zagwarantuje profesjonalną realizację imprezy pod względem technicznym i merytorycznym.

W sprawach dotyczących targów mogą Państwo kontaktować się pod nr. tel. (17) 853 77 95, 606 758 215 lub adresem e-mail: biuro@targirzeszowskie.com.pl

Serdecznie zapraszamy do udziału
ORGANIZATOR




Temat: Targi turystyczny "Na styku kultur"
2009-02-27

Targi podróży - małych i dużych

Zastanawiasz się, gdzie wybrać się na urlop? Chcesz poznać najpiękniejsze, niepowtarzalne, wyjątkowe miejsca, w których ciekawie spędzisz dzień, weekend albo całe wakacje? Odwiedź łódzkie targi turystyczne. Tam o inspirację naprawdę nietrudno...

W hali EXPO właśnie rozpoczęła się jubileuszowa XV edycja Międzynarodowych Targów Regionów Turystycznych NA STYKU KULTUR. Imprezę uroczyście otworzyli jej gospodarze – prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki i marszałek województwa Włodzimierz Fisiak.

Inaugurując wystawę, prezydent szczególnie serdecznie powitał przebywających w Łodzi gości z Gruzji. Jako gospodarz miasta Jerzy Kropiwnicki odwiedził stoiska wszystkich miast partnerskich Łodzi oraz partnerów regionu łódzkiego.

Turystyczne targi w Łodzi potrwają jeszcze dwa dni. W tegorocznej imprezie bierze udział 160 przedstawicieli branży turystycznej. Są wśród nich wystawcy zagraniczni z: Białorusi, Chin, Czech, Gruzji, Hiszpanii, Litwy, Niemiec, Portugalii, Rosji, Serbii, Sri Lanki, Ukrainy, Węgier oraz Wielkiej Brytanii. Krajową ofertę turystyczną przedstawiają instytucje samorządowe i lokalne z 12 województw. Jest wśród nich województwo lubuskie - partnerski region targów, który anonsuje się w Łodzi pod hasłem „Lubuskie – Natura - Historia -Legenda”.

Oprócz oferty biur podróży, hoteli, gospodarstw agroturystycznych, uzdrowisk, sanatoriów i ośrodków spa, zwiedzający mogą obejrzeć na przykład specjalne prezentacje miast ubiegających się o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Do „wybrania się w przeszłość” zachęcają z kolei stoiska prezentujące regionalne legendy. Nietrudno natknąć się na przechadzające się po hali dwórki, rycerzy czy diabła Borutę. Trafić można na pojedynek wikingów albo pokaz tańców wczesnośredniowiecznych .W Alei Twórców Ludowych podziwiać można wyroby rękodzieła – ręcznie lepione garnki, przedmioty kowalstwa artystycznego, wyjątkową biżuterię. Atrakcją są warsztaty plecienia koszyków, pokazy robienia palemek wielkanocnych i haftu. Zaplanowano też pokaz ubijania masła - tej prezentacji towarzyszyć będą występy folklorystyczne i ludowe.

Na 30 stoiskach znajdujących się na antresoli hali Expo można degustować albo kupić przysmaki producentów z okolic Łodzi. Przy stoiskach wystawców uczestniczących w konkursie Polski Producent Żywności, promującym regionalnych wytwórców dobrej i taniej, cenionej żywności, odbędą się też „Spotkania w kuchni” z Carlosem Gonzálezem-Tejerą, dziennikarzem, znawcą kuchni światowej.

Przez wszystkie dni targowe, o każdej pełnej godzinie można poznać tajniki golfa, najbardziej dochodowej na świecie dyscypliny sportu, a jednocześnie najpopularniejszej pod względem zarejestrowanych pasjonatów.

Tegoroczna edycja targów jest też okazją do przetestowania w praktyce przygotowanych z pomocą UMŁ audioprzewodników po Łodzi, które każdemu umożliwiają oglądanie największych atrakcji miasta we własnym tempie. (M.Ka.)

Godziny zwiedzania:

27 lutego: 10 - 17 dla profesjonalistów
28 lutego: 10 - 17 dla profesjonalistów i publiczności
1 marca: 10 - 16 dla profesjonalistów i publiczności

Ceny biletów:

Bilet normalny: 7 zł
Bilet ulgowy: 5 zł
Bilet rodzinny (2+1, 2+2): 15 zł
Karta dla profesjonalisty: 30 zł (upoważnia do wstępu przez wszystkie trzy dni targowe)

ŹRÓDŁO: www.uml.lodz.pl



Temat: Antikon 2006
Antikon 2006
VII Polsko - Niemiecka Konferencja
"Architektura ryglowa - wspólne dziedzictwo Antikon 2006"

W dniach 21-22 września 2006 r po polskiej i niemieckiej stronie Pomorza odbędzie się VII edycja Polsko-Niemieckiej Konferencji ANTIKON Architektura ryglowa - wspólne dziedzictwo.

Program
VII Polsko - Niemieckiej Konferencji
"Architektura ryglowa - wspólne dziedzictwo
ANTIKON 2006"
21-22 września 2006 r.

21 września 2006 r. (czwartek)

8.00 zbiórka uczestników polskich i niemieckich pod Teatrem Lalek PLECIUGA ul.
Kaszubska 9, Szczecin
8.15 wyjazd uczestników w podróż studyjną. Omówienie zabytków na trasie przejazdu -
Biuro Dokumentacji Zabytków w Szczecinie, Regionalny Ośrodek Badań
i Dokumentacji Zabytków w Szczecinie

Przejazd do Mieszkowic, na trasie: ciągi zabytkowych piwnic między Radziszewem
i Gryfinem (Radziszewo, Daleszewo, Nowe Brynki, Czepino), linia kolejowa Szczecin-Wrocław z zabytkowymi dworcami i infrastrukturą kolejową, murowano - ryglowe stodoły
w Widuchowej, Lisie Pole - historyczna zabudowa, dawna stolarka

10.30 Mieszkowice
powitanie przez Piotra Szymkiewicza - Burmistrza Mieszkowic w Miejsko - Gminnym Ośrodku Kultury, poranna kawa, zwiedzanie rynku staromiejskiego, kościoła, zabytkowej zabudowy
11.30 wyjazd do Morynia
11.45 Moryń
powitanie przez Jana Marandę - Burmistrza Morynia na rynku staromiejskim, zwiedzanie kościoła, zabudowy małomiasteczkowej z detalem drewnianym, Domu Kultury, kawa
12.45 wyjazd do Chojny
13.00 Chojna
powitanie przez Wojciecha Konarskiego - Burmistrza Chojny w Ratuszu (projekcja filmu
o historii miasta), zwiedzanie ratusza staromiejskiego, Kościoła Mariackiego i murów obronnych
14.00 obiad w Restauracji Rycerskiej
15.00 wyjazd do Trzcińska Zdroju
15.15 Trzcińsko Zdrój
powitanie przez Zbigniewa Łodziewskiego - Burmistrza Trzcińska Zdroju przy ratuszu staromiejskim, zwiedzanie historycznej zabudowy miasta i miejskich murów obronnych
16.15 wyjazd do Rothenklempenow
18.45 Rothenklempenow
18.45 - 19.30 zakwaterowanie Schloß Rothenklempenow; Schloßstraße 2; 17321 Rothenklempenow
19.45 uroczyste powitanie przez Burmistrza Rothenklempenow
20.00 przedstawienie operowe "La serva padrona" (Służąca panią) Giovanniego Battisty
Pergolesiego. Prezentacja projektu "Opera w Pałacach" realizowanego w ramach Programu Operacyjnego: Edukacja kulturalna i upowszechnianie kultury. Projekt 1. Edukacja kulturalna i kształcenie kadr kultury Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego przez Operę na Zamku w Szczecinie
21.00 kolacja

22 września 2006 r. (piątek)
7.20 - 8.20 śniadanie
8.30 uroczyste otwarcie konferencji
Volker Böhning- Landrat Uecker-Randow
Siegfried Wack - Prezes Towarzystwa Niemiecko-Polskiego w Meklemburgii -
Pomorzu Przednim
8.50 - 9.10 prof. dr arch. inż. Jan Juliusz Tajchman - Uniwersytet im. Mikołaja
Kopernika w Toruniu
mgr Ewa Bożejewicz
Systematyka konstrukcji drzwi zabytkowych występujących na terenie Polski
9.10 - 9.30 Bettina Gnekow - Landesamt für Denkmalpflege Mecklenburg-Vorpommern
Renesansowe freski przy Mühlenstraße 17 w Güstrow
9.30 przerwa na kawę
10.20 - 10.40 mgr inż. arch. Dominik Mączyński - Kierownik Działu Ekspertyz i Analiz
Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków
Maciej Warchoł
Dział Ekspertyz i Analiz Krajowego Ośrodka Badań i Dokumentacji Zabytków
w Warszawie
Kościoły Warszawy - stan rozpoznania i dokumentacji (konstrukcje dachowe)
10.40 - 11.00 Sabine Bock - Szkoła Wyższa Inżynierii Coburg, Freischaffend
Nieznana XVII-wieczna stolarka okienna na Pomorzu Przednim
11.00 - 11.20 Grzegorz Cofta - Zakład Ochrony i Konserwacji Drewna Instytutu
Chemicznej Technologii Drewna Akademii Rolniczej w Poznaniu
Stan zachowania drewnianych elementów wystroju elewacji wybranych budynków
w Poznaniu
11.20 - 12.20 zwiedzanie Rothenklempenow
12.30 obiad
13.30 - 13.50 Angelika Schwebs - Landratsamt Uecker-Randow
Zabytkowa stolarka w powiecie Uecker-Randow
13.50 - 14.10 Aleksandra Hamberg-Federowicz, Kamila Wójcik - Biuro Dokumentacji
Zabytków Szczecin
Zabytkowa stolarka okienna i drzwiowa małych miasteczek i wsi Pomorza
Zachodniego
14.10 - 14.30 Wojciech Kapałczyński - Kierownik Delegatury w Jeleniej Górze
Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków we Wrocławiu
Kraina Zabudowy Przysłupowej
14.30 przerwa na kawę
15.00 - 15.20 Helmut Venzmer - Fachhochschule Wismar
Między Wismarem a Wenecją - przykłady badań tomograficznych historycznych
budowli zawilgoconych i zasolonych
15.20 - 15.40 prof. dr arch. inż. Jan Juliusz Tajchman - Uniwersytet im. Mikołaja
Kopernika w Toruniu
Jak chronić zabytkową stolarkę okienną?
15.40 - 16.00 Hauke Jöns - Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
Znaleziska archeologiczne w Rothenklempenow
16.00 dyskusja
16.30 zakończenie konferencji
17.00 wyjazd do Szczecina (w podróży suchy prowiant)
18.00 planowany przyjazd do Szczecina
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • chadowy.opx.pl



  • Strona 2 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 70 wypowiedzi • 1, 2