Czytasz wypowiedzi wyszukane dla słów: Primera Nissan testy





Temat: Ciemna strona mocy ,czyli która antena może więcej - ranking
To ja dołożę taki bardzo wiarygodny test.
Nissan Primera antena New Alaska, radio Albrecht 6080 - mobil kolegi.
Jeep GC antena Minilog błotnik z przodu, radio Harry ASC - mój mobil.
Auta cały czas w ruchu na oddalanie, teren bardzo pagórkowaty i zabudowany ( można powiedzieć, że wredny jeżeli chodzi o łączność ). Łączność bardzo wyraźna w dwie strony do 7km. Dalej już słabo ale można się dogadać. Zerwanie łączności po 10km - ale kolega mnie odbierał ja jego nie.
Anteny w dziurach i prawidło zestrojone : Alaska wzorowo 1,2 - Minilog 1,4-1,5.
Radia ok. rozkręcone moc fabryczna 4W.
Również w innym mobilu mam Alaskę ale to sytuacja mnie zaskoczyła. Teoretycznie ja powinienem jego słyszeć a on mnie nie a było na odwrót.
I co wy na to





Temat: Testy Hondy Accord
No cóż, temat nam się trochę zaśmiecił, ale żeby udowodnić koledze ArcMountain wyższość japonskiej technologii nad całą resztą, zamieszczam kolejne testy naszych hondziarek
Ps. dla kolegi Wala tez się coś znalazło.pozdro.

Porównanie: Honda Accord, Nissan Primera i Toyota Carina E
Porównanie sedanów: Honda Accord, Mazda 626, Nissan Primera i Toyota Avensis
Dynamika i trwałość
Honda Accord

CitroĎn C5 2.2 HDI Exclusive, Ford Mondeo 2.0 TDCi X100, Honda Accord 2.2i-CTDi Sport, Skoda Superb 1.9 TDI Elegance





Temat: Primera '96 - na co zwrocić uwage







| Nissan Primera '96 2.0 SLX (full wersja)
| -przebieg 107 000 km

Troche malo - '98 ma w tej chwili 135000km

| -gaz

2.0 16V 130KM ? Model P10 czy P11 ? (jesli koniec 96 to P11)

| Co w takim autku powinno być już wymienione, co sprawdzone i na co
zwrócić
| szczególną uwagę?

Przy tym przebiegu - gumowe elementy zawieszenia, warto rzucic okiem na
amortyzatory tzn zrobic test, jesli to P11 to dokladnie poogladaj drzwi
przednie (L i P) od srodka na dole - moga rdzewiec ! - jakas wada z
uszczelkami.

| Czy 27 tyś to dobra cena za to auto?

IMO srednia. Wg info experta itp za ok 30000zl sa '98 2.0 130KM (MR97 jest
ladniejszy :)
PZDR
Tomek
Brava JTD
Primera 2.0 16V GX '97 (kasacja), Primera 2.0 16V SLX '98

Toche duza cena jak ost zaplacilem za 1998 listopad tylko ze 1,6 SLX 26tys


Auto bez wypadkowe z przebiegiem 56tys







Temat: [P10/W10] Chcę kupić primerę, prosze o porady
czy kupic czy tez nie p 10 oczywiscie tak jezeli ktos nie wierzy urzytkownikom niech sprawdzi sobie testy z lat jak to autko wyszlo na rynek (1 miejsce CARINA 2 nissan primera p 10 potem chyba mercedes i cala reszta) dane posiadam z gazety auto-moto jak znajde gazetke to podam dokładniejsze wyniki >>>>japonia the best<<<<<<

[ Dodano: Pią 27 Mar, 2009 11:40 ]



Temat: Auto Swiat Katalog Testy 98(Opinia)

Czesc!
Ogladam sobie wlasnie wymieniony wyrzej katalog i nie wiem co mam

Wedlug panow z Auto Swiata Fiat jest idealnym samochodem.
Z Ich testu wynika ,ze Fiat Brava 1.8 ELX jest lepszy od Mercedesa A lub
chociazby od Toyoty Corolli.
Tak samo w klasie sredniej tu rowniez Fiat okazuje sie lepszy od Toyoty
Avensis ,
Opla Vectry , Mazdy 626 czy Nissana Primery.
Najbardziej zezloscil mnie jednak jeden fakt.
Marea (ELX)z silnkiem 1.6 16V(103 KM) ma przy takiej samej masie co Nubira
(1240 kg) (SX) przyspieszenie od 0-100km/h lepsze o prawie 2 s .
Elastycznosc natomiast o 2s gorsze.
Mimo tego Fiat otrzymal za silnik 5 gwiazdek a Daewoo 4 .
Nie bez znaczenia jest rowniez fakt ,iz Fiat pali o litr wiecej.
Ale to chyba nie zostalo uwzglednine przy ocenie .
Za wyposazenie i cene Fiat otrzymal rowniez 5 gwiazdek a Nubira 4.
Z tym ,ze  Fiat kosztuje 54200 zl i ma tylko poduszke dla kierowcy i
wspomaganie (reszte dodatkow mozna sobie dokupic) a Nubira nie ma
poduszki(ale oprocz tego ma takie  same wyposazenie jak Marea ) i kosztuje
39900zl.
Z poduszka , ABS , klima cena Nubiry nie przekroczyla by 46000 zl a cena
Fiata grubo powyzej 60000 zl.

P.S
Odradzam Wam kupowanie tego katalogu mimo .

MIchal.

E-mail:





Temat: GPS - test prawdy
To sprytne male urzadzonko pozwala na niezalezny pomiar szybkosci i
przebytego dystansu. Jechalem wczoraj 700km i porownalem wyniki. Pomiar
odleglosci roznil sie o 1%, wiec mozna go zaniedbac, a pomiar szybkosci
az o 10%-12% na korzysc samochodu (np samochod pokazywal 120km/h a GPS
108 - Nissan Primera).

Ciekaw jestem czy to problem mojego egzemplarza, czy ogolny -
poprawiajacy samopoczucie kierowcy i bezpieczenstwo na drodze.





Temat: problem z kolem pasowym
6 tysiecy??

to chyba trochę za duzo jak dla mnie to wole kupic uzywke
To w takim razie nie wiem czy zaproponowana przez mojego mechanika przerobka ma sens
skoro tdi tez maja te problemy.
Wogóle nie wiem czy to naprawiac jezdze z tym juz jakis czas i nie ma to wplywu na prace silnika oprocz tego ze jest to nie mile dla uszu.
Powiem wam szczerze ze do tej pory mialem wiele samochodów i jestem bardzo zadowolony z vento ale chyba niezawodnosc tych silnikow jest troche przesadzona.
Moje autko (odpukac) nie ma poki co problemow z kompresją itp. ale slyszalem ze diesele VW maja to do siebie ze lubia pekac glowice.
Mialem kiedys nissana primere z 2l dieselem i na trasie tak dalem do pieca ze mialem wgniecenie na masce przsez wybuchający korek chlodnicy juz myslalem ze to koniec tego silnika bo vw pewnie mialby juz rozwalona glowice a tu nic wlalem plyn chlodzacy jazda dalej po powrocie na servisie testy potwierdzily tylko ze nic sie nie stalo.
Ale jednak ventka ma w sobie to czego nie ma zaden japonczyk - nie wiem co ale jednak.
Jakie jeszcze awarie wam się zdarzaja i ktore sa pewnego rodzaju zmora tych silnikow?



Temat: "Pełna niespodzianek"

W ich gazetach motoryzacyjnych na 90 stronach 70 to opisy cudów techniki z reichu, 19 stron to reklamy (cudów techniki z reichu) a jedna strona (z reguły ostatnia) to nowości ze świata. I na tej jednej stronie mieszczą się informacje o samochodach zza faszystowskiej granicy


Jeszcze nie widziałem, żeby jakiekolwiek auto spoza reichu wygrało w tych czasopismach z panzerwagenami.


Widać niewiele widziałeś.
Jako, że oprócz pieprzenia trzy po trzy, od czasu do czasu podaję fakty (w przeciwieństwie do co niektórych ), może zajrzysz do AŚ z 23.10.202 i obejrzysz test Mazdy6, Nissana Primery, Renault Laguny i Forda Mondeo. Auto niemieckie nie wygrało wbrew temu co objawiłeś światu.
Jeśli potrzebujesz więcj przykładó, to służę pomocą.




Temat: Nissan Primera -Katowice i okolice - gdzie sprawdzić takie autko...?
    Witam, mam następujące pytanie. Przymierzam się do zakupu jakiejś Primerki
P11, na terenie Katowic stoją 2 takie samochody, które by mnie interesowały...
Widomo, zakup auta to nie zakup bułek w sklepie na dole i trzeba dokładnie się
przyjrzeć kupowanemu egzemplarzowi... I teraz moje pytanie brzmi, gdzie mógłbym
sprawdzić takie autko na terenie KAtowic? Chodzi mi o jakieś ogólne przejrzenie,
czy nie kupuję grata, miło by było sprawdzić czy auto ma wszystkie Air Bag-i,
czy nie było bite, grubość powłoki lakierniczej tez by było dobrze sprawdzić...
:) Oczywiście jakieś badanie spalin, test amorów i hamulców z ABS... Jaką stację
diagnostyczną, zakład, warsztat moglibyście polecić? Z tego co się orientuje, to
chyba odpada ASO, bo policzą sobie ładną kasę za taką usługę, co? :)




Temat: "Pełna niespodzianek"

... może zajrzysz do AŚ z 23.10.202 i obejrzysz test Mazdy6, Nissana Primery, Renault Laguny i Forda Mondeo. Auto niemieckie nie wygrało wbrew temu co objawiłeś światu.

...pewnie wygrała Mazda, która należy do...Forda.
No ale Ford (podobnie jak Opel) to przecież koncern amerykański a nie niemiecki...

Pozdrawiam




Temat: "Pełna niespodzianek"

... może zajrzysz do AŚ z 23.10.202 i obejrzysz test Mazdy6, Nissana Primery, Renault Laguny i Forda Mondeo. Auto niemieckie nie wygrało wbrew temu co objawiłeś światu.

...pewnie wygrała Mazda, która należy do...Forda.
No ale Ford (podobnie jak Opel) to przecież koncern amerykański a nie niemiecki...

Bingo - wygrała Mazda.
Tylko, że... możesz powiedzieć co amerykańskiego jest w Fordzie Mondeo z roku 2002?
Czy gdyby sułtan Brunei wykupił jutro Alfę (stać go na to), to Alfa od jutra by była brunejska? (nie wiem czy dobrze odmieniłem )




Temat: Honda Accord opinie
Witam.

Moja siostra jeździ akordem 2.0benzyna i jest bardzo zadowolona. Serwis jest
profesjonalny a samochód bezawaryjny. Warunek: regularne przeglądy. Na
prawdę wart polecenia. Lubi wysokie obroty. Silnik jest wystarczająco mocny
(o dziwo) przy ostrzejszym ruszaniu trudno nie spalić gumy.
TDi podobno też jest bardzo fajny-ale koszty ewentualnego serwisu mogą się
nie zwrócić w paliwie. O dziwo najlepszym rozwiązaniem wydaje się silnik
benzyna+gaz.

Proponuje zajrzeć do archiwalnych numerów AutoŚwiata: pamiętam że tam gdzieś
był test modelu który Cie interesuje a także notka dotycząca wersji TDi.
Ogólnie opinia była jedna: samochód nie do zdarcia.

Pozdrawiam
Xy$
===306HDi===


Witam

Przymierzam sie do zmiany auta i wpadla mi w oko wlasnie Honda. Poszukuje
wszelkich opinii nt. tego auta, rocznik ok. 96, 2.0 w benzynie lub TDI. za
wszelkie uwagi i spostrzezenia bede wdzieczny.

Pozdrawiam
Rafal

-- Nissan Primera 2.0 TDI --






Temat: Felicia 1.3 - warsztat Śląsk


Czy ktos z grupowiczów zna jakiś dobry zakład w okolicach Katowic. Który
porządnie obsłuży moją Felę.
Pasek rozrządu , regulacje itp.


Jako  że swego czasu powoziłem felcią, polecić mogę warsztat niedaleko
osiedla 1000lecia, w Chorzowie na ul. Średniej 15,tel. 032-247 21 46.
Człowiek nazywa się Jerzy Geib, a warsztat chyba skoda auto-test. Odkąd
pamiętam zawsze zajmował sie skodami, wie o nich baardzo dużo. Nie jest też
chyba kosmicznie drogi. Wręcz pamiętam, że odradzał wykonywanie niektórych
wymian bez potrzeby.

Z pozdrowieniami
kuby
cały czas nissan primera, ale już niedługo ;-))





Temat: zgloszenie


| marcin pękala
| 20 lat
| student
| nissan primera 2.0 140PS
| KOnstanicin
| 501413200

aha. Chcesz sie zalapac na test do Super Expressu!!! ;)


hehe dokladnie raz juz mialem szczescie tylko niestety auto bylo kiepskie
Skoda Fabia 2.0 a teraz jest Leon 180 koni:))))





Temat: Opel ASTRA I Combi 1.4GL
WITAMY WSZYSTKICH FANÓW OPLA

Od kilku dni nasz  klub posiada swoją stronę internetową.
Zapraszamy wszystkich fanów Opla do zwiedzenia witryny.
Znajdziecie tam wiele informacji na temat aut wyprodukowanych w fabrykach Op
la.
Tuning, Stare samochody, Nowe autka, Testy itd.

Na stronie możecie zapisać się do Opel Fan Club - Polska
Każdy nowy członek otrzyma nalepkę na samochód.

Więcej informacji na stronie
SERDECZNIE ZAPRASZAMY !!
| Cześć

| Jest sobie Opel Astra Combi, rocznik 97, 1.4 GL
| ma przejechane 68 tys km.

| Poduszka powietrzna, welurowa tapicerka, radio, biały kolor
| bezwypadkowy ...

| Czy 25 tysiecy to dobra cena ? Czy trzeba jeszcze cisnąć ?

Według mnie nie. Sprzedawałem ostatnio Astrę 1.4 16V z ABS, PP, ES, CZ,
WSP
oraz kilka innych dodatków z przebiegiem 52 tys, poszła za 23 tys.

pozdrawiam
Nissan Primera 1.8

P.S.
zresztą 1.4 w dodatku w kombi to będzie paliwożerny muł (16,5 do 100 i
10/100)





Temat: zgloszenie

| marcin pękala
| 20 lat
| student
| nissan primera 2.0 140PS
| KOnstanicin
| 501413200

| aha. Chcesz sie zalapac na test do Super Expressu!!! ;)

hehe dokladnie raz juz mialem szczescie tylko niestety auto bylo kiepskie
Skoda Fabia 2.0 a teraz jest Leon 180 koni:))))


Ja też chce!!!!!
Właśnie po wakacjach będę kupował Leona tylko dieselka
.: Paweł Goluda :.

www.goluda.opalnet.pl
gg 2332900





Temat: [P11/WP11] alarm NATS !
NATS immobiliser Nissan Anti-Theft System
jest to po prostu Nissanowski immobiliser, który można podłączyć do systemu alarmowego samochodu.
w chwili obecnej Nissan produkuje już 5 generację tego zabezpieczenia.
Sam immobiliser znajduje się w kluczyku.

znalazłem coś takiego:

Nissan wypracował sobie zasłużoną opinię eksperta w dziedzinie zabezpieczenia samochodów przed kradzieżą. Od wielu lat brytyjska Primera, wyposażona w kolejne generacje NATS (Nissan Anti-Theft System), była zwycięzcą wielu niezależnych badań – rządowych, jak i konsumenckich, prowadzonych przez znane brytyjskie czasopismo ‘ What Car?’ – mających ocenić odporność pojazdu na włamanie się do środka.

Z obu testów, prowadzonych w bardzo niedogodnych dla pojazdu warunkach, kiedy na przykład włamujący się został wyposażony w sprzęt skonstruowany specjalnie dla złamania fabrycznych zabezpieczeń, Primera wyszła zwycięsko. Nigdy też policja nie doniosła do Nissan Technical Centre Europe (NTC-E) faktu kradzieży Primery wyposażonej w NATS.

Powstająca w Hiszpanii Almera Tino została wyposażona w tą samą piątą generację systemu NATS (NATS Step Five), co brytyjskie Nissany. Składa się on z pięciu podstawowych elementów: ekranowanych zamków drzwi, centralnej blokady zamków, układu sterowania na odległość, immobilizera i zintegrowanego układu chroniącego system audio.




Temat: No i po Hyundaiu...

Nissan też był i sie zmył..... i też z Higginsem....Primera, też była Micra 200 konna (to już przegięcie )
To samo Renault

Nie Primera tylko Almera. Miała być wystawiana w F2, powstał nawet fabryczny team Nissana, kierowcami zostali Gardemaister i de Mevius. Jednak podczas przedsezonowych testów bodajże w Szwecji do zespołu dotarła wiadomość, że Nissan wycofuje się z planu prowadzenia fabryki w RMŚ.



Temat: Nissan Almera
Auto bardzo dobre dla siedzących z przodu, z tyłu znacznie odczuwa się
każde nierówności, świetnie się trzyma w zakrętach
dość oszczędny silnik w mieście ok. 7,5l/100
na trasie w granicach 6,4l/100 jadąc za kumplem który jechał
Xsarą HDi z prędkością 150-160km/h on miał (5,7l/100)
Jeżeli chodzi o dynamike to momentami kumpel mi uciekał
ale jak na silnik 1.5 i wysoką masę samochodu to powiedziałbym super
(najlepiej ciągnie jak się go trzyma powyżej 4tys. obrotów
zachowanie samochodu na drodze jak w większej Primerze


Sz. grupowicze:
Będe wdzięczny za opinie nt.nowego Nissana Almery 1,5 Comfort, którego
chciałem zakupić.
W testach tego auta spotkałem się z wadą ciężko działającej przekładni.Czy
mogą to potwierdzic użytkownicy?





Temat: [P11/WP11] Paląca się ciągle kontrolka ABS
Witam

Od niedawna jestem posiadaczem PRIMERY 1,6 16V '97r.
To mój pierwszy NISSAN.

Jak go kupowałem nie wiedziałem nawet że ma ABS.
Znalazłem Wasze forum i okazało się że auta z tego rocznika miały seryjnie montowany ABS. Ponieważ nie paliła mi sie na początku lampka przeczytałem chyba wszystkie tematy na forum dotyczące ABS'u.
W końcu okazało się że była przepalona żarówka. Teraz kontrola pali się cały czas.

Co do tej pory sprawdziłem/zrobiłem

- uszkodzony przewód w przednim lewym kole.
- Pociągnąłem nowy i zalutowałem przy czujniku.
- Rezystancja wszystkich czujników 1,6 k
- dobrałem się do sterownika i sprawdziłem według schematu elektrycznego czy we wtyczce są takie same oporności. Jest OK
Lampka dalej sie pali pomimo tego że sygnał do czujników dociera.

Gdzieś czytałem że można wykonać test sterownika tak aby sprawdzić co może być przyczyną niedziałania ABS'u
Coś się zwiera do masy przy jakiejś prędkości i wtedy... ? Właśnie czy może mi ktoś wyjaśnić jak sprawdzić co boli moją primerkę
Może to pompa ?
Myślę że ABS nie działał już od dłuższego czasu więc dobrzy byłoby nie błądzić.
Zakładam że jak jest coś z pierścieniami to ABS zgłasza błąd podczas jazdy a nie na postoju



Temat: [P11/WP11] Problemy z odpalaniem w lecie 2.0 TD

Mam Pimerkę z 97 r. od 8 mies. cały czas mam problem z odpalniem i to w lecie większe niż w zimie. Czy ktoś miał podobne objawy?

Mam Primerę 97 2.0 Td. Miałem takie same problemy, rano lub jak był zimny odpalał bez problemu, jak był ciepły to trzeba było dłużej pokręcić. Byłem na diagnostyce komputerowej w serwisie Nissana. Za 100 zł. nie powiedzieli nic mądrego, a jedynie, że komputer pokazuje przekłamania czujnika temperatury we wtrysku.
Mechanicy z zakładu naprawiającego diesle od razu zdiagnozowali, że takie objawy wskazują na "pospolitą" (nieszczelność) głowiczki w pompie wtryskowej.
Zdecydowałem się na naprawę - była dość kosztowna bo ok 1400 zł, ale założyli nową głowiczkę i teraz nie mam żadnego problemu z zapalaniem.
Wytłumaczeniem tego problemu jest to, iż przy gorącej pompie ON jest rozrzedzony i głowiczka przepuszcza ciśnienie. Znajomy mechanik polecił mi nawet prost test - przy gorącym silniku trzeba schłodzić tylko samą pompę (np. zimną wodą) i sprawdzić jak zapali.



Temat: [K12] Głośna skrzynia w nowej Micrusce
Jak czytam o tym co dzieje się z tym wynalazkiem o nazwie Micra w obecnym wydaniu to wlosy mi sie jeza na glowie.

Poprzednik to super auto, blisko 10 lat produkcji to moze duzo i jasne ze wymagala wymiany, mimo tego po zabiegach odmladzajacych wygladala dalej atrakcyjnie.
Dodatkowo byla naprawde bezawaryjna i znajdowalo to odzwierciedlenie w rankingach (bez)awaryjnosci.

Gdy śledziłem poczynania z mm potem mm-e a w końcu z march w japonii myślałem, że mimo kontrowersyjnego wyglądu, który może ale wcale nie musi się podobać będzie kontynuatorem tradycji K-10 i K-11.

Pierwsze testy w prasie zaczynały mnie niepokoić. Mocno narzekano na skrzynię - podkreślając, że czuć, że nie jest już robiona przez japoński koncern.

Ja przed pierwszą jazdą micrusem k-11 patrzyłem z obrzydzeniem na ten długaśny lewar. Ale jak wsiadłem i pojeździłem to precyzja od razu dała się odczuć.
A w nowej ... ech szkoda gadać

I mimo tego, że żabojady w sumie postawili Nissana na nogi to mam wrażenie, że niestety sprowadzili go do swojego poziomu jakościowego :? (pewnie niektórzy pamiętają stronę o dużo mówiącym adresie bubelmegane2 )

Wszędzie czytam o problemach z K-12. Almera też asem jakości wykończenia i bezawaryjności nie jest. Primera wygląda jak UFO.

Szkoda :cry:



Temat: Nadal szukam i natknąłem się na...


Dlaczego ludzie przy przebiegu mysla tylko o silniku? A zawieszenie od
przebiegu sie nie psuje?


    No psuje się, psuje, zastanawia mnie tylko jedna rzecz... A mianowicie jak
to jest, mój obecny poldek ma przejechane kolo 230kkm, z czego ja zrobiłem około
70 i w tym czasie nic mi się nie działo z zawieszczeniem, ba nawet zrobiłem test
ostatnio i tylko wybuliłem 40zł za nic, bo się okazało że amory 70% ok, tylko
jakieś luzy na plastikowych tulejkach po 4zl :) Czyżby FSO był specjalnie
kalibrowany na nasze drogi? Wiem oczywiście, że  nie ma co porównywać komfortu,
przyśpieszenia, spalania i wygody, a przede wszystkim wyglądu do chociażby tej
primery, ale czy naprawdę te zachodnie auta to taka kicha i średnio co 50kkm
trzeba robić remont zawieszenia? A może ludzie nie umieją jeździć? :) Owszem
dziury są , nie każde da się ominąć, no ale czasem mi się wydaje, że na grupie
wiele osób przesadza... Może nie mam racji, bo jeżdżę poldkiem i nie miałem
nigdy lepszego samochodu (dopiero się przymierzam, właśnie do nissana), ale
wiele znajomych, rodzina maja rozniste samochody, czasem bardzo intensywnie
uzywane i nie slyszy sie o takich problemach z zawieszeniem, zeby wymieniac je
kilka razy do 200kkm... :)




Temat: Mp3 player zamiast zmieniarki ze sterowaniem z poziomu radia
bob123, z tego co czytam, chodzi o mnie. Cieszę się, że w ogóle Ci to działa (nie dałeś żadnego znaku na priv i nie odpisałeś też na moje zapytanie w tej sprawie). Na równi z Tobą zakupu dokonał także użytkownik Nissana Primery P12 - niestety nie uruchomił wcale xCL, zatem zwrócił towar. Tobie oczywiście też to przysługuje jeśli nie jesteś zadowolony.

Z Nissanem jest zdecydowanie największy problem. Mało osób się decyduje na zamontowanie tego rozwiązania - może ze względu na skomplikowaną operację podłączenia. W innych modelach nie trzeba ciąć kabli, "mierzyć prądu", wystarczy podłączyć i gra.

Męczyłem producenta o jakieś instrukcje, ale jedyne co mi przysłał, to jakąś g... fotkę pęczka kabli. Żadnych więcej informacji od "żółtego" nie udało się wyciągnąć. To smutne, ale on nie daje praktycznie żadnego wsparcia. Wszystko co wiadomo na temat xCL, to doświadczenia użytkowników z sieci. Pierwsi szlak przecierali Mazdowicze (w tym ja), ale w M6 po za problematycznym rozbieraniem konsoli i lutowaniem jednej ścieżki w radiu wszystko potem śmiga bez zarzutu.

Kończę ten wywód, na ten czas spróbuję pomęczyć Chińczyka jeszcze. Jeśli możecie, to podajcie dokładne dane swoich radyjek i ew. jakie problemy występują. Jeśli ktoś ma umiejętności i chce pomajsterkować, mogę podesłać do testów sztukę do Nissana.

PS jeszcze dodam taką uwagę. W przypadku volkswagenowskich starszych radioodtwarzaczy kasetowych z zamontowaną oryginalną zmieniarką jest dosyć "dziwna" sytuacja. Wyboru źródła dokonuje się jednym klawiszem cyrkulując pomiędzy FM/ZmieniarkaCD/kaseta/ew xCL. Teraz uwaga. Jeśli kaseta jest "pusta" to xCarLink jest widziany. Ale wystarczy wsadzić kasetę i już go nie ma. Analogicznie odłączając CD, jest widziana kaseta i xCL. Do tego "cyrkulacja" pomiędzy źródłami wygląda tak: FM-xCL-FM-Zmieniarka CD Fabryczna-FM-xCL. Jak widać, kombinacja dość dziwna. Do przodu i do tyłu... Informację o takim stanie rzeczy przekazał mi airbob

Jeszcze mi coś przyszło do głowy. Czy może być tak, że port zmieniarki trzeba aktywować jakoś? W Mazdzie trzeba zlutować ścieżkę, w Peugeotach trzeba jechać podłączyć się pod komputer i aktywować zmieniarkę, w Toyotach trzeba zastosować specjalny trójnik, bo wtyczka zmieniarki jest zajęta i po jej wyjęciu a następnie podłączeniu xCL ten przestaje być widoczny. Może w Nissanie też jest jakiś haczyk?



Temat: diesel dymi
witam Was,

od jakiegoś czasu mam problem ze swoim dieselkiem i zwracam się z prośbą o pomoc w ustaleniu jego przyczyny. Auto, to nissan primera 2.0TD (silnik CD20T)

Kilka tygodni temu wymieniałem przepływomierz. Po pierwsze - napięcie zmierzone na jego wyjściu przy biegu jałowym było zbyt niskie od tego jakie podaje serwisówka (było 1,7V a powinno być w zakresie 1,9-2,3V). Po drugie - i tu nie ukrywam - od pewnego czasu nowy przepływomierz w serwisie nissana kosztuje 273zł, więc uznawszy że jest to dobra cena , skusiłem się.

Autko stało sie żwawsze ale pojawił się nowy problem: zaczęło dymić na czarno, szczególnie przy ruszaniu, bądź przy energicznym wciśnięciu gazu powyżej 2000obr.

Pojechałem na test wtryskiwaczy. Okazało się że 3 szt są jeszcze niekiepskie (ok 75% zużycia), a jeden już zaczął podlewać (przebieg 177kkm). Zdecydowałem się na wymianę.

Problem w tym , że auto nadal poddymia. Już dużo mniej przy ruszaniu (jeśli już to raczej takim ciemno-szarym dymem), ale przy przegazówkach zasuwa jak Batory. Filtr powietrza mam czysty, filtr paliwa był niedawno wymieniany, dla pewności przetestowałem paliwo z trzech różnych stacji. Silnik pracuje równo, nie mam żadnych problemów z jego rozruchem, żadnych problemów temperaturowych z silnikiem.
Jak zdjąłem wtyczkę przepływomierza, to dymi mniej, ale to nie jest przecież rozwiązanie.

Wiem ogólnie co oznacza czarny dym w dieslu: występuje niedopalanie paliwa , najczęściej w wyniku niewłaściwej proporcji paliwa do powietrza.

Pytania mam następujace:

1)czy jest możliwe że po przejechaniu ok 800 km po wymianie końcówek nadal w wydechu może być tyle sadzy że kopci?
2)czy powodem kopcenia może być niesprawny EGR? Jak to sprawdzić? Podciśnienie w wężyku sterującym zawór jest , więc zawór jest sterowany, zresztą słychać jak się otwiera po dodaniu gazu.
3)czy po wymianie przepływki ECU powinien sam dostosować się do nowego poziomu sygnału o masie powietrza, czy trzeba go jakoś zresetować? (ECU jest boscha)
4)czy wpływ na kopcenie może mieć rozrząd, który planuję wymienić za kilka tygodni - zbliża się 90kkm przebiegu od ostatniej wymiany . Może pasek jakoś się rozciągnął, choć, po to jest napinacz żeby zniwelowac to.

5)Jeśli ktoś z Was ma jakieś sugestie, to z góry dziękuję za podpowiedź

pozdr
Adam



Temat: [P12/WP12] Chcę kupić 1.8 z 2003 - kombi
Witam wszystkich Nissaniarzy. To moj pierwszy post tutaj i zapewne jak to czesto bywa, spowodowany chrapka na Nissana Primerke.

Otoz w firmie, w ktorej pracuje jest do sprzedania Nissan Primera w wersji kombi.
Serwisowany w ASO, bezwypadkowy - mial tylko przytarcie blotnika, zderzaka i drzwi w czasie cofania (wlasnie w serwisie jest na naprawie). Jezdzil nim vice prezes, ktory nalezy do tych dbajacych o autka.

2003 rocznik, 81tys przebiegu, kombi, 1,8 beznzyna (to mnie tylko troche zmartwilo), spalanie w cyklu mieszanym jakis 8,5l (mniejwiecej polowa po Wawie, polowa na trasie Wawa-Torun)

ABS, el. szyby, el. lusterka, ksenony, klima, centralny zamek, autoalarm, 4 poduchy (szef mowi, ze ma byc moze jeszcze kurtyny ale musze to sprawdzic jak wroci z serwisu), radio + CD, wspomaganie, immobiliser, komputer, kamera cofania, zestaw glosnomowiacy, dwa komplety kol (alu+stalowki).
Wywolawcza za to cacko to 40tys ale moze jeszcze cos udaloby sie urwac. Jest tuz po przegladzie - wymieniony olej, filtry (tzw "maly" przeglad). Serwisowany w ASO (T&T w Wawie). Za jakies 5tys trza mu wymienic tarcze i klocki. Jest jakis drobny wyciek oleju i w Nissanie mowili, zeby przy robieniu hamulcow przypomniec sie z tym.

Kilka dni temu w czasie cofania lekko wgnieciony zostal zderzak, porysowany blotnik i drzwi. Autko jest juz po naprawie blacharskiej i dzis ma miec wymienione jeszcze sworznie wahaczy.
Odbieram go wieczorkiem i bedzie przez kilka dni do mojej dyspozycji (na testy). Jak bylem w Nissanie udostepniono mi cala historie napraw i w zasadzie poza buczacymi hamulcami i przegladami nic sie z nim nie dzialo.

No i se mysle czy sie nim zainteresowac? Jak myslicie? Warto za te pieniadze pchac sie w niego? Serwis w ASO nie jest tani. Czy rzeczy nie zwiazane z kompem da sie w nim robic u zaufanego mechaniora? Jak jes z dostepem do czesci?
I jak z zywotnoscia silnika? Jezeli go kupie to bedzie musial mi sluzyc przez jakies 200-250tys.
Warto?



Temat: Artykuł Honda Accord VI gen w "Motorze"
Cos od siebie... 3 listopada 2007 roku napisalem meile do 4 gazet w polsce motoryzacyjnych m.in.: Auto Swiat, Motor, Auto Motor i Sport oraz Auto Moto. Otor tresc mojego listu:

Witam! Mam takie male spostrzezenie odnosnie waszego czasopisma choc nie tylko waszego bo problem dotyczy ogolnie wszystkich czasopism motoryzacyjnych jakie sa najczesciej dostepne(Auto Moto, Auto Swiat, Auto Motor i Sport oraz Motor)...Mianowicie w zadnym z wymienionych przezemnie czasopism nikt nie pokusil sie o porownanie tych wspanialych nowych samochodow klasy sredniej-Ford Mondeo, Renault Laguna z innymi wyjadaczami w tej klasie...Mam na mysli glownie Honde Accord ktora byla opisywana dosc rzadko w ostatnich paru latach zeby nie rzec prawie wcale a jak byla to dawno. Praktycznie wszystkie pisma porownujace te nowe samochody to niemieckie lub francuskie samochody a juz nikt nie pokusi sie o porownanie z japoncami jakby byli czyms z kosmosu. Wg mnie dobre porownanie byloby ze wzgledu na przedzial cenowy(bo raczej nie bedziemy zwyklych samochodow porownywac z Audicami, BMW czy mercami ktore sa w klasie premium): np VW Passat, Toyota Avensis po liftingu, Alfa Romeo 159, Mazda 6, Nissan Primera, Opel Vectra, Peugeot 407, Seat Leon, Skoda Octavia + wlasnie te swiezynki czyli Ford Mondeo+Renault Laguna. Czemu wlasnie wszystkie gazety nie porownuja je do japoncow? Czyzby strach przed kompromitacja ze strony Japonii?? Moj meil wyszedl z tego ze sam uzytkuje od marca 2007 Accorda w wersji Executive z silnikiem 2.0 i zastanawiam sie jak ten moj samochod ma sie do tych nowosci i jak wypada pod wzgledem osiagow. Wiem ze jest dosc drogi jak na taki samochod ale wyposazenie ma wg dosc dobre jak za te cene a silnik 2litrowy o mocy 155KM jest naprawde swietny w klasie pojemnosci 2.0l. A jesli chodzi o spalanie to przy jezdzie 120/h spala mi okolo 7l/100 po dotarciu. Byloby super gdybyscie w najblizszym czasie zrobili takie porowanie tych samochodow co wymienilem, napewno artykul bylby bardzo ciekawy i poczytny.

Wiecie ile gazet mi odpisalo? Z czterech gazet odpisalo mi meilem jedynie Auto Motor i Sport. Nie pamietam dokladnie co mi odpisalo bo nie mam tego listu ale odpisali ze na setne wydanie gazety opublikuja test uwaga uwaga: Avensisa Passata Laguny i czegos tam jeszcze i bezczelnie napisali dalej ze maja nadzieje ze zaspokoi to moja ciekawosc. Potem kilka numer pozniej odpisal mi motor ale w gazecie. Zero odpowiedzi meilowej czy jakiegos powiadomienia. Przypadkiem zauwazylem moja wypowiedz w gazecie. Zdjecie z gazety na:

http://www.wrzuta.pl/obraz/8yrZ8RleFL/dsc00245

Na prosbe innych:):
http://www.wrzuta.pl/pliki/jq0p91Ndhx/honda_accord_viii



Temat: HONDA i VOLVO najbezpieczniejsze !
Przeczytalem dzisiaj na stronie Hondy, ze wg. najnowszych
testow angielskiej agencji konsumentow (Euro-NCAP), Honda Accord
(nowy model) zajela pierwsze miejsce razem z Volvo S40
pod wzgledem bezpieczenstwa w zderzeniach czolowych
i bocznych.
Oba samochody uzyskaly ocene 81%.
Oto kolejnosc 15 samochodow w tym tescie:

Honda Accord/Volvo S40      81%
Toyota Avensis                      72%
Nissan Primera                       59%
VW Passat                             59%
Opel Vectra                           56%
Audi A4                                 53%
Ford Mondeo                         53%
Mercedes C                           53%
Renault Laguna                       53%
Peugeot 406                           47%
Saab 900                               38%
Rover 600                              34%
BMW 3                                 31%
Citroen Xantia                        28%

Czy spotkaliscie sie w prasie z tymi wynikami?
Pozdrawiam,
Piotr Markowski





Temat: [P11/WP11] Po wymianie rozrządu - dużo wolniej :(
A jaka siła przeciwdziała sile odśrodkowej w zakręcie?? Otóż jest to właśnie tarcie opon o podłoże! Dlaczego na śniegu nie przejedziesz zakrętu tak szybko jak na suchym asfalcie? Bo drastycznie spada TARCIE!

Spróbuj przesunąć samochód lekki i ciężki w bok... który będzie łatwiej? Załóżmy że mają identyczne opony a więc tą samą powierzchnię styku z podłożem, to chyba nikt z was nie stwierdzi że łatwiej przesunąć auto ciężkie, prawda? A co robi siła odśrodkowa, jak nie próbuje przesunąć samochód właśnie w bok?

Co do subiektywnych odczuć, to z moich osobistych doświadczeń ścigałem się jakiś czas temu z kolegą po dosyć krętych drogach w okolicach wyszkowa (wiem, głupie są i niebezpieczne takie wyścigi, ale nie o tym rozmowa), ja jechałem audi V8 a on nieco podkręconą astrą GSI 16v, na prostych dawał radę, ale w zakrętach odpadał, bo jak rozmawiałem z nim później mówił. że nie było szans, po prostu wyrzucało go z drogi i musiał odpuszczać... dodam że miał lepsze niż ja opony...

Aha, jeszcze jedno... na pewno wiecie co to jest aquaplanning. Nie wiem czy kiedyś zwróciliście uwagę, że auta lekkie są nań bardziej podatne niż ciężkie. Oczywiście jest to głównie związane z jakością i stanem opon oraz amortyzatorów, jednak faktem jest że masa nie jest tu bez znaczenia.

I jeszcze co do "fenomenu" lotusa... zwróć uwagę, że poza masą jeszcze sporo innych cech różni go od primery czy audi v8...

Co do STi czy EVO, są to świetne auta, które doskonale prowadzą się w zakrętach co potwierdzają wszystkie testy jakie czytałem i widziałem, a jako ciekawostka dane z katalogu producenta:

Subaru Impreza WRX STi masa własna: 1495kg

Mitsubishi Lancer EVO IX masa własna: 1465kg, a w stanie gotowym do jazdy (?) 1885kg

Nissan Skyline R34 masa własna: 1540kg

Lekkie autka?? Chyba nie za bardzo...

Dla dociekliwych i niedowiarków:
katalog lancer
katalog impreza
dane skyline

Prośba do moderatorów, jako że uważam że temat jest dość ciekawy to może przenieść te kilka postów do osobnego wątku?



Temat: Nissan Almera z 2000, na co zwracac....


_Na tle wszystkich pojazdow_.
Jak mozesz tak porownywac? Przeciez to miejsce jest relatywne.
Ja bazuje na opiniach, ktore od paru miesiecy czytuje na forum klubu nissana
i zdecydowanie N15 ma lepsze 'noty' - oczywiscie jezeli chodzi o awaryjnosc
i jakosc wykonania, bo pod innymi wzgledami jest bardzo dobrym autem. To
samo czyta sie w testach w czasopismach.


Twoim zdaniem opinie użytkowników nie są relatywne? ;-)
A teraz poważnie. N15 nie może być mniej awaryjna od N16 przede wszystkim z
racji wieku. Ponownie odwołam się do Dekry:
Grupa wiekowa - Bez usterek - Nieznaczne usterki - Poważne usterki
  0 do 3 lat  -  86,5  -   8,3  -  5,2
  4 do 5 lat  -  76,2  -  16,5  -  7,3
  6 do 7 lat  -  65,1  -  23,3  - 11,6
Czyli Almer z nieznacznymi i poważnymi usterkami przybywa w raz z ich
starzeniem się, co wcale nie jest dziwne.
A teraz podyskutujmy akademicko. Pomińmy fakt, że im starszy pojazd, tym
większe prawdopodobieństwo usterki. Teza, że N15 jest mniej awaryjna od N16, da
się obronić tylko wtedy, gdy przyjmiemy, że wszystkie marki obniżyły jakość
wykonania i się bardziej psują. W innym przypadku wyższe miejsce na liście
wśród młodszych pojazdów oznacza, że N16 jest jednak mniej awaryjna od N15:
Grupa wiekowa - Miejsce / Liczba sklasyfikowanych modeli
  0 do 3 lat  -  10 / 126
  4 do 5 lat  -  20 / 119
  6 do 7 lat  -  17 / 103
Dodatkowo miejsce 10 na 126 modeli jest bardziej wartościowe od miejsca 10 na
103.


Moze to mit ale to moje drugie japonskie auto wykonane w Japonii i to sie
'czuje' w trakcie eksploatacji :))


Ja też nie wiem, czy to mit, ale znam takiego jednego, co miał 3 Nissany z
Japonii (w tym właśnie N16) i wszystkie bardzo chwalił za niezawodność.
Zobaczymy za parę lat co powie o samochodzie na F, który niedawno zakupił. Na
razie bardzo go chwali za silnik (turbo klekot)

Pozdrawiam
Kuba Kochanowicz
SV+CC

PS. Lubię Nissany, ale uważam, że z aktualnych modeli osobowych (czyli Mirca,
Almera, Primera) tylko Micra ma szansę na powodzenie w rywalizacji z
konkurencją.





Temat: Poor George :(
Just found this article on www.thisislondon.co.uk

A gang of car thieves who stole 30 expensive vehicles - including George Michael's Ł57,000 Mercedes - from homes across London, Essex and the Continent is facing years in jail today.

The gang made at least Ł1.5million by pretending to be genuine owners and duping car dealerships into handing over replacement keys.

They stole the singer's Mercedes S350 from outside his Hampstead home after travelling to a dealership in Holland pretending to be him and producing false documents before being handed replacement keys.

Karar Al-Azawi, 22, Babir Bashir, 28, Rayhan Namajee, 25, and Umar Arshad, 21, are facing jail today after pleading guilty at an earlier hearing. Snaresbrook crown court heard the conmen posed as buyers before making off with the high-powered vehicles during "test drives".

Mohammed Nadeem Ilyas, 27, from Ilford, is already serving six months in a Belgian jail for fraudulently collecting keys, the court heard. Scotland Yard detectives investigated a total of 60 car thefts worth Ł2.3million. Most were Mercedes or BMWs. Al-Azawi, from Forest Gate, Bashir, from Ilford, and Namajee, from Ilford, were arrested in February 2007 at a dealership in Colindale where they were found with a fake passport and fraudulently obtained keys to a Mercedes S320. Police later discovered keys to an E320 saloon when they raided Bashir's home.

Detectives recovered a number of vehicles but believe the gang sold other stolen cars to overseas buyers. Michael's Mercedes was never recovered and is believed to have been shipped abroad.

Al-Azawi was released on bail but travelled to Holland where he used forged passports to trick dealers into handing over replacement keys before stealing the cars days later.

He was released again after he and Arshad, from Manor Park, were arrested in a stolen BMW in Forest Gate.

Al-Azawi went on to make six key orders in Belgium targeting vehicles totalling Ł250,000. Met officers notified Belgian police in May 2007 and Ilyas was arrested collecting keys.

He was jailed while Al-Azawi was sentenced to two years in prison in his absence by the Belgian court. Arshad had a stack of forged and blank log-books awaiting stolen car details at his home.

In May 2007, Namajee bundled a seller out of the way before stealing a BMW during a test drive in Essex. He was identified in December 2007 as the seller of a Nissan Primera that had also been stolen in a test drive.

Al-Azawi, Arshad, and Bashir admitted conspiracy to steal vehicles. Namajee, admitted conspiracy to steal vehicles and two counts of theft relating to the BMW X5 and Nissan Primera.

Dc Ian Slaney of the Stolen Vehicle Unit said: 'As a result of this case the car industry has clamped down on the way in which it issues spare keys."




Temat: Macintosh i gry.




| Apple sprzedaje najdroższe i najniższej jakości panele LCD.
| Sprzedaje komputery, które nawet gdyby wierzyć w marketingowy
| bełkot o "megahertz myth" są słabiutkie. Wersje beznadziejne
| jeśli chodzi o multimedia. Cena z kosmosu, beznadziejny support
| i buracki marketing. System, który za każdą podwersją działa
| inaczej, wprowadzany na siłę, potraktowany przez producentów
| oprogramowania ciepłym moczem.

A jak mi wytłumaczysz, że w mojej praktyce Twoje argumenty nie mają
pokrycia? Ani ta beznadzieja multimedialna, ani rzekoma powolność, a przy
Apple Cinema Display pracuję od ponad roku i mam akurat bardzo dobrą opinię
na jego temat. Nie jest to oczywiście monitor klasy Barco, ale też nie
kosztuje tyle co Barco. (O Boże, niedobrze ze mną, właśnie podałem argument
cenowy!).


Wiesz, ja kiedyś pracowałem przy monitorze CRT 15" i wtedy też miałem
bardzo dobrą opinię na jego temat. Ale technologia nie stoi w miejscu.
Na temat 22" Cinema Display testów nie widziałem, natomiast o 15" Apple
Studio poczytasz tutaj.
http://www6.tomshardware.com/display/20020322/lcd-01.html

"To summarize, this is a nice screen but the display panel is one generation
 out of date. A much faster response time would have been infinitely
 preferable. Mac users who want to play with their screens really ought to
 opt for a different LCD monitor... if the video output socket on their
 monitors lets them do so, of course. "


| Więc ktoś, kto z własnej nieprzymuszonej woli kupuje np.
| iMaca, jest pasjonatem, naiwniakiem albo po prostu chce
| mieć modny w jego kręgu gadżet. Niewątpliwie niewiele,
| poza niecodziennym wyglądem, wymaga od komputera.

| Są ludzie, którzy nie używają CD tylko 8-track albo jeżdżą małymi,
| niewygodnymi, zabytkowymi cholernie drogimi samochodami. Ba, są
| nawet tacy, którzy się teraz bawią Amigami czy nawet Atari i C64.
| Tyle, że na ogół nie dorabiają sobie do tego pseudologicznej ideologii.

IMHO miałbyś rację, gdyby nie fakt, że w moim odczuciu to Ty dorabiasz
filozofię, hm, "niewielkich wymagań" do mojego zakupu, podyktowanego moimi
własnymi potrzebami. A skoro prawdą miałoby być, że moje wymagania są
niewielkie, to tylko źle świadczy o PC, bo on nawet tych niewielkich nie był
w stanie spełnić ;)


Tak samo jak Nissan Primera nie spełnia wymagań fanów UAZ-a. ;-P


| Była jeszcze dosyć istotna dla Apple'a grupa klientów -- graficy.
| Ale tych skutecznie zniechęcają problemy z migracją na MacOS X
| i słabe procki. Np. Adobe to wie i stawia na Wintele, wersje
| na Maczki od dłuższego czasu wychodzą w drugiej kolejności.
Hm, tak? InDesign - obie platformy razem, Illustrator też, takoż Photoshop
czy Premiere. W drugiej kolejności powiadasz? Od dłuższego czasu?


A np. Macromedia?


| Jeśli w ogóle wychodzą. (jest już ATM*Deluxe dla MacOS X?)
Nie ma i pewnie nie będzie, bo jest narzędziem w zasadzie zbędnym, biorąc
pod uwagę fakt, że OS X ma bardzo dobrą *wbudowaną* obsługę chyba wszystkich
standartów (PS, TT, OT), łącznie z fontami pecetowymi,


łał.. prawie jak XFree86 ;-


a na dodatek ma
bardzo sympatyczny font management, oparty nie tylko na różnych teczkach
(System Fonts/User Fonts/Network Fonts/Application Fonts), ale również na
podfolderach. Powiem szczerze, że, pomimo bardzo bogatej kolekcji fontów, od
jakiegoś półrocza coraz mniej pracuję z Suitcase, po prostu zapominając go
włączyć. Jedyne co daje mi Suitcase czy ATM Deluxe, a czego nie ma OS X, to
aktywacja fontów "w locie".


1500 fontów aktywnych jenocześnie może być nieco niewygodne.

bart





Temat: KUPIŁEM DAEWOO NUBIRA 1,6 SX


Czy wszystkie pozostałe auta w tej klasie powinny dostać równą ocenę - 5,


Nie wiem czy wszystkie pozostałe auta w tej klasie powinny dostać równą
ocenę - 5, Myślę że porównywanie
aut w według klas to nie jedyna metoda porównań. Ja osobiście auta porównuję
nie według tradycyjnych klas lecz według portfela tzn według aut o podobnej
cenie, które często należą do różnych tradycyjnych klas.
Dając oceny porównywałem Nubire tylko do 3 aut którymi miałem przyjemność
jeżdzić. Są to Brava 1,4 S
Astra 1,6 Clasic, VW Polo Clasic. Są to auta w cenie 37 - 39 tys zł. Nie
porównywałem Nubiry do aut którymi nigdy nie jeżdziłem.


czy też może po prostu konkurencja jest gorsza od Daewoo Nubiry?


Według tradycyjnie rozumianych klas większość konkurencji z pewnością jest
lepsza w wielu elementach od Nubiry. Ale są też droższe.
W tejże klasie "średniej" inne auta, porównywalne pojemnością i mocą
silnika, mają ceny następujące:Xantia 66 tys. zł, Mondeo 66 tys. zł, Honda
Accord prawie 83 tys. zł, Hyundai Lantra 63 tys. zł, Marea 2000 65 tys. zł,
Nissan Primera 76 tys. zł, Opel Vectra prawie 70 tys. zł, Peugeot 406 63
tys. zł, Renault Laguna nieco ponad 60 tys. zł, Mitsubishi Carisma 72 tys.
zł, Toyota Avensis prawie 77 tys. zł.
A NUBIRA 39 TYS ZŁ
Poza tym wiele z w/w aut ma tylko rok gwarancji
Z powodu duzych różnic cenowych chyba nie ma sensu porównywać Nubiry z tymi
autami mimo że fachowcy od motoryzacji zaliczają je wszystkie do jednej,
średniej klasy.
(Tematem na inną dyskusję jest kwestia czy są one wykonane o tyle procent
lepiej o ile procent więcej kosztują)


Nie zapomniałeś przy ocenie tego auta, że to co jest dobre w małych
samochodach, czy nawet w kompaktach, nie koniecznie należy tak pozytywnie
oceniać w klasie średniej ?


To bardzo cenna uwaga. Nie zastanawiałem się wcześniej nad tym ale jest to
tak interesujące sformułowanie
że na pewno coś w tym jest. Mam mało w tym zakresie doświadczenia. Jakie to
będą cechy ?


W końcu różnica cen między klasą średnią, a mniejszymi autami nie wynika
tylko i wyłącznie z większej ilości blachy zużytej do wyprodukowania
samochodu.
Po prostu wraz ze wzrostem klasy auta wzrastają wymagania. Co do każdego


elementu.

Pozwolę sobie zwrócić pewną uwagę. Moin zdaniem WYMAGANIA WZRASTAJĄ WRAZ ZE
WZROSTEM CENY. Klasy są przecież tylko umowne. O każdym aucie można
powiedzieć czy jest akceptowalne czy nie tylko
po jednoczesnym uwzględnieniu jego jakości, ceny, dochodów i wymagań
krajowego nabywcy. W innym wypadku porównywalibyśmy Poloneza do Toyoty
Corolli bo mają podobne wymiary, moc (Polonez z silnikiem Rovera), pojemność
bagażnika, prędkość maxymalną, liczbę miejsc dla pasażerów itp. a przecież
to śmieszne porównaie bo jakość jest zupełnie inna
Innym przykładem może chyba być Alfa Romeo 156 (bardzo wysokie noty we
wszystkich testach) jeśli kosztowałaby milion dolarów


Z jakim autem konkurencyjnym porównywałeś Nubirę, że oceny są aż tak


wysokie?

Clasic.
Pewnych wyrywkowych i przybliżonych porównań na podstawie wizyt u dealerów i
prospektów dokonałem z Suzuki Baleno, Seatem Cordobą, Fordem Escortem i
Toyotą Corollą (1,4 litra 3-dzwi HB Terra 2)
Oceny jakie bym im przyznał w miektórych przypadkach były by niższe od
Nubiry a w niektórych niższe.
Daewoo jest jednak firmą która musi jeszcze wiele lat ciężko pracować żeby
zdobyc renomę a pierwszym krokiem są 3 lata gwarancji, 3 lata Assistance i 3
lata darmowych przeglądów. Nie sądzę żeby ludzie kupowali w obecnej ilości
auta tej firmy bez tych warunków gwarancyjnych.

Po zastanowieniu rzeczywiście stwierdzam że moje oceny są wysokie, może
powinny być trochę niższe,
właścicielowi przecież jest trudno o skrajny obiektywizm :-) Ale puki co nie
zmienię ich. Biorąc pod uwagę
inne auta w tej cenie (a nie tradycyjnie rozumianej klasie) Nubira moim
zdaniem chyba zasługuje na takie oceny.

Spodziewam się twardej riposty "wielbicieli" Daewoo...... czytałem parę
postów na tej liście :-]
Pozdrawiam.

ASz





Temat: 200sx jako samochód dla studenta? :)
Witam!

Mam nadzieje, że nie duplikuje żądnego istniejącego tematu... Szukajką się trochę bawiłem, lecz nic ciekawego nie znalazłem.

Powoli, bo powoli (zmiany planów, przypływy i odpływy funduszy...), ale zbliża się zakup samochodu.

Jednakże nie szukam jakiegoś jeździdełka do przemieszczania się z punktu A do punktu B, tylko jakiegoś trochę ciekawszego samochodu... No i wstępnie wybór padł na 2 samochody - Honda CRX EE8, oraz Nissan 200sx (88-92).

CRX fajny jest, szybki (w szczególności VTEC), lekki, za wiele nie pali, tyle, że jak na złość VTECi, które do czegokolwiek, poza rozłożeniem i sprzedaniem na części się nadają kosztują po kilkanaście tysięcy złotych... No i troche przeraża okropnie mała wytrzymałość podczas zderzenia... Niejedna osoba w CRXie już zgineła...

Za to 200SX (rs13 - jeśli źle piszę, poprawcie) zdaje sie być pozbawiony przynajmniej części wad CRXa - Przeglądając takie Allegro nysek jest mniej, jednakże za 10.000zł zdaje się, że można dorwać samochód, który nie zostawia czterech śladów, ani niebiekich chmurek. Dodatkowo jest to troszkę większy samochód - nie znam wyników testów, ale podejżewam, że jest choć trochę bardziej wytrzymały w razie odpukać wypadku. No i ma tylne siedzenia, na których człowiek jest w stanie usiąść

Dodatkowo mamy jeszcze ABS, a czasem nawet klimę... w CRXie tego nie uświadczymy... No i oczywiście tylny napęd Który z drugiej strony mam nadzieje, że nie odstawia jakiś numerów podczas sytuacji ekstremalnych...

Tylko nie ma róży bez kolców... Wiem, że Nissan lubi "wypić", turbina zobowiązuje (finansowo - jak nawali ), pewnie ubezpieczenie swoje kosztuje i tak dalej i tak dalej..

LPG... Nie wiem jak Wy na to słowo reagujecie, ale po doświadczeniach z forum CRX po tewnie parę osób już postawiło na mnie krzyżyk

No wlaśnie gaz. Nie mówie tutaj o najprostszej możliwej instalacji z tą taką zwężką w dolocie, tylko o takich instalacjach, tóre nie zdławiłyby mi samochodu na benzynie - generacji wiem, że jest dużo, wtrysk taki, śmaki, owaki, nawet jest jakiś wtrysk jeszcze nie rozprężonego gazu... Ale to kosztowne zabawki... Ile kosztuje taka instalacja gazowa, ktora ani nie przekreśliłaby osiągów tego samochodu, ani nie przerobiła silnika na sieczkę?

Słyszałem o takim czymś jak BLOS - gaźnik gazu - da radę takie coś zastosować w Nissanie?

Dodam tylko, że z Nissanami mamy (nasza rodzina) raczej pozytywne skojarzenia - 3 Primery służbowe, 2 Micry... W tych samochodach (jako nowych) nigdy nic nie nawaliło... No,. w jednej Primerze akumulator dostał zwarcia i o mało się nie rozpłynął podczas jazdy, ale to nie wina samochodu, tylko aku Zaś w Micrze najpoważniejszą usterką było wypadnięcie szyby pasażera z prowadnicy co uniemożliwiło jej zamknięcie Więc o nyskach mamy opinię aut bezawaryjnych.

A co Wy mi powiecie o kosztach użytkowania Nissana?



Temat: [P11/WP11] alarm NATS !
Info o zabezpieczeniach do primer p11.144, poprzednie pewno beda nieco inne ale nie sadze zeby to sie duzo roznilo:)


Primera poprzedniej generacji byla jednym z pierwszych Nissanów wyposazonych w centralny system blokowania zamków (superlocking). Uklad ten, opracowany przez brytyjski NETC specjalnie na ten rynek, elektronicznie odlacza przyciski drzwiowe blokujace drzwi od wewnatrz, uniemozliwiajac w ten sposób otwarcie samochodu od wewnatrz po wybiciu szyby.
Wersje napedzane silnikami benzynowymi o pojemnosci 1.8 i 2.0-litra były wyposazane w kluczyk zaplonu z transponderem nowej generacji, wysylajacym i odbierajacym odpowiedni sygnal dostepu. Ostatnia wersja NATS V (Nissan Anti-Theft System) wykorzystuje równiez supernowoczesny immobilizer.
Testy, majace na celu praktyczna weryfikacje zastosowanych systemów, przeprowadzane byly miedzy innymi wewnatrz wiezien, gdzie wlamujacymi byli uznani "specjalisci" od kradziezy samochodów. Doswiadczenia te mialy znaczacy wplyw na jakosc zabezpieczen zastosowanych nowych generacjach samochodów Nissana. Specjalne ekrany umieszczone wewnatrz drzwi maja zadanie chronic system centralnej blokady zamków przed wytwarzaniem krótkich obwodów elektrycznych. Zastosowano takze dodatkowe zabezpieczenia cylindra blokujacego, mimo braku danych o udanych wlamaniach w wyniku uszkodzenia tego cylindra. Oba urzadzenia zostaly sprawdzone w praktyce przez doswiadczonych zlodziei samochodów.
Jednakze glówna innowacja w dziedzinie zabezpieczen bylo zastosowanie w nowej Primerze zaawansowanego systemu antynapadowego (anti-hijack system). Stalo sie to konieczne poniewaz statystyki przynosza alarmujace dane o wzrastajacej liczbie napadów na otwarty i uruchomiony przez wlasciciela pojazd. Zlodziej dostaje sie wówczas do wnetrza samochodu przez drzwi lub klape bagaznika.
Nowy system otwierania na odleglosc przeciwdziala temu zjawisku. Zasada jego dzialania jest niezwykle prosta. Jedno przycisniecie przycisku pilota powoduje otwarcie jedynie drzwi kierowcy, pozostale drzwi i pokrywa bagaznika pozostaja zamkniete. Ich otwarcie nastepuje dopiero po drugim przycisnieciu pilota lub uruchomieniu ukrytego, elektronicznego wylacznika wewnatrz pojazdu. System ten nie zmniejsza wygody uzytkowania: podwójne przycisniecia przycisku w sposób podobny do pracy z komputerowa myszka, powoduje natychmiastowe odblokowanie wszystkich zamków.
Dodatkowym zabezpieczeniem jest zamontowanie sygnalu ostrzegawczego uruchamiajacego sie w momencie, gdy ktos próbuje otworzyc pokrywe bagaznika zarówno w cztero-, jak i pieciodrzwiowych odmianach Primery juz po uruchomieniu silnika. Kierowca moze zezwolic na otwarcie pokrywy bagaznika lub piatych drzwi w kazdej chwili poprzez nacisniecie malego przycisku znajdujacego sie w rogu tablicy wskazników.
Kazdy samochód jest fabrycznie wyposazony w dwa dzialajace na odleglosc piloty zaopatrzone w dwa rózne kody. Zawieraja one ponadto transponder bedacy czescia ukladu immobilizera. Poniewaz system ten jest zintegrowany z reszta elektroniki pojazdu, kazdy transponder mozna tak zaprogramowac, aby jednoczesnie ustawial parametry systemu audio zgodnie z wymaganiami kierowcy, a wiec miedzy innymi glosnosc, wysokosc dzwieku, czy wybór stacji radiowych. Radio jest takze odpowiednio zabezpieczone dzieki polaczeniu go z ukladem immobilisera - nie bedzie dzialac w zadnym innym pojezdzie, po wymontowaniu go z macierzystego samochodu.




Temat: EcoTek Technologia F1 !! MOC I MNIEJSZE SPALANIE !
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=151664759

Witam

Mam do sprzedania:

ECO TEK CB-26P

HIT Sezonu jakim jest urządzenie firmy ECO TEK CB-26P - jest to urządzenie służące do optymalizacji procesu spalania opracowane specjalnie do samochodów Formuły l. To najlepiej sprzedające się produkt w tym roku w Anglii, urządzenie działa na zasadzie eliminowania drgań podciśnienia w układzie dolotowym auta. Zastosowanie go przyspiesza reakcję silnika na pedał gazu, podnosi elastyczność silnika oraz wpływa na zmniejszanie zużycia paliwa (zużycie paliwa spada przeciętnie o 1 litr/100km), powodując dodatkowo poprawę składu emitowanych przez silnik spalin. Ecotec montowany jest na głównym przewodzie podciśnieniowym, a jego montaż i regulacja zajmuje kilka minut. Instrukcja montażu jest załączona w kpl. z produktem.

Najszybsza Supra w Polsce nawet tego używa bo działa to w 1000%!!!!!!w każdym aucie !!!

Towar przetestowany na VW golfie 3 ,stan silnika byl bardzo dobry ,przebieg 143 tys km ,silnik 2.0 8v (2E) auto palilo srednio 10-11 litrow normalnie, po zamontowaniu z przeliczen wyszlo ze pali az 1,5 litra mniej ,moim zdaniem to spora oszczednosc do tego auto reaguje o wiele szybciej na pedal gazu

TO NIE JEST JAKIS MAGNETYZER ALBO INNA PIERDOLA KTORA TEZ KOSZTUJE A NIC NIE DAJE OPORCZ SATYSFAKCJI ZE SIE MA JA!!ECOTECK TO SPRAWDZONE URZADZONKO NA CALYM SWIECIE OCZYWISCIE JAK TO W POLSCE BYWA MALO ZNANE

DOKLADNE TESTY ZNAJDA PANSTWO TUTAJ:

http://www.ecotekplc.com/test_results.htm

POLECAM TEN TOWAR KAZDEMU KTO CHCE MIEĆ PROFESJONALNE URZADZENIE W AUCIE DO TEGO MNIEJ SPALAC PALIWA I MIEC DYNAMICZNIEJSZE AUTO W KAZDYCH WARUNKACH ,JAK WIADOMO CZASAMI MUSIMY WYPRZEDZAC ROBMY TO JESZCZE BEZPIECZNIEJ I SPRAWNIEJ NIZ KIEDYS OD TEGO ZALEZY NASZE ŻYCIE !!ZADBAJ O AUTO,AUTO ZADBA O CIEBIE !!!!

Pasuje do nastepujacych aut:

Alfa Romeo : Alfa Romeo 33 90 145 146 147 155 156 164 166 GTV Audi: A2 A3 A4 A6 A8 V8 S3 S4 S6 S8 RS2 RS4 TT Austin: Maestro/Montego Metro Montego Break BMW : 3 5 6 7 8 Compact E23 E24 E27 E28 E30 E31 E32 E34 E36 E38 E39 E46 E53 X5 X3 Z3 Citroen : Berlingo AX Bx Cx Evasion Saxo Xantia XM Xsara ZX Aura Volcane ZX Reflex C2 C3 C4 C5 PICASSO Avantage Jumpy Jumper Daewoo : Espero Lanos Leganza Nexia Matiz Nubira Daihatsu : Charade Move Grand Move Fiat : Barchetta Bravo / Brava Cinquecento Ducato Multipla Panda Punto Seicento Tipo Tempra Kombi Uno Stilo Ford : Escort Fiesta Focus Ka Maverick Mondeo Orion Probe Scorpio Sierra Honda : Accord Civic Delsol Del Sol CRX CR-V Prelude Hyundai : Coupe Elantra Atos Accent Lantra Jeep : Wrangler Kia : Sephia Shuma Carnival Lancia : Dedra Kappa Prisma Y Lexus : GS 300 - LS 400 Mazda : 121 323 626 6 MX3 MX5 MX6 RX7 6 Mercedes : w123 w124 w126 w201 w202 w208 w210 w230 CLK SLK CL SL C-Klasa E-Klasa S-Klasa G-Model Vito Viano Vario Mitsubishi :Colt Carisma Lancer Eclipse Galant Pajero Sigma Space Runner Space Wagon Nissan :100 NX 200 SX 300 ZX Almera Micra Patrol Primera Sunny Opel: Tigra, Kadett E Kadet D Corsa, Calibra Astra, Vectra, Agila, Vivaro, Combo, Omega, Senator, Record, Manta, Peugeot: 106, 205, 206, 305, 306, 307, 405, 406, 505, 605, 607, 806, 807, Partner, Renault: Kangoo, Clio, 19, Megane, Laguna, Espace, Thalia, Trafic, SEAT: Ibiza Cordoba Arosa Alhambra Skoda Felicia, Fabia, Octavia, Superb, Subaru Toyota Yaris, Corolla, Avensis, Carina E, Strlet, Volkswagen : Cabrio Golf 1 Golf 2 Golf 3 Golf 4 Golf 5 Golf Golf I Golf II Golf III Golf IV Golf V Kombi Golf4 T2 T3 T4 Doka Bora Lupo Scirocco Corrado Derby Jetta Caddy Sharan Passat Polo Lupo New Beetle Vr6 Gti 16V

Jeśli nie znalazłeś swojego auta na liście napisz do mnie

Pozdrawiam

PRZED ZALICYTOWANIEM NAPISZ DO MNIE OBNIZE KWOTE JESZCZE PARE ZL!!

WYSYLKA ODRAZU PO ZAKSIEGOWANIU PIENIEDZY!!

Na towar nie daje gwarancji jednakze towar jest w 100% NOWY!!!!Tak powinno byc napisane na kazdej aukcji zgodnie z nowym prawem UE!!!



Temat: Wasza opinia.... sprzedać czy zostawić ???
Przerobiłem kilka samochodów w swoim życiu w tym i japońskie i niemieckie . nawet miałem jednego Francuza. Trochę nietypowego bo Citroena BX. To był mój pierwszy własny samochód.
LAGUNA- moim zdaniem bardzo ładny z zewnątrz ( zwłaszcza po liftingu) samochód. Komfortowy ale moim zdaniem paskudny w środku. Środek jest dla mnie bardzo istotny. Muszę się w samochodzie dobrze czuć. W Lagunie nie mam takiego odczucia. Mam kolegę ,który zawsze jeździł francuzami i bardzo sobie chwali Lagunę. Natomiast w testach ADAC laguna wypada bardzo kiepsko. Jednocześnie cena na rynku wtórnym laguny dosyć wymownie może świadczyć o jej jakości.
Samochody japońskie są ,rzeczywiście perfekcyjnie wykonane. Cenię sobie Hondę za jakość wykończenia w środku. Jednak w momencie gdy Japończycy zaczęli robić Hondę w Anglii to po pewnym czasie przysłali specjalną ekipę z Japonii , której działania miały spowodować poprawę jakości samochodów tej marki produkowanych na Wyspach. To co wychodziło z angielskich fabryk załamało Japończyków a i tak było lepsze od produktów niemieckich , francuskich czy włoskich.
Honda Accord - przedostatni model to naprawdę fajny i dobrze wykonany samochodzik .O jakości samochodów japońskich może świadczyć to ,że w starym Nissanie Primera przez 5 lat eksploatacji z wyjątkiem wymiany płynów nie robiłem dosłownie nic. Po 5 latach sypneły mi się tuleje wahaczy. Jednak miałem możliwość obejrzenia sobie ( i porównania mojego Nissana z takim samym tylko kombi . Mój był robiony na wyspach a kombi sprowadzany do Europy z Japonii. Wiecie co - widać było i czuć różnicę. Kiedyś czytałem, że Honda planowała produkcję ostatniego modelu Accorda TYLKO w Japonii! Miałem krótko Accorda 1990 r i byłem bardzo zadowolony ale niestety miał małą przygodę.
Galant- to piękny samochód. Jak kupowałem swojego V40 szukałem też Galanta lub Mazdy Xedos 6. Mazdę chciałem kupić z 2l silniczkiem z ostatniego wypustu 1998/9. Niestety nie znalazłem. Zresztą nie ma się co dziwić. Tylko idiota pozbywa się czegoś takiego a na zachodzie potrafią liczyć i oszczędzać. Kolega miał Xedos tylko z silnikiem 1,6. Twierdzi, że rewelacja jakościowa.
Znalazłem Galanta 1999r. Piękna sztuka. Bardzo mi się podoba. Niestety zraziła mnie nietypowość tego samochodu ( jeszcze kilka lat temu kolega mający Galanta musiał niektóre części blacharskie po stłuczce ściągać z zachodu a wtedy trwało i kosztowało to sporo) i niestety nieznaczne ale jednak ślady korozji w miejscach delikatnych uszkodzeń blachy. Zresztą Galant ma opinię trochę awaryjnego jak na Japońca.
Myślałem o Audiku A4. W statystykach ADAC wypada gorzej od naszych Vałek. Te słynne wahacze aluminiowe. Niektórzy twierdzą ,że trzeba je wymieniać nawet po 20 tys km .Do tego nie sposób znaleźć Audika bez przejść lub nie zajechanego. Naprawdę nie wierzę w te okazje z zachodu. Właściwie prawie każdym sprowadzonym samochodem jeździł lekarz albo dziadek. No czasami jeszcze kobieta. Dzisiaj mój mechanik opowiadał mi jak się wymienia pasek rozrządu w A4, A6, A8. wiecie ,że trzeba zdemontować przedni pas? Generalnie to nie problem. Problem jeśli miał " stłuczkę ". wtedy przód się rozjeżdża!!!
To są moje refleksje na temat samochodów wynikające z moich doświadczeń i wiedzy.
Ostatnio mój kolega kupił sobie nową Primerę. Chyba 2004 r. Fajna furka tylko denerwuje go niestaranne spasowanie plastików. Malowane ? Bite? Poleciał do salonu Nissana. Okazało się ,że w nowych z salonu montaż był równie mało staranny.
Samochody są coraz tańsze. Proces opracowywania nowego modelu ( często coraz szybszy. Trzeba zejść z ceny i oszczędzić na materiałach. Zmniejszyć wagę samochodu. Jednocześnie niegdysiejszy " Full wypas " to teraz standard. SPADA JAKOŚĆ! Nowe modele samochodów są coraz gorsze jakościowo. Żeby cokolwiek przy nich zrobić trzeba być fachowcem. Pewne rzeczy można zrobić TYLKO w serwisie. Nawet wymiana głupiej żarówki zaczyna być problemem.
Nawet najnowsza Avensis jest jakościowo bez rewelacji. Gdzie te czasy Cariny E?
A Volvo. Znajomy garażowy ojca chwalił się ,że 700 w Szwecji bez remontu a właściwie tylko wymieniając części eksploatacyjne przejechał 700 tys .km.
V/S 40 to takie niby Volvo. Darek z Wałcza, który trochę tych części przerabia twierdzi, że ostatnie prawdziwe Volvo to V70 ze Szwedzkim ( a nie Audi ) silnikiem. Jednak lubię to swoje V40. Mimo koszmarnego zawieszenia dobrze mi się nim jeździ a dzisiaj dzwoniąc do serwisu zdziwiłem się ,że ceny części trochę spadły. Mam je sprzedawać za grosze? Kupić coś nowszego , droższego i nie wiem czy rzeczywiście lepszego? Do momentu jak będę miał psa pojeżdżę swoim Volvo. Następny będzie sedan. Może będę najstarszym użytkownikiem na Forum?



Temat: Tematyka
Skoda SuperB 2.8 V6 193 KM by GOLFGTI
VW Passat2.0 TDI 140 KM by velKosio
Toyota Avensis 2.2 d4d 177 KM by velKosio
BMW 320d e90 163 KM by velKosio
Ford Mondeo 2.2 TDCI 155 KM by velKosio
VW Golf V 1.6 FSI 115 KM by GOLFGTI
Izusu Trooper by Reddy (informacje o wozie)
Seat Leon 1.6 16V 101 KM by drajwerro
Wosk koloryzujący T-CUT Carplan by grassator
Fiat Seicento 0.9L 40 KM by Mayones
Hona Civic 1.6 110 KM by Bucza
Fiat Brava 1.9 JTD by Bingo
Ferrari F1, czyli Fiat Punto 1.2 16V 80 KM by Reddy
Toyota Starlet 1.3 12V 75 KM by Cornek
Kia Picanto 1.0 67 KM by ludek666
VW Passat 1.9 TDI 105 KM by velKosio
Honda Civic 1.4 iS 90 KM by bmw2002tii
Honda Civic 1.4 16V 83 KM by velKosio
Łada Samara 1.5 70 lub 77 KM by Cornek
klocki hmulcowe powyżej 1000 KM by Bingo
Renault Megane I 1.4 16V 90 KM by WojtasWWW
Ford Fiesta MK IV 1.25 16V 75 KM by Wujek
K2 spray do konserwacji deski rozdzielczej by Wojtaswww
Fiat Bravo 1.4 12V 80 KM by Koper
Ford Focus 1.6 115 KM by velKosio
Opel Cosrsa 1.4 16V 90 KM by CorsB
Vw Golf I Cabrio 1.8 90 KM(z modyfikacją 100KM) by Cornek
Było też porównanie wosków by Wojtaswww
Ford Mondeo 1.8 16V 125 KM by Piotrek16V
VW Polo 1.2 12 V 65 KM by Cornek
Renault Clio III 98 KM by FanStal
Opel Corsa C 1.0 12V 58 KM by Golfgti
Fiat Uno 1.4 69 KM by TurboGT
Citroen Xara Picasso 1.6 16V 97 KM by TurboGT
Peugeot 406 1.8 16 V 12 KM by TurboGT
Fiat CC 700 by looki (ile to miało koni - ze trzy?)
Opel Agila 1.3 CDTI 70 KM by CORNEK
Peugeot 205 1.0 50 KM by sunshine
Volkswagen Passat Variant B4 1994 rok 1.8 90 KM by Mayones
Suzuki Alto 800MPi '97 by Wujek
Nissan pick-up 2,5 Di 133 KM by Jan
Primera P12 1.8 116 KM by dres85
Audi A6 3.0 TDI quattro 224 KM by Reddy
Toyota Aygo 1.0 68 KM by CORNEK
Dodge Caliber 1.8 150 KM by Mayones(test bez jazdy)
Ford Escort 1.3 60 KM by Maszko
Renault Laguna mk1 2.0 RT 113 KM by Fanstal
Opel Vectra B 2.2 147 KM by Fanstak
Audi A4 2.7 V6 TDI 180 KM by velKosio
Skoda Roomster - macanie, by CalibraFan
VW Golf V 1.6 102 KM by drajwerro
BMW 520d 163KM by velKosio
Koper testował Shumachera, czyli Fiat Stilo Shumacher 1.9 JTDM 150 KM
Citroen Xara II 1.6 16 V 109 KM by bosscitra
Nissan Almera 1.5 16V 98 KM
Fiat Punto 1.2 LPG 60KM(ołłł jeee) by Reddy
Peugeot 106 1.0 45 KM by CORNEK
Opel Corsa C 1.3 CDTI 90 KM by Kilof
Subaru Legacy 2.0 16v 165 KM by velKosio
Ford S-Max 2.0 TDCi 140KM by velKosio
BMW 320d e90 163KM by velKosio
Ford Mondeo 2.2 TDCI by velKosio
Simson SR50 1,5 KM by ferdek123:P
Land Rover Discovery 2.7 190 KM by GOLFGTI
Toyota Rav4 2.2 d4d 136 KM by GOLFGTI
Opel Astra 1.6 8V by ferdek123
Opel Corsa C Irmscher 1.4 16V 115 KM(po modyfikacjach)
Fiat Stilo 1.2 12 V 80 KM by laska499 który....może kiedyś go opisze.
Fiat Siena 1.4 8V 71 KM by CORNEK
Mazda 323C 1.5 16V 90 KM by Kilof
BMW 730d e38 184 KM by Fanstal
Skoda Fabia 1.4 TDI 70 KM by GolfGTI
Volvo s80 D5 185 KM by GolfGTI
Saab 95 1.9 TiD 150 KM by ferdek123
Skoda Fabia 1.4 MPI 68 KM by ferdek123
Ford Transit 2.5D 70 KM 1998r by Hasan
Smart Fortwo 0.7 T 61 KM by Wujek
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 150 KM by ferdek123




Temat: Renault Laguna
Renault Laguna - jest rodzinnym pojazdem osobowym produkowanym w Europie przez francuską firmę Renault od 1994 roku. W 2000 roku początkowy model został zastąpiony przez całkowicie nową Renault Lagunę II. Wprowadzenie Renault Laguny III nastąpiło w 2007 roku.

Pierwsza generacja



Pierwsza generacja Renault Laguny została wprowadzona na początku 1994 roku jako następca modelu Renault 21 liftback; początkowo planowano tylko tą wersję tego modelu. Jednak w końcówce 1995 roku wprowadzono wersję kombi, nazywaną na niektórych rynkach jako Renault Laguna Grandtour, która zastąpiła dwudziestojednoletnią konstrukcję Renault Savanna/Nevada. Dostępne były trzy silniki benzynowe 1,8 8V, 2,0 8V, V6 3,0 12V oraz jeden diesel o pojemności 2,2 litra.

Poziom wyposażenia Laguny stale wzrastał i wkrótce wszystkie modele wyposażone były w:

* wspomaganie kierownicy,
* elektrycznie podnoszone szyby w przednich drzwiach,
* poduszkę powietrzną kierowcy,
* centralny zamek z pilotem.

Wiele egzemplarzy posiadało ponadto:

* poduszkę powietrzną pasażera,
* system ABS,
* klimatyzację,
* odtwarzacz CD,
* komputer pokładowy "gadaczka" , sygnalizujący każdą awarię w samochodzie, oraz informujący o niedopatrzeniach ze strony kierowcy np. o niedomkniętych drzwiach.

W 1995 roku wprowadzono silnik 2,0 16V pochodzący od Volvo.

W 1996 roku wprowadzono wersję turbo diesla 2,2 litra.

W 1997 roku wprowadzono zmodernizowany silnik V6 3,0.

Na początku 1998 roku Renault Laguna przeszła facelifting. Zmieniono nieznacznie przednie i tylne światła oraz parę innych drobiazgów. Wprowadzono dwa nowe silniki benzynowe: 1,6 16V oraz 1,8 16V oraz jeden nowy turbodiesel 1,9 dTi. Wycofano silnik 1,8 8V, 2,0 8V oraz wolnossącą wersję diesla 2,2 litra. Zmieniono też automatyczną skrzynię biegów, wprowadzając nową "proaktywną", wyprodukowaną we współpracy z koncernem PSA Peugeot Citroen.

W 1999 roku silnik 2,0 16V od Volvo został zastąpiony własnym silnikiem 2,0 16V. Dieslowski turbodoładowany silnik 2,2 zastąpiony został silnikiem 1,9 dCi.

W 2000 roku zaprezentowano finałową wersję tego modelu Renault Lagunę Concorde z bogatym wyposażeniem, między innymi z półskórzanymi siedzeniami.

Druga generacja



Pod koniec 2000 roku po prawie siedmiu latach produkcji oryginalny model został zastąpiony przez całkowicie nową Renault Lagunę II, która dzieli platformę z Nissanem Primerą, który pojawił się rok później. Ma też cechy wspólne z Renault Vel Satis. Silniki zostały zmodernizowane, a lista wyposażenia była dłuższa. Zastosowano trzy silniki benzynowe: 1,6 16V, 1,8 16V, 2,0 16V (wersja z turbo i bez turbo). Przewidziano też dwa silniki diesla: 1,9 oraz 2,2 z bezpośrednim wtryskiem. Charakterystyczny dla Renault Laguny II był system "keyless". Samochód otwierało się, zamykało, a także uruchamiało silnik nie kluczykiem, ale kartą. Wadą tego rozwiązania było to, że kartę można łatwo uszkodzić, a jej dorobienie jest drogie. Pomimo technologicznego zaawansowania Renault Laguna II nie zdobyła reputacji samochodu niezawodnego. Jej stylizacja bardzo nawiązuje do koncepcyjnego samochodu Renault Initiale. Renault Laguna II była pierwszym samochodem osobowym dostępnym w Europie, który otrzymał pięć gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP.

Zaprezentowano też wersję kombi nazywaną w zależności od rynku SportsTourer albo Grandtour. Niedostępna była, w przeciwieństwie do poprzednika, wersja siedmioosobowa. Kombi reklamowano jako pojazd przede wszystkim służący w codziennym życiu, niż jako pojazd do przewozu towarów.

W 2005 roku model przeszedł lifting. Zmiany wewnątrz i na zewnątrz były niewielkie. Pod koniec 2005 roku silnik 2,2 dCi zastąpiono nowym silnikiem Renault-Nissana 2,0 dCi o mocy 150KM.

W 2006 roku gamę silników diesla powiększył silnik 2,0 dCi o mocy 175KM, który jest najmocniejszą jednostką dieslowską w gamie silników Laguny.

Trzecia generacja



Trzecią generację zaprezentowano 2 czerwca 2007 roku. Prezentacja ogólnoświatowa odbyła się na IAA Franfurt 2007. Do polskich salonów trafi 19 października tegoż roku. Wiosną 2008 r. być może premierę będzie miała Laguna Coupé. Na IAA FRANKFURT zaprezentowano Lagune Coupé Concept. Nowa Laguna według zapewnień producenta ma być bardzo niezawodnym samochodem. Ceny nowej Laguny maja zaczynać sie od 74.000 tys. złotych.

Źródło Wikipedia



Temat: Elastyka :)


AR 155 2.0TS 8V (moje wlasne - tak auto jak pomiary):
80-140 na 5: 19,5
80-140 na 4: 14,3
80-140 na 3: 10,2
a teraz dopisze kilka przykladowych z katalogu
Nissan 200SX 171KM: 14,5/10,2/8,8
Scorpio 2.5TD 92KM: 31,8/24,7/23
Croma 2.0TD 90KM: 20/20.1/13.1 (zmienna geom. turbiny)
Audi 100 2.5TDi 115KM: 20,1/15,1/15,1

I jak to czytam to mi sie nasuwa pytanie: dlaczego inni
twierdza ze moja Alfa jest nieelastyczna ?


Co to znaczy elastyczny silnik to widzisz na przykladach wlasnych:
nie ma znaczenia III czy IV [audi, scorpio], czy tez IV czy V -
przyspieszamy tak samo :-)


Ciekawe dlaczego
w Polsce podaje/mierzy sie  elastycznosc 60-100 a w Europie
Zachodniej 80-140 ?


Tak generalnie - 80-140 czy 80-120 ?
Ja tam raczej to drugie widuje..


Chyba dlatego ze tak jest wygodniej dla
wielu producentow malych aut z malymi silnikami gdzie skrzynia
to uwzglednia. Wtedy powinno sie podawac 80-120 a nie 60-100
np na 5 biegu bo to jest w sumie nie wykorzystywane. Sami
napiszcie czy czesciej korzystacie z 60-100 czy 80-140 na 5-ce ?
60-100 to na 3-ce, ale tez jesli chce sie dynamicznie wyprzedzac,
to pomiar 80-140 bedzie bardziej wiarygodny bo uwzglednia wiekszy
zakres szybkosci.


Tylko ze dawno juz wyprzedziles.
Ile Ci zajmuje manewr wyprzedzania, 20 sekund ?

Tak samo 80-140 wydaje mi sie przesada - 80-120 jest w sam raz.

A liczby wydaja mi sie o tyle wlasciwe, ze jak trafiasz na przeszkode
do wyprzedzenia, to ona czesto [ciezarowka] ma wlasnie ~90km/h,
i 80-120 jest miara w sam raz. U nas jest jeszcze calkiem popularny
gatunek ciezarowek ktore jezdza ~60km/h wlasnie.

I nawet biegi pasuja, bo jedziesz sobie ~130, oczywiscie na V,
zwalniasz do 90, ciagle V, i jak jest okazja .. to test mowi
czy twoj samochod wymaga machania dzwignia, czy nie bardzo.


Rekordowe woly (na 5-ce) to np
R19 (1.9D 65KM) 47,9 sek
R19 (1.4 80KM) 37,8 sek
Clio (1.4 80KM) 38,6 sek
Clio (1.2 60KM) 41,8 sek
R5 (1.6D 55KM) 66,72 sek (do 130) -  diesel power ?


W ogole malo power. Porownaj z czasem 0-100. Trudno zeby 55KM zapewnialo
spore przyspieszenia.


Primera (1.6 96KM) 38,2 sek - i nie lepiej na 4 i 3 biegu.
Alfa 33 (1.7 16V 132KM) 38,8 sek - wstyd :), ale na 4-ce juz tylko 14
sek
To sa auta ktore przekraczaja 37 sekund od 80-140
na piatym biegu i mozna o nich powiedziec ze sa
nieelastyczne.


Jacku - porownaj powyzsze z czasem rozpedzania na optymalnym biegu,
lub lepiej biegach. Nieelastyczna to jest ta Alfa 33 - tu musisz wrzucic
IV, bo cie maluch wyprzedzi :-)
I prawdopodobnie wyjatkowo nieelastyczna jest Primera - albo pomylka
w druku, albo masz przyklad samochodu ktorym w czasie wyprzedzania
bieg trzeba dwa razy zmieniac. Zaczac na III, skonczyc na V.

Bo gdyby tam bylo trzy razy 18 s - o, to masz przyklad wyjatkowo
elastycznego auta.

J.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • chadowy.opx.pl