Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: Problematyka Tanga





Temat: Pytania na egzamin semestralny z polskiego. Sem: VI
1. Poeci starszej generacji wobec wojny.
2. Wojenne losy twórców kultury polskiej.
3. Tragizm pokolenie Kolumbów – wiersz Kamila Baczyńskiego „Z głową na karabinie”.
4. Dramat pokolenia Kolumbów w liryce Tadeusza Różewicza.
5. Poezja prawdy – Czesław Miłosz „Camlio Di Fiori”.
6. Wyjaśnij genezę znaczenia tytułu oraz motto „Medaliony” Zofii Nałkowskiej.
7. Które z wydarzeń opisane przez Nałkowską w „Medalionach” wydają ci się najbardziej wstrząsające.
8. Jaką tematykę podejmuje utwór Hanny Krall „Zdążyć przed Panem Bogiem”.
9. Jaką wizję obozu przedstawia Gustaw Herling – Grudziński w „Innym świecie”.
10. Próby obrony człowieczeństwa ukazane w „Innym świecie”.
11. Na czym polega zasada „Odwróconego Dekalogu”.
12. Jak oceniasz psychikę człowieka z „lagrowanego” zaprezentowaną w opowiadaniach Borowskiego.
13. Jaką interpretacje „Kartoteki” Różewicza możesz zaprezentować.
14. Omów kompozycję „Kartoteki” T. Różewicza.
15. Omów treść i sens „Tanga” Sławomira Broszka.
16. Kim jest „Pan Cogito” – Zbigniewa Herberta.
17. Scharakteryzuj twórczość H. Poświatowskiej.
18. Omów liryki Wisławy Szymborskiej.
19. Scharakteryzuj poezję księdza J. Twardowskiego.
20. Podaj różne znaczenia tytułu powieści Alberta Camusa „Dżuma”.
21. Postawy ludzi wobec zła w świetle „Dżumy”.
22. Przedstaw problematykę Folwarku zwierzęcego” Orwella.





Temat: Wypisz w punktach problematykę "Tanga" S. Mrożka.
muszę zobić takie zadanie jak w temacie, tylko mam z tym problem ponieważ musi być ta problematyka w punktach i jakoś nie umiem czegoś takiego napisać.

Proszę o pomoc i dzieki z góry.





Temat: Carlos Saura

Reżyseria:2009: Io, Don Giovanni
2007: Fados
2005: Iberia
2004: Siódmy dzień (SĂŠptimo dĂ­a, El)
2002: SalomĂŠ
2001: BuĂąuel i stół króla Salomóna (BuĂąuel y la mesa del rey Salomón)
1999: Goya en Burdeos
1998: Esa luz!
1998: Tango (Tango, no me dejes nunca)
1997: Ptaszek (Pajarico)
1996: Taxi
1995: Flamenco (de Carlos Saura)
1993: Zniewaga (ÂĄDispara!)
1992: Sevillanas
1992: Maraton (Marathon)
1992: Południe (Sur, El)
1990: Aj, Carmela (Ay, Carmela!)
1989: Ciemna noc (Noche oscura, La)
1988: El Dorado
1986: Czarodziejska miłość (Amor brujo, El)
1984: Szczudła (Zancos, Los)
1983: Carmen
1982: Antonieta
1982: Słodkie godziny (Dulces horas)
1981: Krwawe gody (Bodas de sangre)
1981: Szybciej, szybciej (Deprisa, deprisa)
1979: Mama ma sto lat (MamĂĄ cumple cien aĂąos)
1978: Z przewiązanymi oczami (Ojos vendados, Los)
1977: Elizo, życie moje (Elisa, vida mĂ­a)
1976: Nakarmić kruki (CrĂ­a cuervos)
1974: Kuzynka Angelica (Prima AngĂŠlica, La)
1973: Anna i wilki (Ana y los lobos)
1970: Ogród rozkoszy (JardĂ­n de las delicias, El)
1969: Kryjówka (Madriguera, La)
1968: Stres we troje (Stress-es tres-tres)
1967: Mrożony peppermint (Peppermint FrappĂŠ)
1966: Polowanie (Caza, La)
1964: Lament dla bandyty (Llanto por un bandido)
1960: Golfos, Los
1958: Cuenca
1957: Niedzielne popołudnie (Tarde del domingo, La)
1956: Potok Manzanares (PequeĂąo rĂ­o Manzanares, El)
Dziś o ekscentrycznym filmie Almodóvara powiemy: "To jest rzecz, którą Saura zrobiłby w latach '70". Dziś każdy, kto chodzi na Almodóvara, mówi "Znam trudne, hiszpańskie kino", a o Saurze i Buńuelu wie z reguły niedużo.

Pierwszą cechą jego twórczości jest duża meliczność; problematykę filmów CS ukąśmy historiozoficznie - walka ze światem frankistowskim. Niektórzy twierdzą jednak, że późniejsze taśmy CS są równie uciążliwe, co ekranizacje lektur kanonicznych.
Saura oniryczny, symboliczny, niejednowymiarowy, jego są dramaty, dramaty historyczne, filmy o kręgosłupie muzycznym i historie wyssane z palca.

Trylogia taneczna - Carmen z diaboliczną Laurą del Sol, Flamenco, Tango. Soundtracki są więc równoprawną stroną, z której należy rozbierać Saurę.
CS odkrył dla kina Geraldine Chaplin, jego reżyseria to wdzięczny obiekt do obdyskutowywania. Trochę gombrowiczowski, trochę Buńuela i w kanwie Almomovie, a trochę zupełnie swój.

Pomogę w dokopywaniu się do materiałów powiązanych nazwiskiem CS, proszę się dostukiwać na PM.



Temat: Ktos chyba kogos robi w balona
Grzesiu, trudno z Tobą dyskutować. I w zasadzie zgadzam się z tym, co piszesz. I raczej mój post temu nie przeczy (jak i Twój mojemu). "W zasadzie", ponieważ uważam (przykładów wiele na Forum) że rodowód absolutnie nie jest gwarancją zdrowia ani poprawnej psychiki. Ja bym raczej na problemy z agresją popatrzył z innej perspektywy - mianowicie kto kupuje nierodowodowe psy i jak je szkoli. Błedy o których piszesz, równie dobrze można popełnić w stosunku do psów rodowodowych. Choć nie jestem znawcą tej problematyki. Doceniam wysiłek hodowców. Nie wyobrażam sobie posiadania psa nierasowego (choć... to ze snobizmu raczej). Ale nie potępiam ludzi kupujących psy bez rodowodu jak i tych, którzy taki "hodują". Nie zabrania tego ani prawo, ani społeczno-moralne normy w naszym społeczeństwie. I jeszcze długo to właśnie posiadanie psa rasowego będzie w Polsce postrzegane jako zbytek, niepotrzebna fanaberia. Podobnie jak w innych dziedzinach życia - mnóstwo u nas obskuranctwa i ciasnogłowia, ale na to składają się dziesiątki lat życia w konkretnych warunkach. Jeszcze nieco ponad 100 lat temu tango uznawane było za taniec niemoralny i obsceniczny; dziś jest tańcem szlachetnym, "rasowym" chciałoby się rzec. Dajmy ludziom dojrzeć do pewnych wyborów, także moralnych; nie narzucajmy im naszych. Bądźmy tolerancyjni. Gdzieś w tym wszystkim ginie to, co najważniejsze - dobro urodzonych już psiaków. One nie rozumieją akademickich sporów. A czują tak samo, bez względu na to, czy posiadają prawo do papierka zwanego "rodowód", czy nie. Ważne, by pies miało dpowiedni dom i przewodnika. Bez znaczenia, czy w ręce idioty trafi bulik z rodowodem czy bez. Bedzie psem niebezpiecznym. I odwrotnie - jest wysoce prawdopodobne, ż od szczenięcia chowany pies w normalnym domu, będzie normalny, bez względu na papier. Dajmy ludziom wolność wyboru. Nie może być tak, jak u "obrońców życia" - narzucają swoją moralność, swoje fobie i specyficzne podejście do embriologii całemu społeczeństwu, czyniąc z nich obowiązującą normę dla wszystkich. Pozbawiając psychicznie możliwości dokonania wyboru.
PS. Myślę, że większość hodowli nastawionych jest....właśnie na zysk. Nie tylko psich - także np końskich, świńskich, lisich, gołębich uva. Przy czym - żeby była jasność - nie widzę w tym niczego złego. Specyficzny biznes, ale biznes. Nie ma bowiem niczego złego w zarabianiu pieniędzy. I jescze jedno, powtórzę się - hodowcy, śpijcie spokojnie - ktoś, kto chce kupić psa rasowego, nie kupi nierasowego. Ale nie stawiajcie pod pręgierzem tych, którzy z róznych powodów kupują "kundla"



Temat: Festiwal Dialogu Czterech Kultur
Festiwal Dialogu Czterech Kultur: oblicza świata na filmowych taśmach

31.08.2007

Rozpoczynający się w piątek Festiwal Dialogu Czterech Kultur to nie tylko koncerty, wystawy i spektakle, ale również interesujące projekcje filmowe. W tym roku dominują trzy cykle: Przegląd twórczości Zbigniewa Rybczyńskiego (laureata Oscara za animowany film "Tango"), przegląd "Żydowskie losy, żydowska tożsamość" oraz "Kino współczesne".

Projekcje wszystkich filmów zrealizowanych przez Rybczyńskiego odbywać się będą w kinie Kinematograf, a "Żydowskie losy..." w Łódzkim Domu Kultury.

W sztuce filmowej już od wczesnych lat jej istnienia pojawiło się zainteresowanie tematyką żydowską, zarówno od strony złożoności i dramatyczności ludzkich losów, jak i fascynacji kulturą, obyczajem, historią, a nawet folklorem. Przegląd zawiera filmy z różnych okresów historii kina i rozmaitych kinematografii, stanowiąc panoramę twórczych poszukiwań oraz kalejdoskop dzieł reprezentatywnych i artystycznie znaczących.

Specjalne miejsce w programie zajmują żydowskie filmy powstałe w Polsce przed 1939 r., w tym "Dybuk" - najwybitniejszy utwór z grupy filmów w języku jidysz. Zaistniałe u nas w latach trzydziestych kino jidysz było bowiem autentycznym i bezpośrednim przejawem żydowskiej kultury i tożsamości, jak też oryginalnym zjawiskiem artystycznym w skali międzynarodowej. Obok "Dybuka" wyświetlony zostanie obraz "Sabra" - utwór zrealizowany w Palestynie z dominacją języka hebrajskiego, równie ważny dla ówczesnej żydowskiej świadomości społecznej.

W przeglądzie kina współczesnego (kino Silver Screen) zobaczyć będzie można najnowsze dzieła narodowych kinematografii, poruszające problematykę społeczną, niekiedy polityczną. Tu na szczególną uwagę zasługują: "Aleksandra" (Rosja/Francja/Włochy) w reż. Aleksandra Sokurowa z tytułową rolą Galiny Wiszniewskiej; "Środa, czwartek rano" (Polska) w reż. Grzegorza Packa; "Euforia" (Rosja) w reż. głośnego twórcy Iwana Wyrypajevwa; "Blisko domu" (Izrael) w reż. Vidi Bilu i Dali Hagar czy "Nadzieja" (Polska) w reż. Stanisława Muchy z Wojciechem Pszoniakiem, Zbigniewem Zapasiewiczem, Jerzym Trelą i Janem Fryczem oraz "Taki piękny kraj" (Izrael) w reż. Eyala Halfona, film zgłoszony przez Izrael jako kandydat do Oscara w 2005 roku.

* * * * *

Dziś na festiwalu:
g. 13 - Bartłomiej Jarmoliński "Relacje", wystawa Galeria "1-2-3" (ul. Piotrkowska 123)
g. 14 - Spotkanie z Szewachem Weissem - panel dyskusyjny i promocja książki, Instytut Europejski (ul. Piotrkowska 262/264)
g. 16 - "Lwów - Wilno", wystawa poplenerowa, malarstwo, Liceum Plastyczne im. Kobro w Zduńskiej Woli, Klub Nauczyciela (ul. Piotrkowska 137/139)
g. 17 - "Cień który stał się światłem", Aviva Shemer, wystawa malarstwa, Muzeum Książki Artystycznej (ul. Tymienieckiego 24)
g. 18 - "Opowieści cygańskiego taboru" - muzyczny film dokumentalny, Muzeum Kinematografii (pl. Zwycięstwa 1)
g. 18 - Wernisaż Wielkiej Wystawy "Sztuka buntu" - malarstwo drugiej awangardy rosyjskiej ze zbiorów Kendy i Jacoba Bara-Gera, Muzeum Historii Miasta Łodzi (ul. Ogrodowa 15)
g. 18 - "Pamiętnik Anny Frank" - spektakl teatralny, Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych (ul. Zachodnia 54/56)
g. 18 - "Pięć miast" - przegląd filmowy "Żydowskie losy, żydowska tożsamość", Łódzki Dom Kultury (ul. Traugutta 1
g. 18 - Małgorzata Mizera-Króliszewska, wystawa malarstwa, Teatr Nowy (ul. Zachodnia 93)
g. 19 - Andre Ochodlo - "Shalom" - koncert, Łódzki Dom Kultury (ul. Traugutta 1
g. 19.30 - "Cztery pory roku" - Łódzka Orkiestra Kameralna, koncert, Manufaktura - rynek (ul. Karskiego 5)
g. 20 - Fanfare Ciocarlia, Kalwi&Remi - koncert, Rawa Mazowiecka - zamek
g. 20 - Aga Zaryan - koncert, kościół św. Mateusza (ul. Piotrkowska 283)
g. 20-24 - Muzyka w pubach - Lemon Dog, Redrum, Nefre, trAns 1956, Klub Dekompresja (ul. Limanowskiego 200)
g. 21 - Polski Teatr Tańca - "Walka karnawału z postem", spektakl teatru tańca, Manufaktura - rynek (ul. Karskiego 5)

(l) - Dziennik Łódzki
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • chadowy.opx.pl